- 1 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (231 opinii)
- 2 Tak znaleziono podejrzanego o morderstwo (114 opinii)
- 3 Nabrzeże Hanzy na Wyspie Spichrzów (106 opinii)
- 4 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (265 opinii)
- 5 Ostatnia sesja radnych w tym składzie (74 opinie)
- 6 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (186 opinii)
Prawie 100 nowych autobusów w Gdańsku w rok
Do lutego 2020 roku w Gdańsku pojawi się 48 nowych autobusów marki Mercedes Citaro, które GAiT wynajmie na osiem lat od prywatnej firmy. Wartość kontraktu, który obejmuje również serwis pojazdów, wynosi 117,3 mln zł. Z kolei wiosną na ulice wyjadą pierwsze z 46 mercedesów, które przewoźnik kupił za 79,4 mln zł.
- Zależy nam na tym, by nasze autobusy były zawsze gotowe do jazdy bez konieczności angażowania pracowników GAiT-u i - co też ważne - zatrzymywania pojazdów do naprawy. To jest główny atut idei dzierżawy - zapewnienie ciągłości działania komunikacji miejskiej - mówi Maciej Lisicki, prezes Gdańskich Autobusów i Tramwajów. - Dzięki temu GAiT skupi się na przewożeniu pasażerów, a nie utrzymywaniu pojazdów. Dlatego dzierżawa wraz z obsługą techniczną ma opinię doskonałego rozwiązania.
Rozkład jazdy komunikacji w Trójmieście
Podobnie postępują też inne polskie miasta, jak Łódź, Poznań czy Wrocław.
W środę podpisana została umowa na dzierżawę 48 autobusów, w tym:
- 29 standardowych
- 13 przegubowych
- sześciu typu midi
Pojazdy marki Mercedes dostarczy firma EvoBus Polska. Wartość kontraktu wynosi 117,3 mln zł, z czego sam najem na osiem lat pochłonie 90,6 mln zł, a kolejne 26,7 mln zł kosztować będzie utrzymanie techniczne, które zapewni dostawca.
- Pracownicy firmy EvoBus będą mieli do swojej dyspozycji część hali, magazyny oraz biura na terenie naszej zajezdni, gdzie będą mogli dokonywać wszelkich niezbędnych napraw i przeglądów przez 24 godziny na dobę - mówi Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
Wszystkie autobusy muszą być fabrycznie nowe, czyli wyprodukowane nie wcześniej niż sześć miesięcy przed terminem dostawy.
Autobusy wyjadą na ulice Gdańska w lutym 2020 roku.
Z kolei od kwietnia zaczną sukcesywnie pojawiać się pierwsze egzemplarze mercedesów citaro zakupionych przez GAiT w marcu 2018 roku. Te pojazdy również dostarczy EvoBus Polska, za co zainkasuje 79,4 mln zł. Zamówienie dotyczy 46 autobusów, w tym:
- 26 przegubowych,
- 18 standardowych
- dwóch midibusów.
Obecnie GAiT dysponuje 230 autobusami, z czego 127 to pojazdy standardowe, 89 przegubowe, osiem typu midi i sześć typu mini. W ciągu roku cały tabor GAiT przewozi ponad 175 mln pasażerów, pokonując ponad 28 mln km.
Miejsca
Opinie (257) ponad 10 zablokowanych
-
2019-02-27 18:29
Ekologicznie w dieslu:) (2)
Brawo Wy!
- 8 8
-
2019-02-27 18:55
(1)
widać masz duże pojęcie o silnikach diesla najnowszej generacji.
- 5 5
-
2019-02-28 16:09
W znaczących miastach transport ekologiczny oparty na elektryku, wodorze (droga inwestycja) lub CNG (naturalny gaz ziemny) jest wizytówką. Są miasta, w których nie zamawia się pojazdów komunalnych na diesla. w warszawie, Paryżu, Londynie, Madrycie, Berlinie jeżdżą smieciarki na zasilane gazem ziemnym, autobusy na EE, CNG i LNG i HH czyli wodór ( jeden autobus kosztuje nawet 3,5 mln zł.)
Stąd warto zanim się cokolwiek napisze wiedzieć to naprawde nie boli- 0 0
-
2019-02-27 18:38
„Gdańsk miastem wolności” (10)
Ale dla urzędników robiących wałki. Dlaczego Gdańsk nie zakupił polskich autobusów Solaris Urbino 18 ? Cena podobna a to by była własność miasta. Polskie autobusy tez spełniają normy, może nawet lepiej niż niemieckie, bo wszyscy pamiętamy „wałek” volkswagena, który odkryli Amerykanie. Na papierze było jedno, a w rzeczywistości emisja była wielokrotnie wyższa.
W Niemczech taka sytuacja by była nie do wyobrażenia, żeby za publiczne pieniądze wspierać firmy zagraniczne.
A potem płacz ze w Polsce nic nie ma.- 38 8
-
2019-02-27 18:49
Bo to już nie są polskie marki i polskie firmy.
Dopatrz, doczytaj i potem komentuj, a jak napisałeś bzdury to przeproś.
- 6 4
-
2019-02-27 18:55
(3)
dlatego, że Solaris nie brał udziału w przetargu.
- 4 0
-
2019-02-28 10:12
Bo warunki techniczne przetargu były napisane tak że ich nie spełniał.
- 2 1
-
2019-02-28 12:50
Bo warunki techniczne (1)
były napisane tak żeby tylko mercedes je spełniał
- 0 1
-
2019-02-28 14:59
Gdyby tak było to by się odwolali
I na 100% by wygrali.
- 0 0
-
2019-02-27 19:50
Bo oni co Polskie to by sprzdawali, oddawali. (4)
Nawet Polskie Koleje Linowe sprzwdali, ot cała Peło...
- 6 1
-
2019-02-27 20:03
A na koniec zbudowali dwie wieże (2)
i mauzoleum dla kaczafiego.
- 3 6
-
2019-02-28 05:29
Kaczafiemu możesz sznurowki czesac.
- 3 1
-
2019-02-28 12:52
Jakie dwie
wieże ? Nie myli ci się z Tolkenem ? Zalecam odstawienie tefałenu i samodzielne myślenie.
To naprawdę nie boli- 0 1
-
2019-02-28 12:53
karo
ale wcześniej je wyremontowali za miliony z publicznych pieniędzy. Włożyć miliony publicznych pieniędzy a potem sprzedać to co zawsze przynosiło zysk państwu.
Metoda PO- 0 0
-
2019-02-27 18:52
Super!!!
Generalnie to jakiś cud się zdarzył! Nie cena grała główną rolę! Jestem za wspieraniem polskiej gospodarki ale cieszę się że akurat postawiono na jakość dla pasażera a nie dla Prezesa firmy Solaris.
- 4 13
-
2019-02-27 18:58
A pan Braun co ?? (2)
Zamiast autobusów dał by nam osiołki do poruszania się i rózgi na masonów.
- 20 15
-
2019-02-28 05:32
Osiolkow w Gdańsku dostatek. Braun nie musi rozdawać.
- 4 0
-
2019-02-28 06:55
Nie musi dawać,jeden się już znalazł,ty nim jesteś.
- 1 1
-
2019-02-27 18:59
Nówki
100 nowych,a ile dobrych ???????
- 6 7
-
2019-02-27 19:49
Lisicki, człowiek orkiestra...
- 9 2
-
2019-02-27 19:55
Lisicki chce zniszczyc Gait (2)
Mamy swoich mechanikow po co wprowadzac obcych i wynajmowac autobusy kompletna bzdura,ale tak to jest jak jest beznadziejny prezes i slabe zwiazki.Ciekawe czy zostana etaty czy ludzie pojda na bruk
- 19 5
-
2019-02-27 23:29
Pewnie wypełnia testament szefa jak mówi Dulkiewicz.
- 4 1
-
2019-02-28 13:00
Bo PO
i powiązane z nimi środowisko gdańskie reprezentuje interesy Niemiec. Tusek załatwił stocznie, czaskowski jest przeciwny CPK „po co nam lotnisko pod Warszawą jak jest w Berlinie” ale za to są twardo za LGBT. Więc proszę się zastanowić na kogo głosować. Bo dotychczasowy układ to tragedia dla Gdanska
- 0 1
-
2019-02-27 19:58
(4)
w Niemczech diesle mają zakaz wjazdu do miast. nie maj co z tym zrobić to opchną mistu gdzie zbrodniarze i ludobójcy maja swoje imie na tramwajach
- 18 12
-
2019-02-27 20:18
(2)
Obudź się. Od kiedy nie wjeżdżają do centrum autobusy miejskie?
- 1 2
-
2019-02-27 22:00
Leming maja autobusy elektryczne (1)
- 1 3
-
2019-02-28 08:17
Z zasiegiem strarczajacym na kilka godzin
- 0 0
-
2019-02-28 13:16
gdzie zbrodniarze i ludobójcy maja swoje imie na tramwajach
zamknij się parszywa m..do, Conradiemu, Gralathom i Schopenhauerom - polskim patriotom, wiernym do końca Królestwu Polskiego, do pięt nie sięgasz.
- 0 0
-
2019-02-27 20:59
Są tacy co na wszystko narzekają. Bo narzekanie mają we krwi. (1)
Ja 115 codziennie dojeżdżam do pracy w UCK i jestem zadowolona.
I nie muszę martwić się gdzie zaparkować samochód.
Z mojego prywatnego punktu widzenia: należy zlikwidować bezpłatną jazdę dla małoletnich.
A w to miejsce obniżyć ceny biletów miesięcznych. 90zł za bilet na wszystkie dni tygodnia to dużo.
Wszystkie dzieciaki od lipca będą miały 500plus. Więc zakup biletu to pestka.- 11 14
-
2019-02-28 00:34
jak ci za dużo 90zł, to chodź na pieszo "pielęgniarko", a raczej trolu.
- 2 1
-
2019-02-27 21:09
Debata Prezydencka (2)
Żadnej relacji z debaty prezydenckiej, dziś się ona przecież odbyła.
- 12 3
-
2019-02-27 22:30
Nikogo nie obchodzi ta pseudo debata
- 2 1
-
2019-02-28 03:09
Taki artykół zaszkodziłby dulkiewicz
Bo nie wzięła udziału w debacie .... ona twierdzi że już wygrała
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.