• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie nowe przejście na Przymorzu

Krzysztof Koprowski
14 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przejście powstanie na wysokości ul. Rzepichy i szkoły podstawowej nr 60. Przejście powstanie na wysokości ul. Rzepichy i szkoły podstawowej nr 60.

Mieszkańcy Przymorza będą mogli łatwiej pokonać ul. Chłopską. Na wysokości ul. Rzepichy zobacz na mapie Gdańska powstanie nowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów. Skróci ono znacznie drogę do szkoły podstawowej, parków Przymorze i Nadmorskiego oraz nadmorskiej drogi rowerowej.



Jak długą drogę pieszo akceptujesz między parkingiem lub przystankiem a budynkiem, do którego chcesz się dostać?

Obecnie, by dostać się z rejonu ul. Rzepichy do szkoły podstawowej nr 60 zobacz na mapie Gdańska, znajdującej po drugiej stronie czteropasowej ul. Chłopskiej, trzeba pokonać ok. 400-500 metrów, wybierając przejście na skrzyżowaniach z ul. Piastowską zobacz na mapie Gdańska lub Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Ulica Chłopska w tym miejscu rozdziela również tereny rekreacyjne: wzdłuż Potoku Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska z dwoma zbiornikami oraz Parku Przymorze zobacz na mapie Gdańska i dalej Parku Nadmorskiego zobacz na mapie Gdańska.

Potrzeba scalenia terenów zieleni to jeden z powodów, dla którego budowę przejścia i przejazdu rowerowego wpisano w znacznie szerszy projekt "szlaku turystycznego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami".

Na Przymorzu takim "łącznikiem" ma być właśnie rejon Potoku Oliwskiego aż do Parku Nadmorskiego.

Czytaj też: 5 mln zł dotacji na modernizację szlaków w TPK

  • Projekt przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego.
Zgodnie z projektem, przejście dla pieszych przez ul. Chłopską zostanie poprowadzone najkrótszą drogą. Nieco dłuższy będzie przejazd rowerowy, ponieważ skierowano go w ulicę przy szkole podstawowej zobacz na mapie Gdańska. Tą drogą, o minimalnym natężeniu ruchu, rowerzyści mają poruszać się w kierunku Pasa Nadmorskiego. Aby zapewnić bezpieczeństwo uczestników ruchu, przejście i przejazd będą wyposażone w sygnalizację świetlną.

Poprawa szlaków w TPK i przejazd w Złotej Karczmie



Inwestycja musi być zrealizowana najpóźniej do 21 sierpnia 2020 r. Odległy termin wynika z uwzględnia w jednym przetargu także poprawy nawierzchni oraz oznakowania szlaków w i do TPK wraz z przygotowaniem niezbędnych dokumentacji w trybie "zaprojektuj i wybuduj".

Dla rowerzystów, w ramach tego samego przetargu ogłoszonego przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, przewidziano ponadto wykonanie przejazdu przez ul. Słowackiego na wysokości ul. Harfowej zobacz na mapie Gdańska w Złotej Karczmie (obok istniejącego przejścia).

Obecnie, aby legalnie dostać się rowerem na drugą stronę Złotej Karczmy, należy poruszać się po jezdni lub prowadzić rower przez przejście dla pieszych. Obecnie, aby legalnie dostać się rowerem na drugą stronę Złotej Karczmy, należy poruszać się po jezdni lub prowadzić rower przez przejście dla pieszych.

Coraz więcej naziemnych przejść



Przypomnijmy, że będzie to już kolejna inwestycja, ułatwiającą poruszanie się pieszo po Gdańsku. W 2014 r. utworzono przejście naziemne przez ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska na wysokości Uniwersytetu Gdańskiego. Wbrew obawom kierowców, nie doprowadziło to do zakorkowania dzielnicy, zaś piesi zyskali wygodne dojście do przystanków tramwajowych.

W planach jest realizacja jeszcze kilku przejść naziemnych:

Przejście przy Teatrze Miniatura czeka na odtworzenie co najmniej od 2012 r. Przejście przy Teatrze Miniatura czeka na odtworzenie co najmniej od 2012 r.

Miejsca

Opinie (140) 2 zablokowane

  • Bardzo dobry pomysł

    Ułatwienia dla pieszych powinny być na pierwszym miejscu

    • 12 21

  • Słusznie, w końcu trzeba jeszcze bardziej wydłużać czas jazdy tramwajem.

    • 23 3

  • (3)

    To jest jeszcze żabianka a nie przymorze :P

    • 7 9

    • żabianka jest do potoku

      • 3 1

    • Żabianka i Wejchera jest za Pomorską

      • 1 0

    • A Park Przymorze jest nie jest na Przymorzu.

      • 0 2

  • Ręce opadają.... (5)

    Dopiero co wyremontowali rejon od strony Rzepichy, od strony szkoły niewiele wcześniej. Nie można było od razu, za jednym zamachem zrobić to przejście? Znowu to rozryją i rozkopią? Ktoś tam w ogóle jeszcze myśli? Ile razy można wydawać publiczną kasę na to samo??

    • 29 4

    • Mam wrażenie (1)

      Że w UM czy DRMG jak się przyczepią do jednego miejsca to będą przy nim w nieskończoność grzebać i 5 razy poprawiać, podczas gdy ewidentne potrzeby, nawet bardzo drobne, są olewane.
      To każe niejako myśleć jednak o wpływie jakiegoś VIP na te decyzje...

      • 4 1

      • Zwłaszcza że biegnąca obok ul. Pomorska jest w tragicznym stanie i wymaga remontu

        Zrobiono tylko fragment od Grunwaldzkiej do skrzyżowania z Subisława, a dalej pas w stronę Jelitkowa to istny ser szwajcarski. A będzie jeszcze gorzej bo trwają jakieś prace z kanalizacją i ciężki sprzęt ryje jeszcze bardziej nawierzchnię.

        • 5 0

    • Jeszcze jedno...

      "Potrzeba scalenia terenów zieleni to jeden z powodów, dla którego budowę przejścia i przejazdu rowerowego wpisano w znacznie szerszy projekt 'szlaku turystycznego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami' ".
      Że co? Jakiego szlaku? Skąd? Dokąd? Bzdura!
      Na całej długości Chłopskiej nie ma żadnego szlaku i dodatkowych przejść, poza tymi z przecinającymi ją ulicami (Pomorska, Piastowska, Jagiellońska, itd). Skąd nagle taki idiotyzm?

      • 10 0

    • Kasa za przejście 80tys.o to zapewne chodzi.

      • 4 1

    • "Na niedziurawej drodze nikt nie zarobi"

      Chyba, ze się będzie co chwila dobudowywać prsejscia, przejazdy, zapadnięte studzienki...

      • 5 0

  • tak tylko pytam (1)

    Czy ma to związek z osiedlem domów realizowanych przez Modernę

    • 20 3

    • Tylko i wyłącznie.Podniesie wartość mieszkań.

      • 8 0

  • Kompletna bzdura. (5)

    Uczniowie spoza Chłopskiej korzystali i będą korzystać z skrzyżowań z Pomorską i Piastowską no chyba że na długiej przerwie będą się chcieli wykąpać w stawku to nowe przejście będzie jak znalazł.

    • 20 5

    • Racja! na wprost szkoły są pawilony handlowe oraz firmy.

      Więc dzieciaki i tak przejdą to przejście aby iść w prawo lub lewo do osiedli

      • 4 0

    • I bardzo dobrze (3)

      Chodziłem do 60-tki i zdarzało się nam skracanie drogi "przez płotki". Jest wtedy o wiele bliżej do bloków 82 - 94 przy Pomorskiej. A w tamtych czasach (lata 70-te) 90% uczniów mieszkało w tych szafach. Przejście powinno być tam zrobione od razu jak powstała szkoła a nie po 50 latach. Ale lepiej późno niż wcale. Na jęki kierowców przyspawanych do swoich foteli proszę nie zwracać uwagi

      • 6 7

      • (2)

        Wtedy ruch był mniejszy i dzieci więcej niż teraz, no i bardziej samodzielne były. Teraz to przejscie nie ma sensu, bo tylko wygeneruje większe korki i spowolnienie tramwajów. A dla dzieci (ktorych zresztą jest znacznie mniej) lepiej żeby przeszły pare metrów dalej, do Piastowskiej lub Pomorskiej, i ochlodziły troche glowy po wybiegnieciu ze szkoły oraz spaliły nieco kalorii po chipsach i slodkich napojach. Przejscie tak blisko szkoły wbrew pozorom wcale nie jest dla nich bezpieczniejsze.

        • 4 3

        • ważne, że na pewno jest wygodniejsze (1)

          przypuszczalnie jest tak samo bezpieczne/ niebezpieczne jak inne przejścia naziemne sterowane sygnalizacją świetlną na tej ulicy.

          Podnoszenie komfortu poruszania się pieszych wywołuje niekiedy nieznaczne pogorszenie komfortu jazdy kierowców.

          Miasto jest dla ludzi, a nie głównie dla pojazdów.

          • 1 1

          • a kierowcy nie sa ludzmi?

            czy pasazerowie tramwajow nie sa ludzmi?

            czemu wszyscy kierowcy i wszyscy pasazerowie tramajow musza kolejny raz sie zatrzymywac bo dla 5 dzieci robi sie przejscie?

            tych kilka tysiecy ludzi jest mniej waznych niz 5 dzieci?

            • 1 1

  • Kolejne dno ze światłami !

    • 15 5

  • Tunel dla samochodów (1)

    Moim zdaniem tunel dla samochodów taki jak przy molo w Sopocie jest super rozwiązaniem.
    Co innego cena.

    • 6 3

    • tunel kosztuje

      po 30 latach może się zawalić

      • 2 1

  • (4)

    Co za lenistwo..
    Przecież to żeby dojść do przejścia z Rzepichy to chwila moment.. nigdy nie widziałam w tym problemu, ale najwidoczniej otyłe mamusie ze swoimi otyłymi dziećmi widza problem :(
    Nie mam auta, żeby nie było :) ale tworzą się korki to i komunikacja wolniej jeździ !

    • 14 14

    • Nie nazywaj ludzi, którzy chodzą na piechotę leniami (3)

      Piesi są najmniej leniwi ze wszystkich i to im należy maksymalnie ułatwiać dojście, przejście i jak najkrótsze dotarcie do celu. W drugiej kolejności rowerzystom. A na końcu kierowcom, których aktywność ruchowa jest ograniczona do przekładania nogi z gazu na hamulec i kręcenia kierownicą w pozycji siedzącej.

      • 9 5

      • Lecz się

        To czy ktoś jest leniwy czy nie z pewnością nie zależy od tego czy w danej chwili jedzie czy idzie.
        O aktywności może świadczyć współczynnik BMI.

        • 2 4

      • Pisząc te mądrości, siedzisz przed kompem. jak bardzo jesteś leniwa/y ?

        • 1 4

      • przeciez maja latwe dojscie!!!

        500 metrow to az tak duzo?
        trzeba to koniecznie skrocic do 200 metrow kosztem spowolnienia ruchu i tramwajow?
        co tam same kaleki mieszkaja?
        to moze na obwodnicy porobmy przejscia co 100 metrow no bo pieszy jest najwazniejszy na swiecie

        • 3 0

  • znowu naziemne

    czuć w tym swąd gorszego Gdańska

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane