• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie 600 podpisów przeciwko budowie parkingu pod Podwalem Staromiejskim

Maciej Korolczuk
28 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nie będzie kubaturowych parkingów w Gdańsku
Petycję z podpisami złożyli w czwartek mieszkańcy Śródmieścia: Wojciech Rudnicki (po lewej), Hanna Kosycarz i Ryszard Bongowski. Petycję z podpisami złożyli w czwartek mieszkańcy Śródmieścia: Wojciech Rudnicki (po lewej), Hanna Kosycarz i Ryszard Bongowski.

592 podpisy zebrali mieszkańcy Śródmieścia Gdańska pod petycją do prezydent Aleksandry Dulkiewicz o wstrzymanie budowy parkingu podziemnego przy Podwalu Staromiejskim oraz związanej z nią planowaną wycinką drzew. Pismo zostało złożone w czwartek w Urzędzie Miejskim. Jego kopia trafi też na biurko przewodniczącej Rady Miasta Agnieszki Owczarczak, wojewody pomorskiego Dariusza Drelicha, marszałka województwa Mieczysława Struka oraz pomorskiego wojewódzkiego konserwatora zabytków Igora Strzoka.



Który z planowanych parkingów w Śródmieściu jest najbardziej potrzebny?

Przypomnijmy: część mieszkańców Śródmieścia Gdańska sprzeciwia się budowie jednego z czterech kubaturowych parkingów, jakie w ciągu najbliższych kilku lat mają powstać w centrum miasta.

Największe obawy mieszkańców wzbudza planowana budowa podziemnego parkingu przy Podwalu Staromiejskim (pozostałe parkingi mają powstać na Targu WęglowymPodwalu Przedmiejskim oraz naziemny przy Długich Ogrodach).

Osoby sprzeciwiające się budowie twierdzą, że parking między ul. U Furty a Targiem Rybnym będzie generował większy ruch samochodowy w ścisłym centrum oraz negatywnie wpłynie na stan wód gruntowych, a w konsekwencji będzie stanowił zagrożenie dla okolicznych zabytków.

Mieszkańcy zwracają też uwagę na planowaną wycinkę zdrowych drzew przy Podwalu Staromiejskim.

Istniejące i planowane parkingi w centrum Gdańska Istniejące i planowane parkingi w centrum Gdańska
- Solidaryzując się z apelem radnych miasta Gdańska w sprawie "ogłoszenia wyjątkowego stanu klimatycznego i pilnego podjęcia działań na rzecz przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu", oczekujemy od władz Gdańska, konserwatora zabytków i wszystkich merytorycznych urzędów i służb skutecznych działań przeciwko degradacji środowiska naturalnego na terenie miasta - czytamy w uzasadnieniu petycji.
Jak podkreśla w piśmie Wojciech Rudnicki, mieszkaniec i radny dzielnicy Śródmieście, planowane do wycinki drzewa stanowią swoiste gdańskie planty dla Starego i Głównego Miasta, ograniczające zanieczyszczenie powietrza w tym rejonie miasta.

- W czasie poważnego kryzysu klimatycznego, z którym mamy już do czynienia, planty te są bezcennym skarbem dla życia i zdrowia człowieka i należy je rozwijać, a nie niszczyć - podkreśla. - Nie zgadzamy się z argumentacją inwestora, że po wybudowaniu parkingu zostanie przywrócony aktualny stan zieleni. Dziś rosnące w tym miejscu drzewa rozwijały się ponad pół wieku. Nowe nasadzenia, dodajmy - posadzone na dachu parkingu, nigdy nie rozwiną się w tak dorodne okazy.
Protestujący mieszkańcy zwracają uwagę, że decyzja miasta o budowie parkingu przy Podwalu Staromiejskim jest sprzeczna z działaniami, jakie podejmują obecnie wszystkie europejskie metropolie, radykalnie ograniczając nie tylko możliwość parkowania samochodów w centrach miast, ale także uniemożliwiając swobodny wjazd do nich aut. Podkreślają też, że dziś priorytetem wielkich europejskich metropolii staje się komunikacja oparta o transport miejski i rowery.

- W takim kierunku powinna rozwijać się także nasza gdańska metropolia - dodaje Wojciech Rudnicki.
Zbiórka podpisów rozpoczęła się pod koniec sierpnia. Ostatecznie mieszkańcom udało się zebrać prawie 600 podpisów, które w czwartek wraz z petycją zostały złożone w biurze podawczym UM w Gdańsku.

  • Wizualizacja parkingu przy Podwalu Staromiejskim
  • Tak ma wyglądać naziemny parking przy Długich Ogrodach.
  • Mieszkańcy Śródmieścia sprzeciwiają się wycince drzew przy Podwalu Staromiejskim oraz samej lokalizacji parkingu.

FRAG i rada dzielnicy też przeciw



Warto dodać, że decyzja o budowie parkingu przy Podwalu Staromiejskim i Targu Węglowym na początku grudnia 2018 r. została negatywnie zaopiniowana przed radę dzielnicy Śródmieście.

- Przy Podwalu Staromiejskim stracimy tereny zieleni. Na terenie budowy zostaną wycięte wszystkie drzewa. Dodatkowo budowa wzmocni zagrożenie dla kościoła św. Mikołaja i okolicznych zabytkowych budowli i budynków mieszkalnych. Od wielu miesięcy rośnie ciągle zanieczyszczenie środowiska. Smog spowodowany jest ruchem samochodowym. Stężenie niebezpiecznych substancji w powietrzu Śródmieścia zagraża mieszkańcom. Wprowadzenie zwiększonego ruchu w jego obrębie wzmocni to zagrożenie. Rada dzielnicy Śródmieście reprezentuje przede wszystkim mieszkańców Śródmieścia, których zdaniem budowa wspomnianych parkingów jest niepotrzebna i niekorzystna - napisał w uzasadnieniu uchwały ówczesny przewodniczący rady dzielnicy Leszek Pochroń-Frankowski.
Kilka miesięcy później negatywną opinię nt. planowanej budowy i umiejscowienia parkingu wyraziło też stowarzyszenie FRAG.

Trzy wnioski o decyzję środowiskową



Tymczasem inwestor złożył w urzędzie wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy trzech z czterech planowanych parkingów (dokumentacja dotyczy parkingu przy Podwalu Staromiejskim, przy Podwalu Przedmiejskim oraz na Długich Ogrodach). Uzyskanie decyzji środowiskowej jest niezbędne w procesie uzyskania pozwolenia na budowę.

Teraz właściciele, zarządcy i użytkownicy terenów objętych inwestycją, a także terenów do nich przyległych, mają możliwość składania w Urzędzie Miejskim pisemnych wniosków, uwag bądź zastrzeżeń. Można tego dokonać w sali obsługi mieszkańców w Urzędzie Miejskim.

Opinie (347) ponad 20 zablokowanych

  • (47)

    Niestety ale aut jest coraz więcej także trzeba umożliwić kierowcom zaparkowanie, bo miejsc parkingowych od wielu lat nie przybywa.

    • 204 303

    • a dlaczego trzeba umożliwić? (17)

      Bo ja nie rozumiem?:) Przecież płatne parkingi stoją puste. Czy parking Na Jana z Kolna kiedykolwiek był wypełniony?

      • 101 21

      • (11)

        Parking na Jana z Kolna jest koło niczego

        • 31 53

        • (2)

          Blisko ul.Elektryków.

          • 19 5

          • Brawo Gdańsk , budować ! (1)

            600 osób to sobie do kina może pójść a nie blokować inwestycje miejskie

            • 19 46

            • oni zebrali podPiSy

              a to wiadomo gdzie ... co im tam w Bartoszycach zależy się podPiSać przeciw Gdańskowi?

              • 0 4

        • (5)

          Wystarczy przejśc się kawłek, chyba że ktoś się marti że mu gruba d..a schudnie.

          • 49 14

          • (3)

            20-30 minut w jedną stronę do Głównego Miasta. Faktycznie "kawałek"

            • 17 32

            • tyle a może dłużej szukasz miejsca parkingowego a jeszcze trujesz powietrze i chcesz zeby dla ciebie wyrzynać wieloletnie

              drzewa. nie nie nie

              • 34 7

            • (1)

              30 min to chyba o lasce

              • 17 5

              • na czworaka ale bez użycia nóg

                na samych rękach

                • 2 1

          • cyt - ''ktoś się marti że mu gruba dama schudnie.''

            pytanie retoryczne - kto?

            • 0 0

        • Tam kradną samochody

          • 2 6

        • Masz bliżej na początku Rajskiej, przy City Forum. Też pusty.

          • 2 0

      • Zamknac centrum dla samochodów (3)

        • 19 5

        • dlaczego tylko centrum?

          • 0 0

        • (1)

          Nie Centrum, a Stare Miasto, ty to z Gdańska jesteś?

          • 0 1

          • Nie Stare Miasto, a Główne Miasto. Ty to z Warszawy jesteś?
            Zanim się kogoś czepisz, to sprawdź czy masz rację

            • 3 0

      • Nie był i nie będzie

        Miejsce inwestycji jest nietrafiony, słaby dojazd, dość skomplikowany a do tego w miejscu gdzie są korki.

        Idealnie miejsce na parking jest tuż obok forum, w tej chwili jest tam naziemny bezpłatny parking. Gdy tu go postawili to stałby zapełniony

        • 3 3

    • aut w Gdańsku w przeliczeniu na 1000 mieszkańców jest już dużo za dużo (15)

      dwa razy więcej niż w Berlinie. Główną przyczyną tego niekorzystnej dla jakości życia w mieście jest brak polityki parkingowej takiej jaka jest stosowana w dobrze zarządzanych miastach: chcesz mieć samochód: zapłać za miejsce do parkowania. NIe próbuj uspołeczniać kosztów i prywatyzować korzyści z posiadania i użytkowania samochodu kosztem tych, którzy nie mogą lub nie chcą posiadać samochodu prywatnego na własność i wybierają inne opcje zgodnie z zasadą: mobilność jako usługa. (pieszo, rower, hulajnoga, tramwaj, autobus, kolej lokalna, car sharing, car pooling etc. etc. lub kombinacja tych opcji)

      • 50 13

      • A ile (13)

        jest linii metra w Berlinie, a ile w Gdańsku?
        Zastanów się, zanim coś napiszesz...

        • 31 29

        • (8)

          No właśnie ,zamiast podziemne parkingi budujmy podziemną komunikacje miejską.

          • 22 6

          • po co budować podziemną, gdy ona kosztuje dużo więcej niż koszt zwiększenia częstotliwości SKM (4)

            • 29 2

            • Bo zwiększając częstotliwość kursowania SKM nie bardzo jest z czym się fotografować przy przscinanii wstęgi.

              • 2 2

            • są granice jak często może pociąg jeździć (1)

              no chyba, że zbudujemy takie coś co w kółko jedzie jak wąż, bez początku i końca, taka winda co jedzie w booook

              • 1 0

              • Ring jak w Wiedniu.

                • 0 1

            • tak SKM ci dojedzie na Obłuże i o Nowy Port zachaczy

              • 0 0

          • bzdura z tym metrem u nas jest skm i spełnnia tą samą rolę (2)

            • 16 3

            • w Berlinie też nie ma metra jest S-Bahn (1)

              i 4/5 tras jeździ po ziemi jak nasze SKM

              • 1 0

              • To jeszcze napisz, jak to SKM się rozwija o nowe trasy. Bo póki co to tylko tramwaj w Gdańsku powstaje. Zamiast dwóch przystanków koleją, masz 30 tramwajem co zajmuje pół godziny zamiast 5 minut. I potem zdziwienie że lepiej autem.
                Zamiast zrobić porządnie komunikację to zniechęcają opłatami kierowców.

                • 2 0

        • Wskaźnik, który nalezy brać pod uwagę to nie liczba linii metra

          lecz liczba osób mieszkających w zasięgu 10 minutowego dojścia pieszego do stacji metra lub SKM. Jestem przekonany, że w Gdańsku (Trójmieście) liczba (i procent ogółu) mieszkańców mogących dotrzeć w ciągu 10 minut do stacji SKM lub PKM jest porównywalna do tej w Berlinie. Wyzwanie polega na tym, że kiedyś SKM jeździła co 6 minut w szczycie (teraz mogłaby nawet częściej - gdyby decydenci na to poszli) a teraz co 7,5 minut lub rzadziej (poza szczytem). Porównaj przede wszystkim opłaty za parkowanie w Berlinie oraz wysokość i szczelność ich egzekwowania w Trójmieście i wtedy dopiero zastanawiaj się, na co można się decydować.

          • 15 3

        • tam jest metro a u nas skm, tramwaje i autobusy (2)

          i spełniają tą samą rolę. Myślisz że niby jak metro było by w Trójmieście to głąby nie przyjechali by autem?

          • 12 5

          • Tak, (1)

            bo metrem nie bedziesz 1.5 godziny jechal 8 kilometrow

            • 6 3

            • bzdura skoro PREzes+ nie ma prawka i samochodu - a z metra i tak nie korzysta !!!

              przykład idzie z góry

              • 0 0

      • takie przeliczenia mają to do siebie że trudno brać je na poważnie - dzieci też mają samochody?

        • 0 0

    • Mylisz się. (2)

      Nie trzeba

      • 16 4

      • Mylisz się (1)

        Trzeba.

        Stop głupocie

        • 7 16

        • argumenty please

          • 7 2

    • Na Długim Targu (5)

      Kiedyś samochody parkowały na Długim Targu, teraz też mogą. Najważniejsze, żeby można było wszędzie blisko dojechać. Szczególnie to ważne dla mieszkańców z odległych dzielnic miasta, nie każdy lubi jechać tramwajem i iść prawie 300 metrów piechotą

      • 8 31

      • trzysta metrów?

        moja zniedołężniała babcia trzysta metrów pokonuje pieszo w sześć minut. Zdrowy chłop (czyli zapewne pierwszy do narzekania, jak ma daleko) pokona ten dystans w trzy minuty. Dłużej parkujesz.

        • 29 2

      • Nie każdy lub wdychac smród spalin

        • 13 2

      • dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości (1)

        • 4 1

        • dałem minusa za głupkowate tłumaczenia

          • 0 0

      • głąb co 300 nie może przejść pozostanie głąbem

        • 9 1

    • (1)

      Jesli nie ma miejsc na auta to znaczy to, ze trzeba zaczac korzystac z komunikacji publicznej. To jest chore, by przerabiac kazda zielen na beton pod parking.

      • 29 4

      • w polityce miejskiej trzeba stawiac nie tylko i nie głównie na komunikację miejską

        ona nigdy nie zapewni serwisu drzwi drzwi. Dobra polityka miejska oparta jest o systemowe podejście: najważniejszy jest komfort i bezpieczeństwo pieszych, chcących docierać do przystanków komunikacji miejskiej (najlepiej szynowej). W dobrze zarządzanych policentrycznych aglomeracjach (takich jak Trójmiasto) trzeba także dbać o komfort i bezpieczeństwo osób chcących docierac do stacji SKM i PKM rowerem lub hulajnogą: to znakomicie zwiększa obszar naplywu potencjalnych pasażerów.

        • 9 5

    • są inne miejsca na parkingi

      Przed kościołem św, Mikołaja, kiedyś był parking, teraz nic tam nie ma, a kościół i tak jest zamknięty. Każde wolne miejsce w Gdańsku powinno być zamienione na parking. Dla nas, dla przyszłych pokoleń, nawet kosztem zawaleń się zabytków tak jak ten kościół. Dla nas ważnieszy jest parking

      • 6 20

    • zburzyć kościół Dominikanów (i tak się wali) i zrobić parking

      ręce opadają

      • 4 0

  • (20)

    Co to jest 600 podpisów? Skorzysta 600 tys. osób z parkingu, po jakimś czasie.

    • 197 167

    • zauważ, że w pobliżu już jest wiele miejsc do parkowania. (6)

      Wystarczy wprowadzić opłaty i obserwować, jak są one egzekwowane. Jeśli będą egzekwowane, to na pewno wielu zrezygnuje z dojazdu tam samochodem (już teraz wielu rezygnuje, bo nie chce tracić czasu, paliwa i nerwów w poszukiwaniu darmowego miejsca do parkowania). Płatnych miejsc w piętrowych parkingach w okolicy jest wiele. Mam nadzieję, że wreszcie zaczniesz myśleć, zanim napiszesz, że budowa tego parkingu leży w interesie 600 tys. mieszkańców Gdańska.

      • 18 18

      • wiele miejsc do parkowanie na starym miescie, to Ci sie udalo (5)

        a kiedy ostatnio probowales tam znalezc miejsce. Nie mowie np. o Niedzielii 5 rano

        • 15 0

        • (2)

          hehehe 100 % trafna uwaga.
          Tez jestem ciekaw gdzie sa te miejsca? Widac, ze osoba piszaca nie ma pojecia o parkowaniu w srodmiesciu.
          I jeszcze egzekwowanie:) jak dasz rade postac 15min bez sprawdzenia twojej oplaty to masz szczescie. Najczesciej kontrolerzy pojawiaja sie w ciagu 5min przy aucie sprawdzic czy sa zrobione oplaty.

          • 6 2

          • (1)

            A po co jeździć do śródmieścia?

            • 1 2

            • Służbowo :( Koszty parkowania mnie nie obchodzą, bo płaci firma.

              • 0 1

        • Skoro nie ma wolnych miejsc do parkowania to znaczy, że opłaty są zbyt niskie. No i brak działającej SM.

          • 1 4

        • Hint: nie przyjeżdżaj tam samochodem.

          • 1 0

    • Tylko dlaczego kosztem ludzi, którzy aut nie posiadają? To nie są parkingi dla dostawców sklepów (1)

      albo innej strategicznej usługi. To mają być parkingi dla ludzi, którym nie chce się przejść kilkuset metrów piechotą.

      • 21 12

      • Uwaga, uwaga..!

        Najbliższy punkt widokowy pod Zieloną Górą...

        • 6 1

    • Z drzew korzystają wszyscy (1)

      Nie trzeba wjeżdżać do centrum miasta aby w nim być

      • 7 2

      • 1000m dalej masz drzew od zarąbania

        to się nazywa trójmiejski park krajobrazowy

        • 0 1

    • (3)

      600 osób protestuje, apotem będą plakac ,ze im samochody rozjzezdzaja chodniki. Zamiast ucywilizować parkowanie , na podziemnym, czyli nie przeszkadzajacycm parkingu, to protesty. Ech...

      • 25 13

      • nie zamiast, ale przede wszystkim uporządkować parkowanie i egzekwować opłaty.

        po co wydawać miliony na parking, który będzie stał pusty jeśli będzie płatny.

        • 7 7

      • Ech... (1)

        apotem beda plakac...,rozjzezdzajac chodniki...ucywilizowac parkowanie...??? nie przeszkadzajacym parkingu...??? u Ciebie wybudowali parkingi przeszkadzajace'''lll
        Ale dajesz czadu !!!
        Jedno co jest pewne ,to ze nie jestes z Gdanska ! z takim poziomem oraz z taka elokwencja to ho,ho...na pewno daleko zajedziesz.
        Wiec wracaj tam skad przybyles.
        Pozdrawiam

        • 2 7

        • Leśnik, jak już próbujesz pisać, to rób to tak, by nie było to udręką dla innych w czytaniu, przecież każdy był w podstawówce, więc o co chodzi?!

          • 1 0

    • W jednym bloku można tyle podpisów zebrać, jak widać ludzie wiedzą jaki jest świat i widzą, że parkingi są potrzebne.

      • 7 0

    • parking na Jana z Kolna stoi pusty (1)

      • 3 1

      • bo go wybudowali na zad*piu,

        • 1 1

    • Miljony skorzystajo

      • 0 0

    • chyba urzędniki '',

      • 0 0

  • Nic nie robić!! (9)

    Ma być, jak za WMG! A najlepiej zaorać i posadzić ziemniaki! Wszędzie! ...żeby było jak przed wiekami...
    Ciemnogród w natarciu...

    • 187 142

    • ciemnogród (6)

      reprezentujesz

      zbudowanie tam parkingu, to będą w sezonie korki w koło głównego miasta, jak przy centrach handlowych przed świętami. Nie masz pojęcia, o czym bredzisz. Pozostałe lokalizacje są ok.

      • 23 13

      • dlatego... (4)

        trzeba zaorać! Najlepiej też wyburzyć wszystko wokoło i nie będzie aut, ludzi, korków. Nie będzie niczego...
        Będzie Gród- Ciemno-gród.

        • 12 15

        • Bedzie park z zielenią (2)

          Która chłodzi ludzi latem ifiltruje zanieczyszczenie.

          • 15 6

          • tak (1)

            nad parkingiem będzie twój ukochany park..
            Ale zaraz,zaraz, może kartoflisko byłoby jednak lepsze?!

            • 7 12

            • Nie

              • 1 2

        • Oświecony ekspert internetowy. Klękajcie narody.

          • 4 4

      • Mylisz rozwiązanie problemu z tworzeniem problemu. Problem już jest z parkowaniem wiec trzeba go rozwiązać. Kolejny problem to twoje niezadowolenie z mnóstwa aut pod domem. Rozwiązaniem problemu jest zamieszkanie w Żukowie pod lasem a nie w ścisłym centrum. Żegnam z Gdańska.

        • 3 0

    • To są tak zwani wstecznicy

      Chodzą i zbierają podpisy - zawsze przeciwko czemuś a jeśli już za czymś, to najczęściej za likwidacją czegoś :) Najchętniej by nas zawrócili do epoki łuku i dzidy, hehe

      • 11 7

    • aha...

      Taaaak, bo beton to jest właśnie ta nowoczesność. Najlepiej pierdyknąć wielkie parkingi w środku miasta i później ze zdziwieniem wrzeszczeć, że są korki....

      • 7 2

  • W cywilizowanych centrach miast, istnieją tego typu parkingi (10)

    • 204 108

    • przeczytałeś nagłówek artykułu

      i mędrkujesz

      • 12 9

    • Slowo klucz

      W cywilizowanych

      • 10 4

    • w wielu cywilizowanych miastach likwiduje się estakady i miejsca do parkowania (1)

      i przywraca się normalną przestrzeń miejską wysokiej jakości. Sprawdź Nowy Jork, Kopenhagę, Oslo, Londyn Stockholm i wiele wiele innych. Samochód nie jest pojazdem do poruszania się po mieście - to jest opinia dyrektora firmy Volvo sprzed 2000 roku.

      • 30 9

      • Sprawdź inne wielkie miasta, a nie mędrkujesz na forum.

        • 6 2

    • budowa wielopoziomowego parkingu w centrum każego miasta

      zwiększa korki na dojazdach do niego.
      obecnie istniejące parkingi płatne w Gdańsku świecą pustkami. Warto to uwzględnić przy kalkulacjach.

      • 21 4

    • Ale nie w ścisłych centrach miast, tylko z dala od centrum, do którego dojeżdża się rowerem lub komunikacją miejską.

      • 5 3

    • stare dzieje

      teraz się odchodzi od tego. wycofuje się ruch z miast

      • 4 3

    • Pokaż mi cywilizowane miejsca w tych miastach.

      Całe Nowe MiASTO powstało na dawnym rozlewisku Motławy, na bagnach i przy budowie jako podstaw fundamentu uzywano dębowych pali. Główna droga przelotowa Podwale Przedmiejskie jest 200 metrów od Długiego Targu i jest tam ogromny plac od Baszty Kotwiczników do pierwszej poprzecznej di Podwala ulicy. Jest to dawne boisko szkoły nr 37, która już nie istnieje. Można tam zbudować naprawdę ogromny parking naziemny, ale ktoś wymyślił sobie kilka razy droższy podziemny. Każde kopanie w gruncie, robienie ogromnych betonowych studni wypiera wodę, bo ta zalega płytko i będzie szukała sobie ujścia. Parkingi podziemne nie są do budowy na ścisłym terenie Nowego Miasta, bo je zniszczą.

      • 4 3

    • np w Barcelonie, w ścisłym centrum większość pod ziemią.

      • 5 1

    • w cywilizowanych ?

      • 0 0

  • Budować. (2)

    • 133 103

    • Dbać o zdrowie

      Dbać o zieleń, iść z duchem czasu.
      Poprawiać komunikację miejską. Wycofywać ruch samochodowy z centrum miasta

      • 10 3

    • Za miastem.

      A zieleni coraz mniej.Lasy wycinaja Spalarnie dostawiaja i wysokie budynki hamujace przeplyw pradow z nad morza...Drzewa na wage zlota sa

      • 6 0

  • Bo???????? (5)

    cywilizowane parkingi są potrzebne. Chyba, że wolicie to dzikie parkowanie na chodnikach i trawnikach.

    • 178 80

    • jedno drugiego nie wyklucza

      • 13 1

    • Zakaz wjazdu do centrum

      Cywilizowany świat podąża w tą stronę

      • 17 2

    • Wolimy parkowanie poza terem śródmieścia. Da się. Jestem tego przykładem.

      • 12 1

    • To przez wasze strefy platnego parkowania w calym miescie to wszystko.

      Podziemne parkingi ,a miasto na palach zbudowane. Dziwicie sie czemu w Gdansku koscioly pekaja.. bo stawiane sa wysokie obciazajace ziemie wysokosciowce i podziemne konstrukcje takie jak Muzeum 2 Wojny.. Cale opalowane bo wszedzie pod ziemia woda.Stop zabudowywaniu resztek i wycinaniu zieleni wy dewelopersko-urzednicze oszolomy!!!

      • 3 3

    • to jest portal dla pieszych.

      Nie oczekuj zrozumienia drugiej strony.

      • 1 4

  • Dawno przyklepane. (1)

    Tyle waszego/naszego co sobie pokrzyczymy. Mieszkaniec to może co najwyżej powiedzieć "władzy", dziękuję, dalej róbcie co chcecie i miejcie nas w nosie.
    No i tak na marginesie... sami się nie wybrali.

    • 75 28

    • Jeszcze nadzieja w konserwatorze, tj. "konserwatorze".

      • 0 0

  • To teraz zbierajmy podpisy za budową! (4)

    • 131 70

    • powodzenia

      Tylko zadbaj pooinformować, ile to będzie koksztowało i ile trzeba będzie płacić aby się opłaciło użytkownikom i inwestorom.

      • 9 2

    • widzę że deweloper nie śpi (1)

      te drzewa sadzili nasi przodkowie jest o co walczyć proszę pana

      • 4 4

      • A drzewa na placu przy ul.Szerokiej wyrosły po wojnie.

        Przedtem stały tam piękne kamienice, które spaliła i zburzyła Armia Czerwona.
        Wolałbym jednak te kamienice.

        • 0 0

    • Ja się podpisuję pod budową.

      • 2 0

  • Miastem rządzą ludzie (6)

    , którzy nie mają samochodów i dzieci. W dzisiejszych czasach rodzice muszą mieć nawet dwa auta bo inaczej nie wyrabiają z obowiązkami. Parking jest potrzebny i basta. Precz z zacofaniem.

    • 116 148

    • mam rodzinę (1)

      mamy dziecko, planujemy kolejne. Mamy jedno auto, którego używamy 2 razy w tygodniu. A dlaczego? Bo nie mieszkamy w d*pie i możemy większość rzeczy załatwić na piechotę.

      • 44 14

      • Ja niestety nie wiem jak to pogodzć, kiedy rodzic pracuje od 7 - 15 a przedszkole

        otware od 7-17tej.

        Szanse że oboje rodziców mieszka, pracuje i ma przedszkole obok siebie jest niewielka.

        A jak to ogarnąć, gdy się dojeżdża dwoma autobusami ?

        • 3 8

    • Przywrócenie rejonizacji zalatwilo by sprawę

      • 10 3

    • Ludzie to nie auta

      Sorry, ale budowa takich kloców w samym centrum tylko zwiększy korki do cna. Zacofanie to posiadanie dwóch aut i narzekanie na korki!

      • 23 3

    • Rodzice

      A później 15 latek od spalin ma płuca jak dlugoletni stażem palacz!
      Cudowni rodzice! Gratulacje.Dzieci też wam podziękuj ą za jakiś czas za zabetonowanie wszystkiego!

      • 7 4

    • Potrzebę oddychania nazywasz zacofaniem?

      Drzewa i brak korków są potrzebne, domy z suchymi fundamentami też a nie podmytymi wodą gruntową.

      Ja codziennie wożę i odbieram dziecko ze szkoły w centrum, jedynej na duży okręg. Jakoś nie odczuwam potrzeby zdemolowania przy okazji śródmieścia.

      • 2 4

  • idealna wymówka dla władz miasta żeby nie budowac parkingu (4)

    • 44 60

    • Parkingi tak - ale poza Głównym i Starym Miastem! (1)

      Wywalić stamtąd auta w ogóle!

      • 10 8

      • i...

        stetryczałych mieszkańców, którym wszystko przeszkadza?

        • 5 12

    • wymówka? (1)

      parking, przejścia naziemne wszystko dogadane i ustalone. A tu jakieś kmiotki się buntują. Dulcynea nie ma nic do gadania.

      • 3 10

      • Realizuje testament !

        Przecież mówiła, że ma misję go zrealizować !

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane