- 1 Politycy z Trójmiasta na marszu opozycji (1107 opinii)
- 2 Tysiące rowerzystów na ulicach Trójmiasta (151 opinii)
- 3 Dzielnica, której nie oszczędziła żadna z plag (60 opinii)
- 4 Byliśmy na Piwie z Mentzenem (787 opinii)
- 5 Gdzie mogą pomodlić się niekatolicy? (125 opinii)
- 6 Tak powstaje nowa obwodnica (224 opinie)
Prokuratura sprawdza, czy w gdańskim zoo doszło do molestowania
Wieloletni pracownik Gdańskiego Ogrodu Zoologicznego stracił pracę po tym, jak jedna z pracownic zarzuciła mu molestowanie seksualne. Sprawą zajęła się policja i prokuratura. Mężczyźnie póki co nie postawiono zarzutów.
O incydencie, do jakiego miało dojść jesienią w Gdańskim Ogrodzie Zoologicznym napisała Gazeta Wyborcza. Według ustaleń jej dziennikarzy wieloletni pracownik zoo z Działu Administracji i Transportu miał wezwać do swojego gabinetu jedną z kobiet, a następnie nakazać jej się rozebrać. Mężczyzna miał także wypowiadać się wobec niej w seksualnym kontekście.
Kobieta sprawę zgłosiła przełożonym, a ci poinformowali policję. Poszkodowana złożyła też na komisariacie zawiadomienie o przestępstwie. Teraz sprawą zajęła się Prokuratura Rejonowa Gdańsk-Oliwa.
poradnie psychologiczne w Trójmieście
- Postępowanie na tym etapie prowadzone jest w sprawie doprowadzenia osoby do poddania się innej czynności seksualnej. Postępowanie trwa i póki co nikomu nie przedstawiono zarzutów - informuje Grażyna Wawryniuk, rzecznik prasowy Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.
Jak informuje Gazeta Wyborcza, dyrekcja zoo zapewniła kobiecie opiekę psychologa oraz zorganizowała spotkanie ze wszystkimi pracownikami, by omówić z nimi procedury na wypadek, gdyby znaleźli się w podobnej sytuacji w przyszłości.
Umowa z pracownikiem, któremu zarzucono molestowanie, została rozwiązana. W Gdańskim Ogrodzie Zoologicznym pracował od 20 lat. Wcześniej dyrekcja nie otrzymała na niego żadnych skarg.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-02-11 14:40
W gimnazjum uczyli, że od setek lat istnieje coś takiego w prawie jak domniemanie niewinności. (37)
Bez zarzutów, bez dowodów, na gębę można zniszczyć człowiekowi życie. Państwo "Prawa" i "Sprawiedliwości". A co jeśli to się okaże pomówieniem? Do pracy go wrócą, przełożony powie "heh słuchaj no głupio wyszło", ale smród się będzie za człowiekiem ciągnąć. Wychodzi na to, że tak można oskarżyć każdego o wszystko praktycznie. Dykta i karton.
- 728 79
-
2023-02-11 14:42
sklerotyku zapomniałes ze sądy sa Powskie i tak samo było juz od lat takze za POKOzycji rzadzacej (8)
- 74 96
-
2023-02-11 17:24
(2)
Dziwne, ale te sądy wydają akty łaski dla tych którzy PiS-u nie lubią. I to bez względu na przestępstwo.
- 40 27
-
2023-02-11 21:49
A co on chciał jej pokazać (1)
Te 4 cm?
- 9 14
-
2023-02-12 17:03
Nie sądź innych własną miarą
- 5 3
-
2023-02-11 23:07
Jesteście marionetkami (1)
Politycy wyprali wam mózgi, nie myślicie samodzielnie. Zamiast patrzeć im na ręce, to jesteście w stanie, się pozabijać w imię partyjnych bredni. Tymczasem oni kradną, oszukują, malwersują itd. ale to nikomu nie przeszkadza, pod warunkiem, że jest, to odpowiednia opcja polityczna. I skoczycie sobie do gardeł pod byle pretekstem jak sprawa o molestowanie w zoo.
- 65 2
-
2023-02-12 11:42
Pełna zgoda. Ludzie bronią ale popieraja
Złe albo dobre rzeczy nie dlatego ze takie są tylko dlatego, że zrobił to ktoś z odpowiedniej opcji politycznej. Wyprane mózgi. Dlaczego tak mało jest ludzi, którzy myślą samodzielnie i patrza politykom na ręce.
- 14 2
-
2023-02-11 23:24
co to jest (1)
POKOzycja?
- 12 4
-
2023-02-12 08:01
Wyjaśniam, organizacja podejrzanej prewieniencji,pochodne to KOD i pokrewne.
- 11 11
-
2023-02-13 06:57
Póki co
Sprawa do sądu jeszcze nie trafiła.
- 2 0
-
2023-02-11 15:12
Prawo i sprawiedliwosc (4)
Sęk w tym że często te dwa słowa się wykluczaja
- 25 28
-
2023-02-11 15:26
Prawda i sprawiedliwosc
- 11 3
-
2023-02-11 20:17
(1)
Dokładnie, ja też jestem za sprawiedliwością, a niekoniecznie za prawem, jedno z drugim często się wyklucza
- 9 3
-
2023-02-12 09:02
Szczególnie w obecnej Polsce, prawo jest dla maluczkich a sprawiedliwość dla pisowców i ich totumfackich
- 11 8
-
2023-02-14 17:58
oksymoron ani prawo ani sprawiedliwość
- 0 0
-
2023-02-11 15:28
W Polsce to nie ma zastosowania
- 15 2
-
2023-02-11 15:57
brednie wypisujesz i każesz innym to wierzyć , bo co latać po sądach , stresować się przerażająco by tylko komuś (4)
dowalić , nie ośmieszaj się
- 2 24
-
2023-02-11 16:01
albo urodziłeś się wczoraj, albo jesteś naiwny że wierzysz w co piszesz (2)
nie masz pojęcia jakie świnie ludzie są w stanie podłożyć innym, często tak po prostu bez większego powodu?
- 50 3
-
2023-02-11 16:57
(1)
opowiedz jakie ty podlozyles, jestres tu anonimowy
- 5 33
-
2023-02-12 22:59
Tobie możemy zaraz podłożyć i będziesz kwiczał prosiaczku
- 1 0
-
2023-02-12 07:49
Pierwsze primo
Psychopata, którego celem jest dowalić komuś w brudny sposób, nie stresuje się. To cecha psychopatów - działają na chłodno, planowo, bez żadnych emocji.
- 20 1
-
2023-02-11 16:26
W prawie istnieje
Ale nie w sprawiedliwości. Sprawiedliwość wymaga, by jeśli ktoś zgłasza krzywdę, trzeba krzywdziciela ukarać. Jest to naturalny odruch. Widać to na przykład po wpisach pod artykułami tego typu: ludzie klną i opisują, co by zrobili sprawcy, bo są pod wpływem emocji.
- 11 3
-
2023-02-11 16:56
i styropian i wygrane w totolotka.
- 14 2
-
2023-02-11 17:59
Jakby był POlitykiem to by gdakali że do uprawomocnienia wyroku skazującego jest niewinny.Zwolniło się miejsce być może dla krewnego tej Pani.
- 14 6
-
2023-02-11 19:12
Teraz juz w podstawówce uczą bachory ze mozna kazdego bezkranie oskarżyć i nic im zato nie grozi
- 27 0
-
2023-02-11 20:07
Dulkiewicz nie jest z pisu
- 13 2
-
2023-02-11 21:10
czekaj czekaj ale zoo jest miejskie a nie pisowskie, ktoś niszczy człowieka dla zachcianki, pytanie kto?
- 13 2
-
2023-02-11 21:48
Wyborca PO na 100% (1)
- 6 10
-
2023-02-12 16:58
Na 100%, to ty jesteś ociężałym na umyśle klocem.
Cała reszta to dopiero się okaże.
- 4 4
-
2023-02-11 22:08
Gimnazjum i wszystko jasne .
- 4 5
-
2023-02-12 09:00
Ja prędzej kończyłam szkołę, nie było wowczas gimnazjów, ale nas też uczyli, że dopóki nie udowodnią ci winy jesteś niewinny
- 9 0
-
2023-02-12 09:06
Spotkania zawsze w kilka osob
Niestety takie czasy- spotkania w 2 osoby to zły pomysł.
- 3 1
-
2023-02-12 09:49
Świadomy wyborca (1)
Jak jest ksiądz oskarżony /pomówiony to już każdy go wsadza do więzienia. Tutaj proszę domniemanie niewinności, prawo, sprawiedliwość itp.
- 4 1
-
2023-02-13 00:44
Kiedy występki księży wychodzą na wierzch
To zwykle jest grubo, a wręcz bardzo drubo. Nie przypominam sobie żadnego przypadku, w którym okazało się po czasie, że oskarżenie było fałszywe.
- 1 2
-
2023-02-12 11:21
A za moich czasów nie było gimnazjów(stara,dobra,szkoła.pl) i ja to widzę troszkę inaczej...
...domniemanie niewinności juz bylo i w ogóle prawo tez bylo niemalże identyczne jak teraz ale przepisy prawne można rożnie interpretować więc...
...stary pracownik, stare zasady - rozwiązano z nim umowe (z 20-letnim stazem dostanie ladną odprawe + odszkodowanie za skrocony okres wypowiedzenia) odpocznie troche i go przyjmą zpowrotem z otwartymi rekami - bo goryle bez opieki sobie nie poradza a opiekunow do goryli u nas jak na lekarstwo. Pan Mietek jest OK- 3 4
-
2023-02-12 14:40
A w gdańskim zoo rządzi Prawo i Sprawiedliwość?
- 4 0
-
2023-02-12 14:48
Tylko po i pis
Się wydzierają że posądzają się nawzajem i nic ...jedna partia ....tyle afer zarzutów i nikt nie siedzi .....a tu jak się okaże niewinny to ma i tak do kitu, a jak winny to kastracja ......i tyle
- 3 0
-
2023-02-13 07:30
Przez takie komentarze większość kobiet nie zgłasza molestowania
Ofiara wykazała się niezwykłą odwagą zgłaszając zajście. Agresor sam złożył wypowiedzenie, które dyrekcja przyjęła. Z tego, że bronisz zboczeńca można wywnioskować tylko jedno - że sam masz podobne występki na sumieniu.
- 3 4
-
2023-02-12 19:00
(2)
Każdy fakt molestowania należy zgłosić, nagłośnić. Najgorsza sytuacja, gdy ofiara chce sobie sama poradzić z tym przeżyciem, na przykład przez wyparcie. Trzeba to zrobić szybko, by molestujacy nie zniszczył ofiary.
- 36 17
-
2023-02-12 20:58
(1)
Dziękuje za ten głos. Czytając komentarze mam wrażenie, ze ludzie negujà istnienie takiego zjawiska jak molestowanie. Przerażajace.
- 12 7
-
2023-02-12 21:48
Negują, bo co drugi chłop ma seksistowskie teksty do swoich koleżanek z pracy.
- 11 5
-
2023-02-11 20:05
Mam wątpliwośći. (13)
Jakoś trudno mi uwierzyć, że w godzinach porannych (wyczytałem w innym miejscu) w budynku administracji mogło dojść do molestowania. Zakładam, że w budynku nie byli sami, a do gabinetu kierownika w każdej chwili ktoś mógł wejść. Ale oczywiście nie mam stuprocentowej pewności co tego. Ciężko będzie dojść do prawdy, kiedy jest słowo przeciwko słowu.
- 181 37
-
2023-02-11 21:01
W ZOO różne rzeczy mogą się dziać
Pójdzie taki kierownik na spacer po obiekcie, zobaczy jak parzą się pingwiny i chodzi wtedy taki nabuzowany. Może i go z tego powodu poniosło?
- 6 24
-
2023-02-12 01:32
(9)
Nie masz stuprocentowej pewności to po co się wypowiadasz.
- 13 10
-
2023-02-12 09:09
.... (8)
Zapewne sąd również nie będzie miał stuprocentowej pewności i też ma się nie wypowiadać, jeżeli ta sprawa zostanie tam skierowana.
- 8 4
-
2023-02-12 09:20
(7)
Sad ma świadków, biegłych, ekspertyzy. Skoro nie widzisz różnicy, to współczuje.
- 7 6
-
2023-02-12 11:37
... (2)
Sam napisałeś, skoro nie masz stuprocentowej pewności, nie można się wypowiadać. Widzę różnicę, tylko nie wiem czy w tej sprawie mogą pomóc biegli czy ekspertyzy. Nie rozstrzygnąłem o winie którejkolwiek ze stron, podzieliłem się tylko swoimi wątpliwościami. I nie bardzo rozumiem, dlaczego z tego powogu nie mogę się wypowiadać. Z Twojego
Sam napisałeś, skoro nie masz stuprocentowej pewności, nie można się wypowiadać. Widzę różnicę, tylko nie wiem czy w tej sprawie mogą pomóc biegli czy ekspertyzy. Nie rozstrzygnąłem o winie którejkolwiek ze stron, podzieliłem się tylko swoimi wątpliwościami. I nie bardzo rozumiem, dlaczego z tego powogu nie mogę się wypowiadać. Z Twojego rozumowania wynika, gdybym napisal, że jestem stuprocentowo przekonany o winie przykładowo faceta, wtedy nie widziałbyś problemu z moim wpisem. Jeżeli chodzi o Twoje współczucie, daruj sobie.
- 7 3
-
2023-02-12 14:23
(1)
Brniesz dalej omijając clue - sąd wyda wyrok mając ku temu przesłanki. Ps. Jesteś stronniczy od pierwszego komentarza gdzie piszesz: trudno uwierzyć, ze w godzinach porannych może dojść do molestowania.
- 2 7
-
2023-02-14 09:11
możesz wskazać jakimi "świadkami: ma się ten "sąd" posłużyć?
pamiętajmy, że środowisko sędziów jak i prokuratorów to w zdecydowanej większości środowisko ludzi płodzonych przez komunistycznych kolaborantów i zdrajców. Takie właśnie śmiecie kształtowały ich mentalność i umysłowość.
- 2 0
-
2023-02-12 12:19
(3)
Wszystko wskazuje na to, że żadnych świadków nie ma. Biegli? Ekspertyzy? Czego miałyby dotyczyć w tej sprawie?
- 8 1
-
2023-02-12 14:18
(2)
Co na to wskazuje? Masz wgląd do akt sprawy?
- 2 3
-
2023-02-12 15:12
(1)
Nie, mam tzw. zdrowy rozsądek. Według domniemanej ofiary facet wezwał ją do swojego gabinetu i tam miało dojść do molestowania. Gdzie tu widzisz pole do obecności świadków tego zdarzenia?
- 7 2
-
2023-02-12 20:43
Zdrowy rozsądek nakazuje ci nie wierzyć w molestowanie?
- 4 3
-
2023-02-12 08:03
Otóż to. A jak nie będzie żadnych dowodów, tylko słowo? (1)
Co wtedy? Gość już zwolniony, a nawet nie udowodniono winy
- 17 1
-
2023-02-12 09:21
Zawsze może wytoczyć sprawę w sądzie pracy
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.