• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie węzeł integracyjny przy przystanku SKM Chylonia

Michał Sielski
22 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Dziś na placu przed dworcem w Chyloni króluje chaos. Dziś na placu przed dworcem w Chyloni króluje chaos.

Parking dla samochodów i rowerów oraz węzeł przesiadkowy pomiędzy SKM a miejską komunikacją publiczną - tak ma wyglądać chaotyczny dotąd teren placu Dworcowego zobacz na mapie Gdyni w Gdyni Chyloni.



Czy węzły integracyjne w Trójmieście spełniają swoje zadania?

Miejscy urzędnicy właśnie przystępują do przygotowania planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu. Teraz rządzi tam chaos. Nie ma ani porządnego parkingu, ani przystanku komunikacji miejskiej, ani jasno wyznaczonych ciągów pieszych i dróg rowerowych. Za to wszędzie jest pełno ludzi i samochodów.

- Teraz to sprecyzujemy. Powstanie droga rowerowa oraz węzeł przesiadkowy z prawdziwego zdarzenia - zapewnia Andrzej Bień, radny rządzącej Gdynią Samorządności.

W ramach węzła powstanie parking dla samochodów i rowerów w systemie "Park & Ride" oraz program integracji środków transportu szynowego z autobusami i trolejbusami. Przesiadki mają być szybkie i wygodne. Szczegóły poznamy po ukończeniu pracy planistów, ale już teraz wiadomo, że autobusy i trolejbusy mają zatrzymywać się nieopodal wyjścia z dworcowego tunelu.

- Warto też zwrócić uwagę planistów na konieczność analizy poprawy przepustowości i bezpieczeństwa skrzyżowania ulic Chylońskiej i Kartuskiej zobacz na mapie Gdyni w aspekcie zwiększenia przepustowości i zarazem bezpieczeństwa. Teraz samochody skręcające w lewo w ul. Kartuską blokują przejazd. Warto pochylić się nad rozwiązaniem tego problemu - dodaje radny opozycyjnej Platformy Obywatelskiej Łukasz Cichowski.

Plan nie dotyczy dużego obszaru, więc wszelkie procedury powinny zakończyć się w przyszłym roku. Od decyzji radnych zależy, czy w 2014 roku znajdą się w miejskim budżecie pieniądze na projekt i budowę węzła.

Opinie (122)

  • Niech lepiej poprawią gdyńskie rozkłady (15)

    O 7 rano ani szpilki nie włożysz do autobusów, tak są napchane. Płacę sporo za bilet i mam prawo wymagać jakiegoś standardu.

    Autobusy i trolejbusy spóźniają się albo wypadają z kursu natomiast stare autobusy są niedogrzane.

    • 86 14

    • W Gdyni? Pełne trolejbusy? Złe rozkłady!? NIEMOŻLIWE! (2)

      Przecież Wojtek, docent W, Marek S. i koledzy tak zaplanowali siatkę połączeń, że nie ma spóźnień, trolejbusy są luźne, nie ma za zimnych ani zbyt ciepłych pojazdów, nie ma meneli w 105, nie ma bójek, jest super!

      • 29 4

      • w tej siatce jest taki bałagan że głowa mała (1)

        Dlaczego nie zrobią jakiegoś schematu graficznego układu linii? Układ linii powinien być prosty i zrozumiały, a nie że mnożą linie-wypierdki.

        • 13 4

        • jest schemat, dawno zrobiony,

          kiedyś nawet rozdawali w punktach kupowania biletów. Można też wyszperać w sieci. Rusz głową.

          • 5 3

    • codziennie jezdze do pracy około 7 i jeszcze ani razu od 5 lat nie spoźnił się mój autobus czy trolejbus (3)

      jest w nim cieplo i znajda sie nawet miejsca siedzące.

      Jezdze R albo 23 i 24 z Karwin do centrum, wiec nie wiem o czym piszesz kobieto

      • 21 17

      • i pewnie wsiadasz na Kaczych Bukach... (1)

        o to by tlumaczyło brak opóźnień...

        • 12 8

        • Jak jeździ z karwin to jak ma wsiadać na kaczych bukach? Może w chwaszczynie jeszcze wsiada?

          • 11 1

      • Zapomniałeś chyba dodać, że pracujesz w komunikacji miejskiej

        od 5 lat

        • 3 2

    • Trolejbusy przegubowe by się przydały! (4)

      Nawet Lublin już przewiduje wprowadzenie 30 szt. trolejbusów przegubowych...
      A u nas w porannym szczycie rzeczywiście nie ma gdzie szpilki wcisnąć do napchanych trolejbusów.

      • 22 2

      • Nie rozumiem dlaczego S-ki nie są przegubowe. (1)

        W godzinach szczytu są tak zapchane, że czasami nie da się wsiąść. Prosimy o przegubowe S-ki!

        • 23 0

        • Popieram!

          • 7 0

      • Zlikwidować trolejbusy! (1)

        Wprowadzić zamiast nich zwykłe autobusy. Trolejbusy wleką się niemiłosiernie i szarpią.

        • 3 6

        • trzeba się trzymać poręczy to nie będzie tak szarpało, poza tym w mercedesach jest silnik taki jak w jelczach,dlatego tak wybiera bieg i jak kierowca puści gaz,to zawsze jest nieuniknione mocne szarpnięcie pojazdem.

          • 3 2

    • Niech się pani cieszy że nie musi płacić 100% bo sporo do komunikacji miejskiej dopłaca miasto czyli wszyscy płacący podatki.
      Niestety Polacy za miast się cieszyć ze nie muszą iść na piechotę wiecznie będą marudzić ;)))
      Zawsze można przesiąść się do transportu indywidualnego w którym za 100 zł miesięcznie za dużo nie pojeździmy ;)

      • 12 8

    • Potwierdzam

      Dramatyczna sytuacja jest w szczycie na R i na S do Sopotu. Tak właściwie, to dlaczego S i 21 się dublują? Nie lepiej skasować 21 i puścić częściej S??? 21 zawsze pusty jeździ a S jest napakowana na maksa. Na pewno byłoby taniej.

      • 15 0

    • Węzły czy inne knoty to piekne

      ale prawda jest taka jak z Cisową. Co się stało z dojściem do Hutniczej? Dokąd teraz prowadzi wyjście wschodnie? Kulą w płot. No i kiedy w końcu wiadukt nad torami w tej okolicy?

      • 9 0

  • ech ta gdynia i jej porzadki.... (5)

    ciagle cos

    • 30 57

    • no tak bo w gdansku (3)

      nic sie nie zmienia od 1000lat:_)

      • 34 12

      • (1)

        zapomniales dodac, zakompleksiony i złośliwy gdynianin

        • 8 14

        • jeżeli sam sobie odpowiadasz na posty, próbując siać zamęt i później bezsensowną dyskusję to rób to w bardziej inteligentny sposób, baranie.

          • 7 4

      • ech ten gdańsk

        komunikacja w gdańsku to porażka

        • 1 0

    • :)

      bo u nas cos robia a w gdansku ciagle obietnice, nic nie widze zadnych wiadomosci, oprocz kolei metropolitarnej ktora buduja juz pare lat :)

      • 3 1

  • Brawo Gdynia, najlepsze miasto ! A zazdrośnikom z innych miast mówimy: zajmijcie sie swoim podwórkiem! (7)

    Najbardziej cieszy parking dla rowerów:)

    • 61 45

    • (3)

      Cały świat zazdrości nam niebotycznych planów uporządkowania przystanku. Ten parking rowerowy otworzy oczy niedowiarkom. A to nie jest nasze ostatnie słowo, w zanadrzu mamy... parking dla skuterów. Brawo, brawo ultranowoczesna Gdynia. Szczurek 105%.

      • 16 8

      • Dziękujemy mieszkańcom

        Będziemy słuchać waszych pozytywnych opinii nadal oraz monitorować, zgłaszać i odrzucać nieprzychylne opinie mieszkańców Gdańska. Brawo Gdynia i jej mieszkańcy!

        • 7 10

      • (1)

        zmień lekarza

        • 9 3

        • a Ty ginekologa

          • 1 3

    • mieszkaniec gdyni nie zazdrosnik z gdańska (2)

      Bardzo proszę o udanie sie do dobrego psychiatry. To co w innych miastach jest standartem tu w gdyni dopiero trafia do planów. Najwiekszym posmiewiskiem jest fakt, że przez lata funkcjonowała tam petla trojlebusowa do czasu, aż nie okazało sie, że cześć terenu to teren prywatny. Zamiast odkupić ten teren, wydzierżawić dopuszczono do degradacji tego miejsca wstyd trwało to tyle lat. I teraz radni którym spada poparcie mieszkańców doznali olśnienia. Ludzie won z magistratu co robicie tam za nasze pieniądze. Infoboxy budujecie a nie miesca dla mieszkańców

      • 15 4

      • (1)

        **** standarDy ****

        A poza tym z treścią się zgadzam :)

        • 4 0

        • dziękuję za uwagę pisałem zbyt szybko. ALE NIE MOGĘ CZYTAĆ TAKICH BREDNI "BRAWO EKIPO SZCZURKA" Co dzień przejeżdżam obok estakady rowerowej za 11 mln zł stoi juz rok nieczynna mało tego nikomu nie potrzebna, jeżeli to nazywamy dbałoscią o mieszkańców to chyba kogoś pop.... 11 mln wyrzucone by MTM miało robotę. Droga rowerowa kończy się i nie połączy się ze sciezkami do Rewy i na Babie Doły. zabraknie kilkaset metrów. Na każdym kroku wyrzucane są pieniadze Nasze pieeniądze mieszkańców. I jakiś chory człowiek mówi brawo Szczurek nie przepraszam ale mi śię chyba myli sen z jawą.

          • 10 0

  • "Powstanie droga rowerowa" (4)

    Kolejne 15. metrów.

    • 73 6

    • W sam raz na spacerek z psem.

      • 5 0

    • Jeden taki odcinek jest... (2)

      ...przy ul. Chylońskiej w rejonie starej gazowni pomiędzy parkingiem, a chodnikiem dla pieszych. Całe 12 m od znaku do znaku.
      Ścieżki rowerowe w Gdyni buduje się na sztuki.

      • 19 1

      • Potwierdzam. Mieszkam obok tych 12 metrów. (1)

        Wirtuozeria sztuki budowlanej, myśli inżynieryjnej i procesu decyzyjnego miejskich urzędników...

        • 17 0

        • 12m

          Do niej prowadzi droga serwisowa, a od niej kolejna serwisówka. Nie ma tam nic złego. Widzę, że są tu sami specjaliści od projektowania i budowy, a już na pewno jeździcie często na rowerze.

          • 0 2

  • Przydałoby się również odświeżenie samego dworca;)

    • 53 1

  • Jak dotychczas wszystko uwalali planiści, (3)

    którzy w Gdyni dbają wyłącznie o samochody osobowe. Obawiam się, że będzie powtórka ze Wzg. Św Maksymiliana, czyli to co ładnie widać na monitorze komputera, w praktyce jest totalnym nieporozumieniem. A i jeszcze jedno. Miejsca parkingowe na parkingach P&R z reguły zaczynają się od 100, a nie do 20 jak to ma miejsce na węźle (oj to dopiero węzeł raczej węzełek, oddany jak zwykle pół roku po terminie) Grabówek.

    • 27 6

    • (2)

      zwykle stówa jest dla parkujących na sępa.
      a dla mających bilet na komunę publiczną - gratis.

      tyle że tu u nas nie ma sieci komuny publicznej. Gdynia osobno, SKM osobno, Wejerowo osobno... MZKZG powinno sie rozwiązać, nie dają rady...

      • 5 1

      • Miałem na myśli 100 miejsc a nie złotych

        • 4 0

      • no co ty

        przeciez wprowadzili teraz naklejki na autobusy

        • 0 0

  • (2)

    Myślałam że Gdynia jest nowoczesnym miastem, bo tak kreuje się to miasto. A tymczasem widzę ulice i podwórka jak w krajach trzeciego świata.

    • 46 24

    • Zawiedziona. To jeszcze nic. Nie byłaś chyba w Gdańsku. Tam to jest dopiero (1)

      ...Bangladesz.

      • 4 3

      • Spasiony - schudnij!!!

        To raz, a dwa, że w każdym z tych miast syfiaste perełki architektury można znaleźć. I ulice, i podwórka i chamów z gdańskimi czy gdyńskimi tablicami na zderzaku.

        • 3 0

  • nie ma to jak mądra gospodarna władza (1)

    • 10 15

    • Fakt

      szkoda, że w Gdyni takiej nie ma a ekipa szczurka trzyma się na propagandzie sukcesów, jak za gierka

      • 14 4

  • Tramwaje w całym Trójmieście (11)

    Tramwaj, tak jak i kolej, zawdzięcza swoje istnienie temu, kto zauważył, że koń tym łatwiej ciągnie wóz, im podłoże jest twardsze, np. metalowe.

    W okresie swojego szczytowego rozwoju tramwaje były w wielu państwach najpowszechniejszym i najbardziej 'demokratycznym' środkiem komunikacyjnym. Wykorzystywały najnowsze rozwiązania techniczne i symbolizowały postęp. Dla wielkich miast stały się koniecznością, dla mniejszych stanowiły nobilitację i nierzadko siłę napędową patriotyzmu lokalnego. Z czasem tramwaje przekroczyły granice miast i to nie tylko w postaci wydłużonych odnóg, ale jako pełnoprawny rodzaj komunikacji międzymiastowej. Obecnie w wielu miastach na świecie buduje się nowe linie tramwajowe - system tramwaju szybkiego.

    • 17 29

    • Przestańcie w końcu głupio ględzić o tych tramwajach.

      W Gdyni ich nie ma, nie będzie i kropka.

      • 17 9

    • Tramwaje są drogie w utrzymaniu. Nie opłaca się. Do tego jak jeden się zepsuje to wszystko stoi. (3)

      Po za tym bzdurą jest to że tramwaje są puszczane wzdłuż głównych ulic lub po nich. Przecież można po prostu puścić autobus. Tramwaj to totalny brak logistycznego myślenia.

      • 10 10

      • (2)

        Tramwaje mają swoje wady - koszty linii tramwajowych i taboru - ale dla mnie dodają miastom miejskiego uroku.

        Znacznie więcej od wad mają zalet; przykładowo linie tramwajowe przebiegają niezależnie od systemu ulic, dzięki czemu nie stoją w ulicznych korkach, zwłaszcza w godzinach szczytu płynnie pokonują trasę. Zaletą jest też długa żywotność tych pojazdów i - wbrew temu co piszesz - tania eksploatacja.

        "Do tego jak jeden się zepsuje to wszystko stoi" - można powiedzieć że czasami się tak zdarza, raz na długi czas, coraz rzadziej.

        Autobus lepszy? Wyobraźmy sobie, że na Grunwaldzkiej w Gdańsku nie ma linii tramwajowej, że na tej trasie pasażerów wożą same autobusy. Bywało tak w okresie wymiany torowiska - jazda w miejskim korku, po prostu koszmar, wszyscy marzyliśmy o tym by remont się jak najszybciej skończył.

        • 11 0

        • też jestem za tramwajami (1)

          Uważam, ż tramwaje pomimo woich wad mają więcej zalet, które zostały wymienione.
          Jeżeli chodzi o Grunwaldzką to tramwaje zajmują pas drogi na którym można utworzyć buspas i autobusy poradzą sobie z korkiem.
          Zaletą autobusów na buspasach jest ich uniwersalność i elastyczność. Tramwaj jedzie tylko po torach a autobus może łatwo zmienić trasę kiedy np. przebudowywane jest skrzyżowanie na jego trasie albo jakiś innny wypadek. Tylko to wszystko należało by dobrze policzyć i porobić jakieś badania co do wydajności, bo mam wrażenie tramwaje są wydajniejsze niż autobusy. SKM i tramwaje to szkielet a autobusy to treść komunikacji miejskiej.

          • 3 1

          • Popieram. Jedna uwaga - szerokość torowiska nie starczyłaby dla bus-pasów w obu kierunkach (na dwa pasy ruchu).
            Z pewnością tramwaj jest pojemniejszy i pod tym względem elastyczniejszy, bo można kupować tramwaje jeszcze dłuższe.

            • 1 0

    • (1)

      Tramwaje? Przeciez to srodek lokomocji z innej epoki. Kto w to inwestuje dzis?!

      • 5 11

      • Konyi i kilka innych tureckich miast. Niektóre niedawno zbudowały linie tramwajowe nie mając ich wcześniej, inne transport ten rozszerzają.

        Liczne niemieckie miasta, przykładowo Ulm - tramwaje jeżdżą tam od 2008 roku. Niemieckie tramwaje to dla wielu podstawowa forma komunikacji - wyjątki to Berlin Zachodni i Hamburg.

        Miasta szwajcarskie, francuskie, austriackie (np. Innsbruck), szwedzkie (Norrköping), Helsinki...

        Najlepszym dowodem na to, że tramwaje przeżywają dość znaczny wzrost koniunktury, są zamówienia na te pojazdy w bardzo licznych firmach je produkujących (w tym polskich).

        • 10 2

    • Gdynia jest "za ciasna" na tramwaj (1)

      Po to wymyślono kiedyś SKM by łączyć miasta Trójmiasta. Tylko że teraz ta SKM istnieje chyba dla samego istnienia, jak Urzad Pracy, by prace mieli urzędnicy. Po co dublować SKM z tramwajem.

      A w Gdyni po prostu nie ma miejsca na tramwaj. Nie ma miejsca nawet na poszerzenie dróg np. Morskiej.

      • 7 5

      • Potrzebny krok pierwszy - wizja i ambitne cele

        W pasie nadmorskim przydałaby się taka tramwajowa linia połączona z takimi gdańskimi pętlami jak Jelitkowo, Zaspa i Brzeźno. Chodzi tutaj też o konkurencję przewoźników, ale i o bliskość mieszkańców i plażowiczów do przystanków (do SKM na ogół trzeba dojechać autobusem). Oczywiście "nie od razu Kraków zbudowano".

        • 3 0

    • Ale mieszkańcy nie chcą żadnego tramwaju. (1)

      Żądają metra i transportu lotniczego z Oksywia, Chwarzna i Karwin. A najlepiej, żeby transport ten odbywał się z wykorzystaniem śmigłowców startujących z dachów wieżowców - nie trzeba by było wtedy w ogóle wychodzi z domu. Aha, i żeby mi na pokładzie podawano koniak, cygara i świeżą prasę. Albo nie - niech internet tam będzie. I sauna, i basen, i korty, bo zapomniałem dopisać.

      A jak mi tego nie załatwicie do poniedziałku to zobaczycie, wy miejskie, urzędnicze gałgany z Piłsudskiego i 10-lutego!;-)

      • 11 2

      • korty już są

        zamiast stadionu arki

        • 1 0

  • tak tak..a skm co 30 minut (2)

    • 34 0

    • Po co wozić pasażerów co 15 min w przyzwoitych warunkach

      skoro można co 30 min wozić jak śledzie w beczce. Koszty niższe i prawdopodobieństwo awarii mniejsze. Ekonomia kolejowa i kolejowy rachunek prawdopodobieństwa się kłaniają.

      • 13 0

    • powinni pomyśleć o hotelu, szpitalu i pogrzebowym

      wszystko nierozerwalnie połączone z skm

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane