• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej

Krzysztof Koprowski
2 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Fragment ulicy Łąkowej na wysokości Akademii Muzycznej (po prawej).
  • Tory tramwajowe przy skrzyżowaniu z ul. Długie Ogrody przeznaczone do zachowania.
  • Planowana przebudowa ul. Łąkowej ma być kontynuacją zagospodarowania jej odnowionego już odcinka na Dolnym Mieście.

Dobra wiadomość jest taka, że ul. Łąkowa doczeka się wreszcie remontu także na północnym odcinku między Podwalem Przedmiejskim a ul. Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska. Zła - nie wiadomo jeszcze, kiedy prace budowlane się rozpoczną. W trakcie przygotowania jest dokumentacja projektowa, która to umożliwi.



Czy na planowanym do przebudowy odcinku ul. Łąkowej należy dopuścić parkowanie na chodnikach?

Ulica Łąkowa doczekała się dotychczas gruntownej przebudowy jedynie na południowym fragmencie w ramach rewitalizacji Dolnego Miasta. Północny odcinek, odcięty od południowego Podwalem Przedmiejskim, nadal jest w opłakanym stanie i nie zachęca do spacerów na Dolne Miasto.

W najbliższych latach ma się to jednak zmienić, choć trudno określić przybliżony termin rozpoczęcia prac budowlanych.

W trakcie przygotowania jest dokumentacja projektowa, która umożliwi ich realizację. Jej opiniowaniem zajmuje się obecnie Miejski Konserwator Zabytków, a jednym z elementów historycznych będzie zachowanie krótkich fragmentów torów tramwajowych.

- Inwestycja będzie obejmowała cały obszar i pas drogowy między budynkami ul. Łąkowej. Pod względem aranżacji przestrzeni, będzie to kontynuacja zakresu prac budowlanych na wykonanym już odcinku tej ulicy na Dolnym Mieście - zapowiada Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Projekt we współpracy z deweloperem



Dokumentacja techniczna została zlecona i jest finansowana przez dewelopera PB Kokoszki, który w pobliżu realizuje osiedle mieszkaniowe Sadowa. To efekt współpracy miasta w ramach tzw. umowy szesnastkowej, zakładającej poprawę układów drogowych wymuszonych inwestycjami niedrogowymi (np. osiedlem).

- Dopiero po przygotowaniu dokumentacji będzie można podjąć decyzję o sposobie realizacji inwestycji [w tym ewentualnego jej etapowania - dop. red.]. Realizacja budowlana jest przewidziana do sfinansowania przez miasto - dodaje Schneider.
Czytaj więcej: Artykuł z 2013 r.: Deweloperzy wydali 92 mln zł na drogi w Gdańsku

Opinie (121) 10 zablokowanych

  • Mieszkałem tam było zaj.....e potem Galeon i Kameralna ,to była jednym ciągiem jedna ulica.Dobrze ,że wyremontują całą,tak trzymać !!!!!

    • 16 1

  • Park nie parking!!!! (2)

    Zrobić zielony skwer, wywalić samochody!!!!! Parking i tak będzie przy bramie żuławskiej

    • 42 6

    • (1)

      Następny... najlepiej w ogole zlikwidować blachosmrody..

      • 1 4

      • tak

        niech ludzie szukają roboty pod domem a nie jezdza w te i we wte po 100km

        • 7 0

  • Tylko nie wyrżnijcie przy tym remoncie starych drzew! (2)

    • 42 6

    • Nie będzie wycinki (1)

      Zgodnie z projektem wszystkie drzewa w aleji jarzębinowej zostają. Nie planuje się wycinki

      • 1 1

      • I tak wytną

        Wystarczy korzenie podciąć... i za kilka lat ze względów bezpieczeństwa i tak się wytnie.

        • 1 1

  • W końcu, środek miasta a można koła pourywać

    • 27 6

  • Ciekawe kiedy doczekamy się remontu Długich Ogrodów?

    Dożyję jej ucywilizowania?

    • 29 5

  • Lubię ulicę Łąkową... kiedyś tam chodziłam do szkoły (1)

    ... ale to było kiedyś oczywiści ;)...

    • 14 0

    • a ktory TY rok moze razem chodzismy do szkoly
      tez tam dawno meszkalem

      • 1 0

  • najpierw nalezy wyciąć podwale. (5)

    Ta ulica była kiedyś żywa, po przecięciu na pół dopiero podupadła na dobre.

    • 23 7

    • (3)

      Miasto Gdańsk zaplanował w ramach projektu przeciwdziałania barierą komunikacyjnym przebudowę wszystkich skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim. Projekt zakłada stworzenie skrzyżowań równorzędnych takich jak już zrealizowane na ul. Chmielnej

      • 5 2

      • Bo w korkach od razu widać życie

        • 2 2

      • To nic nie da. Ta droga zajmuje tyle miejsca co pas startowy wewnatrz miasta. (1)

        Wyciac po dwa pasy i wykorzystac teren po ciekawa zabudowę. Ruch puscic dookola skoro olszynka i tak nie moze byc zabudowana,

        • 3 1

        • Od dawna o tym mówię trzeba wyprowadzić ruch za stara fose i powiększyć starówkę bo to co mamy to jakaś PO****dolka a stare miasto niszczą nowoczesnymi apartamentami

          • 1 3

    • to może wytniesz linie kolejową? Podzieliła Wrzeszcz na pół przez co jedna część podupadła na dobre - nie mówiąc już o Oruni.

      • 2 3

  • Teraz jest fajnie. Swojsko.

    Można zaparkować za darmo i objechać Ogrody.

    • 5 7

  • Faktycznie, jak patrzę w mojej dzielnicy na śmigających po ścieżkach rowerowych bandytów, sąq gotowi rozjechać (1)

    każdego kto im się nawinie na tej zakrwawionej ścieżce. Dla rowerzystów, dla pieszych na moim przastanku. Paprykowa kłania się miastu; Jak wysiadam z auto trlka, bahorki wypadają niespodziewanie, no i ko ileś umiera.

    • 5 9

    • Jestes głupi

      • 1 0

  • Olek (1)

    To co widać na zdjęciu to jeszcze nie jest zły odcinek. Ale odcinek od Biedronki do Hotelu

    Sadowa to jest tragedia !!!!!

    • 29 2

    • Codziennie wychodzę z domu do pracy w wypastowanych butach idąc do pracy z domu na pieszo 15 minut od dlugich ogrodow przez łąkową. Niestety buty brodzące w błocie i kałużach na łąkowej zawsze wyglądają jak z dnia poprzedniego. Kilka listów, zdjęć tego dziurawego odcinka ulicy wysyłam do UM i gzdiz od 2008 -czasu jak się tu przeprowadziłem. A oni ciągle robiąprojekt to są jakieś jaja.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane