Fakty i opinie

Powstanie linia tramwajowa z Brętowa na Stogi

Najnowszy artukuł na ten temat

Słup, o który zawadzają tramwaje, przesuną dopiero za kilka lat


Po wybudowaniu Nowej BulońskiejNowej Warszawskiej powstanie nowa linia tramwajowa nr 13, która będzie kursowała z Brętowa do pętli Stogi Pasanil przez Chełm. Pierwsza trasa ma być gotowa wiosną przyszłego roku, a druga w 2021 roku. Wówczas pojawi się więcej zmian w rozkładach jazdy tramwajów.



Tramwaj na Nowej Bulońskiej i Nowej Warszawskiej:

to będzie pozytywna rewolucja w komunikacji dla południa Gdańska 48%
raczej ewolucja, za którą powinny pójść kolejne inwestycje 37%
nic się nie zmieni, korki raczej nie zmaleją 15%
zakończona Łącznie głosów: 3114
Przypomnijmy, że według najnowszych informacji przekazywanych przez urzędników Nowa Bulońska, w ramach której powstaje trasa tramwajowa, ma zostać oddana do użytku wiosną 2020 roku.

Sprawdziliśmy więc, jakie tramwaje obsłużą nową trasę, która docelowo połączy się z torowiskiem wzdłuż Nowej Warszawskiej. Ta ostatnia - według prognoz magistratu - ma być gotowa w 2021 roku.

Do tego czasu trasę z Brętowa na Jasień i Ujeścisko obsłuży linia nr 12, która obecnie kursuje między Migowem a Oliwą. Na końcu nowej trasy nie będzie możliwości zawracania, dlatego powstanie tam specjalny rozjazd, który pozwoli tramwajom dwukierunkowym powrót w kierunku Oliwy.

Linia skomunikuje nie tylko nowe osiedla, ale też umożliwi dojazd do pobliskiej szkoły i przedszkola. Co istotne, nie jest to rozwiązanie docelowe.

Przebieg planowanej linii nr 13 między Brętowem a Stogami Pasanil.
Przebieg planowanej linii nr 13 między Brętowem a Stogami Pasanil. graf. Trojmiasto.pl

Nowa linia nr 13



Dopiero po wybudowaniu odcinka Nowej Warszawskiej Zarząd Transportu Miejskiego uruchomi nową linię tramwajową. Prawdopodobnie będzie to linia nr 13, jeszcze kilka lat temu kursująca między Brzeźnem a Stogami.

Tramwaje nowej linii będą kursować z Brętowa przez Nową Warszawską i al. Havla do Śródmieścia, a następnie przez Podwale Przedmiejskie do pętli Stogi Pasanil. Wówczas modernizowana pętla obsługiwać będzie trzy linie: dotychczasowe nr 8 i 9 oraz nową 13.

- M.in. dlatego teraz w trakcie modernizacji pętla Stogi Pasanil zyska trzeci tor. Również po wybudowaniu Nowej Warszawskiej część linii funkcjonujących w ciągu al. Havla zostanie skierowanych z większą częstotliwością do Szkoły Podstawowej nr 6 [na końcu Nowej Bulońskiej - dop. red.]. Z kolei tramwaje linii nr 12 skończą bieg na nowym węźle przesiadkowym - wyjaśnia Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Jak dodaje, wytyczenie nowej linii między Brętowem a Stogami zostało wypracowane po licznych sygnałach od mieszkańców dopominających się o połączenie południa Gdańska ze Śródmieściem, Przeróbką i Stogami.

Jak przekonuje ZTM, przy pętli brakuje fragmentu torowiska nie bez przyczyny. Docelowo i tak nie obsługiwałoby ono żadnej linii.
Jak przekonuje ZTM, przy pętli brakuje fragmentu torowiska nie bez przyczyny. Docelowo i tak nie obsługiwałoby ono żadnej linii. graf. Trojmiasto.pl

Toru nie ma, bo byłby niepotrzebny



Choć do otwarcia nowego torowiska pozostało jeszcze pół roku, już teraz widać, że na skrzyżowaniu Warszawskiej i Jabłoniowej brakuje fragmentu torowiska do jazdy na wprost w kierunku Brętowa. To sprawi, że tramwaje za każdym razem będą zmuszone do wjazdu na nową pętlę.

- To nie jest żaden błąd w projekcie, lecz celowy zabieg - tłumaczy Zomkowski. - Tramwaj ma korzystać z pętli, która integrować będzie ruch autobusowy i tramwajowy i umożliwiać pasażerom wygodne przesiadanie z autobusu na tramwaj i odwrotnie. Tor do jazdy na wprost nie był tam przewidziany, bo po pierwsze, ten fragment byłby liniowo nieużywany, a po drugie - tramwaj ma wozić pasażerów, a nie powietrze. Przejazd przez pętlę zajmie maksymalnie 1,5 minuty, bo nie będzie kolidował z żadnym układem jezdnym - poza autobusami - i nie spowolni go żadna sygnalizacja świetlna. Tak jak ma to już obecnie miejsce na pętli Siedlce. Gdybyśmy umiejscowili te przystanki w innym miejscu, cały układ byłby rozrzucony i idea integracji ruchu tramwajowo-autobusowego straciłaby sens.

Opinie (356) ponad 10 zablokowanych

  • Taaa ciekawe ile będzie jechał. (66)

    100 przystanków i na plaże w 1,5 godziny.

    • 355 78

    • Ale zdążysz się spocić, ile czasu na plaży zaoszczędzisz. (11)

      • 60 3

      • Zakładam, że w nim będzie klima działała. (10)

        Ale się usmiałem - dobry żart napisałem :)

        • 22 25

        • nie ma to jak zachwyt nad samym sobą (2)

          ps. nie podoba się tramwaj weź taryfę lub ubera

          • 34 13

          • Mevooo wróć

            Niech hulajnoge weźmie...

            • 19 6

          • Dekady mijają i ciągle te same kłamstwa i obietnice

            • 23 19

        • (5)

          Niestety latem klima w tramwajach działa. Problem w tym że tak mocno, ze nie da się jechać, Na zewnątrz 30,a w środku 20. Kto to wytrzyma, zwłaszcza ubrany w ciuchy na upalny dzień?

          • 16 13

          • (2)

            W domu tez masz klimę ?

            • 2 3

            • (1)

              a Ty masz rozum ? Pomyśl chwile to nie zaboli

              w domu jest 5 osób - więc nie ma kto grzać.
              Nie wiem czy wiesz, ale każda osoba to ~100W - więc na małych powierzchniach z duża ilością osób klima to WYMÓG.

              • 2 2

              • Ale to nie o to chodzi chociaż w moim mieszkaniu wysokim na 3,20 gdzie mieszkam sam w upalne dni chodzą 3 wentylatory żeby dało się zyć ale chodzi o to ze klimatyzacji w tramwaju żąda ten który mieszka w barłogu.

                • 0 2

          • Jo, lepiej żeby w tramwaju było -10°C.

            Temperatura na zewnątrz i w środku nie może mieć dużej różnicy, bo taki szok termiczny wpływa na zachorowalność.

            • 6 0

          • Gdyby to było 20.
            Ale w tramwaju masz cień i nawiew 10 stopni, a na zewnątrz 30 i słońce
            Szok termiczny i przeziębienie

            • 2 0

        • Jasne nie ma nic lepszego niż godzina marznięcia w tramwaju po wygrzaniu się na słońcu

          • 1 0

    • A kto ci ośle każe cała linię jechać? (31)

      Wiem, że u was na wsi nie ma tramwaju więc tłumaczę: to że budują nową linię nie znaczy, że jest przymus nią jechać. Ludzie jadą taki odcinek jak im pasuje.

      • 51 36

      • politycy PO mówią że via carpatia łączy tylko zagraniczne porty (18)

        • 24 17

        • bo taka prawda (6)

          droga dla zagranicznych Tirów

          • 25 12

          • które teraz i tak jadą przez nasze wioski.

            • 27 8

          • To chyba jakiś eksterytorialny korytarz bez zjazdów?

            • 19 12

          • podobno A2 też jeżdżą ludzie tylko z Berlina do Moskwy (3)

            • 23 2

            • Szczerze ? (2)

              Rudy tchórz

              • 13 13

              • Walkę o lepsze jutro i Polskę opieracie na walce z Tuskiem (1)

                Nawet jak się gość wycofa i nic nie będzie robił, to dalej będziecie "budować" lesze jutro i Polskę, walcząc z nim ... smutne i żałosne

                • 15 9

              • Kto to jest Tusk?

                • 4 2

        • (10)

          Chyba chodziło ci o lotnisko w Radomiu!?

          • 15 2

          • Radom rządzony przez PO, niedziałające lotnisko i budowa hali sportowej ma już 24 miesiące opóźnienia (9)

            • 16 10

            • (7)

              Zapytaj Suskiego , on się na tym zna .

              • 10 8

              • zapytam Grada gdzie elektrownia atomowa (6)

                • 20 5

              • (5)

                Tam gdzie węgiel zasilający dziś nasze elektrownie, w Rosji.

                • 12 11

              • dlaczego rudy zamknął 18 kopalń i 400 posterunków policji? (4)

                • 15 7

              • żeby Zieliński mógł je otwierać i być obsypywany konfetti !

                • 10 8

              • Bo nikogo nie było w kopalniach więc nie było czego pilnować .

                • 0 4

              • (1)

                Dlatego ze okazało sie ze węgiel przywieziony z Australii jest lepszy i tańszy od naszego.

                • 0 6

              • chyba dlatego, że kulczyk kupił kopalnie w Mozambiku

                • 5 0

            • poczekaj poczekaj - a zobaczysz jak długo horała NiE Będzie Budował Lotniska

              idzie po rekord

              • 0 0

      • Raczej tobie słoma z butów wystaje.

        Ludzie poprostu sobie lubia pogadać o różnych aspektach.

        • 7 2

      • Jak królewicz kupił bilet to musi go wykorzystać i jedzie z początkowego przystanku do ostatniego.

        • 8 5

      • co nie zmienia faktu, że chcąc pojechać z brętowa na stogi trzeba będzie przejechać przez pół miasta (6)

        • 11 7

        • Bo pół miasta dzieli te osiedla.

          • 21 2

        • Zaczekaj na teleporty

          • 2 0

        • (3)

          A jak pojedziesz autobusem czy samochodem to nie będziesz musiał przejechać pół miasta?

          • 5 4

          • (2)

            No nie, z brętowa na stogi można pojechać tunelem - o wiele szybciej. To znaczy własnym autem, bo takiego autobusu chyba nawet nie ma.

            • 3 0

            • a korki?

              • 0 0

            • Jeśli masz samochód to oczywiście się zgadzam. Tutaj jednak mówimy o komunikacji mieskiej.Tramwaj tunelem nie pojedzie :) (póki co)

              • 1 0

      • układacz linii i rozkładów każe (1)

        Wyraźnie widać tendencję wydłużania i komplikacji przebiegu linii komuniikacji zbiorowej. Nie ma to specjalnie związku z potrzebami mieszkańców i ich codziennym "przepływem". W efekcie przejazd z Oliwy do centrum to 90min. ze zwiedzaniem okolicznych zakamarów przy okazji...
        Bardziej widać potrzebę formalnego pokrycia terenu, w którym "coś" przyjedzie. Takie "perskie oko", że umowa jest realizowana... A że raz na 80min, to juz nie ma znaczenia.
        Prosta przyczyna, braki taboru, pracowników, sprawnych linii, których się nie buduje, błędne założenia rozwoju sieci połączeń, tworzenie linii "z nikąd, do nikąd", bo ludzie się przesiądą... Tracąc czas i pieniądze...

        I skoro uważasz, że ludzie tego nie zauważają, to ty jesteś osłem...

        • 25 3

        • I to jest gigantyczny problem, bo komunikację organizuje się według "pokrycia" przystankami, które są naćkane jeden na drugi, często mniej niż kilkadziesiąt metrów jeden od drugiego. A że linia która je potem łączy jedzie całą wieczność - to już nikogo nie obchodzi. Najprostszy przykład - Agrarna i Astronautów, dwa przystanki stojące niemal ściana w ścianę i wszystkie autobusy jadące na lotnisko obowiązkowo zatrzymują się na obu. A takich przykładów jest dużo więcej.

          • 5 0

      • kupił bilet to jak nie jechac do końca , przecież zaplacił

        • 1 1

    • (13)

      Po pierwsze Stogi to nie tylko plaża ale również duże osiedle i to dla mieszkańców wszystkich dzielnic na trasie tej linii jest dedykowana ta trasa , po drugie z tego co wyczytałem to na plażę linią nr 13 nie dojedziesz bo tramwaj będzie kończył bieg przy dawnym Pasanilu. A tak na marginesie nie znam w Gdańsku linii która miałaby 100 przystanków. A jak uważasz Ty , ile czasu powinien jechać tramwaj aby pokonać 100 przystanków wtedy gdyby taka linia istniała .Jezeli masz coś do powiedzenia to najpierw przemyśl co chcesz powiedzieć .

      • 24 16

      • No to jaki jest sens tej linii? (12)

        Linia na Stogi, która nie dojeżdża na plażę.

        • 15 18

        • Taki sens że linia nr 13 budowana jest w celu skomunikowania mieszkańców którzy zamieszkują na jej trasie, ta linia nie jest budowana tylko dlatego żeby zawieźć Cię na plażę . Co do jednego zgoda , można w sezonie letnim na 2 czy 3 miesiące wydłużyć trasę o ten jeden przystanek i jest to tylko kwestia przestawienia zwrotnicy przu Pasanilu. Poza sezonem to nie ma sensu bo te tramwaje jeżdżą tam prawie puste więc nie ma co wydłuzać i tak już długiej trasy . Dla jesiennych spacerowiczów dojeżdżaja tam inne linie.

          • 23 4

        • (10)

          Dla ciebie Stogi to plaża , Oliwa to zoo a Sopot to molo.Niewiele.

          • 19 6

          • Co do Stogów masz rację, ale Oliwę i Sopot sam już dopisałeś (8)

            Czy jest jeszcze coś poza plażą, po co można jechać na Stogi? Nie licząc oczywiście mieszkańców.

            • 10 5

            • Jest. (1)

              Ale skąd możesz wiedzieć, Słoiku?

              • 1 10

              • No właśnie nie wiem

                Poza plażą byłem tam tylko w szkole i zaliczyłem kilka objazdów po dzielnicy. Dalej nie wiem co tam jest ciekawego. Krajobraz typowego miasta pod Nowosybirskiem.

                • 10 2

            • np. Basen

              • 3 1

            • jeśli mieszkańcy się nie liczą (3)

              to po co robić tą linię tramwajową ??

              • 4 1

              • Wątek zboczył już z linii tramwajowej na atrakcje Stogów (1)

                Dlatego pytam, co tam jest ciekawego poza plażą i mieszkańcami.

                • 3 0

              • Oprócz plaży jeszcze kawałek lasu-fajne tereny na spacer z psem, i dziękuję, że uważasz mieszkańców stogów za ciekawych :). Jeszcze tak zapytam co np. na chełmie jest ciekawego oprócz mieszkańców?

                • 0 2

              • Stogi to blokowisko sypialniane, średnio bezpieczne i dość mało prestiżowe.poza plaża nie ma tam kompletnie nic ciekawego

                • 5 3

            • np do domu

              • 1 0

          • A Gdańsk to turystyczny skansen. Trochę mało.

            • 4 1

    • 3 autobusami

      będzie szybciej - w bo w tej chwili poza godzinami szczytu autobusy jeżdżą szybciej - tak o to wygląda komunikacja w gdańsku

      • 21 0

    • To nie ma byc transport na plaże.

      Linia ta ma służyć do przemieszczania się w regionie miedzy osiedlami.
      Jak chcesz być szybciej to zamów sobie taxówke.

      • 3 2

    • Ja bym zadał inne pytanie ile razy raczej zrobił konkurs kto wytypuje ile razy tramwaj sie po drodze zepsuje ? (1)

      Obecnie dzień bez awarii tramwaju to dzień stracony. Przypominam ze jeden tramwaj się zepsuje oznacza ze 10 następnych tez stoi i czeka

      • 6 0

      • No i jeszcze może byś trzęsienie ziemi. To co nie budować bo może się tramwaj popsuć .Całe zycie z d**ilami.

        • 0 4

    • Im wiecej przystanków tym dłuzej trwa dojazd ,ale to jest wina ludzi bo ludzie chca przystanki co 100 m najlepiej pod kazdym blokiem ,domem ,szkola itd.

      • 3 1

    • Trzeba było kupić mieszkanie/dom przy plaży

      • 3 1

    • jak wyjedziem o 6, to moze 1,5 godziny

      gdzie jest metro?

      • 5 0

    • Do plaży nie dojedzie.

      • 0 0

  • Znajda tyle niewybuchow (8)

    ze to dopiero w 2025 bedzie skonczone

    • 112 26

    • Mają miejsce na Armii Krajowej, ale nie, nie puszczą tam tramwaju (4)

      Ktoś wie dlaczego? Aż się prosi aby zrobić tam szybki przejazd na Chełm i nawet pod obwodnicę na Wiszące Ogrody. Ile osób z tego by skorzystało właśnie z tego osiedla i Karczemek. A tak co rano od wysokości Shella wszystko stoi. A miejsce na tory gotowe...

      • 23 7

      • rób ten szybki przejazd i zarabiaj na biletach

        • 4 16

      • chodzi o to żeby Cię wozić dookoła, żebyś wiedział za co płacisz - od nowego roku wyższą stawkę, druga rzecz to pasażerowie - okazałoby się, że w tych tramwajach brakuje miejsc bo każdy chce się szybko do Gdańska przemieścić, bez krążenia po Morenach.

        • 5 6

      • bo to pozostałości po projektach z PRL. Miał być szybki tramwaj, ale jak wiadomo, wszystko co

        wymyślone w PRL jest złe. Dlatego teraz trzeba jezdzic długo tramwajem. A reszta musi się kisić w korkach

        • 7 3

      • Bo to uczone głupki

        • 0 0

    • No jest to możłiwe, nic na to nie poradzimy.

      No jest to możłiwe, nic na to nie poradzimy.

      • 1 0

    • a to nie maja tych niewybuchów usuwać ?

      • 1 0

    • To podobnie szybko jak z moją operacja kolana , termin na cito sierpień 2026. a podobno jest tak dobrze ze słuzba zdrowia .... tak mówił premier.

      • 1 0

  • Bardzo ładnie (27)

    Z tramwajami jest tylko jeden problem, albo dwa. Pierwsze to czytnik biletów powinien być przy wejściu, nie zeskanujesz biletu nie wchodzisz! Tym sposobem pozbylibyśmy się kloszardów.
    Drugi problem to taki że jak jeden tramwaj stanie to robi się korek. Rozwiązanie było by nawet proste do zrobienia - mijanki na trasach pomiędzy przystankami. Zepsuty tramwaj może być przecież dopchnięty do takiej mijanki przez inny sprawny pojazd i korki mniejsze!

    • 162 50

    • mijanki pamiętam jeszcze z czasów prl

      mało używane, na zwrotnicach tram generował hałas.

      • 10 4

    • Aha (14)

      Rozumiem że jak w godzinach większego ruchu wsiadanie zaczęłoby zajmować po 5-6 minut żeby każdy wsiadajacy się najpierw odbił, będziesz zadowolony i nie będziesz narzekać że czemu tak powoli i niech ktoś coś zrobi.

      • 28 4

      • Osobiście wolę dłużej wchodzić do tramwaju niż jechać z kloszardem (9)

        a do tego gapowiczów nie będzie, płacisz to jedziesz dzbanku!

        • 15 24

        • (5)

          A w jaki sposób zablokujesz wejście dla pasażera bez biletu? Bramki w każdym tramwaju? Czy może kołowrotki - jak przy wejściu na stadionie?

          • 26 1

          • Bramki ale takie jak mają na stadionie (4)

            I z rowerem nie wlezie kolarz jeden z drugim, ale widzę że ty to często bez biletu pomykasz że tak się plujesz?
            Na chamów jest tylko jedna metoda za to goście w krawatach będą mieć oddzielne wejście

            • 5 14

            • (3)

              A z wózkiem będę mogła?

              • 16 2

              • Tak, będą rydwany i wózki tam podczepiane (2)

                A wogle co to za pomysł z wózkami wszędzie, widziałaś w Afryce kobiety z wózkami?
                Ta,m dzieciaki nosi się na szelkach na plecach i to jest dobre rozwiązanie!

                • 12 15

              • (1)

                No i co ci tu odpowiedzieć ..... nic ci nie odpowiem .

                • 6 0

              • widzę że bywałeś w afryce

                a może jesteś z czarnego lądu?

                • 6 0

        • paradoks menela... (2)

          kiedy menel jedzie tramwajem to
          tramwaj jedzie menelem :):):):)

          • 24 0

          • Paradoks jest dlatego, że gdy menel już wysiądzie,

            tramwaj dalej jedzie menelem

            • 0 0

          • i do tego menel w tramwaju zawsze usiądzie :)

            • 0 0

      • Jakoś w wielu miejscach na świecie ten system się doskonale sprawdza. (3)

        Ale tu jest Polska, więc oczywiście się nie da.

        • 9 11

        • Podaj choć jeden przykład ze świata (2)

          gdzie pasażer bez biletu nie może wsiąść do tramwaju.
          Ciekaw jestem jak to technicznie rozwiązano, bo przekracza to moja wyobraźnię. No, chyba że sobie po prostu fantazjujesz.

          • 2 0

          • Jemu chyba chodziło o to (1)

            Że np. w Anglii do autobusu wsiadasz tylko przednimi drzwiami (nota bene tak jest też na południu Polski) i musisz sforsować kierowcę sprawdzającego/sprzedającego bilety.
            Opcja dobra, ale tylko przy niewielkiej ilości wsiadających i braku ograniczeń czasowych na postój na przystanku (aż wszyscy wsiądą i zostaną sprawdzeni)

            • 0 0

            • MTB w Barcelonie

              Niewiem w czym problem. Barcelona, miasto kilkakrotnie większe od Gdańska, ludzie wsiadają przednimi drzwiami, wysiadają tylnymi. Każdy pasażer wchodząc kasuje bilet/kartę w czytniku. Można?

              • 0 0

    • Rozwiązaniem byłaby infrastruktura nadążająca za rozwojem miasta (3)

      Wtedy nie potrzebujesz mijanki bo tramwaj pojedzie inną trasą. A jak my mamy praktycznie jedną linię tramwajową plus parę odgałęzień to zawsze będzie problem.
      Tramwaje mają duże zalety, bo nie stoją w korkach, zajmują mało miejsca (w porównaniu z buspasem choćby) i nie smrodzą - nie rozumiem, dlaczego przez ostatnie 20 lat powstał tylko jeden krótki odcinek.

      • 15 5

      • Niekompetentni Gdanscy urzędnicy

        W Warszawie masz siatkę linni tramwajowych , popsuty tramwaj nie blokuje całej linii , pozostałe jezdzą objazdami. U nas jeden popsuty i calkowita blokada trasy. Jakby byla linia przez lostowicką na morene a potem dalej do słowackiego, to nielibyśmy namiastkę siatki linni tramwajowych. Mamy wiadukt tramwajowy do BretowoPKM z którego korzysta kilka osób, Jezdzę codziennie, kilka osób wysiada z autobusu w tym miejscu, to jest węzeł przesiadkowy , kpina

        • 8 2

      • Buspas zajmuje więcej miejsca niż torowisko ! ????? (1)

        Weź się ogarnij z takimi tekstami . Przez ostatnie 20 lat nie powstał tylko jeden odcinek torowisk a trzy i czwarty w budowie. W tym czasie wyremontowano ponad 80% torowisk . Co najśmieszniejsze , tym czasie pomimo wydłużenia się tras tramwajowych zmniejszyła się ilość linii tramwajowych - taki paradoks !!! Osobiście uważam że decyzja o remoncie zużytej infrastruktury tramwajowej to był błąd władz miasta . Tramwaj jest zbyt drogim i zawodnym środkiem komunikacji miejskiej i trzeba było postawić na wymianę tramwajów na trolejbusy . To że tramwaje się bardzo często psują to zasługa zaplecza technicznego GAiT-u . I nie mówię tu o mechanikach jako winnych tego stanu rzeczy . Po pierwsze jest ich za mało zatrudnionych a po drugie są bardzo słabo wyposażeni w narzędzia do naprawy autobusów i tramwajów ( w tym sprzęt diagnostyczny ) !!! Po trzecie jest takie stare przysłowie że " z g...na ptaszka nie ulepisz " tak i wstawiając części ( tzw podróby ) a tych również brakuje , jakość napraw jest taka jaką widać na ulicach Gdańska ( dzień bez awarii autobusu lub tramwaju GAiTu dniem straconym ) ! Chcąc mieć komunikacje miejską na dobrym poziomie trzeba w nią inwestować olbrzymie pieniądze a nie sępić tak jak to robią władze Gdańska . Sama zachęta do przesiadania się z blachosmrodów do zbiorkomu to o wiele za mało !!!

        • 4 1

        • Samochód jest najbardziej ekonomicznym środkiem transportu

          I najbardziej napędza PKB.
          Transport miejski to gigantyczne wydatki i mała efektywność

          • 2 1

    • Toś mądrze powiedział , ciekawe ile czasu by trwało wsiadanie do tramwaju i po drugie co Ty byś chciał skanować skoro masz bilet otwarty do skasowania . A co miałoby spychać ten uszkodzony tramwaj ? Wiem , para zaprzężonych koni którą by się zaprzęgało przed uszkodzonym tramwajem. Takie zaprzęgi powinny stać co 2 km i czekać na awarię . Co za kretyni tu piszą ?!

      • 11 2

    • ?

      Jak sobie wyobrażasz dopchnięcie ważącego ponad 60 ton., a są takie co ważą i 80 ton?
      Pasażerowie mają to zrobić?

      • 3 0

    • bilety (3)

      Problem z biletami jest taki, że powinny odpowiadać realnej cenie rynkowej. Teraz są zaniżone o jakieś 3 razy bo państwo dopłaca. Gdyby więc cena była realna to szybka przesiadka do prywatnego busa bądź auta :)

      • 2 3

      • nie państwo (2)

        a my za to płacimy.
        Z naszych podatków utrzymywana jest komunikacja zbiorowa i jest to obowiązek samorządu. Po to dostaje od nas pieniądze.
        Dlatego nie mam oporu w płaceniu podatków.
        Inna sprawa, jak te pieniądze sa wykorzystywane...
        A "urynkowienie"... To nigdzie na świecie się nie udało...

        "Gdyby więc cena była realna"
        ...to wybrano by stary, szkocki sposób oszczędzania, czyli bieganie za taksówkami...
        Obecnie koszty transportu są dolegliwe. A co, gdyby jeszcze dopuścić do "wolnoamerykanki".

        • 4 0

        • Czyli na tramwaj płacą ludzie, którzy nie jeżdżą tramwajem? zgadza się? (1)

          • 3 0

          • tak. ja nie jezdze tramwajem i nie mam z tm problemu. bo skoro place podatki to niech ida na komunikacje zeby jak najwiecej ludzi zniej korzystalo... wtedy ja bede mial wiecej miejsca na drodze :) jasniej sie nie da :D:D

            • 2 1

    • Nie wiem gdzie te mijanki maja zrobić? Może kosztem jednego pasa drogi? Bez przesady!

      • 1 0

  • Ten tramwaj powinien dojeżdżać do okolic Fashion haus. (15)

    Tam mieszkają tysiące ludzi bez komunikacji.

    • 184 43

    • Fajna miejscówka (4)

      bo tak pracować możesz w fashion haus, robić zakupy też tam czyli ruszać się nigdzie nie musisz, wszędzie z kapcia... tylko ten zapaszek...

      • 36 3

      • władze miasta mówią że już nie śmierdzi (1)

        • 22 4

        • nie słuchaj jej jak jest po alko

          • 14 5

      • (1)

        nie każdego ambicje kończą się na pracy w sklepie z fatałaszkami :)

        • 6 5

        • a kto mówi o pracy? mowa jest o mieszkańcach

          • 8 0

    • i na zakupy mogliby się tramwajem wybrać a nie 1 autobusem albo co gorsza tysiącami aut blokując niekiedy zjazdy na obwodnicy

      • 20 1

    • (1)

      Ale po co tam zamieszkali? Bo tanie mieszkania i jakoś to będzie? Może tramwaj do Skarszew?

      • 12 14

      • nie każdy jest rodziną prezydenta i dostaje wysokie rabaty na mieszkania

        • 19 10

    • widziały gały co brały (1)

      • 11 10

      • gdyby głupota mogła latać, byłbyś jedną z mew nad wysypiskiem

        • 15 1

    • Do Kolbud powinien dojeżdżać .... a co tam do Kolbud do Przywidza bo przecież ile ludzi tam mieszka.!

      • 3 1

    • tak

      zgadzam się!!1

      • 3 0

    • Tam można dojechać (1)

      Np śmieciarką
      Było kupować tansze mieszkania na wysypisku to teraz pretensje do siebie

      • 3 5

      • do Zenka Janusza

        Mądry Zenek Janusz lat 40 się wymądrza bo mieszka z mamusia we Wrzeszczu . Dziękuję i tyle na temat . Wole tam i mam satysfakcje ze sam kupiłem niż mieszkać z mamusią we Wrzeszczu , zwłaszcza mając 40 lat na karku .

        • 9 2

    • To prawda

      • 0 0

  • Super, jeżdżę zawsze z Ujesciska na Przerobke (3)

    • 89 5

    • po co? (2)

      • 4 6

      • Do zakładu karnego

        Bo jest na Przeróbce

        • 15 3

      • to juz trzeba sie zapytac urzednika

        • 4 0

  • myślałam że powstanie nowe torowisko (2)

    a tu tylko twórcze mieszanie w słabych zasobach. Kiedy mniej awarii?

    • 69 20

    • (1)

      Ale to przecież nie tory maja awarie .......

      • 0 0

      • a zaniki prądu w sieci trakcyjnej?

        • 1 0

  • Wreszcie (12)

    Mieszkam na Siedlcach i wielokrotnie od kilku lat jako mieszkańcy apelowaliśmy u dyrektora Dobaczewskiego o przywrócenie dawnej linii Siedlce Stogi. Dobrze że wreszcie reaktywują to połączenie

    • 70 25

    • czytaj ze zrozumieniem

      • 20 3

    • Taa Halina

      Będziesz jechać przez Morenę, Jasień i Chełm czyli "cofać się do tyłu"..
      Sven już nie kompromituj się

      • 12 0

    • nic z tego Halinko... (3)

      ...Siedlce bedą nadal jedyną "tramwajową" dzielnica bez bezpośredniego połaczenia z plażą.Taki Chełm i okolice będą miały już dojazd do wszystkich plaż.

      • 14 3

      • Po co bezpośrednie połączenie? (2)

        Transport ma być szybki, a nie objeżdżać cale miasto bo bezpośrednio. Linie mogą być krótkie ale z dużą częstotliwością przesiadka i 2-3 min czekania to żaden problem

        • 13 7

        • problem, bo jeżeli złapałeś miejsce - w PESAch - to wielki sukces

          to potem przesiadasz się często już nie tyle na miejsce, co na wejście do tramwaju. Co do meritum - ta proponowana trasa jest chyba jedną z najdłuższych w Polsce, a kolega pisze coś o krótkich odcinkach

          • 6 2

        • Taki pomysł był już w połowie lat 90-tych, ale urzędasy tego nie zrozumieli. W Berlinie to zrobili parę lat później.

          • 0 0

    • A ja mieszkam na Morenie (1)

      I marzy mi się, żeby z Moreny jeździł tramwaj do Brzeźna. ZTM lubuje się w przesiadkach, ja sobie życzyłabym aby było bezpośrednie połączenie właśnie do Brzeżna i to nie przez Chełm czy inne zad*pie

      • 11 8

      • Już lepiej do Wrzeszcza

        Jakim cudem nie zrobiono tramwaju przy budowie Nowej Słowackiego?

        • 13 0

    • I dalej nie bedzie reaktywowana , Juz niedługo wszystkie linie beda jezdziły przez Chełm

      • 6 1

    • sr*ty taty

      Gdzie Siedlce- Stogi jak ta linia będzie prowadzić przez Wioskowice i Chełm.

      • 3 0

    • Tylko ze to połączenie omijaj siedlce :)

      • 2 0

    • Ale nie do plaży. Dlaczego, byś kupił droższy bilet przesiadkowy. Doić, doić...

      • 0 0

  • (5)

    Ojj na stogach chyba zacznie budowac jakis deweloper. Komunikacja bedIe ok wiec ktos poinwestuje.

    • 90 20

    • Aleś ty błyskotliwy

      • 7 7

    • Deweloper będzie budować na dawnych terenach ośrodka kolejowego na Stogi Plaża (2)

      Ale to przypadek

      • 20 3

      • Przy petli? Piekne miejsce. Duzy teren.

        • 4 1

      • Chyba nie doczytałeś , linia 13 będzie miala póki co pętlę przy Pasanilu . Jezeli powstanie tam osiedle to dlaczego nie mają przedłuzyć linii o jeden przystanek.? I jeszcze jedno , ci którzy tam kupią mieszkania nie jeżdżą tramwajami , to nie bedą mieszkania +.

        • 1 2

    • To jest chyba dobry pomysł żeby najpierw wybudować drogi dojazdu a później domy. A moze ty uważasz ze powinno być odwrotnie?

      • 1 3

  • dobry pomysł ! (2)

    • 44 11

    • Pytam się skąd Gdańsk ma na to wszystko kasę, w Gdyni żadnych inwestycji, a w Gdańsku ciągle coś budują, powinna zainteresować się tym prokuratura i CBA, bo wydaje mi się że urząd robi jakieś grube przekręty!

      • 1 2

    • Logicznie patrząc ominieto całe południe.... al w co tam ... zaraz będą głosy oburzenia

      • 4 0

  • o 9 rozpocznie się budżetowa sesja RMG - czy wiesz na co pójdą Twoje pieniądze (7)

    w przyszłym roku ?

    • 45 9

    • wiem, a ty wiesz?

      • 8 1

    • Będzie live?

      • 7 1

    • Wiem, trzeba walczyć (1)

      Konstytucja, wolne sondy!

      • 12 3

      • Więcej kasy dla e c s , t v n i wybo rczej

        • 26 8

    • oglądam

      jejku jak ciężko się jej słucha...;(

      • 6 0

    • naturalnie ,na nierentowny stadion,na nierentowny ecs,na rydwany i inne sciemy koleisów POKOlityków

      Na seriale TVN ,

      • 12 2

    • Hmm, na smieci? Bo moje, w sensie z mojej kieszeni.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.