Fakty i opinie

Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej już gotowy

Kierowcy jadący al. Havla mają teraz możliwość skręcenia w al. Armii Krajowej z dwóch pasów.
Kierowcy jadący al. Havla mają teraz możliwość skręcenia w al. Armii Krajowej z dwóch pasów. mat. pras. DRMG

Pod koniec grudnia zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. HavlaMapka na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Koszt budowy, która rozpoczęła się w połowie listopada, wyniósł bez mała 950 tys. zł.



Czy prawoskręt na Havla znacznie rozładuje korki?

tak, jako kierowca widzę to już teraz 31%
trudno powiedzieć, w czasie pandemii ruch na drogach jest mniejszy 26%
nie, drogi na południu Gdańska wymagają szerszej rozbudowy 38%
nie wiem, nie jestem zmotoryzowany(a) 5%
zakończona Łącznie głosów: 1212
Al. Havla to jeden z najbardziej newralgicznych punktów na drogowej mapie Gdańska. W godzinach szczytu jej jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Jednym z głównych powodów tego problemu było to, że znaczna część kierowców skręcała w prawo w al. Armii Krajowej i miała do dyspozycji tylko jeden pas. Dla porównania, kierowcy jadący na wprost - czyli prosto w kierunku Moreny i Siedlec oraz w lewo w kierunku obwodnicy - mają do dyspozycji dwa pasy.

Inwestycja przegłosowana w Budżecie Obywatelskim



Po oddaniu do użytku drugiego prawoskrętu, co nastąpiło w ostatnich dniach grudnia, płynność ruchu na omawianym odcinku powinna ulec znaczącej poprawie. Tym bardziej, że przecież wnioskowali o to okoliczni mieszkańcy.

- Zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Zostało ono przegłosowane podczas edycji w 2019 r. Koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. złotych. Wykonawcą prac była spółka Hydro-Mag z Chmielna. Inwestycja objęła swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzorowała inwestycję.

W tym roku powstanie także lewoskręt



Warto wspomnieć, że to niejedyne udogodnienie dla kierowców na omawianym odcinku al. Havla. Na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilanowską i al. Armii Krajowej pojawi się także lewoskręt, który ułatwi ruch w kierunku obwodnicy.

Czytaj więcej: Milion zł na budowę lewoskrętu na Havla

- Ta inwestycja zostanie wykonana w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020. Projekt zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką. Ta realizacja przewidziana jest na rok 2021 r. - uzupełnia Niezgoda.
grafika Trojmiasto.pl

Na nowe drogi trzeba jeszcze poczekać



W tym roku powinna się także rozpocząć budowa ul. Nowej Olchowej, która będzie stanowić "bajpas" łączący ulice Cedrową i Kartuską. Niestety, na budowy kilku innych nowych dróg na południu Gdańska - gdzie powstaje najwięcej osiedli - trzeba będzie jeszcze długo poczekać.

Czytaj więcej: Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Jak informowaliśmy we wrześniu 2019 r., ulice Nowa Unruga, Nowa Małomiejska - Nowa Podmiejska i Nowa Bulońska Południowa powstaną nie wcześniej niż po 2030 r. Natomiast termin budowy ulic Nowa ŚwiętokrzyskaNowa Jabłoniowa wciąż pozostaje nieznany, choć wiele wskazuje na to, że uda się to jeszcze w najbliższej dekadzie. Wszystko zależy od tego, czy uda się uzyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Czytaj więcej: Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Opinie (161) ponad 10 zablokowanych

  • (25)

    Drugi prawoskręt nic nie da - problemem jest przystanek na środku skrzyżowania i autobusy jadące na Łostowicką, blokujące cały pas w prawo. Będzie tak samo albo gorzej bo autobus wyjeżdżający z przystanku będzie teraz blokował dwa pasy.

    • 150 41

    • (6)

      Jak fizyczne dodanie pasa miało by pogorszyć sprawę?

      • 19 9

      • Skoro on będzie zablokowany to tak jakby go nie było - logiczne. (5)

        • 9 16

        • Ale on nie będzie stale zalokowany i wtedy będzie większa przepustowość. (4)

          • 16 2

          • Lewoskret z armii krajowej w havla!!!!

            Ciemna maso urzednicza!!!!

            • 16 4

          • (2)

            Biorąc pod uwagę częstotliwość kursowania autobusów, ich rozmiar i zmiany świateł - tak, będzie stale blokowany. Za wyjątkiem godzin typu trzecia w nocy, kiedy i przy jednym pasie przepustowość nie jest problemem.

            • 0 0

            • (1)

              Nawet jeśli oba pasy będą zablokowane, to zawsze będzie więcej miejsca przed autobusem o jeden pas. A co za tym idzie mniej samochodów na światłach przed przystankiem.

              A pasy z pewnością były by też mniej zablokowane, gdyby kierowcy osobówek trochę myśleli o innych i nie musieli się wciskać przed lub obok autobusu.

              • 1 0

              • * i za autobusem

                • 0 0

    • Autobus nie jest problemem (3)

      Problemem jest za duży ruch samochodowy.

      • 24 19

      • (2)

        Problemem nie są samochody a to co ten ruch generuje - biurowce w centrum, domy na obrzeżach.

        • 9 5

        • a niby ma być na odwrót ? (1)

          • 8 1

          • Nie. Ma być przemieszane.

            • 0 1

    • Autobusy prowadzą sprawni kierowcy (2)

      Włączają się pewnie i raz dwa, dotąd nie mieli problemu.

      • 13 5

      • Jeśli nie mieli problemów to po co drugi skręt ???? (1)

        • 2 15

        • Dla tych asów , którzy na widok zielonego zaczynają szukać biegów

          • 21 0

    • z tymi autobusami to socjaliści mają bzika - komunikacja ma sens jak jest prywatna i nikt nie dopłaca (3)

      ....proszę sobie sprawdzić ile miasto dopłaca do komunikacji państwowej - to jest bezsensu ....i te progi zwalniające - to tylko socjaliści mogą wpaść na to....

      • 8 11

      • OK, komunikacja miejska tylko prywatna (1)

        pod warunkiem że drogi też są prywatne i płacisz za każdy przejechany kilometr właścicielowi. Jak drogi buduje się z podatków które płacą nie tylko kierowcy to przecież też jest socjalizm.

        • 6 0

        • A pasażerowie nie korzystają z dróg tylko kierowcy?

          Oczywiście, ze wszystko powinno być prywatne. Taniej będzie płacić za takie drogi niż za "państwowe", które kosztują nas dużo za dużo!

          • 0 2

      • szpitale i przychodnie tez powinny być prywatne.

        trrafisz z czyms skomplikowanym i bedziesz całe zycie spłacał pacmanie

        • 2 0

    • Przegubowy w momencie włączania się do ruchu, (2)

      blokuje trzy. A tych jeździ tu większość. Zastanawiam się, czy w biurze projektów w Gdańsku mają prawo jazdy ci którzy tedrogi projektują ? Od samego początku wszystko jest skrewwione i to w podstawowych kwestiach. Kompletne dyletanctwo. Ale jeśli dostali się tam po znajomości, to czemu się dziwić .

      • 7 1

      • Jeszcze nie widziałem żeby autobus zablokował tam ruch. (1)

        Zawsze to dwie kategorie pacanów - pierwsza wciska się z Witosa chociaż nie ma miejsca, a druga cwaniaczy i zmienia pas na prawy w ostatniej chwili, blokując jadących prosto...

        • 2 7

        • Toś ślepy. Jak autobus wyjeżdża z przystanku i jedzie potem w Łostowicką - to jak ma ruchu nie zablokować? Jest fizycznie niemożliwe żeby tego nie zrobił przy takiej lokalizacji przystanku.

          • 3 1

    • Ten przystanek w ogóle w tym miejscu nie powinien powstać. (1)

      Zarówno autobusowy jak i tramwajowy powinien być ulokowany jeszcze przed skrzyżowaniem z Wilanowską. Tramwajowy naprzeciwko odpowiednika w drugim kierunku a autobusowy w zatoczce przed(!) prawoskrętem w Wilanowską.

      • 5 1

      • Przecież tamtędy (przed skrzyżowaniem) linie 227 i 262 nie jadą!

        • 0 0

    • Budyńlandia bis

      Od paru dni propaganda sukcesu gdańskiego magistratu pieje o wybudowaniu 100 metrów pasa drogi.A ja się pytam gdzie byli projektanci i architekci przy budowie Alei Hawla przed paru laty.

      • 1 0

    • akurat to osobówki czekające na skręt w prawo blokuja autobusy

      • 0 0

  • (4)

    Czy to było potrzebne a może kasę trzeba było wydać

    • 28 64

    • Tak jak na Dmowskiego około 3 lat była robiona ulica i teraz była przebudowana.Kasa musi się zgadzać

      • 5 7

    • Sami głosowaliście w budżecie obywatelskim na ten projekt. A teraz jączycie?

      • 7 0

    • A kiedy dokończą remont łąkowej do długich ogrodów? Takich dziur to nie widziałem ! A to centrum!!!

      • 1 0

    • tam problemem jest przystanek autobusowy.. takich mamy inzynierow bez wyobrazni

      • 2 2

  • (3)

    Przydałaby się jeszcze estakada od str Gdańska, która by przecinała ulicę Łostowicką :)

    • 169 12

    • Południowa (1)

      racja, przydały by się też po dwa pasy do zjeżdżania z obwodnicy na obwodnicę południową i odwrotnie oraz dwa pasy do zjeżdżania z obwodnicy południowej na sucharskiego i odwrotnie. nie kumam kto to projektował... takie wąskie gardła, że szok. tam korki wynikają tylko z tego, że jeden pas i są zawsze w godzinach szczytu. dorobiliby 100m asfaltu i byłby git

      • 19 2

      • Inwestycje większego formatu są na lata

        U nas jak słyszą o skrzyżowaniu bezkolizyjnym lub wielopoziomowym to trzęsą portkami ile pieniądzorów by musieli wydać ,więc został nam budżet obywatelski.I tak się nam miasto rozwija lub raczej nie rozwija.W budżecie 2021 zabrakło pieniędzy na Nową Świętokrzyską, czy objazd Bramy Nizinnej i kanał ulgi Strzyży. I co to dodać ?

        • 6 1

    • to co tam przepuścisz zatrzyma się na następnym skrzyżowaniu. Cudow nie ma.

      • 2 2

  • (3)

    Musi być dodatkowa sygnalizacja świetlna dla autobusu wyjeżdżającego z przystanku. Inaczej będzie cyrk.

    • 47 18

    • Już jest-rano długie autobusy jadące z przystanku w lewo blokują dwa pasy do skrętu w prawo. (2)

      • 10 1

      • Jak na Trakcie Św. Wojciecha - z przystanku przed wjazdem na Podmiejską.

        • 3 0

      • To prawda. Przyznam się Panu, że osobiście je blokuje i dodatkowo torowisko.
        Jestem kierowcą autobusu i sytuacja na drodze wymusza to na mnie, inaczej bym stał w nieskończoność.

        Pozdrawiam projektantów tego przystanku.
        Bravo!

        • 7 0

  • (6)

    Wiadukt wzdłuż AK potrzebny od zaraz!

    • 146 14

    • Yyy od zaraz? (3)

      Raczej od momentu kiedy powstały dwa nasypy pod taką inwestycje

      • 24 2

      • (2)

        Nasypy to powstały raczej dla przyszłej linii tramwajowej,a nie dla samochodów.

        • 2 7

        • Tylko linia tramwajowa straciła sens, bo kto będzie biegał przez autostradę na przystanek? (1)

          • 0 0

          • przeciez przystanki miały być w miejscach gdzie są obecnie kładki nad armii krajowej

            i kolejną kładkę wybudowano by przy łostowickiej

            • 0 0

    • Do prawoskrętu przygotowywali się 2 lata

      • 7 0

    • Wzdluz? Na calej dlugosci?

      Chyba nad Armii Krajowej :)

      • 2 4

  • Strategia budowy dróg w Gdańsku... (2)

    ....zrównoważony transport, słupki, wąskie drogi aby uspokoić ruch...tak, że ledwo autobus mieści się na pasie ruchu.
    ..... a później z budżetu obywatelskiego poszerzanie i usprawnianie.
    Kraj Absurdu.

    ...teraz czekam na nowe przejście dla pieszych koło Galerii Forum i zwęrzenie pasów dla samochodów.... będę autobusem lewitować.

    • 94 16

    • Proponuję wygooglać Hippodames z Miletu

      Urbanistyka ma ponad 2000 lat, ale u nas w Gdańsku to ciągle nowość.

      • 1 1

    • Generalnie na świecie dąży się do upłynniania ruchu,

      natomiast w "wolnym"Gdańsku tendencja jest wręcz odwrotna. "Uspokoić" ruch, wręcz zatrzymać, stworzyć korki , mimo ,że nie musiałyby w danym momencie powstać, poprzez i**otyczne i stale pogłebiającą się sekwencję świateł.

      • 5 1

  • Tylko estakada oraz tramwaj na Armii Krajowej (1)

    Gdyby powstała estakada nad skrzyżowaniem oraz wydłużyli tramwaj na Armii Krajowej do Jasienia wówczas byśmy mieli odblokowane w tym rejonie miasto.

    • 123 6

    • i zakorkowane w innych miejscach.
      grunt to robić wszystko dla południa Gdańska nie myśląc o innych centralnych dzielnicach

      • 1 5

  • Brawo. Niedługo ma też powstać pierwszy oficjalny lewoskręt w Gdyni.

    Jest już ustawa, prezydent wyraził aprobatę, wstępnie zgodziły się Chiny. Czekają tylko na decyzję Komisji senackiej. Będzie heca jak za Gierka !

    • 65 5

  • Udało się z prawoskretem

    Ma być też w tym roku lewo skręt.

    Pytanie tylko czy to. Znowuż nie jest deklaracja jak z tym łącznikiem na Luczniczej? Przetarg miał być w 2020 i cisza

    • 20 4

  • Wszędzie te autobusy, utrudniają tylko życie kierowcom, którzy opłacają całą tę infrastrukturę ze swoich podatków.

    • 21 29

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.