• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy Węzła Szadółki za ponad 2 mln zł

Maciej Naskręt
2 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Węzeł Kowale wciąż czeka na rozbudowę
Dojazd do Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Dojazd do Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta.

Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie rozbudowy Węzła Szadółki w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. zobacz na mapie Gdańska Najkorzystniejszą z nich - na nieco ponad 2 mln zł - złożyła firma z Gdańska.



Czy korzystasz z Węzła Szadółki?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na opracowanie projektu budowlanego dla rozbudowy Węzła Szadółki. Dokumentacja ma powstać do końca 2017 roku.

Oferty cenowe złożyło pięciu wykonawców. Najkorzystniejszą propozycję złożyło biuro projektów z Wyspy Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk. Swoją usługę wycenili na nieco ponad 2 mln zł. O 300 tys. zł więcej chciałaby otrzymać firma ze Śląska - Mosty Katowice.

Teraz urzędnicy sprawdzą złożone oferty i rozstrzygną przetarg. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena zawarta w ofercie i w 10 proc. okres rękojmi.

Planowana przebudowa Węzła Szadółki. Planowana przebudowa Węzła Szadółki.
Skąd pieniądze na rozbudowę?

Przypomnijmy, że w 2015 r. rozbudowa Węzła Szadółki była konsultowana w ramach Krajowego Programu Rozbudowy Dróg Krajowych 2015-2023. Niestety, inwestycja nie zyskała przychylności poprzedniego rządu (PO), dlatego nie ma szans na środki finansowe z budżetu państwa dla tej inwestycji. Tymczasem potrzeba ich niemało, bo ze wstępnych szacunków wynika, że ok. 160 mln zł.

Władze miasta chcą, by przedsiębiorcy prywatni dołożyli się do przebudowy. Dlatego prowadzą wstępne rozmowy z firmami, ale by usiąść z nimi przy stole negocjacyjnym, samorządowcy muszą wiedzieć, ile dokładnie wydadzą na rozbudowę Węzła Szadółki. W tym celu zamawiają projekt budowlany.

Wizualizacja dwóch wariantów rozbudowy Węzła Szadółki

Dlaczego należy rozbudować Węzeł Szadółki?

Obecny Węzeł Szadółki od lat nie spełnia warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Tylko przychylność ministerialnych urzędników - zezwolenie na odstępstwa - pozwoliła na użytkowanie węzła w obecnym kształcie. Władze Gdańska, w zamian za zgodę, muszą jednak rozbudować splot ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Ustalono, że wszelkie koszty opracowania dokumentacji i budowy poniesie miasto, natomiast gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie nadzorował inwestycję - pozyska niezbędne decyzje.

Przed laty Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi, podczas których wyłoniono dwa warianty rozbudowy. Ostatecznie drogowcy z GDDKiA zarekomendowali inwestycję według droższego z wariantów. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy), prowadzący do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy zobacz na mapie Gdańska.

Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne, z których najbardziej powinni ucieszyć się mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.

W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.

Lista ofert zaproponowanych przez zainteresowanych przetargiem:

1. Mosty Katowice Sp. z o.o. z Katowic - 2 392 350 zł
2. JPL Project Sp. z o.o. z Warszawy - 3 463 680 zł
3. Transprojekt Gdański Spółka z o.o., z Gdańska - 3 877 784 zł
4. Europrojekt Gdańsk S.A. z Gdańska - 2 090 829 zł
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:TFP Sp. z o.o. (dawniej pn.: Getinas Polska Sp. z o.o. ) z Warszawy i GETINSA-PAYMA S.L. z Madrytu - 4 079 700 zł

Miejsca

Opinie (98) 2 zablokowane

  • Oba warianty to jakiś żart...

    Nadal będzie trzeba kolizyjnie włączać się do głównej ul. Jabłoniowej. Czyli postawią światłą i spotęgują korki? Czemu nie tradycyjne ślimakowe zjazdy i bezkolizyjne wjazdy/zjazdy?

    • 13 3

  • Trochę dużo jak na sam projekt, przebudowa za 160 mln to też jakiś kosmos. (1)

    Czemu w Polsce budowa dróg jest taka droga?

    • 6 3

    • Bo przy tym często kradną, wręczają łapówki, ustawiają przetargi, oszukują podwykonawców itp.

      • 1 2

  • Panie Naskręt

    A moze zainteresowalby sie Pan tematem budowy odcinka S6 TRASY KASZUBSKIEJ, bo cos zaczynaja majstrowac w Ministerstwie i chca przesunac budowe w czasie. Nie jest juz podobno priorytetem

    • 3 0

  • Ten projekt to kompletny bezsens!!!!

    Np. po przebudowie, jadący z kierunku Tczewa do Śródmieścia Gdańsk będą musieli przecinać jezdnię prowadzącą do Otomina (po co ???!!!). Projekt jest niespójny ,niesymetryczny i mylący kierowców z zewnątrz! A wystarczy zwykła "koniczynka" - rozwiązanie sprawdzone w Europie od roku 1936 (miejsca jest wystarczająca ilość!!!). No tak ,ale za te niewydarzone bzdety ktoś musi skasować kosmiczny szmal. A kierowcy? Niech się potem męczą przez całe dziesięciolecia. W tym czasie jacyś "mędrcy" będą kosili następny szmal (z naszych podatków !!!) na idiotyczne pseudoanalizy. Ręce opadają...

    • 8 2

  • Jaka la...Wka za tym stoi

    Wystarczy zrobić dwa ronda i sprawa załatwiona. Koszt niewielki

    • 1 3

  • Szadółki

    Niech coś zrobią z wysypiskiem śmieci bo wali w tym roku jeszcze bardziej niż w poprzednim!!! a nie kase na drogi....

    • 1 3

  • Będzie gdzie się bawić w berka !!!

    ... a na serio, to MEGA CHORE rozwiązanie z kilkoma kolizyjnymi skrzyżowaniami !!!

    • 1 1

  • Brak lewoskrętu z Przywidzkiej w Jabłoniową to bardzo zły pomysł

    W tej chwili spora część mieszkańców okolic ul. Guderskiego i osiedla Miłego, może wybrać czy na obwodnicę wjadą w Kowalach, czy w Szadółkach. Ponieważ Świętokrzyska w Kowalach w stronę obwodnicy zawsze rano jest zakorkowana, to wyjazd przez Szadółki jest dużo korzystniejszy. Bez lewoskrętu z Przywidzkiej w Jabłoniową, taka możliwość zostanie praktycznie zablokowana. Chyb, że kierowcy będą przez skrzyzowanie przejeżdżać prosto, zawracać na parkingu Biedronki i skręcając w prawo włączać się w Jabłoniową w kierunku obwodnicy. Ale to dopiero spowoduje bałagan. Ten lewoskręt musi tam zostać.

    • 3 2

  • Kowale

    Lepiej by wykonali zjazd na Kowale, który jest dużo bardziej niebezpieczny.

    • 2 3

  • węzeł karwiny bardziej potrzebny

    węzeł Karwiny bardziej potrzebny Ale poco lepiej ładować kasę tylko w Gdańsk a ze reszta obwodnicy stoi i żeby wjechać na obwodowa na karwinach to codziennie sie stoi w korku to mało istotne bo to nie gdansk lepiej budowac tunele i kolejne wezły w gdansku drogi po kilka razy prerabiac bo to smierdzący gdansk jakie to trójmiasto chyba gdansk i reszta

    • 1 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane