• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy

Michał Brancewicz
18 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną. W pierwszej kolejności przebudowane zostanie jedynie skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.

Urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań w ciągu Podwala Przedmiejskiego zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku, gdyż jedyna złożona oferta o 17 mln zł przekroczyła budżet. Nowy przetarg, ale dotyczący już wyłącznie przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną zobacz na mapie Gdańska, zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Później realizowane będą kolejne zadania.



Czy etapowanie przebudowy Podwala Przedmiejskiego to dobry pomysł?

W przyszłym roku ok. dwukilometrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej miał stać się placem budowy. W ramach inwestycji miało dojść do "otwarcia" pięciu skrzyżowań z:

  1. ul. Chmielną,
  2. ul. Żabi Kruk,
  3. ul. Łąkową,
  4. ul. Elbląską
  5. ul. Okopową.


Piesi zyskaliby przejścia naziemne, a kierowcy możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego i jazdę zarówno w kierunku do centrum, jak i w stronę Stogów.

Do przetargu stanęła jednak tylko jedna firma - MTM, a jej oferta niemal dwukrotnie przewyższała planowany budżet inwestycji. Wykonawca z Gdyni zażyczył sobie blisko 38 mln zł, a miasto chciało wydać niecałe 21 mln zł.

Dlatego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska unieważniła postępowanie w tej sprawie. Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg, ale będzie on dotyczył wyłącznie skrzyżowania z ul. Chmielną.

Dlaczego?

- To miejsce jest dla nas priorytetem ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego zobacz na mapie Gdańska, który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora. Zanim to nastąpi musimy przebudować skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Chmielną, żeby był dojazd do Wyspy Spichrzów - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Jeśli wykonawcę uda się wyłonić na początku roku, to roboty zakończą się w połowie września 2018. Co z pozostałymi skrzyżowaniami?

- Rozważamy podzielenie zadania na kolejne etapy. Również w przyszłym roku, po przebudowie Chmielnej, otworzymy najprawdopodobniej skrzyżowanie z Łąkową, a potem następne skrzyżowania w jednym lub kilku przetargach - zapowiada Bartosiewicz.

Opinie (139) 1 zablokowana

  • Podwale wywalić za Główne i Dolne Miasto.

    Nie wydawać pieniędzy, tylko oszczędzać na inny trakt komunikacyjny. Połączyć przecznicami do Podwala (czyli do Ogarnej i Długiej) Główne z Dolnym Miastem.

    • 3 3

  • Może będzie czas na ponowne przemyślenie, oby nie było za póżno

    Przebudowa związana z otwarciem skrzyżowań i przejść naziemnych, zmniejszenie ilości pasów , ograniczenie szerokości tych pasów, wprowadzenie rowerów na jezdnię to wielki bład. Fachowcy z Politechniki Gdańskiej pod kierownictwem prof. Kazimierza J.dokonali w opracowaniu oceny skutków takiej przebudowy. Z opracowania obejmującego również symulację ruchową wynika jednoznacznie że ulica Podwale Przedmiejskie po prostu stanie.Nikt nie bierze pod uwagę tego opracowania, pomimo,że chyba wszyscy a przynajmniej większość decydentów o tym wie doskonale.Opracowanie nie uwzględniało wpływu na ruch drogowy budowanej w pobliżu Galerii.Jakie znaczenie ma złudny pomysł o korzyściach z połączenia Dolnego Miasta wobec korków, straconego czasu, wdychania spalin samochodowych, stresu kierowców. Ludzie opamiętajcie się. Nikt nikogo nie zmusi do korzystania z niewydolnej komunikacji miejskiej czy jazdy rowerem. Co na to inżynieria z Politechniki, może należałoby ich zapytać Redaktorze.

    • 8 0

  • A miało zniknąć

    A jeszcze kilka lat temu Budyń głosił ideę ponownego scalenia Dolnego i Głównego Miasta w jedno ciało. No, ale przecież galeria potrzebuje autostrady, więc lipa.
    Jeszcze tylko bramek brakuje.

    • 3 2

  • Miasto chce sfinansować prace aby

    dewelperom wzrosla mozliwosc zabudowania blokami tej części miasta. Ciekawe czy pobierze opłatę adiacencką, pewnie nie bo Budyn stracił by w oczach deweloperow i posłaliby go na zieloną trawkę.

    • 5 1

  • Powinni zbudowac kladki

    I wyposażyć wejście w elektryczne schody. Wilk syty i owca zadowolona.

    • 5 0

  • A ja wole Gdansk takim jaki byl 40 lat temu.

    Teraz to sztuczny twor dla tueysrow. Oni pokręcą sie kilka dni i wyjeżdżają.Zwykli ludzie nie chosza codziennie do kawiarni, teatru, muzeum. Bo po pierwsze maja dzień zajęty pracą a po drugie w nadmiarze to wszystko nudne.

    • 5 3

  • Oby nie grzebali się tak długo jak na Chłopskiej...

    • 4 0

  • Pieniazki wprawdzie z nieba nie leca ... (1)

    ... ale przebudowe Podwala Przedmiejskiego nalezy na miare mozliwosci jak najszybciej rozpoczac i przez kolejne lata krok po kroku systematycznie kontynuowac . Odkladanie tej inwestycji byloby godzeniem sie na podzial Gdanska na Starowke i to gorsze Dolne Miasto .

    • 2 4

    • ... a moze by rozpoczac od zlikwidowania tej koszmarnej , prawie nie obciazonej ruchem samochodowym , estakady . Toz to betonowy szpecocy okolice zawalidroga .

      • 1 1

  • A może by tak rozebrać i przenieść tu dopiero co zbudowany wielopiętrowy parking z ul. Jana z Kolna.
    Tysiące chętnych do zwiedzania ECS miało się bić o wolne miejsce a tu puchy. Dziesięć samochodów, z tego trzy ochrony obiektu.

    • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane