• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projektant zapłaci 5 mln zł za dokończenie Węzła Lipce?

Maciej Naskręt
21 sierpnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Wadliwie wykonane zjazdy z estakady w Lipcach w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska. Wadliwie wykonane zjazdy z estakady w Lipcach w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska.

5 mln zł wyda na naprawę Węzła Lipce gdański oddział GDDKiA, ale odszkodowania będzie się domagać od firmy Transprojekt Gdański, która popełniła błąd w projekcie. Co ciekawe, w czasie budowy projektant węzła odszedł z Transprojektu i pracował już dla generalnego wykonawcy obwodnicy, firmy Bilfinger Berger.



Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska. Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - oddział w Gdańsku - rozstrzygnęła przetarg z wolnej ręki na naprawę Węzła Lipca, który połączy Południową Obwodnicę Gdańska z Traktem św. Wojciecha.zobacz na mapie Gdańska Prace wykona firma Bilfinger Berger, ta sama, która od początku buduje 18-kilometrową drogę ekspresową na południu Gdańska. Za prace naprawcze budowlańcy zainkasują 5 mln zł brutto.

Przypomnijmy, że Węzeł Lipce, który wciąż jest w budowie, został zaprojektowany, jak zresztą cała POG, przez firmę Transprojekt Gdański. Po wybudowaniu w zeszłym roku zjazdów z estakady do Traktu św Wojciecha przeprowadzono próby obciążeniowe. Wtedy okazało się, że konstrukcje wszystkich zjazdów pracują niewłaściwie. M.in. dochodziło do niekontrolowanego skręcenia płyt i dociążania łożyska - na podporach skrajnych.

Czy firmy budowlane starannie dobierają podwykonawców?

Kto zawinił? - Projektant. Na szczęście jednak mamy gotową dokumentację naprawczą. Zależy nam by otworzyć węzeł w Lipcach do końca października mówi Robert Marszałek, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.

Skoro jest to błąd projektanta, to czy inwestor będzie się domagać zwrotu poniesionych kosztów naprawy? - Tak. Zwrócimy się do firmy Transprojekt Gdański o zwrot poniesionych kosztów naprawy węzła. Jeszcze nie wiemy, jaką formę przyjmie nasz wniosek - tłumaczy Robert Marszałek.

Wykonawca dokumentacji projektowej Południowej Obwodnicy Gdańska nie chce tego komentować. - Czekamy na ewentualne oficjalne stanowisko GDDKiA w tej sprawie - mówi mgr inż. Marek Rytlewski, dyrektor spółki Transprojekt Gdański.

O kłopotach przy odbiorze technicznym zjazdów wiedziano już w czerwcu 2011 r. GDDKiA i generalny wykonawca od zeszłego roku prowadzili rozmowy, w których przerzucano się odpowiedzialnością za powstały błąd. Zamiast zabrać się za naprawę wadliwych zjazdów czekano, aż przyparty do muru projektant wreszcie przyzna się do winy.

Co na to władze gdańskiego oddziału GDDKiA? - Sprawa była dość skomplikowana. Projekt budowlany opracowywał inżynier spółki Transprojekt Gdański. Gdy ruszyła budowa zwolnił się z gdańskiego biura i podjął pracę u wykonawcy POG, czyli w firmie Bilfinger Berger. Opracowywał tam projekty technologiczne do własnego projektu budowlanego - mówi Robert Marszałek, dyrektor GDDKiA w Gdańsku.

Skontaktowaliśmy się z władzami generalnego wykonawcy Południowej Obwodnicy Gdańska, by ustalić kim jest projektant. - To współwłaściciel gdańskiego biura projektowego, które było naszym podwykonawcą. Wiązała nas z nimi umowa o dzieło. Nie mieliśmy z nimi poważnych kłopotów, choć wszyscy doskonale wiemy, że na budowach wszystkich goni czas, przez co łatwiej o błędy - uważa Mateusz Gdowski, rzecznik prasowy Bilfinger Berger.

Próbowaliśmy się skontaktować z inżynierem odpowiedzialnym za nieprawidłowości przy projektach. Niestety nie zastaliśmy go, a jego wspólnik nie chciał z nami rozmawiać.

Południowa Obwodnica Gdańska to biegnąca przez Olszynkę 18-kilometrowa droga ekspresowa między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Bilfinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się z placu budowy. Bilfinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł. Umowny termin zakończenia robót minął pod koniec lipca. Od 9 czerwca kierowcy mogą korzystać z nowej trasy, ale czynne są jedynie trzy spośród pięciu węzłów drogowych.

Miejsca

Opinie (126) 2 zablokowane

  • i tak nikt za to nie odpowie (10)

    a GDDKiA grzecznie zapłaci i zapomni (oczywiście z naszej kasy)
    pozdrawiam,

    • 170 8

    • (6)

      To czas ruszyć d*py z przed komputera i protestować. To nasze pieniądze. Jeżeli nie nauczymy się bronić naszych interesów to kto je za nas obroni???

      No i nie wybierać tych samych na rządzących bo już widać co się dzieje?!

      • 15 4

      • Uważaj bo Bolek cię spałuje jeszcze

        :)

        • 6 2

      • tak wybierzmy kogoś innego! (2)

        No tak, ale kogo? podaj jedno nazwisko. I nie mów "nie wiem, ktoś się znajdzie". Nie, nie prawda. Nie znajdzie. Jeśli nie ma go teraz, to nie będzie później.

        A nawet jak się znajdzie, to nie będzie z nim dużo lepiej, bo tu chodzi raczej o system. Wschodnie i zachodnie Niemcy, północna i południowa Korea. Naród ten sam, a jakie różnice. Prawo obowiązujące w państwie wpływa na to, czy jest dobrze czy źle. Przy złym prawie nawet dobrzy ludzie się zdeprawują.

        • 8 1

        • Zenek

          kongres nowej prawicy, pogoogluj i poyoutubuj

          • 1 7

        • Kolego specjalistów ni brak wygrywają zawsze najtańsze oferty w przetargach i takie są tego efekty

          • 1 2

      • czekam na Twój pierwszy ruch...

        • 3 0

      • Nawet jak wywalczysz te nasze pieniądze z tej budowy to i tak te nasze pieniądze pójdą na inne przekręty.

        • 1 1

    • jest z imienia i nazwiska ten co spartolil.. wiec jak by nie zaplacil czy nie poniosl innych (2)

      konsekwencji, tzn ze aparat orzekania wyrokow i scigania kar.. jest marny i nieudolny, ze do likwidacji

      • 10 0

      • (1)

        dokładnie... każdy projektant musi posiadac ubezpieczenie wieć wystarczy to ściągnąc z jego polisy, o resztę niech sie martwi ubezpieczyciel. Jeśli jednak go nie ścigną, to przestanę wierzyć w ten system - po co wogóle wtedy zapisywac kto projektował, łudzić że zato odpowiada itd, prawdziwego speeda organy państwa dostaną dopiero przy takiej akcji jak hala na Śląsku. smutne ale prawdziwe.

        • 8 0

        • no i co z tego

          projektant zawsze sie wykreci haslem "wykonawca zna zasady sztuki budowlanej" a projektant najwidoczniej nie zna.
          tak naprawde projekty robia dzieci po studiach bez zadnej wiedzy stricte z budowy, tylko normy, rozporzadzenia ktore w wiekszosci przypadkow sa psu na bude bo gdyby budowac zgodnie z normami to proces inwestycyjny (etap wykonastwa) trwalby 2-3 razy dluzej.

          rzeczywiscie chore jest ze etap przygotowania inwestycji trwa 2-3 razy dluzej niz same wykonastwo. (i po przystapieniu do budowy okaze jest zazwyczaj, ze uzgodnienia projektowe stracily waznosc/inwestor probuje to zepchac na wykonawce a nie projektanta bo to jego dzialka).
          po prostu za duzo ludzi jest do rzadzenia, za duzo koncepcji za duzo polityki, za duzo zmian legislacyjnych, za duzo sprzecznosci, zawisci, instancji itd.
          poza tym coniektore instytucje panstwowe (miejskie spolki) i ich pryncypaly czuja sie mocno, znaja dobrze prawo w rejonach ktore je ich dotyczy i mowiac najogledniej "cieply stolek i laska".
          nikt nie patrzy na to zeby zrobic dobrze dla wszystkich tylko kazdy mysli o sobie. kasa, spokoj.

          troche odbieglem od glownego nurtu.
          gik rowniez odgrazal sie dla projektanta petli klinicznej, ze on odpowie za bede. co wyszlo? PR pani skorupek i nic wiecej.
          TRZEBA ZMIENIC PRAWO, a nie wprowadzac luzne interpretacje. ABC i kropka. trzeba to mega uproscic usystematyzowac nie pozostawiac zadnej furtki dla prawnikow, zeby z A zrobic Z.

          podam przyklad w miescie x byl przedsiebiorca x ktory produkowal dobro "Z". w drugim miescie 100 km obok miasta x (miasto y) taki sam przedsiebiorca y produkowal to samo dobro czyli Z. wedlug interpretacji US w miescie x vat doliczany do produktu Z powinien wynosci 7% a w miejscowosci y inny US wydal interpretacji przepisow, ze te same dobre Z nalezy opodatkowac kwota 22%. oczywiscie przedsiebiorca y ktoremi kazano podatkowac towar wedlug skali 22% spajtowal. a urzednik nie ma sobie nic do zarzucenia.

          i na koniec odcinajac sie od komentarzy politycznych.
          pis, po, sld, psl, palikot... jedn grzyb to wszystko. ludzie ktorzy ida do polityki nie po to zeby cos zmienic tylko ustawic siebie i swoje pociechy. oni nie mysla o nas wyborcach. wiekszosc z nich to typowe miernoty zyciowe ktore tylko gadaja a nic w rzeczywistosci nie stworzyli.
          rzad fachowcow, lub tez ludzi megabogatych ktory maja juz tyle, ze nie potrzeba im. ale z drugiej strony megabogaty nie bedzie sie szarpal bo po co a fachowiec woli zarabiac fachowo a nie gatka typu papka.

          • 0 2

  • Z serii "najbardziej dziurawe drogi w Polsce" (8)

    Czytamy, że "czynne są jedynie dwa spośród pięciu węzłów drogowych". Wg mnie przed zbudowaniem Węzła Lipce powinien być dokonany kapitalny remont Traktu św. Wojciecha. Puki co to Trakt ciągle niczym poligon...

    • 70 9

    • Co za idiotyczna nazwa artykulu... (5)

      NIE, projektant nie zaplaci 5mln zl. I nie szukajcie, gdzie teraz pracuje, a gdzie bedzie za kilka lat, kiedy sad sie skonczy... Za wszelkie bledy pracownika odpowiada PRACODAWCA, zgodnie z kodeksem pracy. Co najwyzej, moga mu potracic z pensji troche kasy, ale napewno nie 5 milionow.

      • 9 7

      • kolego sprawdź,a dopiero potem cokolwiek pisz... projektant figurujący jako autor projetu budowlanego to nie kasjerka w supermarkecie (z całym szacunkiem do kasjerek)
        pewnie tak samo znasz na samolotach i lądowaniach na nieczynnych lotniskach

        • 8 4

      • i prawda i nieprawda (3)

        Projektant odpowiada osobiście za wykonany projekt co nie oznacza że GDDKiA nie może zwrócić się do Transprojektu o odszkodowanie. Z pensji nikt mu nie potrąci - projektanci mają OC które w przypadku dużych inwestycji powinno być odpowiednio wysokie.
        Zastanawia mnie tylko czemu piszą o jednym projektancie. Czyżby sprawdzających nie było?

        • 6 0

        • (1)

          Właśnie, bierzesz jakikolwiek rys. techniczny do łapy i tam zawsze jest tabelka na dole. Sporządził, sprawdził, zatwierdził. I nie może to być ta sama osoba.

          • 5 0

          • Chyba ze ktos wczesniej przyjal na lape... I zostawil tam puste komorki lub wpisal lewych ludzi

            Tak sie robi biznesy

            • 2 1

        • guano prawda

          nie znam projektanta który sprawdzałby czyjeś projekty - po prostu się podrabia podpis kolegi i puszcza dalej.
          a OC projektanta? hahahahahhh. jak się oficjalnie 1500 brutto zarabia to zbyt podejrzane byłoby płacić OC to raz a po drugie zawsze to pare zł w kieszeni.
          jak szukają kto taniej robi projekty a nie kto lepiej - to mają efekty

          • 0 0

    • puknij to ty się w głowę (1)

      i zajrzyj do słownika ortograficznego albo użyj funkcji 'sprawdź pisownię' przed wysłaniem swoich wypocin.

      • 6 4

      • czy ktoś z tobą w ogóle wytrzymuje?

        • 3 6

  • jak mozna powierzyc? (8)

    ...Projektowanie kluczowych inwestycji firmie, ktora miesci si? w tzrech barakach z eternitu? Jak napisal kiedys Dostojewski : "w ciasnym pokoju to i myslom ciasno" - dlatego te? mysl projektanda bujala przy ziemii i efakty sa marne...

    • 61 18

    • Gdyby taki np. Steve Jobs lub Bill Gates myślał podobnie, to pewnie autor tego postu nadal używałby w tej chwili liczydła, a nie tabletów i smartfonów i swoje przemyślenia wypisywałby w książce skarg i wniosków.

      • 19 5

    • duraku miało być tanio i jest

      a tu jednak się okazuje ze za mało punktów podparcia :-)
      ekonomia
      chytry 2 razy traci
      inna sprawa że te projekty są planowane na okres gwarancji a poźniej zarządca ma problem z bublem.

      • 2 4

    • (3)

      sugerujesz że jakby firma mieściła się w pałacach to fuszerka by nie była możliwa?

      • 8 3

      • (2)

        Kolejna "ekspercka wypowiedz" osoby na co dzień sprzedającej pewnie ziemniaki, albo lodówki.

        Perun ma rację. W branży wszyscy znają ich "fachowość". Tak niestety jest jak przetarg wygrywa się po kosztach i później robi projekt po łebkach - a w tym akurat oni sie specjalizuja.
        Oby upadli jak szybciej - może uzdrowi to naszą branżę, a projekty będą wykonywane w normalnych cenach w normalnej jakości.

        • 4 1

        • (1)

          a czy ja pisałem konkretnie o tej firmie czy o systemie oceniania tych podmiotów?

          • 1 1

          • A artukul jest "tak ogolnie o systemie oceniania" czy o konkretnym przypadku?

            A Perun pisze tak ogolnie czy o Transie?

            Jak sie na czyms znasz - zajmuj stanowisko.
            Jak nie masz o czyms pojęcia - zamilcz.

            • 0 0

    • Prawdziwy budowlaniec tylko w baraku i na rusztowaniu czuje się najlepiej

      • 3 0

    • Poziom refleksji godny owieczki strzyżonej przez Amber Gold, ZUS i inne pałacowe biznesy

      • 2 1

  • fuszerka (1)

    polska partactwo

    • 28 21

    • jak każdego dnia żyjącego z wysokiej, wcześniejszej emerytury towarzysza prusaka treść niezmienna i jak czytelnicy g-wnianych brukowców ciągle w "odpowiednim" kontekście wątek polski

      • 4 0

  • znawco.... (9)

    Firmy projektowe (podobnie jak wykonawcze) mają wykupione polisy ubezpieczeniowe na podobne przypadki. Jest to jeden z wielu WARUNKÓW przystąpienia do przetargu.

    • 42 3

    • z tym że może trochę zabraknąć z tej polisy

      • 4 4

    • ale nie do kwoty 5 mln zł (1)

      suma gwarantowana ubezpieczenia projektanta w choćby PZU wynosi od 50 tys. do 400 tys. Euro.

      • 7 2

      • projektanta tak, ale nie firmy projektowej... to są ubezpieczenia rzędu kilku-kilkunastu milionów, w zależności od wartości kontraktów

        • 8 0

    • zapewne kupił dyplom w prywatnej UCZELNI (4)

      • 3 10

      • Nie on, tata mu kupił (2)

        • 5 1

        • Kolejny który ocenia innych swoimi działaniami (1)

          To że Tobie tata kupił nie oznacza, że taka jest reguła.

          • 8 1

          • poczekamy

            sąd i prokuratur rozstrzygną jak z AG

            • 2 0

      • nie dziel ludzi na absolwentów publicznych uczelni i prywatnych. z tego co widuję to ludzie po studiach zaocznych na prywatnych uczelniach są o wiele bardziej przystosowani do życia niż wieczne uczniaki które w wieku 23 lat dalej żyją jak 15 latek

        • 4 2

    • po co ci 'l' w nicku

      smieszniej by bylo

      • 0 0

  • czyli projektant swoją spartaczoną robotę będzie kontynuował w innej firmie

    ciężki los czeka POG
    taki człowiek powinien być wygoniony poza mury miasta a uprawnienia projektowe unieważnione

    • 43 14

  • Chyba nikogo to nie dziwi ?

    z góry było wiadomo że tak to się skończy. Cud będzie jeśli to to zostanie zrobione do końca...

    • 23 5

  • PYTANIE (8)

    Ciekawe którą POLITECHNIKĘ kończył ten człowiek?

    • 36 11

    • Gdańską

      • 9 2

    • Korespondencyjną (5)

      • 5 6

      • (4)

        Kim jest projektant tytułem wyjaśnień dla komentujących geniuszy."Projektant" to zespół, autor mógł sam spaprać lub pomógł mu któryś z asystentów. Ze względu na stosunek zarobków do kosztów, projektowanie w Polsce z biur przenosi się do garaży - mało kogo stać na pracę w normalnych warunkach - ciągną 10 srok za ogon, najlepiej pozamykać biura i wszystkich do biedronki a drogi niech Niemcy projektują, jak w afryce.

        • 7 4

        • Kim jest projektant tytułem wyjaśnień dla komentujących - zabrakło linku

          • 1 0

        • Kim jest projektant tytułem wyjaśnień dla komentujących (2)

          proszę znaleźć artykuł:
          Most przez Wartę w Koninie - Inżynier Budownictwa
          niestety admin blokuje wklejanie linków

          • 3 0

          • wklejaj linki bez słów http ...to czasem przechodzą...

            • 1 0

          • artykuł z d. wzięty

            Adam Nadolny NIE JEST projektantem konstrukcji mostowych o jakich mowa w artykule.
            Był projektantem mostu przez Martwą Wisłę w ramach Obwodnicy Południowej oraz był autorem projektów wykonawczych - opierających się na budowlanym projekcie, który powstał w Transprojekcie Gdańskim.

            • 2 1

    • politechnikę?

      < mamusiną jajkową.

      • 1 1

  • Projektant - A. Nadolny (37)

    Ma teraz firmę Mosty Gdańsk.

    • 86 13

    • (23)

      kapusiu drogi... a po co tę informację przekazujesz? Podpisz się przynajmniej z imienia, nazwiska i stanowiska.

      • 11 110

      • A Ty, co, (6)

        żona, konkubina,kochanka ?

        • 78 4

        • dobre:) (5)

          wymiatasz. dodałbym jeszcze: utrzymanka:)
          i brawo za podawanie nazwiska. pod każdym projketem podpisują się minimum trzy osoby i nie jest to ŻADNA tajemnica.

          • 40 3

          • a kto jest tym trzecim??? (4)

            ...projektant, sprawdzający... i???

            • 5 0

            • (2)

              chociazby student czy asystent ktory rysunek narysowal

              • 4 0

              • sprawdzajacy jak i projektujacy

                winien sprawdzic co asystent narysowal.. albo nie brac studenta tylko zaplacic pracownikowi nalezycie a nie najnizsza krajowa lub stazowe aby sie nachapac!!

                • 0 0

              • "pod każdym projektem podpisuja sie minimum trzy osoby"

                ...projektant nie potrzebuje studenta czy asystenta, sam może wszystko narysować, czyli potrzebne są dwie osoby... a np. projekty domów jednorodzinnych nie wymagają sprawdzenia, czyli taki projekt podpisuje jedna osoba - projektant...(tu piszemy o bardziej skomplikowanych projektach-czyli minimum dwie osoby)

                • 1 1

            • chociażby: kreślił

              projektował, sprawdził, kreślił. bywa, że projektował i kreślił (archaiczna funkcja, dziś to AutoCad, a nie kulman) to ta sama osoba.

              • 1 1

      • odwalcie się wreszcie z kapusiowaniem!

        Co 2-ga inwestycja jest pieprzona w tej najlepszej z możliwych ojczyzn. Ale gdy ktoś zgłasza jakąkolwiek nieprawidłowość to jest "kapusiem", "donosicielem".
        Jak ma działać prawo w państwie, skoro nie wolno go egzekwować?

        • 85 2

      • i prawidłowo że pisze z nazwiska (10)

        swoją drogą - powinni się zabrać pismaki z firmę PE-POLSKA.. sprawdźcie ją - co piszą np na stronie np gowork.pl jeżeli dalej najniższa oferta będzie wygrywać to dalej będzie tak to wszystko wyglądać. Ale dzięki temu ja mam pracę - naprawiam to wszystko co inżynierowie w pierwszych ławek auli napsują:D

        • 26 2

        • oto sposób PO na bezrobocie (3)

          • 9 19

          • a czemu pijesz znowu do rządu? (2)

            przecież za PiS też tak działało.. i za SLD.. lepiej nie troluj tylko zacznij konstruktywną dyskusję. jak nie umiesz zamilcz..

            • 26 13

            • (1)

              ale za PiS trzęśli tyłkami jak tylko pomyśleli o zrobieniu przekrętu.

              • 5 11

              • tak tak trzesli

                tak jak minister pol ktory rozwiazal kontrakt na budowe a1 grudziadz torun bo stwierdzil ze jest za drogo i pozniej podpisali za jeszcze wieksza kase za 1km.. brawo!! wyszlo drozej i pozniej.. ot caly pis i szukanie przekretow wszedzie.. wszyscy kradna i nikomu nie ufac.....

                • 9 0

        • (5)

          To nie wina wyboru tylko wadliwego prawa. Jeżeli inwestor A rozpisuje przetarg na wykonanie czegoś tam i się zgłaszają firmy B, C i D i podają swoje ceny to powinny się zobowiązywać do wykonania w tej cenie pracy bez żadnych wad. Bo to już jest ich sprawa i ich kalkulacja czy się w podanej przez siebie kwocie zamkną czy nie zamkną. Ma być zrobione i to dobrze i basta. Jeżeli jest fuszerka - to są kary i naprawy na jego koszt.

          Opinia oczywiście też powinna być brana pod uwagę ale odejście od kryterium ceny niczego nie da - od zwykli partacze po prostu dorzucą sobie 20% do proponowanych kwot i dalej będą partolić

          • 4 1

          • tez nie do konca

            bo partacze zle policza i dadza razaca niska cene.. patrze PE-POLSKA..

            • 2 0

          • no i firma zrobiła według projektu który dostarczyła im inwestor

            • 0 0

          • (2)

            krew zalewa jak czytam te komentarze.
            Sposób który opisałeś to " Zaprojektuj i zbuduj ".
            W sytuacji do której odnosi się ten komentarz nie ma to racji bytu.
            Projekt jest wykonywany przez projektanta ( czyt. zespół ) który bierze za to odpowiedzialność. Na etapie wykonawczym ( realizacji ) Wykonawca nie jest w stanie przewidzieć wszystkich kolizji, nieprawidłowości, które wystąpią na etapie budowy. W Twoim mniemaniu projektant jest bezkarny i może odwalać projekt na kolanie.

            Inna sprawą jest prawo zamówień publicznych.

            • 2 0

            • (1)

              a ja nie pisałem o tym przypadku konkretnie tylko ogólnie

              • 0 0

              • To jak masz tak pi...yc 3po3 to proponuje jakis temat o nazwie ulicy albo wystepie Piaska na starówce.
                Budownictwo zostaw budowlańcom.

                • 0 0

      • do monika

        monika zapłać 5 baniek ze swojego i będzie wszystko OK

        • 33 2

      • to taka menelsko-więźniarska mentalność. ktoś może robić co chce, ze szkodą dla kogo chce ale jak ktoś już go zdemaskuje to kapuś i to właśnie on wychodzi na mendę.

        ja rozumiem, takie myślenie wzięło się z PRL gdzie ludzie mieli kłopoty np za posiadanie mięsa w domu a prawdziwe mendy kapowały żeby się podlizać władzy. Ale czasy trochę się zmieniły.

        A pan projektant nie jest osobą anonimową, podpisuje się pod przetargami więc podanie jego nazwiska nie jest żadnym kapowaniem

        • 19 3

      • dane projektanta są w BIP więc o co chodzi każdy moze zerknąć

        a projektant ma ubezpieczenie w izbie inżynierów budownictwa tyle że może stracić uprawnienia razem z kolegami którzy sprawdzali projekt.

        • 4 0

      • ASYSTENTKA

        • 1 0

    • (1)

      no i zazdrosny projektancik z Transprojektu musiał podpierdzielić. załóż własną firmę a nie cwaniakujesz

      • 5 44

      • Magda

        Widać, że z Ciebie wcale nie lepszy gość od tego całego śmiesznego PROJEKTANTA A.N.....

        • 4 1

    • Złodzieje i oszuści nie lubią kapusi.

      • 22 2

    • Nadolny nie pierwszy obiekt schrzanił. (1)

      Projekt remontu widuktu nad obwodnicą, (tego uderzonego przez przewożną kparkę)został spartolony, zaprojektował dźwigary które nie pasowały do obiektu.
      Trzeba było poprawiać. Ciekawe czy zapłacił karę????

      • 35 4

      • oooooo

        to widzę, że kaski z polisy OC projektanta może nie starczyć

        • 5 1

    • już skazany

      narazie wypowiedział się jedynie dyr. GDDKia który kupił taki projekt, a już wszyscy skazali tego projektant. A moze to właśnie dyr GDKKia powinien polecieć, że kupił zły produkt skoro już o tym sam zdecydował i osądził!!!

      • 9 12

    • Brawo Adamie Nadolny

      doczekałeś się darmowej reklamy, po co wydawać na reklamy w prasie zawodowej, na regaty mostowców itp itd

      • 30 1

    • I tak został już ukarany - smród będzie się za min ciągnął już zawsze

      • 16 4

    • drogi panie"mostowiec" skoro sam podajesz nazwiska to podaj swoje !! -ŻMIJO

      • 6 17

    • Zdziiiisiu. Co Ty za głupoty wypisujesz (2)

      Rozumiem frustrację projektantów z Transprojektu, co to ani pieniędzy ni projektów nie mają. Ale żeby wypisywać takie głupoty ???
      Przecież Nadolny w Twoim Transprojekcie NIE PROJEKTOWAŁ łącznic węzła. To w 100% zasługa Twojego zespołu mostowego Zdzisiu...

      • 6 5

      • ... a kim jest ten Zdzisiu ??? (1)

        ...tak z nazwiska

        • 3 1

        • Korejwo

          Pewnie Zdzisiu Korejwo, a kto. Jak z nazwiska to po wszystkich

          • 3 1

    • A czy p. Nadolny to nie ten sam pan, który jako "ekspert w zakresie konstrukcji obiektów inżynierskich" tak chętnie udzielał wywiadu po "awarii" przy nasuwaniu wiaduktu we Wrzeszczu? Oczywiście w chwili kiedy wszyscy zaangażowani w ten projekt komentarza odmówili.

      • 7 0

  • oj tam oj tam!

    każdy może się pomylić, wielkie halo, nasypie się kamyczków, zaleje asfalcikiem i pozamiatane. dosrać to każdy potrafi

    • 27 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane