- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (128 opinii)
- 2 Martwe dziki z Karwin miały ASF (207 opinii)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (384 opinie)
- 4 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (98 opinii)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (161 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (282 opinie)
Prom na Westerplatte w majówkę. Stała przeprawa z budżetu obywatelskiego?
Radni z Nowego Portu chcą przywrócenia przeprawy promowej z nabrzeża Zbożowego - Westerplatte. Projekt wart ok. 1 mln zł chcą sfinansować z budżetu obywatelskiego. Tymczasem w majówkę można skorzystać z tymczasowej przeprawy między Nowym Portem a twierdzą Wisłoujście.
Aktualizacja, godz. 13:45 Akcja cieszy się dużą popularnością, sporo osób korzysta z uruchomionej rano przeprawy na Westerplatte.
Tymczasowa przeprawa przez Wisłę uruchomiona 1 maja, cieszy się dużą popularnością
Niestety, do Raportu z Trójmiasta właśnie wpłynęła informacja, że policjanci interweniują u organizatora przewozów. Dostali informację, że wokół przeprawy gromadzi się zbyt wiele osób.
Interwencja policji przy przeprawie w Nowym Porcie (18 opinii)
Wrócić do tego rozwiązania chciałby Jarosław Sobolewski, radny dzielnicowy Nowego Portu. Złożył on wniosek, postulując, by w ramach budżetu obywatelskiego przywrócono przeprawę pieszo-rowerową na trasie nabrzeże Zbożowe - Westerplatte.
- Gdańsk jest wodną stolicą Polski, niemniej jego potencjał jest wciąż niewykorzystany. Przywrócenie przeprawy promowej między Nowym Portem a Westerplatte pozwoli na zwiększenie ruchu turystów zarówno w Nowym Porcie, jak i na Westerplatte. Projekt zakłada uruchomienie promu pieszo-rowerowego kursującego między przystankami tramwaju wodnego nabrzeże Zbożowe - Westerplatte - uzasadnia radny Sobolewski.
Inwestycja za niemal milion złotych
Zgodnie z założeniami prom miałby kursować od czerwca do września. W zależności od miesiąca przeprawa dostępna byłaby w weekendy lub codziennie. Prom kursowałby także co najmniej raz na pół godziny. "Świadczenie usługi żeglugi śródlądowej pasażerskiej" wyceniono we wniosku do BO na 925 tys. zł brutto.
- To odpowiedź na głos mieszkańców i wniosek składany przez naszego radnego, który został omówiony na sesji rady dzielnicy. Będziemy wspierać takie inicjatywy - mówi Łukasz Hamadyk, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Nowy Port.
Zaznacza, że budowa takiej przeprawy uzupełni planowany program rewitalizacji Nowego Portu.
Przeprawa między Nowym Portem a twierdzą Wisłoujście w majówkę
Co ciekawe, wraz z początkiem majówki otwarta zostanie inna przeprawa pieszo-rowerowa między Nowym Portem a twierdzą Wisłoujście.
- Przeprawa pieszo-rowerowa będzie dostępna na razie w dniach 1-3 maja. Miała ona działać we wszystkie majowe weekendy, ale w związku z tym, że twierdza Wisłoujście jest w remoncie, przesunęliśmy tę datę na 3 czerwca. Przeprawa będzie regularnie funkcjonowała do końca września, we wszystkie weekendy - mówi Robert Smagoń z Fundacji Dziedzictwa Morskiego oraz spółki POLsail.
Jak podkreśla, to inicjatywa, która musi na siebie zarobić, ponieważ nie ma żadnego zewnętrznego finansowania.
Bilety będą kosztować 10 zł za osobę dorosłą, 5 zł za dziecko i 5 zł rower (w obie strony). W jedną stronę odpowiednio: 6 zł, 6 zł i 3 zł.
Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, o których informowaliśmy na początku grudnia, Muzeum Gdańska nie będzie partycypować w przedsięwzięciu.
- Prom pomiędzy Nowym Portem a twierdzą Wisłoujście to prywatna inicjatywa, której od początku kibicowaliśmy i staraliśmy się stworzyć dla niej możliwości, ale w tym roku aktywny udział w uruchomieniu połączenia promowego to wyzwanie, w którym nie będziemy mogli partycypować na dotychczasowych zasadach. W ciągu trzech najbliższych lat obiekt zostanie poddany remontowi i rewitalizacji. Tym samym do 2024 r. nie planujemy organizacji festiwali i innych masowych imprez plenerowych, w trakcie których, dzięki promowi przez Martwą Wisłę, chętnie przeprawiali się widzowie. Mamy nadzieję, że po zakończeniu remontów współpraca z PolSail przyniesie obustronne korzyści - informuje dr Andrzej Gierszewski, rzecznik prasowy Muzeum Gdańska.
Inicjatywa Smagonia pokrywa się częściowo z propozycją radnego, która miałaby zostać sfinansowana z budżetu obywatelskiego. Jak jednak podkreśla Sobolewski, obie przeprawy będą się uzupełniać.
- Proponowane przeze mnie rozwiązanie ma na celu przewiezienie zdecydowanie większej liczby pasażerów i to na nabrzeże Westerplatte - niedaleko promu Polferries, skąd bardzo blisko będzie do miejscowego deptaka, plaży czy do słynnego pomnika Obrońców Wybrzeża. Koszty (ze sporą górką) zostały obliczone na podstawie niedawno przeprowadzonego przetargu przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, który rokrocznie rozpisuje przetarg na bezpłatną przeprawę pieszo-rowerową przez Wisłę (w ramach tzw. Warszawskich Linii Turystycznych) - podsumowuje radny z Nowego Portu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-05-01 10:35
Powrót promu jest konieczny! (4)
Ruch pieszy i rowerowy został całkowicie odcięty od Westerplatte. Rowerzyści jadący międzynarodową trasą rowerową wzdłuż wybrzeża Bałtyku zostają w tym miejscu odcięci od dalszej podróży i zwiedzenia tego ważnego miejsca.
- 56 14
-
2021-05-03 10:08
Ta akurat rowerzysta zapłaci 15 zł za prom w jedną stronę !! Będzie wolał pojechać na około!!
- 1 0
-
2021-05-02 15:54
westerplatte-nowy port
dla 10 kolarzy w roku to nawet mapa się nie opłaci. w tym rejonie wisłoujścia poza ruiną w remoncie 0d 300 lat i przystani dla paru prywatnych łódek nic nie ma. Po stronie wisłoujścia nic nie ma. trochę krzaków, nieużytki chyba ,że ktoś chce sie nawąchać siarki
- 4 7
-
2021-05-01 11:12
(1)
Ja jakimś cudem jezdze
- 7 7
-
2021-05-01 23:21
Jakim cudem z Nowego Portu do Twierdzy?
Byłam dzisiaj. Z Brzeżna autobusem rzadko kursującym pod tunelem. Za tunelem wysiadka i dalej ścieżką rowerową w kierunku Westerplatte. Nie ma innej możliwości.
- 7 1
-
2021-05-01 09:49
Prom (3)
Nie rozumiem dlaczego tak trudno o pomysł na mały elektryczny cichy ekologiczny projekt i wykonanie w polskiej stoczni z korzyścią dla regionu? Wiadomo pieniądze. Wielka szkoda bo w sezonie jak znalazł dla pieszych i rowerzystów. Lepsze i tańsze rozwiązanie niż autobus w tunelu
- 62 7
-
2021-05-03 10:55
Polskie stocznie pełną parą budują okręty MW i pełnomorskie promy
Prym wiedzie Stocznia MW w Radomiu. Nasz przemysł stoczniowy rozwija się tak szybko, że brakuje czasu na produkcję takiej elektrycznej popierdółki... Może fabryka samochodów elektrycznych im. Twins Bros na Żeraniu da radę? Chociaż gdy produkuje się milion elektryków rocznie to trudno jeszcze prom budować dla wrażego i nieczystego ideowo Miasta Gdańska!
Niech żyje nasz bolszewicki rząd! Ura! Ura! Ura!!!- 2 1
-
2021-05-01 09:55
Tańsze niż autobus?
No to działaj, pokaż że można :)
- 11 3
-
2021-05-01 09:56
To tak jakbyś miał jeździć Hummerem
do Biedry oddalonej 30m, żeby codziennie kupić bułki.
Ciekawe czemu nikt tak nie robi ?- 10 5
-
2021-05-01 09:43
Jestem za ale nie z publicznych pieniedzy (4)
Rozpisać przetarg i wyłonić prywatnego przewoźnika. On sam ustali cenę i dobierze odpowiedni sprzęt by tanio i szybko odpowiedzieć na popyt (jeżeli taki istnieje)
- 55 13
-
2021-09-05 23:12
jak sie miasto za cos zabieze to zawsze jest klapa i ogromne koszty bo cwaniaki wyprowadzaja kase z budzetu
- 0 0
-
2021-05-03 11:37
A dlaczego nie z publicznych pieniedzy , potem jakis prywaciasz bedzie kosił jak za zboże , to jest potrzeba obywatelska i
- 1 0
-
2021-05-02 15:22
Nie ma szans zarobić na siebie
tak jak transport miejski musi być dotowany, to dla mieszkańców, a jak będzie finansowane z BO to mieszkańcy sami zadecydują czy tego chcą
- 5 1
-
2021-05-01 10:00
Po co przetarg, jak nie z publicznych pieniędzy?
Jak biznes jest samofinansujący, to niech i 10 takich przepraw będzie w różnych miejscach. Jak będzie ich za dużo, to się koncesje wprowadzi i jeszcze miasto zarobi.
- 13 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.