• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Protest inspektorów ITD. Będą skrupulatnie kontrolować kierowców

Maciej Naskręt
15 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Kontakt z inspektorami najczęściej mają osoby prowadzące działalność gospodarczą w transporcie. Kontakt z inspektorami najczęściej mają osoby prowadzące działalność gospodarczą w transporcie.

Od poniedziałku do niedzieli inspektorzy transportu drogowego mają skrupulatnie sprawdzać kierowców. To forma protestu przeciwko braku podwyżek w inspekcji.



Czy popierasz protest inspektorów?

W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą się spodziewać bardzo szczegółowych kontroli, przeprowadzanych przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego. Funkcjonariusze planują przeprowadzenie protestu. Z racji tego, że nie mogą odstąpić od pracy, swoje czynności będą wykonywać bardzo skrupulatnie.

- Lista oczekiwań pracowników inspekcji jest bardzo długa. Otwiera ją kwestia pensji, której podstawa nie była podnoszona od dziewięciu lat - mówi Łukasz Baranowski, przewodniczący organizacji międzyzakładowej NSZZ Solidarność w Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego w Gdańsku.
Ponadto inspektorzy liczą na to, że ich stanowisko nie będzie urzędnicze, lecz zostaną funkcjonariuszami. Liczą również na dodatki w postaci dodatku na umundurowanie.

Nadmieńmy, że protest ma się odbywać na terenie całego kraju. W razie braku odpowiedzi ze strony rządowej, w okresie wrzesień-październik zostanie wprowadzony protest ciągły, który zapoczątkuje manifestacja w Warszawie.

Na Pomorzu pracuje ok. 25 inspektorów transportu drogowego. Pensja nowo zatrudnionego inspektora wynosi ok. 2,3 tys. zł netto. Pracownicy otrzymują też w postaci premii dodatki stażowe i funkcyjne.

Tak pracują inspektorzy ITD nocą

Miejsca

Opinie (109) 6 zablokowanych

  • liczą na to, że ich stanowisko nie będzie urzędnicze, lecz zostaną funkcjonariuszami

    kolejna grupa po pasożytnicze przywileje, w IPN "prokuratorzy", górnicy w mundurach nawet ci związkowi co raz pod ziemią byli - na wycieczce..

    • 1 0

  • Te placzki i tak nic nie robią.Kazdego dnia dziesiątki przeladowanych ciężarówek wyjeżdża zDCT zestawy po 65ton i mogą sie wykazać powsrzyc je na Sucharskiego ale całą noc bo wtedy wszystko wyjeżdża.Cala dziesiata pancerna z Tomaszowa mazowieckiego to jeden wielki przekręt.Sa w porcie codziennie to możecie skrupulatnie sie wykazać.

    • 1 2

  • Nie tędy droga

    Chcą wymusić podwyżki kontrolując skrupulatniej niż zawsze, czyli zwiększą przychody bo więcej znajdą. Powinni kontrolować po łebkach... ;)

    • 0 0

  • Nie ma samochodu ciężarowego, poza parkingiem salonu samochodowego, z którego coś nie kapie lub coś nie syczy. Niepozdrawiam mentalnych ameb z itd.

    • 0 0

  • nastepna grupa

    pasozytów powinna być natychmiast zlikwidowana a nieroby do łopaty!!!

    • 1 1

  • Po co protest? (5)

    Witam. Jestem jednym z pracowników itd. i czytając państwa opinie oraz sam artykuł uznałem za konieczne wyjaśnienie pewnych kwestii. Dziwi mnie bowiem, że w artykule nie mówi się o najważniejszym powodzie naszego protestu, którym jest konieczność uregulowania formy naszej pracy poprzez przemianowanie nas z urzędników służby cywilnej na funkcjonariuszy służb mundurowych. Nie wynika to jedynie z przeprowadzonej kontroli NIK-u, która zarzuciła nam "nieefektywność", ale z samych naszych obserwacji. Prawdą są wpisy dotyczące godzin pracy inspektorów, które muszą pokrywać się z pracą urzędu, ale powodują niestety powstawanie patologii w postaci właśnie niszczenia dróg przez przeładowane pojazdy, które chcąc uniknąć naszych kontroli jeżdżą wieczorami lub nocą. Podobnie ma się sprawa z ochroną polskiego rynku transportowego, który coraz agresywniej atakowany jest przez przewoźników ze wschodu. Robimy co w naszej mocy, aby zapewnić uczciwą konkurencję na rynku, szczegółowo kontrolując zezwolenia z poza UE jak również wychwytując nielegalne transporty z PL poza UE "podbierane" polskim firmom przez przewoźników z UE bez wymaganych pozwoleń. Większość takich transportów idzie właśnie nocą i już wiecie dlaczego.

    Kolejną kwestią jaka została tutaj poruszona jest to, że liczymy na dodatki za umundurowanie. Nie jest to zgodne z prawdą, gdyż naszym postulatem jest otrzymywanie równoważnika za umundurowanie, a to co innego. Obecnie jest tak, że osoba, która wykonuje czynności na drodze dostaje m.in. 5 koszul galowych na rok, 5 krawatów oraz jedną parę butów do biura choć wcale ich nie potrzebuje, bądź potrzebuje ich w dużo mniejszej ilości. W zamian za to można dla takich osób zamiast kolejnej sterty ubrań wprowadzić równoważnik za niewykorzystane ubrania, co spowoduje, że część pieniędzy podatników mogłaby zostać zaoszczędzona albo lepiej wykorzystana przez urząd.

    Ostatnia kwestia co do zarobków początkującego inspektora: wynoszą one 2 tysiące złotych netto max. 2.200 zł netto, a nie 3 tys. (jeśli jest ktoś kto tyle zarabia na początek niech się ujawni - zaraz pójdę do szefa po podwyżkę:). Pozdrawiam.

    • 9 2

    • (1)

      A jakim jesteś funkcjonariuszem. Jesteś urzędnikiem który ma kontrolować auta. Jakim prawe domagacie się przywilejów? Czy wasza praca niszczy wasze zdrowie ze musicie odchodzić na wcześniejsza emeryturę? Nie żartuj sobie z ludzi którzy musza pracować do 65 lat lub dłużej. Darmozjady

      • 1 4

      • Burak jesteś Manoek

        • 0 0

    • Nareszcie ktoś prawdę napisał i wyjaśnił o co chodzi. A te komentarze co nie kumają o co chodzi są żałosne - chodzi mi o komentarz "Manoek".

      • 0 1

    • Taxi Gdańsk

      Kierowcy Taxi rozumiemy i popieramy Wasz protest.

      • 2 1

    • usunac ten artykul i kolesia z pracy pismienny sie znalazl

      • 0 0

  • zlikwidowac

    przecież PIS w programie wyborczym napisał, że ITD do likwidacji, więc na co czekają, jest problem to trzeba go rozwiązać i przy okazji wywiązać się z obietnic

    • 1 0

  • Zlikwidować

    Mswia miało zlikwidować itd tak jak jest to zapisane w programie wyborczym pis, głośno o tym mówili i nic do tej pory nie zrobili.
    a poparcie spada. Kolejna obietnica wyborcza tylko na papierze.

    • 1 0

  • Wywalić ich na zbity pysk nic nie robią tylko gnoją kierowców.zaczynają kontrolę od ostatniego ogniwa od kierowcy nałóżą karę na niego w wysykosci kilku miesięcznych pensji a szef "dziad transu" się będzie śmiał .kierowca często się musi godzić na jazdę autem w średnim albo złym stanie jak ma kredyt i dzieci na utrzymaniu.

    • 1 0

  • karma wraca - trzepali ludzi za nic , nie zasługują na szacunek

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane