• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy SKM Przymorze będzie gotowy wiosną

Michał Brancewicz
27 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Modernizacja peronu SKM Przymorze-Uniwersytet przewiduje m.in. budowę dłuższego zadaszenia.
  • Tak po modernizacji ma wyglądać peron SKM na Przymorzu.
  • Peron przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet zyska nową nawierzchnię oraz ławki i wyświetlacze informujące o czasie przyjazdu pociągu.

Do końca marca przyszłego roku powstanie projekt niezbędny do rozpoczęcia modernizacji przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet. Peron zyska m.in. zadaszenie oraz nową nawierzchnię. Rozpoczęcie prac, których koszt szacowany jest na 6-8 mln zł, planowane jest na przyszły rok.



Co, twoim zdaniem, w największym stopniu wpłynęłoby na poprawę jakości usług SKM?

W lipcu Szybka Kolej Miejska ogłosiła, że poszukuje wykonawcy wielobranżowej dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej dla modernizacji peronu SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet. Jednak pierwszy przetarg musiał zostać unieważniony, bowiem nie wpłynęła żadna oferta.

W sierpniu SKM ponowiła postępowanie. Tym razem zgłosiło się aż sześciu chętnych. Rozpiętość cenowa ofert okazała się bardzo duża:

  1. ZP-Ekoprojekt z Chłapowa - 310,4 tys. zł
  2. Tatami Architekci z Gdańska - 332,1 tys. zł
  3. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska - 362,8 tys. zł
  4. Studium z Warszawy - 452,6 tys. zł
  5. Biuro Projektowo-Konsultingowe ze Szczecina - 734,7 tys. zł
  6. Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu - 1,16 mln zł


O wyborze w 100 proc. decyduje cena. SKM ma do wydania na ten cel 615 tys. zł, więc cztery oferty mieszczą się w zaplanowanym budżecie.

Wykonawca będzie miał czas do 31 marca 2020 roku na opracowanie dokumentacji. W poprzednim postępowaniu mowa była o ostatnim dniu 2019 roku.

  • Przebudowa przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet przewiduje również remont budynku kas.
  • Tunel prowadzący na peron zyska nowy wygląd.
  • Inwestycja obejmie także remont tunelu od strony Przymorza prowadzącego na peron.
Modernizacja przystanku SKM Przymorze Uniwersytet została podzielona na trzy etapy:

  • etap 1 obejmuje przebudowę północnego wejścia na peron wraz z remontem tunelu, montaż windy, wymianę nawierzchni peronu, budowę fragmentu nowej wiaty nad zejściem do tunelu,
  • etap 2 obejmuje budowę dalszej części wiaty o długości ok. 130 m aż do zejścia południowego, monitoring i system informacji pasażerskiej,
  • etap 3 obejmuje małą architekturę (ławki, kosze, wiatrołapy), montaż gabloty z informacjami, biletomatu, zegarów, kasowników), wymianę pozostałej części nawierzchni, remont budynku kas i chodnika od ul. Kołobrzeskiej do południowego wejścia.


SKM szacuje, że modernizacja pochłonie od 6 do 8 mln zł.

- Remont przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet planujemy rozpocząć w 2020 roku. Czas realizacji tego przedsięwzięcia zależny będzie od tempa pozyskania środków - mówił przy okazji pierwszego przetargu Tomasz Złotoś, rzecznik SKM. - Jeżeli uda nam się jednorazowo zdobyć całość środków na ten remont, prace będą realizowane jednocześnie. Jeżeli fundusze będą napływały stopniowo, roboty będą prowadzone etapami.

Opinie (131)

  • A co z wyjściem na stronę OBC i uniwersytetu? (2)

    Dlaczego w 2020 roku nie można zrobić czegoś tak prostego? Przecież ci pasażerowie wypracują w korpo większość podatków dla tego miasta, a infrastruktury zużyją znacznie mniej niż janusz w starym passacie codziennie parkujący na trawniku i robiący na czarno.

    • 4 2

    • Torus dał kasę i ma wyjście na biurowce. OBC by chciało na krzywy...

      • 1 0

    • Bedzie przy kolejnej gruntownej przebudowie

      Bo po co zrobic od razu wszystko to juz przeciez kolejny remont tego przystanku

      • 0 1

  • Wizualizacja - dramat. Czy ci ludzie mają mózgi ?

    • 2 2

  • Dlaczego nie ma zadnej ochrony przed wiatrem?

    Nie mozna zrobic porzadnie tak jak chociazby na zabiance?

    • 1 0

  • Kompleksowy projekt niezbędny na Przymorzu zamiast każdy sobie rzepkę skrobie

    Kompleksowy konkurs zamiast łataniny w stylu każdy sobie rzepkę skrobie. Zbudowano największe w północnej Polsce City biurowo handlowe oraz kampus Uniwersytecki. W tym miejscu największym problemem są miejsca parkingowe i korki oraz przejazd pod torami bo brak na nie miejsca. Dodatkowy problem to brak dodatkowego tunelu drogowego pod torami PKP dla samochodów , autobusów i tramwajów gdyż istniejąca infrastruktura drogowa i komunikacji MZK z lat 70 XX w jest zbyt mała dla obecnego ogromnego Citi biurowo-handlowego oraz kampusu Uniwersyteckiego i hali sportowej. Rozwiązaniem godnym XXI w byłby podziemny Parking o minimum 1 km długości zbudowany pod torami PKP z odpowiednimi ciągami pieszymi do i z przystanku Przymorze Uniwerek na 4 strony świata. To powinno być zaprojektowane kompleksowo jako etap 4 do realizacji na lata 2021-2023 z uwzględnieniem dodatkowego przejazdu pod torami PKP dla samochodów i tramwaju. Włodarze miasta i województwa ! Wyborcy oczekują na właściwe realne działania aby znaczęco i kompleksowo rozwiązać problemy dostosowania infrastruktury drogowo-komunikacyjnej Przymorza na właściwym poziomie w okresie 3-4 lat do obecnego zagospodarowania tereni i ilości przemieszczających się tu ludzi oraz pojazdów..

    • 2 0

  • Oczywiscie design jak w prl-u. Ale to standard dla pkp...

    • 1 1

  • może czas na

    a może tak w końcu zrobić remont przystanku Gdynia-Grabówek (z lat 50-tych). Wygłąd tego przystanku "woła o pomstę do nieba", żenada
    Inne nie dosyć , że później budowane (tu lata 70-te), ale także remontowane.

    • 0 0

  • Gdzie wiaty?!

    Przecież tam gwiżdzi tak, że głowę urywa!

    • 2 0

  • SKM na estakadę a pod nią parkingi i dworce łączące perony SKM i komunikację miejską

    Pierwsze tory PKP w Gdańsku i na trasie do Gdyni były na poziomie gruntu. Następnie przeniesiono je w górę na nasyp ze względu na bezpieczeństwo. Obecnie nadszedł czas aby zamiast nasypu pod torami PKP i SKM tory przenieść je na estakadę lub do tunelu aby odzyskać teren w miejscu dzisiejszego nasypu. Na odzyskanym terenie zbudować parkingi i dwu lub trzypoziomowe dworce w miejscach przystanków SKM i stacji PKP dla komunikacji MZK czyli tramwajów, autobusów i trojlebusów oraz e-rowerów czy wypożyczalni e-karów. Tak się dzisiaj rozwija i usprawnia transport publiczny oraz likwiduje bariery transportowe usprawnia poprzeczne przejazdy dla ruchu samochodowego i przejscia dla potoków podróżnych. Pierwszy odcinek to kompleksowe rozwiązanie na Przymorzu np od Oliwy do Zaspy. Co na to planowanie przestrzenne i władze metropolii?

    • 1 0

  • Do remontu trochę więcej niż SKM Przymorze

    Gdańsk Stocznia, Zaspa, Oliwa, śmierdzący Gdańsk Główny i nie wiem czy w Gdyni jest cokolwiek, co nie potrzebuje remontu. Poza tym czyj to jest fetysz, że przejścia podziemne zawsze są takie wąskie, niskie i ciemne....

    • 1 0

  • papier

    przyjmie wszystko - koniec 2022 roku i nic

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane