• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Premier Mateusz Morawiecki ogłosił włączenie Drogi Czerwonej do inwestycji CPK

Patryk Szczerba
6 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni
Premier i przedstawiciele rządu przyjechali przed południem do Gdyni, by podpisać porozumienie ws. współpracy między Centralnym Portem Komunikacyjnym i Portem Gdynia. Premier i przedstawiciele rządu przyjechali przed południem do Gdyni, by podpisać porozumienie ws. współpracy między Centralnym Portem Komunikacyjnym i Portem Gdynia.

Na kilka dni przed wyborami premier Mateusz Morawiecki przyjechał do Gdyni, gdzie przedstawiciele rządu oraz Morskiego Portu Gdynia podpisali trzy porozumienia dotyczące współpracy między Centralnym Portem Komunikacyjnym i gdyńskim portem ws. budowy Drogi Czerwonej i Portu Zewnętrznego.



Kiedy powstanie powstanie Droga Czerwona?

Przypomnijmy, że jeśli chodzi o Drogę Czerwoną to w połowie 2019 roku Sejm znowelizował ustawę o portach i przystaniach morskich, co miało przyspieszyć prace nad powstaniem trasy. Jednak prace posuwają się powoli, a problemem nadal może być finansowanie wartej ok. 1,5 mld zł budowy.

Z kolei Port Zewnętrzny jest na etapie analiz środowiskowych. Niebawem powinien zostać wyłoniony prywatny inwestor. Inwestycja będzie realizowana w formule PPP. W zamian za kapitał zainwestowany w budowę portu, prywatny inwestor zostanie jego operatorem na kilkadziesiąt lat.

Partnerska współpraca między CPK i Portem Gdynia



Podpisane w poniedziałek umowy zacieśniają współpracę między Centralnym Portem Komunikacyjnym i Portem Gdynia i mają skutkować sprawniejszą realizacją zaplanowanych inwestycji.

W Gdyni z tego powodu zjawili się premier Mateusz Morawiecki oraz członkowie rządu: Marek Gróbarczyk, minister gospodarki i żeglugi śródlądowej, Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego oraz Waldemar Buda, pełnomocnik rządu ds. partnerstwa publiczno-prywatnego.

- Droga Czerwona, jakkolwiek to tylko kilka kilometrów, jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Krokiem do budowy Portu Zewnętrznego i Drogi Czerwonej ma być ścisła, partnerska współpraca między CPK i portem Gdynia - zdaniem rządzących - przedsięwzięciami komplementarnymi.

Droga Czerwona częściowo finansowana ze środków CPK



Owocem współpracy ma być sfinansowanie prac przygotowawczych Drogi Czerwonej ze środków programu CPK.

Porozumienie dotyczące Drogi Czerwonej podpisali Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK. Porozumienie dotyczące Drogi Czerwonej podpisali Marek Gróbarczyk, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej oraz Marcin Horała, pełnomocnik rządu ds. CPK.
- CPK będzie oferował pełną intermodalność, przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu morskiego. Z kolei, Port w Gdyni również oferuje pełną intermodalność - przeładunki między wszystkimi środkami transportu z wyjątkiem transportu lotniczego. Naturalne więc to pole do współpracy - podkreślał Marcin Horała.

Wizualizacja Portu Zewnętrznego

Miejsca

Opinie (438) ponad 50 zablokowanych

  • Mateuszek Kłamczuszek (2)

    Szykuj sobie szczoteczkę do swoich pięknych, białych zębów :) przyda się Tobie w ZK. A jak coś to sam jestem gotów ją zasponsorować i wysłać np. na Kurkową, gdyby Jarek się na Ciebie wypiął :) Ciekawe ile powisi moja opinia?

    • 36 17

    • oby znikla razem z takimi bucami. (1)

      • 0 7

      • Jednak jeszcze wisi...

        Boli?? ;)))

        • 4 0

  • (2)

    Naprawdę są ludzie, którzy jeszcze im wierzą???

    • 33 13

    • to nie kwestia wiary

      kraj sie skomunikowuje na nowo.

      • 3 1

    • No niestety:(((

      • 0 1

  • nareszcie P.Horała coś zaczyna robić dla rozwoju (5)

    i w mojej opinii jest to OK. Jest co prawda liczącą ponad 4 km trasę składającą się z fragmentu O P A T ok. (1,6 km) oraz odcinek tzw. Drogi Czerwonej (ok. 2,5 km). Oba o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu dla pojazdów z dużym obciążeniem. Bo to z niej, zamiast z Trasy Kwiatkowskiego, która jest dzisiaj przeciążona/zacieśniona i nie przystosowana do znacznych obciążeń, w przyszłości przez korzystanie przez pojazdy transportujące towary z i do portu doprowadziłoby do katastrofy, a wg koncepcji i studium wykonalności dla tej inwestycji nie można czekać. Porozumienie to duża szansa, że projekt bud. zupełnie nowej drogi do portu trafi na listę proj. Ministerstwa, w miejsce drogiej przebudowy Estakady Kwiatkowskiego do pełnej nośności (12 tony nacisku na oś). Koszt tego drugiego zadania może tymczasowo mniejszy, ale krótkotrwały i nierozwojowy, a mając w przyszłości Port Zewnętrzny - nie ma o czym mówić.
    P.Horała, za pewne wie, że należałoby fragment OPAT-u połączyć z Lotniskiem Gdynia-Kosakowo. Powód? Im szybciej to zrobimy tym Gdyńskie Centrum Logistyczne będzie mogło być zintegrowane z CPK i innymi. Koszty niewielki w stosunku do możliwości, bo i tak na tym krótkim odcinku ma powstać kilkusetmetrowy tunel, zaczynający się na końcowym fragmencie istniejącej obwodnicy Trójmiasta, na wysokości b.Tesco, który biec będzie pod ul. Morską i Chylońską oraz pod torami SKM i ul. Hutniczą. Do tego dochodzą jeszcze wiadukt i dwie łącznice same roboty drogowe pochłoną i tak większość kosztów. Dodając jeszcze inne niezbędne elementy (m.in. przebudowę węzła przy Dworcu Chylonia - wczoraj przechodząc po warszawskim rozjeździe Młociny i tamtejszej Galerii, własnie pomyślałem o tym dlaczego p.Horała nie chce wzmocnić tego fragmentu Gdyni?), Widać myśl i marzenia mają swoją siłę:))

    • 17 28

    • "Widać myśl i marzenia mają swoją siłę" (2)

      mają swoją cenę...

      • 4 0

      • Wszak (1)

        Gdynia to miasto z morza i marzeń, więc może tym razem to podstawowe transportowe się spełni ? Żałujemy "wszyscy", że na podpisanie porozumienia nie przyjechał jeszcze Pan Duda kandydat

        • 0 1

        • Nie przyjechał, bo autokary ze "społeczeństwem" nie mogą wjeżdżać na teren portu.

          • 1 0

    • Slash (1)

      Już 5 lat myśli i nic z tego nie wychodzi ....tylko plany...

      • 4 0

      • To nie plany, to tylko słowa.

        • 2 0

  • Gepetto?

    • 17 4

  • Żegnam ozięble kłamczuszka

    • 33 12

  • Podsumowując bez konkretów ...

    Tylko ble ble ble ble plany

    • 32 9

  • Ojejku (2)

    A Mateuszek nie spotkal sie z Suwrenem na Długim Targu?
    Gorąco byłby powitany

    • 36 11

    • PO co prowokujesz.

      • 3 3

    • Nie spotkał, bo tam autokary z zaufanym "społeczeństwem" nie mogą wjeżdżać.

      • 3 1

  • Kto zamawial deszcz

    :)

    • 14 2

  • czarwona tak jak całe via marris powstaje od lat i nie może powstać - uwierzę jak zobaczę

    • 18 2

  • Pinokio jest takie powiedzenie "pic na wodę fotomontaż" .

    • 26 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane