• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Długiego Pobrzeża. Oferty od 40 do 82 mln zł

Michał Brancewicz
18 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Do majówki sporo zmian na Długim Pobrzeżu
Długie Pobrzeże, jedno z najpopularniejszych miejsc do spacerowania i podziwiania Gdańska, czeka na gruntowy remont od lat. Długie Pobrzeże, jedno z najpopularniejszych miejsc do spacerowania i podziwiania Gdańska, czeka na gruntowy remont od lat.

Miasto przeznaczyło 32 mln zł na swoją część przebudowy nabrzeża Motławy od Mostu ZielonegoMapka do Bramy StraganiarskiejMapka. Problem w tym, że najtańsza oferta na miejskie prace jest o 8 mln zł wyższa, a najdroższa aż o 50 mln zł. Będą teraz sprawdzane pod kątem rażąco niskiej i rażąco wysokiej kwoty.



Co sądzisz o najwyższej ofercie?

Pierwsza część gruntownego remontu nabrzeża Motławy, a konkretnie Rybackiego Pobrzeża, została zrealizowana przed wakacjami. Finansowała ją Granaria - spółka, która zabudowuje większość terenów północnej Wyspy Spichrzów w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego.

W marcu, jeszcze w czasie trwania tamtych prac, ogłoszony został przetarg na remont kolejnego fragmentu. Chodzi o Długie Pobrzeże na odcinku o długości 500 metrów, między Mostem Zielonym a Targiem Rybnym. Tutaj zakres robót został podzielony między DRMG i Granarię, ale przetarg dotyczył tylko części miejskiej.

Ze względu na odwołania, procedura przeciągnęła się do ponad pięć miesięcy. W czwartek otwarto w końcu oferty na przebudowę nabrzeża. Złożyły je cztery podmioty.

Oferty na przebudowę Długiego Pobrzeża

  • Doraco - 41 mln zł
  • konsorcjum spółek Roverpol - 59,2 mln zł
  • Strabag - 74,9 mln zł
  • konsorcjum spółek NDI - 82,4 mln zł

DRMG przeznaczyło na ten cel 32,2 mln zł, więc do najtańszej oferty brakuje ponad 8 mln zł, a do najdroższej 50 mln zł.

Rażąco niska i rażąco wysoka cena?



Oferty będą teraz szczegółowo analizowane pod kątem rażąco niskiej i rażąco wysokiej kwoty.

- Zgodnie z procedurami wykonawcy będą musieli potwierdzić, że ich oferty zawierały wyceny wszystkich elementów, które pojawiły się w ogłoszeniu przetargu - wyjaśnia Aneta Niezgoda z DRMG.
Długie Pobrzeże to obowiązkowe miejsce do odwiedzenia na trasie każdego turysty. Długie Pobrzeże to obowiązkowe miejsce do odwiedzenia na trasie każdego turysty.
Przebudowa miała rozpocząć się od strony Mostu Zielonego i przesuwać się w kierunku Bramy Straganiarskiej. Po każdym zakończonym etapie miejskich prac prywatny inwestor miał realizować swoją część zadania.

Termin zakończenia robót zleconych przez miasto miał nastąpić po 71 tygodniach (ok. roku i czterech miesięcy) od dnia zawarcia umowy.

Zakres robót DRMG:

  1. roboty czerpalne - odmulenie dna rzeki Motławy,
  2. roboty ziemne za ścianką szczelną oraz rozbiórka konstrukcji żelbetowych z wody,
  3. niezbędne rozbiórki nawierzchni,
  4. rozbiórka studni w ul. Świętego Ducha,
  5. wykonanie kanalizacji deszczowej w ul. Św. Ducha,
  6. roboty kafarowe i kotwienie konstrukcji (pogłębianie i montaż ścianek szczelnych),
  7. konstrukcja nadbudowy (wykonanie oczepów),
  8. wyposażenie (montaż pachołów belek odbojowych i drewnianych okładzin nabrzeży),
  9. przebudowa wylotów kanalizacji deszczowej wraz z wspawaniem rur osłonowych,
  10. wykonanie umocnienia dna koszem gabionowym (po pogrążeniu ścianek szczelnych i zabetonowaniu nabrzeża).

Zakres robót Granarii:

  1. rozbiórki nawierzchni,
  2. demontaż drabin/słupów oświetleniowych/balustrad/skrzynek zasilających,
  3. demontaż wykładzin murów odwodnych/parapetu,
  4. demontaż pachołów żeliwnych,
  5. rozbiórka okładzin ściennych,
  6. remont nawierzchni,
  7. montaż balustrad stalowych, słupów oświetleniowych, skrzynek zasilających, drabin.

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (130)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane