• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie nowe przejście na Przymorzu

Krzysztof Koprowski
14 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przejście powstanie na wysokości ul. Rzepichy i szkoły podstawowej nr 60. Przejście powstanie na wysokości ul. Rzepichy i szkoły podstawowej nr 60.

Mieszkańcy Przymorza będą mogli łatwiej pokonać ul. Chłopską. Na wysokości ul. Rzepichy zobacz na mapie Gdańska powstanie nowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów. Skróci ono znacznie drogę do szkoły podstawowej, parków Przymorze i Nadmorskiego oraz nadmorskiej drogi rowerowej.



Jak długą drogę pieszo akceptujesz między parkingiem lub przystankiem a budynkiem, do którego chcesz się dostać?

Obecnie, by dostać się z rejonu ul. Rzepichy do szkoły podstawowej nr 60 zobacz na mapie Gdańska, znajdującej po drugiej stronie czteropasowej ul. Chłopskiej, trzeba pokonać ok. 400-500 metrów, wybierając przejście na skrzyżowaniach z ul. Piastowską zobacz na mapie Gdańska lub Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Ulica Chłopska w tym miejscu rozdziela również tereny rekreacyjne: wzdłuż Potoku Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska z dwoma zbiornikami oraz Parku Przymorze zobacz na mapie Gdańska i dalej Parku Nadmorskiego zobacz na mapie Gdańska.

Potrzeba scalenia terenów zieleni to jeden z powodów, dla którego budowę przejścia i przejazdu rowerowego wpisano w znacznie szerszy projekt "szlaku turystycznego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami".

Na Przymorzu takim "łącznikiem" ma być właśnie rejon Potoku Oliwskiego aż do Parku Nadmorskiego.

Czytaj też: 5 mln zł dotacji na modernizację szlaków w TPK

  • Projekt przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego.
Zgodnie z projektem, przejście dla pieszych przez ul. Chłopską zostanie poprowadzone najkrótszą drogą. Nieco dłuższy będzie przejazd rowerowy, ponieważ skierowano go w ulicę przy szkole podstawowej zobacz na mapie Gdańska. Tą drogą, o minimalnym natężeniu ruchu, rowerzyści mają poruszać się w kierunku Pasa Nadmorskiego. Aby zapewnić bezpieczeństwo uczestników ruchu, przejście i przejazd będą wyposażone w sygnalizację świetlną.

Poprawa szlaków w TPK i przejazd w Złotej Karczmie



Inwestycja musi być zrealizowana najpóźniej do 21 sierpnia 2020 r. Odległy termin wynika z uwzględnia w jednym przetargu także poprawy nawierzchni oraz oznakowania szlaków w i do TPK wraz z przygotowaniem niezbędnych dokumentacji w trybie "zaprojektuj i wybuduj".

Dla rowerzystów, w ramach tego samego przetargu ogłoszonego przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, przewidziano ponadto wykonanie przejazdu przez ul. Słowackiego na wysokości ul. Harfowej zobacz na mapie Gdańska w Złotej Karczmie (obok istniejącego przejścia).

Obecnie, aby legalnie dostać się rowerem na drugą stronę Złotej Karczmy, należy poruszać się po jezdni lub prowadzić rower przez przejście dla pieszych. Obecnie, aby legalnie dostać się rowerem na drugą stronę Złotej Karczmy, należy poruszać się po jezdni lub prowadzić rower przez przejście dla pieszych.

Coraz więcej naziemnych przejść



Przypomnijmy, że będzie to już kolejna inwestycja, ułatwiającą poruszanie się pieszo po Gdańsku. W 2014 r. utworzono przejście naziemne przez ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska na wysokości Uniwersytetu Gdańskiego. Wbrew obawom kierowców, nie doprowadziło to do zakorkowania dzielnicy, zaś piesi zyskali wygodne dojście do przystanków tramwajowych.

W planach jest realizacja jeszcze kilku przejść naziemnych:

Przejście przy Teatrze Miniatura czeka na odtworzenie co najmniej od 2012 r. Przejście przy Teatrze Miniatura czeka na odtworzenie co najmniej od 2012 r.

Miejsca

Opinie (140) 2 zablokowane

  • rewelacja

    Tylko czy ktoś przewidział,że w bliskim sąsiedztwie są dwa skrzyżowania z sygnalizacją świetlną,
    więc kolejny sygnalizator na odcinku 400m doprowadzi po totalnej blokady ul.Chłopskiej i gigantycznych korków! Już całkiem pan Adamowicz i jego świta powariowali.Prawdopodobnie,chcą doprowadzić do chaosu komunikacyjnego,aby kolejne władze musiały z tym walczyć!!!
    Jak dla mnie to zwyczajny sabotaż,i brak odpowiedzialności. Larum wróg w granicach!!!

    • 0 0

  • tylko rowerek! rowery to przyszłość! (5)

    • 48 69

    • Przyszłość??

      Myślenie, to przyszłość.

      • 1 0

    • zgadza sie dlaciebie to smieszne ale w europie zacvhodniej to własnie rowerów jest 10 razy wiecej niz samochodów

      • 2 3

    • (1)

      ciekawe co powiesz za 50 lat :)

      • 10 3

      • Nie dożyje :)

        • 5 3

    • Won trolu

      • 11 14

  • Obrońców

    Przydałoby się przywrócenie przejscia dla pieszych na obrońców wybrzeża koło pepko.
    Brakuje go, szkoda było go likwidować.

    • 1 2

  • Super... (12)

    Pomijając to że niedługo będą przejścia co 20m, dzieciaki będą wybiegać ze szkoły wprost na przejście.

    • 151 71

    • No cóż, zlikwidujmy więc wszystkie przejścia, skoro tak. I szkoły. I dzieci też.

      • 2 1

    • Tak powinno wyglądać miasto. (10)

      Nie podoba się? Na wsi nie ma tego problemu ;)

      • 35 56

      • tak jest miasto to przejścia bezkolizyjne (5)

        i drogi szybkiego ruchu i nie ma tutaj gwarancji bezpieczeństwa, każde naziemne to zagrożenie - jak tego nie rozumiesz to wracaj właśnie tam gdzie napisałeś synku

        • 7 9

        • Oj, synku, gdzie tak niby jest? (4)

          Porąbało Ci się z wioskami przy autostradzie.
          W mieście jeździ się 50..

          • 10 3

          • rozumiem że uderzenie przy 50 km/h to nic się pieszemu nie dzieje? (3)

            • 4 10

            • Dzieje mu się 2x mniej, niż przy 70. (2)

              Ot, takie prawa fizyki...

              • 7 3

              • (1)

                nie można 2x mniej umrzeć, wieśniaku z Wieży L.B.

                • 1 7

              • No cóż, na fizyce jadłeś kredki?

                • 6 0

      • (2)

        przecież to nie droga osiedlowa a jedna z głównych arterii..

        • 25 17

        • na której obowiązuje ograniczenie do 50 km/h

          jak trochę zwolnisz raz czy drugi to nic ci się nie stanie.

          • 19 11

        • Przecież to droga w środku gęsto zamieszkanej dzielnicy

          A nie obwodnica...

          • 19 20

      • Nareszcie... 100 lat czekalem

        Można umierać

        • 7 13

  • Bez sensu. Tam są przejścia z sygnalizacją i...

    ma być trzecie? To dopiero będą korki. A przy okazji, wszystko wyremontowane w ubiegłym roku (nawierzchnia jezdni, chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie), a teraz znowu będą bałaganić. Chodzę pieszo po tym odcinku i uważam że trzecie przejście, i przejazd, nie są potrzebne. Najlepiej zróbcie przejścia co metr i to z sygnalizacją - bez sensu takie wciskanie przejścia przy przejściu.

    • 5 0

  • W głosowaniu jak zwsze klamali kierowcy wy nawet 50 metrów nie potraficie przejsć pieszo musicie autem jechac. (1)

    wiecej niz pól kilometra (500 m) i więcej idziesz na około ??40% pieszych tak twierdzi? hahaha 100 metrów dla pieszego to jest proporcjonalnie tyle co kilometr dla właściciela blacho smroda!

    I bardzo dobrze powinno byc jak najwiecej przejsc dla pieszych naziemnych z sygnalizacją!

    • 8 5

    • sie odezwal frustrat

      cos oprocz obrazania innych potrafisz cebulo?

      • 3 0

  • (4)

    Co za lenistwo..
    Przecież to żeby dojść do przejścia z Rzepichy to chwila moment.. nigdy nie widziałam w tym problemu, ale najwidoczniej otyłe mamusie ze swoimi otyłymi dziećmi widza problem :(
    Nie mam auta, żeby nie było :) ale tworzą się korki to i komunikacja wolniej jeździ !

    • 14 14

    • Nie nazywaj ludzi, którzy chodzą na piechotę leniami (3)

      Piesi są najmniej leniwi ze wszystkich i to im należy maksymalnie ułatwiać dojście, przejście i jak najkrótsze dotarcie do celu. W drugiej kolejności rowerzystom. A na końcu kierowcom, których aktywność ruchowa jest ograniczona do przekładania nogi z gazu na hamulec i kręcenia kierownicą w pozycji siedzącej.

      • 9 5

      • przeciez maja latwe dojscie!!!

        500 metrow to az tak duzo?
        trzeba to koniecznie skrocic do 200 metrow kosztem spowolnienia ruchu i tramwajow?
        co tam same kaleki mieszkaja?
        to moze na obwodnicy porobmy przejscia co 100 metrow no bo pieszy jest najwazniejszy na swiecie

        • 3 0

      • Pisząc te mądrości, siedzisz przed kompem. jak bardzo jesteś leniwa/y ?

        • 1 4

      • Lecz się

        To czy ktoś jest leniwy czy nie z pewnością nie zależy od tego czy w danej chwili jedzie czy idzie.
        O aktywności może świadczyć współczynnik BMI.

        • 2 4

  • Kompletna bzdura. (5)

    Uczniowie spoza Chłopskiej korzystali i będą korzystać z skrzyżowań z Pomorską i Piastowską no chyba że na długiej przerwie będą się chcieli wykąpać w stawku to nowe przejście będzie jak znalazł.

    • 20 5

    • I bardzo dobrze (3)

      Chodziłem do 60-tki i zdarzało się nam skracanie drogi "przez płotki". Jest wtedy o wiele bliżej do bloków 82 - 94 przy Pomorskiej. A w tamtych czasach (lata 70-te) 90% uczniów mieszkało w tych szafach. Przejście powinno być tam zrobione od razu jak powstała szkoła a nie po 50 latach. Ale lepiej późno niż wcale. Na jęki kierowców przyspawanych do swoich foteli proszę nie zwracać uwagi

      • 6 7

      • (2)

        Wtedy ruch był mniejszy i dzieci więcej niż teraz, no i bardziej samodzielne były. Teraz to przejscie nie ma sensu, bo tylko wygeneruje większe korki i spowolnienie tramwajów. A dla dzieci (ktorych zresztą jest znacznie mniej) lepiej żeby przeszły pare metrów dalej, do Piastowskiej lub Pomorskiej, i ochlodziły troche glowy po wybiegnieciu ze szkoły oraz spaliły nieco kalorii po chipsach i slodkich napojach. Przejscie tak blisko szkoły wbrew pozorom wcale nie jest dla nich bezpieczniejsze.

        • 4 3

        • ważne, że na pewno jest wygodniejsze (1)

          przypuszczalnie jest tak samo bezpieczne/ niebezpieczne jak inne przejścia naziemne sterowane sygnalizacją świetlną na tej ulicy.

          Podnoszenie komfortu poruszania się pieszych wywołuje niekiedy nieznaczne pogorszenie komfortu jazdy kierowców.

          Miasto jest dla ludzi, a nie głównie dla pojazdów.

          • 1 1

          • a kierowcy nie sa ludzmi?

            czy pasazerowie tramwajow nie sa ludzmi?

            czemu wszyscy kierowcy i wszyscy pasazerowie tramajow musza kolejny raz sie zatrzymywac bo dla 5 dzieci robi sie przejscie?

            tych kilka tysiecy ludzi jest mniej waznych niz 5 dzieci?

            • 1 1

    • Racja! na wprost szkoły są pawilony handlowe oraz firmy.

      Więc dzieciaki i tak przejdą to przejście aby iść w prawo lub lewo do osiedli

      • 4 0

  • jeszcze wieksze korki chyba was porąbało !!!!!!!!

    Jak tak lubicie chodzić na piechotę to zap.... na około do Piastowskiej !!

    • 5 0

  • Tunel dla samochodów (1)

    Moim zdaniem tunel dla samochodów taki jak przy molo w Sopocie jest super rozwiązaniem.
    Co innego cena.

    • 6 3

    • tunel kosztuje

      po 30 latach może się zawalić

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane