- 1 Co dalej z Jaśkową Doliną? Trzy opcje (43 opinie)
- 2 Rusza przebudowa Chwarznieńskiej (90 opinii)
- 3 Rozprawa apelacyjna M. Adamowicz przełożona (251 opinii)
- 4 Rzym, Praga i Podgorica już od marca (82 opinie)
- 5 Grzyb i brak prądu. Znany budynek się sypie (177 opinii)
- 6 1,3 mln zł odszkodowania dla A. Gwiazdy (397 opinii)
Poznaj tajemnice Chwarzna i Wiczlina
Od kilku lat Chwarzno i Wiczlino to najszybciej rozwijające się urbanizacyjnie dzielnice Gdyni. Skrywają wiele tajemnic sprzed lat, o których będzie można o nich usłyszeć w środę w Laboratorium Innowacji Społecznych w PPNT .
Ekspresowa urbanizacja terenów
Obecnie obydwie dzielnice rozrastają się w ekspresowym tempie. Najlepiej widać to na zakorkowanych drogach dojazdowych do kolejnych powstających budynków. O historii okolicy wie jednak niewiele z osiedlających się tu osób.
Swoją wiedzę oni i wszyscy chętni mieszkańcy będą mogli uzupełnić podczas środowego spotkania w Laboratorium Innowacji Społecznych w PPNT.
- Często zapomina się o korzeniach tego obszaru, na którym osadnictwo istniało już wiele lat przed naszą erą. Niewielu pamięta o czasach świetności majestatycznego pałacu w Chwarznie czy też o ulubionym miejscu połowów 17-wiecznych chłopów - Potoku Wiczlińskim - zachęcają pracownicy Laboratorium Innowacji Społecznych.
Duchy i złoto Napoleona
Pojawią się odpowiedzi na pytania dotyczące ukrycia w okolicach ul. Suchej napoleońskiego złota, duchów, które nawiedzały lub wciąż nawiedzają mieszkańców Wiczlina i powodów zniknięcia tutejszych rzeczek, które wyparowały spośród pól.
Wykład poprowadzi Michał Miegoń, znawca Gdyni, oprowadzacz "Innych szlaków" miejskich i animator kultury. Początek w środę o godz. 17.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (100) 2 zablokowane
-
2017-11-21 07:04
Tajemnica pierwsza, dość bolesna - kiepska komunikacja z centrum (12)
- 213 11
-
2017-11-21 07:09
(7)
No 10 minut autem to rzeczywiście kiepska. Tylko w godzinach szczytu jedziesz 25 minut. Porównaj to z korkami w Gdańsku to nie będziesz miał więcej pytań
- 65 30
-
2017-11-21 08:31
0 2:30 w nocy myślę że można nawet zejśc do 8 min i 30 sekund. (3)
Tylko że ludzie jeżdżą głownie w godzinach szczytu - stąd zresztą nazwa "godziny szczytu". Poza tym dlaczego mam prownywać z korkami w Gdańsku ? Porównajmy od razu z korkami w Neapolu albo San Paulo.
- 72 11
-
2017-11-21 08:44
O kurde, ale wykład o etymologii słów "godziny szczytu". (1)
- 46 16
-
2017-11-21 12:03
To jeszcze wykład o etymologii jako takiej by ci się przydał. I przy okazji - o semantyce.
- 35 13
-
2017-11-21 18:37
w San Escobar!
- 47 6
-
2017-11-21 09:49
25 min (2)
25 min to potrawie jechać z witomina....
- 42 13
-
2017-11-21 10:24
ale że od razu po trawie? (1)
Ulicy nie masz?
- 41 21
-
2017-11-21 13:08
Panu Robertowi chodziło o marihuanę leczniczą, zwaną potocznie trawą, trawką,
maryśką, ganją, stuffem, zielem, etc.
Panie Robercie, w 25 minut z Witomina do centrum na haju to na prawdę znakomity wynik. Gratuluję.- 36 16
-
2017-11-21 07:18
Szczurek, chcemy rozbudowy Chwarznienskiej (nie chorizo o bus pas)
- 50 25
-
2017-11-21 07:51
dalej głosujcie na Horale to nie będzie poprawy.
Nic nie zrobił przez 20 lat, to teraz zrobi??
- 33 37
-
2017-11-21 07:58
Ciekawe, kto jeszcze pamięta (1)
wysypisko śmieci na terenie dzisiejszych ogródków działkowych przy obwodnicy?
- 40 20
-
2017-11-21 08:17
Wysypisko było za obecnymi działkami
- 45 11
-
2017-11-21 07:23
Oczywiście, że planuję poszerzyć swoją wiedzę
;-)
- 75 20
-
2017-11-21 07:24
Jak ktoś chce (2)
To sam pozna historię swojej dzielnicy, miasta, okolicy. Myślę, że takie spotkanie będzie miało małe zainteresowanie, choć jak by było o mojej dzielnicy to z chęcią bym poszedł.
- 42 77
-
2017-11-21 08:49
Nie ma to jak merytoryczny komentarz trolla porannego trójmiasto.pl (1)
Byleby coś napisać, a licznik komentarzy leci do przodu.
- 31 19
-
2017-11-21 11:35
To nie troll, to rasowy cebulak z rozdwojeniem jaźni - jest przeciw a nawet za.
- 32 13
-
2017-11-21 07:25
przez nich korki na Witominie (12)
- 120 19
-
2017-11-21 07:32
Mur sobie zbudujcie (2)
Tylko nie zapomnijcie też od strony centrum
- 46 30
-
2017-11-21 07:39
od tego zaczniemy (1)
- 53 13
-
2017-11-21 11:25
a mur zbudują nam emigranci z wiczlina!
- 54 5
-
2017-11-21 07:37
szlaban i myto pobierać , jaka to Gdynia to wioska za lasem (3)
- 51 28
-
2017-11-21 09:06
Spieprzaj dziadu (2)
Jestem Gdynianinem od urodzenia z trzeciego pokolenia i mieszkam na Wiczlinie. Takie życie. Moja mama mieszkała w centrum, później na Karwinach i to wtedy też "była wioska za lasem". Przestań wylewać żółć, żyj i pozwól żyć innym.
- 57 18
-
2017-11-21 11:25
Magda, nie opowiadaj bajek!
Dalej mieszkacie na wiosce
- 51 8
-
2017-11-21 15:49
Miasto jest jedno w Pomorskim dziadówo
- 39 20
-
2017-11-21 07:41
Korki to wina Horaly z PiS
- 58 25
-
2017-11-21 08:46
A z obowdnicy nikt rozumiem nie zjeżdża do centrum prze Witomino? (2)
- 48 21
-
2017-11-21 11:26
nie.
- 45 13
-
2017-11-21 11:31
Nieważne
Dumni witominianie ogłoszą sobie teraz swoją niezależną Republikę Witomina, odgrodzą się i zaczną pracować w swoich trzech Biedronkach na przyszłość swojej małej ojczyzny.
- 44 19
-
2019-03-20 11:36
a to nie wina Tuska?
- 41 0
-
2017-11-21 07:26
Tajemnica smierci Nikosia :)
- 121 16
-
2017-11-21 07:32
(1)
Te rejony to królestwo szefa wszystkich szefów i jego wiernego sługi od biegania.
- 97 28
-
2017-11-21 07:36
Marka CBA:)?
- 42 6
-
2017-11-21 07:32
korki, na inwestycje nie ma co liczyć, potrzebne 60 milionów na dokończenie lotniska! (5)
- 80 43
-
2017-11-21 07:34
jezeli chodzi o inwestycje to tu jest i tak ich najwiecej (2)
- 21 30
-
2017-11-21 07:35
Gdzie:)?? (1)
- 31 15
-
2017-11-21 08:48
No na Chwarznie. Jest pełno terenów pod inwestycje. Zobacz co zbudowano przez ostatnie lata tam.
- 31 16
-
2017-11-21 07:45
Horala co zrobiłeś z naszym miastem:)?!?
- 50 21
-
2017-11-21 14:28
jeżeli chodzi o lotnisko....
to pacanku przekichałeś - 17 listopada Gdynia wygrała w UE...
- 26 13
-
2017-11-21 07:35
Dziurawe drogi, słaba komunikacja , paraliż komunikacyjny (1)
to wina Horaly, on rządzi w Gdyni 20 lat!
- 111 36
-
2017-11-21 09:02
słabe,
ale lepiej żeby on nie zaczął rządzić
- 50 18
-
2017-11-21 07:56
To jedna dzielnica (16)
Chwarzno i Wiczlino to jedna dzielnica, z nie dwie. I Chwarzno i Wiczlino zostały dołączone do Gdyni w tym samym roku czyli 1993. Fajna dzielnica bo przez ostatnie 20 lat dużo się zmieniło na lepsze. Tyle, że władze miasta całkowicie zapomnieli o drogach. Pomijam brak dróg na samym Wiczlinie ale najpoważniejszym mankamentem jest wąskie gardło na Witominie. I zapowiadany od lat remont Chwarznieńskiej na odcinku witomińskim nic nie zmieni tylko szybka budowa obwodnicy jest koniecznie potrzebna. Nie potrzeba tu żadnych ekspertów by stwierdzić, by ruch z trzech dróg: Witomińskiej, Kieleckiej i Małokackiej - Chwarznieńska nie może bez korków przejąć. Na przejazd przez Witomino trzeba przeznaczyć około 30minut. Takich korków na Kwiatkowskiego i płk Dąbka nie ma. Szybciej można dojechać do Gdańska niż do centrum Gdyni.
- 116 29
-
2017-11-21 08:12
Dzielnice dwie, jeden okręg wyborczy (2)
- 37 11
-
2017-11-21 13:52
przejedź się z centrum na obłuże po 16. Z samego centrum na stocznie przez wisniewskiego to około 30 minut. CZasami cały dojazd około 2 godzin.
- 29 11
-
2017-11-21 15:25
Jest jedna dzielnica Chwarzno Wiczlino
- 26 19
-
2017-11-21 08:14
Autobusy i rowery i nie ma korkow (3)
- 30 34
-
2017-11-21 08:51
(2)
Jeszcze można konno..., albo na ośle.
- 40 18
-
2017-11-21 09:03
sam jesteś osioł (1)
wielkie paniska musza autem jezdzic, do autobusu nie wsiadzie zeby te kilka km podjechac... i potem sie dziwią że korki
- 38 18
-
2017-11-21 11:08
Masz człowieku jakieś zaburzenia psychiczne.
- 29 18
-
2017-11-21 08:56
bzdury korki na kwiatkowskiego jescze wieksze i to rano i po południu
- 31 18
-
2017-11-21 10:11
(1)
Moi koledzy co mieszkają na wiczlinie jeżdżą morska na około i twierdzą że jest szybciej, to jakaś parodia
- 31 11
-
2017-11-21 11:10
sprawdzałem
Wcale nie jest szybciej - jest porównywalnie ( przynajmniej jeśli chodzi o dojazd w okolice centrum )
- 39 5
-
2017-11-21 10:28
Chwarzno to osobna dzielnica
I ten twór 'Chwarzno-Wiczlino' powinien zostać dawno podzielony.
- 31 15
-
2017-11-21 11:14
Fajnie to było kiedyś. Przestrzeń, świerze powietrze.
Teraz tylko sam beton i słoiki
- 43 8
-
2017-11-21 11:20
do mieszkaniec Wiczlina
zostały dołączone w 1973 jak już.
Niedouku!- 42 10
-
2017-11-21 18:07
(1)
Najważniejsze sprzedać działki , wziąść łapówkę a barany potulnie niech stoją w korkach , mają autostrady którymi przeciętnie jadą 2-3 razy w roku , zyskując na czasie parę godzin , zresztą płacąc za to najwięcej w europie .Żadnych nowych dróg alternatywnych . Do pracy każdy dojeżdza ok . 300 razy w roku policzcie sobie sami ile czasu prywatnego tracicie za baranów siedzących w samorządach na czele z prezydentami .Siegnijcie pamięcią ile nowych dróg oni wam zbudowali.Pocicie się nagłupich demonstracjach politycznych zamiast zadbać o praktyczne sprawy , które ułatwiają życie ,wziąśc szczurków i innych adamowiczów za ryj i żądać tego co się nam należy za naszą kase ,a jak nie to won.
- 42 10
-
2017-11-21 22:35
gdynianin karwiny
jedziem na gdunsk z szturmowkami
- 27 11
-
2017-11-22 00:30
Tak, Chwarzno-Wiczlino to jedna dzielnica, ale Wiczlino zostało dołączone do Gdyni w 1973, a Chwarzno wcześniej. Nie były dołączone do Gdyni w tym samym czasie.
- 27 11
-
2017-11-21 08:08
Droga przez las!!! (7)
Koniecznie!!! To jest katastrofa już w tej chwili a bloków tylko przybywa!
- 95 29
-
2017-11-21 08:32
Nowe drogi nie są rozwiązaniem problemu (1)
Nowe drogi tylko zachęcą jeszcze więcej osób do jazdy samochodami do centrum. W godzinach szczytu i tak będą korki. Zostaw las w spokoju. Nie można zabetonować całego świata, daj żyć innym, nie niszcz wszystkiego swym autem.
- 69 20
-
2017-11-21 11:32
mieszkań przybywa a droga kręta jednopasmowa jak od lat bez zmian
jak nie ma być korków?
- 48 20
-
2017-11-21 08:43
Wycinajmy las, de facto Trójmiejski Park Krajobrazowy, bo koleś stoi w korku autem i nie może szybko dojechać do domu. (2)
Zachowujesz się gorzej niż Szyszko w Puszczy Białowieskiej.
- 56 31
-
2017-11-21 08:58
Można nie wycinać : wybudować ok pół kilometra drogi na północ po łące skrajem lasu i włączyć ją do Nauczycielskiej, Pogodnej, Widnej, Strażackiej i dalej aż do skrzyżowania z Witomińską/Kielecką. Tam RONDO. Wymienione ulice rozbudować, ale to cena postępu.
- 52 21
-
2017-11-22 00:29
Proszę nie manipulować i wzbudzać poczucia winy porownaniem do Szyszki
Wycinacie las, bo koleś musi postawić domek.
- 41 19
-
2017-11-21 11:23
powstrzymac budowę bloków!
- 53 21
-
2017-11-21 12:44
dla tej dzielnicy jedyny ratunek to buspas ale w sumie nie ma go gdzie poprowadzic
- 45 20
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.