- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (254 opinie)
- 2 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (153 opinie)
- 3 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (278 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (45 opinii)
- 5 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (150 opinii)
- 6 Budują nowy ruch miejski (13 opinii)
Prawie 100 nowych autobusów w Gdańsku w rok
Do lutego 2020 roku w Gdańsku pojawi się 48 nowych autobusów marki Mercedes Citaro, które GAiT wynajmie na osiem lat od prywatnej firmy. Wartość kontraktu, który obejmuje również serwis pojazdów, wynosi 117,3 mln zł. Z kolei wiosną na ulice wyjadą pierwsze z 46 mercedesów, które przewoźnik kupił za 79,4 mln zł.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy - zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej - mówi Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania.
Rozkład jazdy komunikacji w Trójmieście
Podobnie postępują też inne polskie miasta, jak Łódź, Poznań czy Wrocław.
W środę podpisana została umowa na dzierżawę 48 autobusów, w tym:
- 29 standardowych
- 13 przegubowych
- sześciu typu midi
Pojazdy marki Mercedes dostarczy firma EvoBus Polska. Wartość kontraktu wynosi 117,3 mln zł, z czego sam najem na osiem lat pochłonie 90,6 mln zł, a kolejne 26,7 mln zł kosztować będzie utrzymanie techniczne, które zapewni dostawca.
- Pracownicy firmy EvoBus będą mieli do swojej dyspozycji część hali, magazyny oraz biura na terenie naszej zajezdni, gdzie będą mogli dokonywać wszelkich niezbędnych napraw i przeglądów przez 24 godziny na dobę - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
Wszystkie autobusy muszą być fabrycznie nowe, czyli wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy.
Autobusy wyjadą na ulice Gdańska w lutym 2020 roku.
Z kolei od kwietnia zaczną sukcesywnie pojawiać się pierwsze egzemplarze mercedesów citaro zakupionych przez GAiT w marcu 2018 roku. Te pojazdy również dostarczy EvoBus Polska, za co zainkasuje 79,4 mln zł. Zamówienie dotyczy 46 autobusów, w tym:
- 26 przegubowych,
- 18 standardowych
- dwóch midibusów.
Obecnie GAiT dysponuje 230 autobusami, z czego 127 to pojazdy standardowe, 89 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-27 15:30
A dlaczego nie elektryczne? Tylko te dieslowskie hałasujące kopciuchy. (13)
- 32 23
-
2019-02-27 15:54
brak mocy przyłączeniowej do ładowarek (5)
taki tam mały szczegół
- 13 7
-
2019-02-27 16:32
Z niezależnych badań (3)
Brano pod uwagę diesele, spalinowe, gaz, elektryki. W Polsce na tę chwilę najtaniej na pr?ejechany km wychodzą kopciuchy
- 6 6
-
2019-02-27 16:57
A zdrowie mieszkańców dla peowskiej władzy się nie liczy (2)
- 10 4
-
2019-02-27 23:08
Podpowiedz wladzy skad wziac tyle pradu. I jeszcze eko. Na rower wsiadziesz i wykrecisz? (1)
- 1 4
-
2019-02-27 23:46
Już to kiedyś pisałeś, albo mam deja vu :)
- 0 0
-
2019-02-27 16:56
ci z PO zawsze mówią nie da się
- 12 4
-
2019-02-27 16:43
(3)
A gdzie ten elektryk zajedzie? Da rade 18 godzin na dobe jezdzic? Z czego robi sie z Polsce prad? Jest infrastruktura do ladowania?
- 8 8
-
2019-02-27 17:20
(1)
Prąd w Polsce,jak powszechnie wiadomo robi się z węgla.Tylko jest jeden szczegół,że elektrownia nie kopci w Gdańsku i nie zatruwa jego mieszkańców.
- 9 6
-
2019-02-27 23:24
No i fajnie
Niech sie szmaciarze truja, byle prad do nas plynal.
- 0 1
-
2019-02-28 01:28
Jakos za granicą coraz więcej jest elektryków no ale tam autobusy jeżdżą pewnie tylko po 30 min więc im się opłaca
- 2 1
-
2019-02-27 17:02
(1)
A może dlatego że nie byłoby 100 autobusów tylko 30 i głównie stały by i się ładowały ?
- 6 7
-
2019-02-28 01:29
Stały i lądowały powiadasz? Zapraszam do Skandynawii to zobaczysz że nie stoją tylko jeżdżą
- 2 1
-
2019-02-27 17:08
dlatego zeza elektryczne mercedesy kosztują 5 razy wiecej i dostali od mietka łapówkę
A mogli by kupic Polskie ale nie dostali by w łapę! I jeszcze do buraków elektryczne autobusy są w wielu Polskich miastach i zachodnich i spisują sie doskonale!!
- 5 4
-
2019-02-27 15:31
te dzierżawione będą jeździły nawet z awariami żeby wykonać umowę z GAiT zagrażając zdrowiu i życiu pasażerów bo "nie będzie zatrzymywania pojazdów do naprawy " co za nieodpowiedzialne pajace
- 36 11
-
2019-02-27 15:33
ale wałek, a wspolnego biletu nie ma i nie bedzie... (1)
- 32 10
-
2019-02-27 20:04
A co maGAiT do wspólnego biletu? Oswiec mnie.
- 2 0
-
2019-02-27 15:33
No to możecie zacząć zwalniać mechaników bo będą zbędni! (2)
- 21 9
-
2019-02-27 20:03
Brawo za blyskotliwosc. Tak, powoli będzie potrzeba ich coraz mniej.
- 2 1
-
2019-02-27 23:09
Kogo?
- 0 0
-
2019-02-27 15:39
A kiedy debata!!!!!!!!!!
- 11 14
-
2019-02-27 15:40
niemiec z niemcem interes kręci!!!!!!!!!!!!!! (1)
- 33 13
-
2019-02-27 22:57
Pisior z pisior em sobie pisze trolle kopane
- 1 3
-
2019-02-27 15:44
czyli Prezes też nie będzie już potrzebny? (2)
- 41 4
-
2019-02-27 18:24
Prezes jest wieczny...
...to chodząca "mądrość nieskończona". Kontrakty podpisuje, rozkłady jazdy układa, administruje ostro. Myślę, że nikt mu nie dorówna.
- 5 1
-
2019-02-27 22:58
Prezes buduje wieżowce w Warszawie
- 2 5
-
2019-02-27 15:46
A dlaczego Westerplatte należy do Hamburga!!? (1)
- 9 18
-
2019-02-27 16:41
Bo ma niemiecką nazwę.
Następne pytanie?
- 6 1
-
2019-02-27 15:47
Gdańsk to mafia, misto układów i szwindli!!!!!!!
- 42 29
-
2019-02-27 15:47
Budyniowe lody, ciąg dalszy,,,
skandal jakich mało...
- 44 21
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.