• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt przebudowy zapomnianego odcinka Łąkowej

Krzysztof Koprowski
2 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Fragment ulicy Łąkowej na wysokości Akademii Muzycznej (po prawej).
  • Tory tramwajowe przy skrzyżowaniu z ul. Długie Ogrody przeznaczone do zachowania.
  • Planowana przebudowa ul. Łąkowej ma być kontynuacją zagospodarowania jej odnowionego już odcinka na Dolnym Mieście.

Dobra wiadomość jest taka, że ul. Łąkowa doczeka się wreszcie remontu także na północnym odcinku między Podwalem Przedmiejskim a ul. Długie Ogrody zobacz na mapie Gdańska. Zła - nie wiadomo jeszcze, kiedy prace budowlane się rozpoczną. W trakcie przygotowania jest dokumentacja projektowa, która to umożliwi.



Czy na planowanym do przebudowy odcinku ul. Łąkowej należy dopuścić parkowanie na chodnikach?

Ulica Łąkowa doczekała się dotychczas gruntownej przebudowy jedynie na południowym fragmencie w ramach rewitalizacji Dolnego Miasta. Północny odcinek, odcięty od południowego Podwalem Przedmiejskim, nadal jest w opłakanym stanie i nie zachęca do spacerów na Dolne Miasto.

W najbliższych latach ma się to jednak zmienić, choć trudno określić przybliżony termin rozpoczęcia prac budowlanych.

W trakcie przygotowania jest dokumentacja projektowa, która umożliwi ich realizację. Jej opiniowaniem zajmuje się obecnie Miejski Konserwator Zabytków, a jednym z elementów historycznych będzie zachowanie krótkich fragmentów torów tramwajowych.

- Inwestycja będzie obejmowała cały obszar i pas drogowy między budynkami ul. Łąkowej. Pod względem aranżacji przestrzeni, będzie to kontynuacja zakresu prac budowlanych na wykonanym już odcinku tej ulicy na Dolnym Mieście - zapowiada Olimpia Schneider z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Projekt we współpracy z deweloperem



Dokumentacja techniczna została zlecona i jest finansowana przez dewelopera PB Kokoszki, który w pobliżu realizuje osiedle mieszkaniowe Sadowa. To efekt współpracy miasta w ramach tzw. umowy szesnastkowej, zakładającej poprawę układów drogowych wymuszonych inwestycjami niedrogowymi (np. osiedlem).

- Dopiero po przygotowaniu dokumentacji będzie można podjąć decyzję o sposobie realizacji inwestycji [w tym ewentualnego jej etapowania - dop. red.]. Realizacja budowlana jest przewidziana do sfinansowania przez miasto - dodaje Schneider.
Czytaj więcej: Artykuł z 2013 r.: Deweloperzy wydali 92 mln zł na drogi w Gdańsku

Opinie (121) 10 zablokowanych

  • dla mnie BOMBA

    dla mnie BOMBA

    • 3 1

  • Przebudowa jest potrzebna bardzo i nie ma co odwlekać.

    • 6 1

  • Co z ulicą a właściwie parkingiem Długie Ogrody!!! 5 minut od Neptuna i taka rozpierducha.

    • 6 3

  • Przede wszystkim należy obie łąkowe na powrót połączyć.

    • 8 1

  • W Gdańsku nie ma dzielnicy Długie Ogrody!!!!!! Jest zaniedbana ulica i to wszystko.

    • 10 2

  • Panie Koprowski nie ma takich dzielnic w Gdańsku jak Dolne Miasto, czy Długie Ogrody! Proszę wyjaśnić to" słoikom"!

    • 4 2

  • Ulica Sandomierska

    Ulica Sandomierska nie remontowana od 40 lat. Dziura na dziurze dziurą POgania. Stan nawierzchni to katastrofa a ruch duży. Oznakowali tylko 30 km/h ! Wstyd władzo Gdańska.

    • 2 2

  • Tylko proszę nie zapomnieć o wybudowaniu za następne parę milionów następnego przejścia

    naziemnego. Jako alternatywy dla istniejącego tunelu dotychczas łączącego obie części ul Łąkowej.
    Bo przecież ten sam pomysł dopiero co zrealizowany na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z Chmielną zapewne wygenerował zbyt małe korki. Jak na zamierzenia Gdańskiego Magistratu. Przecież dopiero zbudowanie trzeciego takiego przejścia na wysokości następnego tunelu w stronę centrum i czwartego na wysokości Katowni. Razem z istniejącymi już sygnalizacjami na wysokości nowego centrum handlowego i skrzyżowaniu z Trzeciego Maja w połączeniu z Huciskiem spełni całkowicie marzenie. gdańskich ekologów Czyli wyeliminowanie z centrum Gdańska nawet z dotychczasowych tzw. przelotówek, śmierdzących blaszanek. Wtedy wszyscy przesiądziemy się na ukochane rowery w tym także pasażerowie autobusów i tramwajów . Następnie wybudujemy na obrzeżach Gdańska porty przeładunkowe potrzebne dla przeładowania towarów ze śmierdzących diesli na pojazdy elektryczne.Tyle tylko że na to potrzebujemy 100 lat, a miasto całkowicie zakorkujemy już. teraz

    • 3 2

  • Strażnik

    Nie śpieszcie się tak w pierwszej kolejności dostaniecie parkomerty jak na Stogach a później remoncik.

    • 0 0

  • PO co remontować?

    Lepiej oddać deweloperom. Niech stawiają nowego klocka.

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane