• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato

Michał Brancewicz
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku. W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku.

W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.



Jak wolisz przechodzić przez jezdnię?

Jesienią zeszłego roku zakończyła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim, na wysokości ul. Chmielnej. Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia, poprzez zwężenie jezdni Podwala, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł



Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.

W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:

  1. MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.

Urzędnicy czekają na ZRID



- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.

To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.

W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.

Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Opinie (244) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • nie wierzę... (1)

    kretyni d**ile idioci.......produkcja korków w tym mieście ma się coraz lepiej....wybudowali tunel za miliony żeby odkorkować miasto a teraz wydają kolejne miliony na zakorkowanie go kolejnymi i**otycznymi przejściami....brawo dla i**otów

    • 21 4

    • Errata

      Tunel kosztował miliard, prawie tyle co stadion.

      • 0 0

  • Brawo! (4)

    Dość miasta dla samochodów

    • 19 24

    • Ależ to właśnie jest miasto. Gdyby były traktory, konie i rowery, byłaby wieś.

      • 0 0

    • Miasto jest dla samochodów

      Na wsi ich nie ma, więc jeśli ci przeszkadzają, to masz wybór.

      • 0 0

    • dzban jesteś i tyle

      • 2 1

    • Obawiam się, że po tej przebudowie będziesz miał całe miasto stojących i smrodzących samochodów.

      • 10 1

  • Super (2)

    I tak powinno być. Pieszy to nie szczur, żeby po kanałach chodzić.

    • 9 26

    • Ale zaglądać sąsiadowi w talerz już może.

      • 0 0

    • Powiedz to tym którzy udają się na pociąg

      • 2 1

  • Bez sensu to nie powinno nigdy powstać (1)

    Bez sensu

    • 3 3

    • Tego nikt o zdrowych zmysłach nie powinien podpisać.

      • 0 0

  • Gdzie moda panią... (8)

    tam rozum sługą...

    i**otyczne pomysły demagogów przeświadczonych o słuszności swoich idei już wielokrotnie dały sie ludzkości we znaki. I ta "słuszność" oparta jest jedynie na przeświadczeniu, że reszta musi (!!!) się dostosować.
    Ano nie musi a wymuszenia tworzą opresyjność rzeczywistości, która powoduje, że prędzej czy później demagog dostaje kopa tam, gdzie mu sie to należy... Tylko że zwykle zdąży naszkodzić...

    Proszę przyjąć do wiadomości, że czas w miejscu nie stoi i może wybudowano trochę dróg ale rola WZ dla Podwala nadal jest kluczowa. Po prostu, potrzeby wzrosły.

    • 32 10

    • Czyje potrzeby wzrosły ? Kierowców GDA, NE i GDN ? Przecież podwalem, oprócz ludzi z Dolnego, jeżdżą głównie auta ościennych gmi (4)

      Będą raptem 60 sekund w domu później. Chcą być szybciej? Może niech znajdą pracę u siebie albo dojadą komunikacją publiczną.

      • 3 9

      • Najłatwiej dysponować cudzym czasem i pieniędzmi.

        • 0 0

      • a to nie ludzie? (2)

        Może rogatki ustaw i myto pobieraj?
        Ludzie jeżdżą, bo muszą a nie dla swojej przyjemności. Daj im inną możliwość sprawnej komunikacji a sami zrezygnują z obecnych przyzwyczajeń...

        • 2 2

        • podatkow nie płacą u nas (1)

          • 0 2

          • Pracują w gdańskich firmach, a te firmy płacą podatki w gdańsku.

            • 2 0

    • "i**otyczne pomysły demagogów przeświadczonych o słuszności swoich idei" (2)

      Czyli rozumiesz potrzebę budowy przejścia naziemnego.

      • 0 8

      • chyba żeby było trudniej

        nie ma takiej potrzeby, bo i po co??????????????????????

        • 3 0

      • nie, nie rozumiem

        bo to żadna idea i prowadzenie spraw od d*py stony.
        Komunikację nalezy budować w sposób uwazględniający wszystkie potrzeby, również kierowców. Jeśli zostanie stworzony sprawny system "bypass'ów" omijających dawny Gdańsk, kierowcy sami wybiorą lepsze rozwiązania.
        Ale te rozwiązania stwarzajcie. Na razie tego nie widać... I nie prędko się to zobaczy, bo kasy nie będzie na tunele i drogi - bo Południowa to za mało.
        Więc te "hasełka" należy ocenić właściwie, jako działalność pożytecznych i**otów, indoktrynowanych pozornie słusznymi ideami.

        • 5 0

  • Jeżeli w pakiecie zlikwidujecie parkingi służbowe przy UM oraz Miejskiej Zieleni to jestem za.

    No i wypadałoby wprowadzić karty rowerowe oraz solidne OC dla sped@łowanych użytkowników dróg.

    • 0 0

  • (9)

    Dramat. Korek będzie od Sucharskiego a z przejścia będzie korzystało 5 osób na krzyż.

    • 231 151

    • korek to twój problem (5)

      • 18 20

      • biedactwo (3)

        a co prawka nie mamy bo zdać nie umiemy i trzeba z buta latać na śmierdzący tramwaj?

        • 12 16

        • (1)

          Prawka się nie zdaje, tylko robi i się ma.

          • 0 0

          • Co ty możesz wiedzieć o prawku jak nawet karty rowerowej nie masz.

            • 0 0

        • zupełnie nie trafiłeś

          • 2 1

      • a to zobaczymy, jak zadzwonisz na 112

        • 0 0

    • ojej, korek, buuuuu

      • 11 8

    • (1)

      Pewnie, że tak. A po drugie po co ma być bezpieczne przejście pod ziemia jak mogą biegać na czerwonych po kilku pasmowej drodze... Porażka jakaś....

      • 42 38

      • ali to porażka

        • 14 20

  • Nie jestem za ZOMO, ale komunistyczne pracownie miały więcej inteligencji i polotu w planowaniu miasta.

    Wstyd. Mam nadzieję, że za prezentowane, chore i fizycznie niebezpieczne pomysły, ich twórcy zapłacą.

    • 0 0

  • Czy osoba która zaplanowała te kosztowne i bezsensowne tunele wyleciała już z UM? (1)

    Czy tez jest to może niezatapialny Grzelak?

    • 2 0

    • Z Grzelaka, przecież żaden inżynier. On po naukach społecznych, coś jak dawny WUML.
      WUML - Wojewódzki Uniwersytet Marksizmu-Leninizmu przy Komitecie Wojewódzkim PZPR.

      • 0 0

  • POwiem tylko tyle tym miastem rzadza chorzy ludzie !!!! (1)

    • 3 1

    • Chorzy też. Ale głównie niedouczeni i zaściankowi.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane