- 1 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (268 opinii)
- 2 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (48 opinii)
- 3 Paraliż drogowy na północy Gdyni (94 opinie)
- 4 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (198 opinii)
- 5 Chciała kupić Bitcoiny, straciła 200 tys. (44 opinie)
- 6 Przestępca seksualny wpadł w porcie (91 opinii)
Propozycje zmian w komunikacji w Orłowie
Skierowanie w wakacje trolejbusów sezonowej linii 321 na ul. Orłowską oraz zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i autobusu 134 to propozycje członków stowarzyszenia Nasze Orłowo na zmiany w komunikacji w Orłowie.
- Społecznicy swoje wnioski postanowili zebrać i skierować kilka tygodni temu do Zarządu Komunikacji Miejskiej.
- Ich zdaniem atrakcyjność nadmorskiego Orłowa i jakość życia mieszkańców podniosłoby odpowiednie zmodyfikowanie oferty przewozowej ZKM.
- Pierwszy pomysł to zmiana trasy linii 321, która mogłaby jechać ul. Orłowską i zawracać na parkingu.
- Drugi dotyczy zwiększenia częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134 w godzinach szczytu.
Na początek proponują, by sezonowa linia trolejbusowa 321 - dzięki bateriom w pojazdach mogąca to uczynić - wjeżdżała na ul. Orłowską bez trakcji zasilającej i zawracała na parkingu samochodowym naprzeciw szkoły podstawowej.
Trolejbusy na Orłowskiej w Gdyni?
- Parking przy ul. Orłowskiej stanowi idealne miejsce na takie rozwiązanie, ze względu na bliskość do wspomnianych miejsc oraz układ drogowy umożliwiający umiejscowienie przystanku będącego jako pętla jednocześnie początkowym i końcowym dla kursującej tam linii - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo.
Klif i molo w Orłowie z lotu ptaka
Wskazuje, że parking jest także okazjonalnie używany przez trolejbusy zasilane baterią dla obsługi nieliniowych kursów komercyjnych, w których tabor PKT przewozi dzieci z SP nr 8, więc trasa ta jest jak najbardziej dla trolejbusów przejezdna.
Kilka lat temu autobusy linii 500, później przemianowanej na 4T i nazwanej Gdyńskim Autobusem Turystycznym, zajeżdżały w wakacje aż pod molo w Orłowie.
ZKM Gdynia: za mały parking, Orłowska nieprzystosowana
Przedstawiciele ZKM Gdynia nie pozostawiają jednak wątpliwości co do realizacji pomysłu. Jako przeszkodę, która ma uniemożliwiać ponowne kursowanie pojazdów ZKM w tym miejscu, wskazują zbyt małą szerokość ul. Orłowskiej.
Ulica Orłowska w sezonie letnim
Kolejną przeszkodą jest też - zdaniem ZKM - parking naprzeciw szkoły i brak egzekwowania przepisów przez parkujących kierowców.
- Musiałby zostać zwiększony promień skrętu, co wiąże się m.in. z koniecznością usunięcia drzewa na wysepce pomiędzy jezdnią a ścieżką rowerową. Manewrowanie trolejbusem po parkingu wymaga również zapewnienia przejezdności całej trasy, a co za tym idzie, egzekwowania możliwości parkowania wyłącznie na wyznaczonych miejscach - wskazuje Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.
Straż miejska powinna być obecna w Orłowie cały czas
Dodaje, że by zrealizować postulat, strażnicy miejscy na przystanku musieliby stać praktycznie bez przerwy, przynajmniej w tych godzinach, w których kursować miałyby trolejbusy.
- Poczynione przez nas obserwacje dowodzą, że nawet poza sezonem, w lutowy, słoneczny dzień wolny od pracy, parkujących samochodów jest znacznie więcej niż oferowanych miejsc - opowiada Kołodziejski.
Parkowanie na Orłowskiej tylko w części
Przypomnijmy, że strażnicy w trakcie zeszłorocznych wakacji w ten sposób pilnowali, by kierowcy nie wjeżdżali na dolny odcinek ul. Orłowskiej w weekendy i święta. Innego sposobu urzędnicy nie byli w stanie znaleźć i prawdopodobnie w tym roku strażnicy również otrzymają dodatkowe dyżury w Orłowie.
Społecznicy: częstsze kursy linii jadących przez Orłowo
Społecznicy proponują także zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134, które miałyby pomóc przede wszystkim uczniom szkół w Orłowie.
Proponowane zmiany:
- linia 31 - w dni powszednie w godzinach porannego szczytu (7-9) oraz popołudniowego szczytu (13-16:30) - odjazdy co 15 minut,
- linia 21 - w dni powszednie wykonywanie jednego kursu w kierunku Sopotu (do przystanku Sopot Reja) oraz jednego kursu w kierunku centrum Gdyni z Sopotu przed godziną 8 (najlepiej ok. godz. 7:30),
- linia 134 - w dni powszednie w czasie popołudniowego szczytu komunikacyjnego (godz. 13:30-16:30) odjazdy co pół godziny z trasą uwzględniającą przy wszystkich przejazdach ul. Kopernika.
ZKM Gdynia: priorytetem Demptowo, Fikakowo i Chwarzno-Wiczlino
Dyrektor ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że realizacja tych propozycji nie jest w najbliższym czasie możliwa z powodu braku środków finansowych w tegorocznym budżecie, który uchwalają radni Gdyni. Priorytetem są inne dzielnice.
- W pierwszej kolejności niezbędna jest realizacja programu rozwoju komunikacji trolejbusowej w obsłudze Demptowa, Fikakowa oraz strefy handlowo-biznesowej przy ul. Górskiego i Łużyckiej. Konieczne jest także zwiększenie intensywności obsługi komunikacyjnej Chwarzna i Wiczlina - wyjaśnia Kołodziejski.
Rozkład ZKM Gdynia
Miejsca
Opinie (99) 1 zablokowana
-
2019-03-08 19:36
Bardzo dobry pomysl - nalezy zlikwidowac parking, zrobic tam petle trolejbusow. Na Orlowska zakaz wjazdu samochodow. (1)
Wolne tereny sprzedac pod apartamentowce.
- 2 5
-
2019-03-09 11:14
I wtedy na pewno samochodów nie przybędzie..
- 2 2
-
2019-03-09 23:08
miejsca dla niepełnosprawnych
Popieram częstsze kontrole Straży Miejskiej na Orłowskiej, zwł. przy tawernie... kierowcy mają gdzieś przepisy i stają notorycznie na miejscach dla niepełnosprawnych bez uprawnień. Jestem co roku na urlopie i mam możliwość zaobserwować, że z samochodów tych "wyskakują" młodzi, sprawni ludzie, najczęściej rodziny z dziećmi, a w samochodzie żadnych kart parkingowych. Samochody te blokują po kilka godzin, na czas plażowania czy obiadu. Straż Miejska stawia się tam chyba od wielkiego święta!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.