- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (108 opinii)
- 2 Martwe dziki z Karwin miały ASF (174 opinie)
- 3 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (91 opinii)
- 4 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (372 opinie)
- 5 Paraliż drogowy na północy Gdyni (155 opinii)
- 6 Kosiorek i Dulkiewicz chcą współpracować (269 opinii)
Propozycje zmian w wyznaczaniu miejsc płatnego parkowania
Miejsca postojowe wyłącznie na jezdni, a nie chodnikach. Odgrodzenie tych ostatnich od aut zielenią, słupkami czy stojakami rowerowymi oraz każdorazowe konsultacje planowanych zmian w strefach płatnego parkowania to pomysły radnych Wrzeszcza Górnego, by uporządkować zasady wyznaczania miejsc postojowych w dzielnicy. Pomysły są na tyle uniwersalne, że urzędnicy powinni rozszerzyć je na całe Trójmiasto.
Radni chcą, by miasto każdorazowo, przy wprowadzaniu obowiązujących zasad organizacji ruchu w obrębie strefy płatnego parkowania, uwzględniało następujące zasady:
- Miejsca postojowe powinny być wyznaczane wyłącznie na jezdni. Wprowadzanie miejsc postojowych na chodnikach należy dopuścić warunkowo wyłącznie jako rozwiązanie tymczasowe do czasu przebudowy ulicy.
- Przy wyznaczaniu nowych miejsc postojowych w SPP lub korekcie istniejących miejsc postojowych należy wykonać pełne oznakowanie poziome z linią ciągłą od strony chodników. Rezygnacja z oznakowania od strony chodnika możliwa jest dopiero w trakcie kolejnego odmalowania oznakowania poziomego.
- Miejsca postojowe inne niż równoległe wyznaczone na jezdni powinny być obowiązkowo odgrodzone od chodników zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury uniemożliwiającymi wjazd na chodnik lub parkowanie z dala od jezdni.
- Wszystkie miejsca postojowe powinny bezwzględnie posiadać oznakowanie pionowe z wykorzystaniem odpowiednich tabliczek T-30.
- Niedopuszczalne jest w SPP pozostawienie przestrzeni, gdzie możliwy jest postój pojazdów zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a jednocześnie bez wyznaczenia miejsc postojowych oznakowaniem poziomym i pionowym. Wszystkie miejsca postojowe powinny być odpowiednio oznakowane, zaś pozostała przestrzeń zabezpieczona przed postojem pojazdów zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury - dotyczy to szczególnie przestrzeni w bezpośrednim sąsiedztwie przejść dla pieszych, przejazdów rowerowych i skrzyżowań.
- Każdorazowe wprowadzenie nowej organizacji ruchu lub korektę istniejącej organizacji ruchu w ramach SPP należy skonsultować z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
- Wprowadzenie pełnego oznakowania SPP w wielu miejscach pozwoliło niskim kosztem uporządkować sposób parkowania. Niestety tam, gdzie kończą się linie oznakowania poziomego, tam zaczyna się "wolna amerykanka". Kierowcy zapominają o szacunku i potrzebach pieszych, a w wielu miejscach pozostawione auta utrudniają obserwację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. Z tego powodu wnioskujemy o wprowadzenie SPP w sposób, który jednoznacznie określi gdzie i jak można parkować autem, a w miejscach niedozwolonych przepisami oraz niebezpiecznych będzie to fizycznie niemożliwe - wyjaśnia Krzysztof Koprowski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Propozycje radnych z Wrzeszcza wydają się na tyle uniwersalne, że mogłyby zostać wprowadzone we wszystkich dzielnicach, gdzie obowiązuje płatne parkowanie.
Zmiany ucieszyłyby z pewnością wszystkich, którym przeszkadza "anarchia parkingowa" i w znaczący sposób ograniczyłoby przyzwyczajenia kierowców do parkowania na chodnikach czy zieleńcach.
Z drugiej - wytyczanie miejsc postojowych tylko na ulicach i odgradzanie ich od chodników zielenią czy stojakami rowerowymi mocno wpłynęłoby na ograniczenie liczby miejsc postojowych, na co z pewnością narzekaliby kierowcy.
O efektach pomysłów radnych z Wrzeszcza przekonamy się w najbliższym czasie. Najpierw jednak muszą zostać przegłosowane na sesji rady dzielnicy.
Miejsca
Opinie (381) 5 zablokowanych
-
2021-10-04 08:48
Opinia wyróżniona
(66)
Ja mam pytanie ile parkingów przez ostatnie 3 lata wybudowało miasto a z ilu ulic zrobiło sobie poletko do zarabiania kasy w postaci zrobienia strefy parkowania, nie inwestując przy tym złamanego gorszą a jedynie co udało im się zrobić to pomalować farbą ulice i wstawić parkometr.
- 207 78
-
2021-10-04 23:04
Dokładnie
Chciałem dodać że sobie parking pod urzędem miasta zostawili darmowy, a reszta mieszkańców pod swoją pracą za parking codziennie musi płacić. Złodziejka w białych rękawiczkach i tyle!
- 1 0
-
2021-10-04 10:11
A co, gazet nie czytasz? To nie wiesz ile się tego buduje? (1)
Mamy ci teraz raport o budownictwie i finansach przygotowywać za darmo?
- 2 4
-
2021-10-04 10:33
haha dobre czopku czyli nie wiesz hah
- 1 3
-
2021-10-04 09:35
Miasto nie jest od budowania tobie parkingów (25)
prywatny samochód trzyma się na prywatnym miejscu.
- 21 21
-
2021-10-04 11:42
tak jak ty hulajnoge, ale spoko straz miejska juz lepi mandaty za szybka jazde hulajnogami tez:)
- 0 0
-
2021-10-04 10:34
(5)
Miasto nie buduje parkingów ze swoich pieniędzy tylko z podatków które płacą także kierowcy
- 7 8
-
2021-10-04 11:49
Prawda. Chodzi o to że kierowcy ciągną z budżetu najwięcej.
Nie może być tak że 90% przestrzeni i budżetu idzie dla kierowców.
Dla reszty pozostaje chodniczek współdzielony pieszo-uto-rowerowy o szerokości 2m, podczas gdy kierowcy mają dla siebie po 8 pasów każdy po 3m. Teraz rozumiesz?- 7 2
-
2021-10-04 10:57
Zacznijmy od tego, że to miasto niczego nie buduje, (1)
a najwyżej zwija parkingi i rozsprzedaje tereny. Gdzie ostatnio miasto wybudowało jakiś parking, bez partnerstwa publiczno-prywatnego, z którego zyski nie będą szły do prywatnej kieszeni?
Mokry sen włodarzy - opodatkować wszystko co się da, a wszystkie parkingi albo zlikwidować, zrobić płatne (oczywiście poza tymi pod urzędami; tam muszą być darmowe - dla urzędników).- 8 6
-
2021-10-04 11:51
Jeszcze raz!
Nie jest w interesie miasta budować parkingi!!
Parking równa się więcej samochodów większy ruch, niższa jakość życia, koszty, smród, hałas, paraliż.......zrozumcie to- 9 4
-
2021-10-04 10:54
(1)
no to chyba dobrze, jak buduje, co?
- 1 2
-
2021-10-04 11:33
nie wiem jeszcze żadnego nie widziałem
- 5 3
-
2021-10-04 10:32
(17)
Miasto nie jest też od budowania tobie prywatnych ścieżek rowerowych bo nie płacisz ani podatku drogowego a jak ci się chce to popalasz jeszcze chodnikiem.
- 12 14
-
2021-10-04 11:58
(3)
A czy któryś z rowerzystów potrzebuje tych ścieżek rowerowych. To jest uszczęśliwianie na siłe. Mam już prawie 50 lat i zawsze jeździłem normalnie rowerem po drogach z innymi pojazdami. a teraz wymyślają jakieś ścieżki DDR i inne. Po co to komu?
- 3 4
-
2021-10-04 16:18
żeby dotacje unijną dobrze wydać
- 0 0
-
2021-10-04 16:08
Farciarz z Ciebie (1)
Że jeszcze żyjesz :) W rosyjską ruletkę też czasem grywasz? :) I żeby nie było -mimo, iż jestem posiadaczem znienawidzonego "blachosmroda", to w pełni popieram budowę DDR. Kto ma czas, chęci, zdrowie i możliwości niech sobie pedałuje bezpiecznie. Tylko niech rowerzyści przestaną narzucać innym swoją jedynie słuszną wizję świata. Zrównoważony
Że jeszcze żyjesz :) W rosyjską ruletkę też czasem grywasz? :) I żeby nie było -mimo, iż jestem posiadaczem znienawidzonego "blachosmroda", to w pełni popieram budowę DDR. Kto ma czas, chęci, zdrowie i możliwości niech sobie pedałuje bezpiecznie. Tylko niech rowerzyści przestaną narzucać innym swoją jedynie słuszną wizję świata. Zrównoważony transport to współistnienie wszystkich opcji przemieszczania się, a receptą na rezygnację z samochodu są buspasy i sprawnie działający zbiorkom, a nie bezmyślna walka z "samochodozą".
- 1 2
-
2021-10-04 16:39
Co więcej nigdy nie miałem jakiejś szczególnie niebezpiecznej sytuacji na drodze. Noc nikomu nie narzucam. Sam też w zależności od ochoty jadę rowerem, motocyklem albo samochodem. W mieście tym ostatnim sporadycznie. Nie lubię marnować czasu na stanie w korkach albo szukanie miejsca do zaparkowania. Nie rozumiem czemu narzuca się rowerzystom
Co więcej nigdy nie miałem jakiejś szczególnie niebezpiecznej sytuacji na drodze. Noc nikomu nie narzucam. Sam też w zależności od ochoty jadę rowerem, motocyklem albo samochodem. W mieście tym ostatnim sporadycznie. Nie lubię marnować czasu na stanie w korkach albo szukanie miejsca do zaparkowania. Nie rozumiem czemu narzuca się rowerzystom korzystanie ze ścieżek rowerowych, na których można spotkać osoby z pieskami na smyczy, dzieci uczące się jeżdzić na rowerze, rolkach, hulajnogach itp. DDR nigdy nie prowadzą równolegle do drogi tylko kluczą karząc przejeżdżać z jednej strony ulicy na drugą. Często z premedytacją tak wybieram trasy aby nie było tam DDR. Najlepszym rozwiązaniem są wymalowane "sierżanty" rowerowe na jezdni.
- 1 1
-
2021-10-04 10:53
pierwsze słyszę o czymś takim jak prywatna ścieżka rowerowa :))))))) (12)
- 14 3
-
2021-10-04 11:43
wlacz myslenie - kierowcy placa podatek drogowy a rowerzysci na sciezkach rowerowych co placa??? (7)
- 6 10
-
2021-10-04 15:59
wyobraź sobie, że płacimy ten sam PIT (3)
ile ja za to dostaję dróg rowerowych, a ile ty ulic i parkingów - czas z tym skończyć
- 2 4
-
2021-10-04 16:24
(1)
to zróbmy tak niech kierowcy przestaną płacić podatek a swoje drogi rowerowe nie rowerzyści sami finansuja
- 1 1
-
2021-10-04 17:55
Do znudzenia
Drogi w obrębie miast są finansowane z udziału w PIT. Jeśli każdy miałby płacić za swoje, byłby potężny kwik kierowców. Może faktycznie czas tak zrobić.
- 3 2
-
2021-10-04 16:18
Jakie to ma znaczenie jestem w stanie się założyć że okazjonalnie więcej jeździsz samochodem niż ja rowerem.
- 3 0
-
2021-10-04 15:57
płacą PIT
i doucz się na co idzie podatek drogowy
- 3 3
-
2021-10-04 13:53
Podatek drogowy nie idzie na drogi miejskie
więc za te płacą tyle samo, co rowerzyści za swoje DDR-y. Z tą różnicą, że budowa kilometra drogi jest o dwa rzędy wielkości droższa niż budowa kilometra DDR, a wszyscy mieszkańcy (także niezmotoryzowani) zrzucają się solidarnie
- 5 3
-
2021-10-04 11:58
piesi też mają płacić podatek od poruszania się po chodniku?
chyba wystarcz, że nie trują, prowadzą zdrowszy tryb życia, mniej kosztują służbę zdrowia itp.
włączyłeś myślenie, że hej...- 7 5
-
2021-10-04 11:30
(3)
prywatna nie prywatna grunt że kase trzeba wypłacić. Na parking nie ma a na ścieżki są, żeby było jasne jestem za tym żeby je budować ale wypadła by chociaż zachować jakaś równą proporcję.
- 3 10
-
2021-10-04 11:44
(2)
ściezki pełnią funkcję transportową, a nie "magazynową" dla prywatnych rzeczy. kulą w płot porównanie. Jak tak to czemu kierowcy za jezdnie nie płacą idąc tym tokiem myślenia?!
może należy iść wzorem takich krajów jak Niemcy i wprowadzić podatek od samochodu?- 9 4
-
2021-10-04 16:23
a twoja funkcja transportowa rowerem jaka jest może nie prywatna?
- 2 1
-
2021-10-04 15:54
Niedługo przyjdzie zima
I wszyscy zobaczymy jak wiele osób pedałujących będzie korzystać z DDR. Obstawiam, że będzie na nich dziki tłok ;)
- 3 1
-
2021-10-04 08:50
(36)
Miasto nie zarabia na SPP i na nic nie wydaje takich srodków jak na infrastrukturę drogową.
- 19 12
-
2021-10-04 11:37
doksztalc sie! jak nie zarabia jak zarabia !!!!
- 1 0
-
2021-10-04 08:53
(34)
to gdzie trafiają pieniądze które płacą kierowcy? Gdzie są parkingi przy stacjach kolejowych które zachęciły by kierowców do zostawienia samochodu i przesiadki na skm? Jak no w prosty sposób> masz bilet miesięczny samochód zostawiasz na takim parkingu za free albo z jakimś dobrym rabatem.
- 23 14
-
2021-10-04 11:51
Przesiąć się na SKM lub wynajmij mieszkanie bliżej pracy (3)
Zaoszczędzisz czas i nerwy
- 7 3
-
2021-10-04 14:05
A może przestań ustawiać innym życie wujku dobra rada? (2)
Nie po to ktoś kupuje swoje mieszkanie, żeby teraz wynajmować inne.
Najpierw wyprowadź się od rodziców, to może wtedy coś zrozumiesz.- 5 4
-
2021-10-04 15:36
Niektórzy myślą przed kupnem mieszkania tam, gdzie asfalt na noc zwijają (1)
nie po
- 2 3
-
2021-10-04 16:15
no jak ktoś pracuje 20 lat w stoczni to może i tak. Poczekaj jeszcze trochę dziury są sukcesywnie zapychane przez dweloperkę żebyś się nie obudził że nagle stoisz w korku albo ściskasz w tramwaju.
- 0 2
-
2021-10-04 10:20
W Rębiechowie. W Brętowie. Na Jasieniu. We Wrzeszczu (7)
W Pruszczu. Mam ci wymienić wszystkie dworce kolejowe przy których są wielkie parkingi, czy sobie sam poszukasz?
- 8 8
-
2021-10-04 10:27
(6)
Wymień mi gdzie jest parking na Lipcach, Orunii czy Stoczni mistrzu
- 8 5
-
2021-10-04 13:21
Nie rozumiem zasadności robienia parkingu P+R w stoczni (1)
Tam mieszka jakoś duzo ludzi którzy mają za daleko na dworzec, że muszą jechać?
- 2 0
-
2021-10-04 16:14
jak by mistrzowie zrobili dobry zjazd Armii i 2 pasy ulicą 3 maja to był by dobry pomysł żeby omijać dworzec główny ale po co lepiej zrobić bus pas zabierając 1 ulicę.
- 2 0
-
2021-10-04 10:55
Albo największej sypialni Gdańska - Zaspie. (3)
- 8 2
-
2021-10-04 13:19
A po co ci tam parking, jeśli wszyscy mają do SKM dystans pieszy? (2)
- 4 4
-
2021-10-04 16:12
całe cześć Oruni, Maćków i Łostowice czy nawet Straszyna mogła by parkować i przesiadać się na skm/interegio no ale przecież pakowanie po krzakach to wina kierowców a nie że nie ma tam parkingów.
- 4 0
-
2021-10-04 13:58
Ale nie tylko z zaspy dojeżdżają na ten przystanek. Są też osiedla, które nie mają skm,
jak Brzeźno, Port, Letnica (zlikwidowany autobus 188). Dodaj do tego przyjezdnych z tunelu - to jest największy generator zakorkowania miasta i powód blokowania miejsc parkingowych. A Zaspa to najbliższy przystanek skm z tego kierunku.
- 1 2
-
2021-10-04 09:02
(21)
Janusz myśli, że jak wyda raz do roku 3 zł na parking, to z tej kasy zbudują podziemne i ogrzewane hale garażowe.
- 35 29
-
2021-10-04 11:38
cale zycie nie bedziesz jezdzil hulajnoga, kiedys tez bedziesz mial dzieci i rodzine wiec nie pluj na kierowcow (3)
- 12 5
-
2021-10-04 23:48
Pozwol każdemu zyc tak jak ma ochote i nie zmuszaj do zrzucania sie na twoje potrzeby
- 0 1
-
2021-10-04 11:40
(1)
Sprzeciw wobec parkowanie gdzie popadnie to plucie na kierowców? I co mają dzieci do tego?
- 8 8
-
2021-10-04 16:10
wnioskuj o nowe parkingi a nie sprzeciwiaj się parkowaniu
- 4 3
-
2021-10-04 10:24
Grażynko jeśli miasto na tym nie zarabia to znaczy że inwestycja przynosi straty
- 4 1
-
2021-10-04 10:06
(15)
Nie 3zł, a prawie 4. Zsumujmy do tego ilość samochodów (np. 30) to wychodzi na to, że jedna ulica potrafi zarobić na jednego pracownika sprawdzającego opłaty parkingowe. A teraz dodajmy do tego całą dzielnicę i nagle się okazuje, że jednak tej kasy trochę jest.
- 16 7
-
2021-10-04 10:51
Tak, wychodzi jakieś 1 mln zł rocznie (14)
czyli tyle co remont 100 metrowego odcinka jezdni po zimie. Masz jeszcze jakieś pytania?
- 17 17
-
2021-10-04 13:54
brednie.
Chyba z jednego, pojedynczego parkingu tyle wychodzi a nie z całej strefy!
- 2 2
-
2021-10-04 11:23
(11)
Taaa Wakacyjny dochód ze Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania wyniósł w Gdańsku 3,1 mln zł. Rocznie nowa - droższa - strefa w centrum miasta może dać więc ok. 18 mln zł.
- 8 2
-
2021-10-05 07:36
3 mln to zysk śmieszny - tyle idzie rocznie na sprzątanie tej okolicy
- 0 1
-
2021-10-04 11:55
najwyższy czas aby kierowcy zaczęli płacić za infrastrukturę z której korzystają (8)
- 6 9
-
2021-10-04 23:06
A ty za chodnik
Plac imbe..u!
- 1 1
-
2021-10-04 16:09
podobnie rowerzyści
- 1 2
-
2021-10-04 15:15
Kierowcy to jeszcze (1)
Kierowcy to jeszcze coś płacą za strefy parkowania podatki w paliwie autostrady. Trzeba się zająć rowerzystami bo korzystają a nie płacą nic. Może jakaś opłata na odcinek autostradowy ścieżki rowerowej przy zwycięstwa
- 7 4
-
2021-10-04 15:34
Nie rozumiesz problemu. Tam gdzie chętnych z rowerami jest więcej niż miejsca to rowerzyści też są odprawiani z kwitkiem albo muszą płacić. Opłaty za parkowanie nie mają nic wspólnego z używaniem dróg.
- 1 5
-
2021-10-04 15:08
(3)
Cały czas płacą zaczynając od opłat w paliwach a kończąc na podatku dochodowym
- 5 2
-
2021-10-04 23:47
Oplaty paliwowe nie ida na drogie miejskie (1)
- 1 1
-
2021-10-05 07:41
Subwencja wyrównawcza
- 0 0
-
2021-10-04 15:55
tak, 5% potrzeb
- 2 3
-
2021-10-04 11:39
wreszcie ktos sie zainteresowal i prawde napisal
- 2 1
-
2021-10-04 11:17
Zaorał jak pług wieloskibowy
Brawo XD
- 6 5
-
2021-10-04 08:00
Opinia wyróżniona
Mało kto zdaje sobie sprawę, (19)
że w większości krajów UE parkowanie na chodniku jest całkowicie zabronione. W Polsce jest możliwe parkowanie kołami przedniej osi lub kołami z prawej lub lewej strony i tylko i wyłącznie mogą to robić pojazdy które w dowodzie rejestracyjnym mają wpisaną dopuszczalną masę całkowitą (DMC) mniejszą niż 2,5 tony (nie 3,5t jak niektórzy uważają, tylko
że w większości krajów UE parkowanie na chodniku jest całkowicie zabronione. W Polsce jest możliwe parkowanie kołami przedniej osi lub kołami z prawej lub lewej strony i tylko i wyłącznie mogą to robić pojazdy które w dowodzie rejestracyjnym mają wpisaną dopuszczalną masę całkowitą (DMC) mniejszą niż 2,5 tony (nie 3,5t jak niektórzy uważają, tylko 2,5t). To oznacza, że nie mogą parkować na chodniku żadne samochody dostawcze i niektóre cięższe osobówki (np SUV). Jazda po chodniku jest zabroniona i musi zostać 1,5 m wolnej przestrzeni
- 146 17
-
2021-10-04 18:53
Niedługo nie będzie samochodów w krajach unii, a miejsce na chodnikach zajmą piesi i kozy.
- 3 0
-
2021-10-04 13:48
Manipulujesz
dlaczego nie dodałeś, że w tej ,,większości,, stosuje się rozwiązania powiązane z ruchem jednokierunkowym. Oglądając świat w TV, w swojej wiejskiej chacie, nie dostrzegasz takich szczegółów.
- 2 4
-
2021-10-04 11:30
W cywilizacji zachodniej parkowanie w niedozwolonym miejscu przez 5 minut oznacza przyjazd lawety! (1)
Ale zxa to odpowiada nie rzad ale władze miasta!Gdańsk jest przykładem nieudolności władz podobnie jak całe trójmiasto!
- 10 3
-
2021-10-04 18:56
Zachód nie ma żadnej cywilizacji. Tylko się tak wam wydaje.
- 1 1
-
2021-10-04 10:15
To dlaczego SM ma głęboko samochody zaparkowane na Przymorzu 4 kołami na chodnikach przy parku Reagana. Jak zaświeci słońce to chodnik taje się tam parkingiem, także chodnik który nie graniczy bezpośrednio z ulicą
- 8 1
-
2021-10-04 10:10
Nie porównuj EU do Polski (5)
Bo jesteśmy 40 lat za UE,jej drogami i parkingami.
- 5 7
-
2021-10-04 18:54
To unia jest 50 lat za nami.
- 0 1
-
2021-10-04 13:58
Jesteśmy na 4 miejscu w UE pod względem długości zarówno dróg szybkiego ruchu, jak i ogólnej sieci drogowej (1)
a względem populacji jesteśmy na miejscu piątym, względem powierzchni jeszcze dalej...
- 1 1
-
2021-10-05 09:52
... a pod względem kultury na drodze jesteśmy na ostatnim miejscu
- 1 1
-
2021-10-04 11:28
To prawda, w takich Niderlandach już od 40 lat likwiduje się parkingi, buduje infrastrukturę rowerową, zwęża i uspokaja drogi. W przeciwieństwie do wcześniejszego eksperymentu z budowaniem autostrad w środku miasta - zdaje to egzamin
- 6 5
-
2021-10-04 10:56
i przede wszystkim ze swoją mentalnością i samochodozą
- 10 3
-
2021-10-04 10:08
w większości krajów UE jest tak dobra infrastruktura miejska, że kierowcy nie muszą parkować na chodnikach.
- 5 9
-
2021-10-04 09:57
mało tego. (1)
nawet na Ukrainie jest to zabronione.
- 11 1
-
2021-10-04 10:59
łał
- 0 2
-
2021-10-04 09:30
W większości to niedopowiedzenie
tylko w jednym jest dozwolone
- 3 0
-
2021-10-04 09:14
(2)
nie jest zabronione, tylko tam wszystkie miejsca parkingowe są oznaczone znakami i sposobem parkowania. Jak nie ma znaku parking to wtedy jest zabronione !
- 5 15
-
2021-10-04 10:20
Jest zabronione (1)
W cywilizowanych państwach jest to wyraźnie ujęte w ich kodeksach drogowych. Jeżeli gdzieś jest to dopuszczalne to na całkiem innej zasadzie niż w Polsce - u nas z zasady możesz parkować na chodniku o ile nie ma znaku zakazu, tam z zasady nie możesz chyba że jest znak to dopuszczający.
- 12 1
-
2021-10-04 10:21
To wypadałoby zmienić wreszcie. Oczywiście z vacatio legis typu 3 albo 5 lat...
- 2 4
-
2021-10-04 08:04
Parkowanie na chodnikach to domena krajów, które nie potrafią mądrze wydawać kasy publicznej. Już nawet na Ukrainie jest zakazane budowanie chodników pod parkowanie, zaś autem na chodnikach nie można parkować w takich krajach jak Litwa, Łotwa, Estonia, Czechy czy Słowacja. Polska jest jednym z ostatnich postsowieckich republik, gdzie wciąż pieszy ma ustępować miejsca autom!
- 38 10
Wszystkie opinie
-
2021-10-04 07:03
Jakoś nie wierze że to się zmieni (1)
Skoro kierowcy parkują na trawnikach i nawet na kwietnych klombach....
- 41 8
-
2021-10-04 07:27
To nie kwestia wiary to kwestia prawidłowego oznakowania a później egzekwowania zasad.
- 6 0
-
2021-10-04 07:05
Papieram (7)
Nie wiem na jakiej zasadzie ZDiZ wyznacza płatne miejsca parkingowe na chodnikach i zostawia pieszym 1m szerokości.
Nie powinno się w ogóle malować miejsc parkingowych na chodnikach węższych niż 4m- 54 16
-
2021-10-04 07:29
(5)
Zalezy ile masz w obwodzie , domniemam ze dużo skoro potrzebujesz 4 metrowego chodnika
- 11 10
-
2021-10-04 07:36
(2)
Standardowy pas ruchu to 3,5 m i jest wykorzystywany przez jeden samochód z jednym kierowcą. Tymczasem piesi mają chodniki często o szerokości zaledwie 1,5 - 2 m i jeszcze muszą tłoczyć się z rowerzystami i hulajnogami, a do tego notorycznie na chodniki wjeżdżają kierowcy aut.
- 8 11
-
2021-10-04 08:36
Bzdura. (1)
3,5 m szerokości to może na ekspresówkach.
Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, minimalna szerokość pasa ruchu zależy od kategorii drogi i wynosi od 2,50 m (drogi dojazdowe) do 3,75 m (autostrady poza terenem zabudowanym).- 5 2
-
2021-10-04 10:24
Bzdurą jest twoja niewiedza. Minimalna szerokość dla prowadzenia ruchu autobusów to 3 m. 3,5 m mają pasy ruchu niemal w całym Gdańsku.
- 2 2
-
2021-10-04 08:38
Wuj ci do tego dzbanie ile mam w obwodzie (1)
Ale bądź pewny że dużo mniej niż spasły knur przyspawany do fotela samochodu taki jak ty
- 2 9
-
2021-10-04 08:50
Łał!!! aleś mu dołozył!!! Zuch!!
- 7 2
-
2021-10-04 09:14
1,5 metra
Tyle wynosi minimalna szerokość chodnika. I jest zachowana przy wyznaczaniu miejsc postojowych w sprawie (jeśli gdzieś nie - podaj). A Twoje "nią powinno sie" skieruj do Sejmu, bo to jest uregulowane ustawa.
- 2 1
-
2021-10-04 07:05
W końcu !
- 31 19
-
2021-10-04 07:06
Świetny pomysł (3)
Blachosmrody won
- 37 56
-
2021-10-04 10:28
Józek
Zobacz ile blachosmrodów parkuje codziennie na wewnętrznym parkingu ZDiZ przy Partyzantów 36. A przecież niedaleko są tramwaje, autobusu, skmka
- 3 2
-
2021-10-04 15:47
Napij się naparu z meliski
I załóż wreszcie siodełko, bo ci sztyca przez szparę oralną wyjdzie.
- 1 1
-
2021-10-05 07:43
Pachosmrody też
- 0 0
-
2021-10-04 07:07
kierofczyki są niereformowalne (4)
wystarczyłoby surowo karać to porządek by był ale nie ma komu tego robić
- 40 42
-
2021-10-04 07:22
Spokojnie od 1 grudnia mandaty od 1500 do 30 000 (3)
15 punktów za prawie każde wykroczenie.
10 razy źle zaparkujesz, ktoś wyślę zdjęcia na policję i masz po prawie jazdy- 8 6
-
2021-10-04 07:45
(1)
Wierzysz w te zmiany , rządzący zrejterują przed swoim elektoratem .
- 4 4
-
2021-10-04 07:57
Oczywiście
Kasa nie śmierdzi, a policja dostanie wytyczne kogo łapać i gdzie.
- 4 1
-
2021-10-04 08:29
No i prawdę mówiąc tak powinno być że na podstawie zdjęć można w efekcie stracić prawko (po odpowiednim procedowaniu). Może wtedy cwaniacy by się uspokoili gdyby wiedzieli że nie znają dnia ani godziny.
- 3 3
-
2021-10-04 07:08
Co na to zmotoryzowani mieszkańcy Wrzeszcza? (14)
Chyba Pan Koprowski nie ma samochodu lub ma swoje miejsce garażowe.
- 59 38
-
2021-10-04 07:20
Cieszą się, że będą mieli porządek na chodnikach.
- 18 11
-
2021-10-04 07:28
(2)
Ciekawe, czy ten pan radny albo inni mieszkańcy Wrzeszcza Górnego tak przestrzega tych przepisów w innych miejscach?
- 12 8
-
2021-10-04 09:23
przestrzega, bo zwykle chodzi pieszo, jeździ rowerem lub korzysta z komunikacji miejskiej (1)
- 4 8
-
2021-10-04 09:48
pewnie też
dba o ziemię i obchodzi dzień dumy lgbt.
- 4 2
-
2021-10-04 07:29
A guzik i to z pętelką (9)
mnie obchodzi co ze zmotoryzowanymi. Kupując samochód nie kupował miejsc parkingowych, ani prawa do parkowania gdzie bądź. Musi szukać, wolnego miejsca, a ono wcale nie musi być na schodach do domu.....
- 16 9
-
2021-10-04 07:47
Ale mógł świadomie kupić samochód wtedy, kiedy (8)
infrastruktura parkingowa była pod jego lokum, a miasto nie utrudniało parkowania na każdym kroku w imię modnej eko-walki.
- 13 15
-
2021-10-04 07:51
Jeśli nie potrafi
dostosować sie do nowych warunków niech go zezłomuje i po problemie
- 10 12
-
2021-10-04 07:55
Przepisy drogowe które obowiązują od kilkudziesięciu lat to eko-walka? (1)
- 7 6
-
2021-10-04 11:05
Przepisy nie. One tu akurat nic nie mają do tematu.
Ludzie jeżdżą samochodami, bo to im daje mobilność, szybkość dotarcia do punktu docelowego. Eko-terrorem są próby pozbywania się z miast zmotoryzowanych, wpychając ich w niewydolną komunikację, której kursy są cięte i jak to jeździ to chyba każdy, kto nie jest ślepy widzi.
Jeśli mam wybór jechać pół godziny samochodem, albo 1,5h komunikacją, to oczywiste jest, że wybiorę samochód. A eko-walką jest usuwanie parkingów, nie dając nic w zamian, nawet bez poprawy funkcjonowania komunikacji zbiorowej. W imię zasady "jakoś to będzie".
U nas nie ma kija i marchewki, jest tylko kij i kij.- 5 0
-
2021-10-04 08:31
(4)
To, że samochody zajmują miejsce w przestrzeni nie jest możliwe upchnięcie ich większej liczby w danym miejscu nie ma nic wspólnego z ekologią.
- 5 5
-
2021-10-04 08:38
Aha, ale upchnięcie większej ilości ludzi w niewydolną komunikację miejską, do tego jeżdżącą jak chce, (3)
to już jest możliwe?
- 9 5
-
2021-10-04 08:40
(2)
Zapomniałeś napisać że na każdego pasażera przypada siedemnastu bezdomnych, spóźnienia są takie że w poniedziałek rano odjeżdżają dopiero autobusy z soboty a w ogóle to każdy kierowca samochodu codziennie odwozi babcię do szpitala i nie może wejść do autobusu. I sam sobie przewieź fortepian autobusem, co nie?
- 7 7
-
2021-10-04 09:24
dałem minusa, bo początkowo nie wyczułem ironii, sorry (1)
- 2 1
-
2021-10-04 11:07
a ja dałem minusa, bo się z tym kompletnie nie zgadzam, nie sorry
- 1 1
-
2021-10-04 07:09
Proponuję (10)
Oddać we władanie strefy parkowania, w ręce rad dzielnic.
Kazda rada potrafi mocno postulować, co i jak powinno być. Jak przychodzi, co do czego, to nie potrafią załatwić najprostszej sprawy.- 41 11
-
2021-10-04 07:15
Bo Rada Dzielnicy nie jest organem decyzyjnym ale doradczym
Oni mogą tylko postulować.
- 6 2
-
2021-10-04 07:18
(6)
Rada dzielnicy to nie urząd, by cokolwiek załatwiać. Najpierw się dokształć zanim cokolwiek napiszesz.
- 6 2
-
2021-10-04 07:23
Sam się dokształć (5)
To że rada dzielnicy mówi że nic nie może to twój problem.
Tam są normalne projekty i budżet. Nikt o tym za głośno nie gada, a cała rada przypomina układ niczym spółdzielnia mieszkaniowa.- 5 4
-
2021-10-04 07:31
(3)
Budżet, który musi przejść akceptację urzędników i władz miasta. To tak jakby dostać pensję, którą można wydać tylko na jeden typ produktu w jednym sklepie i pod nadzorem pracodawcy. Decyzyjność na poziomie zakupu kartofli zamiast cebuli.
- 5 2
-
2021-10-04 07:33
Budżet który wystarczyłby na budowę 100m chodnika
- 3 1
-
2021-10-04 07:35
Nie ważne ile, ważne że jest. Masz i się dokształć (1)
Budżet każdej dzielnicy w Gdańsku zależy od uzyskanej frekwencji w danej dzielnicy podczas ostatnich wyborów do Rad Dzielnic.
Frekwencja:
Poniżej 14% 12 zł rocznie na zameldowanego mieszkańca w dzielnicy;
Od 14% do 16% 15 zł rocznie na zameldowanego mieszkańca w dzielnicy;
Powyżej 16% 18 zł rocznie na zameldowanego mieszkańca w dzielnicy- 0 2
-
2021-10-04 07:46
To nie jest żaden budżet, bo budżet to konkretna kasa na koncie, którą można wydać w najbliższym monopolowym. Rada dzielnicy ma jedynie pulę środków i decyduje czy przekażę ją do ZDiZ albo DRMG na zieleń czy ławki albo do szkoły na organizację dodatkowych zajęć czy festynu na boisku. Zwykle prowe działanie na poziomie Budżetu Obywatelskiego, a nie prawdziwa lokalna władza.
- 2 0
-
2021-10-04 07:40
Budżet rady jest na papierze, o tym na co , ile i dla kogo decyduje w końcu urząd. Zaplanowane przez radę wydatki na roboty trafiają do zaprzyjaźnionych z DRMG, tam ustala się ceny, offset i terminy.
- 1 0
-
2021-10-04 07:36
Próżne nadzieje (1)
Ludziom się wydaje, że Rada Dzielnicy to dawny Komitet Dzielnicowy PZPR - jeden telefon i śmieci wywiezione. Teraz rządzą urzędnicy , zwłaszcza po cowidzie obwarowani w swoich biurach za plecami ochroniarzy "a pan po co?". Rada może zwracać się z prośbami czy wnioskami na które urząd przysyła odpowiedź po 6 miesiącach a z najczęściej wcale. Stworzono pozory demokracji w dzielnicach po to by jak w sejmie, ją olewać.
- 3 2
-
2021-10-04 11:30
Poczytaj dwa artykuły wcześniej
Na temat przebudowy przejścia dla pieszych we Wrzeszczu, odczytaj z jakich środków jest współfinansowany. Nikt mi nie będzie mówił, że rady dzielnicy nie mają własnych budżetów. Na co te pieniądze są wydawane tego się nigdy nie dowiecie,bo rada działa jak spółdzielnia! I większość swoich środków "przepala" na cele statutowe....
- 1 1
-
2021-10-04 07:20
zkaz samochdów (4)
powinno się zkazać wszystkich samochodów tylko rowery i peiszo
- 12 58
-
2021-10-04 07:31
powinno się zakazać publikowanie głupich komentarzy
- 17 1
-
2021-10-04 09:26
w wielu rejonach miasta miałoby to głęboki sens (1)
(chodzi o historyczne centrum oraz okolice wszystkich stacji SKM i PKM)
- 1 5
-
2021-10-04 11:40
Jak w końcu uda ci się zrobić prawo jazdy, natychmiast zmienisz zdanie.
- 3 0
-
2021-10-04 11:40
Czyli dostawy do twojej biedronki też na rowerze?
- 4 0
-
2021-10-04 07:22
(34)
Wreszcie ktoś zauważył, że patologią jest parkowanie na chodnikach. Trzeba zmienić przepisy jak w normalnym europejskim kraju, a nie dopuszczać parkowanie dosłownie wszędzie. Tylko jezdnia i żadnych innych możliwości.
- 103 43
-
2021-10-04 07:23
Ale przepisy wyraźnie to mówią ale ZDiZ nie stosuje się do nich (2)
- 5 3
-
2021-10-04 07:26
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie
- 0 0
-
2021-10-04 07:32
Bo ZDiZ to też patologia
z wiecznym i niezniszczalnym panem K. Za co sie nie zabiora to ssss..... , no ale wcześniej długimi tygodniami przyglądają się problemowi i analizują sytuację.
- 9 1
-
2021-10-04 07:24
Polrcam profil na insta
Pieing - dziewczyna robi świetna robotę, można dużo się dowiedzieć o urbanizacji i patologiach, których powinniśmy się pozbywać, amiast się dostosowywać, jak np. robienie z chodnika parkingu. Osoba wykształcona, bardzo otwarta, dużo się nauczyłam o architekturze i np. planowaniu. Bardzo polecam.
- 5 6
-
2021-10-04 07:29
(2)
Byłam ostatnio w Paryżu. Jakoś auta parkują na chodnikach.
- 10 15
-
2021-10-04 07:51
Ja widziałem, to w Berlinie... i jakoś nikt tam nie ma z tym problemu. (1)
Tam gdzie chodnik jest szeroki i jest dużo miejsca dla pieszych, nigdzie nie stanowi to problemu.
Problemem na całym świecie są kierowcy, którzy bezmyślnie potrafią zastawić cały chodnik, co oczywiście jest niedopuszczalne.- 13 8
-
2021-10-04 08:00
W Berlinie i całych Niemczech na chodnikach można parkować wyłącznie tam, gdzie dopuszcza to oznakowanie pionowe. Dzieje się zwykle tylko w części wschodniej i dawnym NRD. Przy każdym remoncie budują zatoki albo przenoszą parkowanie na jezdnię. Nikt w Niemczech nie wywala kasy na nowe chodniki, by zaraz były niszczone przez auta. To tylko Polacy tak potrafią w myśl zasady biedny boś glupi, a glupi boś biedny.
- 18 7
-
2021-10-04 07:34
(26)
Najprościej jest zakazać i zabronić . Może napisz jak rozwiązać problem , kierowca to nie jest twój wróg to ktoś kto musi gdzieś zaparkować .
- 12 24
-
2021-10-04 07:38
(25)
Musi? To niech szuka aż znajdzie. Kierowcy nie są pępkiem świata, a zajmują większość przestrzeni w miastach, choć są mniejszością. Całkowite odwrócenie priorytetów.
- 19 10
-
2021-10-04 07:43
(23)
Nie napisałeś jak rozwiązać problem , To że kierowca to twój wróg napisałeś
- 6 11
-
2021-10-04 07:53
Kierowcy zachowują się tak że sami stawiają się w opozycji do pieszych i rowerzystów (5)
- 10 6
-
2021-10-04 08:30
(3)
czyli nie da się pogodzić wszystkich użytkowników dróg
- 1 1
-
2021-10-04 09:19
da się, da się, wystarczy zrozumieć sens zmiany kierunku przesuwania granicy kompromisu (2)
stworzyć wizję miasta przyjaznego dla ludzi, niekoniecznie dla ich pojazdów i wdrożyć proces stopniowego uwalniania kolejnych chodników i ulic od jeżdżących i parkujących samochodów.
- 1 3
-
2021-10-04 11:42
Kierowcy to też ludzie i pojazdy użytkują, bo muszą dojechać do pracy, a nie żeby się lansować,
jak np. rowerzyści.
- 2 4
-
2021-10-04 12:29
kompromis tak ale pod warunkiem że będzie tak jak chcę , tak to widzisz?
- 3 0
-
2021-10-04 11:43
To rowerzyści stawiają się w opozycji do innych wyzywając pieszych i jeżdżąc na czerwonym
świetle przez skrzyżowania.
- 2 2
-
2021-10-04 07:54
(16)
Rozwiązanie jest proste - szuka miejsce do skutku albo jedzie dalej. Czy w Paryżu jak chcesz zobaczyć Wieżę Eiffla, wjeżdżasz przez przejście na Pola Marsowe? Nie ma miejsca do parkowania i koniec. Nie parkujesz. Tak jak nie masz pieniędzy, to nie kupujesz jachtu. Czego nie rozumiesz?
- 19 5
-
2021-10-04 07:59
(14)
czyli jadąc na zakupy do Wrzeszcza powinienem zaparkować w Nowym Porcie
- 7 15
-
2021-10-04 08:05
Sklepy mają parkingi, ale płatne więc ich nie uznajesz (3)
Po drugie możesz przyjechać na zakupy komunikacją miejską
- 16 8
-
2021-10-04 08:31
a dlaczego komunikacją , można pieszo z siatami
- 2 1
-
2021-10-04 08:44
(1)
które sklepy maja płatne parkingi?
- 1 6
-
2021-10-04 09:20
LIDL - jeśli zakupy zajmą ci więcej niż 30 minut, płacisz za postój
- 0 1
-
2021-10-04 08:07
(2)
Jak nie możesz zaparkować we Wrzeszczu (mimo parkingów kubaturowych w każdej galerii - Baltyckiej, Manhattanie i Nekropolii), to jedź na zakupy do Nowego Portu. Czy zakupy we Wrzeszczu autem to obowiązek? Nigdzie nie ma już sklepów z parkingiem?
- 24 3
-
2021-10-04 08:37
(1)
Ależ ja wbrew zawistnikom zawsze znajdę sobie miejsce do parkowania w okolicy sklepów w których robię zakupy . Póki co miejsca w Nekropolii na razie nie szukam, to zostawiam spadkobiercom.
- 1 4
-
2021-10-04 09:57
he,he w Nekropolii!!
- 0 0
-
2021-10-04 09:02
(3)
Jeśli będzie taka ilość samochodów, że najbliższe miejsce będzie w Nowym Porcie, to tak - jadąc do Wrzeszcza masz zaparkować w Nowym Porcie.
- 5 2
-
2021-10-04 09:06
(2)
Robiąc zakupy we Wrzeszczu zaparkuję we Wrzeszczu , choćbyś nie wiem jak się wściekał
- 1 4
-
2021-10-04 09:27
Człowiek-Polak. (1)
"Zrobię jak chcę, choćbyś nie wiem jak się wściekał..."
- 1 1
-
2021-10-04 09:38
nie wiem kogo cytujesz(cudzysłów) bo ja nic takiego nie powiedziałem , napisałem ze jak zechcę zaparkować we Wrzeszczu to tak zrobię mimo że tobie się to nie spodoba
- 1 0
-
2021-10-04 09:20
do Wrzeszcza po zakupy można dojechać nie tylko samochodem (2)
Czego nie rozumiesz?
- 1 2
-
2021-10-04 09:40
(1)
ale ja chcę kupić we Wrzeszczu tonę ziemniaków !!! jak mam to zrobić bez samochodu?
- 1 2
-
2021-10-04 13:49
Kurierem
- 1 1
-
2021-10-04 09:34
nie byłem w Paryżu no i nie stać mnie na jacht ale zaparkować muszę
- 2 0
-
2021-10-04 09:13
Musi bo jest takim samym użytkownikiem miasta, jak staruszka z balkonikiem, czy mamuśka z bombelkiem w wózeczku. Tobie podobni chcą na siłę wmówić ludziom jak mają żyć po pozorem krzewienia wolności
- 1 2
-
2021-10-04 07:31
(7)
"wytyczanie miejsc postojowych tylko na ulicach i odgradzanie ich od chodników zielenią czy stojakami rowerowymi mocno wpłynęłoby na ograniczenie liczby miejsc postojowych"
A to dlaczego? Może te zieleńce niech robią kosztem chodników?
Walka z parkowaniem i zmotoryzowanymi mieszkańcami dla niektórych to już chyba życiowa misja albo nałóg. Do reszty ich po***ło.- 44 27
-
2021-10-04 07:33
(2)
Kosztem chodnika? Kierowcy zagarnęli 90 proc. szerokości ulic. Chodniki w wielu miejscach są już absurdalnie wąskie! Taka Grunwaldzka to przy Galerii Baltyckiej ponad 10 pasów ruchu i jeszcze estakada, a dla pieszych wąskie chodniki współdzielone z rowerzystami i hulajnogami!!!!
- 9 11
-
2021-10-04 07:41
Akurat przy galerii, (1)
to przy przejściu chodnik jest wielkości lotniska, także nie ściemniaj. A ruch pieszy wzdłuż galerii jest na tyle mały, że spokojnie się pomieści na tym co jest. Wszystkie drogi (chodniki także) projektuje się pod natężenie ruchu, a w tym miejscu Wrzeszcza natężenie ruchu samochodowego jest olbrzymie i mniejsze nie będzie, bo to skrzyżowanie dwóch największych i najbardziej obłożonych gdańskich wylotówek.
- 8 9
-
2021-10-04 07:55
To zmierz sobie szerokość chodnika przy Słowackiego / Grunwaldzkiej, gdzie codziennie jakiś baran jeździ jeszcze autem po nim. Wszystkie płytki chodnikowe są już zniszczone.
- 7 5
-
2021-10-04 07:55
(3)
Mało nam wojny w polityce teraz mamy nową równie wyniszczającą na linii zmotoryzowani - piesi .Polak musi mieć swojego wroga ten jego osobisty wróg jest Polakowi potrzebny jak powietrze do oddychania i nieważne czy jest to polityk , ktoś kto wierzy lub nie wierzy czy jak w tym przypadku kierowca . Tak mamy !
- 8 2
-
2021-10-04 08:06
Wojnę która kierofczyki sromotnie przegrywają (1)
- 2 10
-
2021-10-04 08:28
Mam nadzieję, że kiedyś tak wam porozszerzają chodniki,
że na ulicy się nawet autobus nie zmieści.
- 4 3
-
2021-10-04 09:29
przesadzasz, tak jak w poprzednich postach
samochody blokują bezkarnym bezwładem wiele przestrzeni w mieście, obecnie wielu mieszkańców zauważa, że można przy pomocy zmiany prawa i egzekwowania przyjętych już kiedyś zasad pokojowo przywrócić bardziej sensowny układ alokacji przestrzeni miejskich - wdrażając proces stopniowego uwalniania ulic i placów od nadmiaru samochodów. Na tym zyskają także kierowcy.
- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.