- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (52 opinie)
- 2 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (58 opinii)
- 3 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (267 opinii)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (187 opinii)
- 5 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (109 opinii)
- 6 Działkowcy będą mieli przez to problemy? (147 opinii)
Projekt tramwaju do dworca będzie kosztowny
Od niemal 2 do blisko 2,5 mln zł - taka jest rozpiętość cenowa ofert na zaprojektowanie 250-metrowego odcinka linii tramwajowej od al. Grunwaldzkiej do dworca we Wrzeszczu oraz zagospodarowanie placu Czerwonych Gitar. Budżet inwestycji wynosi 748 tys. zł.
W dalszej perspektywie pozwoli to wydłużyć linię tramwajową w kierunku al. Legionów przez Hynka lub Kościuszki.
By jednak prace budowlane mogły ruszyć, potrzebne jest opracowanie projektu.
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska właśnie otworzyła oferty w przetargu na to zadanie, które dzieli się na dwa etapy.
Dwa główne elementy projektu:
- Połączenie tramwajowe al. Grunwaldzkiej z dworcem Gdańsk Wrzeszcz
- Zagospodarowanie placu Czerwonych Gitar z wykorzystaniem rozwiązań z konkursu architektoniczno - urbanistycznego
Drzewa nawiążą do Czerwonych Gitar. Tak zmieni się plac przy Cristalu
Oferty złożyły trzy pracownie projektowe.
Oferty na projekt linii i zagospodarowanie placu:
- Green Cities Infrastructure z Gdańska - 1 968 000 zł
- Highway z Gdańska - 2 420 640 zł
- Sweco Polska z Poznania - 2 490 750 zł
Tymczasem budżet DRMG wyniósł niewiele ponad 748,4 tys. zł A to oznacza, że do najtańszej oferty brakuje ponad 1,2 mln zł.
Jeśli uda się wyłonić wykonawcę, będzie on miał 72 tygodnie, czyli ok. rok i 5 miesięcy na prace projektowe wraz z uzyskaniem niezbędnych zezwoleń.
Wybrana firma będzie też pełnić nadzór autorski nad realizacją, o ile prace ruszą w ciągu 4 lat od zakończenia projektowania.
Pojawiły się wątpliwości wśród mieszkańców, czy takie rozwiązanie w tym miejscu ma sens.
Tramwaj do dworca we Wrzeszczu. Krótka trasa, duże emocje
Cele inwestycji:
- zapewnienie połączenia tramwajowego pomiędzy al. Grunwaldzką a dworcem Gdańsk Wrzeszcz w ciągu ul. Klonowej,
- poprawę dostępności węzła integracyjnego przy stacji Wrzeszcz PKP,
- zachowanie ciągłości drogi rowerowej i ciągu pieszego wzdłuż al. Grunwaldzkiej
- wykreowanie placu miejskiego zagospodarowanego zielenią, elementami małej architektury, z zachowaniem najważniejszych kierunków ruchu pieszego i rowerowego,
- budowę stacji prostownikowej,
- wydłużenie przystanków tramwajowych Klonowa,
- zagospodarowanie przestrzeni publicznych,
- przebudowa sieci odwodnienia,
- należy odpowiednio dobrać elementy infrastruktury technicznej: słupy, wysięgniki itp., aby zachować i podkreślić oś kompozycyjną, a także zminimalizować negatywny wpływ infrastruktury na krajobraz,
- określenie i uzgodnienie nowej organizacji ruchu dla tego obszaru,
- likwidację istniejących kolizji.
Opinie (181) 1 zablokowana
-
2023-04-26 13:13
Opinia wyróżniona
Ludzie tu nie chodzi o ten krótki odcinek (36)
To jest początek większej inwestycji, jednocześnie najbardziej skomplikowany odcinek, kluczowy.
Przeciętny pasażer z pociągu chce/ma się przesiąść drzwi w drzwi. Jak mu się każe chodzić kolejne 400 metrów przez bardzo słabo zagospodarowany odcinek, to zrezygnuje z komunikacji miejskiej, a tego nie chcemy. Dodatkowo - tam chodzi właśnie oTo jest początek większej inwestycji, jednocześnie najbardziej skomplikowany odcinek, kluczowy.
Przeciętny pasażer z pociągu chce/ma się przesiąść drzwi w drzwi. Jak mu się każe chodzić kolejne 400 metrów przez bardzo słabo zagospodarowany odcinek, to zrezygnuje z komunikacji miejskiej, a tego nie chcemy. Dodatkowo - tam chodzi właśnie o remont placu, całej ulicy, przestrzeni w sercu Wrzeszcza. Tramwaj robią, bo bez sensu byłoby z kolei przebudowywać plac, a nie wbudować od razu infrastruktury pod tramwaj. I co dalej - jakby chcieli robić ten tramwaj to by mieli za 3-4 lata znowu wszystko rozkopywać?- 263 84
-
2023-04-26 19:47
zgoda, wiekszej inwestycji
Biurowca wcisnietego na rympal na obecny plac manewrowy autobusow.
To jedyne uzasadnienie tego kolejnego forsowania przez urzednikow pokracznych rozwiazan na miare "tramwajow na BGW".- 5 1
-
2023-04-26 18:13
(1)
Wiesz jak sie skończy ta inwestycja? Tak samo jak huczne zapowiedzi połączenia tramwajowego na południu Gdańska. Wybudowano wspaniałe tory wraz z infrastrukturą za nie małe pieniądze, które daja wiele możliwości. Niestety okazało sie że trzeba zlikwidować autobusy bo są nie potrzebne/zdaniem włodarzy miasta i ZTM/ oraz zmniejszono ilość kursów
Wiesz jak sie skończy ta inwestycja? Tak samo jak huczne zapowiedzi połączenia tramwajowego na południu Gdańska. Wybudowano wspaniałe tory wraz z infrastrukturą za nie małe pieniądze, które daja wiele możliwości. Niestety okazało sie że trzeba zlikwidować autobusy bo są nie potrzebne/zdaniem włodarzy miasta i ZTM/ oraz zmniejszono ilość kursów oraz zabrano linie tramwajowe z pętli Świętokrzyska zmuszając tysiące ludzi wydłużenia czasu dojazdu i kolejnych przesiadek. Wystarczyło połączy te trasy w jedna całość, umożliwić ludziom dojazdy w każdym kierunku miasta i byłoby super. Ale po co lepiej podnieść ceny biletów :)
- 8 2
-
2023-04-26 19:43
ja
Nie chce tramwaju na Klonowej.
Podobnie jak nie chce tramwaju na BGW.
Oba pomysly z tej samej antyludzkiej czapki.- 5 3
-
2023-04-26 16:43
a tego nie chcemy. (2)
kto nie chce?
- 4 5
-
2023-04-26 22:56
ja nie chcę (1)
Nie chcę pokracznych pomysłów urzędników forsujących krzywe idee swojego zaplecza towarzyskiego.
Nie chcę pomysłów typu "tramwaj na BGW" czy "tramwaj na deptaku"...
Nie chcę pomysłów na ofiarne (z naszej kasy) zwalczanie kłopotów i problemów, które ci sami urzędnicy stworzyli, kastrując wcześniejsze inwestycje pod efekt "wow!" lub poprzez najzwyklejsze zaniechanie z lenistwa.- 5 3
-
2023-04-27 10:09
Słaby wPIS
- 0 1
-
2023-04-26 14:14
Ciekaw jestem ile lat będzie trwała ta przebudowa. Remont wiaduktu w Brzeźnie miał trwać 14 tygodni, a trwał 30. Na Ogarnej pierwszy fragment ulicy mieli mieć gotowy po miesiącu, a mija już 9 miesiąc i nie widać końca.
- 14 2
-
2023-04-26 14:04
Chodzi o to by zamiast akutobusów stał wieżowiec przy dworcu
A na otarcie łez - tramwaj . Przy okazji zniszczą też jedyny parking przy dworcu.
- 20 11
-
2023-04-26 13:33
(14)
Podaj mi przykłady stacji kolejowych czy też przystanków SKM gdzie pasażer pociągu przesiada się drzwi w drzwi do pojazdów komunikacji miejskiej.
- 14 25
-
2023-04-26 17:22
Taaak
Wrocław, Wwa Centralna, Jelenia Góra, Olsztyn
- 6 3
-
2023-04-26 17:00
Amsterdam Centraal Station
- 5 1
-
2023-04-26 15:21
Gdańsk Główny po zbudowaniu naziemnego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przez Wały Jagiellońskie (1)
- 9 4
-
2023-04-26 21:35
rozumiem że przejście tunelem do pociągu to dla ciebie jest drzwi w drzwi?
- 4 2
-
2023-04-26 14:08
np. każda stacja metra w Warszawie, nie mówiąc już o Centralnej czy Wschodniej (3)
Dworzec w Poznaniu, Krakowie Wrocławiu, Gdyni... właściwie wszędzie tak jest.
- 28 2
-
2023-04-26 21:34
chyba nie byłeś w Poznaniu(musisz dotrzeć spory kawałek) albo w Krakowie(aby dość do tramwaju musisz przejść tunelem)
- 3 1
-
2023-04-26 15:25
(1)
No nie, wszędzie tam trzeba wyjść z dworca, przejść przez tunel, czy ulicę. Tak jak obecnie we Wrzeszczu. Przeciez ten tramwaj jest tuż obok. Dłużej idziesz na Centralnym w wielu wypadkach.
- 10 7
-
2023-04-26 15:41
Ciekawe to co piszesz
I właśnie dlatego Warszawa 3 lata temu przebudowywała całkiem nowy, 15-letni węzeł metra Młociny, bo zauważyli, że od drzwi pociągu do drzwi autobusu jest 300 metrów i w wymaganiach przetargu dali skrócenie tej drogi do 80 metrów. I popatrz - udało się.
- 14 6
-
2023-04-26 13:38
(5)
Brętowo oraz prawie Stryża.
- 42 5
-
2023-04-26 15:24
(2)
Właśnie. Betonowa kompletny niewypał i nieporozumienie. A Strzyża nie jest drzwi w drzwi.
- 4 14
-
2023-04-26 16:22
Betonowa?
Pomyliłeś miasta. W Gdańsku nie ma takiej stacji. Ale może jest w Rzeszowie?
- 8 4
-
2023-04-26 15:42
Oby we Wrzeszczu było tak jak na Strzyży... ;)
- 13 4
-
2023-04-26 14:04
Zgaszony (1)
- 22 4
-
2023-04-26 21:31
tylko w jedną stronę jak już a "prawie" robi sporą różnice
- 2 4
-
2023-04-26 13:19
Po to są linie 127 i 227 żeby nie musieć rozbudowywać tramwaju tam gdzie jest już połączenie (12)
- 30 41
-
2023-04-26 15:45
Czyli Twoim zdaniem jak ktoś jedzie tramwajem... (6)
To ma pod Galerią Bałtycką wysiąść, przekroczyć al. Grunwaldzką, dojść na przystanek autobusu, poczekać na autobus linii 127 lub 227, podjechać na al. Rzeczypospolitej, wysiąść, przejść przez tunel na przystanek tramwajowy i tam radośnie kontynuować podróż.
Czy dobrze zrozumieliśmy Twoją sugestię dot. wygody korzystania z komunikacji w mieście?- 21 10
-
2023-04-27 09:20
było zrobić to skrzyżowanie jak należy
z tramwajem na wiadukcie "wyklętych" i ew. skrętem z Grunwaldzkiej...
Ale mus było "bandycką" budować a "wyklętych" oddać na "karnawał". Do dzisiaj jest nieskończona, bo miała być skomunikowana z tunelem.
Podobne skomunikowanie stron magistrali kolejowej przewidywano na przedłużeniu Abrahama i Kołobrzeskiej - Bażyńskiego...
Może niech planiści zajmą się faktycznie potrzebnymi realnymi wariantami?- 2 0
-
2023-04-26 16:40
jak ktoś jedzie tramwajem... (4)
To wysiądzie przy Operze ...wsiądzie w tramwaj nr linii 2. Pieszo zrobi 10m i radośnie .....
- 11 4
-
2023-04-26 23:19
A co jeśli ktoś wsiada przy Manhattanie i jedzie na Zaspę? (3)
Ma iść pieszo 1 km na 127 lub 227, czy jechać tramwajem dookoła 5 km z przesiadką i czekaniem pod Operą?
- 3 5
-
2023-04-27 13:12
Ma iść pieszo 1 km ...
Ma wybór.
- 0 0
-
2023-04-27 09:21
nie podawaj takich informacji
bo te funkcjonujące miejsca zlikwidują...
To działa według bolszewickiej zasady "stwórz problem i dostarcz jego rozwiązanie".- 2 1
-
2023-04-26 23:34
127 staje przecież przy samym manhattanie
- 6 1
-
2023-04-26 15:11
Autobusy stojące w korkach (4)
Nie, dziękuję.
- 30 15
-
2023-04-26 19:48
tramwaje stojace na swiatlach przejsc naziemnych (3)
Wroc na ziemie...
- 12 7
-
2023-04-26 22:46
Tramwaje zabierające więcej pasażerów niż pociągi (2)
Myśl normalnie
- 5 7
-
2023-04-27 07:02
Zablokują całkowicie Wrzeszcz
- 2 5
-
2023-04-26 22:50
o zajadach to suchar
ale miej litość nad czytającymi...
Weź pod uwagę, że czyta się jedząc, pijąc, będąc w niestabilnej pozycji...
I nieszczęście gotowe...- 3 5
-
2023-04-26 14:02
Opinia wyróżniona
Tramwaj na deptaku to zasłona dymna - w tle jest wieżowiec zamiast autobusów (3)
Władze Gdańska wiedzą jak skłócić mieszkańców i odwrócić uwagę od głównego celu inwestycji. Na "Do Studzienki" i BGW bezsensowny przebieg tramwaju zdominował debatę, a oddane patodeweloperce rezerwy drogowej i placu przy Grunwaldzkiej przechodzi bez echa. Tu jest podobnie - będzie awantura o bezsensowny przebieg tramwaju, a sprzedadzą teren dworca
Władze Gdańska wiedzą jak skłócić mieszkańców i odwrócić uwagę od głównego celu inwestycji. Na "Do Studzienki" i BGW bezsensowny przebieg tramwaju zdominował debatę, a oddane patodeweloperce rezerwy drogowej i placu przy Grunwaldzkiej przechodzi bez echa. Tu jest podobnie - będzie awantura o bezsensowny przebieg tramwaju, a sprzedadzą teren dworca autobusowego. Bo komunikacyjnie teraz jest OK - wysiadasz z pociągu wsiadasz w autobus. Ale autobusów nie będzie, za to niepotrzebny tramwaj i wielkie gmaszysko.
- 98 53
-
2023-04-27 10:46
Autobusy nie jeżdżą na górny taras
- 1 0
-
2023-04-27 09:53
Znajac ten uklad rzadzący miastem, to
akurat oczywiste, ze nie robia nic dla mieszkancow...
- 1 0
-
2023-04-27 00:54
To ciekawe, ze nikt z trójmiejskich dziennikarzy nie zgłębia tego tematu (miasto w czułym uścisku z deweloperami), boją się podpaść? Zamiast dociekliwości (np. w temacie przyszłości rożnych rezerw terenowych, dla których raptem zmienia się plany) mamy pas transmisyjny wiadomości z urzędu miasta.
- 11 1
-
2023-04-26 13:25
Opinia wyróżniona
Ta inwestycja jest właśnie bardzo potrzebna (10)
Wielką strata pieniędzy jest pchanie wszystkich linii po tych samych trasach gdzie od jadąc z Górnego Tarasu od Wrzeszcza po Jelitkowo jadą już puste. W drugą stronę to samo. Część linii spokojnie będzie mogła kończyć trasę właśnie przy Wrzeszczu PKP. Inwestycja sama się zwróci przez ograniczenie jeżdżących pustych tramwajów przez pół miasta.
Także bardzo dobry pomysł. Budować!- 124 81
-
2023-04-27 07:49
Ty jestes pusty
- 1 2
-
2023-04-27 07:08
Komu potrzebna? Dworzec we Wrzeszczu ma małą przepustowość, a i kawałek do przejścia nikomu jakość przez lata nie był przeszkodą nie do pokonania.. Bardziej przydałaby się linia tramwajowa na /wyklętych na Zaspę.
- 2 1
-
2023-04-26 14:05
Ta inwestycja nazywa się likwidacja przystanków autobusowych pod biurowiec
Tramwaj to temat zastępczy
- 19 5
-
2023-04-26 13:51
tramwaje wycieczkowe przez pół miasta to właśnie konieczność
niestety nie ma chętnych do prowadzenia złomów dodatkowo liczba linii jest ograniczona do 12.
- 5 6
-
2023-04-26 13:30
(5)
problem w tym że jak przedłużą linie do Kościuszki to pętla też zniknie więc inwestycja na chwile?
- 7 10
-
2023-04-26 14:25
(1)
Tam nie ma być pętli, lecz ślepa krańcówka jak na Brętowie czy Lawendowym Wzgórzu.
- 11 1
-
2023-04-26 21:40
gdy przedłużysz linie do Kościuszki będziesz miał absurdalną sytuację czyli krańcówka z jednej strony - no chyba że zlikwidują pętlę autobusową. Tylko że wtedy możesz mieć pętle klasyczną
- 0 1
-
2023-04-26 13:48
a dla czego ma zniknąć? (2)
Przecież tam mają być tory odstawne, one nie zajmują dużo miejsca, więc niektóre linie mogą tam kończyć bieg, a inne jechać dalej do Legionów czy Hallera
- 18 4
-
2023-04-26 21:41
a gdzie ty je niby wstawisz? w miejscu obecnych przystanków autobusowych?
- 2 1
-
2023-04-26 16:36
a dla czego ma zniknąć?
Dla pieniędzy.
- 4 2
Wszystkie opinie
-
2023-04-26 13:03
(4)
250 metrów za 2,5 mln...budżet miasto niechay zwiększy bo za 700tysi to można jedynie drezynę tam podstawić....wszak inflacyja wielka i nie ma co żałować grosza, bo za kilka lat będzie niewiele warty...ale to już szambelani miejscy chyba wiedzą.
- 25 18
-
2023-04-26 13:12
(2)
Ale wy jesteście tępaki. Przecież to nie jest koszt budowy a jedynie wykonania projektu! Czyli koszt pracy projektantów...
- 17 1
-
2023-04-26 14:39
Jeżeli już to Dr sven jest tępakiem (1)
Nie obrażaj tych co czytają ze zrozumieniem
- 6 1
-
2023-04-26 16:33
bo jest trollem
- 1 1
-
2023-04-27 10:21
Umiesz czytać?
- 0 0
-
2023-04-26 13:04
Niepotrzebny (2)
- 53 25
-
2023-04-26 13:05
tak jak twoj komentarz tutaj wynocha
- 10 19
-
2023-04-26 21:00
potrzebny
- 0 3
-
2023-04-26 13:04
chyba bez sensu (5)
taki krótki odcinek? od kolejki do obecnego przystanku nie jest tak daleko - ale to tylko moje zdanie
- 62 17
-
2023-04-26 13:06
ale tu nie chodzi o to że jest za daleko od tramwaju do kolejki nawet :) polecam zapoznać się z tematem
- 8 8
-
2023-04-26 13:30
to nie chodzi o to żebyś miał tramwaj pod sam dworzec (3)
to ma być miejsce gdzie niektóre tramwaje będą mogły zawracać zamiast jechać do Strzyży bo tam już jest dość linii, w przyszłości też ma być początkiem linii w stronę Kościuszki bo ona nie może się niestety zacząć przy Słowackiego, najazd na wiadukty jest za wąski i za stromy a skrzyżowanie już i tak zbyt przepełnione
- 11 2
-
2023-04-26 13:35
(2)
Ale może dojechać do miejsca gdzie była dawna pętla(na wysokości przystanku Gdańsk Zaspa)tam jest sporo miejsca i można zrobić klasyczną pętle
- 0 5
-
2023-04-26 14:05
klasyczna pętla to większe koszta (1)
J.W.!
- 2 1
-
2023-04-26 21:49
budowy może tak ale nie musisz dostosowywać taboru czyli koszta wyrównują się.
- 2 0
-
2023-04-26 13:05
Fanaberia
Fanaberia
- 50 14
-
2023-04-26 13:06
Dobrze że takie drogie oferty
Jest szansa, że miasto zrezygnuje z tego nietrafionego pomysłu i nie powstanie on nigdy, a przynajmniej nie za mojego życia
- 59 30
-
2023-04-26 13:07
Na wstępie można wyrzucić z projektu tą fontannę zieleni. Miasto nie ma pieniędzy na utrzymanie takiej roślinnej fanaberii. Przypuszczam, że mógłby być nawet problem z wozem drabiniastym do podlewania.
- 37 12
-
2023-04-26 13:08
Oczywiście teraz to są najpilniejsze wydatki.
- 30 11
-
2023-04-26 13:08
Miasto ma widocznie za dużo pieniedzy (4)
Przecież ta inwestycja jest zupełnie niepotrzebna jak ten cały rydwan. Są inne potrzeby w mieście. Ktoś tam stracił kontakt z bazą czy to jakiś szwindel?
- 67 37
-
2023-04-26 13:27
(1)
A możesz podać konkretne przykłady? Moim zdaniem połączenie tramwajów na pomiędzy Legionów i Grunwaldzką by się bardzo przydało. W końcu by się skrócił czas jazdy zamiast jeździć przez Pętle w Oliwie albo Operę. Dodając do tego jeszcze połączenie Grunwaldzkiej z Moreną przez Jaśkową Dolinę albo Sobieskiego o w ogóle mogą powstać jakieś sensowne połączenia zamiast jakieś pętle do jazdy na około.
- 9 4
-
2023-04-27 02:04
Owszem, połączenie Legionów z Grunwaldzką by się przydało
Ale ta cała kasa pójdzie jedynie na odcinek od klonowej pod dworzec, a kiedy i czy to przedłużą już nie wiadomo.
- 0 0
-
2023-04-26 13:27
Tak, Ty i Tobie podobni - przyspawani do kierownicy
- 7 3
-
2023-04-26 14:06
Szwindel - chcą postawić biurowiec przy dworcu likwidując autobusy
- 6 4
-
2023-04-26 13:11
znając podejście władz Gdańska (2)
to dołozą
- 16 2
-
2023-04-26 13:49
(1)
Wiadomo, swoi muszą zarobić.
- 1 2
-
2023-04-26 15:14
Masz jakieś dowody?
Czy tylko tak fantazjujesz?
- 0 1
-
2023-04-26 13:13
Opinia wyróżniona
Ludzie tu nie chodzi o ten krótki odcinek (36)
To jest początek większej inwestycji, jednocześnie najbardziej skomplikowany odcinek, kluczowy.
Przeciętny pasażer z pociągu chce/ma się przesiąść drzwi w drzwi. Jak mu się każe chodzić kolejne 400 metrów przez bardzo słabo zagospodarowany odcinek, to zrezygnuje z komunikacji miejskiej, a tego nie chcemy. Dodatkowo - tam chodzi właśnie o remont placu, całej ulicy, przestrzeni w sercu Wrzeszcza. Tramwaj robią, bo bez sensu byłoby z kolei przebudowywać plac, a nie wbudować od razu infrastruktury pod tramwaj. I co dalej - jakby chcieli robić ten tramwaj to by mieli za 3-4 lata znowu wszystko rozkopywać?- 263 84
-
2023-04-26 13:19
Po to są linie 127 i 227 żeby nie musieć rozbudowywać tramwaju tam gdzie jest już połączenie (12)
- 30 41
-
2023-04-26 15:11
Autobusy stojące w korkach (4)
Nie, dziękuję.
- 30 15
-
2023-04-26 19:48
tramwaje stojace na swiatlach przejsc naziemnych (3)
Wroc na ziemie...
- 12 7
-
2023-04-26 22:46
Tramwaje zabierające więcej pasażerów niż pociągi (2)
Myśl normalnie
- 5 7
-
2023-04-26 22:50
o zajadach to suchar
ale miej litość nad czytającymi...
Weź pod uwagę, że czyta się jedząc, pijąc, będąc w niestabilnej pozycji...
I nieszczęście gotowe...- 3 5
-
2023-04-27 07:02
Zablokują całkowicie Wrzeszcz
- 2 5
-
2023-04-26 15:45
Czyli Twoim zdaniem jak ktoś jedzie tramwajem... (6)
To ma pod Galerią Bałtycką wysiąść, przekroczyć al. Grunwaldzką, dojść na przystanek autobusu, poczekać na autobus linii 127 lub 227, podjechać na al. Rzeczypospolitej, wysiąść, przejść przez tunel na przystanek tramwajowy i tam radośnie kontynuować podróż.
Czy dobrze zrozumieliśmy Twoją sugestię dot. wygody korzystania z komunikacji w mieście?- 21 10
-
2023-04-26 16:40
jak ktoś jedzie tramwajem... (4)
To wysiądzie przy Operze ...wsiądzie w tramwaj nr linii 2. Pieszo zrobi 10m i radośnie .....
- 11 4
-
2023-04-26 23:19
A co jeśli ktoś wsiada przy Manhattanie i jedzie na Zaspę? (3)
Ma iść pieszo 1 km na 127 lub 227, czy jechać tramwajem dookoła 5 km z przesiadką i czekaniem pod Operą?
- 3 5
-
2023-04-26 23:34
127 staje przecież przy samym manhattanie
- 6 1
-
2023-04-27 09:21
nie podawaj takich informacji
bo te funkcjonujące miejsca zlikwidują...
To działa według bolszewickiej zasady "stwórz problem i dostarcz jego rozwiązanie".- 2 1
-
2023-04-27 13:12
Ma iść pieszo 1 km ...
Ma wybór.
- 0 0
-
2023-04-27 09:20
było zrobić to skrzyżowanie jak należy
z tramwajem na wiadukcie "wyklętych" i ew. skrętem z Grunwaldzkiej...
Ale mus było "bandycką" budować a "wyklętych" oddać na "karnawał". Do dzisiaj jest nieskończona, bo miała być skomunikowana z tunelem.
Podobne skomunikowanie stron magistrali kolejowej przewidywano na przedłużeniu Abrahama i Kołobrzeskiej - Bażyńskiego...
Może niech planiści zajmą się faktycznie potrzebnymi realnymi wariantami?- 2 0
-
2023-04-26 13:33
(14)
Podaj mi przykłady stacji kolejowych czy też przystanków SKM gdzie pasażer pociągu przesiada się drzwi w drzwi do pojazdów komunikacji miejskiej.
- 14 25
-
2023-04-26 13:38
(5)
Brętowo oraz prawie Stryża.
- 42 5
-
2023-04-26 14:04
Zgaszony (1)
- 22 4
-
2023-04-26 21:31
tylko w jedną stronę jak już a "prawie" robi sporą różnice
- 2 4
-
2023-04-26 15:24
(2)
Właśnie. Betonowa kompletny niewypał i nieporozumienie. A Strzyża nie jest drzwi w drzwi.
- 4 14
-
2023-04-26 15:42
Oby we Wrzeszczu było tak jak na Strzyży... ;)
- 13 4
-
2023-04-26 16:22
Betonowa?
Pomyliłeś miasta. W Gdańsku nie ma takiej stacji. Ale może jest w Rzeszowie?
- 8 4
-
2023-04-26 14:08
np. każda stacja metra w Warszawie, nie mówiąc już o Centralnej czy Wschodniej (3)
Dworzec w Poznaniu, Krakowie Wrocławiu, Gdyni... właściwie wszędzie tak jest.
- 28 2
-
2023-04-26 15:25
(1)
No nie, wszędzie tam trzeba wyjść z dworca, przejść przez tunel, czy ulicę. Tak jak obecnie we Wrzeszczu. Przeciez ten tramwaj jest tuż obok. Dłużej idziesz na Centralnym w wielu wypadkach.
- 10 7
-
2023-04-26 15:41
Ciekawe to co piszesz
I właśnie dlatego Warszawa 3 lata temu przebudowywała całkiem nowy, 15-letni węzeł metra Młociny, bo zauważyli, że od drzwi pociągu do drzwi autobusu jest 300 metrów i w wymaganiach przetargu dali skrócenie tej drogi do 80 metrów. I popatrz - udało się.
- 14 6
-
2023-04-26 21:34
chyba nie byłeś w Poznaniu(musisz dotrzeć spory kawałek) albo w Krakowie(aby dość do tramwaju musisz przejść tunelem)
- 3 1
-
2023-04-26 15:21
Gdańsk Główny po zbudowaniu naziemnego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przez Wały Jagiellońskie (1)
- 9 4
-
2023-04-26 21:35
rozumiem że przejście tunelem do pociągu to dla ciebie jest drzwi w drzwi?
- 4 2
-
2023-04-26 17:00
Amsterdam Centraal Station
- 5 1
-
2023-04-26 17:22
Taaak
Wrocław, Wwa Centralna, Jelenia Góra, Olsztyn
- 6 3
-
2023-04-26 14:04
Chodzi o to by zamiast akutobusów stał wieżowiec przy dworcu
A na otarcie łez - tramwaj . Przy okazji zniszczą też jedyny parking przy dworcu.
- 20 11
-
2023-04-26 14:14
Ciekaw jestem ile lat będzie trwała ta przebudowa. Remont wiaduktu w Brzeźnie miał trwać 14 tygodni, a trwał 30. Na Ogarnej pierwszy fragment ulicy mieli mieć gotowy po miesiącu, a mija już 9 miesiąc i nie widać końca.
- 14 2
-
2023-04-26 16:43
a tego nie chcemy. (2)
kto nie chce?
- 4 5
-
2023-04-26 22:56
ja nie chcę (1)
Nie chcę pokracznych pomysłów urzędników forsujących krzywe idee swojego zaplecza towarzyskiego.
Nie chcę pomysłów typu "tramwaj na BGW" czy "tramwaj na deptaku"...
Nie chcę pomysłów na ofiarne (z naszej kasy) zwalczanie kłopotów i problemów, które ci sami urzędnicy stworzyli, kastrując wcześniejsze inwestycje pod efekt "wow!" lub poprzez najzwyklejsze zaniechanie z lenistwa.- 5 3
-
2023-04-27 10:09
Słaby wPIS
- 0 1
-
2023-04-26 18:13
(1)
Wiesz jak sie skończy ta inwestycja? Tak samo jak huczne zapowiedzi połączenia tramwajowego na południu Gdańska. Wybudowano wspaniałe tory wraz z infrastrukturą za nie małe pieniądze, które daja wiele możliwości. Niestety okazało sie że trzeba zlikwidować autobusy bo są nie potrzebne/zdaniem włodarzy miasta i ZTM/ oraz zmniejszono ilość kursów oraz zabrano linie tramwajowe z pętli Świętokrzyska zmuszając tysiące ludzi wydłużenia czasu dojazdu i kolejnych przesiadek. Wystarczyło połączy te trasy w jedna całość, umożliwić ludziom dojazdy w każdym kierunku miasta i byłoby super. Ale po co lepiej podnieść ceny biletów :)
- 8 2
-
2023-04-26 19:43
ja
Nie chce tramwaju na Klonowej.
Podobnie jak nie chce tramwaju na BGW.
Oba pomysly z tej samej antyludzkiej czapki.- 5 3
-
2023-04-26 19:47
zgoda, wiekszej inwestycji
Biurowca wcisnietego na rympal na obecny plac manewrowy autobusow.
To jedyne uzasadnienie tego kolejnego forsowania przez urzednikow pokracznych rozwiazan na miare "tramwajow na BGW".- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.