- 1 Deweloper remontuje miejsca rekreacji (71 opinii)
- 2 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (150 opinii)
- 3 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (300 opinii)
- 4 Zajrzyj do międzywojennych witryn (31 opinii)
- 5 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (156 opinii)
- 6 Miejsce zbrodni w liceum. Policjanci spotkali się z uczniami (12 opinii)
Próbny przejazd tramwaju aleją Pawła Adamowicza
W poniedziałek al. Adamowicza przejechał tramwaj. Na razie na pokładzie wiózł inżynierów. Do ruchu pasażerskiego trasa ma zostać oddana w czerwcu.
Wszystko wskazuje na to, że tramwaje linii nr 12 oraz autobusy nocne N2 pojadą al. Adamowicza już w czerwcu. W poniedziałek, 25 maja, odbył się na tej trasie pierwszy przejazd techniczny składu - na razie bez "zwykłych" pasażerów na pokładzie. Według planów tramwaje mają kursować tam co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy.
- Wszystko wskazuje na to, że zostanie on uruchomiony w czerwcu - powiedział Włodzimierz Bartosiewicz.
Jak usłyszeliśmy w Zarządzie Transportu Miejskiego, al. Pawła Adamowicza w ciągu dnia pojadą tramwaje linii nr 12 - co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Przejazd tramwajem aleją ma trwać niecałe 10 minut. W tym czasie skład minie 6 przystanków.
- Nocą trasa ta będzie obsługiwana przez autobusową linię N2. Obie linie zostaną uruchomione równocześnie. Rozkład jazdy "dwunastki" nie zmieni się znacząco. Zostanie jedynie wydłużona jej trasa - mówi Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM.
Sprawdzą popularność nowej trasy
Przedstawiciele organizatora transportu miejskiego podkreślają, że trwają prace nad kompleksowym projektem oferty przewozowej na nowej trasie.
- Będziemy stale obserwować potrzeby pasażerów i dostosowywać rozkłady jazdy do popytu - mówi Zygmunt Gołąb.
Oznacza to, że jeżeli okaże się, iż nowa linia cieszy się bardzo dużą popularnością, tramwaje pojadą po niej częściej. Pasażerowie nie powinni jednak spodziewać się wypuszczenia na trasę "dziennego" autobusu - organizator przewozów unika dublowania środków transportu.
Jak kursują tramwaje i autobusy w Gdańsku?
Samochody pojechały al. Adamowicza wcześniej
Przypomnijmy: koszt inwestycji to ok. 243 mln zł. Budowa al. Pawła Adamowicza jest częścią opracowanego przez władze miasta Strategicznego Programu Rozwojowego dzielnicy Południe na lata 2014-2020. W pierwszej połowie stycznia tego roku władze miasta i przedstawiciele wykonawcy al. Pawła Adamowicza otworzyli ostatni fragment nowo powstałej trasy łączącej Morenę z Jasieniem.
Oddano wówczas do użytku kierowców ostatni fragment ulicy Nowej Bulońskiej - nazwanej al. im. Pawła Adamowicza. W tym czasie po raz pierwszy auta pojechały efektownym wiaduktem nad potokiem Siedleckim, tzw. estakadą wenecką. To pierwszy tego typu obiekt powstały w kraju od ponad 100 lat.
Próbny przejazd tramwaju al. Pawła Adamowicza (29 opinii)
Miejsca
Opinie (391) ponad 100 zablokowanych
-
2020-05-25 14:36
To teraz drugie uroczyste otwarcie
Potem trzecie jak ścieżkę rowerową skończą. Czwarte jak chodniki. A piąte po gdyńsku jak pasy namalują.
- 20 6
-
2020-05-25 14:37
Nowa Politechniczna (1)
Potrzebna trasa Morena-Wrzeszcz
- 28 7
-
2020-05-25 23:49
zbędna
i szkodliwa.
- 0 1
-
2020-05-25 14:41
opat opat opat budujcie Opat Opat Opat
- 3 6
-
2020-05-25 14:42
Droga 3 Powiatów - budujcie
- 3 5
-
2020-05-25 14:43
drogę ViaMaris - budujcie
- 2 2
-
2020-05-25 14:46
Ja się zastanawiam. (3)
Jak Ci z ul. Węgrzyna będą wyjeżdżać! na Jabłoniową, mimo że będą mieć zielone światło nie wjadą bo będzie zapchane. Na Jabłoniowej w godzinach szczytu, będzie korek do świateł z Warszawską.
- 9 3
-
2020-05-25 14:52
jedyna inwestycja naświecie co z 2 pasów przechodzi w jeden na moście a potem znowu w 2 pasy (1)
a wiadukt za setki milionów zaprojektowali za wąski i nie da się poszerzyć - to jest deal
- 6 4
-
2020-05-25 21:13
To jest wiadukt-spowalniacz
Nowe trendy tego wymagają
- 2 2
-
2020-05-26 15:21
Jak?
Otóż baaaaaaaaaaaaardzo powoli. Tak samo jak ja, kiedy wyjeżdżam od siebie i dołączam się do ul. Bulońskiej po uruchomieniu al. Adamowicza... Lepiej już było. Pozostaje tylko chyba się pogrodzić i zaszlabanować tak, żeby w tych 'małych" uliczkach osiedlowych mogli jeździć tylko "swoi".
- 0 0
-
2020-05-25 14:48
haha le sie usmiałem beda dostosowywac do zapotrzebowania akurat tylko dlaczego tramwaje sa przepełnione w Gdańsku?
Zmarnowali 243 mln zł idealny przykład niegospodarności tam przed wszystkim powinien być bus pas dla autobusów bez emisji spalin!! po pierwsze było by taniej po drugie szybciej by się budowa zakończyła !!
- 12 8
-
2020-05-25 14:52
To jest Rębowo to są pola PGR Rębowo długie lata byłem traktorzystą w PGR Rębowo i orałem tą ziemię jako ziemia PGR Rębowo (2)
PGR - Państwowe Gospodarstwo Rolne - niema się czego wstydzić bo były też:
PGR Rębowo
PGR Jasięń
PGR Kowale
PGR Kiełpinek
PGR Karczemki
PGR Matarnia
PGR Owczarnia
I tak można wyliczać
..............- 14 4
-
2020-05-25 23:05
A jeździłeś c60 a wieczorem po mleko do gospodarzy i do Maćkowy?Ale kasa była!
- 1 0
-
2020-05-26 07:15
O czym ty mówisz?
Żal Ci tych PGR-ów. Chłopie idź z czasem postępu. Cofasz się do tyłu - co było!. Tego już nie ma.
- 0 0
-
2020-05-25 14:53
W promieniu 3 km 3 pętlę tramwajowe
Dołóżcie jeszcze ze 2 bo za mało. To jest przykład racjonalnego wydawania naszych pieniedzy i efektywnej komunikacji. Brawo, ile fakultetów trzeba skończyć żeby takie dzieło stworzyć...
- 28 9
-
2020-05-25 14:54
muza jakby conajmniej w kosmos lecieli
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.