• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prywatne miliony mają stworzyć "nowy" Nowy Port

Michał Brancewicz
21 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
W ciągu najbliższych lat prywatny inwestor przy współpracy z miastem ma zmienić oblicze wielu miejsc w Nowym Porcie. W ciągu najbliższych lat prywatny inwestor przy współpracy z miastem ma zmienić oblicze wielu miejsc w Nowym Porcie.

Nowe mieszkania komunalne i prywatne, lokale usługowe, przedszkole oraz parking. Do tego remonty starych i budowa nowych dróg. To wszystko za miliony, które wyłoży prywatny inwestor. Miasto szuka chętnego, z którym wspólnie tchnie nowego ducha w  Nowy Port zobacz na mapie Gdańska.



Jak oceniasz atrakcyjność swojej dzielnicy?

W zeszłym roku miasto wybrało inwestora, który w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego zagospodaruje teren o powierzchni ok. 80 tys. m kw. na Dolnym Mieście. Do 2024 r., kosztem ok. 500 mln zł wybudowane zostaną tam nowe mieszkania, a część istniejących będzie odremontowana. Pojawią się też nowe tereny rekreacyjne, inwestor wyremontuje lub wybuduje drogi o długości ok. 2 km.

Teraz podobna metamorfoza ma spotkać Nowy Port. Miasto szuka firmy doradczej, która pomoże znaleźć inwestora mającego zmienić oblicze tej dzielnicy na podobnych zasadach. Teren inwestycyjny został podzielony na 19 obszarów o łącznej powierzchni 72,7 tys. m kw. Na 6,2 tys. m kw. mają powstać cele publiczne: np. mieszkania komunalne i przedszkole. Na 66,5 tys. m kw. inwestor będzie mógł "zarabiać". Wartość wszystkich gruntów została oszacowana w 2018 roku na 45,8 mln zł.

16 lokalizacji inwestor będzie mógł zagospodarować zgodnie ze swoją koncepcją, respektując zapisy miejscowych planów oraz istniejącą zabudowę. Na wskazanych obszarach powstaną najprawdopodobniej nowe budynki mieszkalne, mieszkalno-usługowe oraz usługowe. Powstać ma także hotel z centrum sportowo-rekreacyjnym oraz obiektem gastronomicznym.

W trzech lokalizacjach inwestor będzie zobowiązany zrealizować cele publiczne.

Wariant 1 przewiduje powstanie:

  • parkingu naziemnego na ok. 100 miejsc - 1,23 mln zł
  • przedszkola oraz punktu opieki nad dziećmi do lat 3 - 9,84 mln zł
  • budynku komunalnego z 15 mieszkaniami - 6,15 mln zł
  • dodatkowo, już poza Nowym Portem, ma powstać schronisko dla bezdomnych - 7,134 mln zł

Inwestycje drogowe o wartości 21 mln zł obejmują:

  • urządzenie placu na skrzyżowaniu ul. Wolności/Marynarki Polskiej -
  • remont ulicy Wyzwolenia na odcinku od ul. Marynarki Polskiej do ul. Starowiślnej
  • budowę ulicy Długosza
  • remont ulicy Bliskiej od ul. Wolności do ul. Na Zaspę
  • remont ulicy Mylnej na odcinku od ul. Wolności do ul. Na Zaspę
  • budowę ciągu pieszo-jednego od ul. Na Zaspę do ul. Oliwskiej
  • remont ulicy Góreckiego na odcinku od ul. Wyzwolenia do ul. Wolności
  • remont ul. Na Zaspę, na odcinku od ul. Oliwskiej do ul. Wolności i ul. Wolności, na odcinku od ul. Na Zaspę do placu Gustkowicza


Wariant 2 przewiduje powstanie:

  • 3-piętrowego parkingu na ok 300 miejsc - 5,535 mln zł
  • przedszkola oraz punktu opieki nad dziećmi do lat 3 - 9,84 mln zł
  • budynku komunalnego z 15 mieszkaniami - 6,15 mln zł
  • dodatkowo, już poza Nowym Portem, ma powstać schronisko dla bezdomnych - 7,134 mln zł

Inwestycje drogowe o wartości 15,785 mln zł obejmują:

  • urządzenie placu na skrzyżowaniu ul. Wolności/Marynarki Polskiej
  • remont ulicy Wyzwolenia na odcinku od ul. Marynarki Polskiej do ul. Starowiślnej
  • budowę ulicy Długosza
  • remont ulicy Bliskiej od ul.Wolności do ul. Na Zaspę
  • remont ulicy Mylnej na odcinku od ul. Wolności do ul. Na Zaspę
  • budowę ciągu pieszo-jednego od ul. Na Zaspę do ul. Oliwskiej


Oferty firm doradczych, które mają pomóc urzędnikom w znalezieniu inwestora, poznamy 4 kwietnia.

Wszystkie zmiany rewitalizacyjne zaplanowane w Nowym Porcie i jego najbliższym sąsiedztwie. Wszystkie zmiany rewitalizacyjne zaplanowane w Nowym Porcie i jego najbliższym sąsiedztwie.
Wybór partnera prywatnego, który zrealizuje wymienione wyżej inwestycje, powinien nastąpić w pierwszej połowie 2020 r. Przewidywany termin składania ofert to luty 2020 r. Podpisanie umowy planowane jest na koniec marca 2020 r.

Realizacja miałaby się odbywać w latach 2020-2027.

Opinie (189) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • dulkiewicz najpierw skm do Nowego Portu. (17)

    • 116 21

    • skm do NP zlikwidowano bo woziła powietrze (4)

      • 18 13

      • a kto powiedział że musi być to długi skład skmowski (2)

        wystarczą krótkie szynobusy, są też inni przewoźnicy nie tylko skm, co do połączeń to teraz w weekendy do Letnicy/Nowego Portu jeździ jedna linia tramwajowa raz na godzinę

        • 9 2

        • bo kierowcy sie boja tam jezdzic bo patola pijana kradnie i sie awanturuje

          • 0 0

        • Dwie linie

          5 do Zaspy przez Wrzeszcz i Oliwę.
          10 do Brętowa przez Letnicę, Siedlce.

          • 4 1

      • Ma być PKS

        • 0 2

    • do patoli nie dojedzie kolejka juz postanowione, patola i tak tylko po piwo i wodke lazi i nie pracuje

      • 0 0

    • (2)

      Tory juz developerzy zabudowuja

      • 10 5

      • tory mają się dobrze (1)

        za to pkp próbuje zabrać się za rozbiórkę peronów na tej linii

        • 8 1

        • A po co ma je trzymać, jak nikt nie chce z nich korzystać od lat?

          • 3 1

    • (4)

      Jak już to Pani prezydent Dulkiewicz .

      • 15 19

      • panna (3)

        • 18 8

        • krowa z cielakiem

          • 5 3

        • z dzieckiem

          • 8 4

        • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • zły pomysł

      - kiepskie połozenie stacji
      - mało możliwości przesiadkowych
      ewentualnie przeniesienie stacji przed wiadukt (okolice nowego osiedla Przystań Letnica) mogłoby za kilka lat mieć jakiś sens ale to głownie dla Letnicy i Brzeźna (nowych osiedli)

      • 3 8

    • (1)

      SKM do NP to zły pomysł, kiedyś było i nikt tym nie jezdzil, są tramwaje poza tym każda rodzina ma teraz 2 blachosmrody

      • 11 19

      • Ty masz rowra i to boli, co, ped**arze?

        • 4 7

  • ul.Nowa Wyzwolenia (7)

    No to ciekawe jeszcze którędy finalnie zostanie poprowadzona ul.Nowa Wyzwolenia... Pod oknami mieszkańców "nowej części Portu" czy wzdłuż torów do Portu. Jak znam życie i lokalne układy to już tereny wzdłuż torów rozparcelowane przez deweloperów i dwupasmowa aleja powstanie pod oknami mieszkańców. W końcu kiedyś zniknie Port Service to żeby nie było za dobrze to będzie można dalej wdychać spaliny z ciężarówek jadących do Portu :/

    • 22 3

    • No chyba nie po torowisku? (6)

      Nowa Wyzwolenia powinna powstać równolegle do obecnej. To stworzy nowe możliwości:
      - miejsca parkingowe/garażowe (w cywilizowanych warunkach) miedzy nową droga a blokami
      - dojazdy do bloków od strony południowej (odciążenie uliczek koło biedronki, koło 17 i 34)
      - możliwość wprowadzenia zakazu dla ciężarówek na Wyzwolenia
      - będzie ona obsługiwała część ruchu z nowych osiedli w Letnicy (głównie Przystań Letnica)
      Ulica wzdłuż torów nie ma sensu bo:
      - tam są tory, mogą powrócić plany z SKM chociaz do Brzeźna (albo okolic Przystań Letnica)
      - trudno byłoby połączyć nową drogę z Oliwską (skrzyżowania na wiadukcie nie będzie, a droga musi mieć swoją szerokość)
      - nie dało by się zmusić ciężarówek do jazdy na około, musi być jakiś dojazd na Wyzwolenia (a będą jeszcze inne drogi w Letnicy)
      - w Letnicy przy tej drodze zamieszka w już budowanych osiedlach ponad 2x więcej ludzi niż dziś mieszka przy Wyzwolenia)
      - ulica dubluje w zasadzie plany Nowej Gdańskiej (przedłużenia Nowej Kościuszki)

      • 3 7

      • (4)

        Co to za brednie... Według wstępnych planów Nowa Wyzwolenia ma biec kilka metrów od okien. W takim układzie cześć z budynków z jednej strony będzie miała Starą Wyzwolenia a z drugiej Nową Wyzwolenia. Jakby nie spojrzeć z jednej i drugiej strony beton i asfalt. Po co w takim razie ślepa droga biegnąca w kierunku portu, a kończąca się pod czerwonym wiaduktem w Letniewie. Oczywiste, że teraz te tereny stają się interesujące dla deweloperów i zamiast zrobić tam drogę to nastawiają klocków Robyga z "widokiem na morze".

        • 2 2

        • (3)

          Większość bloków jest ustawiona prostopadle do Nowej Wyzwolenia wiec nie będzie to pod ich oknami (poza Wyzwolenia 5 i 6). Nowa Wyzwolenia ma być podobna do Oliwskiej, więc nie będzie to autostrada na 50m szeroka. Tak naprawdę ból d... mają mieszkańcy wygrodzonych Kamienic Magellana, bo są najbardziej wysunięte, ale nawet bardziej wysunięty budynek miałby do ulicy jakies 40-50 m

          Ślepa droga pod czerwonym wiaduktem będzie się kończyła na Marynarki Polskiej. A tam po drugiej stronie torów, kawałek dalej jest takie niby skrzyżowanie z wyspą centralną - to jest na potrzeby Nowej Gdańskiej.

          Entuzjastów drogi na torach bardzo bym prosił, aby naszkicowali tą swoja drogę na mapie z szczególnym uwzględnieniem połączenia z ul. Oliwską i opublikowali, wraz z planem poruszania się ciężarówek między ul Oliwską a Marynarki Polskiej.

          • 1 4

          • (2)

            Jaka tu jest filozofia, droga spod czerwonego wiaduktu powinna być prowadzona wzdłuż torów i płynnie połączyć się z ul. Letnicką. Letnicka łączy się przecież z Wyzwolenia i Oliwską. Przebudowa starego skrzyżowania i tak będzie konieczna. Tiry z tunelu zjeżdżają na zjeździe z Al. Płażyńskiego i jadą prosto do portu omijając cały Nowy Port. Oczywiście lobby deweloperskie już zaczyna działać aby pod nowo budowanymi osiedlami w Letniewie nie jeździły ciężkie auta bo to obniża wartość sprzedawanych nieruchomości. Wygodniej jest szybko i po cichu zabetoniwac ten obszar przy torach i przypudrowac ul. Letnicka żeby cały ciężki transport walił pod oknami mieszkańców NP. Dodatkowo co to zmienia że budynki są ustawione prostopadle do planowanej jezdni. Przecież w dalszym ciągu są drgania i hałas. Pamiętać też trzeba o dziesiątkach garaży które znajdują się na trasie nowej drogi. Wszystkie te auta muszą gdzieś się później pomieścić. Jest jeszcze trzecia opcja, mianowicie odsunięcie tej nowej planowanej drogi od istniejących zabudowań i poprowadzenie jej częściowo przez "jeziorko" z popiołem. Tylko tam koszty mogą byc dla miasta za wysokie.

            • 3 2

            • (1)

              Letnicka przy wiadukcie jest za wąska, żeby dało się tam coś szerszego wybudować, nawet burząc oba budynki ciężko byłoby zrobić drogę zgodną normami, żeby też ciężarówki z Brzeźna miały szansę tam skręcić, a chodniki i ddr? bez szans.

              Ciężarówki z Marynarki Polskiej miałyby jechać na rondo, żeby wjechać na kilkaset metrów Płażyńskiego, żeby za chwilę z niej zjechać i "zawracać do Portu? Równie dobrze mogłyby teraz jeździć Gdańską... ale nikt zakazu na Wyzwolenia w takiej sytuacji nie postawi.

              Nowa Letnica przecież będzie miała blisko znacznie głośniejszą Płażyńskiego więc opowiadanie o cichym osiedlu to żarty. Zresztą ta droga, która teraz kończy się przy czerwonym wiadukcie powstanie właśnie przy samym osiedlu.

              Nowa Wyzwolenia byłaby w większości za garażami, około 100m za boiskiem patrząc od Wyzwolenia. Powstało by sporo miejsca na parkingi i garaże między zabudowaniami a ulicą. Ucierpiałyby najgłębiej ustawione garaże koło 17stki, ale dalej byłoby jeszcze miejsce (kosztem działek). Jest nawet szkic możliwej zabudowy, gdzie między obecnymi blokami a Nową Wyzwolenia możliwa jest zabudowa mieszkaniowa :)

              Ruch ciężarowy to tylko część hałasu, Port z tej strony kanału nie będzie się rozbudowywał bo nie ma gdzie, będzie za to przybywało mieszkańców w Letnicy, Brzeźnie i może w Porcie, dlatego przybędzie samochodów nie koniecznie ciężarowych. Jak nie będzie alternatywnej drogi to będą jeździli Wyzwolenia. Żaden kurier czy dostawca do sklepów nie będzie sobie objazdów robił przez Letnicę. Blokowanie Nowej Wyzwolenia to błąd.

              • 1 2

              • nikt nie blokuje samego sensu powstania Nowej Wyzwolenia. Kontrowersje i zasadne obawy mieszkańców NP wywołuje jej planowany przebieg i brak reakcji ze strony miasta na liczne głosy sprzeciwu.

                • 2 0

      • To jest klasyczny przykład tego, że najpierw buduje się osiedla a później dopiero zaczyna zastanawiać gdzie zrobić drogę... Cytując klasyka tu zrobimy domek a jezioro będzie tam...

        • 2 0

  • Nowy Port

    Zapomniano o ulicy Wilków Morskich. O renowacji budynkow naprawy ulicy oraz chodników a przede wszystkim o oświetleniu naszej ulicy. Ulice Mylna i Bliska ma a czemu nasza ulica straciła dawny charakter a mogłównie być tak pięknie.

    • 5 2

  • Najpierw to powinny wjechać tam buldozery

    • 2 7

  • Opinia wyróżniona

    osiedla się budują w d p i e świata (23)

    gdzieś na południu, a taki Nowy Port, piękna dzielnica z potencjałem, blisko morza, skomunikowana, zapomniana i teraz dopiero ktoś sobie przypomniał, żeby tam coś inwestować. Wszystko tam powinno być dawno zabudowane, nie na południu. A tu dopiero powstaje pierwsze osiedle niedaleko, w Letnicy.

    • 159 13

    • (13)

      Problem w tym, ze ceszy sie zla slawa przez mieszkancow i ogolnie panujace tam warunki, nikt nie chce mieszkac w 3cim swiecie.

      • 12 26

      • hahaha

        ale, ze orunia? czy srodmiescie? ;)

        • 0 1

      • W Nowym Porcie to można zrobić zakład karny bazę NATO albo wysypisko śmieci a nie mieszkania dla normalnych ludzi. (9)

        Ta dzielnica już przepadła. Nowe bloki nic nie zmienią. Co mi po pięknym mieszkaniu gdzie będę miał włamanie co 2 tygodnie a auto będę parkował na cegłach a nie kołach.

        Murem otoczyć wprowadzić paszporty i roaming. Tyle.

        • 14 36

        • Aleś Ty glupi (3)

          Wcale tak tam nie jest. Przejedz sie i zobacz a nie powielasz stereotypowe opinie sprzed wielu lat.

          • 27 4

          • (2)

            Dokładnie Gosiu,nie wiem czym ci ludzie piszący komentarze kierują ???Nowy Port to dzielnica taka jak każda inna,bynajmniej mi mieszka się tutaj spokojnie no i nie mamy korków takich jak na Przymorzu

            • 19 7

            • Przynajmniej bynajmniej napisałaś prawdę.

              • 1 1

            • ale cały czas w znaczmy stopniu dzielnica patologiczna

              • 5 6

        • (3)

          od razu widać, że ostatni raz byłeś w NP w latach 90-tych :) mieszkam tam parę lat i nic złego się nie dzieje. Takie bezrefleksyjne powielanie krzywdzących stereotypów naprawdę nikomu nie służy

          • 21 3

          • (2)

            Moja rodzina mieszka tu 100 lat, sam mieszkam ponad 40. Fajnie się czyta wypowiedzi takich lokalnych patriotów i... to tyle. Dzielnica okrutnie zaniedbywana od lat 90tych. Samo otoczenie już jest bardzo przyjazne: 3km do komina elektrociepłowni wybrzeże, 1.5km do port service, kiedyś jeszcze siarkopol dokładał swoje 3 grosze i obecnie "zagospodarowana" hałda popiołów ze wspomnianej elektrociepłowni. Do tego miasto regularnie zwoziło i zwozi ludzi wymagających specjalnej opieki z całego miasta. Co rusz powstają takie kwiatki jak schronisko św. brata Alberta, poradnia do walki z uzależnieniami, bank żywności, jadłodajnia dla ubogich, spółdzielnia socjalna. Pod koniec lat 80tych nawet były plany utworzenia pierwszego w Gdańsku ośrodka pomocy dla ludzi z hiv/aids (nie pamiętam czy ten ośrodek w końcu powstał). Z najnowszej historii mieliśmy punkt pomocy osobom po długoletnich wyrokach. Zaprezentowane plany nie wnoszą niczego nowego ani ożywczego dla tej dzielnicy. Nie zmienią jej wizerunku i najwyraźniej samo miasto nie ma zamiaru tego wizerunku ani "przeznaczenia" tej dzielnicy zmieniać. Skończcie z mieszkaniami socjalnymi i ośrodkami pomocowymi, sprywatyzujcie za rozsądne pieniądze stare kamienice, odblokujcie teren (zabytkowy układ urbanistyczny...) dla nowych inwestycji, to zobaczycie jak ta dzielnica się pięknie rozwinie.

            • 17 3

            • (1)

              Zapomniałeś o rezerwie mieszkaniowej w hotelowcach przygotowanej przez Budynia dla uchodźców.

              • 11 1

              • Fakt, zapomniałem. Też super pomysł na ubogacenie kolorowej dzielnicy...

                • 8 1

        • dzielnica jak kazda inna

          a Ty gdzie mieszkasz ?

          • 10 3

      • (1)

        Nowy Port nie jest trzecim światem,zrobiło się cieplej i znowu na ulicach słychać obcokrajowców,więc Nowy Port to dzielnica z dużym potencjałem.

        • 23 9

        • da, da, zdrastwujtie

          • 8 5

    • wairianty (1)

      oczywiście, najważniejszy punkt nr 1, to musi być parking, wszystko inne na drugim miejscu:)

      • 33 10

      • parking

        parking sie przyga akurat, koło stadionu ciezko z miejscami podczas wiekszych wydarzen

        • 0 1

    • skomunkowane słabe (5)

      tramwajem do Centrum jedzie się 30 minut. A trzeba jeszcze na przestanek kawał drogi dojść

      • 8 19

      • Nieprawda. (2)

        10 z Góreckiego na Hucisko jedzie się 22 minuty a nie 30. Co Pan rozumie jako "kawał drogi na przystanek"?

        • 16 2

        • (1)

          Zależy skąd, od przystanku do końca Wyzwolenia jest kawałek
          komunikacja dobra jest do centrum 10tką i 148 na Żabiankę... 5 jeździ pokręconą drogą, że szybiej do Oliwy dojedzie się 148+tram... pozostałe kierunki to już jest kiepsko

          • 9 1

          • Z końca Wyzwolenia do przystanku przed MDK jest jakieś 900m. Przy założeniu że tempo marszu to 6 km/h, to 10 minut.
            Nie ma możliwości wybudować linii tramwajowych tak żeby każdy miał 3 minuty spacerem do przystanku, to nierealne.

            Jazda 5 do Oliwy czy na Zaspę nie ma większego sensu, chyba że ktoś lubi podróżować ;)

            Dużo szybciej dostać się na pętlę w Oliwie jadąc 148 i przesiadając się na Żabiance na tramwaj (2, 6 lub... 5 wracającą do Nowego Portu;)).

            Na Zaspę szybciej dostać się wysiadając z 5 na Mickiewicza i przesiadając na 2, 4 lub 8.

            O jakich innych kierunkach mowa? Przesiadając się pod Dworcem Głównym (z 10) albo pod Wrzeszcz PKP (z 5) można dojechać w zasadzie w dowolne miejsce Gdańska.

            • 2 1

      • z Nowego Portu do centrum Gdanska 17 minut

        korki niestraszne, bo tramwaj ma swoje szyny, nie w pasie jezdni

        • 9 2

      • 15 min max 20 min!

        • 8 3

    • Port Service

      Trzeba usunąć tego truciciela w pierwszej kolejności. Bo inaczej do każdego mieszkania rak gratis.

      • 48 3

  • Firmy deweloperskie są wniebowzięte. (3)

    • 76 30

    • (2)

      Dlaczego nie zabudowuja tych działek pomiędzy Letnica a Portem ? Można by tam postawić wiele wiele osiedli.... A nie budować nowe coraz bliżej Żukowa....

      • 10 6

      • (1)

        Trzebaby coś w końcu zrobić ze składowiskiem popiołów

        • 8 1

        • jezioro Zaspa

          Jezioro lub park najlepiej. Przeciez to obiekt historyczny, poczytacje sobie.

          • 1 0

  • nowy port ul.władysława iv

    A moze by tak zaczac teraz rewitalizacje od konca od ul.władysławaiv ,a nie tylko ul.wyzwolenia i okolice jej,tylko tam inwestycje ,a gdzie stary port????tylko przód nowego portu a gdzie tył starego ???? co zrobiliscie nic !!!a do tego jeszcze jezdzace ul.władysława iv ciezkie przejezdzajace samochody ciężarowe TIRY

    • 2 5

  • odnośnie nowej ulicy. Wyzwolenia (5)

    Jak mieszkańcy zaczną blokować tę ulicę żeby TIRy nie mogły przejeżdżać, to gwarantuję, że Port razem z miastem znajdą bardzo szybko pieniądze żeby zbudować nową drogę dla ciężkiego transportu.
    Trzeba działać a nie biernie czekać.
    Nie będziemy żyć wiecznie.

    • 18 1

    • Hamadyk chce blokować (3)

      zgłaszając nierealne pomysły, robi to licząc na głosy działkowiczów, właścicieli garaży i kilku bloków. Niech powstanie pierwszy kawałek, to później może szybciej znajdą się pieniądze na kolejny, a moze będzie jakaś inwestycja na terenach składowiska popiołów za nową drogę

      • 0 6

      • (1)

        To czy coś powstanie na terenach składu popiołów to jest pewne. Tylko pytanie za ile lat 20-30? Wtedy za 1000pln emerytury będzie można tylko powąchać spaliny z balkonu przy głośnej Nowej wyzwolenia. Pamiętajmy że Port będzie się rozwijał co jest naturalne i aut będzie przybywało z każdym rokiem

        • 2 1

        • Port będzie się rozwijał, ale nie po tej stronie kanału tylko po stronie Westerplatte. Większy ruch na Wyzwolenia będzie dzięki nowym osiedlom w Letnicy

          • 1 1

      • Co to za Hamadyk?

        • 0 3

    • trzeba blokować tę drogę dla ciężarówek.
      skrzyknijmy się.

      • 1 0

  • niemieckie (1)

    Wiadomo niemieckie "prywatne" pieniądze...

    i tak wyprzedają naszą ziemię sprzedawczyki Polacy cebulaki platformersi

    • 26 19

    • Cebulaki PiS-lamisci

      • 0 2

  • Dlaczego Dulkiewicz (7)

    Nie wybuduje schroniska dla bezdomnych przed swoim blokiem / domem ?

    • 90 58

    • Ty byś wybudował.

      • 0 1

    • Tak bardzo chcesz koło niej mieszkać?

      • 0 1

    • Pisowcy to tacy chrzescijanie na pokaz (3)

      Uchodzcy zle, bezdomni zle, starzy ludzie tez pewnie wam beda przeszkadzac albo niepelnosprawni.

      tylko kasa z piecset plus wam w glowie na smieciowe zarcie z biedry piwo i stare kadety z reichu.

      • 22 20

      • Taaa, Budyń to był niesłychanie otwarty mieszkając na osiedlu zamkniętym za płotem i z ochroną. (1)

        • 18 6

        • Ale on mial dużo rzeczy do ukrycia.

          • 16 6

      • Jacy chrzescijanie

        Nie wszyscy popierający PiS pochwalają kościół . Ja na przykład uważam że każda religia delikatnie powiedziawszy to bajka dla dzieci . I zasadniczo PiS mi najbliższy.

        • 11 9

    • A skąd wiesz gdzie chce zbudować ?

      Jest tylko napisane 'po za nowym portem'

      • 14 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane