Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy

W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.
W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. fot. Maciej Naskręt / Trojmiasto.pl

Urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, gdyż jedyna złożona oferta o 17 mln zł przekroczyła budżet. Nowy przetarg, ale dotyczący już wyłącznie przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Później realizowane będą kolejne zadania.



Czy etapowanie przebudowy Podwala Przedmiejskiego to dobry pomysł?

Zobacz wyniki (807)
W przyszłym roku ok. dwukilometrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej miał stać się placem budowy. W ramach inwestycji miało dojść do "otwarcia" pięciu skrzyżowań z:

  1. ul. Chmielną,
  2. ul. Żabi Kruk,
  3. ul. Łąkową,
  4. ul. Elbląską
  5. ul. Okopową.


Piesi zyskaliby przejścia naziemne, a kierowcy możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego i jazdę zarówno w kierunku do centrum, jak i w stronę Stogów.

Do przetargu stanęła jednak tylko jedna firma - MTM, a jej oferta niemal dwukrotnie przewyższała planowany budżet inwestycji. Wykonawca z Gdyni zażyczył sobie blisko 38 mln zł, a miasto chciało wydać niecałe 21 mln zł.

Dlatego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska unieważniła postępowanie w tej sprawie. Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg, ale będzie on dotyczył wyłącznie skrzyżowania z ul. Chmielną.

Dlaczego?

- To miejsce jest dla nas priorytetem ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego zobacz na mapie Gdańska, który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora. Zanim to nastąpi musimy przebudować skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Chmielną, żeby był dojazd do Wyspy Spichrzów - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
graf. Trojmiasto.pl
Jeśli wykonawcę uda się wyłonić na początku roku, to roboty zakończą się w połowie września 2018. Co z pozostałymi skrzyżowaniami?

- Rozważamy podzielenie zadania na kolejne etapy. Również w przyszłym roku, po przebudowie Chmielnej, otworzymy najprawdopodobniej skrzyżowanie z Łąkową, a potem następne skrzyżowania w jednym lub kilku przetargach - zapowiada Bartosiewicz.

Opinie (139) 1 zablokowana

  • To dobra decyzja Urzędu! (9)

    Jako jedyny oferent i wykonawca zażądałbym 50 milionów! Trzeba szanować publiczne pieniążki !!!

    • 37 40

    • (1)

      Tak podziela na etapy i zaplaca jeszcze wiecej.

      • 20 5

      • płacisz raty?

        to przepłacasz

        • 3 0

    • póki co to codziennie żądasz od zapracowanej matki żeby cię żywiła i nic nie dajesz w zamian (2)

      • 13 5

      • Coś ty się tak uczepił matki Jarosława i jego samego? Stary kawaler ale sam pracuje na siebie posłując! (1)

        `normalny`

        • 5 12

        • Tym bardziej powinieneś się wstydzić upośledzony nierobie

          • 5 5

    • Produkcja smogu... (3)

      Obecna moda na tworzenie nowych skrzyżowań (punktów kolizji) przeraża. Po pierwsze: projektanci powinni przy każdym nowym kolizyjnym skrzyżowaniu przewidzieć placyk na stawianie krzyży ofiarnych. Po wtóre: kolizje tworzą zatory (korki). Zatory to produkcja smogu. Czy o to chodzi tym entuzjastom, którzy zasypują tunele dla pieszych zamiast projektować w nich schody ruchome i miejsca na posterunki policji lub straży miejskiej (to na argumentacje tych, którzy mówią o wyrywaniu w tunelach torebek kobietom itp).
      Dochodzi już do absurdów. Ostatni to informacje o planowanym przejściu przez jezdnie vis a vis dworca głównego (?).
      Kochajmy smog, kochajmy - bo elektryczne auta morawika to abstrakcja na rok 2070!

      • 12 15

      • zh- wyluzuj. Zatory tworzy nadmiar samochodów w mieście (2)

        i nadmiar skłonności do korzystania z nich, nawet na krótkie odległości.

        Twój wywód jest słuszny jeśli za główny kierunek rozwoju miasta przyjąć dążenie do zaspokojenia zapotrzebowania (niektórych) mieszkańców na szybką jazdę. W godzinach szczytu w mieście jest to nie do osiągnięcia dla osób wybierających tak terenochłonny sposób poruszania się po mieście jakim jest samochód. Choćby nie wiem jak się natężał, zawsze będzie się to kończyło tkwieniem w korku bliżej lub dalej miejsca pracy.

        W obecnej sytuacji Trójmiasta jedynym sposobem poruszania się legalnie i bezpiecznie z prędkością większą niż 50 km/h jest jazda SKM - tylko taki pojazd daje szanse szybkiej jazdy po mieście (powyżej 50 km/h).

        Dobrym wariantem jest też mało terenochłonny, wystarczająco szybki pojazd miejski, nie generujący korków ani smogu: rower wspomagany elektrycznie. Proponuję go wypróbować w taki słoneczny dzień jak dzisiaj i przewietrzenie wyobraźni.

        do tezy o elektrycznych autkach nie nawiążę, sugeruję jednak poznać różnicę znaczeniową występującą między słowem abstrakcja a słowem absurd.
        Optuję za tym drugim.

        • 14 8

        • Zacznij brać leki idioto (1)

          Może jeszcze nie jest za późno. Tego bełkotu nie da się czytać, rower elektryczny, serio??

          • 6 10

          • No tak, po co jeździć szybciej i wygodniej

            Jak za pół ceny rowera można stać w korku pełnoletnim Passatem...

            • 6 1

  • (10)

    Ciekawe czemu akurat z Chmielną... ;)
    Trzeba przyznać,że Gdańsk idzie do przodu jak burza. Czy na Chmielnej ktoś już kupił te spichlerze? Odrestaurowane ładnie będą wyglądały.

    • 66 17

    • (2)

      Jak czemu? Bo tam developerzy pobudowali hotele i osiedla apartamentowcow.

      • 32 10

      • a kto miał pobudować? (1)

        Miasto z naszych podatków?

        • 20 9

        • Ale dostosowaniem ulic dojazdowych do osiedli powinni też zająć się deweloperzy. To ich interes.

          • 4 0

    • przecież piszą dlaczego (3)

      "... ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego , który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora."

      • 25 4

      • (2)

        A jaki to ma związek?

        • 7 5

        • zasadniczy

          musi być dogodny dojazd dla mieszkańców, firm, lokali gastro. i turystów o ciężarówkach na budowę nie wspomnę

          • 16 2

        • Pomyśl, to nie boli. Podpowiedź jest w artykuliku.

          • 10 1

    • masz napisane w artykule. czytać nienauczono w szkole?

      • 7 2

    • ponieważ , budyń ma po drugiej stronie mieszkania

      • 9 5

    • ZUS

      tam jest

      • 4 0

  • )

    Przebudowa tak,ale tempo nie.

    • 21 18

  • (11)

    Super sposob na jeszcze wieksze zakorkowanie miasta. A jak otoworz galerie bunkier to juz nic z miejsca nie ruszy.

    • 84 46

    • (1)

      Na rowery wsiadać leniuszki :)

      • 9 16

      • Pp co się odzywasz żebraku?

        • 3 2

    • Zdradzę ci tajemnicę... (8)

      Korki się tworzą z nadmiaru aut na ulicach.

      • 10 11

      • Być może nadmiar. Jak do nadmiaru dodasz 5 czerwonych świateł i załóżmy, że na 3 z nich (5)

        stoisz 1.5 minuty, to twój przejazd się skróci czy wydłuży myślicielu?
        Pomijam działanie tych świateł w nocy - stoją samochody bez sensu i smrodzą.

        • 14 6

        • Wydłuży się, to oczywiste (4)

          Chodzi jednak o to, żeby wydłużyć go tak bardzo, żeby po jakimś czasie ta osoba przestała tą trasą dojeżdżać autem = jednego auta mniej. Myślicielu.

          • 6 11

          • a co w zamian? (3)

            jak zwykle nic - myślicielu

            • 11 3

            • Ależ oczywiście, że jest coś w zamian (2)

              Na Podwalu przykładowo jeden pas zostanie zamieniony w buspas, więc ludzie znacznie szybciej będą mogli przejechać tą ulicą. W planach jest też dokończenie Nowej Wałowej z tunelem i tramwajem od północnej strony Śródmieścia.

              • 1 5

              • (1)

                Jest już buspas w stronę centrum i działa dobrze. W stronę elbląskiej nie jest potrzebny bo tam się nigdy nie korkuje. Jedynie korkuję się na czerwonym świetle przy chmielnej bo zrobili prowizorkę, zwężenie z 3 pasów na 2.

                Irytują mnie te planowane debilne przejścia naziemne. Rozumiem że wielopasmowa jezdnia "rozcina" miasto, ale są też inne opcje. Przy dworcu głównym widziałbym jezdnie puszczoną dołem tunelem. Z góry wielki plac a na środku przystanek tramwajowy.

                • 1 1

              • Powodzenia w kopaniu tunelu od Huciska pod kanałem Raduni!

                • 1 0

      • (1)

        Chyba tym na rowerkach wiatr wywiał rozum.

        • 12 8

        • Nie mógł wywiać czegoś, czego nigdy nie było.

          • 5 0

  • Uuuuu a tak hejtowali Gdynię za przetarg na autobusy z wyższymi o 15% cenami niż założono (1)

    scurek i scurek tam ciągle ktoś wpisywał

    • 14 26

    • trollu co ty porownujesz? ile szczur ci płaci za pisanie tych bzdur?

      • 2 4

  • to juz 4-ty art z zapowiedziami, z ktorych nic nie wyniklo (5)

    zweryfikuje sie jak sie zobaczy

    • 38 4

    • nie chcą dawać mieszkań :( (2)

      więc prace nie ruszają

      • 1 4

      • Dobrze że wille na Żuliborzu dawali... (1)

        • 4 1

        • Ten znowu nie wziął leków

          • 0 0

    • Eee, i będzie dalej tak jak było

      Szkoda mówić, ile można?

      • 1 0

    • A co z poruszaną niejednokrotnie zabudową Podwala?

      • 1 1

  • wina PIS (7)

    za platformy by to ogarnęli w miesiąc

    • 29 38

    • Nawet w tydzień!

      Zakupy dla wojska też robiliśmy szybko i na serio a nie tak jak teraz robiąc wyłącznie zapowiedzi !!!

      • 7 8

    • za platformy pieniądze by się szybko znalazły a potem znikły (5)

      a rzeczniczka rządu rudzielca na pytanie co się stało z kasą by powiedziała że jest zdziwiona pytaniem

      • 11 5

      • Bredzisz! Tak jak twoi towarzysze o dronach i autach elektrycznych i kosmicznych technologiach! (4)

        • 4 10

        • troll-debil sąsiad tuska (3)

          • 8 3

          • troll-debil sąsiad kaczyńskiego (2)

            • 3 8

            • milcz judaszu (1)

              a ty za ile unijnych srebrników byś sprzedał Polskę ?

              • 5 3

              • Za trzydziesci

                • 1 2

  • (3)

    I zamiast zrobić to w rok to przez te rąb**e etapy będą to grzebać 5 lat.

    • 45 8

    • i pięć lat utrudnień na Podwalu (1)

      • 7 1

      • juz jest 3 lata

        za komuny bylo szybciej

        • 3 0

    • Więcej etapów to więcej roboty. Można się więcej i dłużej nachapać rozbijając robotę na części.

      • 1 0

  • WALCIE SIĘ (9)

    przebudowa tylko dla deweloperów?

    Łąkowa czeka na skrzyżowanie!!

    • 70 20

    • po co (4)

      żebyś mógł spacerówką na skup złomu wygodniej dojechać ?

      • 10 13

      • Łąkowa przed otwarciem podwala w tej formie (3)

        to była wzorowa ulica, pełna życia, jeździł tramwaj, było dużo drzew, wszystko zadbane

        teraz to obraz nędzy i rozpaczy (po stronie Akademii), a wyremontowana cześć z daleka wygląda ładnie, ale jeszcze 15 lat minie, zanim będzie chociaż ułamek świetności dawnej

        nie wspominając już o tym, że przeprowadzony remont jest marnej jakości i nawierzchnia kruszy się nieustannie

        za 5 lat nic z tej ulicy nie zostanie

        • 16 1

        • nareszcie wyprowadzi się patologia (1)

          a świetność tej ulicy to była przed wojną, bo później to tylko strach tam było chodzić

          • 1 7

          • Patologia to jest na wysokich szczeblach PO i tzw. elit biznesu. Kradzieże malwersacja , łapówkarstwo.

            • 4 0

        • należy podziękować mendom budującym lpp za zniszczenia i syf na łąkowej

          • 3 4

    • dla deweloperów ??? (2)

      nie dla deweloperów tylko dla mieszkańców
      deweloperzy nie mieszkają na tych nowych osiedlach tylko mieszkańcy gdańska i to dla nich są robione drogi

      • 6 6

      • Mieszkam w okolicy tych "osiedli" i mieszkańców jest garstka. Większość to turyści.

        • 8 0

      • Jakich mieszkańców Gdańska? Staja sie nimi dopiero po zakupie mieszkania a więc robi sie to dla deweloperów.

        • 4 0

    • dla deweloperów ?

      Przecież nie deweloperzy tam będą mieszkać

      • 0 0

  • chory pomysł (8)

    tym tokiem rozumowania to pozamykajmy inne ciągi komunikacyjne w centrum miasta jak Armii Krajowej Grunwaldzka AL.Zwycięstwa , ciekawe do czego to doprowadzi, argument bo dzieli tkankę miasta na pół to żaden argument, czemu w takim razie zbudowali tunel przed urzędem okolice Toruńskiej i Traktu św Wojciecha???? bo bezpieczniej szybciej i bezkolizyjnie tyle w temacie!!

    • 90 42

    • Bo przy urzędzie deweloperzy nic nie stawiają,

      więc za przebudowę pod ich dyktando żadne mieszkanie za bezcen nie wpadnie...

      • 13 4

    • psy szczekają (5)

      karawana jedzie dalej

      ja się bardzo cieszę, moja droga do pracy będzie o wiele bardziej atrakcyjna

      w tych tunelach regularnie można się natknąć na szczochy, butelki po alkoholu a nawet ludzkie odchody

      jedynie tunel koło chmielnej jest (w sezonie) bardzo często myty i sprzątamy, żeby turyści z 4 gwiazdkowego hotelu w takimi syfie nie chodzili, jak zwykli mieszkańcy na rynek na Elbląskiej, albo w stronę Łąkowej.

      • 18 11

      • (4)

        tunel przy ulicy Żabki Kruk jest albo często sprzątany albo element nie sika tam/pozostawia śmieci, zawsze jest czysto, nie śmierdzi, nie wiem o co całe halo, praktycznie 2-3 razy w tygodniu korzystam z tuneli pod Podwalem i nie zauważyłem tego o czym piszesz.
        Piszesz, że droga będzie bardziej atrakcyjna - owszem, będziesz czekał na zielone światło bez względu na to czy będzie padał deszcz, śnieg czy będzie wichura, oczywiście będą mądrale na czerwonym przebiegać - atrakcje zapewnione.

        • 13 10

        • Tuneli nie mają zamykać, więc masz co płakać nad światłami. A przynamniej coraz starsze społeczeństwo (3)

          nie będzie musiało ganiać po schodach. Pożyjesz - zrozumiesz. Choć większość Polaków myślenie o innych przerasta.

          • 9 11

          • z tego co pamiętam (czytałem o tym jakiś czas temu) miasto chce/chciało zasypać tunele? Może coś się zmieniło. Absolutnie jestem ZA ułatwianiem życia emerytom ale rozsądnie. Często widuje starsze osoby, które np. nie nadążają na światłach (źle ustawione, za krótko) i oczywiście ZDiZ tego nie poprawił i nie poprawi. Zatem jaki to ma sens? Sens mają np. windy, które ułatwią BEZPIECZNE pokonanie drogi przez starszych jak i inwalidów.

            • 7 4

          • Dal starszej osoby zdecydowanie bezpieczniej tunelem.

            • 10 6

          • Stare dziady wystarczy że będą miały dobry transport na rynek do apteki o przychodni

            • 0 1

    • Motława też dzieli tkankę miejską na pół....

      A może by zasypać ?
      A trochę poważniej. Są w mieście miejsca mało atrakcyjne, gdzie nikt po prostu nie chodzi.
      Żadne tunele nie utrudniają dojścia do takich ulic jak Wałowa, Grobla Angielska czy Siennicka
      A nikt tam nie chodzi... bo nic ciekawego tam nie ma.

      • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane