- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (392 opinie)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (47 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (271 opinii)
- 4 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (123 opinie)
- 5 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (321 opinii)
Propozycja: wpływy z parkowania w Gdyni na bilet zintegrowany z SKM
- Wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania w Gdyni można przeznaczyć m.in. na uruchomienie biletu miesięcznego umożliwiającego podróż autobusami i pociągami SKM, PKM i Polregio po mieście - twierdzą społecznicy z "Miasta Wspólnego". Proponują cenę 50 zł i analogiczne rozwiązania jak w Gdańsku. Władze Gdyni odrzucają pomysł, twierdząc, że wpływy z parkowania nie pokryją kosztów, które trzeba przeznaczyć na dopłaty do biletu w proponowanej cenie.
Śródmiejska Strefa Parkowania w Gdyni: nowe ceny i więcej opłat
Według zapisów w takiej strefie stawki za postój pojazdu są wyższe niż w innych sektorach Strefy Płatnego Parkowania. Ponadto opłaty pobierane są nie tylko w dni powszednie, ale także w soboty, niedziele i święta oraz w dłuższym wymiarze czasowym.
W Gdyni strefa taka obejmuje ścisłe centrum miasta i praktycznie te same ulice, gdzie trzeba było płacić przed 1 lipca. Po zmianach wprowadzonych przez radnych miasta wzrosły jednak stawki, a opłaty obowiązują przez cały tydzień - w tym także w weekendy.
Opłaty za parkowanie w Śródmiejskiej Strefie Parkowania w Gdyni:
- Pierwsza godzina - 5,5 zł,
- Druga godzina - 6,6 zł,
- Trzecia godzina - 7,9 zł,
- Czwarta godzina i kolejne - 5,5 zł.
Abonament dla mieszkańców stref wynosi w Śródmiejskiej Strefie Parkowania od 25 do 30 zł, w zależności od czasu wykupienia abonamentu miesięcznego. Osoby niebędące mieszkańcami za miesięczny abonament parkingowy w Śródmieściu płacą 800 zł.
Płatne parkowanie w Gdyni: abonamenty, ceny, opłaty, kary
Ile z parkowania na poprawę warunków dla pieszych i rowerzystów?
Według ustawy 65 proc. z wpływów ma być przeznaczone wyłącznie na sfinansowanie poprawy publicznego transportu zbiorowego, budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej lub rowerowej, a także zieleń i zadrzewienia w gminie.
Społecznicy z "Miasta Wspólnego" twierdzą, że kwota powinna być wyższa. Jako przykład, że to możliwe pokazują Gdańsk, gdzie ten odsetek ustalono na 80 proc.
Przy okazji proponują, by wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Parkowania przeznaczyć na konkretny cel, którym powinno być sfinansowanie biletu miesięcznego za 50 zł na gdyńską komunikację miejską oraz pociągi SKM/PKM i Polregio kursujące w granicach Gdyni dla osób rozliczających podatek PIT w mieście.
Społecznicy: niech Gdynia stworzy wspólny z SKM bilet
- Szacowane wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Parkowania mogą wynieść 10-12 mln zł rocznie. Szacowany koszt (przez analogię do Gdańska) wprowadzenia wspólnego biletu dla obszaru Gdyni na poziomie odpłatności za niego wyniesie 6-7 mln zł rocznie przy obecnie przewożonej liczbie osób - pisze Łukasz Piesiewicz z "Miasta Wspólnego" w petycji adresowanej do władz miasta.
Wpływy ze Śródmiejskiej Strefy Parkowania w Gdańsku
Odwołuje się po raz kolejny do Gdańska, gdzie taki bilet wprowadzono w marcu 2020 roku. Pasażerowie posiadający bilety okresowe i aktywną Gdańską Kartę Mieszkańca mogą podróżować nie tylko tramwajami i autobusami, ale także pociągami SKM i Polregio w obszarze całego miasta za kwotę 99 zł.
- Po pandemii komunikacja zbiorowa w Gdyni, ale też w całym kraju, musi ponownie przyciągać pasażerów. Gdynia jako samorząd w małym stopniu wykorzystuje możliwość współpracy z przewoźnikami kolejowymi, jednocześnie ponosi koszty finansowania dublujących nią linii autobusowych. Zapowiedzi wprowadzenia biletu za 150 zł zakończyły się fiaskiem, a z kolei Fala - projekt hasłowo nazwany wspólnym biletem - będzie bardziej systemem rozliczeń pomiędzy przewoźnikami, a nie jednolitą taryfą biletową - wskazuje Piesiewicz.
Przypomnijmy, że w zamyśle tuż sprzed pandemii, bilet metropolitalny na całą aglomerację miał kosztować 150 zł. Jego wprowadzenie zostało jednak odłożone w czasie bez wskazania konkretnej daty. Główną przyczyną jest spadek dochodów gmin zrzeszonych w Metropolitalnym Związku Komunikacyjnym Zatoki Gdańskiej spowodowany pandemią koronawirusa.
Władze Gdyni: wydajemy na pieszych więcej niż ustalony limit
Władze miasta w odpowiedzi na petycję wyjaśniają, że na obecnym etapie nie przewidują zwiększenia ustawowego limitu wpływów środków ze Śródmiejskiej Strefy Parkowania na cele zapisane w Ustawie o drogach publicznych.
Rozkłady jazdy: Trójmiasto
- Gdynia przeznacza na finansowanie poprawy publicznego transportu zbiorowego, budowę lub przebudowę infrastruktury pieszej lub rowerowej czy zieleń corocznie środki dużo wyższe niż wskazane minimalne limity uzyskane z opłat za postój pojazdów samochodowych w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania - odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Cena 50 zł za bilet na ZKM Gdynia i SKM nierealna
Przyznaje jednocześnie, że proponowana cena za bilet w wysokości 50 zł jest zbyt niska i wpływy z parkowania nie pokryłyby wymaganej dla takiego rozwiązania dotacji.
- Skalkulowanie ceny analogicznego jak w Gdańsku biletu ważnego w granicach administracyjnych Gdyni na proponowanym poziomie, ok. 50 proc. niższym, tj. 50 zł wydaje się być tak radykalnym krokiem, że wymagałoby dużo wyższej rekompensaty niż szacowane wpływy na poziomie 6-7 mln zł rocznie - podkreśla Marek Łucyk.
Komunikacja w Trójmieście
Rozpocznij quizMiejsca
Opinie wybrane
-
2021-07-29 07:41
Gdynianka (137)
Jak społecznicy mogą nazywać się " Miasto Wspólne" skoro ich działania szkodzą 79% mieszkańcom Gdyni. Przez ich pomysły miasto jest zaniedbane , nie ma odpowiednich inwestycji w drogi i rozwój a tylko ograbia i łupi kierowców. Pamiętajmy , że Gdynia to miasto portowe a więc ogromny ruch tirów. Dlatego drogi powinny być priorytetem takiego miasta, żyjącego z portu.
- 194 92
-
2021-07-29 11:41
miasto staje się miastem dla ludzi wtedy, gdy zaczyna kwestionować rolę samochodów w mieście (2)
albo miasto dla ludzi albo miasto dla samochodów: gdy wybierana jest druga opcja, kierowcy też są niezadowoleni, bo muszą konkurować o miejsce do darmowego parkowania z innymi kierowcami. Relacje między ludźmi w mieście rozbudowującym sieć drogową lecą z pieca na łeb: pojawia się codzienny wku*w drogowy między kierowcami. Bez sensu Gdynianko (choć podejrzewam, że raczej jesteś Gdynianinem).
- 2 13
-
2021-07-29 12:07
wiem, jest gorąco, bardzo gorąco, duszno i źle się myśli
- 4 2
-
2021-07-29 12:02
Miasto to nie tylko Centrum i tu widać twoje horyzonty myślowe się kończą.
- 8 3
-
2021-07-29 09:10
a to w Gdyni nie ma dróg?
ruch TIRów odbywa się jak powinien - jak najmniej przez miasto. Do Centrum od kilku lat można wjechać max 10t ciężarówką.
- 7 1
-
2021-07-29 08:58
(14)
Jestes smieszna, prowwincjonalna i niedouczona. Tylko w dzikich republikach bananowych indywidualny transport samochodowy jest prriorytetem. Ale reprezentujesz wiekszosc społeczeństwa, spoko. Rozmodleni inienawykli do wysilania in telektu. A towar z portu, sredniowieczna istoto, fanko smrodu, wywozi sie w cywilizowanych krajach koleja.
- 9 22
-
2021-07-29 11:16
Jakie bombowe argumenty! Katiusze iskrzą na synapsach (2)
Powiedz to rozmodlonemu rabinowi czy kantorowi, że nie nawykł do myślenia.
- 4 4
-
2021-07-29 13:38
W kazdej dyskusji w Polsce w koncu wyplywa na wierzch jakis antysemicki kał. Może cos jeszcze przeciww LGBT+? No dawaj!
- 2 2
-
2021-07-29 12:33
A co mnie interesuja kaplani religii, ktora praktycznie nie istnieje w moim kraju?! Moze jeszcze kaplanow shinto przywolaj, ofiaro obsesji?
- 1 3
-
2021-07-29 11:10
a ty jesteś paternalistycznym głąbem (3)
bez krztyny umiejętności komunikacji społecznej.
Twoja wypowiedź jest przeciwskuteczna.- 4 4
-
2021-07-29 12:31
(2)
LOL. Tylko szowinista przypisuje rozmowcy plec meska. Przeciwskutecznie zreszta.
- 3 3
-
2021-07-29 14:11
głąb jest głąbem (1)
niezależnie od płci.
- 2 2
-
2021-07-29 20:33
Milo, ze sie przedstawiasz.
- 0 0
-
2021-07-29 09:53
(6)
To u nas jest inaczej. Rozbiera się linie kolejowe i buduje autostrady. To jest niby promocja transportu zbiorowego?
- 8 6
-
2021-07-29 12:30
(2)
Nigdzie na zachodzie nie rozbiera sie linii kolejowych do portow - przeciwnie, powieksza sie ich przepustowowosc.
- 8 0
-
2021-07-29 21:01
w Polsce też tego się nie robi (1)
- 0 1
-
2021-07-29 22:32
bardzo niewiele brakowało aby taki los spotkał linię 201
Już była na równi pochyłej "wygaszania popytu" i dewastacji infrastruktury. Letniskowe hacjendy stoją prawie na torach. Jeszcze głębsza zapaść spotkała kolej na Nadwiślu, która mogłaby być backup'em dla zapchanej E65.
Rozebrano linię Sierakowice - Lębork, która mogła być przyczółkiem alternatywy dla górskiego odcinka 201 i połączenia kolei zJuż była na równi pochyłej "wygaszania popytu" i dewastacji infrastruktury. Letniskowe hacjendy stoją prawie na torach. Jeszcze głębsza zapaść spotkała kolej na Nadwiślu, która mogłaby być backup'em dla zapchanej E65.
Rozebrano linię Sierakowice - Lębork, która mogła być przyczółkiem alternatywy dla górskiego odcinka 201 i połączenia kolei z gdyńskim portem od zachodu (tak jak chcieli zrobić to Niemcy).
Już dawno zniknęły przesłanki dla obecnego przebiegu 201...
No i oczywiście, nie rozebrano "w Polsce", ale i w Polsce nie odbudowano drugiego toru linii na zachód. A przecież ona do portu... Nie, żebym żałował, ale dla lotniska to tory się znalazły...
Jednak różnica priorytetów bije po oczach...- 3 0
-
2021-07-29 11:53
dlaczego nie napisałeś o likwidacji linii autobusów regionalnych? (2)
nie udawaj obrońcy transportu zbiorowego: system rower + kolej regionalna i lokalna to podstawa zrównoważonego systemu mobilności. Niektóre lokalne linie kolejowe są i będą likwidowane w wyniku rozbudowy infrastruktury drogowej takiej jak autostrady i drogi szybkiego ruchu. Potencjalnie można sobie wyobrazić reaktywację lokalnych linii kolejowych o
nie udawaj obrońcy transportu zbiorowego: system rower + kolej regionalna i lokalna to podstawa zrównoważonego systemu mobilności. Niektóre lokalne linie kolejowe są i będą likwidowane w wyniku rozbudowy infrastruktury drogowej takiej jak autostrady i drogi szybkiego ruchu. Potencjalnie można sobie wyobrazić reaktywację lokalnych linii kolejowych o ile ich ciągłość nie zostanie naruszona przez takie, niejednokrotnie przewymiarowane elementy sieci drogowej dzięki temu, że lokalne władze zadbają o zbudowaniu dróg dla rowerów ich śladem.
- 4 0
-
2021-07-29 12:12
(1)
Jeszcze nie słyszałem o tym by jakąś ścieżkę rowerową zamieniono z powrotem na linie kolejową. O tym że to jest mało realne można zobaczyć na przykładzie Świecia nad Wisłą. Jeszcze jedno po rozebraniu lini kolejowej transport zbiorowy zostaje zaburzony.
- 4 1
-
2021-07-29 21:02
PKM powstała w śladzie często wykorzystywanej drogi dla rowerów z Niedźwiednika do Wrzeszcza
- 0 2
-
2021-07-29 08:45
Szanowna Gdynianko. Skoro podajesz wartości bez wskazania źródła, to napisz jeszcze proszę, czy jest jakaś statystyka pokazująca ilu procentom mieszkańców Gdyni szkodzą decyzje władz miasta i posłusznych im radnych. Tak chyba będzie uczciwie. Znasz takie pojęcie ?
- 4 15
-
2021-07-29 08:35
jeździsz samochodem to płać za infrastrukturę z której korzystasz (34)
mnie też Gdynia ograbia, jak musze płacić 3,80 za bilet autobusowy?
- 12 12
-
2021-07-30 10:47
Ale to kierowcy płacą...
...za infrastrukturę! A to, że z tych pieniędzy sadzi się kwiatki lub krzaczki, to już nie jest winą kierowców!
- 0 0
-
2021-07-29 11:59
Niestety, ale nie. (4)
Opłata za bilet autobusowy nie pokrywa nawet połowy kosztu transportu. To oznacza, że jesteś przez miasto, a tym samym nasze podatki, mocno dofinansowany, a nie okradziony.
- 2 1
-
2021-07-29 12:53
(3)
Nie prawda, zalezy kto i jak liczy. Zyski ze zbiorkomu doliczyles? Czystsze powietrze, mniejsze korki, lepszy stan drog, wieksze bezpieczenstwo na drodze...
- 5 4
-
2021-07-29 16:20
tak i wzrost zakażeń na covid, a za tym wzrost kosztów hospitalizacji (średnio 20 000PLN za 1 pacjenta) (1)
wzrost zgonów itd
- 1 4
-
2021-07-29 20:32
Na swiecie sa badania na ten temat. Przecza temu, co piszesz.
- 2 1
-
2021-07-29 14:54
najważniejszy zysk
niezakłócone bytowanie warstwy "panującej".
Inaczej demokracja wymiecie nieudolną ekipę prędzej czy później.
Oby nie w rewolucyjnym stylu...- 2 2
-
2021-07-29 09:49
(18)
Jak rowerzyści będą płacić za ścieżki rowerowe powstałe po rozebraniu linii kolejowych to będzie na transport wykluczonych komunikacyjnie?
- 12 2
-
2021-07-29 11:48
nie, rowerzyści nie będą płacić za drogi dla rowerów powstające w śladzie dawnych linii kolejowych (17)
ani za drogi dla rowerów powstające w mieście i poza nim. W dobrze zarządzanych krajach badania ruchu rowerowego i jego wpływu na stan infrastruktury i zdrowia mieszkańców prowadzą do zauważenia, że jazda rowerem tworzy tzw. "korzyści zewnętrzne" i opłaca się dofinansowywać zakup rowerów wspomaganych elektrycznie nawet tym mieszkańcom, którzy nie są wykluczeni komunikacyjnie w wyniku likwidacji wielu połączeń autobusowych w regionie.
- 3 7
-
2021-07-29 16:18
koleszko, jak będziesz mial 60-70 lat to zobaczymy jak będziesz śmigał po wzgórzach morenowych Trójmiasta rowerkiem (7)
o czym ty bredzisz fantasto w obcisłych gaciach....
- 5 4
-
2021-07-30 05:49
Mysle, ze w tym wieku bede smigac po wzgorzach Trojmiasta tak samo, jak moi 70-letni rodzice, chyba ze wczesniej irracjonalne polskie podejscie do samochodow mnie zabije.
- 0 1
-
2021-07-29 21:00
mam 70 lat i kondycję lepszą niż wielu rówieśników korzystających z samochodów (3)
na rower wsiadam ubrany w zwykłe miejskie ciuchy a mieszkam na górnym tarasie Gdańska.
- 2 2
-
2021-07-29 22:41
Chwali się, ale nie każdy ma taką kondycję. Czy w związku z niekorzystaniem z roweru człowiek z rzs (2)
ma się położyć do grobu ( na Pierwoszynie np.) i czekać na śmierć??? Zgoda, niemniej proszę uchylić rąbka tajemnicy, jak pokonać Estakadę Kwiatkowskiego?
- 2 0
-
2021-07-30 11:15
chodnikiem technicznym
chwila strachu przy ślimakach i już jesteś...
- 0 0
-
2021-07-30 05:51
Masz obsesję. Każdy ma taka kondycje, jaka wypracował. A teraz smialo, napisz o problemie ludzi bez nogi.
- 0 1
-
2021-07-29 20:31
(1)
Tak, tak, polowa Trojmiasta mieszka na klifach :D
- 5 1
-
2021-07-29 22:33
a
nie?
Policz ilu ludzi mieszka w okolicach obwodnicy lub poza nią.
A to jest 200m w górę.- 1 1
-
2021-07-29 12:04
(8)
Korzyści zewnętrzne? To spróbuj sobie wyobrazić iż PKM nie powstaje a zamiast niej jest ścieżka rowerowa
- 5 5
-
2021-07-29 16:48
nie musze sobie wyobrazac (6)
Znam ruch rowerowy ze skandynawskich ale tez i chinskich ulic
I zareczam cie, ze nie ma on zadnego zwiazku z rekreacja i bezpieczenstwem. Na dodatek, zanika, gdy podjazdy przekraczaja 100m.
Przewyzszenia w Gdyni siegaja 200m a umiejetnie jadac mozna wjechac na... Rysy.- 1 4
-
2021-07-29 20:31
(1)
Nie przesadzaj, to dotyczy tylko niektorych ulic. Nie kazdy mieszka na Tatrzanskiej.
- 2 1
-
2021-07-29 22:51
gratuluję znajomości Gdyni
i Trójmiasta.
Tatrzańska z trudem pokonuje 60 m.
Ale dla wielu i to jest wyzwaniem.- 2 1
-
2021-07-29 20:20
(3)
Różnica jest taka iż z PKM skorzysta więcej ludzi niż rowerzystów z takiej ścieżki.Niestety wszystkowery nie znają tej zależności i nie wiedzą iż rozbieranie lini kolejowych to wzrost aut w mieście
- 1 1
-
2021-07-29 22:43
znowu się mylisz.
gdyby musieli, to by korzystali.
Ilości ludzi jadących na rowerach w chińskich miastach były dla nas niewyobrażalne i znacznie większe niż strumienie pasażerów przewożone przez PKM. Nie mieli, po prostu, innego wyjścia. "Ścieżka rowerowa" miała gabaryty dwupasmowej jezdni. Ale to przeszłość...
Te same metody i sposoby usiłuje się wdrożyć w naszej rzeczywistości, przez równie "żarliwych" osobników jak chińscy hunwejbini z lat niesławnej "Rewolucji Kulturalnej"...- 1 1
-
2021-07-29 20:59
poprawa komfortu i bezpieczeństwa dostępu do stacji PKM dla rowerzystów (1)
to rozwiązanie typu "win - win" (obie strony odnoszą korzyści). Nikt nie mówi o przekształcaniu linii PKM w drogę dla rowerów, ale sensowne jest zauważenie, że dobre warunki jazdy rowerem do stacji PKM zwiększają znacząco obszar napływu pasażerów do stacji PKM. Dotyczy to także wszystkich stacji kolei regionalnej i SKM w całym województwie.
- 1 0
-
2021-07-29 22:45
oraz bezpieczeństwo
przechowania roweru... ;)
- 1 0
-
2021-07-29 12:52
PKM i sciezki rowerowe to nie jest gra zerojedynkowa.
- 3 2
-
2021-07-29 08:48
(8)
To kupuj przez aplikację, będziesz płacił 3,60 zł
- 5 6
-
2021-07-29 11:57
dolicz koszt urządzenia... (5)
czy uważasz, że to część ciała?
- 2 3
-
2021-07-29 12:50
(4)
A dlaczego ma doliczac koszt urzadzenia do wydatkow na komunikacje, skoro obsluga biletow to 1/100 zastosowan smartfona?
- 2 2
-
2021-07-29 17:55
"1/100 zastosowan smartfona" (2)
równie bezużytecznych...
- 2 1
-
2021-07-29 20:30
(1)
Rozumiem, ze jesteś jaskoniowcem-autystykiem, ale stanowisz skrajną mniejszość.
- 2 3
-
2021-07-29 22:52
ze schorzeniami psychicznymi jest podstawowy problem
pacjent nie ma świadomości choroby.
- 0 0
-
2021-07-29 14:20
to dalej biegaj za taksówką
może oszczędzisz.
- 1 1
-
2021-07-29 11:00
Nie ma obowiązku posiadania telefonu z internetem.
- 5 2
-
2021-07-29 09:45
lepiej - jedz na gapę
może raz na pół roku zapłacisz jakieś 100zł .. .albo i to nie
- 4 2
-
2021-07-29 08:16
Logika poszła w niepamięć (10)
Skoro mieszkają w mieście są częścią tej wspólnoty, tym bardziej mogą się nazywać Miasto Wspólne gdyż krzewią właśnie ideę robienia czegoś dla mieszkańców. Czy się zgadzasz czy nie, czy miasto się zgadza czy nie - to już inna bajka. Bredzenie o tym, że same pomysły, które często warto wziąć pod rozwagę, komuś szkodzą jest tak pojechane jak bredzenie o tym że opinia Gdynianki mi zaszkodziła
- 9 16
-
2021-07-29 12:12
"krzewią właśnie ideę robienia czegoś dla mieszkańców"
"czegoś" - dobre sobie...
Gdzie tu widzisz logikę?!
A zapytali, czy mieszkańcy też tego chcą?
Od początku istnienia ludzkości zawsze znajdzie się jakiś nawiedzony, który uważa, że może zbawiać ludzkość i tylko on zna drogę... :\- 5 3
-
2021-07-29 11:36
czyli taka wspólnota niezupełnie wspólna?
bo twoja prawda jest najprawdziwsza?
- 2 0
-
2021-07-29 09:51
(6)
Mieszkańców fakt lecz nie tych co na codzień korzystają z auta.
- 3 4
-
2021-07-29 10:09
Co dzień korzystam z samochodu i z wieloma ich postulatami się zgadzam. (5)
- 5 6
-
2021-07-29 12:02
(1)
Wieloma czyli nie wszystkimi. Zapewne nie tymi które dotyczą samochodów
- 0 0
-
2021-07-29 13:06
Nie kazdy wlasciciel samochodu jest i**ota.
- 4 0
-
2021-07-29 11:08
postulatom socjalizmu również niewiele można zarzucić (2)
tylko ta realizacja...
I tu mamy dokładnie ten sam syndrom.
Pójście na skróty, paternalizacja, przyklepanie łopatą i maźnięcie pędzlem, ogłoszenie sukcesu.- 10 3
-
2021-07-29 12:04
postawili stępkę .... korki szampanów strzeliły ... konfetti się posypało .... (1)
i kolejny MiŚ+ zgnił sobie do jesieni ... a potem się naPiSało protokół zniszczenia!
Koniaczek? podwójny - stać nas!!!- 3 4
-
2021-07-29 15:03
po prostu - jeszcze jedna realizacja klasy
obiekt, który różni się od innych jedynie partyjnymi sztandarami.
Widocznie na to sobie zasłużyliśmy...
A na pewno autorem tego przedstawienia jest PO, którego długa, wytrwała i systematyczna praca jest źródłem sukcesu PiS.- 3 0
-
2021-07-29 08:59
Szczególnie ze byla to niezbyt madra opinia Gdynianki.
- 6 9
-
2021-07-29 08:16
skoro te pomysły są takie złe, to dlaczego szczurek je realizuje? ten człowiek nie mysli??? (1)
- 12 1
-
2021-07-29 09:24
Musisz zgadywać ? Przecież to widać na kazdym kroku
- 12 1
-
2021-07-29 08:11
(2)
Niestety ci tak zwani społecznicy pełnią rolę pożytecznych i**otow dla gdyńskich włodarzy. Miasto wprowadza od lat coraz więcej zmian będących w sprzeczności z oczekiwaniami mieszkańców, a następnie może umyć ręce twierdząc, że społecznicy tak chcieli. Dziwnym trafem od momentu powstania Miasta Wspólnego decyzje gdyńskich władz są coraz bardziej irracjonalne. Mam nadzieję, że przy najbliższych wyborach mieszkańcy w końcu pójdą po rozum do głowy i pokażą, że mają dość takiego zarządzania.
- 33 9
-
2021-07-30 10:43
A co... (1)
...Marcinie, już z CePeKa nie chcesz żyć? Bo to trudno zbudować i sensu brak? A taka Gdynia już zbudowana... można rozwalać z dwie kadencje i żyć, jak prezes da!
- 0 0
-
2021-07-30 15:15
Zbudowana jak jej lotnisko....
A co do rozwalania - za wiele nie zostało... jakieś 1mld 200 mln długu.
- 1 0
-
2021-07-29 08:08
79,5% jak już mówimy o danych z idzd xd (61)
Nikt Cię nie ograbi, jeśli nie będziesz wszędzie wozić du*ska autem. Nie żyjesz w zad*pnicach Dolnych, gdzie PKS na Twój przysiółek dojeżdża co dwa miesiące w dni targowe ale tylko przy pełni księżyca. Są trajtki, jest SKM, a MW proponuje tylko, żeby kasę z parkowania przeznaczyć na poprawę jakości preferowanej - bo bardziej efektywnej - metody transportu. Tak wyglądałoby odpowiedzialne zarządzanie miastem.
- 33 40
-
2021-07-29 14:54
skończ z tą anachroniczną pseudourbanistyczną paplaniną (1)
w Europie i na świecie lawinowo rośnie korzystanie z indywidualnych środków transport, a bardzo maleje komunikacją publiczną. Przestańcie bredzić androny rodem z lat 90ych o zrównoważonym transporcie, zobaczcie co się dzieje wokól was.
Jeśli kupuje się mieszkanie w centrum miasta, to trzeba liczyć się, że przez okno nie zobaczysz ściany zieleni, jeśli tego chcecie to czeka Dąbrowa, Wiczlino, Chwarzno. Nie starajcie się utrudniać innym Gdynianom i przyjezdnym.- 1 6
-
2021-07-29 20:29
Jest dokładnie odwrotnie: we wszystkich zachodnioeuropejskich metropoliach spada liczba samochodów w relacji do liczby mieszkańców. Dlaczego kłamiesz? Masz problemy intelektualne czy emocjonalne?
- 5 3
-
2021-07-29 10:54
Napisz jeszcze, po których plytach chodnikowych wolno mi chodzić
- 4 0
-
2021-07-29 10:35
"odpowiedzialne zarządzanie miastem" (8)
Odpowiedzialne zarządzanie miastem oznacza dbałość i szacunek o źródła dochodu mieszkańców.
Zarząd miasta nie wykazuje ochoty do współpracy w tym zakresie a jedynie, jak niesławnej pamięci zarządy spółdzielni Alternatywa, organizują konkursy na przystrojenie balkonów lub same jedynie taką dekoracją się zajmują. Najczęściej w ograniczonej iOdpowiedzialne zarządzanie miastem oznacza dbałość i szacunek o źródła dochodu mieszkańców.
Zarząd miasta nie wykazuje ochoty do współpracy w tym zakresie a jedynie, jak niesławnej pamięci zarządy spółdzielni Alternatywa, organizują konkursy na przystrojenie balkonów lub same jedynie taką dekoracją się zajmują. Najczęściej w ograniczonej i wybranej części miasta.
Bez dbałości co pod tą dekoracją jest oraz skąd na te dekoracje mieszkańcy kasę wezmą. Bo mają być "piękni, młodzi i bogaci" aby w zębach przynieść PIT w wielkości wystarczającej dla dobrej zabawy w "dekorowanie"...
"nie żyjesz w zad*pnicach Dolnych"
Żyję...
Żyję w mieście, które miało swoje pięć lat rozwoju w drugiej połowie lat 20 i pierwszej 70 ubiegłego wieku. Wtedy powstała większość użytecznych do dzisiaj obiektów.
Żyję w mieście, które w całej swojej historii nie może uporać się z konfliktami szlaków komunikacyjnych i nie ma żadnej wizji rozwoju urbanistycznego uwzględniającego potrzeby mieszkańców.
Mieszkańcy używają samochodów, bo realny czas transferu komunikacją miejską oscyluje w okolicy 1h punkt-punkt. A to znaczący kawałek życia. Na dodatek koszt tej "przyjemności" nie zachęca do zainteresowania ofertami "na wszystko"...
I nie dlatego ludzie jeżdżą samochodem, bo lubią a dlatego że muszą. Muszą przemieścić się do pracy w firmach, którym tworzy się kampusy (w centrum), stawić się w urzędzie (w centrum), ew. skorzystać z rozrywki (z dużym samozaparciem i też w centrum)... No i w końcu, gdzieś ten indywidualny środek komunikacji trzeba przechować... Jeśli myślisz, że z rowerem takiego problemu nie ma, to jesteś w grubym błędzie. Wystarczy odwiedzić mniej reprezentacyjne ulice skandynawskich czy niemieckich miast.
Więc dalej zarządzie stwarzaj problemy, a następnie dzielnie i ofiarnie je zwalczaj. Oczywiście, ofiary są po stronie mieszkańców...
A ton i forma powyższej wypowiedzi również nie pozostaje bez wpływu na relacje społeczne. Widać, ż z miękkimi umiejętnościami słabiutko, oj słabiutko.- 18 2
-
2021-07-29 11:09
o źródła dochodu mieszkańców dba twój rząd (7)
500+, 300+, 13sta emerytura+,
i poPiSowo podnoszą albo nakładają całkiem nowe - "akcyzy" "opłaty" "daniny"
za cukier w coli, za bąbelki w coli, za kapselki z coli ... gigantyczne opłaty śmieciowe+ ... no teraz to sie żyje!
np. taka nauczycielka rosyjskiego zarabia teraz 65tys/mies- 5 10
-
2021-07-29 11:23
a co to ma do rzeczy? (6)
Zasada Tocqueville została określona już dawno i wiadomo, czego się można spodziewać po systemach przedstawicielskich. Szczególnie tak kiepskich jak w Polsce. Niezależnie od szczebla.
"Nie ma takiego okrucieństwa ani takiej niegodziwości, której nie popełniłby skądinąd łagodny i liberalny rząd, kiedy zabraknie mu pieniędzy".
Więc trzymaj się tematu, bo niegodziwości zarządu kraju nie są wytłumaczeniem dla głupot zarządu miasta.- 7 2
-
2021-07-29 12:02
a od kiedy to jakieś Miasto dba o zródłą dochodów mieszkańców? (5)
i niby jak? skoro narzędzia przyciągania inwestycji i firm w Polsce ma tylko rząd!
- 1 6
-
2021-07-29 18:47
a po co istnieją
miasta?
- 0 0
-
2021-07-29 15:13
chłopie nie orientujesz się w podstawowych kwestiach ekonomicznych, idz poczytać bo się ośmieszasz
- 4 0
-
2021-07-29 12:16
nie masz racji (2)
...a na dodatek idea "nic nie mogę, nic nie zrobię" dziwnie przypomina mi standardową odpowiedź zarządu miasta...
A w Cannes to się promować można było?- 6 1
-
2021-07-29 13:15
a co mozesz zrobić ... jak ci VATołuszek podniósł podatki i inflacje w kosmos!!! (1)
- 1 4
-
2021-07-29 14:17
uwijaj się, uwijaj
mróweczko...
Albo rzuć papierami, jak nie dajesz rady.
Następcy czekają.- 3 1
-
2021-07-29 10:15
Krótkowzroczność (6)
Krótkowzrocznie patrzysz. Żyjemy w Trójmieście. Jeżeli jesteś z Gdańska to często samo dojechanie w Gdańsku komunikacja do skm jest czasochłonne.
Dlatego zawsze jechalem autem. Jednak odkad Gdynia wprowadzila tak wysokie ceny za parkowanie to już tam nie jeżdżę, a conza tym idzie nie wydaję pieniędzy w Gdyńskich knajpach.- 15 5
-
2021-07-29 12:48
(5)
Dojechanie jest czasochlonne z powodu obsesji spoleczenstwa na punkcie samochodow i awersji wladz do komunikacji zbiorowej. Kazdy, kto byl w duzym zachodnioeuropejskim miescie, albo w Nowym Jorku, wie, ze nic nie jest tak efektywne w wiekszychludzkich skupiskach, jak transport zbiorowy.
- 8 6
-
2021-07-29 22:18
objawy obsesji
to objawiają się u ciebie.
Bardzo ale to bardzo wyraźnie...- 0 2
-
2021-07-29 15:11
chłopie sprawdź najpierw aktualne statystyki a potem zbieraj głos (1)
na całym swiecie odchodzi się od zbiorowej komunikacji, to trwały trend, a pandemia jedynie to bardzo przyspieszyła
- 1 6
-
2021-07-29 20:27
Co ty pierniczysz, kobieto? Na calym cywilizowanym swiecie rozbudowuje sie zbiorowa komunikacje, poniewaz nie ma wyboru: miasta dusza sie w korkach. Zakazuje sie tez, kobieto, wjazdu samochodow do centrow, na coraz wieksza skale. Nawet miasta amerykanskie, ktore maja inna strukture niz europejskie i przez suburbię sa wyjatkowo niewdzieczne do rozbudowy zbiorkomu, dokonuja ekspansji transportu publicznego. Mam okazje to obserwowac akurat. Kobieto.
- 4 2
-
2021-07-29 13:00
Nowy Jork i Gdynia... (1)
Pewnie dane Ci było zauważyć, skoro przywołujesz amerykańską metropolię, że w Nowym Jorku są lotniska, a nie długi po nich.
- 10 7
-
2021-07-29 13:04
I co to ma do rzeczy?
- 5 7
-
2021-07-29 10:09
Gdynianka (35)
Ceny za bilety w Gdyni to tez ograbianie mieszkańców , jestem Gdynianką od urodzenia . Skoro tak dobrze orientujesz się w temacie życia na wiosce , wnoszę , że właśnie stamtąd pochodzisz.
Poprawa " metody transporty" to budowa SKM do północnych dzielnic Gdyni. Budowa tunelu na ul. Puckiej , budowa parkingów przesiadkowych przy stacja SKM aCeny za bilety w Gdyni to tez ograbianie mieszkańców , jestem Gdynianką od urodzenia . Skoro tak dobrze orientujesz się w temacie życia na wiosce , wnoszę , że właśnie stamtąd pochodzisz.
Poprawa " metody transporty" to budowa SKM do północnych dzielnic Gdyni. Budowa tunelu na ul. Puckiej , budowa parkingów przesiadkowych przy stacja SKM a na pewno przy Dworcu Głównym. To są priorytety a nie malowanie buspasów farba i zmuszanie ludzi to podróżowania w zatłoczonym , chaotycznie skomunikowanym transporcie zbiorowym.- 34 5
-
2021-07-29 10:22
ceny biletów są ultra niskie w Gdyni (34)
przejedz się w Berlinie Paryżu albo w takiej Kilonii czy innym Plymouth - za 3.80zł
- 5 35
-
2021-07-29 15:01
puknij się w baniak, jak Gdynianie będą zarabiać tyle co Francuzi i Niemcy to porozmawiamy
- 5 2
-
2021-07-29 12:43
(2)
W bogatych amerykanskich metropoliach, poza NYC, bilet kosztuje 1-1.5 USD. To tak jakbys ty placil 1 zł w relacji do zarobków. A teraz to przemyśl.
- 12 1
-
2021-07-29 13:13
nie łżyj tak poPiSowo i bezczelnie ... konfabulujesz do zarobków (1)
- cena Autobusu tu w PL i tam w USA jest taka sama = 1milion$
a koszty zatrudnienia kierowcy to nikły procent w tym milionie$- 1 13
-
2021-07-29 13:35
To chyba nie do mnie, wulgarna istoto, nie pisalam nic o cenie autobusu ani kosztach pracy kierowcy. O zarobkach w USA wiesz nic, nada, zero.
- 8 0
-
2021-07-29 11:24
(19)
Zostało ci jeszcze kilka miast z którymi możesz porównać Gdynię: Los Angeles, Amsterdam, Moskwę, Madryt itd. Porównuj Gdynię dalej, brawa....
- 15 1
-
2021-07-29 11:42
myślisz, że Gdynia dostaje najnowocześniejszy tabor za darmo? (18)
może jeszcze mi powiesz, że 500+ daje ci rząd?
Morawiecki z kolegami ministrami zebrali do czapki kilka miliardów i ci "ze swoich" dali!? - tak myslisz?- 3 15
-
2021-07-29 15:07
coż za odkrywca, a inne miasta jak sobie radzą? choćby Warszawa z porównywalnym kosztem biletu na wszystkie środki komunikacji (2)
nie wspomnę o biletomatach w każdym autobusie, stacji metra i wielu przystankach. Ogarnij się chłopcze
- 7 1
-
2021-07-29 20:21
(1)
Gwoli sprawiedliwosci, Warszawa jest najbogatszym miastem per capita...
- 2 0
-
2021-07-29 22:15
i ma niższe ceny?!
a co na to liberalny rynek?!
;)- 1 0
-
2021-07-29 11:59
a musi mieć "najnowocześniejszy"?! (3)
chyba po to, aby "notable" mogli się na jego tle fotografować...
I zaliczać sponsorowane nagrody...- 7 0
-
2021-07-29 13:02
a potem taki jak ty tępawy kolo płacze ... że nie ma klimy i wifi (2)
LOL
- 1 5
-
2021-07-29 15:09
nie podniecaj się tak chłoptasiu
- 2 1
-
2021-07-29 14:15
tępawy to ty jesteś
bo nie potrafisz wyjść z własnej projekcji.
- 2 0
-
2021-07-29 11:52
(10)
nie no, wszyscy mają za darmo, a Gdynia płaci x3. No bez jaj...
- 8 1
-
2021-07-29 11:59
autobus Solaris zakupiony za 1milion Euro (9)
to komu się szybciej zwróci?
Kilonii gdzie bilet kosztuje 3,20Euro ... czy Gdyni gdzie bilet kosztuje 3.80zł- 2 11
-
2021-07-30 10:32
Urbino
1 milion euro... Minimum 50% dotacji... Na dodatek czemu pojazd ma kupować miasto dla spółek?
- 0 0
-
2021-07-29 12:23
w Kilonii gdzie kierowca zarabia 3500euro (7)
czy Gdyni, gdzie kierowca zarabia 3500pln?
W Warszawie, która ma jeden urząd organizujący transport publiczny dla miasta i okolicznych gmin, czy w Trójmieście, gdzie każde miasto ma ambicję mieć własny zarząd transportu i przewoźnika?
W jakim mieście na świecie komunikacja zbiorowa jest samowystarczalna i żyje z biletów?
To nie jest jedno pytanie i jedna odpowiedź...- 13 2
-
2021-07-29 13:04
- żaden kierowca nie zarabia miliona Euro ... więc koszt zatrudnienia jest tylko nikłym % ogólnych kosztów (5)
autobus Solaris zakupiony za 1milion Euro
tu i tu cena jest taka sama!- 0 7
-
2021-07-29 21:04
Niech z Chin kupia za 100000 euro
To zaoszczedza
- 0 1
-
2021-07-29 14:58
ale 300 kierowców już tak (2)
i to miesięcznie.
Nie licząc mieszkańców biur, a ci za 3500 pracować nie będą.
Z matematyką i organizacją przedsiębiorstw to kiepsko, oj, kiepsko...- 4 1
-
2021-07-30 11:48
noooo to policz nieuku - np. 150 autobusów i 300 kierowców (1)
i przez 20lat - zakup autobusów to 750mln zł vs pensje kierowców 20lat to 350mln zł
czyli jeszcze nawet nie połowę kosztu zakupu autobusów!!!!
a kredyty ... naprawy ... itd to zawsze zatrudnienie będzie tańsze niż tabor- 0 1
-
2021-07-30 23:51
w Kilonii?
Kierowcy to nie cała załoga. I 50% to nie są drobiazgi.
A wszystko to pokazuje, że najzwyczajniej w świecie, nie jest nas stać na komunikację zbiorową. Pomimo tego (albo właśnie dlatego), że zarabiamy jak pariasi. A już na pewno nie na autobusy za 1 Meur, na którego tle sfotografuje się jeden i drugi notabl.
Więc pozostają samochody...
Co było do wykazania.- 1 0
-
2021-07-29 14:14
i tu też się mylisz
bo ceny się dostosowuje do klienta.
A ceny transakcyjne są najpilniej strzeżoną tajemnicą.- 6 0
-
2021-07-29 12:46
Nareszcie jakis sens na trojmiasto.pl. Dodam, ze co sie dolozy do zbiorkomu, to sie zaoszczedzi na naprawach drog, kosztach spolecznych wypadkow i zanieczyszczenia spowodowanego przez indywidualna komunikacje zbiorowa.
- 6 5
-
2021-07-29 10:55
Jakaś nostalgia za Berlinem? (1)
- 9 10
-
2021-07-29 15:05
akurat Berlin jest doskonałym przykładem świetnie zintegrowanego systemu komunikacji i wielu ułatwień dla kierowców
jednak porównywanie Berlina i Gdyni to dość karkołomna próba
- 8 2
-
2021-07-29 10:23
(7)
Jakie są zarobki w wymienionych miastach?
- 37 1
-
2021-07-29 11:04
aha - to teraz ci zarobki przeszkadzają ??? (6)
a jakie są koszty utrzymania transportu i ceny zakupu autobusów i kolejek - to, o to już kużwa nie zapytasz?
wszyscy myślą że jak w PRLu ... pojadą za darmola+- 5 26
-
2021-07-29 15:02
ty masz jezdzić rowerem i wara do autobusu
- 2 1
-
2021-07-29 11:35
przeszkadza mi, że miasto usiłuje żyć z mieszkańców a nie dla mieszkańców. (3)
Wymieniasz różne miasta poza granicami kraju i odniesienie wartości usług do siły nabywczej jest zasadne. Poza tym należy porównywać usługi skierowane do mieszkańców tzw "na wszystko", bo one głównie są przez mieszkańców konsumowane. A to robi różnice.
W zakresie usług turystycznych odnieś się do ofert "całodziennych" analogicznych do tego co oferuje Saksonia na terenie trzech (!!!) państw, czy Pomorze Przednie.- 24 2
-
2021-07-29 11:39
a z czego żyją miasta na Świecie - nie z mieszkańców? (2)
to z czego?
- 1 16
-
2021-07-29 15:03
z inwestycji, innowacyjnych technologii, usług portowych, stoczniowych rozumiesz to burku podwórzowy?
- 8 2
-
2021-07-29 12:00
skoro tego nie wiesz
to się dokształć.
- 10 0
-
2021-07-29 11:15
Przeszkadza mi opowiadanie dyrdymałów i nie teraz tylko zawsze.
- 19 1
-
2021-07-29 08:55
(5)
tak samo nic ci się nie stanie jak przestaniesz jeździć rowerem po chodniku.
- 27 14
-
2021-07-29 11:42
niestety, jak jadę jezdnią to narażam się na hejt ze strony kierowców lekceważących limity prędkości (2)
lub uważających, że jezdnia jest tylko dla samochodów.
- 8 10
-
2021-07-30 09:31
W rzyci mam kierowców. Szanuje natomiast pieszych, jeżeli nie ma prawdziwej DDR to jadę ulicą i mogą sobie trąbić.
- 0 0
-
2021-07-29 16:12
jakiś ty biedny
- 1 6
-
2021-07-29 10:19
weż hulajnogę+ (1)
to się nie zmęczysz
- 4 4
-
2021-07-29 10:56
Ale palnąłeś
Hulajnogi są dla leniwych gadżeciarzy.
- 6 5
-
2021-07-29 08:01
troll szczura (3)
Serio? Może też zagłosujesz na bandę gryzonia znów, jeśli mieszkasz w Gdyni?
- 11 28
-
2021-07-29 14:48
nie, po prostu mysli marny doktrynerze
- 3 0
-
2021-07-29 09:43
wolę bandę gryzonia ... niż te poPiSy partaczy nieudaczników i złodziei (1)
sasinków obajtków piotrowiczów misiewiewiczów i króliczkówNBP+
- 14 26
-
2021-07-29 13:59
To jest wybor jak miedzy dzumą a cholerą
- 11 3
-
2021-07-29 11:25
(6)
Wpływy z parkowania można przeznaczyć na nowe strefy relaksu z drzewami w donicach, plastikowymi delfinkami i więcej wiader białej farby, przy pomocy której można wyczarować nowe ścieżki rowerowe niczym zaczarowanym ołówkiem. Pięknie będzie. Mieszkańcy docenią.
- 92 11
-
2021-07-29 15:12
beton i farba
Mieszkańcy już docenili.Szczur niech się lepiej schowa do mysiej dziury
- 7 0
-
2021-07-29 12:37
Zapomniałeś o białych kółkach na asfalcie.
.
- 12 1
-
2021-07-29 11:28
to że ty nie korzystasz gołąbie+ (3)
nie oznacza, że inni nie korzystają
- 4 16
-
2021-07-29 12:33
(2)
Nie korzysta, bo ma d*pe za ciezka.
- 3 11
-
2021-07-29 13:39
(1)
Prymitywny komentarz typowego klienta "strefy relaksu", dla którego największa atrakcja to poleżeć na leżaczku na byłym parkingu wśród "zieleni", wyżłopać kilka piwek, beknąć, kogoś obrazić, oddać mocz w krzakach i wtedy dzień można uznać za udany.
- 10 3
-
2021-07-30 05:56
Moj komentarz dotyczyl w jasny sposob roweru, nieinteligentna, prostacka osobo.
- 0 3
-
2021-07-29 08:19
parkowanie (22)
Pełno głupich decyzji w Gdyni Czt to tak trudno zrozumieć trzeba budować przy skm parkingi i w okolicy pętli autobusowych przy wjeżdzie do Gdyni
- 138 6
-
2021-07-29 22:32
Zadbałem już, żeby złotówki w śródmieściu nie wydać,zmieniłem bank, zakupy robię gdzie indziej (2)
- 3 1
-
2021-07-30 06:58
(1)
Musisz mieć ze 100 lat, żeby na codzień korzystać z fizycznej placówki banku...
- 2 2
-
2021-07-30 13:34
albo troche
oleju w glowie i powazniejsze operacje niz zrobienie kolejnego debetu.
- 0 0
-
2021-07-29 08:49
(17)
Te parkingi też są płatne (PKM Karwiny). :D Gdynia nie robi absolutnie nic, aby zachęcić do alternatywnych sposobów transportu, a zniechęca do poruszania się autem.
- 10 3
-
2021-07-29 11:55
o zniechęcanie do poruszania się autem dbają przede wszystkim kierowcy, nadmiernie korzystający z aut
nawet na małe odległości.
- 1 4
-
2021-07-29 09:37
a zaparkuj przed domem prezesa - niby to bezpłatnie
a zobaczysz co się z twoim autkiem stanie
- 2 0
-
2021-07-29 09:34
(14)
Sorry, ale gdzie na swiecie w miastach parkingi sa BEZplatne? Jak sie woli wiekszy metraz za obwodnica niz mniejszy przed, to niestety ale trzeba sie liczyc z kosztem parkowania.
- 7 16
-
2021-07-29 09:38
Towarzyszu... (13)
Jak to jest być mentalnym komunistą w XXI wieku i próbować rozkułaczać bogatszych od siebie? :D
- 15 5
-
2021-07-29 12:56
Zly adres, mieszkam w centrum. Drozej niz za obwodnica, jakies 4 razy? Ale czego wymagac od ofiary reaganomiki :D
- 2 1
-
2021-07-29 10:56
Jakie rozkułaczać bogatszych XD (10)
Człowieku! Na samochód stać każdego, kto ma minimalną krajową. Obecnie to ludki zarabiające 15k-20kPLN jeżdżą rowerami do pracy, bo stać ich na mieszkanie za 12k/m2 w dobrej dzielnicy z łatwym dojazdem.
- 5 6
-
2021-07-29 11:31
Są młodzi, zdrowi, to jeżdżą na bicyklach (5)
Ale niech tak dobiją do siedemdziesiątki, i nie daj Bóg, wskutek upadku czy przypadłości będącej spuscizną genetyczną zaczną fajtać nogą, ooo, zaraz zmienią zdanie. Ale czy obudzą w sobie empatię?
- 9 3
-
2021-07-30 08:11
po 70 to autobusem
- 0 1
-
2021-07-29 12:59
(2)
Empatie w stosunku do? Mlodych spaslakow za kierownica, ktorzy na dodatek nie potrafia sie dzielic jednym samochodem w rodzinie a pol km to dla nich nie do przejscia? Niepelnosprawne ofiary wypadkow i genetyki to malenka czesc kierowcow tego durnego kraju nad Wisla.
- 4 6
-
2021-07-29 13:57
Pochodzisz z durnego kraju? To kim jestes? (1)
- 4 2
-
2021-07-30 06:57
Wyjatkiem potwierdzajacym regułę.
- 1 0
-
2021-07-29 12:07
abo abo abo ...
tak to można pitolić, że dziecko muszę pod szkołę autkiem pod same drzwi dowozić bo się mi mój gruby spasiony Brajanek jeszcze: ... spoci, zaziębi i umrze
... i odbiorą mi moje 500+- 6 7
-
2021-07-29 11:13
akurat w trójmieście to rowerem wszędzie dojedziesz szybko (3)
nawet z pobliskich miejscowości po za granicami trójmiasta - rowerem będziesz szybciej niż samochodem
- 4 11
-
2021-07-29 22:35
Zapraszam zimą na szczecińską wszystkich rowerzystów, z zakupami najlepiej po 60tce. (1)
- 3 0
-
2021-07-30 05:58
Zawsze znajda sie jakies ulice, na ktore dojazd rowerowy bedzie sportem ekstremalnym. I przeciwko czemu to ma byc argument?
- 0 1
-
2021-07-29 11:33
Jak masz zdrowy kręgosłup szyjny i lędźwiowy
I drowe kolana to dojedziesz rowerem nawet do Lwowa.
- 14 2
-
2021-07-29 10:25
w czym problem - jako króliczekNBP+ bedziesz zarabiał 2100zł DZiENNiE
wystarczy się tylko do partii zaPiSać
- 3 7
-
2021-07-29 08:39
a jeszcze więcej głupich komentarzy w internecie
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.