• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prace na al. Zwycięstwa sparaliżowały południe Gdyni

Maciej Naskręt
18 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Końcówka utrudnień na al. Zwycięstwa w Gdyni
Jednym z pomysłów na poprawę przepustowości w czasie prac jest wyłączenie sygnalizacji. Jednym z pomysłów na poprawę przepustowości w czasie prac jest wyłączenie sygnalizacji.

Od poniedziałku kierowcy poruszający się al. Zwycięstwa tracą godzinę, by przejechać koło prac drogowych w rejonie ul. Nawigatorów. Sprawdziliśmy, czy remont można w miarę szybko "objechać", zapytaliśmy też kierowców, co można poprawić, aby zminimalizować utrudnienia, które potrwać mają do końca czerwca.



Odczuwasz utrudnienia związane z remontem al. Zwycięstwa?

Przypomnijmy, że w poniedziałek ruszyły prace drogowe na al. Zwycięstwa w Gdyni. Ekipa remontowa zajmuje lewy pas al. Zwycięstwa w Gdyni pomiędzy ul. Cyprysową zobacz na mapie Gdyni i ul. Szyprów zobacz na mapie Gdyni, na jezdni do centrum. Ruch odbywa się prawym pasem.

Dodatkowo, między godz. 9 a 14 wyłączany z ruchu jest jeden pas w przeciwną stronę.

Efekt tych utrudnień łatwo było sobie wyobrazić. Już w poniedziałek po południu korek w kierunku centrum Gdyni zaczynał się w Gdańsku i ciągnął przez cały Sopot. Kierowcom przejechanie tego odcinka zajmowało nawet 1,5 godziny. Niektórzy usiłowali ominąć zator jadąc ul. Sopocką, czy też ul. Spacerową do obwodnicy. Niestety, i ci kierowcy tracili równie dużo czasu, jak jadący al. Zwycięstwa.

Zwężenie zwiększyło natężenie samochodów również na ul. Wielkopolskiej, ul. Chwaszczyńskiej, a nawet na obwodnicy. Trudno więc wskazywać takie trasy jako dobre alternatywy dla al. Zwycięstwa.

Na całym remontowanym odcinku al. Zwycięstwa obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h. Na całym remontowanym odcinku al. Zwycięstwa obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km/h.
Dlaczego tylko 300 m drogi do remontu?

Kierowcy narzekają, że zlecono zbyt wąski zakres robót.

- Skoro już są one prowadzone, wywołują ogromne utrudnienia, powinny mieć szerszy zakres - dłuższy odcinek powinien być przeznaczony do remontu, wtedy moje stanie w zatorze miałoby większy sens - mówi pan Rafał, który we wtorek stracił na al. Zwycięstwa godzinę stojąc w korku.
Zapytaliśmy gdyńskich urzędników: dlaczego właśnie ten odcinek jest remontowany i nie zdecydowano się naprawić dłuższego fragmentu?

- Powyższy odcinek został zakwalifikowany do przebudowy ze względu na zły stan techniczny zatoki autobusowej oraz konieczność przebudowy drogi w celu wygospodarowania miejsca na utworzenie drogi rowerowej, która docelowo ma być połączona z zaprojektowaną Międzynarodową Trasą Rowerową R-10. Wymieniana jest cała konstrukcja ulicy, a prace prowadzone są w systemie dwuzmianowym. Większy zakres prac wiązałby się z dłuższym terminem realizacji, a co z tym związane, sama zmiana organizacji ruchu również trwałaby dłużej - mówi Sebastian Drausal, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
Przejście dla pieszych na wysokości ul. Nawigatorów. Przejście dla pieszych na wysokości ul. Nawigatorów.
Kierowcy: wyłączcie sygnalizację przy ul. Nawigatorów zobacz na mapie Gdyni

Kierowcy słusznie zauważyli, że prace odbywają się pod ograniczeniem prędkości do 30 km/h. Z tego powodu nie jest konieczne funkcjonowanie sygnalizacji świetlnej przy przejściu naprzeciwko pobliskiej szkoły (na nitce do centrum).

- Potęguje ona jedynie korki. Skoro auta jadą i tak powoli, to piesi mogliby jezdnię pokonywać bezpiecznie. Sygnalizacja na nitce w kierunku Klifu powinna z kolei funkcjonować bez zmian - mówi pan Michał, czytelnik Trojmiasto.pl.
Co na to urzędnicy?

- Sytuacja ta była analizowana. Przejście dla pieszych przebiega przez obie jezdnie al. Zwycięstwa w jednej linii, pas rozdziału jest wąski. W sytuacji, kiedy wyłączona zostałaby jedna część przejścia, pieszy oczekujący na przejście może zasugerować się włączeniem sygnału zielonego na drugiej jezdni i wejść pod nadjeżdżający pojazd na jezdni, na której sygnalizacja byłaby wyłączona - mówi Drausal.
Urzędnicy podkreślają, że doskonale wiedzą o wolno poruszających się tam autach, ale takie ustawienie powodowałoby, że sygnalizacja nie przekazywałaby spójnej i czytelnej informacji dla pieszych, powodując zagrożenie w bezpieczeństwie ruchu drogowego. Na taką sytuację nie można pozwolić, szczególnie, że sygnalizacja znajduje się w pobliżu szkoły.



- Trwają rozmowy z policją, by w godzinach szczytu wyłączyć sygnalizację świetlną w tym miejscu, w obrębie obu jezdni. Jednakże wówczas przejście przez al. Zwycięstwa mogłoby się odbywać przy pomocy policji - tłumaczy rzecznik.
Urzędnicy dodają, że już dokonano korekty sygnalizacji - wydłużone zostało zielone światło dla pojazdów, a sygnał zielony dla pieszych wyświetla się nie częściej niż raz na dwie minuty. Analizując dane z systemu Tristar widać, że wprowadzona zmiana wpłynęła pozytywnie na czas przejazdu na odcinku od skrzyżowania z ul. Spółdzielczą do skrzyżowania z ul. Wielkopolską.

Wykorzystane zostały także tablice zmiennej treści do przekazywania informacji kierującym odnośnie zalecanego zachowania w obszarze zwężenia jezdni. Ma ona na celu przypomnienie kierowcom, że również zachowanie kierujących m.in poprzez prawidłową jazdę na tzw. "suwak" poprawia płynność ruchu i minimalizuje utrudnienia.

Masz pomysł, jak odkorkować ruch na południu Gdyni po wprowadzeniu utrudnień na al. Zwycięstwa? Napisz do nas e-mail.

Miejsce prac na al. Zwycięstwa w Gdyni. Miejsce prac na al. Zwycięstwa w Gdyni.
Prace potrwają do końca czerwca

Prace na al. Zwycięstwa związane są z przebudową konstrukcji jezdni. Przedsięwzięcie obejmuje wymianę konstrukcji nawierzchni w zatoce autobusowej oraz jezdni na odcinku około 300 metrów wraz z krawężnikami, nawierzchnią chodników, przedłużeniem odcinka ścieżki rowerowej do przejścia dla pieszych przy ul. Nawigatorów.

Wykonawcą prac jest firma Eurovia, która zainkasuje blisko 1,3 mln zł. Prace mają potrwać do końca czerwca tego roku.

Miejsca

Opinie (216) 3 zablokowane

  • O 1830 na placu boju nie ma już nikogo. Uśmiechnij się.....

    • 12 2

  • W ankiecie

    Masa czasu to ile w przybliżeniu??

    • 8 0

  • Prace w systemie

    Dwuzmianowym??? Dobry żart! Od 15 nikogo nie ma na budowie, a około 6.30 jest kilku robotników. Brawo ZDIZ, naprawdę przemyślana organizacja budowy :)))

    • 21 2

  • brak pracy paraliżuje północ Gdyni

    -codziennie
    -od kilku lat

    jaki z tego morał ??

    • 9 0

  • Czy wygrała najtańsza oferta?

    O ile była droższa ta która zapewniłaby pracę na trzy zmiany i o ile krócej trwalyby prace? Czy Redakcja może uzyskać takie dane z ZDIZ Gdynia?

    • 10 2

  • Z Wojciechem i całą tą ekipą pora najwyższa się żegnać Gdynio moja.

    Idziemy na wybory.

    • 14 3

  • ANKIETA: tak, tracę czas stojąc w korasach... chwila, chwila, mieszkać w Gdyni i tracić czas?!?!

    ale że niby na co? chyba na jazdę do Redyt!!! chłe chłe chłe :D

    • 1 2

  • Miasto nie jest miejscem dla autostrad (1)

    Nigdzie na świecie rozbudowa dróg w mieście nie przyniosła rezultatów, bo wraz ze wzrostem przepustowości rośnie liczba samochodów. Ile by nie było - zawsze za mało. Po dwa pasy i dość.

    Jedynym rozwiązaniem jest rozwój komunikacji publicznej.

    W Gdyni wszystkie najważniejsze inwestycje drogowe przeprowadzono już lata temu - i na wiele więcej naprawdę nie ma ani miejsca, ani potrzeb.

    Chcecie po 4 pasy do miasta i z miasta? Co jeszcze można zrobić? Przedłużanie drogi Różowej do Sopotu nie ma większego sensu, bo na tym odcinku nie dość, że trzeba płacić za drogie działki w Orlowie, to trasa nie omija miasta i do nikąd nie prowadzi.

    Dostalibyście 3km więcej - i co dalej? Korki za Kolibkami? Przecież gdzieś zawsze będzie wąskie gardło. Droga Różowa na odcinku od Wzgórza do Orłowa miała sens, bo pozwalała odprowadzić część ruchu kierującego się na gdyńskie osiedla i Obwodnicę poza Aleję Zwycięstwa, rozdzielając tych którzy jadą do Redłowa i Sopotu, od tych, którzy jadą do Orłowa, na Karwiny, Dąbrowę albo i dalej.

    Gdynia miała całe lata przed Gdańskiem kilka dwupasmowych połączeń z Obwodnicą. Dziś został tylko do rozwiązania problem Chwarznieńskiej i jej połączenia z miastem przez Witomino. Nic więcej.

    Czy mam przypominać inwestycje, które zrobiono całe lata temu, kiedy sąsiedni Gdańsk dusił się na dziurawych jednopasmówkach? Przecież nawet drogę na lotnisko zrobiono dopiero na Euro - jakby tego nie było to kto wie, może do dziś byśmy się turlali jednym pasem w każdą stronę.

    W Gdyni poszerzono Wiśniewskiego, zrobiono Polską, Drogę Gdyńską, przebudowano cały Węzeł Wzgórze, niedawno poszerzono Chwarznieńską, a teraz będą prace nad dalszym odcinkiem przez Witomino.

    Czego jeszcze chcecie? Przeorania miasta i budowy autostrady, żeby kierowcom było wygodnie? Proponuję pojechać do miast, które są w taki sposób zbudowane. Jak będziecie musieli kiedyś stać w korku przez 4 godziny to może przejdą Wam takie pomysły.

    Już nie chcę mówić, że co roku jest szereg remontów i wtedy na Trojmiasto.pl są wielkie jęki i darcie szat, że Gdynia stoi w korkach i że jest dramat. Tak jak teraz zresztą - robią = źle, nie robią = też źle.

    A w ogóle powinni robić 24h na dobę i to wszystkie drogi. A pieniążki na drzewach rosną.

    • 10 12

    • Piłeś nie pisz

      • 2 5

  • Dwie zmiany????

    Wczoraj jechalam kolo 21 I juz bylo po robocie,staly maszyny I zero robotnikow!!!!!

    • 10 2

  • praca wreeeeee

    Osobiście uważam, że przy dobrej pogodzie jaka panuje teraz prace remontowe powinny odbywać się na 3 zmiany. Kiedy jadę do pracy o godz.7 nic tam się nie dzieje, ok.18 też maszyny odpoczywają bezsensu...

    • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane