- 1 Był senator skazany na więzienie (188 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (483 opinie)
- 3 Mała uliczka, duży problem (211 opinii)
- 4 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (40 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (106 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (132 opinie)
Próbny przejazd tramwaju aleją Pawła Adamowicza
W poniedziałek al. Adamowicza przejechał tramwaj. Na razie na pokładzie wiózł inżynierów. Do ruchu pasażerskiego trasa ma zostać oddana w czerwcu.
Wszystko wskazuje na to, że tramwaje linii nr 12 oraz autobusy nocne N2 pojadą al. Adamowicza już w czerwcu. W poniedziałek, 25 maja, odbył się na tej trasie pierwszy przejazd techniczny składu - na razie bez "zwykłych" pasażerów na pokładzie. Według planów tramwaje mają kursować tam co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy.
- Wszystko wskazuje na to, że zostanie on uruchomiony w czerwcu - powiedział Włodzimierz Bartosiewicz.
Jak usłyszeliśmy w Zarządzie Transportu Miejskiego, al. Pawła Adamowicza w ciągu dnia pojadą tramwaje linii nr 12 - co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Przejazd tramwajem aleją ma trwać niecałe 10 minut. W tym czasie skład minie 6 przystanków.
- Nocą trasa ta będzie obsługiwana przez autobusową linię N2. Obie linie zostaną uruchomione równocześnie. Rozkład jazdy "dwunastki" nie zmieni się znacząco. Zostanie jedynie wydłużona jej trasa - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
Sprawdzą popularność nowej trasy
Przedstawiciele organizatora transportu miejskiego podkreślają, że trwają prace nad kompleksowym projektem oferty przewozowej na nowej trasie.
- Będziemy stale obserwować potrzeby pasażerów i dostosowywać rozkłady jazdy do popytu - mówi Zygmunt Gołąb.
Oznacza to, że jeżeli okaże się, iż nowa linia cieszy się bardzo dużą popularnością, tramwaje pojadą po niej częściej. Pasażerowie nie powinni jednak spodziewać się wypuszczenia na trasę "dziennego" autobusu - organizator przewozów unika dublowania środków transportu.
Jak kursują tramwaje i autobusy w Gdańsku?
Samochody pojechały al. Adamowicza wcześniej
Przypomnijmy: koszt inwestycji to ok. 243 mln zł. Budowa al. Pawła Adamowicza jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. W pierwszej połowie stycznia tego roku władze miasta i przedstawiciele wykonawcy al. Pawła Adamowicza otworzyli ostatni fragment nowo powstałej trasy łączącej Morenę z Jasieniem.
Oddano wówczas do użytku kierowców ostatni fragment ulicy Nowej Bulońskiej - nazwanej al. im. Pawła Adamowicza. W tym czasie po raz pierwszy auta pojechały efektownym wiaduktem nad potokiem Siedleckim, tzw. estakadą wenecką. To pierwszy tego typu obiekt powstały w kraju od ponad 100 lat.
Próbny przejazd tramwaju al. Pawła Adamowicza (29 opinii)
Miejsca
Opinie (391) ponad 100 zablokowanych
-
2020-05-26 11:17
Ja sie ciesze z linii tramwajowej
Juz od przyszlego roku akademickiego moja kawalerke na jabloniowej wynajme studentom za 1800 zamiast 1600...
- 1 1
-
2020-05-26 11:17
Niech się nikt nie cieszy, bowiem na tory wejdzie zła Ramułta z Oruni i zatrzyma cały ruch tramwajowy...
- 3 0
-
2020-05-26 11:23
Super
Szkoda , ze nie ma z nami, w takim momencie, Pawła Adamowicza.
- 4 4
-
2020-05-26 13:20
Zal
Wszystko fajnie szkoda ze grubo po termini juz o ciagu drogowym nie wspomne!!
- 1 1
-
2020-05-26 14:16
Prędkość
Jestem ciekawy z jaką maksymalną prędkością będą mogły poruszać się tramwaje na tym wiadukcie. Z góry dzięki za odpowiedź.
- 0 0
-
2020-05-26 17:52
dodatkowa linia szczytowa
Moim zdaniem w szczycie porannym i popołudniowym w dni robocze powinna zostać uruchomiona szczytowa linia linia tramwajowa z nowej pętli tramwajowej do Brętowa PKM. Skoro wężykiem dojeżdża się stamtąd do centrum, a do Wrzeszcza wcale to powinna być możliwość prostego dojazdu chociaż do pociągu, który po Trójmieście porusza się najszybciej.
- 0 0
-
2020-05-26 18:09
Spodziewałem
Się fety z okazji budowy nowych osiedli a nie przejazdu tramwaju. W końcu to aleja Adamowicza.
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.