- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (501 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (268 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (127 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato
W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.
Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł
Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.
W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:
- MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
- Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.
Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.
Urzędnicy czekają na ZRID
- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.
To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.
W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.
Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.
Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce
W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa , Żabi Kruk oraz Brama Żuławska , do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.
Opinie (244) 7 zablokowanych
-
2019-11-18 14:13
Opinia wyróżniona
kto ,, no kto (6)
kto wpada na i**otyczny pomysł wrzucania ścieżki rowerowej na jezdnię!!! zaraz się poleje hejt rowerzystów ale przecież tam to akurat jest gwoździk do trumny, Tam samochody nie jeżdżą 50km/h i już na tym zakręcie jest słabo, to jeszcze dorzucą tam ścieżkę dla tych co pojęcia nie mają o zachowaniu się na drodze i uważają że jak ma "różową drogę" to może iść jak przecinak - bo wolno:)) już widze skręcających z różowej w Łąkową przez 3 pasy wprost pod koła ....
- 62 25
-
2019-11-18 16:33
(1)
Ale czy to wina rowerzystów, że kierowcy samochodów nie przestrzegają ograniczenia prędkości?
- 7 3
-
2019-11-19 08:53
oczywiście że nie, ale samochód będzie miał blachę do klepania w najgorszym wypadku, a rowerzysta będzie pędził po drodze rowerowej u "św. Piotera"
wyobrażasz sobie że po takiej ścieżce jedzie mama czy tata z małym dzieckiem ? bo ja nie. Wystarczy ułamek sekundy i nawet jak kierowca będzie jechał z przepisami - to 2 ton lub więcej nie da się zatrzymać nagle,,,- 1 1
-
2019-11-18 15:31
(1)
nie każdy jest takim głąbem jak ty. więcej wiary w ludzi. tak się robi na całym świecie i wszyscy sobie chwalą takie rozwiązania.
- 7 9
-
2019-11-19 08:55
hmm no po pierwsze to ja Pana/Pani nie obrażam, a po drugie,,, to że coś się sprawdza gdzieś na świecie nie znaczy że sprawdzi się w PL, każdy kraj i jego mieszkańcy są inni. Idąc Twoim tokiem rozumownia - rozdajmy każdemu gnata i dzidę - przecież w USA i w Afryce tak można i sobie chwalą ,,,,
- 2 2
-
2019-11-18 14:57
Ale jezdnia służy do jeżdżenia. Czyż nie? (1)
- 8 3
-
2019-11-19 17:52
Ale nie niemotom drogowym.
- 1 0
-
2019-11-18 14:03
Nareszcie! (26)
Trasa WZ miała swój sens w realiach kiedy powstawała. Nie było wtedy finansowania na tunel, obwodnice południową.... Niestety minusem było to, że rozcieła miasto na 2 części, dolne miasto i okolice stały się gettem co wszyscy wiemy, izolacja źle wpłyneła na społeczność elit inteligenckich ze wspomnianych okolic, heh. Dobrze, że uczymy się już nie powielać amerykańskiego błędu robienia z centrum autostrady. Trzeba jeszcze skomunikować południe skmką i będzie lepiej.
- 146 81
-
2019-11-18 14:18
Opinia wyróżniona
Wtedy była ona koniecznością (16)
To było jedyne połączenie dojazdu z rafinerii, Elbląga, Olsztyna i Warszawy z miastem. Alternatywą był prom na Wisłoujściu. Teraz mamy tunel i obwodnicę południową, więc drogę można przebudowywać.
- 52 21
-
2019-11-18 18:41
(3)
Czyli mieszkając na Jasieniu czy Morenie mam jechać na obwodnicę trójmiasta a następnie Obwodnica Południową by ominąć Podwale Przedmiejskie a jak mi się nie podoba to mogę jechać na Zaspę a potem tunelem itd by dojechać do rafinerii, dobrze rozumiem? bo to tak bliżej i ekonomiczniej a co najważniejsze ekologicznie 15 km dalej.
- 8 5
-
2019-11-19 09:03
akurat (1)
, gdy chcesz jechać na warszawę . Olsztyn i mieszkając na Morenie czy Jasieniu przez tunel pod Martwą Wisłą nie jest dalej. Wyjeżdżasz bowiem na węźle port na S7 prawie w Przejazdowie. Jak jedziesz na Łódź Katowice wjeżdżasz od razu na obwodnicę zachodnią a jak na Szczecin tez na obwodnice . Nie widzę tutaj żadnego objazdu. Nie musisz koniecznie w celach wyjazdu z tych miejsc przeciskać się przez centrum.
- 0 1
-
2019-11-19 17:58
A jak ja lubię przez centrum?
- 0 0
-
2019-11-18 19:06
Brawo, dokładnie tak
Możesz też jechać przez Śródmieście. Kiedyś mógłbyś nawet przejechać przez Długą (tak, na Długiej był kiedyś ruch samochodów), ale czasy się zmieniają.
Możesz też nie jechać wcale, jeśli bardzo przeszkadza.- 10 9
-
2019-11-18 15:33
Ciekawe o ile wzrosnie czas
przejazdu tramwaju Przeróbka - Lot
- 9 6
-
2019-11-18 15:10
(10)
ciekawe jak się cieszą deweloperzy których półświadomie popierasz sowim filozofowaniem
- 11 20
-
2019-11-18 15:37
Cieszę się, bo? (9)
Bo więcej osób będzie chciało tam zamieszkać. Dzięki czemu ceny będą wyższe.
Czemu więcej osób będzie chciało tam zamieszkać? Bo stanie się cywilizowany fragment miasta, a nie jakieś peryferie przy trasie ekspresowej.
Idąc twoim rozumowaniem należy robić tak, aby nikt nie chciał nigdzie inwestować. Miasto powinno być koszmarem do życia i budowania, aby przypadkiem żaden deweloper nie zarobił.
Myślenie godne komunistów z czasów Lenina.- 21 11
-
2019-11-18 17:06
(2)
Przy Toruńskiej powstało osiedle przed zmianami - jakoś Podwale Przedmiejskie nie przeszkadzało
- 5 3
-
2019-11-18 19:05
Bywają osiedla, które powstają w szczerym polu (1)
ale nie jestem pewien, czy to oznaka, że nie należy im dociągnąć kanalizacji.
Ktoś, kto mieszka poza Gdańskiem (a przynajmiej z dala od Śródmieścia) może narzekać, że mu się utrudnia ruch. Sorry-batory, to Śródmieście na jest od ruchu tranzytowego.
Na pewno jednak ucywilizowanie tej trasy i zabudowa kolejnych wolnych połaci ziemi jest dobrą decyzją. Szkoda, że większość tych terenów stanie się mieszkaniami na krótki najem.- 7 1
-
2019-11-19 09:39
"Sorry-batory, to Śródmieście na jest od ruchu tranzytowego."
Mozliwe, że nie jest...
Ale stosuj rozwiązania adekwatne do skali problemu a nie przysłowiowa już "gdyńska farbę"...- 0 0
-
2019-11-18 15:48
twoja postawa (bo myśleniem trudno to nazwać) (5)
żywcem jest wzięta z arsenału "komuchów".
Ta droga w takiej właśnie postaci jest potrzebna. A uparte psucie bez dostarczenia alternatywy jest zwykłym brakiem refleksji na podsuniętym materiałem.- 7 19
-
2019-11-18 16:55
Łomatko, co za brednie. (2)
Czy ty w ogóle czytasz co piszesz?
"A uparte psucie bez dostarczenia alternatywy jest zwykłym brakiem refleksji na podsuniętym materiałem."
Przecież od lat się mówiło (a teraz skoro się zmaterializowało to miasto od słów przechodzi do czynów), że po wybudowaniu tunelu pod Martwą Wisłą i Obwodnicy Południowej, będzie możliwość "ucywilizowania" Podwala.
To są właśnie te alternatywy których nie zauważasz - obwodnica i tunel - które umożliwiają "scalenie" obu stron Podwala.- 6 5
-
2019-11-19 09:37
brednie sa w twoim wykonaniu
bo nie zauważasz, że tunel i Południowa nie załatwiają problemów komunikacji centrum. Do tego celu sa niewystarczające. Ale usiłujesz "zadekretować" sprawę, pomijając niewygodne fakty.
- 0 2
-
2019-11-18 19:02
myślę, że on bardziej myślał o dwuch pasach i barierkach, aby piesi nie przeszkadzali na Długiej
- 2 1
-
2019-11-18 16:39
są alternatywy (1)
Jest obwodnica południowa i tunel pod Martwą Wisłą. A jeszcze ma być tunel drogowo tramwajowy obok Polskiego Haka.
- 6 8
-
2019-11-18 21:41
Ma byc...
To jak bedzie oraz jak bedzie bypass przez Olszynke, to porozmawiamy.
A teraz to buda, burki...- 5 2
-
2019-11-19 21:54
W tym mieście każdy kawałek drogi jest konieczny asie.
- 0 0
-
2019-11-18 17:04
linia kolejowa znacznie wcześniej podzieliła miasto na pół(szczególnie ucierpiał Wrzeszcz i Oliwa) ale nikomu to jakoś nie przeszkadza.
- 7 3
-
2019-11-18 16:43
Miasto dla kierowców (3)
Bzdura. O sile miast decyduje mobilność a nie spacerowanie. Chcemy na siłę zrobić sobie drugą rowerową Kopenhagę i to ma sens wtedy, gdy do pracy ktoś idzie 5 dni w tygodniu w jedno miejsce a dziecko ma szkołę pod domem. Ale tak nie jest w Gdańsku - ludzie podróżują zarabiając, przemieszczają się, zawożą dzieci. Rowerki i spacerki tak, ale jako rekreacja na weekend.
- 11 11
-
2019-11-18 19:08
Tak, mobilność, a nie stopień zakorkowania centrum (2)
Zapraszamy na obwodnicę, do tramwaju, na rower.
Jest tak wiele opcji. Któraś może być szybsza.
PS Korki są od nadmiaru samochodów, nie od przejść dla pieszych. Serio.- 9 2
-
2019-11-19 17:58
Nieprawda.
- 0 0
-
2019-11-18 19:36
Dlaczego wobec tego nie ma korków na samej autostradzie ale tworzą się przed bramkami wjazdowymi? Tak samo jest z przejściem dla pieszych
- 5 2
-
2019-11-18 15:50
trzeba wrócić do początku lat 90 i zrobić trasę przez chmielną
- 2 0
-
2019-11-18 14:11
to nie jest autostrada (1)
- 21 27
-
2019-11-18 17:46
Ale niektórzy zachowują się na niej jakby była.
- 10 5
-
2019-11-18 14:03
Serio tak mało ludzi jest zwolennikami przejść podziemnych? (28)
Zawsze gdy mam wybór idę dołem, przecież tam nie trzeba czekać na zielone, często nawet dwuetapowo.
- 129 63
-
2019-11-18 14:16
Opinia wyróżniona
Ja też uwielbiam tunele! (8)
Uważam, że powinno się je budować na chodnikach, żebym sobie mógł zejść pod ziemię, potem trochę w tunelu, a potem znowu schodami w górę na chodnik. Tak jest znacznie ciekawiej, coś się dzieje, nie ma nudy.
A jak się znudzi tunel, to wspinam się na kładkę: 20 schodków w górę, potem 100 metreów z widokiem na miasto i 20 schodków w dół. To jest atrakcja na cały rok, ale ogólnie najweselej jest zimą.- 77 41
-
2019-11-18 19:06
dowcipny wysiłek czy wysilony dowcip? (2)
Tak kiedyś reagowano na takie próby "intelektualizacji".
Niestety, w tej wypowiedzi ani intelektu, ani dowcipu. Jedynie wysiłek, aby wymusić swoje widzenie problemu.
Niestety, nie tędy droga.
Jeśli ktoś ma ochotę na "scalanie" ponoć rozdzielonych części miasta i komunikacja mu w tym przeszkadza, rozwiązanie jest proste: stworzenieTak kiedyś reagowano na takie próby "intelektualizacji".
Niestety, w tej wypowiedzi ani intelektu, ani dowcipu. Jedynie wysiłek, aby wymusić swoje widzenie problemu.
Niestety, nie tędy droga.
Jeśli ktoś ma ochotę na "scalanie" ponoć rozdzielonych części miasta i komunikacja mu w tym przeszkadza, rozwiązanie jest proste: stworzenie wydajnej i wygodnej alternatywy dla Podwala. Wtedy kierowcy sami zrezygnują a Pdwale będzie można przekształcić nawet w deptak.
W drugą stronę to nie działa.- 6 8
-
2019-11-19 09:27
działa (1)
- 0 1
-
2019-11-19 09:42
tak uważali "komuniści"
którzy uważali, że wszystko mozna wymusić... szczególnie wymusić "nowego człowieka"...
- 0 2
-
2019-11-18 18:26
zgadza sie najweselej jest na zasniezonych oblodzonych schodach i z bagazami :) (1)
- 6 5
-
2019-11-18 19:09
a kiedy ostatni raz widziałeś
śnieg i lód w Gdańsku?
To po pierwsze...
Po drugie, słuzby miejskie dostają kasę (!!!) aby tego śniegu i lodu nie było...
Jednak znalazł się "optymalizator", który woli aby samochody śnieg i lód rozjeździły. A "produktem" obryzgały "pomysłodawcę"...- 7 8
-
2019-11-18 18:11
żenada (2)
- 3 7
-
2019-11-19 18:00
Żaneta, kretynko..nawet się przedstawić nie umiesz?
- 0 0
-
2019-11-18 19:01
Miło mi, ja jestem Michał.
Nietypowe imię. Poklikamy.
- 5 1
-
2019-11-18 15:51
i tu sie zgadzam. tak jak wycieczka od zusu w stronę torunskiej. Wolę kanałami jak szczur, niż czekać (1)
łaskawie na zielone
- 8 5
-
2019-11-18 16:01
No widzisz, a inni ludzie mają rozum i godność i wolą iść po pasach.
- 9 8
-
2019-11-18 15:36
Nie każdemu się spieszy
- 3 4
-
2019-11-18 15:35
Dokładnie
jak wysiadam na tym przystanku Chmielna, to nie kombinuje z dojściem do przejścia tylko ide tunelem.
- 7 5
-
2019-11-18 15:14
No i fajnie
Dobrze jest mieć wybór: idę górą po pasach albo idę dołem tunelem. I tak powinno być. Natomiast dla osób starszych, niepełnosprawnych, rodziców z wózkami przejście tunelem stanowi trudność architektoniczną (o ile nie ma windy).
- 9 2
-
2019-11-18 14:43
(1)
Ja za to wole nie wdychac amoniaku
- 13 3
-
2019-11-18 21:35
On i tak w Gdansku
Wszechobecny...
Nie pomogly farby i wynalazki...- 2 0
-
2019-11-18 14:15
Zapytaj swoich dziadków którędy woleliby chodzić. (1)
- 28 17
-
2019-11-18 14:21
Jak dziadkowie mieliby tamtędy chodzić, skoro siedzą z tyłu?
- 29 6
-
2019-11-18 14:16
Na Przymorzu przy rynku jest tunel i obok przejście (5)
z tunelu praktycznie nikt nie korzysta.
- 40 9
-
2019-11-18 14:39
Bo jest w złym miejscu (2)
Od samego początku
- 15 4
-
2019-11-18 15:02
a przejście w dobrym? ;) (1)
- 6 4
-
2019-11-18 15:36
Przejście nie jest obok tunelu
- 11 1
-
2019-11-18 14:19
Może zaprosić trzeba amebę. (1)
- 4 9
-
2019-11-18 14:26
Nie trzeba, kiedyś szlajałem się po Przymorzu
I zawsze wybierałem tunel.
- 16 8
-
2019-11-18 14:17
Bo jak urzędnicy nie mogą zgnębić pieszych przejściem podziemnym, to dowalą im taki cykl świateł, by jeszcze zatęsknili za tunelami.
- 12 8
-
2019-11-18 14:11
tak jest
wolę przejść tunelem niż czekać na zielone światło i tak jestem szybszy
- 30 23
-
2019-11-18 14:13
powiedz to niepełnosprawnym (1)
- 30 18
-
2019-11-18 15:51
niepełnosprawni powiedziałem wam
- 9 9
Wszystkie opinie
-
2019-11-18 17:04
nie wierzę... (1)
kretyni d**ile idioci.......produkcja korków w tym mieście ma się coraz lepiej....wybudowali tunel za miliony żeby odkorkować miasto a teraz wydają kolejne miliony na zakorkowanie go kolejnymi i**otycznymi przejściami....brawo dla i**otów
- 21 4
-
2020-02-07 20:11
Errata
Tunel kosztował miliard, prawie tyle co stadion.
- 0 0
-
2019-11-18 14:45
Brawo! (4)
Dość miasta dla samochodów
- 19 24
-
2020-02-07 20:07
Ależ to właśnie jest miasto. Gdyby były traktory, konie i rowery, byłaby wieś.
- 0 0
-
2019-11-19 07:39
Miasto jest dla samochodów
Na wsi ich nie ma, więc jeśli ci przeszkadzają, to masz wybór.
- 0 0
-
2019-11-18 18:07
dzban jesteś i tyle
- 2 1
-
2019-11-18 15:21
Obawiam się, że po tej przebudowie będziesz miał całe miasto stojących i smrodzących samochodów.
- 10 1
-
2019-11-18 15:10
Super (2)
I tak powinno być. Pieszy to nie szczur, żeby po kanałach chodzić.
- 9 26
-
2020-02-07 19:48
Ale zaglądać sąsiadowi w talerz już może.
- 0 0
-
2019-11-18 19:40
Powiedz to tym którzy udają się na pociąg
- 2 1
-
2019-11-18 20:41
Bez sensu to nie powinno nigdy powstać (1)
Bez sensu
- 3 3
-
2020-02-07 19:46
Tego nikt o zdrowych zmysłach nie powinien podpisać.
- 0 0
-
2019-11-18 14:40
Gdzie moda panią... (8)
tam rozum sługą...
i**otyczne pomysły demagogów przeświadczonych o słuszności swoich idei już wielokrotnie dały sie ludzkości we znaki. I ta "słuszność" oparta jest jedynie na przeświadczeniu, że reszta musi (!!!) się dostosować.
Ano nie musi a wymuszenia tworzą opresyjność rzeczywistości, która powoduje, że prędzej czy później demagog dostaje kopa tam, gdzie mu sie to należy... Tylko że zwykle zdąży naszkodzić...
Proszę przyjąć do wiadomości, że czas w miejscu nie stoi i może wybudowano trochę dróg ale rola WZ dla Podwala nadal jest kluczowa. Po prostu, potrzeby wzrosły.- 32 10
-
2019-11-18 15:00
Czyje potrzeby wzrosły ? Kierowców GDA, NE i GDN ? Przecież podwalem, oprócz ludzi z Dolnego, jeżdżą głównie auta ościennych gmi (4)
Będą raptem 60 sekund w domu później. Chcą być szybciej? Może niech znajdą pracę u siebie albo dojadą komunikacją publiczną.
- 3 9
-
2020-02-07 19:33
Najłatwiej dysponować cudzym czasem i pieniędzmi.
- 0 0
-
2019-11-18 16:02
a to nie ludzie? (2)
Może rogatki ustaw i myto pobieraj?
Ludzie jeżdżą, bo muszą a nie dla swojej przyjemności. Daj im inną możliwość sprawnej komunikacji a sami zrezygnują z obecnych przyzwyczajeń...- 2 2
-
2019-11-18 22:25
podatkow nie płacą u nas (1)
- 0 2
-
2019-11-19 10:11
Pracują w gdańskich firmach, a te firmy płacą podatki w gdańsku.
- 2 0
-
2019-11-18 15:04
"i**otyczne pomysły demagogów przeświadczonych o słuszności swoich idei" (2)
Czyli rozumiesz potrzebę budowy przejścia naziemnego.
- 0 8
-
2019-11-18 17:14
chyba żeby było trudniej
nie ma takiej potrzeby, bo i po co??????????????????????
- 3 0
-
2019-11-18 15:59
nie, nie rozumiem
bo to żadna idea i prowadzenie spraw od d*py stony.
Komunikację nalezy budować w sposób uwazględniający wszystkie potrzeby, również kierowców. Jeśli zostanie stworzony sprawny system "bypass'ów" omijających dawny Gdańsk, kierowcy sami wybiorą lepsze rozwiązania.
Ale te rozwiązania stwarzajcie. Na razie tego nie widać... I nie prędko się to zobaczy, bo kasy nie będzie na tunele i drogi - bo Południowa to za mało.
Więc te "hasełka" należy ocenić właściwie, jako działalność pożytecznych i**otów, indoktrynowanych pozornie słusznymi ideami.- 5 0
-
2020-02-07 19:30
Jeżeli w pakiecie zlikwidujecie parkingi służbowe przy UM oraz Miejskiej Zieleni to jestem za.
No i wypadałoby wprowadzić karty rowerowe oraz solidne OC dla sped@łowanych użytkowników dróg.
- 0 0
-
2019-11-18 14:02
(9)
Dramat. Korek będzie od Sucharskiego a z przejścia będzie korzystało 5 osób na krzyż.
- 231 151
-
2019-11-18 14:58
korek to twój problem (5)
- 18 20
-
2019-11-18 17:07
biedactwo (3)
a co prawka nie mamy bo zdać nie umiemy i trzeba z buta latać na śmierdzący tramwaj?
- 12 16
-
2019-11-19 18:02
(1)
Prawka się nie zdaje, tylko robi i się ma.
- 0 0
-
2020-02-07 19:24
Co ty możesz wiedzieć o prawku jak nawet karty rowerowej nie masz.
- 0 0
-
2019-11-18 22:19
zupełnie nie trafiłeś
- 2 1
-
2020-02-07 19:22
a to zobaczymy, jak zadzwonisz na 112
- 0 0
-
2019-11-18 15:25
ojej, korek, buuuuu
- 11 8
-
2019-11-18 14:12
(1)
Pewnie, że tak. A po drugie po co ma być bezpieczne przejście pod ziemia jak mogą biegać na czerwonych po kilku pasmowej drodze... Porażka jakaś....
- 42 38
-
2019-11-18 14:18
ali to porażka
- 14 20
-
2020-02-07 19:08
Nie jestem za ZOMO, ale komunistyczne pracownie miały więcej inteligencji i polotu w planowaniu miasta.
Wstyd. Mam nadzieję, że za prezentowane, chore i fizycznie niebezpieczne pomysły, ich twórcy zapłacą.
- 0 0
-
2019-11-19 10:55
Czy osoba która zaplanowała te kosztowne i bezsensowne tunele wyleciała już z UM? (1)
Czy tez jest to może niezatapialny Grzelak?
- 2 0
-
2020-02-07 19:03
Z Grzelaka, przecież żaden inżynier. On po naukach społecznych, coś jak dawny WUML.
WUML - Wojewódzki Uniwersytet Marksizmu-Leninizmu przy Komitecie Wojewódzkim PZPR.- 0 0
-
2019-11-19 11:14
POwiem tylko tyle tym miastem rzadza chorzy ludzie !!!! (1)
- 3 1
-
2020-02-07 19:01
Chorzy też. Ale głównie niedouczeni i zaściankowi.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.