• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Propozycje zmian w komunikacji w Orłowie

Patryk Szczerba
8 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Okolica molo w Orłowie nie dla samochodów
Społecznicy chcą, by trolejbus dojeżdżał do parkingu przy Orłowskiej. Końcówka ulicy prawdopodobnie w weekendy i święta latem i tak będzie wolna od aut. Społecznicy chcą, by trolejbus dojeżdżał do parkingu przy Orłowskiej. Końcówka ulicy prawdopodobnie w weekendy i święta latem i tak będzie wolna od aut.

Skierowanie w wakacje trolejbusów sezonowej linii 321 na ul. Orłowską zobacz na mapie Gdyni oraz zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i autobusu 134 to propozycje członków stowarzyszenia Nasze Orłowo na zmiany w komunikacji w Orłowie.



Co sądzisz o propozycjach społeczników?

  1. Społecznicy swoje wnioski postanowili zebrać i skierować kilka tygodni temu do Zarządu Komunikacji Miejskiej.
  2. Ich zdaniem atrakcyjność nadmorskiego Orłowa i jakość życia mieszkańców podniosłoby odpowiednie zmodyfikowanie oferty przewozowej ZKM.
  3. Pierwszy pomysł to zmiana trasy linii 321, która mogłaby jechać ul. Orłowską i zawracać na parkingu.
  4. Drugi dotyczy zwiększenia częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134 w godzinach szczytu.

Na początek proponują, by sezonowa linia trolejbusowa 321 - dzięki bateriom w pojazdach mogąca to uczynić - wjeżdżała na ul. Orłowską bez trakcji zasilającej i zawracała na parkingu samochodowym naprzeciw szkoły podstawowej.

Trolejbusy na Orłowskiej w Gdyni?



- Parking przy ul. Orłowskiej stanowi idealne miejsce na takie rozwiązanie, ze względu na bliskość do wspomnianych miejsc oraz układ drogowy umożliwiający umiejscowienie przystanku będącego jako pętla jednocześnie początkowym i końcowym dla kursującej tam linii - mówi Adam Stelmaszewski ze stowarzyszenia Nasze Orłowo.

Klif i molo w Orłowie z lotu ptaka


Wskazuje, że parking jest także okazjonalnie używany przez trolejbusy zasilane baterią dla obsługi nieliniowych kursów komercyjnych, w których tabor PKT przewozi dzieci z SP nr 8, więc trasa ta jest jak najbardziej dla trolejbusów przejezdna.

Kilka lat temu autobusy linii 500, później przemianowanej na 4T i nazwanej Gdyńskim Autobusem Turystycznym, zajeżdżały w wakacje aż pod molo w Orłowie.

ZKM Gdynia: za mały parking, Orłowska nieprzystosowana



Przedstawiciele ZKM Gdynia nie pozostawiają jednak wątpliwości co do realizacji pomysłu. Jako przeszkodę, która ma uniemożliwiać ponowne kursowanie pojazdów ZKM w tym miejscu, wskazują zbyt małą szerokość ul. Orłowskiej.

Ulica Orłowska w sezonie letnim


Kolejną przeszkodą jest też - zdaniem ZKM - parking naprzeciw szkoły i brak egzekwowania przepisów przez parkujących kierowców.

- Musiałby zostać zwiększony promień skrętu, co wiąże się m.in. z koniecznością usunięcia drzewa na wysepce pomiędzy jezdnią a ścieżką rowerową. Manewrowanie trolejbusem po parkingu wymaga również zapewnienia przejezdności całej trasy, a co za tym idzie, egzekwowania możliwości parkowania wyłącznie na wyznaczonych miejscach - wskazuje Hubert Kołodziejski, dyrektor ZKM Gdynia.

Straż miejska powinna być obecna w Orłowie cały czas



Dodaje, że by zrealizować postulat, strażnicy miejscy na przystanku musieliby stać praktycznie bez przerwy, przynajmniej w tych godzinach, w których kursować miałyby trolejbusy.

- Poczynione przez nas obserwacje dowodzą, że nawet poza sezonem, w lutowy, słoneczny dzień wolny od pracy, parkujących samochodów jest znacznie więcej niż oferowanych miejsc - opowiada Kołodziejski.

Parkowanie na Orłowskiej tylko w części


Przypomnijmy, że strażnicy w trakcie zeszłorocznych wakacji w ten sposób pilnowali, by kierowcy nie wjeżdżali na dolny odcinek ul. Orłowskiej w weekendy i święta. Innego sposobu urzędnicy nie byli w stanie znaleźć i prawdopodobnie w tym roku strażnicy również otrzymają dodatkowe dyżury w Orłowie.

Społecznicy: częstsze kursy linii jadących przez Orłowo



Społecznicy proponują także zwiększenie częstotliwości kursowania linii 21, 31 i 134, które miałyby pomóc przede wszystkim uczniom szkół w Orłowie.

Proponowane zmiany:

  • linia 31 - w dni powszednie w godzinach porannego szczytu (7-9) oraz popołudniowego szczytu (13-16:30) - odjazdy co 15 minut,
  • linia 21 - w dni powszednie wykonywanie jednego kursu w kierunku Sopotu (do przystanku Sopot Reja) oraz jednego kursu w kierunku centrum Gdyni z Sopotu przed godziną 8 (najlepiej ok. godz. 7:30),
  • linia 134 - w dni powszednie w czasie popołudniowego szczytu komunikacyjnego (godz. 13:30-16:30) odjazdy co pół godziny z trasą uwzględniającą przy wszystkich przejazdach ul. Kopernika.

ZKM Gdynia: priorytetem Demptowo, Fikakowo i Chwarzno-Wiczlino



Dyrektor ZKM Gdynia nie pozostawia wątpliwości, że realizacja tych propozycji nie jest w najbliższym czasie możliwa z powodu braku środków finansowych w tegorocznym budżecie, który uchwalają radni Gdyni. Priorytetem są inne dzielnice.

- W pierwszej kolejności niezbędna jest realizacja programu rozwoju komunikacji trolejbusowej w obsłudze Demptowa, Fikakowa oraz strefy handlowo-biznesowej przy ul. Górskiego i Łużyckiej. Konieczne jest także zwiększenie intensywności obsługi komunikacyjnej Chwarzna i Wiczlina - wyjaśnia Kołodziejski.

Rozkład ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (99) 1 zablokowana

  • O, przesunęliście dziś artykuł na trzecie okienko (1)

    Ale i tak się wypowiem, że te zmiany są coraz dziwniejsze, ludzie są niezadowoleni i nie ma mowy o jakimkolwiek skomunikowaniu :/

    • 21 11

    • Ja jestem zadowolony ze zmian w Gdyńskiej komunikacji miejskiej

      ale ja przynajmniej mieszkam w Gdyni i jeżdżę ZKM a nie komentuję gdzieś z głębin Szadółek...

      • 8 4

  • jak temat o Gdyni to znowu gadanie o niczym (10)

    projekty, dyskusje konsultacje a zero działania i inwestycji.

    • 44 6

    • jak temat o Gdyni to znowu wysyp troli-opluwaczy (5)

      którzy nie chcą zobaczyć faktycznych dokonanych działań tylko zawsze rzucają te same fake newsy o białej farbie

      • 9 8

      • może otwórz im oczy i pokaż te dokonania. (3)

        • 4 9

        • standardowy przebieg "dyskusji" (2)

          rzucasz hasło z kosmosu, ktoś cię prostuje, to przesuwasz chorągiewkę i kółko się zamyka

          Przerabialiśmy to z tydzień temu przy okazji biurowców przy Łużyckiej... 1. W Gdyni nie ma biurowców. 2. Są, przy Łużyckiej. 3. Ale niskie! 4. Nie są niskie 5. Ale nie ma jak do nich dojechać! 6. Jest kolej, są autobusy, jest droga 7. Ale nie ma gdzie zaparkować! i tak w kółko...

          • 6 5

          • prywatne biurowce to dokonania pana Szczurka? (1)

            • 1 3

            • "Prywatne" lol...

              Oczywiście wydzielenie dzielnicy biznesu, łużycka office park, gdyński inkubator przedsiębiorczości to ze zgniłej słomy się wzięły?

              • 2 3

      • Zgadzam się!

        To o białej farbie to fake news. Obecnie tylko czerwona!

        • 5 1

    • Nie przesadzaj. Robią 50 metrów ul. Abrahama, wieżowiec przy ul. Portowej. Mało ci?

      • 5 3

    • Horała, już po wyborach, daj spokój (2)

      może weź dotację jak Kacper i załóż kancelarię, albo coś

      • 8 8

      • Kacper nie zasypia gruszek w popiele

        tylko ze słoikiem ustawia się po zupę do caritasu

        • 5 5

      • ostatnio pisałeś że horała porywa dzieci na ulicach.

        • 5 2

  • Czyli - zmiany,zmiany,zmiany. (2)

    • 8 6

    • Których nie będzie

      Sam się zastanawiam skąd pan Patryk wziął ten dar pisania o niczym. Może niech zacznie pisać książki dla małych dzieci, to zarobi

      • 3 3

    • Jakie zmiany, zmiany, zmiany

      Wybory do rad dzielnic i tyle. Ten bełkot Nasze Orłowo, czyli odłamu Miasto Nasze świadczy, że nie mają zielonego pojęcia o problemach mieszkańców dzielnicy. Trampolina do rady dzielnicy i potem do rady miasta. Trolejbus pod molo, a z molo tramwaj wodny na Hel. Na szczaw.

      • 4 0

  • (11)

    Dwa lata temu zwęzili ul. Orłowską, żeby zrobić drogę rowerową a teraz chcą, żeby tam jeździł trolejbus pomimo, że od przystanków przy Al. Zwycięstwa do parkingu jest dosłownie 300-400 metrów??? Może niech do samej plaży???

    • 86 8

    • kup se masc na bol wiesz czego (4)

      jw

      • 8 15

      • (3)

        ja nie mam bólu pajacu śmieję się do rozpuku z i**otów którzy budują osobną drogę rowerową na chodniku na osiedlowej ulicy o małym ruchu i zawężają istniejącą jezdnię do rozmiarów jakiegoś podjazdu do garażu i teraz społeczniacy wpadają w swoje własne sidła. Normalna Orłowska im nie pasowała a teraz jest za wąsko na trolejbusik

        • 9 5

        • "Śmieje się z rozpuku i**otów" (1)

          Człowieku, że też ulica, ba dzielnica, w której nie mieszkasz wzbudza w tobie takie emocje, żeby innych obrażać - to nie jest normalne

          • 4 5

          • Jest.

            • 0 1

        • hahaha czysta prawda

          ale ten trolejbus to pomysł z I.Asimova ktoś zaczerpnąłxD

          • 1 1

    • zarobił MTM i kolesie wojciecha?

      • 3 3

    • zgadzam się. po co tam ma się pchac trolejbus?

      zupełnie nie rozumiem tego pomysłu. tam jest wciąż zbyt duzy ruch, wystarczy ze jest juz duzy parking dla zmotoryzowanych, jest sciezka. i blisko do al. zwyciestwa. to jeszcze pchac tam jakąś kolubrynę, która z pewnościa co któryś przejazd utknie na dobre bo jakiś janusz źle stanie.

      • 9 0

    • (3)

      Ależ rowerzyści chętnie się posuną, droga dla rowerów i trolejbusów mogła by być na całej długości i szerokości ul. Orłowskiej.

      Byle blachośmierdzieli wyeksmitować z tego ładnego miejsca. Najbliższa "droga dla samochodów" to obwodnica, tam se jeźdźcie.

      • 2 3

      • Piesiewicz i spółka w natarciu

        • 2 0

      • Śmierdziele

        To się nie myją po pedałowaniu do pracy.

        • 4 0

      • Ryj tam, ped**arze..

        • 2 0

  • A nie moga zawracac na molo?

    • 42 4

  • jak szczurek z deweloperami zabuduje tereny po maximie, sanatorium i resztę (7)

    to w Orłowie zrobi się ciasno.

    • 40 9

    • (5)

      A dzisiejsze ruiny są niby ładniejsze? A co tam stworzyć, kolejnego Maxima? Przecież on też bylby czyjś. Więc plotki byłyby kolejne, że dał w łapę itp. Co by nie było, byłoby źle. I taka jest prawda. Robisz, ludzie wietrzą przekręt, nie robisz, to się nabijają, że nie dajesz rady.

      • 7 5

      • kto doprowadził te miejsca do takiego stanu? (3)

        • 6 3

        • Właściciel, a kto (2)

          Nie słyszałeś nigdy o własności prywatnej? W pegieerze się wychowałeś gdzie wszystko wspólne?
          Hasło "gospodarka rynkowa" czy "prawo rzymskie" pewnie też ci nic nie mówią?

          • 4 4

          • Właścicielem terenu po Maximie jest miasto

            Ale przyznałeś przynajmniej, że taki właściciel to żaden właściciel.

            • 3 6

          • Prawo rzymskie? Tu nie Rzym..

            • 1 0

      • Brak wyobraźni

        Skoro nie wie pan/pani co tam można by zrobić zamiast stawiać bloki to współczuję braku wyobraźni.
        To teren idealny wrecz dla stworzenia i poszerzenia przestrzeni publicznej i infrastruktury turystycznej.

        • 2 0

    • Lepiej zeby dalej straszyly, bo pewnie boli, ze ktos moze sie dorobic, a inny, ktorego stac moze sobie kupic, heh. Tyle lat z tymi miejscami sie nic nie dzieje. Niech robia cokolwiek, bo wstyd na to patrzec.

      • 1 1

  • ale jak to, znak zakazu zatrzymywania nie wystarczy? (1)

    no tak przepisy i znaki naszych cudownych dzieci trzech pedałów nie dotyczą

    • 26 6

    • bo mandaty w tym kraju niskie

      to samo dotyczy cudownych dzieci dwóch pedałów - gdyby jeden z drugim w obcisłych gaciach musiał zbierać 3 miesiące na mandat to by się nauczył rozróżniać kolory

      • 5 1

  • No tak, priorytetem jest oczywiście Szczurowo (w zasadzie Szczurzyno) i okolice...

    ... a nie jakieś tam dzielnice z dala od siedziby prezydenta stulecia Gdyni.

    • 18 20

  • Niech najlepiej (1)

    Trolejbus wjeżdża na Molo i na końcu ma pętlę :)
    Jak żyć to z rozmachem! :)

    • 54 4

    • Lepiej pod molo pętla i przystanek..

      • 1 0

  • Orłowo (2)

    moja propozycja to przystanek SKM na wysokości domku Żeromskiego.
    W.

    • 38 4

    • Popieram.

      • 1 0

    • ja też popieram

      ale jak zamierzasz rozwiązać niedostatek tłucznia w okolicy plaży?

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane