- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (411 opinii)
- 2 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (78 opinii)
- 3 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (246 opinii)
- 4 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (92 opinie)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (166 opinii)
- 6 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (297 opinii)
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego zbyt droga. Projekt podzielony na etapy
Urzędnicy unieważnili przetarg na przebudowę pięciu skrzyżowań w ciągu Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku, gdyż jedyna złożona oferta o 17 mln zł przekroczyła budżet. Nowy przetarg, ale dotyczący już wyłącznie przebudowy skrzyżowania z ul. Chmielną , zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Później realizowane będą kolejne zadania.
- ul. Chmielną,
- ul. Żabi Kruk,
- ul. Łąkową,
- ul. Elbląską
- ul. Okopową.
Piesi zyskaliby przejścia naziemne, a kierowcy możliwość przecinania Podwala Przedmiejskiego i jazdę zarówno w kierunku do centrum, jak i w stronę Stogów.
Do przetargu stanęła jednak tylko jedna firma - MTM, a jej oferta niemal dwukrotnie przewyższała planowany budżet inwestycji. Wykonawca z Gdyni zażyczył sobie blisko 38 mln zł, a miasto chciało wydać niecałe 21 mln zł.
Dlatego Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska unieważniła postępowanie w tej sprawie. Jeszcze w tym tygodniu ma zostać ogłoszony nowy przetarg, ale będzie on dotyczył wyłącznie skrzyżowania z ul. Chmielną.
Dlaczego?
- To miejsce jest dla nas priorytetem ze względu na planowane zamknięcie mostu Stągiewnego , który będzie przebudowywany przez prywatnego inwestora. Zanim to nastąpi musimy przebudować skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Chmielną, żeby był dojazd do Wyspy Spichrzów - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef DRMG.
Jeśli wykonawcę uda się wyłonić na początku roku, to roboty zakończą się w połowie września 2018. Co z pozostałymi skrzyżowaniami?
- Rozważamy podzielenie zadania na kolejne etapy. Również w przyszłym roku, po przebudowie Chmielnej, otworzymy najprawdopodobniej skrzyżowanie z Łąkową, a potem następne skrzyżowania w jednym lub kilku przetargach - zapowiada Bartosiewicz.
Opinie (139) 1 zablokowana
-
2017-12-18 20:46
Podwale wywalić za Główne i Dolne Miasto.
Nie wydawać pieniędzy, tylko oszczędzać na inny trakt komunikacyjny. Połączyć przecznicami do Podwala (czyli do Ogarnej i Długiej) Główne z Dolnym Miastem.
- 3 3
-
2017-12-18 22:09
Może będzie czas na ponowne przemyślenie, oby nie było za póżno
Przebudowa związana z otwarciem skrzyżowań i przejść naziemnych, zmniejszenie ilości pasów , ograniczenie szerokości tych pasów, wprowadzenie rowerów na jezdnię to wielki bład. Fachowcy z Politechniki Gdańskiej pod kierownictwem prof. Kazimierza J.dokonali w opracowaniu oceny skutków takiej przebudowy. Z opracowania obejmującego również symulację ruchową wynika jednoznacznie że ulica Podwale Przedmiejskie po prostu stanie.Nikt nie bierze pod uwagę tego opracowania, pomimo,że chyba wszyscy a przynajmniej większość decydentów o tym wie doskonale.Opracowanie nie uwzględniało wpływu na ruch drogowy budowanej w pobliżu Galerii.Jakie znaczenie ma złudny pomysł o korzyściach z połączenia Dolnego Miasta wobec korków, straconego czasu, wdychania spalin samochodowych, stresu kierowców. Ludzie opamiętajcie się. Nikt nikogo nie zmusi do korzystania z niewydolnej komunikacji miejskiej czy jazdy rowerem. Co na to inżynieria z Politechniki, może należałoby ich zapytać Redaktorze.
- 8 0
-
2017-12-18 22:50
A miało zniknąć
A jeszcze kilka lat temu Budyń głosił ideę ponownego scalenia Dolnego i Głównego Miasta w jedno ciało. No, ale przecież galeria potrzebuje autostrady, więc lipa.
Jeszcze tylko bramek brakuje.- 3 2
-
2017-12-19 00:51
Miasto chce sfinansować prace aby
dewelperom wzrosla mozliwosc zabudowania blokami tej części miasta. Ciekawe czy pobierze opłatę adiacencką, pewnie nie bo Budyn stracił by w oczach deweloperow i posłaliby go na zieloną trawkę.
- 5 1
-
2017-12-19 01:02
Powinni zbudowac kladki
I wyposażyć wejście w elektryczne schody. Wilk syty i owca zadowolona.
- 5 0
-
2017-12-19 01:07
A ja wole Gdansk takim jaki byl 40 lat temu.
Teraz to sztuczny twor dla tueysrow. Oni pokręcą sie kilka dni i wyjeżdżają.Zwykli ludzie nie chosza codziennie do kawiarni, teatru, muzeum. Bo po pierwsze maja dzień zajęty pracą a po drugie w nadmiarze to wszystko nudne.
- 5 3
-
2017-12-19 05:33
Oby nie grzebali się tak długo jak na Chłopskiej...
- 4 0
-
2017-12-19 08:03
Pieniazki wprawdzie z nieba nie leca ... (1)
... ale przebudowe Podwala Przedmiejskiego nalezy na miare mozliwosci jak najszybciej rozpoczac i przez kolejne lata krok po kroku systematycznie kontynuowac . Odkladanie tej inwestycji byloby godzeniem sie na podzial Gdanska na Starowke i to gorsze Dolne Miasto .
- 2 4
-
2017-12-19 08:30
... a moze by rozpoczac od zlikwidowania tej koszmarnej , prawie nie obciazonej ruchem samochodowym , estakady . Toz to betonowy szpecocy okolice zawalidroga .
- 1 1
-
2017-12-19 10:00
A może by tak rozebrać i przenieść tu dopiero co zbudowany wielopiętrowy parking z ul. Jana z Kolna.
Tysiące chętnych do zwiedzania ECS miało się bić o wolne miejsce a tu puchy. Dziesięć samochodów, z tego trzy ochrony obiektu.- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.