- 1 Mieszkają na stałe, ale się nie zameldują (80 opinii)
- 2 Uziemił się przez skradziony miernik (42 opinie)
- 3 Nowa siedziba gdańskich policjantów (83 opinie)
- 4 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (60 opinii)
- 5 Ruszają rozmowy ws. stanowisk w Gdyni (520 opinii)
- 6 Kim jest Aleksandra Kosiorek, nowa prezydent Gdyni? (734 opinie)
Prokuratura chce dożywocia dla Stefana W., obrońca chce umorzenia postępowania
Mowy końcowe w procesie w sprawie zabójstwa Pawła Adamowicza przyniosły bardzo dużo emocji - głównie ze strony rodziny zamordowanego prezydenta Gdańska. Stanowiska prokuratury i obrony Stefana W. można było się już wcześniej domyślić. Oskarżenie chce dla zabójcy prezydenta kary dożywocia, obrona zaś uważa, że postępowanie powinno zostać umorzone, bo Stefan W. był w chwili ataku na Adamowicza niepoczytalny.
- Prokuratura domaga się dożywocia
- Przemowy pełnomocników rodziny zamordowanego
- Brat zamordowanego: "to była publiczna egzekucja"
- Magdalena Adamowicz: "cały świat widział"
- Obrona wnosi o umorzenie... albo o 15 lat więzienia
- Bełkot Stefana W.: winny Ziobro i Jan Paweł II
Prokuratura domaga się dożywocia
Prokurator Agnieszka Nickel-Rogowska zaczęła swoją mowę od przypomnienia, że tragiczne wydarzenia, których dotyczy proces, zostały zarejestrowane przez kamery i nie ma wątpliwości co do przebiegu zabójstwa prezydenta Pawła Adamowicza.
Później przypomniała kolejne zdarzenia prowadzące do momentu, w którym Stefan W. zadał prezydentowi Gdańska pięć ran nożem, co ostatecznie doprowadziło do jego śmierci.
Jako motyw kierujący Stefanem W. Nickel-Rogowska wskazała poczucie krzywdy, wywołane rzekomo niesprawiedliwym wyrokiem. Wskazała też, że pod koniec odbywania kary za serię napadów na banki W. miał zapowiadać, że "zrobi coś spektakularnego" i "wróci do więzienia, ale już na dożywocie".
Dlaczego - zdaniem prokuratury - W. na cel wybrał akurat Pawła Adamowicza? Miał on symbolicznie utożsamiać władzę, która - w przekonaniu samego W. - miała go skrzywdzić.
Prokurator przypomniała też, że dowody jasno wskazują na to, że przygotowywał się do zabójstwa. Kupił nóż, miał w mieszkaniu książkę o technikach posługiwania się nożem, a sam sposób zadania ciosów prezydentowi Gdańska świadczył o tym, że był to celowy, przemyślany atak, a nie wyraz chaotycznej furii.
Podczas mowy końcowej prokuratury szczegółowo przeanalizowane zostały też kolejne trzy opinie biegłych dotyczące poczytalności Stefana W. Pierwsza z nich wskazywała na to, że w chwili popełnienia przestępstwa był on niepoczytalny, kolejne dwie - że miał ograniczoną poczytalność. Co ważne, pierwsza z tych opinii diagnozowała u W. zupełnie inne zaburzenia psychiczne niż dwie kolejne.
- Stefana W. nie można uznać za osobę niepoczytalną, wnoszę o uznanie go winnym - stwierdziła na sam koniec Nickel-Rogowska.
Wystąpiła przy tym do sądu o karę dożywocia z możliwością ubiegania się o zwolnienie nie wcześniej niż po 40 latach oraz pozbawienia praw publicznych na okres 10 lat. Zaznaczyła jednak, że kara powinna się odbywać w warunkach terapeutycznych.
Przemowy pełnomocników rodziny zamordowanego
Mecenas Jerzy Glanc - przedstawiciel prawny całej rodziny zamordowanego prezydenta, pełniących rolę oskarżycieli posiłkowych - w swojej mowie końcowej w większym stopniu niż prokuratura skupił się na politycznych wątkach sprawy. Cytował wypowiedzi Stefana W., który wielokrotnie deklarował swoją niechęć do Platformy Obywatelskiej oraz podziw dla Prawa i Sprawiedliwości.
Podobnie jak prokurator wielokrotnie wskazywał też na premedytację w działaniach W. - co widać było zarówno w przygotowaniach do zamachu, jak i samym sposobie jego przeprowadzenia. Zwrócił też uwagę, że atak - jego zdaniem motywowany politycznie, wręcz terrorystyczny - dotyczył nie przypadkowych ludzi, do których dostęp Stefan W. miał zdecydowanie prostszy, a konkretnej, upatrzonej wcześniej osoby publicznej.
W podobny sposób - znów podkreślając premedytację w każdym kolejnym działaniu Stefana W. - wypowiedział się też podczas swojej mowy końcowej adwokat Paweł Knap, reprezentujący Magdalenę Adamowicz - żonę zamordowanego prezydenta.
Prof. Zbigniew Ćwiąkalski, kolejny pełnomocnik rodziny Adamowiczów, więcej miejsca poświęcił w swojej mowie kwestii braku podstaw do skorzystania w przypadku W. do nadzwyczajnego złagodzenia kary, na które sąd mógłby się zdecydować, biorąc pod uwagę opinie biegłych dotyczące ograniczonej poczytalności oskarżonego.
Wszyscy pełnomocnicy rodziny Adamowiczów w pełni poparli wystąpienie prokuratury i jej propozycję kary dla Stefana W.
Brat zamordowanego: "to była publiczna egzekucja"
Po prawnikach przyszła kolej na rodzinę zamordowanego. Jako pierwszy zabrał głos Piotr Adamowicz, brat byłego prezydenta Gdańska. Mówił o traumie, z którą po śmierci Pawła Adamowicza mierzyć musi się cała rodzina. Podobnie jak pełnomocnicy rodziny zwracał uwagę na premedytację w działaniu Stefana W.
Silniej zaakcentował jednak rolę hejtu, który przed zabójstwem płynął w stronę jego brata. Samo zabójstwo zaś nazwał "publiczną egzekucją".
Magdalena Adamowicz: "cały świat widział"
- Po raz pierwszy stoję naprzeciw człowieka, który zamordował mojego męża. Stoję naprzeciw tego człowieka po raz pierwszy i mam nadzieję, że po raz ostatni. Napawa mnie to wielkim lękiem i nieopisanym bólem. Ale muszę tu stać, zbrodnia musi zostać ukarana. Chcę, by wszyscy wiedzieli, że by mnie tu nie było, gdyby człowiek, który zamordował mojego męża, okazał choć cień skruchy i przeprosił za swoje zbrodnie - stwierdziła Magdalena Adamowicz, która po raz pierwszy pojawiła się na rozprawie w sprawie zabójstwa jej męża.
Jej wystąpienie było bardzo emocjonalne. Pytała sąd, czy są jakieś wątpliwości co do tego, kto zamordował Pawła Adamowicza, po czym sama odpowiadała, że nie ma, bo "widział to każdy z nas, widział to cały świat".
Zachowanie Stefana W. określiła z kolei jako grę obliczoną na otrzymanie jak najniższego wyroku. Podkreśliła również rolę zaniedbań ze strony policji, ochrony koncertu WOŚP oraz mediów publicznych, które szczując na jej męża, były jej zdaniem współodpowiedzialne za jego śmierć.
Obrona wnosi o umorzenie... albo o 15 lat więzienia
Obrońca Stefana W. podkreślił z kolei w swojej mowie, że opinia biegłych, która wskazywała na niepoczytalność jego klienta, sporządzona była jako pierwsza i najdokładniej ukazuje stan jego zdrowia w momencie jego ataku na Pawła Adamowicza.
Stwierdził, że "sąd nie powinien się w tej sprawie kierować emocjami" i zawnioskował o uznanie tej opinii za wiążącą, a co za tym idzie - umorzenie postępowania.
Zaznaczył jednak, że gdyby sąd za wiążące uznał opinie wskazujące jedynie na ograniczoną poczytalność Stefana W. w chwili ataku na prezydenta Gdańska, to powinna zostać zastosowana przesłanka o nadzwyczajnym złagodzeniu kary, a jego klient powinien spędzić w więzieniu - w warunkach terapeutycznych - nie więcej niż 15 lat. W przeciwnym wypadku mowa będzie o eliminacji go ze społeczeństwa, a nie o terapii.
Bełkot Stefana W.: winny Ziobro i Jan Paweł II
Na sam koniec głos zabrał sam Stefan W. Trudno jednak jego wystąpienie uznać za składne i racjonalne. Podkreślił, że jest niewinny, a winą obarczył... Jana Pawła II oraz Zbigniewa Ziobrę. Ten drugi miał jego zdaniem zmuszać oskarżającą go prokurator do wymyślanie kłamstw na jego temat.
Stwierdził też, że większość świadków leczy się i "jest na prochach", więc w jego ocenie nie są to żadni wiarygodni świadkowie. Dodał też, że "Paweł Adamowicz z wszystkich was się śmieje".
Sąd ma ogłosić wyrok w tej sprawie 16 marca.
Opinie (458) ponad 100 zablokowanych
-
2023-03-13 13:21
Opinia wyróżniona
Poczytalny czy nie (26)
Powinien być odizolowany od społeczeństwa do końca życia
- 545 39
-
2023-03-14 00:41
bzudry.. piszesz to chory człowiek
dlaczego nie ma surowych kar za przestępstwa zwiazane z naduzywaniem stanowisk i okradanie państwa??? branie i wyłudzanie łapówek, pranie brudnych pieniedzy ...tak jak robiły osoby na wysokich stanowiskach z Urzedu Miejskiego
???? pisali o tym !- 0 2
-
2023-03-13 20:15
nie jesteśmy od sądzenia i wydawania wyroków
ale dla tego Pana psychuszka to będzie idealne miejsce aby przemyśleć procesy jakie zaszły w trakcie jego choroby.
- 1 3
-
2023-03-13 17:01
śmierć za śmierć (1)
kara śmierci i koniec tematu
- 14 8
-
2023-03-13 18:14
Stefan, jeszcze jest tyle do zrobienia
- 8 4
-
2023-03-13 15:30
Bez przesady. Gdyby w więzieniu nie katowano go tvnem to by tego nie zrobił (5)
- 17 30
-
2023-03-13 19:21
(4)
Chyba tvp, tylko w tej telewizji jest tyle nienawiści i propagandy! Oby to kiedyś upadło. Ja nie oglądam żadnej ale wystarczy zobaczyć co zrobili ze swoimi wyborcami rządzący tej pisowkiej władzy. Ludzie są jak marionetki, wierzą we wszystko co im tam się wmawia. Wystarczy pomyśleć... na wszystkich coś mają, każdy ich przeciwnik to złodziej a tyle
Chyba tvp, tylko w tej telewizji jest tyle nienawiści i propagandy! Oby to kiedyś upadło. Ja nie oglądam żadnej ale wystarczy zobaczyć co zrobili ze swoimi wyborcami rządzący tej pisowkiej władzy. Ludzie są jak marionetki, wierzą we wszystko co im tam się wmawia. Wystarczy pomyśleć... na wszystkich coś mają, każdy ich przeciwnik to złodziej a tyle co ukradli oni to się nigdy nie dowiemy. Nie dziwię się młodym, że wyjeżdżają za lepszym życiem. Tu nic już nie zostało z tego kraju, jedyne co można to pracować na socjal dla patologii bo tylko ona na nich głosuje...
- 12 8
-
2023-03-13 22:43
I słyszałeś o tym wszystkim w TVN co nie... (1)
No i TVP za donalda nie śmierdziało bo mu klaskali :)
- 2 2
-
2023-03-13 23:01
No tak bo jak ktoś nie ogląda tvpis to musi tvn, nie rozśmieszaj mnie! Nie oglądam żadnych wiadomości ani tv, mam swój rozum i widzę co się dzieje. Wystarczy porozmawiać z jakimś wyborcą tej partii rządzącej... Ci ludzie nawet porozmawiać nie potrafią, jak mowisz im o oczywistych rzeczach o których wszędzie trąbią to oni jak zwykle nic nie wiedzą
No tak bo jak ktoś nie ogląda tvpis to musi tvn, nie rozśmieszaj mnie! Nie oglądam żadnych wiadomości ani tv, mam swój rozum i widzę co się dzieje. Wystarczy porozmawiać z jakimś wyborcą tej partii rządzącej... Ci ludzie nawet porozmawiać nie potrafią, jak mowisz im o oczywistych rzeczach o których wszędzie trąbią to oni jak zwykle nic nie wiedzą bo im w tvp nie powiedzieli! Wy naprawdę myślicie, że jak ktoś nie jest za pisem to musi być za po? Każdy z nich kradł i kraść będzie, ale kiedyś było mnie na wiele rzeczy stać za uczciwą pracę a teraz większość idzie na rachunki i zakupy bo wszystko idzie na ich rozdawnictwo. Nikt się mnie nie zapytał czy mam ochotę z moich podatków dokładać się dla patologii, która nie pracuje naście lat i jedyne z czego żyje to z zasiłków bo sobie dzieci narobili!!! Ja nie mówię, że zasiłki są złe. Są różne sytuacje, ale jeżeli ktoś się nie garnie do pracy tylko siedzi w domu i żyje na koszt państwa bo tak mu wygodnie to nie powinien dostawać pieniędzy. I stwierdzenie, które najbardziej mnie zawsze śmieszy, że wyborcy Tuska też biorą, a dlaczego mają nie brać skoro pracują i się do tego dokładają? Warto poczytać statystyki, największe bezrobocie, najmniej urodzeń itd. Jak ktoś ma klapki na oczach to nic nie dostrzeże, będzie żył w tej bańce...
- 6 1
-
2023-03-13 20:17
A znasz kogoś z elektoratu Tuska co nie bierze 500+. Biora zadluzaja kraj
- 7 5
-
2023-03-13 19:59
Młodzi na saksach.
Dzięki komu młodzi uciekali? Ano ten pierwszy chciał zbudować II Japonię, drugi zaś obiecał zieloną Irlandię. Pierwszemu w ogóle nic nie wychodziło ale za to drugi zrealizował plan prawie w 100% .
- 4 3
-
2023-03-13 15:15
Dlaczego? (11)
Zabił kogoś?
- 10 25
-
2023-03-13 16:44
Ale jest testament Adamowicza (4)
Dukiewicz mówi że go realizuje. Adamowicz wiedział że coś takiego nastąpi? Jeżeli nie to po co testament napisał wcześniej...???
- 12 19
-
2023-03-13 16:50
(3)
No większość ludzi pisze testament za życia, bo po śmierci jakby się nie da
- 33 4
-
2023-03-13 19:50
Ewunia.
K. Krawczyk napisał po śmierci.
- 4 1
-
2023-03-13 18:13
Sam ten cyrk wymyślił?
- 6 3
-
2023-03-13 17:09
Pewnue że się da, ja tam pisałem już po swojej
ale był problem z notariuszem, bo nie chcieli mi wydać aktu zgonu, tylko żywym podobno wydają. Po co żywemu akt zgonu?
- 7 5
-
2023-03-13 16:39
nie ma dowodu na to (2)
- 5 11
-
2023-03-14 00:43
jest pełno dowodów...wokoło...
- 0 2
-
2023-03-13 16:45
Faktycznie nie żyje?
- 5 7
-
2023-03-13 16:19
Popsuł interesy deweloperom (2)
- 20 20
-
2023-03-14 00:42
hahahaha racja...deweloperzy stracili na kumoterstwie i nieuczciwosci władz z GD...
- 0 2
-
2023-03-13 20:46
Bardzo popsuł interesy lokalnej patodeveloperce
- 4 2
-
2023-03-13 13:27
Ale powinien pracować a nie żyć na koszt podatników... (3)
i nawet do lekarza będą go wozić poza kolejnością......
- 58 7
-
2023-03-13 13:39
A niech sobie żyje na mój koszt. (2)
Wszyscy więźniowie razem kosztują mnie jakieś 10pln rocznie. Nie mam ochoty ułatwiać im wydostania się na wolność żeby oszczędzić tak śmieszną kwotę.
- 29 4
-
2023-03-13 15:27
10pln tu, 10pln tam (1)
mają sami na siebie robić
- 18 6
-
2023-03-13 16:39
chyba, ze ty robisz pod siebie i na siebie
- 4 5
-
2023-03-13 13:30
Opinia wyróżniona
Najwyższy czas kończyć ten proces. (20)
Facet powinien resztę życia spędzić w odosobnieniu.
- 394 31
-
2023-03-14 00:47
powinna byc sprawa umorzona dla Stefana ....i to szybko
- 0 2
-
2023-03-13 16:47
Sam sobie spędzaj w odosobnieniu
- 1 7
-
2023-03-13 15:31
Wolny sąd nie zrobi krzywdy nikomu z platformy (1)
- 12 10
-
2023-03-13 16:48
Cyrk
- 4 2
-
2023-03-13 15:36
A jak by mogli "najbliżsi" robić kariery POlityczne ? (4)
- 11 4
-
2023-03-13 20:06
Kariera.
Dzięki niemu Jaruś Wałęsa stracił ciepłą POsadkę
- 4 0
-
2023-03-13 16:49
Żona w PE, brat wybitny... (2)
,, odejdź a bliscy awansują społecznie,,
- 12 4
-
2023-03-13 21:31
. (1)
za tą rodzinkę adamowiczów powinny się wziąć niezależne sądy i ziobro, bo to co oni robią to są kpiny, śmieją się polakom w twarz , niedługa ta paniusia straci immunitet.
- 3 3
-
2023-03-14 00:50
powinni tą babę adamkową dawno juz wyrzucic...dosyc nakradli
- 1 1
-
2023-03-13 13:45
nie on, ale niedorosłe do niego społeczeństwo
- 3 2
-
2023-03-13 13:38
Nadzwyczajna kasta Ziobry swojego nie skaże... (9)
- 9 21
-
2023-03-13 20:57
Orzec - niewinny i kończyć
- 2 2
-
2023-03-13 16:47
Ktoś widział zwłoki?
- 4 6
-
2023-03-13 13:52
Czytać nie umiesz ?? (6)
Prokurator chce dożywocia ale "wolne sądy " pewnie ułaskawią. Te sądy powinny być wyczyszczone / zmienione już za J.Olszewskiego ale pamiętamy kto był przeciwko i dogadał się z komunistami a finalnie odwołano bdb rząd !!! Odsyłam do historii Polski jeśli ktoś nie pamięta ! Tusk, Pawlak i reszta !!!
- 16 20
-
2023-03-13 20:00
Nocna zmiana.
Jeden z nich liczył głosy.
- 3 3
-
2023-03-13 17:30
Ta, 40 letni sedziowie, wydawali wyroki w latach 80tych
I wciąż to robią.
- 14 1
-
2023-03-13 16:00
Ja pamiętam. Od zawsze jątrzyły oba kaczyniaki :))) (2)
- 13 13
-
2023-03-13 20:58
Co ty możesz pamiętać w nogach śpisz
- 3 3
-
2023-03-13 18:02
I to oni obalili rząd Pana Olszewskiego?
Obejrzyj Nocną Zmianę. Tam jest wszystko podane na tacy, kto jest kim.
- 13 6
-
2023-03-13 15:27
Z tymi komunistami, których teraz obsadzono w trybunale konstytucyjnym?
Czy ci są już lepsi bo zdążyli się przepisać z pzpr do jedynej słusznej "antykomunistycznej" partii?
- 18 6
-
2023-03-13 13:28
Opinia wyróżniona
A do wszystkich co chcieliby dla niego kare niższą od dożywocia: (20)
Wcześniej już siedział w wiezieniu i zamiast się zresocjalizować to wyszedł po to żeby zamordować,
jak następnym razem wyjdzie to kto ma się obawiać o życie?- 538 39
-
2023-03-14 11:24
Skoro brat zamordowanego Adamowicza
stwierdził, że była to publiczna egzekucja to ta sprawa ma ma jakieś "podwójne dno".Ta sprawa jest nniewyjaśniona.
- 2 0
-
2023-03-14 10:40
Masz racje po stokroć.
Więzienie nie resocjalizuje.
Więzienie demoralizuje.
Wniosek?
Oskarżony nie może pójść do więzienia.
Jaki więc zatem wymiar kary dla oskarżonego można zasądzić?
Prace społeczne. Prace z ludźmi potrzebującymi, ludźmi chorymi, umierającymi, ludźmi w kryzysie bezdomności, prace na rzecz zwierząt, jakiekolwiek praceWięzienie nie resocjalizuje.
Więzienie demoralizuje.
Wniosek?
Oskarżony nie może pójść do więzienia.
Jaki więc zatem wymiar kary dla oskarżonego można zasądzić?
Prace społeczne. Prace z ludźmi potrzebującymi, ludźmi chorymi, umierającymi, ludźmi w kryzysie bezdomności, prace na rzecz zwierząt, jakiekolwiek prace resocjalizujące, przywracające Stefana społeczeństwu.
Karanie go więzieniem niczego nie wniesie pozytywnego. Ani dla niego, ani też dla społeczeństwa. '
Kara śmierci nawet gdyby była dopuszczona, to jednie pozbawiła by go życia, nie zwracając życia zabitej osoby.
Ten człowiek może naprawić wszystko będąc na wolności.
Już sam fakt osadzenia go w areszcie, sam tok prowadzonej rozprawy jest psychicznie wyniszczający.
On potrzebuje przebaczenia. Miłości bliźniego.- 2 1
-
2023-03-14 10:32
Masz racje.
- 2 0
-
2023-03-13 17:31
A byłaś w Polskim więzieniu ? Tam się nie da zresocjalizować !! Nie bronię go ale tak cię niszczą jeszcze bardziej w Polsce mieszkają źli
Ludzie a zwłaszcza w takich miejscach pracują- 5 0
-
2023-03-13 17:21
Jego obrońca,
- 1 2
-
2023-03-13 13:47
Dziwisz się? On w celi oglądał tylko tvn
- 22 21
-
2023-03-13 13:45
pytek
- 1 1
-
2023-03-13 13:47
siedział i go leczyli (4)
Jak siedział to był leczony psychiatrycznie. Wyszedł i się dalej nie leczył, bo oczywiście nikomu nie chciało się podjąć postępowania, które do takiego leczenia by go zmusiło. Wypuścili więc wariata i wariat zabił. Oczywiście, że powinno się sprawę umorzyć, ale że jest medialna to wsadzą chorego do więzienia jakby był zdrowy.
- 7 26
-
2023-03-13 14:52
(1)
wzruszające, biedy wariat... Co mu w głowie siedziało nie ma znaczenia, takie jednostki trzeba trwale usunąć ze społeczeństwa, bo jak nie wie co robi to nie ma gwarancji, że za kilka lat znów kogoś nie zadźga
- 17 7
-
2023-03-13 16:52
Nie nawidzil PO
Zuch
- 7 6
-
2023-03-13 14:58
Głupota popleczników pewnej partii nie zna granic (1)
- 8 2
-
2023-03-13 15:36
Ziobry
- 5 10
-
2023-03-13 13:37
A w więzieniu jest resocjalizacja?Nie pisz głupot.
- 17 3
-
2023-03-13 13:30
Ale niech w tym więzieniu pracuje (6)
a nie leży brzuchem do góry na koszt podatników.
- 49 5
-
2023-03-13 16:50
A ktoś nie żyje? (1)
- 6 12
-
2023-03-13 19:22
Niee... Odessano tylko polityka od żłobu
a krewni i znajomi biadolą nad swoją stratą.
- 5 4
-
2023-03-13 14:48
Do kamieniolomu
Albo stworzyć obozy pracy
- 12 4
-
2023-03-13 13:38
O tak, jeszcze nam zamykania ludzi z byle powodu brakuje jak w USA.
W końcu normę więźniów muszą wyrobić...
- 6 24
-
2023-03-13 13:34
A to już inna para kaloszy (1)
Jakby to ode mnie zależało to bym zagospodarował jakąś zamkniętą kopalnie i tam każdego morderce, gwałciciela, pedofila, itd umieszczał - wydobywali by jakże potrzeby nam węgiel a w zamian otrzymywaliby z góry wodę i chleb ;)
- 55 2
-
2023-03-13 16:15
Po co węgiel, prądnice na korbę i niech kręci. Jak wykręci limit dostanie michę, jak nie to głodny spać...
- 14 3
Wszystkie opinie
-
2023-03-13 13:16
(6)
To trochę rozbieżności jest... Hehhe. Chłop powinien dostać minimum cwiare. Czy działał sam czy na zlecenie bez znaczenia.
- 76 11
-
2023-03-13 13:17
(5)
ćwiare to se możesz obalić przed sklepem
- 9 20
-
2023-03-13 13:20
Nie można spożywać alkoholu w miejscach publicznych, poza wyznaczonymi miejscami.
- 18 5
-
2023-03-13 13:27
(2)
Obalić to można dyktatora
- 5 3
-
2023-03-13 13:49
to spróbuj. Stefan próbował i patrz, jak się skończyło.
- 9 6
-
2023-03-13 14:14
ruszaj do moskwy.
albo do siebie na Białoruś
- 6 2
-
2023-03-13 18:16
I ten czarny parawan... Niezbędny element WOŚP
- 3 2
-
2023-03-13 13:20
Szkoda chłopa... (5)
Tak sobie życie zmarnować a mógł spokojnie sobie spłacać kredyt przez 30 lat...
- 36 64
-
2023-03-13 13:23
Mimo że to nie jest zabawne... (1)
... To jednak jest zabawne :)
- 17 6
-
2023-03-14 11:26
to w ogóle nie jest zabawne d**ilu
- 0 0
-
2023-03-13 14:49
Ani trochę nie szkoda
- 8 0
-
2023-03-13 17:37
Dożywocie, a to z jakiej racji ? (1)
Człowiek jest niepoczytalny zatem należy go zwolnić.
- 4 7
-
2023-03-14 11:25
z racji morderstwa z premydatacją na oczach dzieci
czego nie rozumiesz dzbanie ?
- 1 2
-
2023-03-13 13:21
Dałbym 15 (2)
To jednak jest nie do końca zdrowy człowiek :(
- 26 91
-
2023-03-13 14:12
ty chyba też
- 20 6
-
2023-03-13 15:14
A co później, zamorduję Pana/Pani matkę, córkę, syna itp. i bedzie git. Przeciez nie jest do końca zdrowy to mu wolno
- 13 2
-
2023-03-13 13:21
Klepnać już mu te dozywocie. (2)
- 121 18
-
2023-03-13 16:40
klepnij sam sobie
to podstawiony slup
- 3 7
-
2023-03-14 11:36
Dożywocie
Bo nie dosc ze sie dotego przygotowywal to dla mnie jest jasne ze zabil z premedytacja.w stanach juz dawno by miał decyzje sądu o wymierzenie kary smierci
- 0 0
-
2023-03-13 13:21
(7)
Obrońca jest bardziej niż bezczelny
- 153 35
-
2023-03-13 13:39
Taka robota (3)
- 19 8
-
2023-03-13 13:41
(1)
Niby tak, ale niesmak pozostaje, o patrzeniu w lustro co rano nie wspomnę.
- 22 11
-
2023-03-13 16:42
o czym ty piszesz?
obrona ma racje. umorzenie tego smiesznego procesu.
Oparte jest to wszystko na niejasnych przeslankach- 5 16
-
2023-03-13 17:38
Oczywiście że powinni umorzyć ten proces
- 5 8
-
2023-03-13 13:48
(1)
obrońca chce uniewinnienia Żołnierza Wykletego
- 9 13
-
2023-03-13 17:39
ty się mi tu "milicjant" podpisuj
- 6 2
-
2023-03-13 20:16
Obrońca.
Wziął by ,,Konia" na obrońcę, wolność by miał na 100% .
- 4 1
-
2023-03-13 13:21
Idąc tokiem rozumowania z procesu wdówki Adamowicz - prokurator nie ustalił bezsprzecznego motywu działania, więc należy (8)
go uniewinnić. W końcu prawo ma być równe dla wszystkich, prawda?
- 60 104
-
2023-03-13 13:44
(3)
Po pierwsze w polskim sądownictwie nie obowiązują precedensy, więc iść tokiem rozumowania to se możesz. Po drugie jeżeli to miało być śmieszne, to nie jest bo tu jednak chodzi o śmierć człowieka. I nie ma znaczenia czy ktoś Adamowicza lubił czy nie, jakaś elementarna kultura i wrażliwość powinna obowiązywać.
- 23 8
-
2023-03-13 16:52
(1)
Nie ma u nas prawa precedensu, ale jest orzecnistwo.
- 7 1
-
2023-03-14 00:05
Co jest? Analfabeto ?
I to orzecznictwo pozwala w różnych stanach faktycznych inkwalifikacjach prawnych bredzić w ten sam sposób, tak? Tok rozumowania to coś, do czego twój rozum się nawet nie zbliżył
- 1 2
-
2023-03-13 16:56
A kim ty jesteś pajacu żeby decydować co powinno obowiązywać, a co nie?
- 4 5
-
2023-03-13 14:17
(1)
Idąc twoim głupim tokiem rozumowania, to jeśli ktoś morduje bez motywu, to jest niewinny!
- 12 6
-
2023-03-13 16:55
Nie, po prostu idąc głupim rozumowaniem sądu z wcześniejszego procesu, jeżeli nie wykazano skąd pochodzą nielegalne dochody
to też uniewinnienie. Zatem bądźmy konsekwentni i w tej sprawie !
- 11 7
-
2023-03-13 17:40
I brawo, i racja szanowny Panie
Uniewinnić Pana Stefana
- 4 4
-
2023-03-13 19:22
Morderstwo nagrały kamery.
Ale ty o tym nie wiesz.
- 3 5
-
2023-03-13 13:21
Opinia wyróżniona
Poczytalny czy nie (26)
Powinien być odizolowany od społeczeństwa do końca życia
- 545 39
-
2023-03-13 13:27
Ale powinien pracować a nie żyć na koszt podatników... (3)
i nawet do lekarza będą go wozić poza kolejnością......
- 58 7
-
2023-03-13 13:39
A niech sobie żyje na mój koszt. (2)
Wszyscy więźniowie razem kosztują mnie jakieś 10pln rocznie. Nie mam ochoty ułatwiać im wydostania się na wolność żeby oszczędzić tak śmieszną kwotę.
- 29 4
-
2023-03-13 15:27
10pln tu, 10pln tam (1)
mają sami na siebie robić
- 18 6
-
2023-03-13 16:39
chyba, ze ty robisz pod siebie i na siebie
- 4 5
-
2023-03-13 15:15
Dlaczego? (11)
Zabił kogoś?
- 10 25
-
2023-03-13 16:19
Popsuł interesy deweloperom (2)
- 20 20
-
2023-03-13 20:46
Bardzo popsuł interesy lokalnej patodeveloperce
- 4 2
-
2023-03-14 00:42
hahahaha racja...deweloperzy stracili na kumoterstwie i nieuczciwosci władz z GD...
- 0 2
-
2023-03-13 16:39
nie ma dowodu na to (2)
- 5 11
-
2023-03-13 16:45
Faktycznie nie żyje?
- 5 7
-
2023-03-14 00:43
jest pełno dowodów...wokoło...
- 0 2
-
2023-03-13 16:44
Ale jest testament Adamowicza (4)
Dukiewicz mówi że go realizuje. Adamowicz wiedział że coś takiego nastąpi? Jeżeli nie to po co testament napisał wcześniej...???
- 12 19
-
2023-03-13 16:50
(3)
No większość ludzi pisze testament za życia, bo po śmierci jakby się nie da
- 33 4
-
2023-03-13 17:09
Pewnue że się da, ja tam pisałem już po swojej
ale był problem z notariuszem, bo nie chcieli mi wydać aktu zgonu, tylko żywym podobno wydają. Po co żywemu akt zgonu?
- 7 5
-
2023-03-13 18:13
Sam ten cyrk wymyślił?
- 6 3
-
2023-03-13 19:50
Ewunia.
K. Krawczyk napisał po śmierci.
- 4 1
-
2023-03-13 15:30
Bez przesady. Gdyby w więzieniu nie katowano go tvnem to by tego nie zrobił (5)
- 17 30
-
2023-03-13 19:21
(4)
Chyba tvp, tylko w tej telewizji jest tyle nienawiści i propagandy! Oby to kiedyś upadło. Ja nie oglądam żadnej ale wystarczy zobaczyć co zrobili ze swoimi wyborcami rządzący tej pisowkiej władzy. Ludzie są jak marionetki, wierzą we wszystko co im tam się wmawia. Wystarczy pomyśleć... na wszystkich coś mają, każdy ich przeciwnik to złodziej a tyle co ukradli oni to się nigdy nie dowiemy. Nie dziwię się młodym, że wyjeżdżają za lepszym życiem. Tu nic już nie zostało z tego kraju, jedyne co można to pracować na socjal dla patologii bo tylko ona na nich głosuje...
- 12 8
-
2023-03-13 19:59
Młodzi na saksach.
Dzięki komu młodzi uciekali? Ano ten pierwszy chciał zbudować II Japonię, drugi zaś obiecał zieloną Irlandię. Pierwszemu w ogóle nic nie wychodziło ale za to drugi zrealizował plan prawie w 100% .
- 4 3
-
2023-03-13 20:17
A znasz kogoś z elektoratu Tuska co nie bierze 500+. Biora zadluzaja kraj
- 7 5
-
2023-03-13 22:43
I słyszałeś o tym wszystkim w TVN co nie... (1)
No i TVP za donalda nie śmierdziało bo mu klaskali :)
- 2 2
-
2023-03-13 23:01
No tak bo jak ktoś nie ogląda tvpis to musi tvn, nie rozśmieszaj mnie! Nie oglądam żadnych wiadomości ani tv, mam swój rozum i widzę co się dzieje. Wystarczy porozmawiać z jakimś wyborcą tej partii rządzącej... Ci ludzie nawet porozmawiać nie potrafią, jak mowisz im o oczywistych rzeczach o których wszędzie trąbią to oni jak zwykle nic nie wiedzą bo im w tvp nie powiedzieli! Wy naprawdę myślicie, że jak ktoś nie jest za pisem to musi być za po? Każdy z nich kradł i kraść będzie, ale kiedyś było mnie na wiele rzeczy stać za uczciwą pracę a teraz większość idzie na rachunki i zakupy bo wszystko idzie na ich rozdawnictwo. Nikt się mnie nie zapytał czy mam ochotę z moich podatków dokładać się dla patologii, która nie pracuje naście lat i jedyne z czego żyje to z zasiłków bo sobie dzieci narobili!!! Ja nie mówię, że zasiłki są złe. Są różne sytuacje, ale jeżeli ktoś się nie garnie do pracy tylko siedzi w domu i żyje na koszt państwa bo tak mu wygodnie to nie powinien dostawać pieniędzy. I stwierdzenie, które najbardziej mnie zawsze śmieszy, że wyborcy Tuska też biorą, a dlaczego mają nie brać skoro pracują i się do tego dokładają? Warto poczytać statystyki, największe bezrobocie, najmniej urodzeń itd. Jak ktoś ma klapki na oczach to nic nie dostrzeże, będzie żył w tej bańce...
- 6 1
-
2023-03-13 17:01
śmierć za śmierć (1)
kara śmierci i koniec tematu
- 14 8
-
2023-03-13 18:14
Stefan, jeszcze jest tyle do zrobienia
- 8 4
-
2023-03-13 20:15
nie jesteśmy od sądzenia i wydawania wyroków
ale dla tego Pana psychuszka to będzie idealne miejsce aby przemyśleć procesy jakie zaszły w trakcie jego choroby.
- 1 3
-
2023-03-14 00:41
bzudry.. piszesz to chory człowiek
dlaczego nie ma surowych kar za przestępstwa zwiazane z naduzywaniem stanowisk i okradanie państwa??? branie i wyłudzanie łapówek, pranie brudnych pieniedzy ...tak jak robiły osoby na wysokich stanowiskach z Urzedu Miejskiego
???? pisali o tym !- 0 2
-
2023-03-13 13:21
Należy mu sie (3)
Dożywocie w kopalni kobaltu, a nie w pierdlu z kablówką za nasze pieniądze.
- 158 22
-
2023-03-13 13:28
Zgadza się. (1)
Wszyscy osadzeni we więzieniach powinni pracować na swoje utrzymanie i nie powinni mieć pierwszeństwa np. w wizytach u lekarza, bo niby z jakiej racji?!
- 27 1
-
2023-03-13 20:22
Zbrodnia i nagroda
Wcielić go do wagnerowców.
- 0 2
-
2023-03-13 17:41
Należy mu się wolność i odszkodowanie za pozbawienie wolności
- 2 7
-
2023-03-13 13:22
Chore (7)
Jak to umorzyć zabił człowieka
- 126 21
-
2023-03-13 13:34
(1)
Tylko przywrócenie kary śmierci uleczy wszytkich niepoczytalnych i ochroni przed śmiercią czy kalectwem normalnych ludzi.
- 14 5
-
2023-03-13 19:53
czyli krecisz sobie stryczek?
- 0 1
-
2023-03-13 13:46
(2)
Żołnierze wyklęci też zabijali
- 5 7
-
2023-03-13 14:20
(1)
Tych co powinni .
- 3 8
-
2023-03-13 19:56
czyli on tez dokonal czynu na tym ktory powinien byc nieistniejacy? Przepiekna interpretacja
moze jak sasiad uzna twoja rodzine za "be" i ja wyrznie jak ci "mordercy wykleci", to pocieszy ciebie fakt, ze uznal, ze zabil tych, ktorych powinien
- 1 0
-
2023-03-13 14:14
Jakby zabił kogos z pisu to by umorzyli
Tak samo jak ten z monciaka, syn sędzi z Wejherowa i niewinny. Tylko niepoczytalny. Tak działa pomorskie sądownictwo
- 8 4
-
2023-03-14 08:10
Jedyna opcja
Cela śmierci!!!
- 0 0
-
2023-03-13 13:23
A w końcu Magda stawiła się jako świadek? (34)
- 144 46
-
2023-03-13 13:28
(16)
Nie daleko jest z USA do pl...
- 25 17
-
2023-03-13 13:39
Ja czekałem kiedy Sąd wezwie podżegacza Kurę z USA ? (5)
- 24 22
-
2023-03-13 13:48
Jedynym podżegaczem były TVNiemcy i hejterzy z umiłowanej partii Donalda, którzy na każdym kroku (4)
byli przeciwko Prezydentowi. Ps. Oczywiście po jego śmierci, to nagle zrobili z siebie najlepszych przyjaciół ale czego się nie robi dla kapitału POlitycznego. Ostatnio na pogrzebie nastolatka zrobili POdobnie :( Brak słów, tym bardziej, że sami są winni. To u nich w partii był pedofil i sami ujawnili newralgiczne dane !!! Szczyt hiPOkryzji !!!
- 57 38
-
2023-03-13 14:18
Podżegacze są TVPutin i hejterzy z dojnej zmiany komunistów i złodziei PiS (2)
- 16 31
-
2023-03-14 01:12
Nie ma jak (1)
TVNazi
- 5 1
-
2023-03-14 07:20
TVN powinien być pozbawiony koncesji
- 3 1
-
2023-03-13 15:21
Dlatego trzeba natychmiast zdelgalizowac Peło i odebrać szczujni WSI 24 koncesje
- 19 7
-
2023-03-13 14:09
kogo to wszystko obchodzi? ciągle o tym adamaowiczu (8)
- 21 19
-
2023-03-13 14:27
(2)
Mnie.
Zabito człowieka.
ello.- 20 17
-
2023-03-13 16:44
taa czlowieka... jakiegos slupa dewloperow i kaierowicza
- 17 9
-
2023-03-14 12:04
on miał tyle zarzutów
- 2 1
-
2023-03-13 14:27
skoro cie nie obchodzi to po co sie meczysz i wypisujesz swoje wypociny
- 13 10
-
2023-03-13 14:42
Mnie interesuje. Bo o Kaczyńskim który kazał pilotowi lądować we mgle wiemy wszystko :)))) (1)
- 15 24
-
2023-03-13 18:08
o Casie co spadła z wojskową wierchuszką...
o śmigłowców co spadł z rządem...
O oponach prezydenta też też coś wiesz?
Dużo wiesz...- 6 0
-
2023-03-13 14:58
Przeciez to pupilek POpaprańców.
- 13 5
-
2023-03-13 21:39
wdówka
A kogo obchodzi ten Adamowicz? szkoda chorego człowieka.
- 0 4
-
2023-03-13 18:59
Deportowana?
- 4 3
-
2023-03-13 13:39
Zastanawiam się jak (2)
Podłą osobą, trzeba być aby pisać tak wredne komentarze jak twoje.
- 25 25
-
2023-03-13 13:53
Dokładnie tak samo podłą jak pan Prezydent i jego "szanowna" małżonka. (1)
To jest ten sam pokrój człowieka.
- 29 15
-
2023-03-13 14:19
jaka ona szanowna, zwykła adrianowa niemowa
- 9 18
-
2023-03-13 13:48
jak jej pasuje (1)
Magda w gdańskich sądach to może sobie robić to co jej w danym momencie pasuje i żaden sędzia nie pozwoli, żeby jej włos z głowy spadł.
- 47 8
-
2023-03-13 14:04
Ujawnij się
- 3 17
-
2023-03-13 13:52
Niema czasu (3)
Mieszkania opyla
- 33 6
-
2023-03-13 14:29
(2)
typowy pisowski burak
- 10 27
-
2023-03-13 14:40
(1)
typowy platformerski burak
- 25 9
-
2023-03-13 21:19
Kolega pedofila od POpapranych
- 7 1
-
2023-03-13 14:17
Prokuratura chce dożywocia dla Stefana W. Brawo . Teraz zobaczymy co na to wolny sąd .
- 15 1
-
2023-03-13 15:14
ona dosyć selektywnie podchodzi do kwestii stawiania sie w sądzie
Przychodzi jak jej to pasuje, ewentualnie na protesty pod budynek sądu. Na rozprawy przeciwko niej nie ma zdrowia albo jest akurat bardzo zajeta i akurat musi jechać do Brukseli
- 29 3
-
2023-03-13 15:21
Nazdwyczjna kasta Budyniowej krzywd nie zrobi (1)
- 31 4
-
2023-03-13 21:46
polacy
wesoła wdówka,na pogrzebie nie było łez w rodzinie.
- 6 4
-
2023-03-13 17:22
Zgłosi się.
Jako świadek... Jechowy!
- 10 2
-
2023-03-13 19:56
zarabia pieniadze w brukseli (1)
- 5 0
-
2023-03-13 20:35
Pieniądze na mieszkania.
W dzień zabójstwa ciężko pracowała w USA .
- 3 3
-
2023-03-14 07:19
Powinna chyba siedzieć?
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.