• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie nowe skrzyżowanie na al. Zwycięstwa w Gdyni

Maciej Naskręt
29 lipca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.
  • Miejsce planowanej budowy skrzyżowania alei Zwycięstwa z ulicą Kostki Napierskiego w Redłowie.

Aleja Zwycięstwa w Gdyni będzie musiała zmieścić jeszcze jedno skrzyżowanie. Zapewni ono m.in. dojazd do budynków Kasy Stefczyka - dawniej SKOK Stefczyka. Czy otwarcie nowego splotu dróg oznacza większe korki na głównej arterii?



Czy nowe skrzyżowanie utrudni podróż al. Zwycięstwa w Gdyni?

Niedawno Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała decyzję środowiskową dla budowy całkiem nowego skrzyżowania na al. Zwycięstwa w rejonie ul. Napierskiego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Dokument został wydany na wniosek spółki zależnej od Kasy Stefczyka, która swoją siedzibę ma przy ul. Legionów.

Nowe skrzyżowanie ma zapewnić lepszy i bardziej komfortowy dojazd do istniejącego biurowca. Obecnie jego pracownicy są zmuszeni korzystać z dróg okrężnych - poruszają się m.in. ul. Stryjską.

Budowa skrzyżowania będzie też częścią realizacji większego zadania inwestycyjnego - rozbudowy kompleksu biurowego Kasy Stefczyka. Przypomnijmy, że w 2013 r. Kasa kupiła za około 22 mln zł działkę u zbiegu al. Zwycięstwa i ul. Napierskiego. Działka dawnego SKOK-u położona jest w sąsiedztwie wysokiej zabudowy nowego kompleksu mieszkalnego Altus oraz nowoczesnego w kształcie i formie Parku Naukowo-Technologicznego.

Inwestor na razie nie chce zdradzać szczegółów inwestycji.

- W związku z trwającymi obecnie wielostronnymi ustaleniami, nie możemy w tej chwili komentować szczegółów inwestycji. Jeśli tylko możliwe będzie przekazanie odpowiednich informacji, zrobimy to - mówi Dawid Adamski, rzecznik prasowy Kasy Stefczyka.
Planowane miejsce i zakres zmian na al. Zwycięstwa w Gdyni. Planowane miejsce i zakres zmian na al. Zwycięstwa w Gdyni.
Plan budowy - poszerzenie obu jezdni al. Zwycięstwa

W ramach inwestycji zaplanowano budowę skrzyżowania z trzema wlotami z sygnalizacją świetlną z dostępnymi wszystkimi relacjami. Inwestycja zakłada poszerzenie jezdni w kierunku Gdańska o lewoskręt w ul. Napierskiego.

Na nitce w kierunku Gdyni zostanie wymieniona nawierzchnia na całej szerokości na odcinku 200 m. Dodatkowo projekt przewiduje wykonanie prawoskrętu w ul. Napierskiego. Ponadto przedsięwzięcie zakłada rozbudowę ul. Napierskiego. Obecnie ulica jest drogą lokalną i nie ma połączenia z al. Zwycięstwa.

Czy nowe skrzyżowanie zakorkuje al. Zwycięstwa?

Urzędnicy z gdyńskiego magistratu przekonują, że nowe skrzyżowanie nie powinno wpłynąć negatywnie na ruch.

- Sygnalizacja na nowym skrzyżowaniu będzie włączona do systemu inteligentnego sterowania ruchem Tristar i będzie pracowała w koordynacji z sygnalizacjami w ciągu Al. Zwycięstwa - mówi Sebastian Drausal, rzecznik prasowy UM w Gdyni.
Wyraźnie poprawi się ich zdaniem za to dostępność komunikacyjna do dzielnicy Redłowo, w szczególności od strony centrum. Ponadto niewątpliwie poprawie ulegnie dostęp pieszy i rowerowy pomiędzy obydwiema stronami al. Zwycięstwa.

Miejsca

Opinie (224) 1 zablokowana

  • Temat wraca, ponoc realizacja rusza w tym miesiacu

    • 0 0

  • Głupota władz gdyni przekracza granice

    • 1 0

  • Idiotyzm teraz będą korki wladze gdyni mają wszystkogdzies

    • 1 0

  • Decyzja polityczna (4)

    mam nadzieję że pójdziecie siedzieć łapówkarze.

    • 93 20

    • To skrzyżowanie to bzdura. (1)

      Prowadzi do miejsca gdzie ruch jest znikomy, na prawdę ci ludzie mogliby jechać tak jak jeżdżą czyli ciut na około.

      Ja nie rozumiem, tyle skrzyzowań nie może doczekać się przebudowy! Bo się nie da bo nie ma pieniędzy! A tu proszę, nowe będą budować bo sie komuś wymyśliło że będzie fajnie.
      Nie będzie.

      • 15 1

      • Czytaj ze zrozumieniem

        Przecież napisane jest, że mają działkę i chcą coś budować - logiczne że musi być dojazd do inwestycji. Teraz ruch jest znikomy, a jak np. postawią galerię to już znikomy nie będzie.

        • 0 0

    • No i proszę znowu wina Tuska i Komorowskiego

      • 0 5

    • Też tak myslę

      ul. Kostki Napierskiego,to z dala cuchnie komuną.

      • 2 2

  • tristar

    A kretyński zjazd z zablokowanym lewym pasem z estakady Kwiatkowskiego w ulicę Morską został pozostawiony pewnie dlatego, żeby karać mandatami jadących po znakach poziomych na Estakadzie.
    Usunięcie tych linii poprawiło by przepustowość nie o 5% , tylko o 100%.
    Przykro to mówić, ale przyznajcie się , że w obliczu głupoty żaden system niczego nie zmieni.
    To samo z lustrem panoramicznym przy wyjeździe pod wiadukt koło dworca w Gdyni na Śląską.
    Niczego w nim nie widać, każdy stoi 10 x dłużej niż trzeba, bo widoczność w tym lustrze jest taka sama jak wasz i misia Puchatka rozumek.

    • 1 0

  • To nie biurowiec z parkingiem na 400 aut

    Ta garść samochodów może dalej te kilkaset metrów jeździć. Dlaczego nie ma lewoskrętu do PPNT, chciałbym pod same drzwi podjeżdżać. Do Riviery także muszę krążyć, bezpośrednio ze Zwycięstwa nie wjadę. Całkowicie zbędne inwestycja, okoliczni mieszkańcy z pewnością się ucieszą

    • 0 0

  • (5)

    ten tristar to badziwie, zamiast w nocy wyłączać światła, tak jak kiedyś to ciagle się palą. Ruch zerowy a światła są, po jaką cholere?

    • 19 4

    • na głównych ciągach (4)

      palą się od 10 lat po to żebyś sobie wyścigów nie urządzał....

      • 5 6

      • Światła się świecą...

        • 0 0

      • (2)

        Kto chce wyścig sobie zrobi juz się nie bój. A obecne rozwiązanie to utrudnienia dla normalnych kierowców

        • 4 1

        • (1)

          Pojedź do Łodzi i przejedź w poprzek Al. Włókniarzy o 2 nocy przy wyłączonych sygnalizatorach i w lekkiej mgle, nasłuchując odległych ryków bijemek i ałdic. Mocne wrażenia!

          • 0 1

          • sorry koleś ale Gdynia przy takich miastach jak Łódź Warszawa czy Kraków to maleńka śpiąca wiocha miałem okazję być w zeszłym roku w Warszawie i pierwsze co zauważyłem po powrocie do Gdyni to to że okolice dworca głównego PKP ulice Dworcowa Radtkego 3 Maja są wymarłe o godzinie 17-18 w dzień powszedni.O godzinie 22 ruch na Morskiej czy Alei Zwycięstwa jest tak niewielki że kuriozalnym jest np kazać pieszemu czekać i wciskać jakieś durne przyciski czy hamować auto by przepuścić dwa samochody na krzyż z bocznej drogi

            • 4 0

  • (4)

    no i dobrze miasto to nie autostrada, nie rozumiem wyznawców sekty "gaz do dechy", zjazd tutaj oznacza mniejszy korek kilometr dalej, normalni ludzie dokądś zmierzają a nie ścigają się po para-autostradzie, a skręt się przyda nie tylko pracownikom SKOK-u bo są tam i inne przedsiębiorstwa, i szpitale i urzędy, a na fotce widać że powstanie prawo-skręt (trochę mały ale jednak)
    więc po co te jęki?

    • 12 28

    • ...(trochę mały ale jednak)...

      Jak każdy inny w tej wioseczce.

      • 0 0

    • szpitale, urzędy, las dźwigów i rusztowań podnoszący naszą ojczyznę z ruiny.

      • 4 0

    • The Bill (1)

      Rozumiem, że w domu wszyscy zdrowi, tak?

      • 7 4

      • bardzo merytorycznie i kulturalnie - to pewnie rodzinne?

        • 4 5

  • Nie spowoduje korków (14)

    Bo będzie podpięta pod Tristar?
    O dlaczego przy skrzyżowaniu z Redlowska jest taki krotki cykl po godzinie 11 ze sa korki w stronę centrum?
    Gdzie jest ten wasz Tristar ?
    Np w CIĄGU ulicy Morskiej wystarczy ustawić w porannym szczycie dłużej światła w stronę Centrum a po południu w stronę Chyloni szczególnie przy Akademii Morskiej to by się płynnie jechało.
    Ale nie ktoś niekompetentny ma posadkę i tyle milionów poszło w błoto.
    Sprawa nadaje się do Sztrasburga !!
    Kiedy to nie było Tristara nie było takich korków jak teraz ! Jeździło się lepiej. Od pierwszego dnia funkcjonowania Tristara zrobiły się większe korki w godzinach szczytu. Taka smutna prawda

    • 88 26

    • na Morskiej jest masakra (4)

      Ja jadę w kierunku Cisowej rano i jest mmniejszy ruch niż do centrum a światła i tak powodują że się co chwile staje. Każda godzina i światła bez sensu ustawione w kkażdą stronę.

      Toż to oblęd jakiś! Zamiast zielonej fali jest czerwona fala! Ja wiem że są specyficzne skrzyzowania na których ciężko by było zrobić zieloną fale czy np. przy Estakadzie lub Obwodnicy, ale czasami jade i czerone i czerwone i czerwone!

      Czasami blokuję ruch i jadę 40-50, innym razem 90 i czerwone i czerwone ciągle! co to ma być.

      Dla zielonej fali to bym mógł jechać nawet i 40 km/h byleby jechać, i tak by na to samo wyszło, a benzyny mniej bym spalił, i hałas mniejszy, i zatrucie mniejsze, na Boga co za jaja

      • 14 1

      • Uśmiechnij się, jesteś z gdyni...

        • 0 0

      • czasami trzeba wstrzymać ruch (2)

        żeby nie zakorkowały się kolejne skrzyżowania...

        • 2 3

        • Arka dziś wstrzymała ruch. (1)

          • 6 0

          • nie ruch a Ruch..

            • 3 1

    • (1)

      Sztraszysz Sztraszburgiem sztrasznie.

      • 8 0

      • sztrasberg baranie :)

        "Strasberg baranie, Strasberg. Jesteśmy w Austrii. Trzeba się trochę znać na geografii jak się planuje ucieczkę,a Strasburg leży we Francji"

        • 1 0

    • ... (3)

      Możesz mi wyjaśnić co dokładnie byś zgłaszaj do Strasburga i do jakiej instytucji?
      Bo niezmiernie jestem ciekaw co się w twojej głowie zrodziło.

      • 9 2

      • ograniczono podstawowe prawo człowieka (2)

        prawo do zapier... po mieście swoim szrotem

        • 7 10

        • ale swoim, a nie wspólnym (1)

          najmniej wygodny samochód jest wygodniejszy niż autobus
          stanie w korku też jest wygodniejsze w samochodzie niż w autobusie
          i wąchasz tylko siebie haha

          • 11 4

          • i po to będziemy dalej budować buspasy

            I będziesz wygodnie stał w korku i wąchał opary swojej frustracji na widok pomykających autobusów - a w zasadzie trolejbusów

            • 6 1

    • (1)

      Kiedyś na W. Radkiego/3go Maja hak się ruszało na zielonym dojeżdżając do skrzyżowania z Władysława IV zapalało się zielone nie zatrzymując pojazdu a teraz
      ruszając z ww skrzyżowania dojeżdżając do Władysława IV zapala się czerwone i trzeba kolejny cykl odczekać.

      I gdzie tu jest TTRISTAR?

      • 14 2

      • Tristar działa i spełnia swoje funkcje.

        Korki generują przychód fiskalny tego śmiesznego państewka.
        A może ktoś pomyślał, że Tristar jest po to, żeby się płynniej jeździło???

        • 6 4

    • a kiedy był pierwszy dzień funkcjonowania tristara?

      Bo był wdrażany etapami od 2013 do 2015?

      • 0 1

  • skandal!

    dla kilku pracowników pisowskiej kliki już na zawsze kierowcy będą musieli zamęczać się? odejdźcie z naszego miasta!

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane