- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (68 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (495 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (252 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (226 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (113 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (134 opinie)
Produkcja rowerów Mevo ma zakończyć się do końca września
- Po 10 września z taśmy produkcyjnej w Niemczech dziennie zjeżdżać będzie 150 rowerów Mevo. Produkcja zakończy się jeszcze we wrześniu i stopniowo będziemy dostarczać jednoślady do Polski - zapewnia Paweł Orłowski, prezes Nextbike Polska. Problemy związane z opóźnieniem II etapu miały wynikać z trudności we współpracy z partnerem Nextbike GmbH.
Mevo - zerwana umowa. System zawieszony
II etap roweru metropolitalnego Mevo zakładający dostarczenie 2856 jednośladów miał zostać odebrany 1 marca. Tak jednak się nie stało. W późniejszym terminie operator Nextbike Polska zapewniał, że rowery dojadą do metropolii w połowie sierpnia. Dziś wiemy już, że do Gdańska dojechało zaledwie nieco ponad 700 sztuk.
Nowe rowery Mevo nie dojadą do Trójmiasta w terminie
Szef Nextbike'a opowiadał także o problemach związanych z niemiecką spółką Nextbike GmbH. Problemy z płynnością miały spowodować opóźnienia w dostarczeniu drugiego etapu roweru Mevo.
Hossa na rynku rowerowym i problemy z niemieckim Nextbike GmbH powodem opóźnień Mevo
- Nextbike Polska w zeszłym roku wygrało 29 przetargów i rozbudowało system do ponad 40 miast. Nie ukrywamy, że liczba zamówień i hossa na rynku rowerowym spowodowała, że nasz niemiecki partner nie wyrabiał się z produkcją i nie nadążał z realizacją naszych zadań. W związku z tym Nextbike GmbH miało problemy z płynnością. Te problemy rozwiązali akcjonariusze w lipcu tego roku. Mianowicie chodzi mi o fundusz, który jest właścicielem Nextbike GMBH. Dofinansował on firmę, zabezpieczając ją, jeżeli chodzi o środki na dalszy rozwój i dokończenie naszej produkcji - mówił Paweł Orłowski.
Łącznie 1,8 mln zł za opóźnienie obu etapów rowerów Mevo
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot za opóźnienie w realizacji pierwszego etapu wprowadzania systemu nałożył już na operatora 900 tys. zł kary. Według umowy, opóźnienie drugiego etapu, który miał wystartować 1 marca kosztować będzie Nextbike 300 tys. zł za każdy miesiąc zwłoki (maksymalna kara to 900 tys. zł).
- Wszelkie niedociągnięcia, odstępstwa od umowy są na bieżąco katalogowane i analizowane. Kary zostaną wyegzekwowane. Nie odstąpimy od naliczania kar, jednak w tym momencie skupiamy się na zrealizowaniu programu - mówi Alicja Mongird z OMGGS.
Zgodnie z umową obszar nalicza jeszcze kary m.in. za:
- dostępność rowerów w godzinach 3:00-5:00 (50-90 proc. - 10 tys.; 90-95 proc.- 5 tys.; 95-98 proc. - 3 tys.),
- za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku Usterek Istotnych (wspomaganie, koła itp.) 50 zł za każdą godzinę,
- za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, w przypadku Usterek Nieistotnych (np. koszyk) 50 zł za każdą godzinę,
- dostępność poniżej 50 proc. - za każdy dzień 100 tys. zł
Obecnie z roweru metropolitalnego Mevo korzysta 142 tys. użytkowników, a aż 130 tys. z nich ma wykupiony abonament. Rower wypożyczono już 1,5 mln razy.
Opinie (237) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-03 07:17
Cały ich system rezerwacji to badziew, połowa rowerów
jest niesprawna bo nie działa wspomaganie i jeszcze się chwalą, że mają tylu użytkowników
co z tego jak nie da się skorzystać rowerów nigdzie nie ma.- 34 2
-
2019-09-03 07:19
Tylko oby bez hakenkreuza na ramie.
To ma być wersja polska patriotyczna ze skrzydłami husarza.
- 10 5
-
2019-09-03 07:20
I ok
Widać, że firma chce dobrze i dba o klienta.- 2 12
-
2019-09-03 07:20
prokurator powienien wejść prześwietlić powiązania (3)
Miasto płacvi spółce z kapitałem 5 tys zł 10 mln zł za niezrealizowany przetarg
zero kar zero odpowdzielności - ludzie zostali oszukani zostawieni na lodzie rowery już się sypią
przetarg niezrealizowany. Co chwile jaja a miasto tłumaczy że spółka startuje w innych przetargach w europie i dlatego nie rozwiązuje z nimi umowy.... to są jaja jakieś ? ktoś zarobił grube miliony na szrocie z CHIN na systemie który nie działa nie został zrealizowany a pieniądze płyną jakby wszystko działało poprawnie.- 56 4
-
2019-09-03 07:34
(2)
skąd wiesz że płaci?
- 1 5
-
2019-09-03 07:36
Bo 2 artykuły temu jak nałożył 900tys kary było napisane że nałożyli karę i puścili transzę i czekają na zapłacenie kary (1)
- 8 0
-
2019-09-03 09:46
Nie. Wpłata była mniejsza o nałożoną karę.
- 0 0
-
2019-09-03 07:30
Problem sie rozwiaże za chwile,znikna turysci i sezonowi rowerzysci....
- 13 3
-
2019-09-03 07:34
Mevo
Mevo to złom
Rowery nie sprawne
Z bateriami
I jeszcze kary i wyzysk
Ja se kupił rowera za 100 zł i zrobił z niego machinę wojenną
I się śmieje z Mevo- 14 7
-
2019-09-03 07:34
Umowa niekorzystna dla miasta - kary max za 3 miesiace a opóźnienie 2. Etapu to już 6 miesiecy (2)
Zresztą kolejna taka umowa - jakoś miasto prawie zawsze w tych publiczno-prywatnych inwestycjach wychodzi jak Zabłocki na mydle - prokurator powinien się tym zainteresowac
Poza tym mnostwo rowerów na stacjach mevo jest bezużyteczna - pali się czerwona lampka...
Nie wierzę w tłumaczenia nextbike- 30 1
-
2019-09-03 09:29
Cos takiego opisywano juz we Wloszech w latach 80tych. Mafia zrozumiala, ze wieksza kasa i od razu czysta jest ze "wspolpracy" z gminami niz z przemytu albo okradania drobnych przedsiebiorcow.
- 5 0
-
2019-09-03 10:32
niestety ale to jest norma z publicznymi pieniędzmi
nam siłą zabierają hajs w podatkach a później wydają to lekka ręką
zawsze powtarzam że podatki powinny być jak najniższe - wtedy urzędasy maja mniej pieniędzy na rożne wałki, transfery dla rydzyka, prywatne loty, nagrody, strony o puszczy, itd itd....- 1 0
-
2019-09-03 07:34
Krowy paść a nie technologia
I co z tego jak zaraz w kraju wschodzącej cebuli jeden Janusz z drugim Sebixem "zarezerwują" sobie rower w szopie, piwnicy pod kłódką
- 7 4
-
2019-09-03 07:36
Fabryka w Niemczech nie wyrabia z produkcją kilkuset rowerów (3)
Może by zamienić dostawcę na którąś z polskich firm - mamy kilka zacnych..
- 26 4
-
2019-09-03 07:38
Najlepsze jest to że nie z produkcją tylko z montażem
Bo rowery produkowane są w Chinach i w części złożone przyjeżdżają do europy
- 13 0
-
2019-09-03 07:54
I będzie tak jak z tramwajami pesy. (1)
rok opóźnienia.
- 4 1
-
2019-09-03 08:21
Albo tak jak z pociągami pesy na PKM - co chwila awaria :P
- 2 1
-
2019-09-03 07:42
Olałem ten rower juz dawno, po co mi dodatkowy stres? W Polsce jak zawsze - za co sie wezma - zepsują.
- 24 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.