- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (68 opinii)
- 2 Nowa siedziba gdańskich policjantów (75 opinii)
- 3 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (482 opinie)
- 4 Kim jest Aleksandra Kosiorek? (713 opinii)
- 5 Te zabytki otwierają się po remontach (63 opinie)
- 6 Nowi lokatorzy zburzyli spokój w kamienicy (250 opinii)
Projekt przebudowy SKM Przymorze będzie gotowy wiosną
Do końca marca przyszłego roku powstanie projekt niezbędny do rozpoczęcia modernizacji przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet. Peron zyska m.in. zadaszenie oraz nową nawierzchnię. Rozpoczęcie prac, których koszt szacowany jest na 6-8 mln zł, planowane jest na przyszły rok.
W sierpniu SKM ponowiła postępowanie. Tym razem zgłosiło się aż sześciu chętnych. Rozpiętość cenowa ofert okazała się bardzo duża:
- ZP-Ekoprojekt z Chłapowa - 310,4 tys. zł
- Tatami Architekci z Gdańska - 332,1 tys. zł
- Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska - 362,8 tys. zł
- Studium z Warszawy - 452,6 tys. zł
- Biuro Projektowo-Konsultingowe ze Szczecina - 734,7 tys. zł
- Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu - 1,16 mln zł
O wyborze w 100 proc. decyduje cena. SKM ma do wydania na ten cel 615 tys. zł, więc cztery oferty mieszczą się w zaplanowanym budżecie.
Wykonawca będzie miał czas do 31 marca 2020 roku na opracowanie dokumentacji. W poprzednim postępowaniu mowa była o ostatnim dniu 2019 roku.
Modernizacja przystanku SKM Przymorze Uniwersytet została podzielona na trzy etapy:
- etap 1 obejmuje przebudowę północnego wejścia na peron wraz z remontem tunelu, montaż windy, wymianę nawierzchni peronu, budowę fragmentu nowej wiaty nad zejściem do tunelu,
- etap 2 obejmuje budowę dalszej części wiaty o długości ok. 130 m aż do zejścia południowego, monitoring i system informacji pasażerskiej,
- etap 3 obejmuje małą architekturę (ławki, kosze, wiatrołapy), montaż gabloty z informacjami, biletomatu, zegarów, kasowników), wymianę pozostałej części nawierzchni, remont budynku kas i chodnika od ul. Kołobrzeskiej do południowego wejścia.
SKM szacuje, że modernizacja pochłonie od 6 do 8 mln zł.
- Remont przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet planujemy rozpocząć w 2020 roku. Czas realizacji tego przedsięwzięcia zależny będzie od tempa pozyskania środków - mówił przy okazji pierwszego przetargu Tomasz Złotoś, rzecznik SKM. - Jeżeli uda nam się jednorazowo zdobyć całość środków na ten remont, prace będą realizowane jednocześnie. Jeżeli fundusze będą napływały stopniowo, roboty będą prowadzone etapami.
Opinie (131)
-
2019-08-27 22:36
A co z wyjściem na stronę OBC i uniwersytetu? (2)
Dlaczego w 2020 roku nie można zrobić czegoś tak prostego? Przecież ci pasażerowie wypracują w korpo większość podatków dla tego miasta, a infrastruktury zużyją znacznie mniej niż janusz w starym passacie codziennie parkujący na trawniku i robiący na czarno.
- 4 2
-
2019-08-27 22:48
Torus dał kasę i ma wyjście na biurowce. OBC by chciało na krzywy...
- 1 0
-
2019-08-28 06:45
Bedzie przy kolejnej gruntownej przebudowie
Bo po co zrobic od razu wszystko to juz przeciez kolejny remont tego przystanku
- 0 1
-
2019-08-27 22:41
Wizualizacja - dramat. Czy ci ludzie mają mózgi ?
- 2 2
-
2019-08-27 23:28
Dlaczego nie ma zadnej ochrony przed wiatrem?
Nie mozna zrobic porzadnie tak jak chociazby na zabiance?
- 1 0
-
2019-08-28 07:32
Kompleksowy projekt niezbędny na Przymorzu zamiast każdy sobie rzepkę skrobie
Kompleksowy konkurs zamiast łataniny w stylu każdy sobie rzepkę skrobie. Zbudowano największe w północnej Polsce City biurowo handlowe oraz kampus Uniwersytecki. W tym miejscu największym problemem są miejsca parkingowe i korki oraz przejazd pod torami bo brak na nie miejsca. Dodatkowy problem to brak dodatkowego tunelu drogowego pod torami PKP dla samochodów , autobusów i tramwajów gdyż istniejąca infrastruktura drogowa i komunikacji MZK z lat 70 XX w jest zbyt mała dla obecnego ogromnego Citi biurowo-handlowego oraz kampusu Uniwersyteckiego i hali sportowej. Rozwiązaniem godnym XXI w byłby podziemny Parking o minimum 1 km długości zbudowany pod torami PKP z odpowiednimi ciągami pieszymi do i z przystanku Przymorze Uniwerek na 4 strony świata. To powinno być zaprojektowane kompleksowo jako etap 4 do realizacji na lata 2021-2023 z uwzględnieniem dodatkowego przejazdu pod torami PKP dla samochodów i tramwaju. Włodarze miasta i województwa ! Wyborcy oczekują na właściwe realne działania aby znaczęco i kompleksowo rozwiązać problemy dostosowania infrastruktury drogowo-komunikacyjnej Przymorza na właściwym poziomie w okresie 3-4 lat do obecnego zagospodarowania tereni i ilości przemieszczających się tu ludzi oraz pojazdów..
- 2 0
-
2019-08-28 07:39
Oczywiscie design jak w prl-u. Ale to standard dla pkp...
- 1 1
-
2019-08-28 10:13
może czas na
a może tak w końcu zrobić remont przystanku Gdynia-Grabówek (z lat 50-tych). Wygłąd tego przystanku "woła o pomstę do nieba", żenada
Inne nie dosyć , że później budowane (tu lata 70-te), ale także remontowane.- 0 0
-
2019-08-28 11:30
Gdzie wiaty?!
Przecież tam gwiżdzi tak, że głowę urywa!
- 2 0
-
2019-08-28 22:21
SKM na estakadę a pod nią parkingi i dworce łączące perony SKM i komunikację miejską
Pierwsze tory PKP w Gdańsku i na trasie do Gdyni były na poziomie gruntu. Następnie przeniesiono je w górę na nasyp ze względu na bezpieczeństwo. Obecnie nadszedł czas aby zamiast nasypu pod torami PKP i SKM tory przenieść je na estakadę lub do tunelu aby odzyskać teren w miejscu dzisiejszego nasypu. Na odzyskanym terenie zbudować parkingi i dwu lub trzypoziomowe dworce w miejscach przystanków SKM i stacji PKP dla komunikacji MZK czyli tramwajów, autobusów i trojlebusów oraz e-rowerów czy wypożyczalni e-karów. Tak się dzisiaj rozwija i usprawnia transport publiczny oraz likwiduje bariery transportowe usprawnia poprzeczne przejazdy dla ruchu samochodowego i przejscia dla potoków podróżnych. Pierwszy odcinek to kompleksowe rozwiązanie na Przymorzu np od Oliwy do Zaspy. Co na to planowanie przestrzenne i władze metropolii?
- 1 0
-
2019-08-29 15:08
Do remontu trochę więcej niż SKM Przymorze
Gdańsk Stocznia, Zaspa, Oliwa, śmierdzący Gdańsk Główny i nie wiem czy w Gdyni jest cokolwiek, co nie potrzebuje remontu. Poza tym czyj to jest fetysz, że przejścia podziemne zawsze są takie wąskie, niskie i ciemne....
- 1 0
-
2022-12-10 14:05
papier
przyjmie wszystko - koniec 2022 roku i nic
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.