- 1 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (46 opinii)
- 2 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (99 opinii)
- 3 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (306 opinii)
- 4 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (223 opinie)
- 5 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (94 opinie)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (215 opinii)
Prywatna firma może zbudować Obwodnicę Metropolitalną
Ministerialni urzędnicy mają plan "B" na wypadek, gdyby budowa 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej nie mogła zostać sfinansowana ze środków unijnych. Droga miałaby powstać w formule partnerstwa publiczno-prywatnego.
Co prawda Naczelny Sąd Administracyjny uchylił niekorzystny wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego, ale nakazał ponowne zbadanie sprawy. To oznacza kolejne miesiące bez decyzji środowiskowej i możliwe dalsze odwołania stron od nowego wyroku WSA. Najbliższe posiedzenie sądu wyznaczono na 13 lutego.
Ministerstwo: i tak zbudujemy Obwodnicę Metropolitalną
W miniony piątek Pomorze odwiedził zastępca ministra infrastruktury - Kazimierz Smoliński, który zapowiedział, że resort nie wycofuje się z planów budowy Obwodnicy Metropolitalnej.
- Mamy analizy, które pokazują, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej mogłaby zostać zrealizowana w formie partnerstwa publiczno-prywatnego. Grunt pod inwestycje zapewniłoby państwo, a jej wykonanie prywatny inwestor ze swoich środków - tłumaczy Smoliński. - Inwestycję spłacalibyśmy przez najbliższe lata z opłat drogowych dla pojazdów ciężarowych, ale korzystaliby z niej wszyscy kierowcy.
2 mld zł to prawie 250 mln ciężarówek
Na budowę 30-kilometrowej Obwodnicy Metropolitalnej potrzeba ok. 2 mld zł. Przy założeniu, że opłata za przejechanie jednego kilometra ciężarówką wyposażoną w silnik klasy Euro 5 wynosi 0,27 zł, koszt jej powstania zwróciłby się po skorzystaniu z całej OMT 247 mln ciężarówek. A zajmie to ok. 30 lat, pod warunkiem, że każdego dnia Obwodnicą Metropolitalną przejedzie 22,5 tys. pojazdów ciężarowych.
Przypomnijmy, że w zeszłym roku pomorskim odcinkiem autostrady A1 pojechało prawie 20 mln aut.
Bez powstania OMT nie ma szans na rozbudowę istniejącej obwodnicy.
- Na pewno w pierwszej kolejności nie będziemy poszerzać Obwodnicy Trójmiasta. Do przebudowy oprócz głównej jezdni są też węzły. Przebudowa tych ostatnich wiązałaby się z dużymi perturbacjami w ruchu, co zresztą wiązałoby się z ogromnym paraliżem - mówi Smoliński.
Miejsca
Opinie (298) 6 zablokowanych
-
2018-01-23 06:37
Po prostu budowa obwodnicy istniejącej obwodnicy nie ma przebicia w kraju, w którym wiele miast nie ma żadnej obwodnicy. Poza tym opozycja w parlamencie nic nie robi, więc PiS sobie sam decyduje na co przekazać pieniądze i z czystych kalkulacji politycznych lepiej dać kasę na Podkarpacie niż Pomorskie z Małą Sycylią Budynia.
- 24 11
-
2018-01-23 06:42
(2)
Szybko budować, bo potem trzeba ruszyć z kolejną obwodnicą, obwodnicy, obwodnicy...
- 17 6
-
2018-01-23 12:27
Obwodnica była świetna do chwili zbudowania przy niej marketów. Z obwodnicy zrobiono ulice handlowa. Zgroza!!!!
- 4 0
-
2018-01-23 12:28
A może obwodnicę przez morze? Hahaha
- 1 0
-
2018-01-23 06:57
Będzie (2)
Bo Panowie Horała i senator Bonkowski z PiS to dobrzy Panowie i nie dadzą nic złego zrobić
Kaszubom. Kontenery z portu w Gdyni samolotami wywiozą do Portu Centralnego koło Łodzi.- 19 5
-
2018-01-23 07:04
(1)
Jakie kontenery z Gdyni? Port w Gdyni dzięki Szczurkowi zajmuje się co najwyżej przeładunkiem paszy dla zwierząt hodowlanych.
- 2 0
-
2018-01-23 09:18
A co ma Szczurek do prywatnego portu? Jak port miałby kasę to rozwinąłby siè bez patrzenia na miasto.Port Gdyński piwstał 100 lat temu kiedy potrzeby hyły inne i był oknem na świat Polski. Teraz mamy lepiej położone miasta morskie. Tendencja jedt taka , źe przeładunku wzorem tankowców będą realizowane w głębi morza bez zbędnego obciążania lądu.
- 0 1
-
2018-01-23 07:11
To jest naprawdę fascynujący temat,
dlaczego gdański oddział GDDKiA z uporem godnym lepszej sprawy forsuje budowę tej nikomu niepotrzebnej drogi. A nikt nie chce go zbadać, ciekawe czemu...
- 18 34
-
2018-01-23 07:34
szybciej (1)
taniej i realniej wygląda wariant poszerzenia istniejącej obwodnicy. Inaczej koszt budowy 1 km na piaskach wyjdzie znowu drożej niż w górskiej Szwajcarii
- 14 19
-
2018-01-23 19:24
Lepiej budować na solidnych skałach, czy na piasku? Biblię byś poczytał...
- 0 0
-
2018-01-23 07:35
PiS buduje drogi w polu, gdzie nie ma ruchu (1)
a brakuje na obwodnicę!
- 18 15
-
2018-01-23 09:19
Rzeczywiście,
Z Elbląga do Szczecina wali taki ruch, że bez OMT ani rusz.
- 0 3
-
2018-01-23 07:37
po nazwiskach kto zablokował budowę obwodnicy (1)
a nie jakieś dziwolągi, że pięć podmiotów zaskarżyło
- 17 11
-
2018-01-23 08:12
No i jest...
Dokładnie to napisali:
Genowefa Zasada, Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka, Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer...
Górale tak blokowali budowę "zakopianki" to i kaszubi muszą .... ( a właściwie to nie górale tylko jakieś podstawione osoby bo jak się pytałem to oni byli za budową i nie znali tych co protestują )- 10 3
-
2018-01-23 07:48
Juz zescie w tym partnerstwie Forum Radunia nam zafundowali/
Oddaliscie dzialke wielomilionowej wartosci w zamian za punkt informacyjny..To ma byc to partnerstwo? A moze Prtnerstwo to jest wtedy gdy za nasze mieszkancow i unijne pieniadze powierza sie budowe spalarni w Szadulkach w starej technologi blisko miasta zagranicznej firmie z zyskami w partnerstwie na 25 lat???Gdzie tu jest k parnerstwo sie pytam?Prokurator dla was ..ale nie ten obecny a ten co przyjdzie po Ziobrze dopiero.
- 17 8
-
2018-01-23 07:51
pieniądze na via Carpatia to Pis ma i daje, a na OM nie ma (1)
Via Carpatia ma połączyć port w Kłajpedzie z portami greckimi. Co to znaczy dla konkurencyjności polskich portów każdy niech sobie odpowie.
- 15 8
-
2018-01-23 08:04
Gdzie Rzym a gdzie Krym.... widziales port w Klajpedzie? Zupelnie inna specyfika niż Gda i Gdy. Pozatym tu chodzi o wykorzystanie kasy na polaczenie wschodniej ściany z północy na południe. Sami kasy na to nie mamy bo Maciorek wszystko przep...ił na wojsko. Idąc twoim tokiem myslenia ( bezmózgiego) to A2 tez nie powinna powstac. Bo laczy terminale przeladunkowe w Rosji z tymi w Niemczech.
- 1 5
-
2018-01-23 08:12
Smoliński wszystko powie... (1)
Smolińskiego wywalają z Warszawy, więc planuje sobie wskoczyć na prezydenta Gdańska. W związku z tym wszystko powie żeby zaistnieć. W Tczewie obiecał 1000 mieszkań. Zaczyna się przedwyborcze lanie wody....
- 23 3
-
2018-01-23 08:14
dokładnie tak
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.