- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (151 opinii)
- 2 Nowy menadżer Śródmieścia poszukiwany (92 opinie)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (182 opinie)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (280 opinii)
- 5 Dwóch 29-latków z narkotykami (94 opinie)
- 6 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (428 opinii)
Powstanie nowe przejście na Przymorzu
Mieszkańcy Przymorza będą mogli łatwiej pokonać ul. Chłopską. Na wysokości ul. Rzepichy powstanie nowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów. Skróci ono znacznie drogę do szkoły podstawowej, parków Przymorze i Nadmorskiego oraz nadmorskiej drogi rowerowej.
Ulica Chłopska w tym miejscu rozdziela również tereny rekreacyjne: wzdłuż Potoku Oliwskiego z dwoma zbiornikami oraz Parku Przymorze i dalej Parku Nadmorskiego .
Potrzeba scalenia terenów zieleni to jeden z powodów, dla którego budowę przejścia i przejazdu rowerowego wpisano w znacznie szerszy projekt "szlaku turystycznego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami".
Na Przymorzu takim "łącznikiem" ma być właśnie rejon Potoku Oliwskiego aż do Parku Nadmorskiego.
Czytaj też: 5 mln zł dotacji na modernizację szlaków w TPK
Zgodnie z projektem, przejście dla pieszych przez ul. Chłopską zostanie poprowadzone najkrótszą drogą. Nieco dłuższy będzie przejazd rowerowy, ponieważ skierowano go w ulicę przy szkole podstawowej . Tą drogą, o minimalnym natężeniu ruchu, rowerzyści mają poruszać się w kierunku Pasa Nadmorskiego. Aby zapewnić bezpieczeństwo uczestników ruchu, przejście i przejazd będą wyposażone w sygnalizację świetlną.
Poprawa szlaków w TPK i przejazd w Złotej Karczmie
Inwestycja musi być zrealizowana najpóźniej do 21 sierpnia 2020 r. Odległy termin wynika z uwzględnia w jednym przetargu także poprawy nawierzchni oraz oznakowania szlaków w i do TPK wraz z przygotowaniem niezbędnych dokumentacji w trybie "zaprojektuj i wybuduj".
Dla rowerzystów, w ramach tego samego przetargu ogłoszonego przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, przewidziano ponadto wykonanie przejazdu przez ul. Słowackiego na wysokości ul. Harfowej w Złotej Karczmie (obok istniejącego przejścia).
Coraz więcej naziemnych przejść
Przypomnijmy, że będzie to już kolejna inwestycja, ułatwiającą poruszanie się pieszo po Gdańsku. W 2014 r. utworzono przejście naziemne przez ul. Wita Stwosza na wysokości Uniwersytetu Gdańskiego. Wbrew obawom kierowców, nie doprowadziło to do zakorkowania dzielnicy, zaś piesi zyskali wygodne dojście do przystanków tramwajowych.
W planach jest realizacja jeszcze kilku przejść naziemnych:
- przez Podwale Przedmiejskie - pierwotnie powstać miało kilka przejść (wraz z przebudową skrzyżowań) w pobliżu przystanków tramwajowych, ale ze względu na zbyt wysoki koszt prac, w trakcie budowy jest tylko przejście na wysokości ul. Chmielnej
- przez al. Grunwaldzką przy kompleksie biurowym Olivia Business Centre - powinno być gotowe w bieżącym roku
- przy Bramie Wyżynnej - jego realizacja ma nastąpić w przyszłym roku
- przez Podwale Grodzkie na wysokości dworca głównego - powinno powstać do 2020 r.
- przez al. Zwycięstwa i Trakt Konny na wysokości przystanku tramwajowego "Uniwersytet Medyczny" - jest wstępna akceptacja ze strony Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, brakuje deklaracji odnośnie terminów realizacji
- przez al. Grunwaldzką na wysokości Teatru Miniatura - odtworzenie tego przejścia miało nastąpić najpóźniej w 2012 r., urzędnicy do dzisiaj nie wywiązali się z tej obietnicy
Miejsca
Opinie (140) 2 zablokowane
-
2018-06-14 11:52
Bardzo dobry pomysł
Ułatwienia dla pieszych powinny być na pierwszym miejscu
- 12 21
-
2018-06-14 11:54
Słusznie, w końcu trzeba jeszcze bardziej wydłużać czas jazdy tramwajem.
- 23 3
-
2018-06-14 11:56
(3)
To jest jeszcze żabianka a nie przymorze :P
- 7 9
-
2018-06-14 12:09
żabianka jest do potoku
- 3 1
-
2018-06-14 12:48
Żabianka i Wejchera jest za Pomorską
- 1 0
-
2018-06-14 13:26
A Park Przymorze jest nie jest na Przymorzu.
- 0 2
-
2018-06-14 12:01
Ręce opadają.... (5)
Dopiero co wyremontowali rejon od strony Rzepichy, od strony szkoły niewiele wcześniej. Nie można było od razu, za jednym zamachem zrobić to przejście? Znowu to rozryją i rozkopią? Ktoś tam w ogóle jeszcze myśli? Ile razy można wydawać publiczną kasę na to samo??
- 29 4
-
2018-06-14 12:08
Mam wrażenie (1)
Że w UM czy DRMG jak się przyczepią do jednego miejsca to będą przy nim w nieskończoność grzebać i 5 razy poprawiać, podczas gdy ewidentne potrzeby, nawet bardzo drobne, są olewane.
To każe niejako myśleć jednak o wpływie jakiegoś VIP na te decyzje...- 4 1
-
2018-06-14 12:22
Zwłaszcza że biegnąca obok ul. Pomorska jest w tragicznym stanie i wymaga remontu
Zrobiono tylko fragment od Grunwaldzkiej do skrzyżowania z Subisława, a dalej pas w stronę Jelitkowa to istny ser szwajcarski. A będzie jeszcze gorzej bo trwają jakieś prace z kanalizacją i ciężki sprzęt ryje jeszcze bardziej nawierzchnię.
- 5 0
-
2018-06-14 12:40
Jeszcze jedno...
"Potrzeba scalenia terenów zieleni to jeden z powodów, dla którego budowę przejścia i przejazdu rowerowego wpisano w znacznie szerszy projekt 'szlaku turystycznego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami' ".
Że co? Jakiego szlaku? Skąd? Dokąd? Bzdura!
Na całej długości Chłopskiej nie ma żadnego szlaku i dodatkowych przejść, poza tymi z przecinającymi ją ulicami (Pomorska, Piastowska, Jagiellońska, itd). Skąd nagle taki idiotyzm?- 10 0
-
2018-06-14 12:50
Kasa za przejście 80tys.o to zapewne chodzi.
- 4 1
-
2018-06-14 13:40
"Na niedziurawej drodze nikt nie zarobi"
Chyba, ze się będzie co chwila dobudowywać prsejscia, przejazdy, zapadnięte studzienki...
- 5 0
-
2018-06-14 12:22
tak tylko pytam (1)
Czy ma to związek z osiedlem domów realizowanych przez Modernę
- 20 3
-
2018-06-14 12:47
Tylko i wyłącznie.Podniesie wartość mieszkań.
- 8 0
-
2018-06-14 12:43
Kompletna bzdura. (5)
Uczniowie spoza Chłopskiej korzystali i będą korzystać z skrzyżowań z Pomorską i Piastowską no chyba że na długiej przerwie będą się chcieli wykąpać w stawku to nowe przejście będzie jak znalazł.
- 20 5
-
2018-06-14 13:04
Racja! na wprost szkoły są pawilony handlowe oraz firmy.
Więc dzieciaki i tak przejdą to przejście aby iść w prawo lub lewo do osiedli
- 4 0
-
2018-06-14 13:12
I bardzo dobrze (3)
Chodziłem do 60-tki i zdarzało się nam skracanie drogi "przez płotki". Jest wtedy o wiele bliżej do bloków 82 - 94 przy Pomorskiej. A w tamtych czasach (lata 70-te) 90% uczniów mieszkało w tych szafach. Przejście powinno być tam zrobione od razu jak powstała szkoła a nie po 50 latach. Ale lepiej późno niż wcale. Na jęki kierowców przyspawanych do swoich foteli proszę nie zwracać uwagi
- 6 7
-
2018-06-14 15:29
(2)
Wtedy ruch był mniejszy i dzieci więcej niż teraz, no i bardziej samodzielne były. Teraz to przejscie nie ma sensu, bo tylko wygeneruje większe korki i spowolnienie tramwajów. A dla dzieci (ktorych zresztą jest znacznie mniej) lepiej żeby przeszły pare metrów dalej, do Piastowskiej lub Pomorskiej, i ochlodziły troche glowy po wybiegnieciu ze szkoły oraz spaliły nieco kalorii po chipsach i slodkich napojach. Przejscie tak blisko szkoły wbrew pozorom wcale nie jest dla nich bezpieczniejsze.
- 4 3
-
2018-06-14 22:59
ważne, że na pewno jest wygodniejsze (1)
przypuszczalnie jest tak samo bezpieczne/ niebezpieczne jak inne przejścia naziemne sterowane sygnalizacją świetlną na tej ulicy.
Podnoszenie komfortu poruszania się pieszych wywołuje niekiedy nieznaczne pogorszenie komfortu jazdy kierowców.
Miasto jest dla ludzi, a nie głównie dla pojazdów.- 1 1
-
2018-06-15 01:08
a kierowcy nie sa ludzmi?
czy pasazerowie tramwajow nie sa ludzmi?
czemu wszyscy kierowcy i wszyscy pasazerowie tramajow musza kolejny raz sie zatrzymywac bo dla 5 dzieci robi sie przejscie?
tych kilka tysiecy ludzi jest mniej waznych niz 5 dzieci?- 1 1
-
2018-06-14 12:43
Kolejne dno ze światłami !
- 15 5
-
2018-06-14 12:52
Tunel dla samochodów (1)
Moim zdaniem tunel dla samochodów taki jak przy molo w Sopocie jest super rozwiązaniem.
Co innego cena.- 6 3
-
2018-06-14 22:59
tunel kosztuje
po 30 latach może się zawalić
- 2 1
-
2018-06-14 13:49
(4)
Co za lenistwo..
Przecież to żeby dojść do przejścia z Rzepichy to chwila moment.. nigdy nie widziałam w tym problemu, ale najwidoczniej otyłe mamusie ze swoimi otyłymi dziećmi widza problem :(
Nie mam auta, żeby nie było :) ale tworzą się korki to i komunikacja wolniej jeździ !- 14 14
-
2018-06-14 14:03
Nie nazywaj ludzi, którzy chodzą na piechotę leniami (3)
Piesi są najmniej leniwi ze wszystkich i to im należy maksymalnie ułatwiać dojście, przejście i jak najkrótsze dotarcie do celu. W drugiej kolejności rowerzystom. A na końcu kierowcom, których aktywność ruchowa jest ograniczona do przekładania nogi z gazu na hamulec i kręcenia kierownicą w pozycji siedzącej.
- 9 5
-
2018-06-14 14:28
Lecz się
To czy ktoś jest leniwy czy nie z pewnością nie zależy od tego czy w danej chwili jedzie czy idzie.
O aktywności może świadczyć współczynnik BMI.- 2 4
-
2018-06-14 14:45
Pisząc te mądrości, siedzisz przed kompem. jak bardzo jesteś leniwa/y ?
- 1 4
-
2018-06-15 01:11
przeciez maja latwe dojscie!!!
500 metrow to az tak duzo?
trzeba to koniecznie skrocic do 200 metrow kosztem spowolnienia ruchu i tramwajow?
co tam same kaleki mieszkaja?
to moze na obwodnicy porobmy przejscia co 100 metrow no bo pieszy jest najwazniejszy na swiecie- 3 0
-
2018-06-14 14:07
znowu naziemne
czuć w tym swąd gorszego Gdańska
- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.