• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego dopiero w 2018 r.

Michał Brancewicz
9 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Przebudowa Podwala Przedmiejskiego będzie polegała m.in. na zwężeniu jezdni w kierunku ul. Elbląskiej z trzech do dwóch pasów.
  • Na węźle Unii Europejskiej powstanie naziemne przejście dla pieszych.
  • W ramach przebudowy Podwala Przedmiejskiego powstanie nowe skrzyżowanie z przejściem naziemnym na wysokości ul. Łąkowej.
  • Nowe skrzyżowanie wybudowane zostanie także na skrzyżowaniu Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.

Choć projekt przebudowy jezdni, pięciu skrzyżowań oraz stworzenia naziemnych przejść na Podwalu Przedmiejskim zobacz na mapie Gdańska jest już gotowy, to prace budowlane nie rozpoczną się w tym roku. Powód? Inwestycja jest częścią większej całości i musi czekać na swoją kolej, co potrwa przynajmniej do przyszłego roku.



Przebudowa Podwala Przedmiejskiego:

Podwale Przedmiejskie nie jest już tak ważną drogą, stanowiącą główny wjazd do Gdańska od strony wschodniej, jaką była jeszcze kilka lat temu. Wszystko za sprawą otwarcia w zeszłym roku tunelu pod Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska oraz wcześniejszego oddania do użytku Południowej Obwodnicy Gdańska zobacz na mapie GdańskaTrasy Sucharskiego zobacz na mapie Gdańska. To nimi dostają się dziś do Gdańska kierowcy, jadący od strony Elbląga i Warszawy.

To przełożyło się na znaczący spadek ruchu na tej ulicy. Dlatego pojawił się pomysł zwężenia szerokiej drogi (dziś po trzy pasy w każdym kierunku) oraz połączenia obu jej stron przejściami naziemnymi, co ma "zbliżyć" do siebie dziś rozdzielone Śródmieście i Stare Przedmieście oraz Dolne Miasto.

Koncepcja zmian została przygotowana przez Referat Mobilności Aktywnej gdańskiego magistratu oraz Zarząd Dróg i Zieleni. Na jej podstawie firma Highway opracowała szczegółowy projekt. Oddała go w połowie grudnia, wydawało się więc, że nic już nie stoi na przeszkodzie, by Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosiła przetarg na przebudowę Podwala Przedmiejskiego. Tu jednak zaskoczenie.

- Nie mamy tego w tegorocznym harmonogramie realizacji - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Dlaczego? Okazuje się bowiem, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest elementem większego projektu infrastrukturalnego pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska".

- W lutym Gdańsk będzie aplikował o dofinansowanie ze środków unijnych dla tego projektu - mówi Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku. - Po podpisaniu umowy zaplanowany zostanie dokładny harmonogram realizacji poszczególnych zadań. Szacujemy, że przebudowa Podwala Przedmiejskiego powinna rozpocząć się w 2018 roku.
Mimo że na realizację przedsięwzięcia przyjdzie jeszcze poczekać, warto przypomnieć, co dokładnie ono zakłada.

Takie zmiany czekają nas na Podwalu Przedmiejskim w Gdańsku. Takie zmiany czekają nas na Podwalu Przedmiejskim w Gdańsku.
Najważniejszą zmianą będzie zwężenie jezdni w kierunku ul. Elbląskiej z trzech do dwóch pasów oraz korekta pasów w kierunku przeciwnym. "Odzyskane" miejsce będzie przeznaczone na obustronne pasy rowerowe, lewo- i prawoskręty, którymi będziemy mogli wjechać poprzez skrzyżowania z pełnymi relacjami w ulice Chmielną zobacz na mapie GdańskaŁąkową zobacz na mapie Gdańska oraz miejsca parkingowe - na południowej nitce Podwala Przedmiejskiego na wysokości Targu Maślanego zobacz na mapie Gdańska, Wyspy Spichrzów zobacz na mapie GdańskaDolnego Miasta zobacz na mapie Gdańska.

Na północnej nitce Podwala Przedmiejskiego (bliżej Śródmieścia), zamiast miejsc parkingowych, podtrzymane zostanie funkcjonowanie buspasu.

Po zmianach piesi nie będą musieli już korzystać z tuneli pod Podwalem Przedmiejskim, chociaż te istniejące zostaną zachowane. Chcąc dostać się na drugą stronę ulicy będą mogli wybrać przejście naziemne.

Patrząc od strony Węzła Unii Europejskiej, "zebra" wraz z przejazdem rowerowym powstanie zaraz przy skrzyżowaniu z ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska.

Kolejne przejście wytyczone zostanie na wysokości ul. Żabi Kruk-Słodowników zobacz na mapie Gdańska. Oprócz przejścia, które połączy obie strony ulicy z przystankiem tramwajowym, powstanie także dodatkowa możliwość pokonania ulicy po zachodniej stronie nowego skrzyżowania zobacz na mapie Gdańska.

Podobnie sytuacja będzie wyglądała na skrzyżowaniu z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, przy czym tutaj przejście po wschodniej stronie zostanie maksymalnie dosunięte do skrzyżowania przy zachowaniu możliwości dotarcia nim na przystanki tramwajowe.

Na tej samej zasadzie co Chmielna, połączona zostanie ul. Łąkowa zobacz na mapie Gdańska. Piesi z Dolnego Miasta nie będą więc musieli cofać się do tunelu, by dotrzeć na Długie Ogrody - "zebry" zostaną dosunięte do ul. Łąkowej.

Na ostatnim skrzyżowaniu w rejonie Bramy Żuławskiejzobacz na mapie Gdańska powstaną brakujące przejścia (wraz z przejazdami rowerowymi) od strony ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańskaprzy Bramie Żuławskiej zobacz na mapie Gdańska. Będzie także równoległa do tunelu alternatywna forma przejścia przez ulicę i dotarcia na przystanki tramwajowe.

Opinie (297) 10 zablokowanych

  • Pewnie na mieszkania dla Budynia (10)

    Nie żebym się czepiał czy coś, ale może nie ma środków po trzeba kupić kolejne mieszkania dla siebnie i rodziny? Zostawiam to jako hipotezę i pytanie otwarte.

    • 72 141

    • (2)

      Wszyscy gdańszczanie dziekują Ci za ten wkład w dorobek intelektualny naszego miasta.

      • 29 10

      • dojna zmiana (1)

        znowu ten platny pisowski troll.

        • 24 11

        • lepsze to niż płatni zdrajcy PO

          • 9 16

    • Nie. To ma być kiełbasą wyborczą.

      • 5 9

    • Kto to jest ten Budyń ? (2)

      może ktoś mi wyjaśnić

      • 2 7

      • Brat Kiśla.

        • 8 0

      • a. du*a

        • 2 2

    • (1)

      A może zadajesz takie pytanie bo sam kradniesz? Zostawiam to jako hipotezę i pytanie otwarte.

      • 10 9

      • uderz w stół.....

        Koleś nic o złodziejstwie nie pisał tylko o środkach na kolejne mieszkania......Czyżbyś coś więcej wiedział ?

        • 9 7

    • ....

      Czepiasz sie facet , czepiasz , czepiasz .

      • 0 1

  • (17)

    przebudowa bardzo potrzebna. Szkoda, że tak późno!

    • 126 162

    • Bardzo !!! Mega mega mega !!! (9)

      Niech sie zrzucą rowerzysci jak to takie mega bardzo niezbędne.

      • 20 32

      • Potrzebują tego mieszkańcy Gdańska, którzy płacą tutaj podatki.

        Za to najbardziej boli to mieszkańców okilicznych wiosek. Wystarczy się przejechać podwalem, żeby zobaczyć jak GDA popina 80km/h tamtędy. Nie mam nic do nich, ale niech się nie wtrącają w nie swoje.

        • 35 22

      • a kierowcy samochodow sie zrzucaja aktualnie na droge? (3)

        Jesli tak, to prosze przypomnij, ile pieniedzy wplynelo do kasy MIASTA z tytulu podatkow nalozonych na kierowcow?

        Podpowiadam: VAT i akcyza na paliwo nie ida do kasy miejskiej.

        • 10 7

        • (2)

          W budżecie miasta z podatku od środków transportowych jest 10 milionów. Na drogi kasa jest głównie z subwencji, które daje budżet państwa. Spora część tych wpływów to akcyza i podatek vat od paliw. Aby cykliści mieli szansę wziąć udział w budowie ścieżek rowerowych, akcyza od rowerów musiałaby wynieść jakieś 5000%

          • 4 2

          • subwencje na drogi? o kurcze to nowość. loll

            skąd ty takie bzdury wziąłeś? Subwencje są tylko na oświatę i służbę zdrowia drogi kolego.

            a PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH płacą tylko firmy za ciężarówki i za te 10milionow to nawet kilometra osiedlowej drogi nie zrobisz.

            spoko, nie dziekuj ze ci wyjasnilem

            • 4 1

          • a ile placa piesi za chodniki?

            • 2 0

      • tak, tak wszedzie rowery i tylko rowery ... (3)

        proponuje zawzic do jednego pasa, a reszte oddac rowerzystom, w koncu im sie najbardziej nalezy, no i oczywiscie strefe 30 zrobic bo z przejsc podzemnych trzeba zrobic naziemne, acha i jeszcze proponuje rozebrac wiadukt bo bedzie zaslaniac tak piekny betonowy kloc w centrum Gdanska

        • 5 2

        • no coz... Ty mowisz to z przekasem, a sa miejsca na swiecie, gdzie takie rzeczy zrobiono

          i - nie uwierzysz - miejsca te sa uznawane za najlepsze miasta do zycia.

          Miasto to cos wiecej niz droga tranzytowa przez srodek. Aby to zrozumiec polecam kiedys zamieszkac w jakims miescie, a nie przebywac, przejezdzac, dojezdzac i stac w korku.

          • 4 4

        • (1)

          Mówisz, że za 10. baniek nawet jednej ścieżki.rowerowej nie zrobią... Hmm... Z tym, że pieniędzy z budżetu nie ma, to raczej nieprawda. A prawdą jest, że kazdy kto nie płaci tu podatku dochodowego nie wnosi zbyt wiele do budowy i utrzymania dróg. Może wnosi coś w podatku od nieruchomości, ale to jak wiemy niewiele. Stąd wniosek, że rowerzysta jadący rowerem z powodów ekonomicznych raczej nie płaci na budowę ścieżki. Płaci za to frajer, który zasuwa samochodem z jednej roboty do drugiej. I jeszcze jedno - sklepy wielkopowierzchniowe płacą podatek dochodowy bóg wie gdzie. Podobnie jak właściciele apartamentów w prestiżowych grodziskach. Za to mieszkańcy becalują na naprawę dróg zrypanych przez betoniarki, za tunele do nowych dzielnic itp. Tylko patrzeć, jak niezbędne okaże się wprowadzenie podatku katastralnego.

          • 0 1

          • podatek katastralny zamiast np. dochodowego

            liczony od drugiego i kazdego nastepnego mieszkania nie musialby byc zlym pomyslem.

            Oczywiscie - jak mowie - odpowiednio przygotowany, nie na lapu-capu. I zamiast jakiegos istniejacego podatku.

            Opodatkowanie majatku jest moim zdaniem lepsze niz opodatkowanie dochodu.

            • 0 1

    • Wcale nie późno. Przed wyborami uroczyście otworzymy.

      no i nasz kandydat hotelarz Budyń ma wygraną w kieszeni.

      • 8 11

    • w 2016 miały już być skrzyżowania

      jeszcze 2 lata czekania??

      • 10 6

    • Potrzeba (4)

      Potrzebna natychmiast, a wciąż tylko te same mapki i wizualizacje. Trasę trzeba zawęzić i zwolnić. Co się tam dzieje wieczorem 120 km/h. To jest jakby nie patrzeć środek miasta. Był ktoś w Niemczech czy Holandii. Tak się jeździ wolno w centrum na zachodzie . Chyba tam się Wam to podoba, a na własnym podwórku to nie łaska się opamiętać. Hipokryzja. Przebudowywać natychmiast.

      • 4 14

      • 120 km/h ? (3)

        powiem bez kozery - pińcet km/h, za to rowerzyści nabożnie nie więcej niż 10 km/h
        żli, niedobrzy kierowcy, beee

        • 9 2

        • a co maja rowerzysci do autostrady w centrum miasta? (2)

          • 1 1

          • widziałeś kiedyś autostradę? (1)

            • 1 0

            • widzialem

              widzialem tez aleje miejskie. Podwalu zdecydowanie blizej do autostrady niz ulicy miejskiej. Juz nie mowiac o alei, o ktora wrecz sie prosi tu.

              • 1 1

  • zmiejszyć przepustowość?czy UM upadliście na głowy?!!! przy takim ruchu gdzie czeka (18)

    się w korkach czasami ponad godzinę dziennie?!! Boże przyspiesz wybory samorządowe- niech przyjdzie ktoś inny, bo zginiemy tu z platformą w Gdańsku.

    • 228 239

    • gdzie czeka się ponad godzinę dziennie? (10)

      W korkach na Podwalu? Ty tak na serio?

      • 83 28

      • (4)

        proponuję się przejechać ok. 15 na trasie Novotel - LOT, korek czasami zaczyna się nawet na estakadzie przy stadionie żużlowym, rzeczywiście w przeciwnym kierunku nie ma korków ale do Gdańska jest masakra w godzinach 14 - 18 zazwyczaj więcej się stoi niż jedzie

        • 43 34

        • (1)

          Dawno pan tamtędy nie jechał - odkąd jest tunel nie ma miejsca sytuacja, o której pan mówi. Mieszkam na Długich Ogrodach.

          • 39 23

          • Skąd on może wiedzieć jak to płatny troll

            • 9 3

        • Skoro juz jest taki korek, to gdzie problem w tym, ze beda pasy naziemne?

          Czy stoi sie wolniej, jak ludzie przechodza przez ulice normalnie, a nie jak szczury w obszcz*nych tunelach?

          • 34 11

        • ale to znaczy, ze koruje sie na skrzyzowaniu (juz 3-poziomowym)

          nie na drodze. Jej poszerzenie nic nie da, jej zwezenie dla przepustowosci waskiego gardla nie zaszkodzi

          • 3 2

      • no napewno przy zwężeniu pasów będzie się czekało krócej w korkach- ty tak na serio? (3)

        • 19 15

        • jedziesz 80km/h przez kilka kilometrow, a potem czekasz 8 minut na swiatlach przy Okopowej (2)

          Jak ucywilizuja ta ulice to bedziesz jechal 50km/h czekajac na kazdych swiatlach minute.

          Ostatecznie czas przejazdu w godzinach szczytu ten sam. Natomiast ludzie mieszkajacy w okolicy beda mieli duzo wygodniej. W miescie sa tez inni ludzie niz tylko kierowcy Golfow.

          • 28 9

          • (1)

            No niestety, czas nie będzie ten sam, bo będziesz miał straty spowodowane sygnalizacją na wlotach poprzecznych.

            • 3 1

            • natomiast ludzie, ktorzy do tej pory musieli nadkladac bardzo duzo drogi, aby wreszcie wlaczyc sie do ruchu

              nie straca tego czasu.

              Podobnie piesi nie beda musieli zasuwac do tunelu.

              Ogolnie ludzie zyskaja. A ze wreszcie negatywne skutki beda ponosic wszyscy (w tym kierowcy na glownej) to dobrze. Nie rozumiem, dlaczego ta grupa miala tu az tak wielki priorytet.

              • 0 2

      • podwwale można by zrobić i na 20 pasów - to nic nie zmienia - i tak czeka skrzyzowanie Okopowa

        nawet i 2 pasy to za dużo.

        • 9 4

    • A co ich to obchodzi.

      Oni z tej drogi nie korzystają. Budyń ma mieć sukces i juž!

      • 10 14

    • św. Przepustowość! (4)

      Nie robić! Janusz musi swoim blachosmrodem jakoś sam dojechać do domu, bo przecież nie zniży się do tego poziomu, by jechać komunikacją miejską!

      Duście się we własnych spalinach, płaćcie za renowację elewacji i nie płaczcie, jak nagle katastrofa ekologiczna zapuka do waszych drzwi... Jedzenia mieć nie będziecie, bo kurna d*pa aktualna cenniejsza od tej przyszłej.

      Mentalność tego narodu zawsze chyba będzie podobna do tej w USA, poniżej żałobnego poziomu, banda troglodytów podążająca na rzeź.

      • 5 4

      • Mądralo, gdy już się dorobisz własnego auta, zmienisz płytę. (2)

        • 3 3

        • faktycznie 1000 zł to trzeba się "dorobi"

          bo takie "auta" królują na polskich drogach,
          w jednym z nich pewnie ty siedzisz
          (skoro uważasz, że trzeba się "dorobić", żeby dziś auto kupić)

          • 1 2

        • czy naprawde sadzisz, ze tak wiele osob rano biegajacych w parkach robi to z biedy?

          Podobnie ludzie na rowerach, czy walczacy o odpowiednie priorytety na drogach miejskich bynajmniej nie robia tego z braku srodkow na samochod.

          Dodatkowo ludzie mieszkajacy w Srodmiesciu czesto kupili mieszkanie o wiekszej wartosci niz "domek pod miastem" (nie mowie o komunalnych, ale w tamtej okolicy buduje sie coraz wiecej nowych mieszkan, gdzie nie ma mowy o mieszkaniach komunalnych).

          • 2 1

      • "Nie robić! Janusz musi swoim blachosmrodem jakoś sam dojechać do domu, bo przecież nie zniży się do tego poziomu, by jechać komunikacją miejską!" - gdy komunikacja będzie czysta, wygodna, punktualna, dobrze klimatyzowana, będzie jeździła często i wszędzie tam, gdzie trzeba - to czemu nie. Na razie wolę auto ,a komunikacja tylko ceny ma "europejskie" (porównywane z cenami paliwa w . Po tytule wpisu wyczuwam aktywistów z "Miasto Jest Nasze", mam rację? Fajnie się z wami dyskutuje na fejsbuku ;)

        • 1 0

    • Ty kurko żeby nie PO to buraku byś po dziurach jezdzil. Ale wiesniaki to buraki jak PiS.

      • 1 6

  • leo łaj? (2)

    Ale po zostawiać te podziemne?

    • 51 26

    • Żebyś zadawał idiotyczne pytania!

      • 3 1

    • Żeby parasole, przydawki i kwietniki oraz przecinek w rosole wzrastającym synkopowo. Macierz kalafiorów staccato i studnia potencjału wykrzyknika.
      Jakie pytanie, taka odpowiedź...

      • 0 0

  • Co za dziadowskie miasto. Typowa polska fuszerka. (4)

    • 78 68

    • czyli co? (3)

      zle ze zwezaja?

      • 10 3

      • Źle planują ważne przebudowy albo obiecują wiedząc, że nie wykonają. (2)

        • 8 9

        • (1)

          A Ty to oczywiście już wiesz, co geniuszu ?

          • 3 1

          • A jak inaczej to nazwać?

            Zbudowanie przejść naziemnych zapowiadano na 2016 rok. Teraz twierdzą, że "Nie mamy tego w tegorocznym harmonogramie realizacji". Co więcej, twierdzą, że przebudowa ma się ZACZĄĆ w 2018.

            Wnioski są dwa. Albo zapowiadali konkretną datę i kłamali - dziadowskie miasto. Albo zapowiadali nie mając zagwarantowanych środków - dziadowskie miasto.

            • 2 4

  • Regres (23)

    I tyle w temacie planów cofniecia rozwoju miasta przygotowanego przez lobby pieszo rowerowe.

    • 133 100

    • Hahaha, to jakiś żart chyba.
      Lobby pieszo-rowerowe? Masz na myśli normalnych mieszkańców, którzy wreszcie doszli do głosu po latach niszczenia miasta przez lobby samochodowe?
      Pora w końcu na trochę równowagi...

      • 38 19

    • No niestety regres. (10)

      Ciekawe, że nikt nie podnosi tematu jakoby np. aleja Grunwaldzka we Wrzeszczu komuś przeszkadzała lub coś rozdzielała.

      Dlaczego aleja Grunwaldzka nie stanowi problemu i życie toczy się po obu jej stronach? Bo ludzie mają po co chodzić na drugą stronę, bo to serce Trójmiasta. Podwale Przedmiejskie mogliby całe zaorać a i tak nikt tam nie będzie chodzić - bo nie ma po co.

      Osoby, które optują za zwężaniem dróg podnoszą kwestie, że na zachodzie takich dróg się już nie buduje. No nie buduje się bo zostały już dawno wybudowane.

      Jest co prawda południowa obwodnica Gdańska ale Podwale Przedmiejskie jest elementem ramy komunikacyjnej Gdańska.

      • 29 28

      • (2)

        Ja podnoszę! Aleja Grunwaldzka to syf, brud, hałas i kolcki, które, gdy widzą trzy pasy, wyobrażają sobie autostradę i pocinają po mieście 90-100 km/h. Już dawno powinna być zwężona, a ruch wyprowadzony na drugą stronę torów (jak na Redłowie w Gdyni).

        • 15 13

        • w odbyt wprowadź sobie ruch (1)

          przeszkadza ci ruch ma Grunwaldzkiej a nie będzie już przeszkadzał 300 m dalej?

          ruch trzeba zmniejszyć a nie przesuwać

          • 9 9

          • To siedź w domu. Będzie mniejszy.

            • 3 5

      • zobacz jak zmienila sie Stagiewna po zamknieciu ruchu samochodow (6)

        Co do Dolnego Miasta / Starego Przedmiescia, zwroc prosze uwage ile inwestycji aktualnie jest tam realizowanych.

        Przywracanie tej drodze statusu ulicy miejskiej, a nie trasy tranzytowej to sluszna inicjatywa. Tu mieszkaja ludzie. A tranzyt nie powinien isc przez Srodmiescie.

        • 22 4

        • (5)

          Kuźwa, na przymorzu, Żabiance i zaspie też mieszkają ludzie, a jakoś nikomu z urzędników nie zadrżała ręka, żeby skierować tam dużą cześć ruchu do gdyni.

          • 6 0

          • takze jestem przeciwnikiem budowy Drogi Zielonej w takim ksztalcie jak sie proponuje (4)

            czy kategoryczne NIE dla Drogi czewonej we Wrzeszczu.

            • 3 2

            • (3)

              Bo ponieważ? Dwie poniemieckie kamienice we wrzeszczu mają doprowadzić do zablokowania miasta? Biurowce pomiędzy Wrzeszczem i Oliwą zatkają miasto do reszty.

              • 4 1

              • Budowa drogi ekspresowej jako drogi dojazdowej do biur w centrum (niezle skomunikowanym) (2)

                jest definicja zidiocenia.

                Do pracy drogi kolego, jesli codziennie pokonujesz taka sama droge mozna jezdzic np. SKM. Albo autobusem. Albo tramwajem.

                Tu oczywiscie jest sporo do zrobienia, bo okolice Uniwersytetu nie sa skomunikowane idealnie. A moglyby. Chocby tramwaj od Chlopskiej wzdluz Kolobrzeskiej. Odpowiednie buspasy.

                A jesli chodzi o Droge Czerwona nie chodzi o 3 poniemieckie kamienice. Chodzi o blednie wydane miliardy w rozbudowe drog, ktore niewiele poprawia, a duzo popsuja. Nie mam nic przeciwko temu, aby wyburzyc te kamienice i zbudowac w ich miejsce ladniejsze i funkcjonalniejsze polskie.

                Natomiast dewastacja Wrzeszcza Droga Czerwona jest pomyslem koszmarnie zlym. Budowa tranzytowej trasy wzdluz torowisk... Genialne!

                A gdzie tam parkowac? Bo juz dzis z parkowaniem w Alchemii/ OBC/ UG jest problem.

                • 3 0

              • (1)

                Zapominasz, że biurowce, z których miasto jest tak dumne, ostatecznie rozwiążą kwestię płynności ruchu na odcinku grunwaldzkiej od wrzeszcza do oliwy. Niebawem powstaną nowe, jakbyś zapomniał.

                • 1 0

              • zapominasz, ze biurowce powstaly tam, bo jest to miejsce o bardzo duzym potencjale komunikacji publicznej

                faktem jest, ze potencjalu tego nie wykorzystuje sie i np. czy to z Zaspy czy z "moreny" dojazd jest przecietny.

                Taniej jednak i lepiej jest poprawic oferte komunikacji (chocby tramwaj wzdluz Kolobrzejskiej , duzy wezel komunikacyjny przy SKM Przymorze, rowery publiczne).

                Zabudowywac miasto w srodku, bo w wielu miejscach ciagle dziury wstydu (Dolne Miasto, Dlugie Ogrody, Mlode Miasto, Letnica, teren miedzy Wrzeszczem, Letnica i Brzeznem), poprawiac oferte komunikacji (w tym integracja biletowa), ograniczac koniecznosc duzego ruchu miedzy dzielnicami (przedszkole blisko miejsca zamieszkania, w kazdegj dzielnicy przychodnia, sklepy, poczta itp. Budowac miasto wielu miast, a nie wielkie dzielnice "sypialniane", dzielnice "biurowe" itp.)

                Mozna zrobic. Jest to trudniejsze jednak niz zmarnowanie miliarda na nowa droge i zmuszenia ludzi do spedzania w samchodzie 3h dziennie. Glupie decyzje najczesciej sa proste.

                Wybor nalezy do nas. Ja wole zwarte miasto, gdzie samochod uzywam, bo chce, a nie bo musze. A jesli uznaje, ze nie potrzebuje to spokojnie dojade wszedzie komunikacja publiczna, czy tez gdy pogoda pozwala rowerem.

                • 1 0

    • Masz chyba jakiś problem z logicznym mysleniem...... (5)

      Ta droga w obecnej formie nigdy nie powinna powstać w tym miejscu, a za opływem Motławy (co było rozważane, ale niedorozwinięci umysłowo planiści zmienili plany..). Dolne Miasto niegdyś pełne zabytków zostało porzucone i zabudowane w latach 60 tych obrzydliwymi klockami, które przez kolejne dziesięciolecia będą szpeciły tą część miasta. Potem ziemia została w latach 90 tych opchnięta za promil wartości - czego nie będę rozpisywał, wspomnę tylko, że kilka śledztw zostało umorzonych ze względu na przedawnienie......

      Obecnie wiele firm które, przez lata powykupywało tereny (często przez kilkunastu pośredników, z rąk do rąk...) stawia tam osiedla - część budynków ma jakiś styl, część to zwykła mieszkaniówka budowana najniższym kosztem - w związku z tym wzajemne koło adoracji zaplanowało zmiany charakteru tego ciągu. celem było obniżenie poziomu hałasu (wcześniej UM w d...e miał mieszkańców) oraz zapewnienie dobrego dojazdu do nowych osiedli........

      • 15 3

      • Ale przeciez jesli deweloperzy dzialaja na korzysc swoich klientow (mniejszy halas - lepsze zyski)

        to ostatecznie zyskuja mieszkancy.

        Intencja moze nie najlepsza, ale efekt porzadany :)

        • 0 1

      • (3)

        Zabytki? W Gdańsku? Toż większość to kamienice z lat 50-60tych.

        • 0 0

        • i z tego powodu mozna miec autostrade przez srodek miasta? (2)

          Po co bylo wtedy budowac POG, Tunel i Sucharskiego?

          • 0 0

          • (1)

            I z tego powodu tunel pod wisłą i wiadukt przy bałtyckiej uczynił Chłopską trasą tranzytową?

            • 0 0

            • Nie, Chlopska trasa tranzytowa uczylila niepohamowana chec korzystania z samochodu

              zawsze, wszedzie, przez kazdego.

              • 0 0

    • kolejny burak za południu kraju maja smog!! Spowodowany przez ludzi palacych śmieciami i samochody! (4)

      Wprowadzili bezpłaną konumikacje miejską bo tak miasta są zatrute spalinami i nas to tez czeka jak niezmniejszymy ruchu aut w miescie!

      • 1 2

      • Akurat Trojmiasto w wiekszosci przypadkow ma lepiej niz taki Krakow

        bo mamy morze i wiecznie u nas wieje.

        Nie zmienia to faktu, ze liczbe samochodow w miescie nalezy raczej zmniejszac, nie zwiekszac.

        • 2 0

      • (2)

        I przez niedocieplone budynki. Konserwatorzy zabytków mają fiksum-dyrdum na punkcie 100-letnich budynków, i nie pozwalają docieplać. Więc nikt przy zdrowych zmysłach nie zrezygnuje sam z tanich pieców. PECe/PGNiG puści mieszkańców takich budynków z torbami.

        • 0 0

        • po prawdzie w tych 100-letnich budynkach najczesciej pomieszczenia sa na tyle duze, ze mozna (1)

          pomyslec o ociepleniu od wewnatrz.

          Nie dorabiajmy juz tu jakiejs teorii. Od strony podworek konserwator nie ma najczesciej problemu z ociepleniem (ergo - polowa budynku jest tak docieplona).

          • 0 0

          • Dowiedz się, czemu woda może skraplać się w murze, i dlaczego ściany nie powinny przemarzać. Generalnie to masz niezły pomysł, ale szybciej i zdrowiej będzie wyburzyć od razu.

            • 0 0

  • Otworzą Nowe Forum, zacznie się płacz, że korki... (15)

    • 163 24

    • to zapraszamy do tramwaju, SKM, PR, rower i podroze piesze (12)

      nie da sie zmiescic jeszcze wiecej samochodow w centrum. Ludzie, jak chcecie to zrobic?

      • 26 29

      • Tak samo, jak wypłacać emerytury mimo, że obniżamy wiek emerytalny.

        Pomodlimy się i jakoś to będzie. Główka zbyt boli gdy się myśli.

        • 23 6

      • (10)

        Hehe, nie zapomnij o dobrym łańcuchu... A swoją drogą, od kilku dni jakoś mało rowerzystów. Widziałem jednego, ale doginał Rzeczpospolitej, mimo, że miasto kupiło mu ścieżkę nieopodal. Rowery jako środek komunikacji to fikcja w naszych warunkach.

        • 6 4

        • Kopenhaga ma bardzo podobne warunki pogodowe do Gdanska (9)

          I jakos da sie jezdzic.

          Rower nie stanie sie nigdy srodkiem lokomocji dla kazdego. Chodzi jednak o to, aby np. 20% ludzi od kwietnia do pazdziernika regularnie korzystala z roweru. Zdrowiej dla wszystkich, czesto szybciej (do 5km) i taniej. Przy okazji mniejsze korki, mniej zniszczone drogi, mniej wypadkow smiertelnych.

          Znam ludzi, ktorzy rowerem jezdza caly rok. Ja az takim zapalencem nie jestem. Ale ponad pol roku mozna spokojnie dac rade rowerem.

          Inna sprawa, ze wymaga to troche pomyslunku w planowaniu zycia. Jak ktos zamieszka na totalnym wygwizdowie, bo "15 minut obwodnica i WZ i jestes w srodmiesciu", szkoda, ze nie dodaja iz chodzi o niedzielny poranek...

          • 3 2

          • (4)

            Masz w Kopenhadze takie coś jak Morena czy Hełm? Albo trasy jak Słowackiego czy Wileńska? Nie? To może teraz zrozumiesz, że Gdańsk to nie tylko pas nadmorski. I tym się różni od Kopenhagi.

            • 4 1

            • Czy kazdy Gdanszczanin codziennie jezdzi wlasnie tam? (2)

              Znam wielu, ktorzy jednak nie.

              Wy naprawde macie tak waskie horyzonty, ze nie rozumiecie, ze pewne rozwiazania nie oznaczaja likwidacji wszystkiego innego? Chodzi o to, aby ci, ktorzy chca mieli jak. Znam ludzi czy to z "Moreny" czy to z Chelmu, ktorzy do pracy biurowej na Dolnym tarasie jezdza rowerami. I to bynajmniej nie z przyczyn finansowych.

              • 0 1

              • (1)

                Rowerem tam nie jeździ, bo nie jest sportowcem. A w "górskiej" części miasta mieszka sporo osób
                BTW, oni też finansują rowerowe fanaberie "niziołków".

                • 1 1

              • porownywales kiedys koszt budowy i utrzymania drogi, trasy tramwajowej i sciezki rowerowej?

                • 0 0

            • Hełm pewno jakiś w Kopenhadze jest

              • 0 0

          • (3)

            A drugie pół roku siedzisz na d. W domu, czy deregulujesz obciążenia komunikacji miejskiej? Rowerzyści są tym samym dla komunikacji, czym wiatraki dla energetyki.

            • 1 1

            • nie, nie sa tym samym (2)

              Po prostu wiadomo, ze zima bedzie wiecej chetnych na podroze.

              Rozumiem, ze lepiej jest caly rok wspoltworzyc korki, generowac halas i wydzielac mnostwo spalin, ktore zdrowe nie sa (nawet jesli u nas wieje zawsze to te spaliny jednak szkodza ludziom).

              Twoja logika jest piekna. "Jezdze zawsze i wszedzie samochodem, aby przypadkiem nie deregulowac komunikacji miejskiej". Czy ty tak na serio?

              • 0 0

              • (1)

                Nie, lepiej zimą, kiedy nawet spora część zmotoryzowanych rezygnuje z pojazdów, dokładać rowerzystów. Ja jestem za darmowym transportem miejskim, żeby było jasne, i podatkiem od rowerów - tak dla jasności.

                • 0 0

              • ....ale najpierw podatek od samochodu - tak dla jasnosci

                • 0 0

    • I tak będą korki i tak. Zrobisz tam 10 pasów to i tak będą stali.

      • 6 8

    • Zgadzam się. Nowe Forum da nam po #upach.

      • 4 0

  • (14)

    Dopiero będą korki. Zrobią dwa pasy, przejścia podziemne zamkną.Zebry będą co 300 metrów. To się nazywa debilizm. Coraz gorzej to wygląda.

    • 206 94

    • Gorzej dla kogo? Mieszkańca Trąbek, który musi do Matarni jechać autostradą przez miasto? (11)

      My tutaj w Gdańsku damy sobie radę.

      • 47 41

      • (1)

        Poczekaj jak się wakacje zaczną.

        • 22 11

        • akurat w wakacje jest tam mniejszy ruch niż normalnie

          • 13 5

      • (1)

        Ciagle to pitolenie o przecinaniu tkanki miejskiej... Na wsi są wąskie drogi i mały ruch. Trzeba się przeprowadzić jak miasto przeszkadza...

        • 14 21

        • No wlasnie problem polega na tym, ze tysiace ludzi uznalo, ze trzeba sie przeprowadzic na wies

          tylko, ze jakos i tak codziennie przyjezdzaja do Gdanska i oczekuja, ze gdanszczanie sfinansuja im autostrade w kazda strone.

          • 24 3

      • (6)

        dla Twojej informacji nie tylko mieszkańcy Trąbek jeżdżą tą trasą, a Gdańsk nie kończy się 100m od Twojej klatki w falowcu .... Mieszkam w Gdańsku, ba nawet można rzec w centrum Gdańska i jeżdżę codziennie tą trasą więc zwężenie drogi dotyka także mnie - a jak tramwaje przestaną być takie zatłoczone w godzinach szczytu to pomyślę o przesiadce, bo na teraz rozwija się tylko komunikacja w kierunku obrzeżny miasta i nowych dzielnic, a starsze dzielnice są poszkodowane - stojąc na przystanku widzę 3-4 tramwaje na Chełm, i 1 w kierunku Stogów zapchany niemiłosiernie ....

        • 28 11

        • (5)

          Bo na Chełmie mieszka 3-4 razy tyle osób, co na Stogach.

          Stogi - 12 tys. ludności
          Chełm - 48 tys. ludności

          Nie mówiąc o tym, że na końcu trasy tramwaju na Chełm ludzie przesiądą się na autobusy i samochody, a na Stogach co najwyżej na motorówkę do Szwecji ;)

          • 10 7

          • dziwnym trafem 3 i 4 tramwaj na Chełm wiezie powietrze ...

            • 5 6

          • KOLEJNY NIETRAFIONY PROJEKT (3)

            Co za idiotyczny projekt, spowolni to ruch nie tylko samochodów ale i komunikacji miejskiej szczególnie jeśli chodzi o tramwaje.
            Znając życie korki będą ogromne, co chwile czerwone, bo przechodzić przez pasy będzie jedna osoba. oooj tak bardzo potrzebna inwestycja, przecież przejścia podziemne są bardziej bezpieczne niż pasy gdzie jakiś idiota może z łatwością wjechać w człowieka. Porażka.
            na Chełmie mieszka więcej ludzi to prawda, ale to nie znaczy że inne dzielnice mają być zapomniane, zwłaszcza gdy na Stogi jeżdżą te stare rupiecie które już dawno powinny być w muzeum, nie rozumiem czy tam mieszkają jacyś gorsi ludzie? To znaczy że trzeba jechać 10 min dłużej do centrum bo ktoś ma taki pomysł? Płacimy tak samo podatki i chyba należy się jakieś równe traktowanie.

            • 9 1

            • skoro "znajac zycie beda korki" (2)

              to podaj znawco zycia przyklad z Gdanska, gdzie po zwezeniu drogi nagle byly wielkie korki?

              Moze Kartuska? A moze Stagiewna? A moze Wolska Polskiego? Albo Wajdeloty?

              Wszedzie tam korkow nie ma, za to jest przyjemniejsza czesc miasta.

              • 1 5

              • g*wnoburza (1)

                Gratuluje poczucia humoru w porównaniu tych ulic do Podwala Przedmiejskiego, wydaje mi się że ruch na Podwalu jest "odrobinkę" większy. Ale co ja tam wiem.

                • 0 0

              • Kartuska jest jak najbardziej trafionym porownaniem

                Po dokonczeniu W-Z (armii krajowej) Kartuska przestala pelnic role trasy tranzytowej.

                Podobnie jest tu. POG, Sucharskiego i Tunel sprawily, ze Podwale nie jest juz trasa tranzytowa. Jesli nadal jest, glupota bylo wydawac ponad 2mld zlotych na tamte drogi.

                • 1 0

    • POmudl się do Adamowicza

      • 1 13

    • To się nazywa miasto

      Przywyknij.

      • 8 6

  • Nie dla zwężenia Podwala! (1)

    Bo spotka was klątwa ze strony św. Przepustowości!

    • 175 66

    • tak dla ucywilizowania Podwala

      • 21 15

  • To jest chyba bez przemyślenia (17)

    -Bo wszędzie się drogi poszerza,a w tym przypadku się drogę zwęża

    • 178 85

    • wszedzie gdzie?

      W Kartuzach?

      • 42 18

    • Zobacz jak Wita Stwosza "poszerzyli" i ile tam teraz "korków". (2)

      • 21 6

      • albo Kartuska

        albo Stagiewna

        • 10 2

      • Wita Stwosza mogliby zaorać. Nikt by nie zauważył. To droga do nikąd. Ale.jakby ją jak kiedyś dociągnęli do.Opata, to byś zobaczył.

        • 0 0

    • (6)

      Wszędzie? A byłeś gdzieś poza swoim powiatem?
      Gdzieś w cywilizowanych miastach na świecie?
      Nie, nie wszędzie.
      Są miasta, gdzie się nawet likwiduje całe drogi w centrum i robi w tym miejscu parki.

      • 29 9

      • Poszerzac nie trzeba ale zweżać też nie (5)

        A parki gdzie sie robi? Na ulicy? Wez ty mysl typie. Nie wiadomo jaki ruch pieszych tam jest? Nie.

        • 3 10

        • (4)

          Embarcadero Freeway, San Francisco
          Cheonggyecheon, Seul
          Harbor Drive, Portland
          Park East, Milwaukee
          Rio Madrid, Madrid
          Alaskan Way, Seattle
          To na początek, żeby Ci się poszerzyły horyzonty. Typie.

          • 14 4

          • Czekaj. Najpierw musimy dojść do poziomu (3)

            rozwoju miast, ktore wymieniłeś. Mamy Pas Nadmorski i TPK. Wystarczy tej zieleni.

            • 4 11

            • czyli najpierw wydac z 10mld zlotych na nietrafione drogowe inwestycje, aby potem wydac miliard na ich likwidacje? (2)

              Trasa WZ dawniej miala swoja gospodarcza, wazna role. Dzisiaj jest Poludniowa Obwodnica, Trasa Sucharskiego i Tunel. Rola Podwala jako trasy tranzytowej sie skonczyla.

              Czas oddac te droge miastu. Kierowcy niech nie placza, bo nikt im nie pogarsza warunkow. Dla tranzytu wybudowano bardzo wiele, bardzo drogich drog dookola. To jest samo serce Srodmiescia. Moze jednak warto tu zrobic miejska aleje, a nie autostrade?

              • 4 0

              • (1)

                A dlaczego.są plany na dwupasmową na całej długości Obrońców Wybrzeża? Dlaczego podczas ostatniego remontu nie zwężono Kołobrzeskiej? Może zrobić jeden pas na Chłopskiej? To są sypialnie, a nie szlaki tranzytowe! Mieszka tu wielokrotnie więcej ludzi niż wzdłuż podwala.

                • 0 0

              • Mozna tez dac np. tramwaj

                albo buspasy.

                Wiem, niektorych przerasta takie myslenie. Czy naprawde wierzysz, ze jak w Trojmiescie zamieszka jeszcze z 200tys mieszkancow to nadal da sie rozwiazac problemy przemieszczania sie ludzi za pomoca samochodow?

                Zapraszam do wiekszych miast, gdzie juz doszli do wniosku, ze nie.

                • 0 0

    • Tu nie Moskwa (5)

      Zgodnie z najnowszym trendem jezdnia ma być jak najwęższa, nie ma wyścigów i kombinowania na który pas się ustawić. Szerokie ulice mają wyłącznie sens strategiczny, bo po bombardowaniu są w miarę przejezdne.

      • 20 7

      • ma tez sens dla ludzi, ktorych jedynym sensem zycia jest posiadanie samochodu (4)

        tylko, czy nalezy pod takich ludzi marnowac miliardy, aby nadal narzekali, ze korki.

        • 18 7

        • (3)

          Ty myślisz, że większość tych ludzi w samochodach siedzi tam dla własnej przyjemności? Jesteś tak ograniczony, czy jesteś egoistą, który zajmuje się co najwyżej samym sobą?

          • 0 2

          • Ciekawe... nazywac egoista kogos, kto potrafi zrezygnowac z wlasnej wygody (i chyba w wielu wypadkach ego) (2)

            a zatem altruista sa ci wszyscy, ktorzy koniecznie zawsze i wszedzie musza pojechac samochodem?

            Tak, to brzmi logicznie.

            • 1 0

            • (1)

              Opiekowałeś się kimś kiedykolwiek? Chciałeś zapewnić mu dobry start, lub godny koniec? Pracowałeś w kilku miejscach, bo byłeś potrzebny? Działałeś w jakiejś organizacji - za darmo - ktora coś robi dla ogółu? Czy tylko praca, tv/siłownia na dzielni, ew. Popcorn w kinie?

              • 1 1

              • bla bla bla

                Zaraz sie okazuje, ze codziennie wieziesz chore dziecko do szpitala, lodowke ze sklepu i musisz odwiezc tesciowa na lotnisko.

                prowadze bardzo aktywny tryb zycia. Posiadam samochod. Czasem uzywam. Czasem jest szybciej, czasem wygodniej, czasem lepiej.

                chodzi o to, aby myslac o przemieszczeniu sie nie zakladac, ze na pewno samochodem tylko, ze mozna jeszcze inaczej. Zaczynajac od 10 minutowego spaceru przez rower, komunikacje publiczna po samochod.

                • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane