Fakty i opinie

Promowali Trójmiasto i Pomorze w Kaliningradzie

W sobotę w Kaliningradzie odbyła się impreza promująca wśród mieszkańców obwodu Trójmiasto i Pomorze. - Mimo że mieszkamy tak blisko siebie, Rosjanie wciąż wiedzą o nas niewiele. Są zachwyceni Trójmiastem i naszym regionem. Podczas sobotniego festynu, na którym promowały nas organizacje, hotele, uczelnie i gastronomowie prawdziwą furorę zrobili Kaszubi i... bigos - opowiada organizator Artur Janiak, właściciel Centrum Aktywnej Informacji Maverik z Gdańska.



Czym powinno się promować Trójmiasto poza granicami kraju?

ofertą kulturalną 16%
dziedzictwem historycznym 18%
sportem i rekreacją 6%
architekturą i muzeami 12%
dostępem do morza 9%
ofertą handlową i biznesową 33%
w inny sposób 6%
zakończona Łącznie głosów: 525
Impreza odbyła się pod hasłem "Другие берега, Польша" czyli Inne brzegi - Polska. Jej organizatorami były: Światowe Muzeum Oceanu w Kaliningradzie, Konsulat RP w Kaliningradzie oraz - ze strony polskiej - gdańska firma Centrum Aktywnej Informacji Maverik.

- Celem imprezy było przybliżenie mieszkańcom obwodu kaliningradzkiego wielu atrakcyjnych walorów turystycznych naszego regionu, możliwości trójmiejskich uczelni wyższych regionalnych kulinariów czy kultury kaszubskiej - opowiada Artur Janiak. - Mimo że mieszkamy tak blisko siebie, Rosjanie wciąż wiedzą o nas niewiele. Impreza okazała się strzałem w dziesiątkę. Mieszkańcy Kaliningradu są zachwyceni Trójmiastem i naszym regionem. Duże wrażenie zrobili na nich zwłaszcza Kaszubi i nasz bigos.
To była pierwsza edycja imprezy, ale sądząc po frekwencji i wrażeniach uczestników i organizatorów wydaje się, że nie ostatnia.
To była pierwsza edycja imprezy, ale sądząc po frekwencji i wrażeniach uczestników i organizatorów wydaje się, że nie ostatnia. mat. prasowe
Przekonali się, że poza super atrakcyjnym Trójmiastem jest coś jeszcze, że warto wybrać się nieco dalej.

Podczas sobotniego festynu Rosjan do przyjazdu do Gdańska, Sopotu i Gdyni przekonywali m.in. pracownicy Gdańskiej Organizacji Turystycznej, Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Miasta Gdynia, Szczytu Wieżyca (wraz z 40-osobowym zespołem kaszubskim) i Portu Lotniczego Gdańsk. Dotychczas na ruchu między Trójmiastem a Kaliningradem korzystało zwłaszcza to ostatnie - obwód kaliningradzki liczy blisko milion mieszkańców.

- Liczne atrakcje, bogaty kalendarz wydarzeń kulturalnych czy sportowych i przede wszystkim brak kompleksowej informacji na miejscu w Kaliningradzie spowodowała, że jako firma Maverik podjęliśmy się społecznej organizacji imprezy, aby w sposób bezpośredni dotrzeć do tysięcy mieszkańców. I szczerze powiem, że jestem zdumiony frekwencją, dopisała nam także pogoda. W przyszłości planujemy stworzyć profesjonalną informację turystyczną w centrum Kaliningradu, która będzie miała za zadanie promować nasz region - dodaje Janiak.
Podczas prezentacji nie zabrakło też stoisk wyższych uczelni m.in. UG, PG, AWFiS, Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa czy Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu, odbyły się także liczne konkursy z nagrodami.

- Festiwal okazał się świetną inicjatywą, został przygotowany bardzo profesjonalnie. To była dla nas - hotelarzy - nie tylko doskonała okazja do spotkania z naszymi potencjalnymi klientami ale także przełamanie lodów z miejscowymi organizacjami turystycznymi. Drzemie tu duży potencjał biznesowy i aż dziw bierze, że mimo jesteśmy tak blisko siebie to jednak wciąż tak daleko - przyznał Kamil Czajkowski, dyrektor generalny Hotelu Sopot, który także promował się podczas imprezy.

Opinie (157) 3 zablokowane

Dodaj opinię
Walczymy z przemocą słownąKasujemy opinie obraźliwe i nie na temat

Dodaj opinię

Odpowiedz

Dodając opinię akceptujesz regulamin dodawania opinii.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Trojmiasto.pl Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.