- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (59 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (491 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (232 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (220 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (108 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (133 opinie)
Pożar w Centrum Medycyny Nieinwazyjnej w Gdańsku
Akcja strażaków przy Centrum Medycyny Nieinwazyjnej.
Ewakuowano budynek Centrum Medycyny Nieinwazyjnej przy ul. Smoluchowskiego 17 we Wrzeszczu. Na ostatnim piętrze pojawiło się silne zadymienie. Strażacy podejrzewają, że przyczyną pożaru mogła być awaria sprzętu elektronicznego. Jest to na razie bardzo wstępna opinia. O pożarze jako pierwsi poinformowali w Raporcie nasi czytelnicy.
Aktualizacja, godz. 11:40 Ewakuowano około 300 osób. Jak informują nas świadkowie zdarzenia, pacjentki z oddziału położniczego zostały przesunięte na inny oddział, ponieważ został on zalany wodą.
Jak poinformował dyrektor UCK Jakub Kraszewski, porodówka może być niedostępna przez co najmniej kilka godzin.
Aktualizacja, godz. 11:30 Na miejscu pełniło służbę 40 strażaków. Z naszych nieoficjalnych informacji wynika, że poszkodowane zostały trzy osoby, jedna z nich jest nieprzytomna.
Informację o poszkodowanych potwierdzają strażacy.
Mł. bryg. Jacek Jakóbczyk mówi o przyczynach pożaru.
Aktualizacja, godz. 11:17 Wszyscy pacjenci zostali ewakuowani i rozmieszczeni na innych oddziałach. Przyczyną pożaru było zapalenie się sprzętu elektronicznego.
- Do pożaru doszło na oddziale pulmonologii i alergologii. Prawdopodobnie był to jakiś sprzęt elektroniczny, ale jest to jeszcze weryfikowane - uzupełnia mł. bryg. Jacek Jakóbczyk.
Aktualizacja, godz. 11:12 Oficer dyżurny Stanowiska Kierowania Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku informuje, że liczba zastępów biorących udział w akcji gaśniczej zwiększyła się do 14. Udało się już zlokalizować źródło pożaru i ugasić je. Obecnie trwa dogaszanie i wietrzenie budynku.
O zdarzeniu poinformowano nas w Raporcie z Trójmiasta. Dziękujemy za sygnał oraz przesłane filmy i zdjęcia.
PILNE! Pożar w Uniwersyteckim Centrum Klinicznym (69 opinii)
Więcej informacji wkrótce.
Więcej informacji wkrótce.
Centrum Medycyny Nieinwazyjnej to jeden z najnowszych elementów kompleksu Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku. Jego gmach został oddany do użytku latem tego roku.
O godz. 10:27 strażacy otrzymali zgłoszenie o silnym zadymieniu na ostatnim piętrze, co dobrze widać na zdjęciach i filmach nadesłanych przez naszych czytelników.
Z Centrum Medycyny Nieinwazyjnej zostało już ewakuowanych kilkadziesiąt osób. Wciąż nie wiadomo, co jest przyczyną zdarzenia.
- Na miejsce zostało zadysponowanych 10 naszych zastępów, obecnie trwa przeszukiwanie ostatniej kondygnacji budynku oraz lokalizowanie źródła pożaru. W tej chwili nie ma informacji o osobach poszkodowanych - komentuje mł. bryg. Jacek Jakóbczyk, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku.
Zobacz zadymienie na terenie Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku
Miejsca
Opinie (150) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-16 11:19
Opinia wyróżniona
Szkoda trochę (19)
Takie nowe, i już będzie niestety do remontu.
Ten kto instalował systemy PPoż powiem się z tego wytłumaczyć. Dobrze że zdążyli ludzi wyprowadzić- 158 22
-
2021-11-16 12:52
(1)
Bardzo a nie trochę. Tam byli przyjmowani pacjenci z całego województwa!
- 0 0
-
2021-11-16 17:50
Z całego??
- 0 0
-
2021-11-16 12:15
. (3)
Obejrzałeś dzbanie materiał? Wszystkie systemy zadziałały.
- 5 1
-
2021-11-16 13:52
Może i zadziałał system wykrywania dymu i zawiadomienia służb, ale brak jakiegokolwiek alarmu dźwiękowego w celu ewakuacji to totalna pomyłka
- 1 4
-
2021-11-16 13:21
Nie wszystkie dzbanie bo nie było AFDD
- 0 3
-
2021-11-16 12:20
wyprowadzam się z trojmiasta
przecież tu same słoiki się nazjeżdżały
- 4 3
-
2021-11-16 12:04
Ale z czego tłumaczyć? Wiesz i znasz czas kiedy coś ulegnie awarii? Posłuchaj i przeczytaj co i gdzie to się stało...
- 5 0
-
2021-11-16 12:00
AFDD (8)
A wystarczyło w rozdzielnicy dać noweczesne wyłączniki różnicowe typu AFDD i nie byłoby pożaru elektroniki ... ale jak zwykle projektanci "kopiuj wklej "
- 7 18
-
2021-11-16 15:55
tak nie dokonca bo afdd nie mozna stosowac z aparatura wyposazona w ukl. elektroniczne np medyczna itd
- 2 0
-
2021-11-16 13:08
(1)
I jak tym AFDD chcesz wykryć zwarcie po drugiej stronie zasilacza?
- 10 0
-
2021-11-16 13:20
Poczytaj zanim napiszesz głupie pytanie
- 4 1
-
2021-11-16 12:39
Tak, dotyczy to zwłaszcza laptopów i tabletów pacjentów:)))
- 11 1
-
2021-11-16 12:07
(3)
Fajnie, że eksperci w każdej możliwej dziedzinie wciąż, od tylu lat, piszą komentarze w artykułach na trójmieście:)
- 42 1
-
2021-11-16 13:22
Podobnie jak twoją dziedziną jest komentowanie komentarzy o których nie masz technicznej wiedzy.
- 3 8
-
2021-11-16 12:08
(1)
Sami strażacy i bhp owcy w komentarzach
- 22 0
-
2021-11-16 21:52
ale i tak najwięcej jest idi0tw i/= pisowców tutaj
- 4 4
-
2021-11-16 11:37
Czujnik (2)
Pogromca to może i jesteś ale na pewno nie kłamstwa. Skąd masz informację że nie zadział system wykrywania dymu? On nie gasi pożaru tylko wykrywa.
- 38 5
-
2021-11-16 12:12
Dso milczało podobno
- 3 2
-
2021-11-16 11:54
Ole on oglądał filmy to wie lepiej.
- 13 1
-
2021-11-16 11:26
Opinia wyróżniona
Wspolczuje (1)
Współczuje pacjentom, dodatkowy bezsesnu stres
- 96 5
-
2021-11-16 20:40
Pan Mietek wbił pieczątkę z okazji przeglądu technicznego sprzętu?
- 1 1
-
2021-11-16 13:13
Opinia wyróżniona
Brak alarmu (11)
Dlaczego nie było żadnego alarmu?? Opuściliśmy szpital dopiero po tym jak Panie krzyczały, że jest pożar bo nikt o niczym nie wiedział... Żadnego alarmu dzwiekowego ani nic
- 120 16
-
2021-11-18 02:22
Był alarm
Od 10.30 rozlegał się komunikat po polsku i po angielsku o natychmiastowej ewakuacji i o tym, że windy nie działają. Ja leżę akurat na 7p. czyli tuż pod płonącym oddziałem alergologii. Wszystko sprawnie i szybko
- 0 0
-
2021-11-16 23:39
A może dlatego, ze tak dziala system sygnalizacji pożar. Sekwencja zdarzeń i algorytmy. Czas reakcji itd.. Może gdyby
Nie znam matrycy sterowań ale zapewne wciśnięty ROP byłby wskazany i DSO wystartowałoby od razu. Dodatkowo ROP na klatce lub przy wejściu i cały budynek jest alarmowany lub więcej niż jedną strefa pożarowa.
- 1 0
-
2021-11-16 22:25
Pewnie pacjenci założyli rękawiczki na czujki, stary patent, żeby papierosy nie włączały alarmu.
- 0 2
-
2021-11-16 19:04
To prawda, byłem świadkiem, nie było żadnego alarmu, tylko krzyk, żeby wychodzić, dziwne...
- 2 2
-
2021-11-16 15:01
Panika drogi kolego min.
musisz w życiu patrzeć nieco szerzej....
- 7 1
-
2021-11-16 14:01
Alarm
Na oddziale w którym wybuchł pożar alarm ewidentnie był.
- 21 0
-
2021-11-16 13:40
Podział na strefy pożarowe
Nie zawsze trzeba ewakuować cały obiekt. Określa do instrukcja bezpieczeństwa pożarowego.
- 32 2
-
2021-11-16 13:40
Pacjentka połoznictwa (3)
Alarm byl wyraźny 2krotny. Informacja ze jest ewakuacja przeciwpozarowa.
- 27 2
-
2021-11-16 13:53
(2)
Alarm był tylko i wyłącznie na oddziałach przylegających do oddziału, w którym wybuchł pożar. W budynku i na piętrach niżej nie było słychać absolutnie niczego
- 20 1
-
2021-11-16 15:05
A dlaczego mialo byc cos slychac tam, gdzie nie bylo pozaru? (1)
- 20 4
-
2021-11-17 00:35
Dlatego
W pożarze zabija dym głównie a nie ogień a tego było dużo i nie tylko na 5 piętrze. Duszący zapach był w całym budynku. Dym ma to do siebie, że szybko narasta. To nie jest mały budynek i zdrowemu chodzącemu opuszczenie go zajmie chwilę czasu. W ciągu 20 min dym z ledwo zauważlnego zamienił się w solidną chmurę. Po co czekać aż zapach będzie tak
W pożarze zabija dym głównie a nie ogień a tego było dużo i nie tylko na 5 piętrze. Duszący zapach był w całym budynku. Dym ma to do siebie, że szybko narasta. To nie jest mały budynek i zdrowemu chodzącemu opuszczenie go zajmie chwilę czasu. W ciągu 20 min dym z ledwo zauważlnego zamienił się w solidną chmurę. Po co czekać aż zapach będzie tak intensywny, że wywoła kaszel i duszność i dopiero wtedy próbować uciekać? Lepiej niech każdy chodzący, zdrowy, nie z personelu, opuści budynek jak najszybciej. Dzięki temu będzie miejsce do ewentualnej ewakuacji pacjentów i personelu. Alarmu nie było, żeby nie wywołać paniki, ale faktycznie zdrowa osoba powinna w spokoju się ewakować jak wyczuje dym, o czym faktycznie niektórzy mogli nie wiedzieć i się poczuć zagubieni. Tymbardziej, że większość pracowników i studentów nie zna rozkładi klatek schodowych a co dopiero pacjenci i inne osoby.
- 9 1
Wszystkie opinie
-
2021-11-16 11:11
Co z wczesniakami? (5)
- 15 16
-
2021-11-16 11:25
(2)
wcześniaki na alergologii ?
- 11 4
-
2021-11-16 11:27
Xx (1)
W tym budynku jest ginekologi i położnictwo piętro niżej, hematologia, onkologia oddział dzienny. Współczuje tym ludziom
- 15 3
-
2021-11-16 11:43
ogólnie należy współczuć ludziom
tym bardziej jak leżą w szpitalu
- 8 2
-
2021-11-16 14:01
Muszą czekać
- 4 1
-
2021-11-16 18:37
Z dziećmi wszytko dobrze
- 3 0
-
2021-11-16 11:13
W takich budynkach jest plan ppoz łącznie (10)
Z systemami gaśniczymi np. Mgle wodna itp. pytanie doszło do zadymienia/pożaru i dlaczego nikt w porę tego nie zlokalizował i czy systemy gaśnicze były sprawne. Czy dalej Mietek chodzi i nakleja check na gaśnicach nawet ich nie podnosząc
- 74 19
-
2021-11-16 11:20
Mgła wodna?
Chyba nie.
- 6 1
-
2021-11-16 11:40
(1)
ekspercie, gdybyś tam był to by do tego nie doszło.
- 14 1
-
2021-11-16 11:53
On już się ubiera i jedzie na miejsce zdarzenia, zaraz będzie po wszystkim.
- 8 0
-
2021-11-16 11:57
Do Piterek (1)
Do Piterek co ci da podniesienie gaśnicy ekspercie z TVP , Pan Mietek nie posiada wagi w rączce, tam są gaśnice pod stałym ciśnieniem i wystarczy zerknąć na manometr. Różnica między gaśnicy z ciśnieniem a taką bez to około 60 gram.
- 6 0
-
2021-11-16 14:40
Jakie gaśnice? Pod jakim ciśnieniem?
Ekspercie z TVN odróżniasz typy gaśnic w ogóle? Proszkowa też ma manometr a na ściankach osadza się proszek gaśniczy. Taka gaśnice podczas przeglądu trzeba potrząsnąć aby proszek się zasypał znawcom. Gaśnice CO2 należy także ważyc. Chciałeś zabłysnąć misiu ale nie wyszło
- 1 1
-
2021-11-16 12:06
Skąd wiesz co jest gdzie i w jakich pomieszczeniach w tym budynku? Instalowałes? Co nie zadziałało? Gdzie była awaria i czego?
- 6 1
-
2021-11-16 12:16
A chociaż Obejrzałeś materiał? Wszystkie systemy zadziałały.
- 3 1
-
2021-11-16 12:31
Tam nie ma systemów gaśniczych (2)
Prawdopodobnie podzielili obiekt na strefy ppoż. na tyle małe oraz na tyle ograniczono długość dróg ewakuacyjnych, że budynek nie wymaga stałych urządzeń gaśniczych typu mgła, czy tryskacze. Może i dobrze, bo w tego typu instalacjach woda stoi w rurociągach, co może stwarzać pewnego stopnia zagrożenie bakteriologiczne. Zastosowano systemy oddymiania, sygnalizacji pożaru i najwyraźniej wszystkie zadziałały - Straż była na miejscu w porę, pożar został ugaszony i nie zdążył się rozprzestrzenić.
- 16 1
-
2021-11-17 20:34
(1)
"Może i dobrze, bo w tego typu instalacjach woda stoi w rurociągach, co może stwarzać pewnego stopnia zagrożenie bakteriologiczne"
......Musisz się trochę podszkolić w temacie. Wiedza z lat 80-tych jest juz jakby przeterminowana.- 0 2
-
2021-11-19 13:34
Chyba nie
Szkolę się na bieżąco, nie bój nic. ;)
Zarówno tryskacze jak i mgła zasilane są ze zbiornika zapasu wody. W rurociągach tryskaczowych nie ma cyrkulacji, w mgle raczej również, bo ciśnienia są mega wysokie i najzwyczajniej w świecie przepływ wody generowałby hałas. W takich warunkach rozwój bakterii jest nieunikniony. To są instalacje ppoż., tam nie ma zbędnych elementów, jakiś systemów bakteriobójczych, czy uj wie czego jeszcze. Ma być prosto i skutecznie, reszta jest mniej ważna. Zastosowanie systemów powietrznych, czy nawet pre-action również nie rozwiąże problemu, w wilgotnych rurociągach wypełnionych powietrzem będzie jeszcze gorzej. Można ewentualnie do wypełnienia rurociągów powietrznych lub pre-action zastosować gaz obojętny zamiast powietrza, ale w PL jeszcze takiej instalacji nie widziałem i nie wiem też czy rozwiązanie takie miałoby wpływ na poruszony problem. Oczywiście instalacja w stanie czuwania jest szczelna, potencjalne problemy pojawiają się po jej rozszczelnieniu (w wyniku pożaru lub awarii).
Instalacje tego typu jak najbardziej można instalować w szpitalach i są na to odpowiednie wytyczne, tylko skoro nasze prawodawstwo nie narzuca takiego obowiązku w szczególnie określonych przypadkach, to po co? Tym bardziej, że rodzi to potencjalne problemy / zagrożenia. Osobiście wolałbym, żeby był obowiązek montażu wszędzie, bo z tego żyję, ale jakiś zdrowy rozsądek też trzeba zachować. ;)- 0 0
-
2021-11-16 11:18
(1)
Pożar w Centrum Medycyny Nieinwazyjnej w UCK. Trwa ewakuacja. Na miejscu 10 zastępów Komendy Miejskiej Policji Straży Pożarnej w Gdańsku. Trwają działania. Dojeżdżają kolejne SiŚ.
- 6 2
-
2021-11-16 11:33
musiało sporo tych lekarstw naginać i inne przewały
skoro aż się musiało zapalić i spłonąć całe piętro
- 2 13
-
2021-11-16 11:19
Opinia wyróżniona
Szkoda trochę (19)
Takie nowe, i już będzie niestety do remontu.
Ten kto instalował systemy PPoż powiem się z tego wytłumaczyć. Dobrze że zdążyli ludzi wyprowadzić- 158 22
-
2021-11-16 11:37
Czujnik (2)
Pogromca to może i jesteś ale na pewno nie kłamstwa. Skąd masz informację że nie zadział system wykrywania dymu? On nie gasi pożaru tylko wykrywa.
- 38 5
-
2021-11-16 11:54
Ole on oglądał filmy to wie lepiej.
- 13 1
-
2021-11-16 12:12
Dso milczało podobno
- 3 2
-
2021-11-16 12:00
AFDD (8)
A wystarczyło w rozdzielnicy dać noweczesne wyłączniki różnicowe typu AFDD i nie byłoby pożaru elektroniki ... ale jak zwykle projektanci "kopiuj wklej "
- 7 18
-
2021-11-16 12:07
(3)
Fajnie, że eksperci w każdej możliwej dziedzinie wciąż, od tylu lat, piszą komentarze w artykułach na trójmieście:)
- 42 1
-
2021-11-16 12:08
(1)
Sami strażacy i bhp owcy w komentarzach
- 22 0
-
2021-11-16 21:52
ale i tak najwięcej jest idi0tw i/= pisowców tutaj
- 4 4
-
2021-11-16 13:22
Podobnie jak twoją dziedziną jest komentowanie komentarzy o których nie masz technicznej wiedzy.
- 3 8
-
2021-11-16 12:39
Tak, dotyczy to zwłaszcza laptopów i tabletów pacjentów:)))
- 11 1
-
2021-11-16 13:08
(1)
I jak tym AFDD chcesz wykryć zwarcie po drugiej stronie zasilacza?
- 10 0
-
2021-11-16 13:20
Poczytaj zanim napiszesz głupie pytanie
- 4 1
-
2021-11-16 15:55
tak nie dokonca bo afdd nie mozna stosowac z aparatura wyposazona w ukl. elektroniczne np medyczna itd
- 2 0
-
2021-11-16 12:04
Ale z czego tłumaczyć? Wiesz i znasz czas kiedy coś ulegnie awarii? Posłuchaj i przeczytaj co i gdzie to się stało...
- 5 0
-
2021-11-16 12:15
. (3)
Obejrzałeś dzbanie materiał? Wszystkie systemy zadziałały.
- 5 1
-
2021-11-16 12:20
wyprowadzam się z trojmiasta
przecież tu same słoiki się nazjeżdżały
- 4 3
-
2021-11-16 13:21
Nie wszystkie dzbanie bo nie było AFDD
- 0 3
-
2021-11-16 13:52
Może i zadziałał system wykrywania dymu i zawiadomienia służb, ale brak jakiegokolwiek alarmu dźwiękowego w celu ewakuacji to totalna pomyłka
- 1 4
-
2021-11-16 12:52
(1)
Bardzo a nie trochę. Tam byli przyjmowani pacjenci z całego województwa!
- 0 0
-
2021-11-16 17:50
Z całego??
- 0 0
-
2021-11-16 11:20
(2)
pracownicy pewnie zapalili się do pracy :), albo jakiś pacjent nie wytrzymał i musiał puścić dymka
- 10 37
-
2021-11-16 14:41
Pewnie pewnie.
Wiarygodność w randze pewnie, prawdopodobnie i przypuszczalnie.
- 1 1
-
2021-11-17 17:35
A to czasem nie żaden z dzielnych "ratowników" z gregora
Postanowił zajarać fajka w wc
- 0 0
-
2021-11-16 11:20
Buła (2)
Cena decyduje o wszystkim
Wiec mamy takie efekty- 20 8
-
2021-11-16 13:27
Opis (1)
Opis decyduje o wszystkim a nie cena
- 1 0
-
2021-11-16 14:02
Opis działa w przetargach rządowych a takich jak ten tylko cena, najtańszy wygrywa, opis nie może wykluczać konkurencji
- 0 0
-
2021-11-16 11:25
Nowka sztuka i żaden czujnik nie wykrył dymu? (4)
Ja mam czujnik dymu w mieszkaniu które wynajmuje za marne grosze i jak ktoś zapali papierosa to wyje nieubłaganie, serio sprawdziłam- robi się zwarcie w uszach.. rozumiem stare budownictwo- wszystko przykryte kurzem to może nie zadziałać ale nowe?
- 49 17
-
2021-11-16 11:34
teraz to wszystko po taniości z wiórów gipsu i gliny
wygrywa przetarg na najniższą kwotę ... a potem trzeba zaraz robić tego remont
- 4 2
-
2021-11-16 11:35
Czujnik
Skąd masz informację, ze nie zadziałały czujniki? Jak już coś normalnie zadziała i pracuje jak należy to trzeba o tym wspomnieć? Czujniki nie gaszą pożaru. Wykrywają a do gaszenia służą inne urządzenia. Nie znasz się nie komentuj.
- 21 4
-
2021-11-16 12:04
Gdzie jest napisane że żaden czujnik nie wykrył????
- 7 0
-
2021-11-16 20:43
Sysyem odd podlega cyklicznym przegladom
- 0 0
-
2021-11-16 11:26
Opinia wyróżniona
Wspolczuje (1)
Współczuje pacjentom, dodatkowy bezsesnu stres
- 96 5
-
2021-11-16 20:40
Pan Mietek wbił pieczątkę z okazji przeglądu technicznego sprzętu?
- 1 1
-
2021-11-16 11:39
Noo panie Dyrektorze (2)
I co teraz..
- 28 10
-
2021-11-16 11:47
A co ma być? (1)
- 9 2
-
2021-11-16 12:20
Wysokie premie dla zarządu.
- 6 4
-
2021-11-16 11:48
Tam jest zawsze tak zastawiona droga ppoż, ze aż dziwne, ze straży udało się dojechać
- 33 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.