- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (308 opinii)
Prawie 1,1 tys. drzew przy torach SKM do wycięcia
Prawie 1,1 tys. drzew planuje w najbliższych miesiącach wyciąć wzdłuż swojej linii Szybka Kolej Miejska. Jak tłumaczą przedstawiciele spółki, choć przypadki wstrzymania ruchu z powodu drzew są rzadkością, to ich eliminacja jest niezbędna ze względu na obowiązujące przepisy i bezpieczeństwo ruchu. Część drzew może uratować nowelizacja rozporządzenia dot. usytuowania zieleni wzdłuż torów.
- w Gdańsku (na odcinku Zaspa - Przymorze-Uniwersytet) - 284 drzewa
- w Sopocie - 294 drzewa
- w Gdyni (m.in. rejon stacji postojowej w Cisowej, Chylonia, Leszczynki, Grabówek, odcinek w Śródmieściu, Redłowo, Orłowo) - 520 drzew
Zgoda Gdańska na wycinkę
W granicach Gdańska spółka posiada już prawomocną zgodę miasta na wycinkę 176 drzew.
W przypadku pozostałych miast SKM dopiero będzie się o taką zgodę ubiegać (nie wszystkie drzewa wymagają takiego pozwolenia, znaczną część drzew można usunąć bez dodatkowej zgody gminy).
Wśród drzew, które mają pójść pod topór, dominują klony. Topole, które są uznawane za drzewa łamliwe, stanowią tylko niewielką część w zestawieniu przygotowanym dla potencjalnych wykonawców.
Rozkład jazdy pociągów SKM
Wstrzymanie ruchu przez drzewa tylko poza Trójmiastem
Zdaniem Szybkiej Kolei Miejskiej wycinka drzew podyktowana jest przepisami prawa oraz potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa prowadzenia nieprzerwanego ruchu pociągów.
Kolejarze jednocześnie przyznają, że przewrócone drzewa lub ułamane konary, skutkujące potrzebą wstrzymania ruchu, są zdarzeniami incydentalnymi, a w dodatku nie odnotowano ich w ostatnim czasie na trójmiejskim odcinku.
- Dzięki temu, że spółka PKP SKM w Trójmieście na bieżąco monitoruje i pielęgnuje zieleń na zarządzanej przez siebie linii, w tym roku nie mieliśmy takich sytuacji. Zdarzyły się one natomiast na liniach innych zarządców, po których jeżdżą nasze pociągi, np. 25 stycznia z powodu drzewa, które spadło na tory pomiędzy Kartuzami a Żukowem Wschodnim, został wstrzymany ruch pociągów i uruchomiono autobusową komunikację zastępczą. Podobne zdarzenie miało miejsce 21 września między Luzinem a Strzebielinem Morskim - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik trójmiejskiej SKM.
Drzewa chronią przed hałasem. Co zamiast nich?
Czy jednak tak szeroko zakrojona wycinka drzew nie odbędzie się ze szkodą dla mieszkańców domów w sąsiedztwie torów SKM? Zieleń nie tylko cieszy oko, oczyszcza powietrze, ale również pełni formę naturalnej bariery przed hałasem. Czy niezbędna będzie budowa kolejnych ekranów akustycznych?
- Na przyszły rok mamy zaplanowane pomiary hałasu na naszej linii. Jeżeli okaże się, że w jakimś miejscu będą przekroczone normy, to zastanowimy się, jaką metodą wyciszyć jego otoczenie - zapowiada Złotoś. - Ekrany akustyczne nie są jedyną metodą, którą można wykorzystać w tym celu. Nie jest to też metoda przez nas preferowana.
Nowe rozporządzenie może ograniczyć wycinkę drzew
Ratunkiem przed wycinką prawie 1,1 tys. drzew może okazać się podpisane 10 października br. przez ministra infrastruktury znowelizowane rozporządzenie w zakresie "odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej, a także sposobu urządzania i utrzymania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych".
Zgodnie z nową treścią tego dokumentu drzewa oraz krzewy poza obszarami lasów będą mogły być usytuowane w odległości nie bliższej niż sześć metrów od osi toru, a nie - jak dotychczas - 15 metrów.
SKM zmienia terminy w zapisach przetargu
Znowelizowane rozporządzenie wejdzie w życie 14 dni po opublikowaniu w Dzienniku Ustaw, a więc przypuszczalnie już po otwarciu ofert w przetargu trójmiejskiej SKM.
Kolejarze nie wykluczają jednak wprowadzenia zmian w jego zapisach. W piątek, po tym jak otrzymaliśmy odpowiedzi na nasze pytania, przesunięto termin otwarcia ofert w przetargu z 22 na 28 października, a także wydłużono termin realizacji prac z 15 grudnia br. na 30 marca 2020 r.
Czytaj też:
Długoletnia umowa przewozowa kluczowa dla nowych SKM-ek
Miejsca
Opinie (244) 8 zablokowanych
-
2019-10-21 11:34
Opinia wyróżniona
szaleństwo (31)
będą wycinać a potem się zastanawiać, czy nie zastąpić drzew ekranami akustycznymi...
- 597 24
-
2019-10-21 15:13
Nie martw się-ekolodzy z P.Białowieskiej nie pozwolą na wycinkę (1)
- 3 5
-
2019-10-22 08:18
Miasto bez plastiku i bez drzew
- 0 0
-
2019-10-21 14:46
Na Leszczynkach też mierzyli mierzyli, hałas od pociągów potworny aż się ściany trzęsą a oni stwierdzili że jest dobrze a potem wycieli wszystkie drzewa które choć trochę niwelowały hałas wzdłuż torów. LUDZI zostawili bo mieli ich w du.... E. Kto ci postawi ekrany, chyba w bajki wierzycie
- 9 3
-
2019-10-21 14:04
Przeczytaj jeszcze raz. Ze zrozumieniem. (1)
Kolejarze ( i wszyscy inni też) muszą przestrzegać prawa. Jak się prawo nie podoba, to można je próbować zmienić.
- 2 7
-
2019-10-21 14:12
Jak zmienic to prawo jesli liegislatorzy prawa dzialaja pod dyktando roznych lobby?
Kto ma zmieniac to prawo fryzjerka czy palacz centralnego ogrzewania? Jak przelozyc prawo mas na legislacje gdy o stanowieniu prawa stanowi bardzo waska grupa? Co jesli interesy tej waskiej grupy nie sa tozsame z interesem lokalnej spolecznosci wuju?
- 10 1
-
2019-10-21 12:25
(1)
czytaj ze zrozumieniem, z czego wynika wycinka. Po co maja mierzyć hałas teraz, skoro muszą wyciąć drzewa? Wiec jak wytną (bo muszą) , wtedy pomierzą hałas ,żeby miało to sens. I wtedy wybiorą metodę ochrony.
- 5 15
-
2019-10-22 08:40
społeczeństwo będzie sobie życzyc ograniczenia hałasu
i PKP wyda przePiSowo setki milionów na zapewnienie społeczeństwu ciszy+ i spokoju+
- 0 0
-
2019-10-21 12:07
Drzewa tak blisko to niebezpieczeństwo! (10)
Zasłaniają semafory a na liściach pociągi wpadają w poślizg
- 13 43
-
2019-10-21 12:46
(9)
Zgadza się. Liście, trawa i inne rośliny na torach znacznie wydłużają drogę hamowania pociągu. Powierzchnia kontaktu koła z szyną to setne części milimetra. także takie roślinki mogą naprawdę wiele. Każdy maszynista lub inny kolejarz powie wam, że najgorszym okresem w ciągu roku na kolei jest okres jesienno-wiosenny właśnie z powodu dużej wilgotności ale też dużej ilości roślin na torach.
- 10 23
-
2019-10-21 13:02
(8)
Każdy kierowca zawodowy powie to samo. W miastach i przy drogach też wycinamy ?
- 12 5
-
2019-10-21 14:45
(7)
Porównaj sobie powierzchnię styku kół pociągu (jak już wspomniałem są to ułamki milimetra) vs kilkanaście lub kilkadziesiąt centymetrów kwadratowych jakie masz przy oponie samochodowej, do tego dodaj tonaż (np. wagon z węglem waży 80 ton, lokomotywa z reguły powyżej 100 ton) a nie będziesz musiał zadawać takich pytań.
- 7 6
-
2019-10-22 00:22
Jakie ulamki mm no gdzie? Szyna tez sie ugina pod ciezarem i zapewne jest to kolo 1 mm (3)
To prawda może w aucie więcej ale tarcie i tak większe w kołach jest kolei ,5 razy większy ciężar, tylko że koła mają też szerokość w lokomotywie i.nie jest ona sama tzn nie tylko te jedne koła hamują a wspomagane są pozostałymi w innych wagonach.
- 3 1
-
2019-10-22 10:25
(2)
Pracuję na kolei, jeżdżę pociągami towarowymi na co dzień i wiem co się dzieje kiedy na torach są liście. No ale ty przecież wiesz lepiej bo jeździsz codziennie pociągiem, chodzisz na szkolenia, kursy itp. Obręcz koła styka się z szyną na długości kilku centymetrów a szerokości w granicach 3 setnych części milimetra. Pomnóż jedno przez drugie to
Pracuję na kolei, jeżdżę pociągami towarowymi na co dzień i wiem co się dzieje kiedy na torach są liście. No ale ty przecież wiesz lepiej bo jeździsz codziennie pociągiem, chodzisz na szkolenia, kursy itp. Obręcz koła styka się z szyną na długości kilku centymetrów a szerokości w granicach 3 setnych części milimetra. Pomnóż jedno przez drugie to wyjdzie ci powierzchnia styku koła z szyną. Pociąg zawsze rusza z poślizgiem czy to mniejszym czy większym. Tym większym im więcej syfu i wilgoci na torach. Zauważ też że samochód hamuje na asfalcie który jest na pewno bardziej chropowaty niż płaska szyna. Jest hamulec zespolony w pociągu, tu się zgodzę że wagony też hamują, ale nie następuje to na zasadzie że wszystkie od razu hamują. Najpierw hamuje ten najbliżej lokomotywy, potem następny, następny i tak aż dojdzie do końca składu. W tym czasie ciężar pozostałych niezahamowanych wagonów cały czas napiera na skład. Pusta węglarka ważąca 22 tony będzie toczyć się z prędkością 1 km/h i jeśli jej nie zauważysz to przetnie cię na pół, a co dopiero skład który waży nieraz 2000 albo 3000 ton.
- 2 0
-
2019-10-23 15:19
Eee (1)
Akurat weglarka zatrzyma się w tym samym czasie co cały skład bo masz hamulec zespolony. Więc każdy wagon jest zatrzymywany "niezaleznie"..
Tak wiem część wagonów jest wyłaczonych z hamowania bo liczy się tzw masę hamującą. I jest to uproszczenie. Ale powoływanie się w przypadku hamowania na wagon vs skład... to akurat bzdura :) PSAkurat weglarka zatrzyma się w tym samym czasie co cały skład bo masz hamulec zespolony. Więc każdy wagon jest zatrzymywany "niezaleznie"..
Tak wiem część wagonów jest wyłaczonych z hamowania bo liczy się tzw masę hamującą. I jest to uproszczenie. Ale powoływanie się w przypadku hamowania na wagon vs skład... to akurat bzdura :) PS nacisk na szynę też jest niezależny od długości składu :)
Odpowiadając dlaczego więc krótszy skład ma krótszą droge hamowania. Odpowiadam. Ponieważ lokomotywa ma jeszcze dodatkowy hamulec który rzeczywiście skraca drogę hamowania.
Co do liścii na torach fakt.. Ale ten sam problem jest i na drogach.. Plus nie jest to problem nowy więc nie wiem dlaczego teraz nagle SKM chce walczyć z tym problemem- 1 0
-
2019-10-23 19:32
Zasada zachowania pędu
Słyszałeś o czymś takim?
- 1 0
-
2019-10-22 00:25
Nie kilkadziesiąt a tylko srednio 20 cm ^2 moze (1)
- 0 2
-
2019-10-22 10:31
Zwykła opona do samochodu osobowego ma szerokość ok 15 cm, nacisk na asfalt pewnie na długości 2-3 cm to daje 30-45 cm2. A teraz policz sobie ile powierzchni styku ma opona od tira.
- 1 1
-
2019-10-21 20:59
Ułamki milimetra ???
To co ? W powietrzu leci i tylko pozoruje kontakt z szynami ???
- 5 5
-
2019-10-21 12:07
(2)
Jak spadnie na pociąg też będziesz tak pisał? To są zbyt masywne drzewa, stwarzają naprawdę duże zagrożenie.
- 8 69
-
2019-10-22 08:38
buacha cha cha ... (1)
podaj mi JeDEN przykład ... takiego drzewa co spadło na tory w ostatnich 4latach rządów PiS na PKP !!!
- 2 1
-
2019-10-22 11:45
Dopiero gdy spadnie będziesz zadowolony?
Polska specjalność - podejmowanie działań dopiero gdy pojawi się trup. Jak pisał poeta: "Polak przed szkodą i po szkodzie głupi"
- 1 0
-
2019-10-21 12:05
Na drzewach nie da się specjalnie zarobić, jak już to grosze. Na nowych ekranach akustycznych zupełnie inaczej. (9)
Pewnie jakiś znajomy kolejowego królika wygra przetarg...
- 58 1
-
2019-10-21 12:56
Jeśli na drzewach się nie da zarobić, to dlaczego Szyszko je tak ciął? (8)
- 16 5
-
2019-10-22 08:16
Bo były zarażone kornikiem (1)
i zarażały kolejne drzewa.
- 1 1
-
2019-10-22 08:36
Kornik Drukarz żeruje na świerkach
nie na dębach grabach bukach olchach ... które szyszko tam wycinał !!!
- 0 1
-
2019-10-21 22:37
Bo sprzedawane one byly w Skandynawii. (3)
- 5 1
-
2019-10-22 08:17
Chore drzewa? (2)
- 0 1
-
2019-10-22 08:35
150letnie dęby buki graby olchy (1)
takie deski o metrowej szerokości są w UE bardzo drogie...
-
w tym samym czasie miliony kubików sosny leżało pokotem na pomorzu - żaden PiS z kulawą nogą się ich uprzątaniem nie zajmował !!!- 1 1
-
2019-10-22 11:41
Masz na myśli drewno z wiatrołomów?
Z tego co czytałem to nie nadaje się ono do wykorzystania w budownictwie czy przemyśle, jedynie na opał.
- 3 0
-
2019-10-21 13:31
Bo chciał postawić ekrany.
- 5 3
-
2019-10-21 13:12
bo on kochał las dlatego lubił go wycinać
- 15 4
Wszystkie opinie
-
2021-10-14 13:39
Powaliło
- 0 0
-
2019-10-23 20:14
sprzątać a nie wycinać!!!
Teren wzdłuż torów w obszarze miejskim przypomina drogę przez wysypisko śmieci. Wytnie się - będzie jeszcze bardziej ten niesprzątany syf oko cieszył :( ..Dlaczego nie myśli się o posprzątaniu tej "wizytówki" a zasila obecne, pisowskie szeregi plutonów egzekucyjnych dla drzew !!!!
- 0 1
-
2019-10-21 11:34
Opinia wyróżniona
szaleństwo (31)
będą wycinać a potem się zastanawiać, czy nie zastąpić drzew ekranami akustycznymi...
- 597 24
-
2019-10-21 12:07
Drzewa tak blisko to niebezpieczeństwo! (10)
Zasłaniają semafory a na liściach pociągi wpadają w poślizg
- 13 43
-
2019-10-21 12:46
(9)
Zgadza się. Liście, trawa i inne rośliny na torach znacznie wydłużają drogę hamowania pociągu. Powierzchnia kontaktu koła z szyną to setne części milimetra. także takie roślinki mogą naprawdę wiele. Każdy maszynista lub inny kolejarz powie wam, że najgorszym okresem w ciągu roku na kolei jest okres jesienno-wiosenny właśnie z powodu dużej wilgotności ale też dużej ilości roślin na torach.
- 10 23
-
2019-10-21 13:02
(8)
Każdy kierowca zawodowy powie to samo. W miastach i przy drogach też wycinamy ?
- 12 5
-
2019-10-21 14:45
(7)
Porównaj sobie powierzchnię styku kół pociągu (jak już wspomniałem są to ułamki milimetra) vs kilkanaście lub kilkadziesiąt centymetrów kwadratowych jakie masz przy oponie samochodowej, do tego dodaj tonaż (np. wagon z węglem waży 80 ton, lokomotywa z reguły powyżej 100 ton) a nie będziesz musiał zadawać takich pytań.
- 7 6
-
2019-10-22 00:22
Jakie ulamki mm no gdzie? Szyna tez sie ugina pod ciezarem i zapewne jest to kolo 1 mm (3)
To prawda może w aucie więcej ale tarcie i tak większe w kołach jest kolei ,5 razy większy ciężar, tylko że koła mają też szerokość w lokomotywie i.nie jest ona sama tzn nie tylko te jedne koła hamują a wspomagane są pozostałymi w innych wagonach.
- 3 1
-
2019-10-22 10:25
(2)
Pracuję na kolei, jeżdżę pociągami towarowymi na co dzień i wiem co się dzieje kiedy na torach są liście. No ale ty przecież wiesz lepiej bo jeździsz codziennie pociągiem, chodzisz na szkolenia, kursy itp. Obręcz koła styka się z szyną na długości kilku centymetrów a szerokości w granicach 3 setnych części milimetra. Pomnóż jedno przez drugie to wyjdzie ci powierzchnia styku koła z szyną. Pociąg zawsze rusza z poślizgiem czy to mniejszym czy większym. Tym większym im więcej syfu i wilgoci na torach. Zauważ też że samochód hamuje na asfalcie który jest na pewno bardziej chropowaty niż płaska szyna. Jest hamulec zespolony w pociągu, tu się zgodzę że wagony też hamują, ale nie następuje to na zasadzie że wszystkie od razu hamują. Najpierw hamuje ten najbliżej lokomotywy, potem następny, następny i tak aż dojdzie do końca składu. W tym czasie ciężar pozostałych niezahamowanych wagonów cały czas napiera na skład. Pusta węglarka ważąca 22 tony będzie toczyć się z prędkością 1 km/h i jeśli jej nie zauważysz to przetnie cię na pół, a co dopiero skład który waży nieraz 2000 albo 3000 ton.
- 2 0
-
2019-10-23 15:19
Eee (1)
Akurat weglarka zatrzyma się w tym samym czasie co cały skład bo masz hamulec zespolony. Więc każdy wagon jest zatrzymywany "niezaleznie"..
Tak wiem część wagonów jest wyłaczonych z hamowania bo liczy się tzw masę hamującą. I jest to uproszczenie. Ale powoływanie się w przypadku hamowania na wagon vs skład... to akurat bzdura :) PS nacisk na szynę też jest niezależny od długości składu :)
Odpowiadając dlaczego więc krótszy skład ma krótszą droge hamowania. Odpowiadam. Ponieważ lokomotywa ma jeszcze dodatkowy hamulec który rzeczywiście skraca drogę hamowania.
Co do liścii na torach fakt.. Ale ten sam problem jest i na drogach.. Plus nie jest to problem nowy więc nie wiem dlaczego teraz nagle SKM chce walczyć z tym problemem- 1 0
-
2019-10-23 19:32
Zasada zachowania pędu
Słyszałeś o czymś takim?
- 1 0
-
2019-10-22 00:25
Nie kilkadziesiąt a tylko srednio 20 cm ^2 moze (1)
- 0 2
-
2019-10-22 10:31
Zwykła opona do samochodu osobowego ma szerokość ok 15 cm, nacisk na asfalt pewnie na długości 2-3 cm to daje 30-45 cm2. A teraz policz sobie ile powierzchni styku ma opona od tira.
- 1 1
-
2019-10-21 20:59
Ułamki milimetra ???
To co ? W powietrzu leci i tylko pozoruje kontakt z szynami ???
- 5 5
-
2019-10-21 12:07
(2)
Jak spadnie na pociąg też będziesz tak pisał? To są zbyt masywne drzewa, stwarzają naprawdę duże zagrożenie.
- 8 69
-
2019-10-22 08:38
buacha cha cha ... (1)
podaj mi JeDEN przykład ... takiego drzewa co spadło na tory w ostatnich 4latach rządów PiS na PKP !!!
- 2 1
-
2019-10-22 11:45
Dopiero gdy spadnie będziesz zadowolony?
Polska specjalność - podejmowanie działań dopiero gdy pojawi się trup. Jak pisał poeta: "Polak przed szkodą i po szkodzie głupi"
- 1 0
-
2019-10-21 12:05
Na drzewach nie da się specjalnie zarobić, jak już to grosze. Na nowych ekranach akustycznych zupełnie inaczej. (9)
Pewnie jakiś znajomy kolejowego królika wygra przetarg...
- 58 1
-
2019-10-21 12:56
Jeśli na drzewach się nie da zarobić, to dlaczego Szyszko je tak ciął? (8)
- 16 5
-
2019-10-21 22:37
Bo sprzedawane one byly w Skandynawii. (3)
- 5 1
-
2019-10-22 08:17
Chore drzewa? (2)
- 0 1
-
2019-10-22 08:35
150letnie dęby buki graby olchy (1)
takie deski o metrowej szerokości są w UE bardzo drogie...
-
w tym samym czasie miliony kubików sosny leżało pokotem na pomorzu - żaden PiS z kulawą nogą się ich uprzątaniem nie zajmował !!!- 1 1
-
2019-10-22 11:41
Masz na myśli drewno z wiatrołomów?
Z tego co czytałem to nie nadaje się ono do wykorzystania w budownictwie czy przemyśle, jedynie na opał.
- 3 0
-
2019-10-22 08:16
Bo były zarażone kornikiem (1)
i zarażały kolejne drzewa.
- 1 1
-
2019-10-22 08:36
Kornik Drukarz żeruje na świerkach
nie na dębach grabach bukach olchach ... które szyszko tam wycinał !!!
- 0 1
-
2019-10-21 13:31
Bo chciał postawić ekrany.
- 5 3
-
2019-10-21 13:12
bo on kochał las dlatego lubił go wycinać
- 15 4
-
2019-10-21 12:25
(1)
czytaj ze zrozumieniem, z czego wynika wycinka. Po co maja mierzyć hałas teraz, skoro muszą wyciąć drzewa? Wiec jak wytną (bo muszą) , wtedy pomierzą hałas ,żeby miało to sens. I wtedy wybiorą metodę ochrony.
- 5 15
-
2019-10-22 08:40
społeczeństwo będzie sobie życzyc ograniczenia hałasu
i PKP wyda przePiSowo setki milionów na zapewnienie społeczeństwu ciszy+ i spokoju+
- 0 0
-
2019-10-21 15:13
Nie martw się-ekolodzy z P.Białowieskiej nie pozwolą na wycinkę (1)
- 3 5
-
2019-10-22 08:18
Miasto bez plastiku i bez drzew
- 0 0
-
2019-10-21 14:46
Na Leszczynkach też mierzyli mierzyli, hałas od pociągów potworny aż się ściany trzęsą a oni stwierdzili że jest dobrze a potem wycieli wszystkie drzewa które choć trochę niwelowały hałas wzdłuż torów. LUDZI zostawili bo mieli ich w du.... E. Kto ci postawi ekrany, chyba w bajki wierzycie
- 9 3
-
2019-10-21 14:04
Przeczytaj jeszcze raz. Ze zrozumieniem. (1)
Kolejarze ( i wszyscy inni też) muszą przestrzegać prawa. Jak się prawo nie podoba, to można je próbować zmienić.
- 2 7
-
2019-10-21 14:12
Jak zmienic to prawo jesli liegislatorzy prawa dzialaja pod dyktando roznych lobby?
Kto ma zmieniac to prawo fryzjerka czy palacz centralnego ogrzewania? Jak przelozyc prawo mas na legislacje gdy o stanowieniu prawa stanowi bardzo waska grupa? Co jesli interesy tej waskiej grupy nie sa tozsame z interesem lokalnej spolecznosci wuju?
- 10 1
-
2019-10-23 17:50
Biznes
Tyle lat nikomu nie przeszkadzały te drzewa aż tu nagle. Jeszcze chwila i lasu tez nie będzie tylko beton i szkło. A biznes się kręci po co mieć dzrzewa i ładny widok jak można mieć pieniądze
- 1 1
-
2019-10-23 16:16
Zgoda Gdanska? A co Bruksela na to? Teraz jest to w gestii Timmermansa. Chyba wiecie o tym.
- 1 1
-
2019-10-21 11:35
Ekolodzy, do dzieła (6)
Ekolodzy, no to macie okazję się wykazać. Aa, zapomniałem, nie ta opcja, co trzeba, za tym stoi.
- 125 45
-
2019-10-21 15:47
Czemu ekolodzy? (1)
Ty nie chcesz mieć czystego powietrza w mieście? Ciebie i twoich dzieci to nie dotyczy?
- 9 5
-
2019-10-23 11:53
Nie i nie chce.
- 1 0
-
2019-10-22 18:00
To nie takie proste
Spychologia urzędów jest straszna w tym względzie żeby cokolwiek zablokować trzeba by się przypiąć do drzew, ludzie tylko piszą i to bez względu na opcję polityczna ale zadziałać niea kto
- 1 0
-
2019-10-21 19:19
... (1)
Ekologia nie zajmuje sie ochrona przyrody...moze jednak warto sie doksztalcic troche
- 4 1
-
2019-10-22 09:32
A czym właściwie? Polityka?
- 0 1
-
2019-10-21 12:29
Chyba nie ta skala problemu
Jak Szyszko masakrował puszczę to robił to wbrew wyraźnej deklaracji ponad 30 wydziałów przyrodniczych polskich uczelni wyższych - opcja polityczna nie ma tu nic do rzeczy, głupota, to głupota. Tutaj SKM realizuje przepisy. A ustawodawcą w Polsce od 4 lata jest wiadoma partia.
- 11 10
-
2019-10-21 11:35
No ekolodzy, bedziecie protestować czy tym razem nikt was nie wynajmie? (18)
A jeszcze parę tygodni temu dzieciaki ze szkół pędziliście na te swoje eventy i spędy w obronie planety.
- 174 81
-
2019-10-21 12:11
doucz się może przeciw czemu konkretnie protestowała młodzież (9)
- 11 16
-
2019-10-21 12:24
nikt nie wie przeciw czemu a już na peno sama młodzież tego nie wie (8)
organizatorom chodziło po prostu o (sponsorowany) sped w szczytnym celu (jakby to Polska była największym emitentem CO2 na świecie czy chcociażby w Europie).
A młodzieży pasował mały melanż bo nie było dzięki temu lekcji.- 32 11
-
2019-10-21 13:31
Jak chcesz się czegoś dowiedzieć, to przeczytaj, jak chcesz się kłócić, to sobie odpuść (6)
Dla atmosfery nie ma znaczenia kto emituje CO2, a zgodnie z ustaleniami nauki (specjalny raport IPCC), jeżeli ma nie dojść do katastrofy to w ciągu nieodległej przyszłości musimy emisje netto wyzerować - bez względu na kraj pochodzenia. Innymi słowy, nie dość, że musimy zrobić porządek u siebie, to jeszcze musimy tego samego wymagać od innych. Nawiasem mówiąc: nie wiem skąd ta moralna wyższość względem innych emitentów: Europa ma niskie emisje, bo produkuje w Azji. Ale kiedyś było inaczej i to, co wyemitowano wcześniej, to właśnie zalega w atmosferze i generuje obecne problemy. Poza tym: konsumujemy na potęgę. Chiny mają wyższe emisje od Europy, ale to dlatego, że europejscy konsumenci kupują na potęgę w Chinach. Stąd ukuty został termin śladu węglowego. I tu wchodzi Polska: nasz ślad węglowy w przeliczeniu na mieszkańca jest wyższy, niż ślady Francji, Hiszpanii, Grecji, Portugalii czy nawet... Chin.
- 8 10
-
2019-10-21 13:42
Wykuty ślad ale chyba w mózgu, po indoktrynacji przez lewackie organizacje. (2)
- 9 10
-
2019-10-21 14:44
To naprawdę trzeba być dzbanem... (1)
...żeby problem globalnego ocieplenia mieszać ze światopoglądem. Prawom fizyki jest naprawdę wszystko jedno w co ty wierzysz.
- 6 5
-
2019-10-23 11:51
Dzbanem? Po jakiemu to?
- 1 0
-
2019-10-22 08:01
Wyzerować emisję. A puźniej wybuchnie jakiś wulkan i wyemituje jescze więcej.
zgodnie z ustaleniami nauki... W latach 60tych nauka ustaliła, że ropa skończy się w ciągu 30 lat. No i się nie skończyła. Tak, że Wiesz...
- 1 1
-
2019-10-21 14:06
Madrze gada. (1)
Ale nie wyzerujesx Co2 z Oceanow.Nie zmienisz tez srodka grawitacyjnego Slonca...
- 5 4
-
2019-10-21 14:50
A kto ci karze wyzerować CO2 z oceanów?
Natura emituje CO2, natura absorbuje CO2. My się dorzucamy do emisji naturalnych w niewielkim stopniu, ale wystarczająco wielkim, żeby natura nie była w stanie już tego absorbować. Czego natura nie zaabsorbuje to pozostaje i odkłada się w atmosferze, co się odkłada w atmosferze to utrudnia ziemi wypromieniowanie ciepła. Na emisje naturalne wpływu nie mamy, więc jedyne co możemy zrobić, to ograniczyć emisje własne.
- 5 4
-
2019-10-21 13:03
a może byś jedna zainteresował tematem i trochę doczytał?
bo to jednak trochę obciach, że dzieciaki wiedza więcej od Ciebie.
- 9 17
-
2019-10-21 11:44
jestem członkiem jednej z organizacji ekologicznych (3)
nie z tych głośnych - ale my po prostu piszemy pisma do właściwych podmiotów i proponujemy wstrzymanie lub ograniczenie zakresu wycinek.
- 28 3
-
2019-10-22 07:06
I guzik to daje
Tak samo jak pisanie do włodarzy miasta Gdańska o wypowiedzenie umowy trucicielom z Port Service .
Efekt żaden, bo mają mieszkańców głęboko w poważaniu- 1 0
-
2019-10-21 11:47
I co, w Gdańsku kiedyś jakis podmiot wziął pod uwagę Wasze pisma? (1)
- 13 3
-
2019-10-21 11:53
Podania są zapewne starannie segregowane
W okrągłym segregatorze pod biurkiem
- 20 3
-
2019-10-21 12:26
Kto, komu jakie pieniądz i za co? (2)
Przerażające jest to, że dzieci mają więcej szacunku do dorobku nauki, niż dorośli.
- 9 9
-
2019-10-21 13:16
chyba budujace (1)
te dzieci to przyszłość, chyba lepiej ze mają szacunek
- 3 1
-
2019-10-21 14:52
zanim te dzieci będą władne podejmować decyzje, to już będzie po imprezie
- 3 2
-
2019-10-21 13:06
Możesz zacząć protest jako pierwszy
Ale jak sądzę zawsze kierujesz się "niech ktoś" i wyśmiewasz nielicznych...
- 2 1
-
2019-10-22 16:42
pigmej
pigmejow zgrupowanie
- 2 0
-
2019-10-22 14:12
Logika
Ktoś mi to wytłumaczy. Co2 stop smog ratujmy świat itp. A tu proszę, spalarnia śmieci, wycinanie 1tys drzew, a co tam..
- 4 0
-
2019-10-22 08:29
To jest chore (2)
Jak morzna wycinać drzewa dla człowieka są bardzo warzne dla zwierząt ludzie co wy robicie to jest ziemia czy betonowa dżungla pani Dulkiewicz morze pani coś zaradzi
- 3 1
-
2019-10-22 08:34
Morzna? (1)
Morzna.
- 2 0
-
2019-10-22 11:25
wielmorzna ;)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.