- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (160 opinii)
- 3 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (231 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Prawie 400 kierowców miesięcznie przejeżdża tu na czerwonym
Gdańscy drogowcy zastanawiają się nad montażem pierwszego w Gdańsku sekundnika odmierzającego czas do włączenia się żółtego, a następnie czerwonego światła. Testowo miałby się on pojawić na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z Traugutta w kierunku Sopotu lub przy Bramie Oliwskiej na jezdni do centrum. To efekt badań, z których wynika, że przez te skrzyżowania przejeżdża na czerwonym świetle znacznie więcej aut niż w innych miejscach.
Wobec tego to my postanowiliśmy skorzystać z przepastnej bazy danych gdańskich drogowców. Na naszą prośbę sprawdzili, czy i na jaką skalę kierowcy na głównym ciągu komunikacyjnym przejeżdżają przez skrzyżowania na czerwonym świetle.
Najgorzej wypadły dwa skrzyżowania: al. Zwycięstwa z Traugutta w kierunku Sopotu oraz al. Zwycięstwa z 3 Maja przy pl. Zebrań Ludowych.
- W zestawieniu miesięcznym przejazdów na czerwonym świetle nie jest dużo - przyznaje Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Ale są miejsca, gdzie jest ich więcej, np. skrzyżowanie al. Zwycięstwa z Traugutta w kierunku Sopotu czy al. Zwycięstwa przy Bramie Oliwskiej w kierunku centrum. Kluczową kwestią jest, w której sekundzie czerwonego światła następuje przejazd. Czy to pierwsza sekunda, czy może druga lub kolejna?
Liczba przejazdów na czerwonym świetle (od 4 listopada do 3 grudnia 2019 r.)
- Grunwaldzka - Pomorska: 117
- Grunwaldzka - Kołobrzeska: 29
- Grunwaldzka - Wojska Polskiego: 118
- Grunwaldzka - Miszewskiego: 81
- Grunwaldzka - Miszewskiego: 83
- Zwycięstwa - Hallera: 123
- Zwycięstwa - Traugutta (kierunek Sopot): 383
- Brama Oliwska: 71
- Brama Oliwska (kierunek centrum): 135
- Węzeł Hucisko: 44
- 3 Maja - Nowe Ogrody: 45
- Elbląska - Głęboka: 30
- Słowackiego - Budowlanych: 46
Niewykluczone, że na zachowania kierowców wpływ ma długość żółtego światła. Obecnie na wszystkich skrzyżowaniach w Gdańsku świeci się ono przez trzy sekundy. Wcześniej było z tym różnie, bo na trasach o podwyższonej dopuszczalnej prędkości żółte światło było wydłużane przez drogowców nawet do pięciu sekund. Teraz mają więc teoretycznie mniej czasu na podjęcie decyzji, czy wjechać na skrzyżowanie, czy może gwałtownie hamować.
- Na razie sprawdziliśmy przejazdy na czerwonym świetle w najbardziej restrykcyjnej formie, a więc system wyłapał kierowców, którzy przejechali przez wyznaczoną linię już w pierwszej sekundzie czerwonego światła. Zdajemy sobie sprawę, że ta statystyka może nie być do końca miarodajna. Dlatego, by zbadać zachowania kierowców na tych skrzyżowaniach, teraz będziemy chcieli sprawdzić, ilu z nich przejeżdża na czerwonym świetle z premedytacją, a więc w drugiej czy trzeciej sekundzie czerwonego światła - dodaje Kotłowski.
Na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z 3 Maja często dochodzi do groźnych wypadków. Część z nich powodują kierowcy przejeżdżający przez skrzyżowanie na czerwonym świetle.
Testy będą odbywać się przez cały styczeń. Na początku lutego drogowcy porównają wyniki do danych z listopada i grudnia. Jeśli statystyki radykalnie nie spadną, na wybranych skrzyżowaniach mogą pojawić się - na razie testowo - sekundniki odmierzające czas do końca zielonego światła, które będą miały pomóc zbliżającym się do skrzyżowania kierowcom w podjęciu właściwej decyzji.
Warto dodać, że przez ostatnie lata drogowcy wzbraniali się przed montażem sekundników, powołując się na badania z innych miast, gdzie sekundniki negatywnie wpływały na zachowania kierowców. Ci, widząc, że kończy się im zielone światło, przyspieszali, zamiast zatrzymać auto.
- Wszystko zależy od koordynacji świateł na poszczególnych skrzyżowaniach. Teoretycznie dana liczba samochodów przejeżdżająca przez skrzyżowanie A powinna w takiej samej liczbie pokonać skrzyżowanie B. Różna prędkość aut między punktami A i B sprawia jednak, że część samochodów jadąca w ogonie zostaje "odcięta" zmieniającym się światłem. Chcemy sprawdzić, jak odmierzacz czasu na takim skrzyżowaniu wpłynie na ich zachowanie - dodaje Kotłowski.
Dyrektor GZDiZ powołuje się na przykład Austrii, gdzie już w latach 80. wprowadzono na skrzyżowaniach pulsujące zielone światło, załączające się między zielonym a żółtym sygnałem. Dodatkowy sygnał sprawił, że kierowcy zbliżający się do skrzyżowania z większą prędkością, np. 70-80 km/h (tak jak ma to miejsce na al. Zwycięstwa i Traugutta), zyskali dodatkową wiedzę o tym, co za chwilę wydarzy się na skrzyżowaniu.
O tym, kiedy i gdzie pojawią się sekundniki, drogowcy zdecydują po styczniowych testach.
Miejsca
Opinie (292) 7 zablokowanych
-
2020-01-02 11:21
Opinia wyróżniona
Czemu 30 lat temu (14)
jadac z prawidłową prędkością zawsze trafialo się na zielone. Teraz Tristary sristary i co 100m zatrzymanie. Opowiadacze o bezpieczeństwie, zróbcie zieloną falę dla jadących z prawidłową prędkością. Nic bardziej nie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, ani sekundniki, ani progi zwalniające to jest tylko kolejna próba nabicia kasy szwagrowi.
- 160 10
-
2020-01-03 06:28
Sekundniki
W innych duzych rozwinietych miastach sa one zbawienne! Wiesz za ile.zielone wiesz ze nie przejedziesz. To ulatwia przejazd przez skrzyzowanie. Kasa zawsze jest brana pod uwage bo za darmo tego bikt nie zrobi :)
- 2 3
-
2020-01-02 18:56
Odp. (1)
Zielona fala jest kiedy wylacza swiatla.
- 2 1
-
2020-01-03 10:20
ehe
wlacz sie do ruchu w godzinach szczytu z hallera w zwyciestwa
postalbys 1.5 godziny to byc co innego mowil o wylaczonych swiatlach- 2 1
-
2020-01-02 17:04
jak cisniesz 100 120 kmh to zdazysz (3)
przez te czerwona fale to trzeba albo jechac 20 kmh albo gazowac i hamowac albo grzac 120 kmh. a czemu nie mozna jechac 50 kmh? podam skrzyzowania gdzie trzeba jechac szybko aby zdazyc na zielone. mozecie wyprobowac.
rondo chrzanowskiego slowackiego do galerii baltyckiej - 110 km/h i trafiacie na zielone. ostatnie swiatla w gdansku naprzez te czerwona fale to trzeba albo jechac 20 kmh albo gazowac i hamowac albo grzac 120 kmh. a czemu nie mozna jechac 50 kmh? podam skrzyzowania gdzie trzeba jechac szybko aby zdazyc na zielone. mozecie wyprobowac.
rondo chrzanowskiego slowackiego do galerii baltyckiej - 110 km/h i trafiacie na zielone. ostatnie swiatla w gdansku na grunwaldzkiej do sopotu. 120 km/h i ostatnimi sekundami zalapujecie sie na zielone. Morena glowny ciag po przebudowie. predkosci bliskie 100 i szybkie starty z czerwonego zapewnia wam zielone swiatlo. mam jeszcze duzo innych skrzyzowan. sami wyprobujcie.- 17 2
-
2020-01-03 09:21
(2)
namawiasz do jeżdzenia po osiedlach 100km/h? Gratki
- 3 2
-
2020-01-03 09:41
nie ja tylko autorzy systemu. (1)
nie do 100 a nawet do 120 kmh i nie do konca ja a bardziej autorzy tego beznadziejnego systemu zmiany swiatel. ja namawiam do wprowadzenia zielonych fal przy predkosciach 40-50 kmh i ustawienia 1000 fotoradarow w trojmiescie dla tych co by im normalna spokojna i bardziej ekologiczna jazda nie odpowiadala
- 5 2
-
2020-01-03 10:18
a pomyslales
ze jak ktos ci zrobi zielona fale od ronda chranowskiego do galerii baltyckiej to wtedy nie bedzie zielonej fali na grunwaldzkiej?
njie da sie wszedzie zrobic zielonej fali to jest fizycznie niemozliwe- 3 2
-
2020-01-02 16:55
nie rozumiem. (1)
dokladnie ja tez to zauważylem. kiedys fajnie sie jezdzilo. dzis czerwona fala dominuje. czy to chodzi o celowe wydluzanie czasow podrozy ? nie rozumiem. nie dosc ze korkow wiecej spalin wiecej to i mniej bezpieczni do tego. dla mnie to jakas glupota.
- 14 3
-
2020-01-03 19:56
c
auta więcej palą, a później ekologię za grubą kasę nam wiskają
- 2 0
-
2020-01-02 16:52
Brawo
Bardzo trafne spostrzeżenie. No z tristarem to tak nas już w konia zrobili że szkoda gadać. Banda, złodzieje
- 13 2
-
2020-01-02 14:11
bo nie było Tristara
- 8 3
-
2020-01-02 11:40
Bo było mniej (2)
samochodów na drogach.
- 16 22
-
2020-01-03 19:54
c
jakoś z Gdyni do Oliwy można przejechać na zielonej fali, ale od Oliwy czy to w nocy czy w dzień świąteczny to już z cudem graniczy, a nie aut było mniej
- 2 1
-
2020-01-02 11:44
chyba mniej szwgrów do łatwej kasy
- 14 8
-
2020-01-02 07:16
Opinia wyróżniona
Swiatła (19)
Sekundniki owszem, ale do zmiany swiatel z czerwonego na zielone. By poprawić płynność ruszania i przepustowość skrzyżowań. Sekundniki z zielonego na czerowne moim zdaniem niebezpieczne zoieczne, patrząc na kulturę kierowców będzie tylko prowokowało do naciśnięcia gazu by przelecieć. Chyba że razem z tymi Sekundnikami kamera rejestrująca przejazd na czerwonym, lub zmiana przepisów i kara 1000zł za czerowne.
- 265 64
-
2020-01-04 15:33
zbedne raczej
Jest tyle innych informacji ktore pozwalaja okreslic kiedy zapali sie zielone i byc przygotowany, stac z wrzuconym juz biegiem i wcisnietym sprzeglem. Powszechnym grzechem jest szukanie biegow dopiero jak zapali sie zielone. Niestety zle przyzwyczajenia caly czas jeszcze pokutuja. Ludzie narzekaja na korki smi je stwarzajac. Bo jak na swietle
Jest tyle innych informacji ktore pozwalaja okreslic kiedy zapali sie zielone i byc przygotowany, stac z wrzuconym juz biegiem i wcisnietym sprzeglem. Powszechnym grzechem jest szukanie biegow dopiero jak zapali sie zielone. Niestety zle przyzwyczajenia caly czas jeszcze pokutuja. Ludzie narzekaja na korki smi je stwarzajac. Bo jak na swietle powiedzmy moze przejechac 10 samochodow, w naszych warunkach jak uda sie trzem to czesto juz dobry wynik. Bo jak zapozniony pierwszy ruszy ten za nim tez dopiero zaczyna szukac gdzie on ma jedynke. Niestety. A wystarczy obserwowac inne swiatla i ruch. Mi to pokazywano i wpajano na kursie koncu lat 70-tych. Czego ucza teraz zatem? bo widze mlodych ktorzy prz zielonym dopiero szukaja biegow, albo w ogole tak zajeci telefonem, ze nie widza swiatla z kolei w ogole. Samochody powinny ruszac plynnie razem jeden za drugim. Ale jest jak jest i pomiedzy samochodami mozna by wstawic dwuprzegubowy autobus. Nauczmy sie jezdzic a dopiero narzekajmy na korki. Bo niestety jak widze sprawnie ruszajacych ze swiatel to jest to tylko jakis akurat wyjatek. Samochod ma byc na biegu jeszcze zanim zapali sie zielone. No tak wiem to skuet wpajania o zuzyciu lozyska sprzegla. I jeszcze kilka innych slyszlem ciekawostek od osob robiacych kurs a jakie oni uslyszeli od instruktorow. To nie dziwmy sie ze tak jest. Najpierw trzeba zmienic nauczanie czyli chyba instruktorow jednak, bo i sekundniki nic nie dadza.
- 0 0
-
2020-01-02 18:59
I 2000 zl za ruszanie na zielonym,po kilku sekundach poniewaz fejs,instagram i inne komunikatory wazniejsze.
- 2 0
-
2020-01-02 15:50
Na tym skrzyżowaniu problemem są niezależne światła które są dla wjeżdżających z Traugutta.
Stojąc na Al Zwycięstwa ludzie gapią się na kolejny sygnalizator a nie na swój.
Raz tam stałem na lewym pasie i dla wjeżdżających z Traugutta zapaliło się zielone. Kierowca obok mnie z środkowego pasa ruszył sobie beztrosko i pojechał. Mina kierowcy z prawego pasa bezcenna. Spojrzeliśmy po sobie i zaczeliśmy się śmiać na głos obaj. Po czym odpalił syreny w swoim radiowozie i ruszył za gapciem.- 4 0
-
2020-01-02 11:39
Zapraszam na wycieczkę do Kaliningradu, zobaczysz, że (1)
sekundniki z czerwonego na zielone, oraz z zielonego na czerwone mają sens. Tam na bardzo wielu skrzyżowaniach są takie rozwiązania, zarówno dla kierowców, jak i pieszych. Ruch odbywa się bardzo płynnie i jeździ się naprawdę z przyjemnością. A tak przy okazji, to ograniczenie w mieście wynosi 40km/h i prawie wszyscy się do niego stosują. Jeżdżą spokojnie i płynnie. Zupełnie jak nie w Rosji, którą znamy z filmików w Internecie.
- 8 2
-
2020-01-02 15:03
Polak tego nie zrozumie, Polak wie lepiej i w ogole jest najfajniejszy
A wszystko co ruskie to albo trole Putina albo głupie kacapy
- 6 4
-
2020-01-02 11:32
fajne te drogie rejestratory ...
takie mało przydatne
- 6 0
-
2020-01-02 11:02
a przepraszam, gdzie jest drogówka? (1)
pączki żrą? nie mogą sie zaczaic w krzakach czy nie chcą? za poł uposażenia tych dwóch policjantów postawcie tam lumpa z lizakiem, on wyłapie ich wszystkich
- 12 2
-
2020-01-02 15:39
Bez "ich".
Co oznacza, że będzie łapać wszystkich "jak leci".
- 0 0
-
2020-01-02 10:03
kamery rejestrujące przejazd na czerwonym już są, ale po zmianie prawa odbierającego gminom prawo do wystawiania mandatów, zielone ludziki twierdzą że nie są w stanie odbierać danych z Tristara....
- 8 2
-
2020-01-02 09:52
(2)
To, co piszesz, wydaje się sensowne, ale...można też wyobrazić sobie taką oto sytuację, gdy kierowcy zamiast spojrzeć, czy np. jakiś pieszy czy kierowca z poprzecznej nie są nadal na skrzyżowaniu wpatrują się niczym kierowcy bolidów F1 w swój sygnalizator/sekundnik i jak tylko żółte się zapali od razu gaz do dechy.
- 9 7
-
2020-01-02 10:07
(1)
I tak powinno być!!. Jest czerwone, włącza się żółte to puszczasz hamulec i jak naciskasz gaz to w tym momencie włącza się zielone i rusza się bez opóźnienia. A ci z poprzecznej mają już obowiązek stać na czerwonym, jak nie to co najmniej 1000zł mandatu. I na każdym większym skrzyżowaniu obligatoryjnie rejestrator wykroczeń!
- 7 6
-
2020-01-02 11:29
Przypominam, że opuszczający skrzyżowanie ma pierwszeństwo przed wjeżdżającym na nie
Niezależnie od tego, że ten wjeżdżający może już mieć zielone światło.
- 10 6
-
2020-01-02 08:38
100% racji
- 9 2
-
2020-01-02 08:35
Tam nie trzeba sekundnika, tylko cyklu dopasowanego do poprzednich świateł (5)
Od razu widać, że coś jest nie tak na tym skrzyżowaniu. Trzeba jechać od poprzedniego 90 km/h żeby zdążyć. Jak jedziesz przepisowo to akurat nadziewasz się na żółte.
- 29 5
-
2020-01-02 11:06
A gdyby wystawiono tyle mandatów to niezła kaska by wpadła (1)
- 10 0
-
2020-01-02 18:23
Ile rydwanów można by za te pieniądze nabyć
- 4 1
-
2020-01-02 10:13
Skrzyżowanie przy Operze tak ma światła ustawione (1)
Tam widzę rejestratora nie ma a praktycznie za każdym razem widzę jak ktoś tam na "późnym pomarańczowym" przejeżdża. I dokładnie tak jest, że jak jedziesz 80-90km/h to ledwo zdążysz od poprzednich świateł (tych na wysokości Traugutta), jak jedziesz 70 a poźniej 50, to akurat na czerownym lądujesz (a zmiana tam dość długa, więc kierowcy więdzą, że 'kara' za przepisową jazdę to np. 2 minuty stania)
- 15 2
-
2020-01-03 10:22
"więc kierowcy więdzą, że 'kara' za przepisową jazdę to np. 2 minuty stania)"
ojej coz za ciezka kara az 2 minuty siedzenia w samochodzie?
zawsze mzoesz ja zamienic na 2 lata siedzneia w wiezieniu jak zabijesz pieszego
jak ktos lubi ryzykowac swoja wolnoscia dla tych 2 minut to znaczy ze nie ceni swojego zycia- 2 3
-
2020-01-02 09:56
Tak jest na wielu świartłach w Trójmieście, właściwie na większości
Promowani są ci, którzy jadą powyżej górnego limitu. Ilekroć jadę z dopuszczalną prędkością, zostaję odcięty na kolejnym skrzyżowaniu. To tylko prowokuje do ignorowania ograniczeń prędkości.
- 44 5
Wszystkie opinie
-
2020-01-02 07:00
We Wrocławiu są od dawna. (9)
Tutaj od lat trwa debata i analizy.
- 227 15
-
2020-01-02 07:55
teraz podwładni Mieczysława beda siedzieć i analizować (1)
a tzw zielona fala na głównych arteriach istnieje w szczatkowej formie na niektórych odcinkach. Ot i cały tristar droższy o jakieś 1/3 przez takie niepotrzebne instalacje jak kamery służące w zasadzie do niczego
- 24 3
-
2020-01-02 09:46
Proszę o odpowiedź dlaczego kluczowe jest w której sekundzie światła czerwonego następuje przejazd pojazdu przez skrzyżowanie?
- 3 8
-
2020-01-02 08:23
ba, nawet w takim Szczecinie są! (2)
- 18 3
-
2020-01-02 10:04
od lat 6 chyba
- 7 0
-
2020-01-02 11:26
w Płocku tez tylko ze tam nie ma deweloperland.
- 6 2
-
2020-01-02 08:28
w Olsztynie są w Warszawie a tu jak na wsi
- 17 3
-
2020-01-02 09:21
sekundniki
są w każdym większym mieście na Bałkanach odkąd pierwszy raz je odwiedziłem, czyli 8 lat temu. W Gdańsku powinni je zamontować zamiast tego zapyziałego tristara. Ale tutaj nie byłoby tyle kasy do przewalenia.
- 23 2
-
2020-01-02 17:52
Piotr
W Szczecinie także sa od dawna i coraz więcej. Problem z badaniami widać tylko w trojmiescie i ciagle testowanie.
- 5 0
-
2020-01-03 15:06
W Szczecinie też są.
- 0 0
-
2020-01-02 07:02
Sekundniki to swietna sprawa. (5)
- 208 13
-
2020-01-02 08:20
świetna w normalnych krajach, w pl to cwaniactwo nie zna granic i ruszać będą już z 3s, dlatego tego nie wprowadzają
- 6 11
-
2020-01-02 08:43
Przykładowo w Austrii przed zapaleniem żółtego, zielone światło miga kilkukrotnie - już samo to jest pomocne dla kierowcy i pewnie tańsze w realizacji, ale sekundniki będą jeszcze lepsze.
- 10 2
-
2020-01-02 09:34
Przecież do tego służy żółte (1)
Jak ktoś nie kuma żółtego, to sekundnik nie pomoże
- 8 5
-
2020-01-02 09:37
Polscy kierowcy nie kumają zółtego, niestety nie.
- 10 3
-
2020-01-02 10:28
Mandaty znacznie lepiej się sprawdzają.
- 5 4
-
2020-01-02 07:03
sekundniki powinny być na każdym skrzyżowaniu (8)
absurdalne są dla mnie tłumaczenia ministerstwa, że sekundniki sprawiłyby, że ilość ryzykownych zachowań się zwiększy - wręcz przeciwnie, ruch stałby się bardziej płynny
- 201 28
-
2020-01-02 07:10
Właśnie chciałem o tym pisać
Niestety dużo ZDiZ, chociażby w Gdyni, przyjęło też taką merytoryke, żeby nie wprowadzać sekundników. Tylko ryzykowne przejazdy to będą dokonywali kierowcy wariaci i przez takich cierpią pozostali normalni użytkownicy.
- 11 5
-
2020-01-02 08:16
Prosta sprawa, beda mieli ciężej z dopięciem budżetu z mandatów :)
- 8 3
-
2020-01-02 08:19
Nie zapomniajcie że wiekszośc sygnalizacji są to inteligentne światła czyli...
Bedzie 10 9 8 7 6 i nagle znów 10 9 8 7 bo system stwierdzi pieszego albo algorytm na kamerze zobaczy auto z podporzadkowanej...
To nie takie proste jak sie wydaje Kowalskiemu... Jak zwykle najwiecej narzekają ci co nie znają sie na sprawie...- 11 2
-
2020-01-02 08:24
Świat już to przerabiał, kilka miast w PL zresztą też (3)
Nie wiem, co dla ciebie jest absurdalnego w korelacji sekundników z ryzykownymi zachowaniami. Cześć kierowców widząc kilka pozostałych sekund gwałtownie przyśpieszy, może nawet zmieniając pas tuż przed skrzyżowaniem, inni odpuszczą, wręcz zaczną hamować. Do tego dolicz kierowców, którzy późno odczytają cyferki - chaotyczna reakcja gotowa. Sekundniki - tak, ale dla tramwajów i pieszych
- 10 11
-
2020-01-02 08:49
Cyferki (2)
A cyferki będą czytelne z odpowiedniej odległości np.50 m, czy dopiero jak podjadę pod sygnalizator, miganie chyba czytelniejsze? Gdańsk jest bardzo źle oznakowany (poziomo i pionowo)
- 6 4
-
2020-01-02 09:05
Jak źle oznakowany?
Jestem przeciwnego zdania.
Ogółem, w Polsce jest problem z nadmiernym oznakowaniem... Ilość znaków przy drogach zatrważa, czy to w trasie czy w mieście...- 5 2
-
2020-01-04 11:29
To ile ty po miescie jedziesz że 50m przed pasami to mało :D
- 0 0
-
2020-01-04 11:28
Bo wszędzie ma świecie ruchu staje się bardziej płynny
Tylko w Polsce jest tak że mając 2 sekundy i 30m to wszyscy nagle przyspieszają :D
- 0 0
-
2020-01-02 07:04
Sekundnika są super dla pieszych (7)
Wiesz ile będziesz czekał na czerwonym, albo czy zdążysz przejść na zielonym, które już świeci. Polecam zobaczyć jak to działa w Toruniu.
- 151 8
-
2020-01-02 07:58
"czy zdążysz przejść na zielonym"!?! (6)
Liczy się wejście na pasy na zielonym potem kontynuowanie przechodzenia jak i zejścia z pasów może być na czerwonym.
- 12 8
-
2020-01-02 08:24
Zgadza się
Również wejście nawet na kilkupasmowe przejście na migającym zielonym jest w pełni prawidłowe. Kierowca ma obowiązek umożliwić bezpieczne opuszczenie przejścia, a jeżeli zmusi do przyspieszenia kroku to już wypełnia znamiona nieustąpienia pierwszeństwa.
- 8 2
-
2020-01-02 10:27
W Gdańsku nikt nie zdecydowałby się na wejście, (2)
bo w każdym miejscu przejście przy zielonym świetle zdąży przejść tylko młody i to przyspieszonym krokiem.
- 8 1
-
2020-01-02 13:00
a to prawda, prawie zawsze biegam na tych światłach i zastanawiam się jakie to musi byc denerwujace dla starszych osób
- 4 0
-
2020-01-02 14:18
Jeszcze raz i powoli
Wchodzi się na przejście dla pieszych na zielonym świetle, można też na migającym zielonym. I nawet jak zaraz po wejściu na pasy zaświeci się czerwone to ma się prawo dokończyć swoją przeprawę na drugą stronę w tempie jakim się zaczęło. A kierowcy mając już zielone muszą czekać aż zejdziesz z pasów.
- 4 0
-
2020-01-02 13:00
(1)
na dwuetapowym nawet jak wbiegniesz na pierwszy etap na zielonym a na drugim już bedzie czerwone to nie mozesz przeciez wejsc na ten drugi etap. i wtedy np. ucieka ci autobus. chyba rzadko korzystasz z komunikacji jak nie wiesz o co chodzi
- 2 1
-
2020-01-02 14:15
A gdzie jest mowa o przejściach dwuetapowych?
Zresztą co za różnica, jak się spieszysz na autobus/tramwaj to biegniesz bez znaczenia czy na przejściu jest licznik czy nie. I albo zdążysz albo nie przebiec przez drugi etapem przejścia licznik nie ma tu nic do tego.
- 1 0
-
2020-01-02 07:04
zdarza mi się przelecieć na czerwonym ale ja mam dobre auto. (6)
Jeżdżę szybko ale bezpiecznie.
- 44 120
-
2020-01-02 07:33
a to spoko, też mam dobre i mam to samo
- 7 6
-
2020-01-02 07:55
Ojciec Muchomor, Toruń (2)
Ja mam super auto od bezdomnego
- 11 8
-
2020-01-02 08:16
lepiej kupić auto niż dac kopertę grodzkiemu (1)
- 5 6
-
2020-01-02 10:12
nie lepiej tylko trzeba - latająć na bombach tyle ich juz roztrzaskaliście, nowa elito, że się wam już kończą.
- 5 4
-
2020-01-02 09:07
Spoko
Ja mam tanie ale w miarę zrywne auto. I lubię ruszać szybko na zielonym. Do zobaczenia na skrzyżowaniu.
P.s. wykup AC, przyda ci się...- 5 0
-
2020-01-02 10:20
Chyba nie umiesz prowadzić, tylko trollować
- 5 1
-
2020-01-02 07:05
W Rzeszowie od 10 lat to fun kcjonuje (2)
Gdańsk jak zewykle opózniony w rozwoju bo tu prywatne interesy wazniejsze jak miasto a teraz polityka.
- 141 23
-
2020-01-02 19:00
I Gdynia oraz Sopot
- 1 0
-
2020-01-03 06:44
Wracaj do Rzeszowa!!!
- 1 1
-
2020-01-02 07:06
Poczytajcie badania (9)
Po zamontowaniu sekundników więcej aut przejeżdża na czerwonym
- 44 94
-
2020-01-02 08:03
Myślisz tu pewnie o badaniach w Grudziądziu. (7)
Wnioski są takie, że widząc ostatnie sekundy zielonego kierowcy przyspieszają. Nikt nie zbadał czy bez sekundników też nie przyspieszają. Wnioski wyciągnieto porownując rok do roku i zwiekszoną ilość kolizji. Słabe te badania.
- 7 7
-
2020-01-02 08:20
Jak dla mnie są ok (1)
- 8 6
-
2020-01-02 08:31
Nie są ok bo wyniki nie pasują do założonej z góry przezJanusza tezy.
- 8 3
-
2020-01-02 09:11
Błąd logiczny (4)
Oj, mój dr od analizy by cię zaciukał za takie stwierdzenie.
Porównanie obejmowało dwa zbiory danych z takiego samego zakresu czasu i z tego samego punktu pomiarowego i porównano gołą liczbę zdarzeń, a ty tu wyskakujesz że nie miarodajne.
A twój błąd logiczny polega na tym, że kierowcy bez sekundnika nie wiedzą ile mają czasu do zmiany, więc nie zmienią prędkości. Niestety, obawiam się, że sekundniki zwiększa tylko ilość przejazdów na czerwonym i kolizji... Wystarczy że spotka się dwóch asów: jeden stwierdzi że 2s do czerwonego to dużo czasu i może jechać, drugi że 2s do zielonego to już praktycznie pas jego więc gazu...- 6 6
-
2020-01-02 10:02
Nie do końca masz rację.
Wiele razy nawet mimowolnie przyspieszam, widząc już z daleka, że światło zielone pali się od dłuższego czasu, że jestem "w ogonie", więc jest wielce prawdopodobne, że tuż przede mną włączy się żółte, jeśli nie przyspieszę.
- 8 4
-
2020-01-02 16:29
Taki sam wypadek...
... widziałem na gdańskiej zaspie bez sekundnika
- 5 0
-
2020-01-02 18:45
Wcale tak nie jest jak piszesz
Ja bez sekundnika trochę przyspieszam jak zbliżam się do zielonego. Z doświadczenia wiem, że często uda się przejechać dzięki temu.
- 3 1
-
2020-01-02 23:25
To załozenie, ze kierowcy bez sekundnika
nie zmieniają prędkości jest tylko błędnym założeniem, nie zbadano tego na populacji reprezentatywnej kierowców. Sam przyspieszam tuż przed skrzyżowaniem na zielonym.
Zbyt dużo stałych w tym badaniu: założono stałe warunki pogodowe, jednakowe natężenie ruchu. Badania z kilku lat dały by dopiero dobre wyniki. Równie uprawnione jest stwierdzenie w wyniku takiego badania , że wzrost był spowodowany przypadkiem albo większą ilością pijanych w danym roku za kierownicą.- 1 1
-
2020-03-04 16:03
Światla
Bebilom nic nie pomoże ale normalnemu kierowcy bardzo
- 0 0
-
2020-01-02 07:08
Pulsujące światło (5)
Tylko pulsujące światło. Jest to tańsze rozwiązanie nie trzeba nic montować. Z dużo większej odległości widać, że będzie zmiana świateł. Bardzo dużą ilość zanieczyszczeń powietrza stanowi pył z klocków hamulcowych. To zaoszczędzić nam klocki i poprawi jakość powietrza.
Mam hybrydę dla mnie nagłe hamowania to ewidentna strata. Dlatego mam nadzieję że to poprawi płynność jazdy- 72 25
-
2020-01-02 12:21
Najprostsze rozwiązanie , (1)
jednak najtrudniejsze ,dlaczego ?
- 1 0
-
2020-01-02 13:27
Hmm
Może dlatego że wypowiadają się asy nie mające pojęcia o systemie? Może wymagało by to zamiany całości sygnaliztora i oprogramowania? I te pozornie proste rozwiązanie stanowi nie mała przeszkodę? Może łatwiej podpiąć wyświetlacz pokazujący czas do zmiany?
- 0 0
-
2020-01-02 13:36
Niektórzy nie potrafią płynnie
I tak będą cisnąć w wyścigu "kto pierwszy dotrze do czerwonego" i zatrzyma się z piskiem opon ;)
- 1 0
-
2020-01-02 21:17
Przecież hybryda lubi hamowanie
Odzyskuje energię elektryczną.
- 2 1
-
2020-01-03 08:54
tak jest w Turcji,zielone miga piec razy i zapala sie czerwone
- 0 1
-
2020-01-02 07:08
Tzw. długie pomarańczowe (8)
Niestety kierowcy wmawiają sobie że na świetle pomarańczowym jeszcze mogą przejechać, widząc że sygnalizator zmienia światła dodają do tego prędkości.
- 51 7
-
2020-01-02 07:23
gorsi są ci co na zielonym zwalniają (głównie wędkarze)
bo a nuż się włączy pomarańczowe, a że zwalniają więc się włączy, logiczne
- 5 20
-
2020-01-02 07:51
jakby wszyscy od razu hamowali na pomarańczowym to zatrzymywaliby się na środku skrzyżowania (3)
zwłaszcza tam gdzie jest podwyższona prędkosc do 70km/h
- 10 7
-
2020-01-02 08:08
nie minusujcie tylko zapoznajcie się z prawami fizyki (2)
jak pomarańczowe światło zapala się odpowiednio wcześniej to nie ma problemu, ale jeśli zapali się gdy pojazd jedzie przepisowe 70 i jest zbyt blisko skrzyżowania, to doliczając czas reakcji kierowcy ma małe szanse na wyhamowanie w taki sposób, żeby nie było gwałtowne (a przez to niebezpieczne dla innych uczestników ruchu drogowego). Poza tym droga hamowania sprawiłaby że i tak zatrzymałby się za światłem ale na środku skrzyzowania a to chyba też jest niewskazane. Naprawdę są sytuacje, że lepiej przejechać na pomarańczowym, zwłaszcza że jest sporo w Gdańsku różnych takich kwiatków inżynierskiich jak np to skrzyżowanie w kierunku Sopotu, tam gdzie tramwaj skręca w Pomorską. Dwa światła w odległości 10m i najpierw zapala sie pomarańczowe w tym dalszym.
- 21 2
-
2020-01-02 09:32
Patrz, w całej UE fizyka działa normalnie i zatrzymują się normalnie
tylko w Polsce inaczej - i tu od razu byłoby gwałtownie ;)
- 9 7
-
2020-01-02 10:00
no oczywiśie dlatego jest zapis w przepisach, że ma obowiązek zatrzymać się jeśli nie będzie to gwałtowne
Niestety częściej niż zatrzymaniem się na żółtym spotykam się z przypadkami jedzie wolno zapala się żółte o muszę przyspieszyć aby jeszcze zdążyć. Widziałam też jak kobieta zatrzymała się na zielonym bo nie miała miejsca by jechać dalej. Samochód przed nią ruszył ona miała już żółte i co zamiast stać dalej ruszyła i przejechała. I jest multum kierowców, którzy jada z taka prędkością i są na tyle daleko, że z łatwością mogli by zahamować na żółtym ale po co.
- 6 1
-
2020-01-02 08:57
(2)
Nie ma światła pomarańczowego.
- 3 2
-
2020-01-02 12:08
oczywiście że jest
tylko że daltony nazywają je żółtym
- 0 0
-
2020-01-03 22:41
oczywiście że jest
pomiędzy żółtym a czerwonym. tzw późne zółte
- 0 0
-
2020-01-02 07:09
(9)
Sekuników nie można stosować przy nowoczesnej sygnalizacji. Nie róbcie stałoczasu jak w Szczecinie teraz zrobili.
- 26 45
-
2020-01-02 08:20
(5)
Co ty pleciesz, sekundnikami zarzadzac bedzie Tristar a nie nakrecany budzik.
- 4 2
-
2020-01-02 08:32
tristar niczym nie zarządza (4)
to umie jedynie wgrać globalnie ustawienia. Tam nie ma dynamicznych zmian nastaw czasu trwania świateł
- 6 3
-
2020-01-02 10:03
(1)
Właśnie w Szczecinie wdrażają system, który będzie reagował na natężenie ruchu i szybciej zmieniał potrzebną sygnalizację.
- 4 3
-
2020-01-02 11:33
damy im Tristara gratis. Gdańsk już go sprawdził i wiemy ze jest do d.py.
- 7 2
-
2020-01-02 11:32
(1)
Tristar zarządził milionami polskich złotych w prywatnych kieszeniach. Skoro inwestycja jest nie trafiona to gdzie odpowiedzialny za wywalenie pieniędzy w błoto?
- 7 2
-
2020-01-03 22:43
wiesz że do prywatnych kieszeni czy tylko trollujesz ?
dowiedz się kto projektował Tristara
- 0 0
-
2020-01-02 15:19
To bzdura powielana przez urzędników
Dynamiczna sygnalizacja, NIE oznacza, że sygnalizator, który nadaje już sygnał zielony/czerwony nie wie, przez ile będzie go nadawał. A skoro wie, to może wyświetlić odpowiednią liczbę sekund.
Dynamiczna sygnalizacja NIE polega na tym, że w trakcie wyświetlania danego sygnału, system odbiera dane o ruchu i nagle każe skrócić wyswietlanie sygnału, który jest już nadawany. Zmiany będą dotyczyć dopiero koleknego cyklu świateł.- 4 2
-
2020-01-02 17:54
W Szczecinie nie widzialem takich korkow jak w trojmiescie mimo staloczadow
- 0 0
-
2020-01-02 20:52
To może wprowadzić dodatkowy sterownik, który będzie te sekundniki przyśpieszał lub zwalniał zgodnie ze zmianą czasu trwania świateł ;-)?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.