Fakty i opinie

stat

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy

W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.
W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. fot. Maciej Naskręt / Trojmiasto.pl

Urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, gdyż jedyna złożona oferta o 17 mln zł przekroczyła budżet. Nowy przetarg, ale dotyczący już wyłącznie przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Później realizowane będą kolejne zadania.



Czy etapowanie przebudowy Podwala Przedmiejskiego to dobry pomysł?

tak, skoro nie da się tego zrobić inaczej 47%
nie, to musi być zrealizowane za jednym zamachem 28%
nie, zachodzi obawa, że kolejne skrzyżowania nie zostaną otwarte 25%
zakończona Łącznie głosów: 807
W przyszłym roku ok. dwukilometrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej miał stać się placem budowy. W ramach inwestycji miało dojść do "otwarcia" pięciu skrzyżowań z:


  1. ul. Chmielną,

  2. ul. Żabi Kruk,

  3. ul. Łąkową,

  4. ul. Elbląską

  5. ul. Okopową.


Piesi zyskaliby przejścia naziemne, a kierowcy możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego i jazdę zarówno w kierunku do centrum, jak i w stronę Stogów.

Do przetargu stanęła jednak tylko jedna firma - MTM, a jej oferta niemal dwukrotnie przewyższała planowany budżet inwestycji. Wykonawca z Gdyni zażyczył sobie blisko 38 mln zł, a miasto chciało wydać niecałe 21 mln zł.

Dlatego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska unieważniła postępowanie w tej sprawie. Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg, ale będzie on dotyczył wyłącznie skrzyżowania z ul. Chmielną.

Dlaczego?

- To miejsce jest dla nas priorytetem ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego zobacz na mapie Gdańska, który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora. Zanim to nastąpi musimy przebudować skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Chmielną, żeby był dojazd do Wyspy Spichrzów - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
graf. Trojmiasto.pl
Jeśli wykonawcę uda się wyłonić na początku roku, to roboty zakończą się w połowie września 2018. Co z pozostałymi skrzyżowaniami?

- Rozważamy podzielenie zadania na kolejne etapy. Również w przyszłym roku, po przebudowie Chmielnej, otworzymy najprawdopodobniej skrzyżowanie z Łąkową, a potem następne skrzyżowania w jednym lub kilku przetargach - zapowiada Bartosiewicz.

Opinie (139) 1 zablokowana

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

STOP Hejt! Przemyśl swoją opinię

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.