- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (164 opinie)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (113 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (177 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (89 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (68 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (450 opinii)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy
Urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań w ciągu Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku, gdyż jedyna złożona oferta o 17 mln zł przekroczyła budżet. Nowy przetarg, ale dotyczący już wyłącznie przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną , zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Później realizowane będą kolejne zadania.
- ul. Chmielną,
- ul. Żabi Kruk,
- ul. Łąkową,
- ul. Elbląską
- ul. Okopową.
Piesi zyskaliby przejścia naziemne, a kierowcy możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego i jazdę zarówno w kierunku do centrum, jak i w stronę Stogów.
Do przetargu stanęła jednak tylko jedna firma - MTM, a jej oferta niemal dwukrotnie przewyższała planowany budżet inwestycji. Wykonawca z Gdyni zażyczył sobie blisko 38 mln zł, a miasto chciało wydać niecałe 21 mln zł.
Dlatego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska unieważniła postępowanie w tej sprawie. Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg, ale będzie on dotyczył wyłącznie skrzyżowania z ul. Chmielną.
Dlaczego?
- To miejsce jest dla nas priorytetem ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego , który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora. Zanim to nastąpi musimy przebudować skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Chmielną, żeby był dojazd do Wyspy Spichrzów - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Jeśli wykonawcę uda się wyłonić na początku roku, to roboty zakończą się w połowie września 2018. Co z pozostałymi skrzyżowaniami?
- Rozważamy podzielenie zadania na kolejne etapy. Również w przyszłym roku, po przebudowie Chmielnej, otworzymy najprawdopodobniej skrzyżowanie z Łąkową, a potem następne skrzyżowania w jednym lub kilku przetargach - zapowiada Bartosiewicz.
Opinie (139) 1 zablokowana
-
2017-12-18 12:01
WALCIE SIĘ (9)
przebudowa tylko dla deweloperów?
Łąkowa czeka na skrzyżowanie!!- 70 20
-
2017-12-20 11:51
dla deweloperów ?
Przecież nie deweloperzy tam będą mieszkać
- 0 0
-
2017-12-18 13:18
dla deweloperów ??? (2)
nie dla deweloperów tylko dla mieszkańców
deweloperzy nie mieszkają na tych nowych osiedlach tylko mieszkańcy gdańska i to dla nich są robione drogi- 6 6
-
2017-12-19 00:59
Jakich mieszkańców Gdańska? Staja sie nimi dopiero po zakupie mieszkania a więc robi sie to dla deweloperów.
- 4 0
-
2017-12-18 14:24
Mieszkam w okolicy tych "osiedli" i mieszkańców jest garstka. Większość to turyści.
- 8 0
-
2017-12-18 12:20
po co (4)
żebyś mógł spacerówką na skup złomu wygodniej dojechać ?
- 10 13
-
2017-12-18 12:26
Łąkowa przed otwarciem podwala w tej formie (3)
to była wzorowa ulica, pełna życia, jeździł tramwaj, było dużo drzew, wszystko zadbane
teraz to obraz nędzy i rozpaczy (po stronie Akademii), a wyremontowana cześć z daleka wygląda ładnie, ale jeszcze 15 lat minie, zanim będzie chociaż ułamek świetności dawnej
nie wspominając już o tym, że przeprowadzony remont jest marnej jakości i nawierzchnia kruszy się nieustannie
za 5 lat nic z tej ulicy nie zostanie- 16 1
-
2017-12-18 13:15
nareszcie wyprowadzi się patologia (1)
a świetność tej ulicy to była przed wojną, bo później to tylko strach tam było chodzić
- 1 7
-
2017-12-19 00:58
Patologia to jest na wysokich szczeblach PO i tzw. elit biznesu. Kradzieże malwersacja , łapówkarstwo.
- 4 0
-
2017-12-18 13:18
należy podziękować mendom budującym lpp za zniszczenia i syf na łąkowej
- 3 4
-
2017-12-19 10:00
A może by tak rozebrać i przenieść tu dopiero co zbudowany wielopiętrowy parking z ul. Jana z Kolna.
Tysiące chętnych do zwiedzania ECS miało się bić o wolne miejsce a tu puchy. Dziesięć samochodów, z tego trzy ochrony obiektu.- 6 0
-
2017-12-19 08:03
Pieniazki wprawdzie z nieba nie leca ... (1)
... ale przebudowe Podwala Przedmiejskiego nalezy na miare mozliwosci jak najszybciej rozpoczac i przez kolejne lata krok po kroku systematycznie kontynuowac . Odkladanie tej inwestycji byloby godzeniem sie na podzial Gdanska na Starowke i to gorsze Dolne Miasto .
- 2 4
-
2017-12-19 08:30
... a moze by rozpoczac od zlikwidowania tej koszmarnej , prawie nie obciazonej ruchem samochodowym , estakady . Toz to betonowy szpecocy okolice zawalidroga .
- 1 1
-
2017-12-19 05:33
Oby nie grzebali się tak długo jak na Chłopskiej...
- 4 0
-
2017-12-18 11:47
(11)
Super sposob na jeszcze wieksze zakorkowanie miasta. A jak otoworz galerie bunkier to juz nic z miejsca nie ruszy.
- 84 46
-
2017-12-18 13:47
Zdradzę ci tajemnicę... (8)
Korki się tworzą z nadmiaru aut na ulicach.
- 10 11
-
2017-12-18 14:23
Być może nadmiar. Jak do nadmiaru dodasz 5 czerwonych świateł i załóżmy, że na 3 z nich (5)
stoisz 1.5 minuty, to twój przejazd się skróci czy wydłuży myślicielu?
Pomijam działanie tych świateł w nocy - stoją samochody bez sensu i smrodzą.- 14 6
-
2017-12-18 15:06
Wydłuży się, to oczywiste (4)
Chodzi jednak o to, żeby wydłużyć go tak bardzo, żeby po jakimś czasie ta osoba przestała tą trasą dojeżdżać autem = jednego auta mniej. Myślicielu.
- 6 11
-
2017-12-18 16:31
a co w zamian? (3)
jak zwykle nic - myślicielu
- 11 3
-
2017-12-18 21:22
Ależ oczywiście, że jest coś w zamian (2)
Na Podwalu przykładowo jeden pas zostanie zamieniony w buspas, więc ludzie znacznie szybciej będą mogli przejechać tą ulicą. W planach jest też dokończenie Nowej Wałowej z tunelem i tramwajem od północnej strony Śródmieścia.
- 1 5
-
2017-12-19 00:41
(1)
Jest już buspas w stronę centrum i działa dobrze. W stronę elbląskiej nie jest potrzebny bo tam się nigdy nie korkuje. Jedynie korkuję się na czerwonym świetle przy chmielnej bo zrobili prowizorkę, zwężenie z 3 pasów na 2.
Irytują mnie te planowane debilne przejścia naziemne. Rozumiem że wielopasmowa jezdnia "rozcina" miasto, ale są też inne opcje. Przy dworcu głównym widziałbym jezdnie puszczoną dołem tunelem. Z góry wielki plac a na środku przystanek tramwajowy.- 1 1
-
2017-12-19 01:11
Powodzenia w kopaniu tunelu od Huciska pod kanałem Raduni!
- 1 0
-
2017-12-18 14:59
(1)
Chyba tym na rowerkach wiatr wywiał rozum.
- 12 8
-
2017-12-18 19:04
Nie mógł wywiać czegoś, czego nigdy nie było.
- 5 0
-
2017-12-18 13:32
(1)
Na rowery wsiadać leniuszki :)
- 9 16
-
2017-12-18 18:49
Pp co się odzywasz żebraku?
- 3 2
-
2017-12-19 01:07
A ja wole Gdansk takim jaki byl 40 lat temu.
Teraz to sztuczny twor dla tueysrow. Oni pokręcą sie kilka dni i wyjeżdżają.Zwykli ludzie nie chosza codziennie do kawiarni, teatru, muzeum. Bo po pierwsze maja dzień zajęty pracą a po drugie w nadmiarze to wszystko nudne.
- 5 3
-
2017-12-19 01:02
Powinni zbudowac kladki
I wyposażyć wejście w elektryczne schody. Wilk syty i owca zadowolona.
- 5 0
-
2017-12-18 11:47
(10)
Ciekawe czemu akurat z Chmielną... ;)
Trzeba przyznać,że Gdańsk idzie do przodu jak burza. Czy na Chmielnej ktoś już kupił te spichlerze? Odrestaurowane ładnie będą wyglądały.- 66 17
-
2017-12-18 11:48
(2)
Jak czemu? Bo tam developerzy pobudowali hotele i osiedla apartamentowcow.
- 32 10
-
2017-12-18 12:05
a kto miał pobudować? (1)
Miasto z naszych podatków?
- 20 9
-
2017-12-19 00:54
Ale dostosowaniem ulic dojazdowych do osiedli powinni też zająć się deweloperzy. To ich interes.
- 4 0
-
2017-12-18 15:10
ZUS
tam jest
- 4 0
-
2017-12-18 14:54
ponieważ , budyń ma po drugiej stronie mieszkania
- 9 5
-
2017-12-18 12:03
przecież piszą dlaczego (3)
"... ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego , który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora."
- 25 4
-
2017-12-18 12:05
(2)
A jaki to ma związek?
- 7 5
-
2017-12-18 13:26
Pomyśl, to nie boli. Podpowiedź jest w artykuliku.
- 10 1
-
2017-12-18 13:10
zasadniczy
musi być dogodny dojazd dla mieszkańców, firm, lokali gastro. i turystów o ciężarówkach na budowę nie wspomnę
- 16 2
-
2017-12-18 12:19
masz napisane w artykule. czytać nienauczono w szkole?
- 7 2
-
2017-12-19 00:51
Miasto chce sfinansować prace aby
dewelperom wzrosla mozliwosc zabudowania blokami tej części miasta. Ciekawe czy pobierze opłatę adiacencką, pewnie nie bo Budyn stracił by w oczach deweloperow i posłaliby go na zieloną trawkę.
- 5 1
-
2017-12-18 12:00
(3)
I zamiast zrobić to w rok to przez te rąb**e etapy będą to grzebać 5 lat.
- 45 8
-
2017-12-19 00:43
Więcej etapów to więcej roboty. Można się więcej i dłużej nachapać rozbijając robotę na części.
- 1 0
-
2017-12-18 13:12
i pięć lat utrudnień na Podwalu (1)
- 7 1
-
2017-12-18 13:37
juz jest 3 lata
za komuny bylo szybciej
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.