- 1 Był senator skazany na więzienie (168 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (480 opinii)
- 3 Mała uliczka, duży problem (206 opinii)
- 4 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (105 opinii)
- 5 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (131 opinii)
- 6 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (20 opinii)
Prezydent Komorowski apeluje w sprawie stoczni
Prezydent Bronisław Komorowski odpowiada na apel o nadanie dawnym terenom Stoczni Gdańskiej statusu Pomnika Historii, pod którym podpisało się ponad 2,5 tys. osób. I sam interweniuje u prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. Właściciel terenów, deweloper - twierdzi jednak, że dyskusja nie jest merytoryczna, a emocjonalna.
Zobacz pełną treść petycji do prezydenta Bronisława Komorowskiego.
Na odpowiedź prezydenta Bronisława Komorowskiego nie trzeba było długo czekać. Na oficjalnej stronie kancelarii zwrócił się on w mocnych słowach do prezydenta Gdańska o zajęcie się tematem ochrony terenów dawnej Stoczni Gdańskiej.
Czytamy tam m.in. "(...) Tereny Stoczni Gdańskiej pozostają jednym z najbardziej wymownych symboli polskiej drogi do wolności. Są rozpoznawalne na całym świecie, nazywane "bijącym sercem wolnej Polski". W ubiegłym tygodniu otrzymałem petycję w sprawie uznania ich za Pomnik Historii. Zwracam się z apelem o niezwłoczne podjęcie działań, które to umożliwią.(...) Rozebranie jednej z hal stoczniowych w dniu 13 grudnia, w rocznicę wprowadzenia stanu wojennego, uważam za dotkliwy przejaw braku szacunku dla historycznego dziedzictwa nowoczesnej Polski. Ubolewam, że doszło do tego w jubileuszowym roku 25-lecia Wolności. To rok nie tylko wspólnego świętowania wolności, ale też wspólnej refleksji nad jej mądrym zagospodarowaniem. Inwestycje służące kolejnym pokoleniom muszą uszanować historyczny dorobek "Solidarności".
Jak na razie władze miasta zdawkowo komentują list Bronisława Komorowskiego.
- Bardzo cieszymy się ze wsparcia Prezydenta Rzeczypospolitej w tej sprawie. Tym bardziej, że już blisko rok temu prezydent Gdańska (m.in. na swoim blogu) postulował utworzenie na tym terenie Pomnika Historii - mówi Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta miasta ds. polityki przestrzennej.
Nie wiadomo jednak czy uda się ochronić kolejne hale, niedawno bowiem do UM w Gdańsku wpłynęły od dewelopera Drewnica Development, wnioski o wyburzenia na terenie dawnej Stoczni Gdańskiej.
- W grudniu wpłynęły do nas dwa wnioski o wyburzenie dwóch przybudówek hal o numerach 64B i 132B [przybudówki sąsiadują z klubem B90 - przyp. red] - mówi Dariusz Wołodźko z biura prasowego Urzędu Miasta Gdańska. - Nie znajdują się one w ewidencji zabytków i nie są obiektami chronionymi - dodaje.
Na decyzję urzędu trzeba będzie jednak poczekać do nowego roku. O komentarz poprosiliśmy więc Krzysztofa Sobolewskiego, prezesa zarządu firmy Drewnica Development, do której należą te tereny.
- Trudno mi się odnieść do listu prezydenta Komorowskiego, ponieważ jeszcze go nie czytałem - mówi Krzysztof Sobolewski. - Problem jest bardzo złożony, a niestety dyskusja na ten temat odbywa się na poziomie emocjonalnym, co z jednej strony rozumiem, ale też niemerytorycznym z całkowitym pominięciem faktów - podkreśla deweloper i dodaje: - Odniosę się to tej sprawy w połowie stycznia. Mam nadzieję, że wówczas otworzę trochę oczy opinii publicznej i skłonię osoby, które wypowiadają się w tej kwestii do odniesienia się do faktów, które dotyczą całej historii związanej z Młodym Miastem i tego co na przestrzeni ostatnich 15 lat się działo. Nawiążę do kwestii wyburzeń, zwłaszcza że na terenie Stoczni zostało wyburzonych już kilkadziesiąt budynków, a nie tylko tych kilka, o których się ostatnio dyskutuje - zapowiada.
Protest przeciwko wyburzeniu kolejnej hali na terenach postoczniowych
Miejsca
Opinie (348) ponad 20 zablokowanych
-
2014-12-27 11:18
Szkoda, że tow. Bul nie interweniował
gdy rzadząca mafia wyrzuciła do śmieci milion(!) podpisów w sprawie obowiązku szkolnego dla sześciolatków.
- 30 5
-
2014-12-27 11:19
biz (6)
Nareszcie ktoś interweniuje w sprawie wyprzedawania Gdańska przez Adamowicza i jego bandę. Szkoda ze tak późno.
- 20 12
-
2014-12-27 13:38
A co ma do tego adamowicz? (1)
To były tereny skarbu państwa a nie miejskie...
- 5 3
-
2014-12-28 21:26
Gdańszczanka
Kto decyduje o sprzedaży ziemi?
- 2 0
-
2014-12-27 21:16
Do biz (3)
Bandytą może jesteś ty (pisze się Ty),ale nie w twoim wypadku. Pewnie byłeś na Pasterce! Ale na zewnątrz, za drzwiami kościoła można już bliźniego obrażać, pomawiać, szkalować itp. Ludzie opanujcie się!!!!!
- 2 4
-
2014-12-28 15:11
banda
A nie bandyta ty inteligencie
- 1 0
-
2014-12-28 15:13
do xxl
Widać, że IQ nie jest twoją silną stroną hehehe
- 1 1
-
2014-12-28 15:34
Do xxl
Piszesz " Ludzie opanujcie się", a to ty obraziłaś kogoś nazywając bandytą. Idz na spacer lepiej, bo widzę ze z główką coś nie teges:) Brawo BIZ popieram!!!Banda to nie bandyta ptasi mużdżku.
- 1 1
-
2014-12-27 11:19
jak komuś szkoda niech wydzierżawi teren i płaci za utrzymanie tego złomu
w przeciwnym wypadku morda w kubeł
- 24 7
-
2014-12-27 11:20
Wyburzyc ta ruine szpecaca Gdansk! Wybudowac tam piekne muzeum upamietniajace to miejsce a reszte terenu zagospodarowac w nowoczesna infrastrukture.
- 10 12
-
2014-12-27 11:21
Puste gesty
Kasa i udziały zostały podzielone między swoich już wtedy, kiedy teren przejęła Synergia. Teraz to co najwyżej będzie robienie głupków z mieszkańców Gdańska. O losie stoczni zdecydowali Wałęsa - mistrz frazesów, niby zatroskany puszył się i nadymał ale musiał prawa przestrzegać? i Płażyński, który za cenę stołka przyklepał upadłość. Adamowicz to już tylko śmietankę spija, a największe konfitury jeszcze przed nim. Pewnie będzie udziałowcem albo prezesem w jakimś wieżowcu przy nabrzeżu, który powstanie akurat wtedy jak mu się kadencja skończy.
- 21 2
-
2014-12-27 11:21
Przecież tam są stare baraki (2)
Zburzyć pozostałe baraki , pozostawić jedynie salę BHP, kilka dźwigów, budynek dyrekcji. Reszta nie przedstawia żadnej wartości estetycznej i zabytkowej a tylko blokuje rozwój nowego centrum miasta. Cegły z tych baraków zawierają trujące substancje - kto tam będzie mieszkał i z to płacił my podatnicy?
Zabytki z XX w w których produkowane były nazistowskie U-boty?- 27 7
-
2014-12-27 11:43
Polecam spacer
Polecam spacer po terenach starej stoczni i lekturę trendów w obecnej architekturze, gdzie niektóre miasta zapłaciłyby chętnie miliony,żeby mieć taki materiał do działań, jak te "stare baraki".
- 7 4
-
2014-12-28 02:35
U-boty
to byly niemieckie u-boty a nie jakies nazistowskie .Pamietaj
- 3 0
-
2014-12-27 11:23
ECS wystarcey - pomysłodawcy pomnika powinni się zwrócić do Prezydenta RP z petycją wsparcia z odbudowy przemysłu stoczniowego
- 17 1
-
2014-12-27 11:23
osiedla tak! (1)
Po co te stare budynki nie wystarcza 3 krzyże i główną bramą stoczni ? Po co te stare budynki i tak "cieszą" tylko stoczniowców którzy jeszcze jako tako tam pracują niech zrobią te osiedla jestem za! A tak to tylko nieuzytek nie zarabia sam na siebie tylko dokładać trzeba stocznia gdańska już padła! Jest na dnie i już sie nie podniesie remontowa to dochodowy interes tam praca jest przejsć można tylko że jak ktoś tyle lat robił na gdańskiej gdzie niema co robić to do nierobstwa sie przyzwyczaił i mu ciężko...
- 14 9
-
2014-12-28 01:01
Zgadzam sie i zapominajmy o ECS wybudowanym za grube miliony
- 0 1
-
2014-12-27 11:23
wybory się zbliżają.
Prezydent Komorowski zabrał głos bo wybory się zbliżają. Co robił przez pozostały czas który minął od jego wyboru?
- 17 5
-
2014-12-27 11:25
Gdańsk (28)
I znowu najwięcej do powiedzenia mają przyjezdni. Naprawdę jak tak bardzo wam się stocznia(wizytówka Gdańska) nie podoba to wracajcie do Bartoszyc, lidzbarkow i innych podobnych nor z których przyjechaliscie.
- 40 8
-
2014-12-27 12:08
Rodowity głupek (27)
Tata z mamą za broną chodzili, a on miastowy.
- 8 10
-
2014-12-27 12:49
Gdańszczanin (26)
Rodzice i dziadkowie tez z Gdańska wieśniaku
- 5 4
-
2014-12-27 13:11
papiery na stół (23)
albo morda w kubeł. Każdy może tak mówić. Podaj dzielnicę, to powiem skąd jesteś.
- 3 7
-
2014-12-27 13:20
Gdańszczanin (19)
Oliwa chłopie z mazur
- 5 2
-
2014-12-27 15:58
Skoro Oliwa, to dziadkowie z za Buga (18)
dostali chaty po przesiedleniu, no chyba, że pochodzenie szkopskie ale Ci raczej tym się nie chwalą. Po tym jak bredzisz widać, że zwracasz uwagę na ziomków, Gdańszczanie są ponad to, pozwalają łaskawie asymilować się przyjezdnym aby ktoś na nich mógł pracować. Nie różnisz się niczym od Wietnamca urodzonego w Gdańsku (on też jest rodowity), którego rodzice w latach 70-tych pracowali w stoczni, spytaj tatusia jak było.
- 5 5
-
2014-12-27 18:30
Gdańszczanka
Nie wypowiadaj się za Gdańszczan. Oni wcale nie są ponad to.Tylko ludzie, którzy nie pochodzą z Gdańska mogą tak źle o stoczni pisać.
- 7 1
-
2014-12-27 20:36
Kolejny " znawca historii" (5)
Art kija wart. Możesz rozwinąć ten wątek z za Buga?:) Chętnie posłucham nowej historii Polski w Twoim wykonaniu. Mi się marzy stocznia, która ma kontrakty, do której ludzie przychodzą do pracy i zarabiajądfobre pieniądze itd, itd. Nie powinno się burzyć, tylko odbudować, inwestować i szukać nowych kontraktów. Stocznia powinna być DUMĄ Gdańska.
- 7 1
-
2014-12-27 22:18
Stocznię znam (4)
jak każdy kamień przywieziony z Szydłowca na długą. Stocznię pogrzebał Wałęsa - bo mógł a jej nie ratował i Płażyński. Reszta to już kula śniegowa. Co do historii to część nie wie a część mieszkańców nie chce jej pamiętać. A co do tych zza Buga to w skrócie Ci wskażę do jakich drzwi zapukać aby w odpowiedzi usłyszeć ten swojski ,,Kargulowy,, (bez urazy, szanuje tych ludzi) zaśpiew. I tak znakomita większość mieszkańców Grunwaldzkiej od Sopotu do pętli w Oliwie, Dickmana, uliczki przy dworcu Oliwskim, centrum Oliwy z Bytowską, Polanki aż po Wrzeszcz, Oś. Młodych w okolicy pomnika J. Krasickiego (był taki) i parę innych miejsc o mniejszym nasyceniu.
- 3 6
-
2014-12-28 07:36
Naprawdę
Oszczędź juz wstydu. Wystarczy. Swoją wersję historii wygłaszaj gdzie indziej, ale nie publicznie. Przestań się do końca pogrążac. Proponuje zmienić lekturę.
- 4 2
-
2014-12-28 07:42
Skad
znasz stocznie? Nawet z Gdańska nie jesteś.Bo trochę o niej w internecie poczytałes nie znaczy ze ja znasz i tak samo Gdańsk.
- 4 1
-
2014-12-28 08:53
stoczniowiec
Skoro tak dobrze znasz stocznie to opowiedz coś o niej.
- 6 1
-
2014-12-28 09:50
Brak słów
Kretyn
- 5 0
-
2014-12-28 09:04
Gdańszczanin (7)
Ha Ha Ha widzę, ze ostro tu z Tobą jadą chłopaczku. Ja już powiedziałem, teraz Twoja kolej. Bartoszyce, Lidzbark, Braniewo, Morąg? Ja stawiam na Braniewo:) Mam rację historyku?
- 4 2
-
2014-12-28 18:03
Prowincjonalne klimaty (6)
to Twój żywioł. Nie dziwi mnie to bo jak wiesz, chłop ze wsi wyjdzie ale wieś z niego już nie.
- 0 4
-
2014-12-28 21:31
Gdańszczanin
Nie odpowiedziałeś. Bartoszyce?
- 1 0
-
2014-12-28 21:39
Gdańszczanie
No właśnie chłopie masz rację. Wracaj do domu.Rodzina za Tobą teskni😉Ps. Ja stawiam na lidzbark
- 4 0
-
2014-12-28 21:48
lego (3)
Nazywasz Gdańsk prowincja? To spitalaj do zadupia z którego tu przyjechałes
- 2 0
-
2014-12-29 12:35
Czytaj ze zrozumieniem (2)
matołku.
- 1 0
-
2014-12-29 14:27
Gdańszczanin
Braniewo tylko obrażać Gdańszczan potrafisz?Prowincja, matoly, morda w kubeł to twój styl chłopczyku z Mazur.
- 0 0
-
2014-12-29 14:34
Gdańszczanin
Braniewo prawda?Boli Cię to, że zgadłem?
- 0 0
-
2014-12-28 10:39
Za Bugiem tez szanowali historię i zabytki...
- 3 3
-
2014-12-29 10:22
Oliwa to akurat nie zza buga (1)
Oliwa była była zasiedlana w okresie międzywojennym głównie przez Polaków pochodzących z różnych okolic, którzy przybyli tu w poszukaniu pracy część, osiedliła się w Polskiej Gdyni, a część w WMG.
- 1 0
-
2014-12-29 12:32
Mowa o powojennym synku
powojennym.
- 0 1
-
2014-12-27 13:21
Gdańszczanin (1)
A nauczyłeś się już wszystkich dzielnic? 😊
- 5 1
-
2014-12-27 22:20
Ja znam
ciekawi mnie ile Ty byś zdołał poprawnie wymienić.
- 0 6
-
2014-12-27 18:18
Sam masz mordę
Wieśniaku. Nie obrażaj ludzi chamie ze wsi.
- 5 2
-
2014-12-28 21:51
znaczy się szwab (1)
- 0 2
-
2014-12-28 21:58
kolejny
Debil
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.