- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (410 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (47 opinii)
- 3 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (161 opinii)
- 4 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 5 Martwe dziki z Karwin miały ASF (232 opinie)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (172 opinie)
Prokuratura bada wypadek autokaru i tramwaju
Usuwanie skutków wypadku w Gdańsku z udziałem tramwaju i autobusu trwało w czwartek kilka godzin.
Gdańscy śledczy prowadzą postępowanie dotyczące sprowadzenia katastrofy w ruchu lądowym. To pokłosie czwartkowego wypadku autokaru i tramwaju, do którego doszło na wysokości Bramy Wyżynnej w Gdańsku. 60-letni obywatel Niemiec, kierowca autobusu, który wjechał pod tramwaj, usłyszał zarzut.
Aktualizacja: 28 września, godz. 10:37 W piątek późnym wieczorem 60-latek - kierowca autobusu - usłyszał zarzut spowodowania katastrofy w ruchu lądowym, zagrażającej życiu i zdrowiu wielu osób oraz mieniu w wielkich rozmiarach.
W okolicy Bramy Wyżynnej przez kilka godzin trwały utrudnienia w ruchu - zarówno dla samochodów, jak i w komunikacji miejskiej. Ostatecznie około godziny 18 oba pojazdy zostały usunięte z torowiska. Najpierw odholowano autokar, a w ciągu następnych kilku minut tramwaj.
Przeprowadzone badanie trzeźwości kierowcy oraz motorniczego nie wykazały alkoholu w ich organizmach. Policjanci zatrzymali jednak 60-letniego obywatela Niemiec.
Od Anny Dobrowolskiej, rzeczniczki Gdańskich Autobusów i Tramwajów, usłyszeliśmy, że motorniczy, który prowadził tramwaj, przebywa w szpitalu i jest w stanie, który nie zagraża jego życiu.
Po odholowaniu tramwaju udało się przywrócić ruch w komunikacji.
Autor nagrania z momentu wypadku autokaru i tramwaju: "warto reagować"
Udało nam się skontaktować z panem Waldemarem, autorem filmu, przesłanym na Raport z Trójmiasta. Na materiale, który trafił do naszej redakcji, widać moment, w którym autokar skręca i wjeżdża pod jadący tramwaj.
- Przekazałem policjantom z wydziału ruchu drogowego oryginał nagrania. Funkcjonariusze podziękowali mi za to, że sam się zgłosiłem, bo - jak opowiadali - paradoksalnie często trudno jest ustalić świadków wypadków drogowych - mówi pan Waldemar.
Nasz rozmówca tłumaczy, że - w związku z wykonywaną pracą - dużo czasu spędza za kierownicą samochodu.
- Usłyszałem huk i zobaczyłem rozbity autobus. Początkowo chciałem się zatrzymać, ale w tym miejscu nie było gdzie stanąć. Pojechałem więc dalej, bo zauważyłem, że na miejscu wypadku były osoby, które mogły udzielić pierwszej pomocy poszkodowanym. Pod domem przypomniałem sobie, że w aucie mam kamerę, która nagrała zdarzenie. Pomyślałem, że taki dowód może przydać się policji - relacjonuje i podsumowuje, że w takich sytuacjach warto reagować "i być świadkiem".
Relacja z miejsca czwartkowego wypadku autokaru i tramwaju w Gdańsku:
PILNE! Tramwaj zderzył się z autobusem na wysokości Bramy Wyżynnej (83 opinie)
W centrum miasta - na skutek wypadku - tworzą się olbrzymie korki.
W centrum miasta - na skutek wypadku - tworzą się olbrzymie korki.
Miejsca
Opinie (256) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-27 20:19
tramwaje 105 n nie mają żadnych (1)
kamer ludzie co wam się marzy ?
- 7 4
-
2019-09-27 20:44
Co się marzy? Kamerka za 300zł
to aż takie niewykonalne dla wielkiej firmy że powinno pozostać w strefie marzeń? Poza tym nie każdy wie co kamerę ma a co nie, dlatego pytamy.
- 3 0
-
2019-09-27 20:35
Uważam że (6)
Tramwajarz mógł jeszcze bardziej przyspieszyć bo dość ostro sobie poczyna na filmie. Nie widać aby próbował choćby zwolnić tym złomem.
- 5 34
-
2019-09-27 20:52
Dokładnie przecież on przywalił z całą mocą w ten autobus
- 4 11
-
2019-09-28 11:20
Spadaj trollu.
- 5 2
-
2019-09-28 11:34
Uważać, to musisz na lekcjach w szkole, to już nie przedszkole.
- 5 0
-
2019-09-28 13:07
Sam jesteś tramwajarz...
- 5 0
-
2019-09-28 13:09
Tramwajarz czytal pewnie smsy
- 1 5
-
2019-09-29 08:23
Czytać się nie chce co ty wypisujesz! Idź się leczyć na nogi bo na głowę już za pozno
- 3 0
-
2019-09-27 20:52
Dzięki Panie Waldemar za film (1)
Film pokazuje jak thebill prowadzac autokar srodkowym pasem nagle skeca w lewo i na czerwonym świetle ładuje sie prostopadle pod tramwaj
- 17 1
-
2019-09-27 22:58
ja, ja
u nas w Konstanz tak się jeździ jak gps pokazuje. Jak nawrócić to nawracam
- 5 0
-
2019-09-27 21:20
to samo jest na chodnikach, niemcy sie panosza, za duzo u nas niemcow
- 11 3
-
2019-09-27 22:34
Badanie?
A co mówią przepisy? Autobus gdy niemiecki ma wszędzie pierwszeństwo? Czy rozpędzony tramwaj ma nagle zahamować ( ale czy mu się to uda?). Motorniczy z pewnością jechał tą trasą 1- szy raz i nie wiedział ,że tam pierwszeństwo mają niemieckie autobusy? A zielona strzałka jest dla tych , którzy "zawsze zdążą" i zawsze im się spieszy. Nie chce mi się dalej silić na ironię . Bo głupota ironii i tak nie przyjmie.
- 9 2
-
2019-09-27 22:50
(1)
Może Niemiec myślał, że jest w Danzig i wszystko mu wolno.
- 7 4
-
2019-09-28 08:42
Na domiar złego rozmawiał przez telefon,
bo gdy ktoś dzwoni należy odebrać. Tak nakazuje niemiecka kultura
- 4 1
-
2019-09-27 23:17
(1)
Prokuratura bada wypadek autokaru i tramwaju, i będzie tak długo badała, powoływała tylu biegłych, by winą za katastrofę obciążyć motorniczego tramwaju.
Przecież Niemiec w Gdańsku zawsze jest niewinny, zapytajcie pana Grzelak, on dużo wie na temat winnych ataku Niemców na Polskę podczas II W.Ś., według wiedzy pana Grzelak wtedy Niemcy też byli niewinni.- 7 7
-
2019-09-28 10:57
Puknij sie w łeb
Wolaku
- 0 1
-
2019-09-27 23:41
Przejście
No i zbudujcie tam przejście dla pieszych będzie więcej ogłoszeń wypadkowych
- 7 3
-
2019-09-28 00:11
Jesli chodzi o hamowanie tramwajem 105 to jest nie możliwe na tak krótkim odcinku wyhamować ten model (2)
Hamulce tramwaju umożliwiają jego maksymalne opóźnienie (spowolnienie ruchu) w tempie ok. 2 m/s2, to znaczy w ciągu sekundy tramwaj jadący na przykład 14 m/s czyli ok. 50 km/h, może zmniejszyć prędkość jazdy do 12 m/s czyli do ok. 43 km/h, w kolejnej sekundzie do 10 m/s czyli ok. 36 km/h. Zdoła on się zatrzymać z prędkości 50km/h na dystansie co najmniej 49 m od zadziałania hamulców, a uwzględniając jedną sekundę czasu reakcji motorniczego i układu hamulcowego minimalna droga hamowania wyniesie od ok. 63 m do 80 m z pełnym ładunkiem. Samochód osobowy zdoła się zatrzymać z tej prędkości na odcinku ok. 24 m.
- 13 1
-
2019-09-28 06:10
Możesz mówić ile chcesz.
"Eksperci" i tak wiedzą swoje.
- 7 0
-
2019-09-28 10:44
Specjalista nie słyszał o hamulcach magnetycznych.
- 1 1
-
2019-09-28 06:32
xxx (1)
Wielki Pan Niemiec folksdeutsche przyjechał do Polski i myślał że mu wszystko wolno,niewiem jak mógł nie zauważyć tego tramwaju skrecajac w lewo wystarczyło spojrzeć przez szybę w lewo przy skręcie,był piękny słoneczny dzień dobra widoczność,miał spokojnie jeszcze czas na hamowanie nawet jakby stanol po środku jezdni,widać że w zakręt wchodził dość wolno
- 11 5
-
2019-09-28 10:43
A pisowski ruski troll komentuje, robi wpisy na potęgę żeby wyrobić normę.
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.