• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy SKM Przymorze będzie gotowy wiosną

Michał Brancewicz
27 sierpnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Modernizacja peronu SKM Przymorze-Uniwersytet przewiduje m.in. budowę dłuższego zadaszenia.
  • Tak po modernizacji ma wyglądać peron SKM na Przymorzu.
  • Peron przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet zyska nową nawierzchnię oraz ławki i wyświetlacze informujące o czasie przyjazdu pociągu.

Do końca marca przyszłego roku powstanie projekt niezbędny do rozpoczęcia modernizacji przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet. Peron zyska m.in. zadaszenie oraz nową nawierzchnię. Rozpoczęcie prac, których koszt szacowany jest na 6-8 mln zł, planowane jest na przyszły rok.



Co, twoim zdaniem, w największym stopniu wpłynęłoby na poprawę jakości usług SKM?

W lipcu Szybka Kolej Miejska ogłosiła, że poszukuje wykonawcy wielobranżowej dokumentacji projektowej budowlano-wykonawczej dla modernizacji peronu SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet. Jednak pierwszy przetarg musiał zostać unieważniony, bowiem nie wpłynęła żadna oferta.

W sierpniu SKM ponowiła postępowanie. Tym razem zgłosiło się aż sześciu chętnych. Rozpiętość cenowa ofert okazała się bardzo duża:

  1. ZP-Ekoprojekt z Chłapowa - 310,4 tys. zł
  2. Tatami Architekci z Gdańska - 332,1 tys. zł
  3. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska - 362,8 tys. zł
  4. Studium z Warszawy - 452,6 tys. zł
  5. Biuro Projektowo-Konsultingowe ze Szczecina - 734,7 tys. zł
  6. Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu - 1,16 mln zł


O wyborze w 100 proc. decyduje cena. SKM ma do wydania na ten cel 615 tys. zł, więc cztery oferty mieszczą się w zaplanowanym budżecie.

Wykonawca będzie miał czas do 31 marca 2020 roku na opracowanie dokumentacji. W poprzednim postępowaniu mowa była o ostatnim dniu 2019 roku.

  • Przebudowa przystanku SKM Przymorze-Uniwersytet przewiduje również remont budynku kas.
  • Tunel prowadzący na peron zyska nowy wygląd.
  • Inwestycja obejmie także remont tunelu od strony Przymorza prowadzącego na peron.
Modernizacja przystanku SKM Przymorze Uniwersytet została podzielona na trzy etapy:

  • etap 1 obejmuje przebudowę północnego wejścia na peron wraz z remontem tunelu, montaż windy, wymianę nawierzchni peronu, budowę fragmentu nowej wiaty nad zejściem do tunelu,
  • etap 2 obejmuje budowę dalszej części wiaty o długości ok. 130 m aż do zejścia południowego, monitoring i system informacji pasażerskiej,
  • etap 3 obejmuje małą architekturę (ławki, kosze, wiatrołapy), montaż gabloty z informacjami, biletomatu, zegarów, kasowników), wymianę pozostałej części nawierzchni, remont budynku kas i chodnika od ul. Kołobrzeskiej do południowego wejścia.


SKM szacuje, że modernizacja pochłonie od 6 do 8 mln zł.

- Remont przystanku SKM Gdańsk Przymorze-Uniwersytet planujemy rozpocząć w 2020 roku. Czas realizacji tego przedsięwzięcia zależny będzie od tempa pozyskania środków - mówił przy okazji pierwszego przetargu Tomasz Złotoś, rzecznik SKM. - Jeżeli uda nam się jednorazowo zdobyć całość środków na ten remont, prace będą realizowane jednocześnie. Jeżeli fundusze będą napływały stopniowo, roboty będą prowadzone etapami.

Opinie (131)

  • dobrze, że PKP inwestuje, bo przystanek wygląda tragicznie. (10)

    • 63 4

    • Tu potrzeba prawdziwej rewolucji, a nie pudrowania (8)

      SKM Przymorze-Uniwersystet powinien się stać węzłem komunikacyjnym - jednym z najważniejszych w aglomeracji.

      SKM - spoko, ale dlaczego w sumie nie skorzystać z okazji i nad torami zbudować kilku pięter usług (siłownie, sklepy, poczekalnia, jakieś jedzenie, biblioteka). Idę z pracy, szybkie zakupy i pociągiem do domu. Albo trening przed / po pracy, albo książkę wypożyczyć.

      Tramwaj od Chłopskiej do Wita Stwosza wzdłuż Kołobrzeskiej i Bażyńskiego. Zadaszone przejście z peronu tramwaju dna perony SKM.

      Przystanek autobusowy (może pętla?)

      Specjalne miejsca parkingowe tylko dla samochód współdzielonych i skuterów. Rowery Mevo.

      Moim zdaniem należałoby także rozpatrzyć, czy nie jest już czas zamknąć stację dalekobieżną w Oliwie i przenieść ją do Przymorza.

      Albo pójdziemy bardzo odważnie i plany będą poważne, jak przystało na poważne miasto z ambicjami, albo utkniemy w korkach i smrodzie spalin, bez realnej alternatywy.

      Co więcej - poprawa dojazdu do SKM Przymorze i w okolice. Aktualnie Morena czy Zaspa nie mają szczególnie wspaniałego dojazdu.

      • 11 4

      • Zgoda co do wartości węzła przesiadkowego, tylko zauważ, że SKM jest odpowiedzialna za swoją infrastrukturę. Remont przystanku SKM teraz nie blokuje zrobienia tam w czasie późniejszym przebudowy przez miasto.

        No, powiedzmy, że nadbudowywanie torów byłoby tam niepotrzebne, bo wokół jest jeszcze trochę wolnego miejsca.

        >Moim zdaniem należałoby także rozpatrzyć, czy nie jest już czas zamknąć stację dalekobieżną w Oliwie i przenieść ją do Przymorza.
        No to to jest akurat bez sensu

        • 8 1

      • Piękne wizje, ale pomysł do zrealizowania tylko w SimCity lub Cities Skylines (4)

        Gdzie znajdziesz na to miejsce? Okej, w górę można się piąć, ale gdzie zmieścisz tramwaje, gdzie wykonasz przekop dla tego przystanku pod nasypem? Gdzie zmieścisz pętlę autobusową? Jak widzisz poszerzenie nasypu dla peronów dalekobieżnych? Bo ja widzę dwie opcje - rozwalamy Alchemię albo Słupską na kawałki. O pieniądzach po prostu nie wspomnę.

        • 8 0

        • jak już marzymy, to można wiele planów snuć (1)

          np zlikwidować w ogóle istniejące stacje przymorze oraz oliwa i połączyć je w jedną, dużą całość na miejscu ogródków działkowych czy złomowca przy torach

          Rozwalić alchemię - też nie taki zły pomysł :]

          • 1 6

          • Obym dozyl kiedys uroczystego rozpier..nia oliviafiuta w obc

            • 3 0

        • W porzadnym miescie rozwazonoby choc fragment trasy pod ziemia ( w krakowie czy poznaniu juz takie istnieja). Nawet mlody walesa w kampanii mowil ze trzeba odwazniej zaczac podchodzic fo planowania w gdansku. Bo lesne dziadki z brg tkwia mentalnie w latach 70tych a ich powiernicy z biura bpbk to chyba poza gdanskiem nigdy nie byli.

          • 1 1

        • przecież tam jest pętla

          tyle, że po drugiej stronie ulicy...
          czy już się tak porobiło, że nie ma?

          • 0 0

      • Ano właśnie.

        Daszek czy malatura to są przysłowiowe kwiatki do kożucha.
        Sedno sprawy to to, że do biurowców wysiadają dziesiątki ludzi. Jedyny przystanek skm, na którym robią się piesze korki na schodach.

        Potrzebna jest przebudowa całości węzła przesiadkowego, a nie tylko karteczka "świeżo malowane"...

        • 2 3

      • Sloiki od mamy nie starczaja?

        Zamknac stacje istnejaca od ponad 100 lat, w historycznej przedwojennej dzielnicy, bo jakis deweloper z budyniem wybudowali szklane wiezowce, ktorych nie odwaza sie postawic nawet w berlinie bo pasuja jak piesc do nosa? To mogl powiedziec jedynie korposzczur z warmii czy mazur. Jedyne co mozna rozwazyc, oczywiscie za pieniadze grabskiego czy tourusa, to przebicie tunelu pod poludniowymi krancami oliwskich peronow a jednoczesnie polaczyc budowany biurowiec tourusa oraz starter z klocami przy grunwaldzkiej. Z tego co mi wiadomo to nawet targi gdanskie jak tam istnialy to cos takiego rozwazaly mimo ze o morforze jeszcze nikt nie myslal. W kazdym razie chlopcze to ze pracujesz w korpokolchozie nie oznacza, ze jest to pepek trojmiasta jak napisales na wstepie

        • 1 4

    • na tej wizualizacji też wygląda to jak sh*t

      zastanawiam się co ci architekci ćpają ...że im takie nieoPiSane cudacwa wychodzą

      • 1 5

  • co do ankiety - przywrócenie linii SKM na południe, do Tczewa (14)

    szkoda że zniknęła, korzystałem niemal codziennie

    • 69 8

    • (2)

      regio jest

      • 3 9

      • (1)

        Regio: jeden krótki skład, nie ma wspólnego biletu z SKM (chyba że metropolitalny za 200 zł na wszystko) i nie zatrzymuje się na wszystkich przystankach w Gdańsku. Brakuje biletu Regio-SKM na trasie np. Gdańsk-Pruszcz za jakieś 100 zł (cena taka minimalnie droższa od biletu na samą SKM lub na samo Regio.)

        • 4 1

        • Bilety regio

          Są honorowane w skm na trasie Gdańsk - Lębork i odwrotnie.

          • 1 1

    • (2)

      I rozbudowa SKM na południe Gdańska.

      • 13 1

      • Partnerstwo prywatno- publiczne (1)

        Nie będzie rozbudowy SKM na południe Gdańska. Wszystkie rezerwy terenowe, ustalone w planach jeszcze w latach 70-tych, sprzedano.

        • 5 0

        • Podzirkujcie brg, adamowiczowi i innym lesnym dziadkom na ktorych glosujecie. Gdyby swego czasu ulec wladzom miasta to na lotnisko kursowalby tramwaj przez chelm i lostowice. W tym miescie nikt nie ma pojecia o nowoczesnym transporcie. Glosujcie dalej na zasadzie malpa byle nie pis.

          • 8 0

    • ważne że do Słupska jeździ... (4)

      żenada... Tczew i Lębork to naturalna aglomeracja, Słupsk już nie....

      • 1 10

      • A do Słupska to nie jeździ przez Lębork?

        • 6 2

      • (2)

        SKM nie jeździ do Słupska prymitywny hejterze
        a szkoda bo SKM powinno komunikować Wybrzeże na liniach zelektryfikowanych właśnie od Słupska do Elbląga i nie zamiast Regio ale niejako obok uzupełniając ofertę
        pytanie tylko czym bo SKM ma tak archaiczne składy że nasuwa się pytanie co się dzieje z pieniędzmi ci co robią akcjonariusze czyli min trójmiejscy samorządowcy...
        o stanie peronów nie wspomnę...

        • 2 4

        • (1)

          skm to wlasnosc pissuarowego PKP

          • 0 4

          • I co z tego skoro marszalek PO organizuje transport w regionie? Kto mu broni wzorem wirlu bogatych regionow stworzyc niezalezne od pkp koleje pomorskie ???

            • 0 0

    • to wy tam w Tczewie to umiecie pisać i czytać po ludzku?

      • 4 2

    • a ja nie skorzystałem ani razu (1)

      dobrze że zlikwidowali

      • 0 0

      • kiedys to był taki pociąg do laskowic pomorskich

        bodajże do sopotu jechał po torach skm, a potem przeskakiwał na dalekobieżne i smigał w polskę; ale to było zaraz po tym jak się skmka oddzieliła od pkp i bilety z pkp były ważne w skm, a w drugie stronę nie; to mysmy wracając z liceum ze wzg. sw. Maksymiliana Nowotki skmką, potem skakali w orłowie na dalekobieżny i dalej po pańsku do Gdańska a skmkę doganialim już w oliwie lub sopocie

        ech były czasy...

        • 0 0

  • u nas w Gdyni większość przystanków SKM wymaga remontów. (4)

    • 33 1

    • U was w Gdyni to hulajnoga zapłonęła,

      i trza było mieszkańców bloku wyganiać z mieszkań. Hulajnogi do remontu.

      • 3 1

    • paradoksalnie w naszym gdańsku nie jest wiele lepiej...
      pytanie co robią włodarze którzy są akcjonariuszami SKM i co robią władze województwa że o PKP nie wspomnę
      zamiast planować fikuśne wodotryski pora na zwykłą nową nawierzchnię, proste wiaty i windy!

      • 2 1

    • SKM ma przecież program modrenizacji przystanków. Było o tym także na tym portalu, czy na fb skm. teraz robią Redłowo, potem chyba Orłowo , Leszczynki i Grabówek. Po latach marazmu wreszcie wzięli się do roboty.

      • 1 1

    • jesteście bezczelni.... a lotnisko to co? jeszcze wam mało?

      jeszcze im przystanki remontować.... phi.

      • 1 3

  • Powinieno by jecze dodatkowe wyjscie z tunelem na drugim koncu peronu (13)

    Na OBC i biurowce po drugiej stronie torów

    To samo także w Oliwie

    • 77 7

    • (12)

      Wydaje mi się że są dwa wyjścia, na obu końcach peronu

      • 3 8

      • Jest wyjscie ale idac nim nadkladasz drogi - ruszasz w kierunku tunelu pod wiaduktem - przeciwnym do OBC (7)

        przy ilosciach przesiadek i koniecznosci dowozenia i odbierania dzieci na czas - kazda minuta sie moze liczyc

        • 12 1

        • (1)

          Zawsze mozesz dowozic, odbierac dzieci po czasie. Co wy z tym czasem wszyscy?

          • 2 7

          • zawsze mozna zamówić se usługę taxi z odebraniem dziecka i dowiezieniem pod dom

            500+ sebixy i grażynki tego nie znajo ???

            • 1 3

        • 20 metrów nadkładasz? (3)

          30? masakra no

          • 3 7

          • A po ch nadkladac jak mozna zrobic dobrze przy okazji remontu?

            • 2 0

          • Punkt widzenia ... (1)

            Jak jeden kierowca ma zaparkować 100 m dalej to jest tragedia, ale jak tysiące pieszych ma codziennie nadrabiać kilkadziesiąt metrów to wszystko w porządku. Komunikacja miejska powinna być maksymalnie szybka i wygodna. Kwestia przebicia przejścia w kierunku OBC to nie tylko zysk czasowy. Teraz pasażerowie SKM muszą wychodzić w stronę morza i cofać się do OBC tunelem samochodowym w hałasie i spalinach.

            • 6 0

            • Koszmarne przejście pod wiaduktem

              Dodatkowym utrudnieniem przejścia pod wiaduktem kolejowym jest jego niewystarczająca szerokość:
              przemieszczają się nim tłumy pieszych, rowerzystów i osób na hulajnogach, podążających w obu kierunkach. ( zwłaszcza w godzinach szczytu porannego i popołudniowego).
              W tym miejscu zarówno na ulicy, jak i na chodniku nie ma miejsca na wydzielenie osobnej trasy dla rowerzystów. Taki mix pieszo- rowerowy jest bardzo niebezpieczny zwłaszcza przy trak tłocznej i ruchliwej ulicy.
              Polecam inwestorowi i projektantom przebudowy przystanku skm na Przymorzu przejście się pod wiaduktem w godzinach szczytu.

              Krótko mówiąc komunikacja w tym miejscu i taki sposób przemieszczania się w stronę Uniwersytetu, hali Oliwia i OBC,
              kompletnie nie jest dostosowany do potrzeb jakie wraz z rozbudową miasta zaistniały w tym miejscu.

              • 6 0

        • Akurat tunel po drugiej stronie peronow w Oliwie by sie przydal, polaczenie ok Slaskiej z Derdowskiego. Myslaly juz o tym MTG, bardzo popieralem ten projekt z mysla o mieszkancach oliwy a nie o tym zeby korposzczurom bylo blizej zeby wymienic pranie i sloiki. To tylko pozytywny efekt uboczny. Dobro mieszkancow wartoscia nadrzedna.

          • 4 1

      • (1)

        Autorowi raczej chodziło o to, że przejście dodatkowych kilkunastu metrów to za duży wysiłek. Chciałby tunel bezpośrednio na stronę Grunwaldzkiej co by było bliżej.

        • 4 2

        • to idz tam pod tunelem metr od samochodów w trakcie ulewy :]

          • 1 0

      • Chodzi o tunel (1)

        po "gdyńskiej" stronie, aby był przebity na stronę OBC, bo na razie po zejściu schodami można iść tylko w jedna stronę. Po stronie "gdańskiej" udało się zrobić przejście w stronę Alchemii.

        • 15 0

        • Ależ tam jest parking.

          • 0 3

  • Kiedy skm pojedzie na północ Gdyni? (3)

    • 38 3

    • Podziwiam Twoją wiarę

      w to, że _kiedykolwiek_.

      • 4 0

    • perspektywa finansowa 2027

      i następne

      • 4 0

    • macie już tam postawione lotnisko to se latajcie

      i morda w kubeł

      • 3 6

  • Piękne wizualizacje (8)

    Jeśli wszystko się uda tak jak na zdjęcia będzie to najładniejszy przystanek SKM na całej linii. Dużą rolę odgrywa to, że przystanek jest blisko zaglębia biznesowego Trójmiasta.

    • 24 13

    • Jakiego zaglebia? (6)

      Hahaha..A jakiez to wielkie firmy sie tam mieszcza?Nie mam na mysli call center.

      • 8 11

      • Światowa czołówka (5)

        Od działów R&D Amazona poczynając. Akurat call center to znam 2 w tamtej lokalizacji. Ty naprawdę nie wiesz, czym się te firmy zajmują.

        • 10 5

        • Ale o ile przyjemniej się żyje, jak się myśli, że innym nie wyszło w życiu

          Przykre.

          • 5 1

        • ar en di amazona, skisnę

          i co żeście tam wymóżdżyli w tym "departamencie"? guzik "kup teraz" przesunąć trochę w lewo? Czy może alexa na chrzcie miała dane oleńka? XD

          Nie wierzę jaka megalomania...

          • 7 5

        • (1)

          Samymi bzdurami. I tak, malo mnie obchodzi w boksie ktorego korpo spedzasz pol zycia..

          • 6 3

          • hehe, na zagrodę to tam trzeba zasłużyć

            teraz się pracuje w ołpenspejsie, przecież wszyscy są wielką rodziną! A, i niezapominajmy: karnet na city marathon i ś w i e ż e o w o c e!!!

            • 4 2

        • Poki ukraina, bialorus i reszta wschodu nie przejma. A wtedy z tymi klocami bedzie taki problrm jak teraz z opuszczonymi fabrykami

          • 0 1

    • W Chylonii jest ladniejszy peron

      Też nowy

      • 1 0

  • A co z ekranam akustycznymi? (3)

    Na wizualizacj ich barkuje tak jak bilbordów i syfu który jest dookoła

    • 34 4

    • na wizualizacji

      ludzie idą z tunelu prosto do prywatnych posesji przy ul. Słupskiej. pewnie zostali zaproszeni na grila

      • 2 2

    • kurcze, najbardziej dziś brakuje mi dobrego kroju liter

      fajnej, charakterystycznej czcionki. SKM powinna swoją mieć. Zresztą nie tylko ona

      • 4 2

    • Spokojnie, wszystko będzie. Jak się uda to może i jakiś śmierdzący bezdomny się znajdzie :D

      • 0 0

  • Tą Kołobrzeską trzeba wyremontować (1)

    Bo nie będzie pasowało... Ponadto Słupską zróbcie bo to wygląda jak .... dno;

    • 34 2

    • Plany remontu i przebudowy skrzyżowania

      ul. ul. Kołobrzeskiej i Słupskiej przewija się w planach miasta już od co najmniej trzech lat. Jakoś szczęśliwego końca nie widać.

      • 5 0

  • Widok na Trójmiejski Park Krajobrazowy znika (3)

    Stopniowo, stopniowo dąży się do tego, żeby z Przymorza nie było szansy zobaczyć wzgórz ani lasu. Zgroza

    • 24 29

    • Już nie ma dzikich plaż,

      na których zbierałem bursztyny.

      • 13 1

    • za to z płatnego tarasu biurowca masz widok

      tak działa kapitalizm

      • 6 1

    • Przeceiz i tak pseudolesnicy wycinaja.

      • 0 0

  • Gdyby miasto bylo madre,to przebudowe sfinansowalby torus i gorski. (7)

    Pobudowali swoje wielkie klocki,z ktorych biora niezla kase.Dla nich szesc-osiem milionow to kwota jak na waciki.

    • 53 7

    • i wszyscy by na tym skorzystali

      i pracownicy na wygodnych dojazdach i miasto i skm, wszyscy

      Tyle że nasi włodarze wolą robić karierę na szczeblu krajowym umawiając się na wizyty u premiera i ministrów, albo leżąc krzyżem u biskupa, niż pomyśleć o wizji aglomeracji i twardo stawiać warunki.

      • 7 1

    • A co ja bym z tego miał? (1)

      • 0 3

      • standardowo jak to przy umowach z deweloperami:

        preferencyjne warunki na kupno mieszkanka dla dziadka lub współmałżonki z rozdzielnością majątkową

        • 6 2

    • A kto zapłacił za remont tunelu polnocnego? I kto go wybudował w stronę biurowców?

      • 3 0

    • (1)

      torus buduje budynki i zaraz szybko je odsprzedaje

      • 0 1

      • I tunel wybudowal za swoje ale to trzeba nie byc ignorantem by to wiedziec

        • 1 0

    • artykół powinien informować

      że Torus za swoje pieniądze i z własnej inicjatywy przedłużył tunel

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane