• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Problem z bezpiecznym dojściem do przystanków na Cygańskiej Górze

Arnold Szymczewski
25 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Pasażerowie miejskich autobusów muszą dosłownie przebiegać przez ulicę, na której kierowcy samochodów omijają stojące na środku jezdni autobusy. Pasażerowie miejskich autobusów muszą dosłownie przebiegać przez ulicę, na której kierowcy samochodów omijają stojące na środku jezdni autobusy.

Mieszkańcy okolic Cygańskiej GóryMapka narzekają na brak bezpiecznego dojścia do przystanku autobusowego linii 115 i 131 (w kierunku Wrzeszcza). Aby dojść na przystanek trzeba wejść na jezdnię w miejscu, gdzie nie ma przejścia dla pieszych, a kierowcy omijają - pod prąd - stojące na przystankach autobusy. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni zapowiedział, że na początku stycznia powstanie w tym miejscu przejście dla pieszych oraz progi zwalniające.



Czy w Gdańsku jest więcej przystanków, do których dostęp jest utrudniony?

Dwa przystanki autobusowe "Cygańska Góra" powstały ponad rok temu z inicjatywy mieszkańców dzielnicy. Dzięki temu udało się skrócić odległość od najbliższego przystankuMapka z 0,5 km do zaledwie 50 m. Mieszkańcy nie ukrywają, że pomysł postawienia przystanków był bardzo trafiony, ale do dziś nie rozwiązano problemu niebezpiecznego przejścia przez ulicę do jednego z nich.

- Ponad rok temu zostały zbudowane przystanki autobusowe na naszym osiedlu i była to bardzo dobra decyzja. Problem polega na tym, że do dziś nie stworzono bezpiecznego dojścia do jednego z przystanków (w kierunku Wrzeszcza) - mówi Pan Łukasz.
Przystanek, o którym mowa, usytuowany jest po przeciwnej stronie osiedlaMapka, na której nie ma chodnika i przejścia dla pieszych. W związku z tym pasażerowie chcący jechać do Wrzeszcza nie raz muszą ryzykować, przechodząc na drugą stronę przez środek jezdni.

- W dni powszednie jest to ulica coraz bardziej uczęszczana przez kierowców, co powoduje, że pasażerowie wsiadający lub wysiadający na osiedlu, muszą przebiegać przez ulicę lub czekać dłuższą chwilę, by przejść w miarę bezpiecznie do przystanku. Powoduje to naprawdę realne zagrożenie dla pieszych - kończy pan Łukasz.
Na Cygańskiej Górze chodnik jest ułożony w taki sposób, jakby na miejscu było przejście dla pieszych. Ale ani zebry, ani znaku pionowego, nie ma na miejscu. Na Cygańskiej Górze chodnik jest ułożony w taki sposób, jakby na miejscu było przejście dla pieszych. Ale ani zebry, ani znaku pionowego, nie ma na miejscu.

GZDiZ przejście dla pieszych i progi zwalniające do 7 stycznia 2022 r.



W związku z wiadomością od naszego czytelnika pytania ws. poprawy bezpieczeństwa przesłaliśmy do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Jak zapewnia rzecznik prasowy Magdalena Kiljan - przejście dla pieszych oraz progi zwalniające powstaną do 7 stycznia 2022 r.

- Mamy na tę lokalizację projekt organizacji ruchu, który zakłada wyznaczenie przejścia dla pieszych oraz montaż dwóch wyspowych progów zwalniających. Roboty zostały już zlecone. Ostateczny termin to 7 stycznia 2022 roku. Czekamy na szczegółowy harmonogram robót od wykonawcy. Elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego zakupiono ze środków rady dzielnicy - wyjaśnia Kiljan.

Miejsca

Opinie (56) 4 zablokowane

  • Nie ma kasy

    Ale 47.000 na nauke darxia ryja to miasto mialo kase.

    • 53 10

  • (1)

    Dojście.to jedno ale tak trudno postawić tam wiatę?

    • 28 5

    • po co ci wiata?

      malo juz reklam?

      • 0 0

  • Dajcie mi łopatę to sam wykopie znak drogowy (2)

    Co za problem dajcie mi łopatę to sam wykopie znaki drogowe i wymaluje pasy. Dlaczego w całym kraju drogowcy mają inny tok myślenia oderwany od rzeczywistości?

    • 32 3

    • Tak w zasadzie to chodzi

      o to, by znaki drogowe wkopać, a nie wykopać. Poza tym nie masz łopaty, a znak drogowy masz?

      • 4 2

    • Znaki już są...

      ale kierowcy się do nich nie stosują. To jest główny problem.

      • 0 1

  • (1)

    Jak Gdańsk nie ma 2 litrów farby na pasy może Gdynia pożyczy?

    • 33 4

    • W strefie tempo 30 pieszy może przechodzić przez ulicę w dowolnym miejscu.

      • 1 1

  • Ale przejście to chyba można namalować w jeden dzień, niekoniecznie do 7. stycznia?

    • 22 1

  • A kiedy zrobicie dekle chodnik na budowlanych gdzie chodza setki ludzi po ulicy bez oswietlenia!!!!!! (3)

    • 20 1

    • pogadane

      Napisz artykuł,bo tutaj nie zdziałasz nic!!!

      • 7 1

    • Tam to jest dramat , jak te fabrkyki koncza

      Pracę o 17 jak już jest ciemno, i pada deszcz.

      • 2 1

    • Mają zrobić chodnik z dekli?

      • 2 1

  • Jedno pytanko? (7)

    A czemu tam-mimo ze miejsca pod dostatkiem-jak robiono przystanki to nie zrobiono ich z zatoka dla autobusów?(mowa o przystanku przy blokach)
    Od początku tego nie rozumiem!!! Byłoby pewnie trochę drożej ale jak bezpieczniej i wygodniej i nie trzebaby teraz kombinować

    • 38 11

    • bo zatoki przy gęstym ruchu

      spowalniają przejazd autobusów.

      • 8 2

    • Zatoki?

      To się leczy. Na szczęście również w Polsce.

      • 6 3

    • Po co zatoka?

      Postój autobusu to ok 8 do 15 sekund. Po co lać niepotrzebny beton i za to płacić jeszcze? Żeby kierowcy w kolejnym miejscu mogli blokować autobus przy włączaniu się do ruchu?

      • 5 7

    • farba tańsza

      • 3 2

    • Pięć centymetrów dało kilkaset tysięcy oszczędności

      • 3 0

    • bo to nie autostrada?

      • 3 0

    • bo teren za ulica nie nalezy do gdanska tylko do akademi medycznej

      • 3 1

  • Zlikwidować wszystkie progi zwalniające (3)

    To najgłupszy wynalazek człowieka

    • 24 21

    • Jest ich za mało

      Powinny być co 50m na przemian z szykanami.

      • 5 10

    • Dokładnie tak (1)

      Przed progiem samochód hamuje, za progiem przyspiesza. Przed jest pisk opon i hamulców, po jest ryk silnika. Hałas dla otoczenia, więcej zużytego paliwa, szybsze zużycie klocków hamulcowych i zawieszenia, a potencjalne zyski z wolniejszej jazdy są minimalne, bo jak ktoś jechał szybko to i tak za chwilę przyspieszy, a jak ktoś jechał wolno to i bez tego progu by jechał wolno.

      • 6 5

      • a wystarczyłoby jechać przepisowo

        • 3 6

  • (1)

    Ulica Cygańska Góra jest jednym dużym progiem zwalniającym nie ma potrzeby na dodatkowe a z tego przystanku odjeżdżają takie masy pasażerów ze istotnie jest to duży problem ;)

    • 52 12

    • a to jest oficjalna ulica ? bo wygląda jak dojazd na budowę

      • 11 0

  • (2)

    "muszą przebiegać przez ulicę" przez ulice się nie przebiega

    • 9 1

    • na ulicach, na których są progi zwalniające kierowcy mają większe problemy z lekceważeniem limitów prędkości (1)

      • 2 3

      • Bzdura

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane