• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy Węzła Szadółki za ponad 2 mln zł

Maciej Naskręt
2 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Węzeł Kowale wciąż czeka na rozbudowę
Dojazd do Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta. Dojazd do Węzła Szadółki na Obwodnicy Trójmiasta.

Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie rozbudowy Węzła Szadółki w ciągu Obwodnicy Trójmiasta. zobacz na mapie Gdańska Najkorzystniejszą z nich - na nieco ponad 2 mln zł - złożyła firma z Gdańska.



Czy korzystasz z Węzła Szadółki?

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska otworzyła oferty w przetargu na opracowanie projektu budowlanego dla rozbudowy Węzła Szadółki. Dokumentacja ma powstać do końca 2017 roku.

Oferty cenowe złożyło pięciu wykonawców. Najkorzystniejszą propozycję złożyło biuro projektów z Wyspy Sobieszewskiej - Europrojekt Gdańsk. Swoją usługę wycenili na nieco ponad 2 mln zł. O 300 tys. zł więcej chciałaby otrzymać firma ze Śląska - Mosty Katowice.

Teraz urzędnicy sprawdzą złożone oferty i rozstrzygną przetarg. O wyborze wykonawcy decyduje w 90 proc. cena zawarta w ofercie i w 10 proc. okres rękojmi.

Planowana przebudowa Węzła Szadółki. Planowana przebudowa Węzła Szadółki.
Skąd pieniądze na rozbudowę?

Przypomnijmy, że w 2015 r. rozbudowa Węzła Szadółki była konsultowana w ramach Krajowego Programu Rozbudowy Dróg Krajowych 2015-2023. Niestety, inwestycja nie zyskała przychylności poprzedniego rządu (PO), dlatego nie ma szans na środki finansowe z budżetu państwa dla tej inwestycji. Tymczasem potrzeba ich niemało, bo ze wstępnych szacunków wynika, że ok. 160 mln zł.

Władze miasta chcą, by przedsiębiorcy prywatni dołożyli się do przebudowy. Dlatego prowadzą wstępne rozmowy z firmami, ale by usiąść z nimi przy stole negocjacyjnym, samorządowcy muszą wiedzieć, ile dokładnie wydadzą na rozbudowę Węzła Szadółki. W tym celu zamawiają projekt budowlany.

Wizualizacja dwóch wariantów rozbudowy Węzła Szadółki

Dlaczego należy rozbudować Węzeł Szadółki?

Obecny Węzeł Szadółki od lat nie spełnia warunków technicznych dla obiektów na drogach ekspresowych. Tylko przychylność ministerialnych urzędników - zezwolenie na odstępstwa - pozwoliła na użytkowanie węzła w obecnym kształcie. Władze Gdańska, w zamian za zgodę, muszą jednak rozbudować splot ul. Jabłoniowej z Obwodnicą Trójmiasta. Ustalono, że wszelkie koszty opracowania dokumentacji i budowy poniesie miasto, natomiast gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad będzie nadzorował inwestycję - pozyska niezbędne decyzje.

Przed laty Zarząd Dróg i Zieleni przeprowadził konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy drogi, podczas których wyłoniono dwa warianty rozbudowy. Ostatecznie drogowcy z GDDKiA zarekomendowali inwestycję według droższego z wariantów. Oznacza to, że obwodnica po obu stronach w tym rejonie zyskałaby dodatkowy pas ruchu (prawy), prowadzący do zjazdów. Zniknąć mają dotychczasowe zjazdy, które nie spełniają warunków technicznych. Całość zyska kształt harfy i będzie podobna do węzła przy stadionie w Letnicy zobacz na mapie Gdańska.

Drogowcy będą musieli wykonać dodatkowy przejazd pod główną nitką obwodnicy, bowiem w rejonie węzła ul. Jabłoniowa będzie miała dwie jezdnie. Przy obwodnicy staną też ekrany akustyczne, z których najbardziej powinni ucieszyć się mieszkańcy bloków przy ul. Stężyckiej.

W tej koncepcji minusem będzie zlikwidowany lewoskręt z ul. Przywidzkiej w ul. Jabłoniową. Ma to jednak zapobiec korkowaniu się całego Węzła Szadółki.

Lista ofert zaproponowanych przez zainteresowanych przetargiem:

1. Mosty Katowice Sp. z o.o. z Katowic - 2 392 350 zł
2. JPL Project Sp. z o.o. z Warszawy - 3 463 680 zł
3. Transprojekt Gdański Spółka z o.o., z Gdańska - 3 877 784 zł
4. Europrojekt Gdańsk S.A. z Gdańska - 2 090 829 zł
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia:TFP Sp. z o.o. (dawniej pn.: Getinas Polska Sp. z o.o. ) z Warszawy i GETINSA-PAYMA S.L. z Madrytu - 4 079 700 zł

Miejsca

Opinie (98) 2 zablokowane

  • Dziwne ma wyglądać ten węzeł (9)

    • 70 5

    • Bezkolizyjne, czy nie? (2)

      Czy rozjazdy będą całkowicie bezkokizyjne? Jesli nie, to szkoda tych 160 baniek.

      • 32 1

      • Niestety, zjazdy będą kolizyjne i ze światłami (1)

        Konsultacje społeczne zostały zorganizowane w takich godzinach, że połowa okolicznych mieszkańców nie mogła na nie przyjść i wybrano projekt, którego mieszkańcy nie chcieli= kolizyjny

        • 1 1

        • bzdura czopku

          trzeba bylo przyjść, a teraz nie płakać. Konsultacje nie byly na Hawajach, jak przez miesiąc nie znalazłes 15 minut na konsultacje to znaczy, żeś imbecyl albo skrajny nieudacznik.

          • 1 2

    • Projekt do d...y (1)

      Nadal trzeba będzie przekraczać kolizyjnie Jabłoniową przy wyjezdzie z i z obwodnicy.Za dwie bańki to moje dziecko namalowałoby lepsze rozwiązanie.Wystarczy zwykła koniczynka.

      • 26 2

      • teren nie zawsze pozwala na proste rozwiązanie.

        • 1 1

    • Właśnie ja też nie rozumiem czy jadąc z Gdyni dojadę do FH kolizyjnie czy nie(?). Na wizualizacji samochody po dojechaniu do skrzyżowania/krzyżówki znikają i nic nie wiadomo. Jak już robić ten węzeł, to wszystko powinno iść bezkolizyjnie.

      • 17 0

    • Tam powinny byc 2 duze ronda a nie swiatla. Przecież bedzie korek az na obwodnice w szczycie. Czysty debilizm. Nocami bez ruchu tez trzeba bedzie stac na swiatlach.

      • 15 1

    • FH i Carrfur -bezpośdrenio zjazd do obwodnicy

      powinno być bezpośrednie podłączenie drogowe z Carfurra i FH do obwodnicy, a nie przez skrzyżowanie Przywidzka/Jabłoniowa to i korki się skończą w tym rejonie

      • 9 1

    • a po ch ...re Szadółki zróbcie WĘZEŁ KOWALE !!!!!

      On nie jest tak konieczny jak ten następny na zdjęciu, co zresztą widać
      chyba że nie ma forsy na wykonanie to sie robi projekty????

      • 7 3

  • Teraz urzednicy sprawdza zlozone oferty (13)

    Buhahaha buhahaha buhahaha

    • 34 18

    • Niech sprawdza co sie dzieje z trasa kaszubska S6 !!! (5)

      Jezeli nie bedzie tej drogi to dolacze do marszow KOD-u chociasz nie lubie Kijowskiego

      • 6 1

      • Ortografii też nie lubisz (4)

        Jesteś człowiek wiecznie na nie hehe

        • 2 4

        • (3)

          A kto w dzisiejszych czasach zwraca uwagę na taki anachronizm jak ortografia ?

          • 2 4

          • Jaskiniowcze wracaj na wieś (2)

            Dla takich słoików jak ty ortografia to jest niebiańskie pojęcie,bo i tak ci słoma z butów wychodzi.

            • 2 2

            • Nie bądź taki "lis" - jak juz to jaskiniowcu (1)

              • 2 0

              • Jak sie pisze na telefonie to rozne kwiatki wychodza

                • 0 0

    • Ale że co w tym śmiesznego? (3)

      Pracuję w dziale, który zajmuje się inwestycjami. Jestem inżynierem z wieloletnim doświadczeniem, mam uprawnienia budowlane, poza pracą w urzędzie dojeżdżam na konsultacje czy rady budowy. Sprawdzam projekty pod względem merytorycznym, jestem obecny podczas prowadzenia robót, itd. Więc nie myśl, że urzędnicy to jełopy popijające kawkę całymi dniami ;)

      • 9 3

      • (1)

        A ile z tego wyciągasz średnio miesięcznie ?

        • 2 0

        • Zarabiam 5 tysięcy złotych brutto.

          Nie jest to wybitnie dużo ale teraz już mogę sobie na to pozwolić. Dzieci wychowane. Z żoną zarabiamy tyle że stać nas na tygodniowe wyjazdy kilka razy (2-3 razy) do roku. Praca jest odpowiedzialna ale nie jest stresująca.

          • 1 0

      • Sprawdzanie a projektowanie to dwie rozne bajki

        • 3 0

    • (1)

      Czy swoje wypowiedzi zawsze kończysz kompulsywnym śmiechem?

      • 2 0

      • A co to jest kompulsywny smiech ? Buhahaha Buhahaha

        • 0 2

    • Głupi czy z milicji?

      • 0 0

  • Znowu inwestycje dla kierowców (8)

    Miasto powinno być dla mieszkańców a nie dla samochodów. Nowe drogi generują większy ruch i tną tkankę miejską. Tylko zrównoważony rozwój miasta prowadzi do poprawy jakości życia mieszkańców.

    • 27 93

    • a co chciałby Pan przy obwodnicy w Szadółkach? Scieżkę rowerową czy siłownię pod chmurką? :)

      • 27 2

    • Autonomiczne samochody jeszcze masowo nie jeżdżą

      Może będzie to dla ciebie szokiem, ale musisz wiedzieć, że w tych samochodach jadą właśnie mieszkańcy.

      • 14 0

    • Mieszkancy jezdza samochodami, obudz sie (3)

      • 8 2

      • Owszem, (2)

        ale w większości dużych miast w Europie ogranicza się ruch pojazdów w centrach lub eliminuje go niemal całkowicie (Kopenhaga). Przeszkadza mi to, że nawet na małych i wąskich uliczkach pierwszeństwo mają samochody a pieszy to tak przy okazji.

        • 3 6

        • Czy Szadółki leżą w centrum..?

          • 9 0

        • Andrzej-to nie imię, to stan umysłu.

          • 2 1

    • Spieprzaj dziadu.

      • 4 0

    • świr nienawidzący samochodów dał głos

      • 4 1

  • Ciekawe - przekręciki (2)

    Ciekawe - ktoś ważny mieszka na nowym osiedlu że chcą mu zmodyfikować dojazd ?
    Jak obiekt nie spełnia wymagań obenie stawianych mu przez prawo to trzeba go zmodernizować /zmienić ? Jak tak to proszę zacząć od :
    falowców i dróg osiedlowych, starego miasta , wrzeszcz ma kilka dziwnych ulic które zapewne nie spełniają warunków technicznych ...
    A no i samo śmieciowisko też może mieć problem ze spełnieniem jakiś warunków technicznych.

    • 19 52

    • Ten węzeł przerobią dla mnie.

      • 10 0

    • planowane jest postawienie największego molowa galerianego w trójmieście ,większego od Riviery ,stąd projekty rozbudowy węzła ,nowe drogi z tramwajem... bo jak tego nie będzie to nie zbudują mu galerii ,podobnie było z Nową Wałową i projektem tunelu pod Motławą aby powstały dla biznesmena drogi dojazdowe dla nowych budowlanych inwestycji ,zapłacą najpierw ci co najmniej korzystają a gdy już zbudują i zapłacą inni przyjdą i postawią na gotowym miejscu i podziękują odpowiednim ludziom w odpowiedni sposób

      • 2 3

  • (9)

    Złodziejskie miasto

    • 25 53

    • Jakis przyklad? (4)

      • 6 1

      • Oto jakis przyklad (3)

        Sprzedaz prezydentowi mieszkan z tzw.rabatem przez firme budowlana, Sprobuj Ty kupic mieszkanie z rabatem-cwaniaczku. I co na to odpowiesz ?

        • 6 10

        • kupiłem mieszkanie z rabatem (2)

          Chyba nie myślisz, że wszyscy kupują po tych skandalicznie wysokich cenach ofertowych? Zawsze trzeba negocjować

          • 8 3

          • To znaczy ze tez pracujesz w Urzedzie Miejskim

            Na jakim stanowisku ?

            • 3 7

          • Mieszkanie z rabatem

            Na Szadółkach wraz z opłatą klimatyczną.

            • 1 1

    • to nie jest artykuł o Gdyni

      • 11 1

    • Co ci ukradli ? (2)

      • 1 0

      • Caly czas mi kradna-woda,prad,ogrzewanie no i tzw.podatki od nieruchomosci (1)

        Najwyzsze ceny na swiecie. A podatek od nieruchomosci to za co ja place ? To nie ONI wybudowali moje mieszkanie tylko Niemcy przed wojna !!!

        • 0 2

        • to sie wyprowadź

          i daj Gdańskowi odetchnąć od takich marudnych płaczków jak ty

          • 1 0

  • (1)

    Likwidacja lewoskrętu pomoże rozładować korki? Ciekawe.

    • 49 7

    • W Gdańsku tak.

      Ten kto wjedzie na teren centrum handlowego, będzie mógł je opuścić przez jeszcze gorszy węzeł Kowale, który leży na terenie gminy Kolbudy ;]

      • 1 1

  • kolejny przyklad gdy adam owiz odpuscilbcenreum handlowemu budowe wezla w zamian za zhode na budowe centrum (1)

    • 19 27

    • co było w zamian to nie wiemy (Paweł raczej nie puści pary z gęby)

      za Geanta była dla miasta rekompensata w wysokości mniej więcej rabatów jakie dostał Paweł w Neptun Park

      • 8 3

  • jeszcze czeba poszerzyć Jabłoniową do 2x3 (2)

    inaczej będziemy ciongle stać w korkach

    • 31 6

    • (1)

      ciongnij

      • 6 0

      • Ciongle

        Ciongne

        • 4 0

  • A dlaczego (5)

    Takich projektów nie tworzą urzędnicy z działu architektury, w ramach etatu? Przecież mają wszystkie uprawnienia?

    • 86 7

    • 1100 urzędników w urzędzie miejskim to za malo

      Jak widac

      • 22 3

    • Robią to po godzinach na umowach zlecenie w zaprzyjaźnionych biurach projektowych. (1)

      Tak było, jest i będzie, bo żaden urzędnik nie będzie tyrał na etacie za 4400 netto.

      • 26 4

      • A bony na swieta?

        • 4 1

    • Bo pewnie to oni robią ale

      kasę dostają od wygrywającej firmy. Miś ma być drogi by było się czym dzielić i oczywiście legalny by żadna łajza z kontroli nie mogła się przy***rzyć

      • 12 1

    • bo urzędnik, jak sama nazwa wskazuje, jest od urzędowania

      natomiast od pracowania są pracownicy !!! jak również nazwa wskazuje ;-)

      • 2 0

  • ? (9)

    To nie tan zjazd ! Zjazd na Kowale jest tragiczny, tam godzinami można czekać na wjazd, jak jest duży ruch. A szadółki to pewnie znów jakaś prywata. Przygotowanie drogi dla nowo powstającej firemki z układami.

    • 44 15

    • Węzeł Kowale całkiem się zatka

      Brak lewoskrętu z Przywidzkiej w Jabłoniową spowoduje, że cały ruch na obwodnicę z Centrum Handlowego i osiedli obok zostanie skierowany na węzeł Kowale, który jeszcze bardziej wymaga rozbudowy.
      Sprytnie to sobie Gdańsk wymyślił, że dochody z centrum bierze dla siebie, a kukułcze jajo w postaci dużego ruchu podrzuca gminie Kolbudy.

      • 10 4

    • pretensje do wójta Kolbud (7)

      niech on rozmawia z przedsiębiorcami o swoim węźle i za swoje(gminne) pieniądze wykonuje projekt budowlany.

      • 4 2

      • zaperzyłeś się (6)

        To bardzo zero-jedynkowe podejście do sprawy. Problem jest wspólny. Każdy przyczynia się do tego problemu, gdańszczanie też. Trzeba go rozwiązać wspólnie, Kolbudy są bogate w przeliczeniu na mieszkańca, ale pamiętaj, że to nie ten współczynnik decyduje o bogactwie gminy, bo w Kolbudach jest trochę mniej ludzi, jak w Gdańsku.
        Z takim podejściem nie osiągniesz sukcesu, bo wójt Kolbud może powiedzieć, że jemu nie zależy na tranzycie przez Kolbudy i nie podyskutujesz. Zawsze szukaj porozumienia, a nie zaczynaj rozmowy od zarzutów :)

        • 4 0

        • Zamknąć zjazd na Kolbudy i problem rozwiązany, (1)

          a pieniądze przeznaczyć na trzeci pas ruchu na obwodnicy, bo to jest obwodnica Trójmiasta, a nie obwodnica wiosek zlokalizowanych wokół Trójmiasta.

          • 0 3

          • w takim razie

            Zamknac rowniez zjazd w Zukowie,niech cisną przez Orunię.

            • 1 0

        • a Ty się zapętliłeś (3)

          Czy Kolbudy partycypują w jakichkolwiek kosztach Gdańska ? Nie. Nowi mieszkańcy gminy, w większości ex mieszkańcy Gdańska nadal prowadzą większość życia w mieście, posyłają tam dzieci do szkół, pracują, korzystają przez większość dnia z jego infrastruktury a Kolbudy zbierają ich podatki. Za to wszystko płacą mieszkańcy Gdańska. Sytuacja ta nie nie dotyczy tylko gminy Kolbudy - można wstawić tu dowolną gminę podmiejską np. Żukowo, Kosakowo, Szemud.

          • 2 0

          • podatki (2)

            Jeśli mieszkają w Kolbudach to czasem płacą w nich PIT, bo czasem są zameldowani w Gdańsku i tam go płacą mimo, że mają nowy dom w Kolbudach. Druga sprawa, to, że jeśli dojeżdżają do Gdańska to tam pracują na zwykle CIT, którego lwia część zostaje w budżecie Gdańska a więc częściej to ich praca wpływa na to czy Gdańsk stać czy nie na zrobienie drogi...
            Twoje zatem myślenie mimo, że logiczne z punktu widzenia pracownika bez wiedzy fiskalnej, ma się nijak do rzeczywistości. Czasem rzeczywistość jest bardziej skomplikowana, niż zwykła myślenie "ja z Gdańska a oni z Kolbud".
            Znam co najmniej kilka osób mieszkających poza Gdańskiem w tzw "Kolbudach" mających duże firmy w Gdańsku i płacących tam co miesiąc podatki takie, jakich ty nie zapłacisz przez całe życie (bez urazy, taka rzeczywistość). Dlatego, jeszcze raz proszę, szukaj porozumienia, nie zwady. :)

            • 1 0

            • podatki.... (1)

              nie zostawiają CIT bo w PL mało kto CIT płaci(głównie spółki skarbu państwa). Głównym źródłem dochodów podatkowych miast jest PIT - przynosi największe przychody i ma najwyższy procent zwrotu do budżetów j. samorządowych. Polecam sprawdzić budżety miast.
              Nie chodzi o myślenie swój obcy tylko o prosty rachunek ekonomiczny. Miasto traci tysiące podatników na rzecz gmin ościennych. Jednocześnie Ci sami ludzie nadal żyją i korzystają z infrastruktury miasta przez większość dnia (wyjeżdżają z Kowal np.o 7 wracają o 18). Oczywiście część pracuje w okolicy obwodnicy ale po korkach na każdej dojazdówce z obwodnicy na Dolny Taras w godzinach porannych i popołudniowych, łatwo można stwierdzić że jest to znaczna mniejszość. Brakuje mechanizmu rekompensaty/współdzielenia pieniędzy przez gminy ościenne na wspólne projekty. Dlatego nie uważam że Gdańsk ma coś dawać za darmo Kolbudom.

              • 1 0

              • Pewnie

                Co do współfinansowania to jasne, zgadzam się. Tyle, że nie po równo bo to niewykonalne.

                • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane