Fakty i opinie

Propozycje zmian w komunikacji w Orłowie

Najnowszy artukuł na ten temat

Okolica molo w Orłowie nie dla samochodów

Społecznicy chcą, by trolejbus dojeżdżał do parkingu przy Orłowskiej. Końcówka ulicy prawdopodobnie w weekendy i święta latem i tak będzie wolna od aut.
Społecznicy chcą, by trolejbus dojeżdżał do parkingu przy Orłowskiej. Końcówka ulicy prawdopodobnie w weekendy i święta latem i tak będzie wolna od aut. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Skierowanie w wakacje trolejbusów sezonowej linii 321 na ul. Orłowską zobacz na mapie Gdyni oraz zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i autobusu 134 to propozycje członków stowarzyszenia Nasze Orłowo na zmiany w komunikacji w Orłowie.



Co sądzisz o propozycjach społeczników?

popieram je, priorytetem powinna być komunikacja miejska 36%
zwiększenie częstotliwości popieram, ale ul. Orłowska to nie miejsce dla trolejbusów 40%
trolejbus na Orłowskiej to dobry pomysł, ale więcej kursów linii jest niepotrzebne 3%
są nietrafione, jestem im przeciwny(a) 21%
zakończona Łącznie głosów: 556
  1. Społecznicy swoje wnioski postanowili zebrać i skierować kilka tygodni temu do Zarządu Komunikacji Miejskiej.
  2. Ich zdaniem atrakcyjność nadmorskiego Orłowa i jakość życia mieszkańców podniosłoby odpowiednie zmodyfikowanie oferty przewozowej ZKM.
  3. Pierwszy pomysł to zmiana trasy linii 321, która mogłaby jechać ul. Orłowską i zawracać na parkingu.
  4. Drugi dotyczy zwiększenia częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134 w godzinach szczytu.

Na początek proponują, by sezonowa linia trolejbusowa 321 - dzięki bateriom w pojazdach mogąca to uczynić - wjeżdżała na ul. Orłowską bez trakcji zasilającej i zawracała na parkingu samochodowym naprzeciw szkoły podstawowej.

Trolejbusy na Orłowskiej w Gdyni?



- Parking przy ul. Orłowskiej stanowi idealne miejsce na takie rozwiązanie, ze względu na bliskość do wspomnianych miejsc oraz układ drogowy umożliwiający umiejscowienie przystanku będącego jako pętla jednocześnie początkowym i końcowym dla kursującej tam linii - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo.

Klif i molo w Orłowie z lotu ptaka


Wskazuje, że parking jest także okazjonalnie używany przez trolejbusy zasilane baterią dla obsługi nieliniowych kursów komercyjnych, w których tabor PKT przewozi dzieci z SP nr 8, więc trasa ta jest jak najbardziej dla trolejbusów przejezdna.

Kilka lat temu autobusy linii 500, później przemianowanej na 4T i nazwanej Gdyńskim Autobusem Turystycznym, zajeżdżały w wakacje aż pod molo w Orłowie.

ZKM Gdynia: za mały parking, Orłowska nieprzystosowana



Przedstawiciele ZKM Gdynia nie pozostawiają jednak wątpliwości co do realizacji pomysłu. Jako przeszkodę, która ma uniemożliwiać ponowne kursowanie pojazdów ZKM w tym miejscu, wskazują zbyt małą szerokość ul. Orłowskiej.

Ulica Orłowska w sezonie letnim


Kolejną przeszkodą jest też - zdaniem ZKM - parking naprzeciw szkoły i brak egzekwowania przepisów przez parkujących kierowców.

- Musiałby zostać zwiększony promień skrętu, co wiąże się m.in. z koniecznością usunięcia drzewa na wysepce pomiędzy jezdnią a ścieżką rowerową. Manewrowanie trolejbusem po parkingu wymaga również zapewnienia przejezdności całej trasy, a co za tym idzie, egzekwowania możliwości parkowania wyłącznie na wyznaczonych miejscach - wskazuje Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.

Straż miejska powinna być obecna w Orłowie cały czas



Dodaje, że by zrealizować postulat, strażnicy miejscy na przystanku musieliby stać praktycznie bez przerwy, przynajmniej w tych godzinach, w których kursować miałyby trolejbusy.

graf. Trojmiasto.pl
- Poczynione przez nas obserwacje dowodzą, że nawet poza sezonem, w lutowy, słoneczny dzień wolny od pracy, parkujących samochodów jest znacznie więcej niż oferowanych miejsc - opowiada Kołodziejski.

Parkowanie na Orłowskiej tylko w części


Przypomnijmy, że strażnicy w trakcie zeszłorocznych wakacji w ten sposób pilnowali, by kierowcy nie wjeżdżali na dolny odcinek ul. Orłowskiej w weekendy i święta. Innego sposobu urzędnicy nie byli w stanie znaleźć i prawdopodobnie w tym roku strażnicy również otrzymają dodatkowe dyżury w Orłowie.

Społecznicy: częstsze kursy linii jadących przez Orłowo



Społecznicy proponują także zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134, które miałyby pomóc przede wszystkim uczniom szkół w Orłowie.

Proponowane zmiany:

  • linia 31 - w dni powszednie w godzinach porannego szczytu (7-9) oraz popołudniowego szczytu (13-16:30) - odjazdy co 15 minut,
  • linia 21 - w dni powszednie wykonywanie jednego kursu w kierunku Sopotu (do przystanku Sopot Reja) oraz jednego kursu w kierunku centrum Gdyni z Sopotu przed godziną 8 (najlepiej ok. godz. 7:30),
  • linia 134 - w dni powszednie w czasie popołudniowego szczytu komunikacyjnego (godz. 13:30-16:30) odjazdy co pół godziny z trasą uwzględniającą przy wszystkich przejazdach ul. Kopernika.

ZKM Gdynia: priorytetem Demptowo, Fikakowo i Chwarzno-Wiczlino



Dyrektor ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że realizacja tych propozycji nie jest w najbliższym czasie możliwa z powodu braku środków finansowych w tegorocznym budżecie, który uchwalają radni Gdyni. Priorytetem są inne dzielnice.

- W pierwszej kolejności niezbędna jest realizacja programu rozwoju komunikacji trolejbusowej w obsłudze Demptowa, Fikakowa oraz strefy handlowo-biznesowej przy ul. Górskiego i Łużyckiej. Konieczne jest także zwiększenie intensywności obsługi komunikacyjnej Chwarzna i Wiczlina - wyjaśnia Kołodziejski.

Rozkład ZKM Gdynia

Opinie (99) 1 zablokowana

  • jak szczurek z deweloperami zabuduje tereny po maximie, sanatorium i resztę (7)

    to w Orłowie zrobi się ciasno.

    • 40 9

    • (5)

      A dzisiejsze ruiny są niby ładniejsze? A co tam stworzyć, kolejnego Maxima? Przecież on też bylby czyjś. Więc plotki byłyby kolejne, że dał w łapę itp. Co by nie było, byłoby źle. I taka jest prawda. Robisz, ludzie wietrzą przekręt, nie robisz, to się nabijają, że nie dajesz rady.

      • 7 5

      • Brak wyobraźni

        Skoro nie wie pan/pani co tam można by zrobić zamiast stawiać bloki to współczuję braku wyobraźni.
        To teren idealny wrecz dla stworzenia i poszerzenia przestrzeni publicznej i infrastruktury turystycznej.

        • 2 0

      • kto doprowadził te miejsca do takiego stanu? (3)

        • 6 3

        • Właściciel, a kto (2)

          Nie słyszałeś nigdy o własności prywatnej? W pegieerze się wychowałeś gdzie wszystko wspólne?
          Hasło "gospodarka rynkowa" czy "prawo rzymskie" pewnie też ci nic nie mówią?

          • 4 4

          • Prawo rzymskie? Tu nie Rzym..

            • 1 0

          • Właścicielem terenu po Maximie jest miasto

            Ale przyznałeś przynajmniej, że taki właściciel to żaden właściciel.

            • 3 6

    • Lepiej zeby dalej straszyly, bo pewnie boli, ze ktos moze sie dorobic, a inny, ktorego stac moze sobie kupic, heh. Tyle lat z tymi miejscami sie nic nie dzieje. Niech robia cokolwiek, bo wstyd na to patrzec.

      • 1 1

  • miejsca dla niepełnosprawnych

    Popieram częstsze kontrole Straży Miejskiej na Orłowskiej, zwł. przy tawernie... kierowcy mają gdzieś przepisy i stają notorycznie na miejscach dla niepełnosprawnych bez uprawnień. Jestem co roku na urlopie i mam możliwość zaobserwować, że z samochodów tych "wyskakują" młodzi, sprawni ludzie, najczęściej rodziny z dziećmi, a w samochodzie żadnych kart parkingowych. Samochody te blokują po kilka godzin, na czas plażowania czy obiadu. Straż Miejska stawia się tam chyba od wielkiego święta!

    • 2 0

  • Orłowo (2)

    moja propozycja to przystanek SKM na wysokości domku Żeromskiego.
    W.

    • 38 4

    • ja też popieram

      ale jak zamierzasz rozwiązać niedostatek tłucznia w okolicy plaży?

      • 2 0

    • Popieram.

      • 1 0

  • 21 i 31 to są najbardziej nie przydatne linie trolejbusowe, zaczynają kursować przed 8 rano. moim zdaniem to śmiech na sali (2)

    • 4 3

    • dlaczego nieprzydatne... dla mnie uwazam ze kursów jest za malo... jestem za zwiększeniem czestotliwośc

      • 3 0

    • A przed która by miały kursować? Idealne, jak jedziesz do pracy na 9-10.

      • 0 3

  • (11)

    Dwa lata temu zwęzili ul. Orłowską, żeby zrobić drogę rowerową a teraz chcą, żeby tam jeździł trolejbus pomimo, że od przystanków przy Al. Zwycięstwa do parkingu jest dosłownie 300-400 metrów??? Może niech do samej plaży???

    • 86 8

    • kup se masc na bol wiesz czego (4)

      jw

      • 8 15

      • (3)

        ja nie mam bólu pajacu śmieję się do rozpuku z i**otów którzy budują osobną drogę rowerową na chodniku na osiedlowej ulicy o małym ruchu i zawężają istniejącą jezdnię do rozmiarów jakiegoś podjazdu do garażu i teraz społeczniacy wpadają w swoje własne sidła. Normalna Orłowska im nie pasowała a teraz jest za wąsko na trolejbusik

        • 9 5

        • hahaha czysta prawda

          ale ten trolejbus to pomysł z I.Asimova ktoś zaczerpnąłxD

          • 1 1

        • "Śmieje się z rozpuku i**otów" (1)

          Człowieku, że też ulica, ba dzielnica, w której nie mieszkasz wzbudza w tobie takie emocje, żeby innych obrażać - to nie jest normalne

          • 4 5

          • Jest.

            • 0 1

    • (3)

      Ależ rowerzyści chętnie się posuną, droga dla rowerów i trolejbusów mogła by być na całej długości i szerokości ul. Orłowskiej.

      Byle blachośmierdzieli wyeksmitować z tego ładnego miejsca. Najbliższa "droga dla samochodów" to obwodnica, tam se jeźdźcie.

      • 2 3

      • Ryj tam, ped**arze..

        • 2 0

      • Śmierdziele

        To się nie myją po pedałowaniu do pracy.

        • 4 0

      • Piesiewicz i spółka w natarciu

        • 2 0

    • zgadzam się. po co tam ma się pchac trolejbus?

      zupełnie nie rozumiem tego pomysłu. tam jest wciąż zbyt duzy ruch, wystarczy ze jest juz duzy parking dla zmotoryzowanych, jest sciezka. i blisko do al. zwyciestwa. to jeszcze pchac tam jakąś kolubrynę, która z pewnościa co któryś przejazd utknie na dobre bo jakiś janusz źle stanie.

      • 9 0

    • zarobił MTM i kolesie wojciecha?

      • 3 3

  • Bardzo dobry pomysl - nalezy zlikwidowac parking, zrobic tam petle trolejbusow. Na Orlowska zakaz wjazdu samochodow. (1)

    Wolne tereny sprzedac pod apartamentowce.

    • 2 5

    • I wtedy na pewno samochodów nie przybędzie..

      • 2 2

  • Dlaczego tylko do parkingu? Nie może wjechać na koniec (2)

    mola i wycofać potem tyłem? Skoro trudno niektórym pospacerować sobie z dotychczasowego przystanku, to należy ich dowieźć nad samo morze. A najlepiej otworzyć drzwi trolejbusu i wyrzucić wprost do wody. Dla zdrowia.

    • 7 0

    • zakaz ruchu dla wszystkich poza trolejbusem rozwiąże problem (1)

      • 0 3

      • Zakaz..Nie znam takiego słowa.

        • 2 0

  • Podsumowując (1)

    Kolejny raz ktoś potwierdza, że Straż Miejska w Gdyni nie reaguje na niewłaściwe parkowanie.

    • 16 2

    • Każde parkowanie jest właściwe.

      • 2 1

  • Niech najlepiej (1)

    Trolejbus wjeżdża na Molo i na końcu ma pętlę :)
    Jak żyć to z rozmachem! :)

    • 54 4

    • Lepiej pod molo pętla i przystanek..

      • 1 0

  • (1)

    Trolejbus najlepiej jakby dojeżdżał na koniec mola, turyści przecież nóg nie mają i nie mogą się przejść kawałem nad morze.

    • 6 1

    • A slyszales

      O osobach starszych mniej sprawnych niesprawnych malych dzieciach itp

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.