• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato

Michał Brancewicz
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku. W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku.

W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.



Jak wolisz przechodzić przez jezdnię?

Jesienią zeszłego roku zakończyła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim, na wysokości ul. Chmielnej. Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia, poprzez zwężenie jezdni Podwala, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł



Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.

W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:

  1. MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.

Urzędnicy czekają na ZRID



- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.

To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.

W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.

Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Opinie (244) 7 zablokowanych

  • Mam nadzieję, że przy okazji zlikwidują niepotrzebny tunel.

    • 14 26

  • Pisowski wojewoda hamulcowym inwestycji?! Co za żenada!

    • 9 18

  • A ile osób dziennie tamtedy będzie przechodzić??? (3)

    A ile osób dziennie tamtedy będzie przechodzić???

    • 25 20

    • Tysiące. To główne przeście dla Dolnego Miasta. Plus setki aut skręcających w Łąkową, (1)

      bo póki co trzeba nadrabiać przeszło 2 km wraz z hordą aut nauki jazdy.

      • 6 8

      • pomyśl

        po to masz tunel żeby nie nadrabiać

        • 2 0

    • co za bzdura

      pewnie aż 5, może nawet 6

      • 4 1

  • (1)

    Ok. Tylko kiedy w końcu zostanie wyremontowana ulica Łąkowa do Długich Ogrodów.

    • 23 3

    • O drugiej stronie juz sie rozpadla wiec szkoda kasy

      • 3 1

  • Przeciez jest dobrze!

    To po co poprawiac?

    • 18 13

  • To, że będzie gotowe na lato to można (2)

    miedzy bajki włożyć. Czy miasto dodaje do umów zapisy o karach za opóźnienia ? Czy takie kary egzekwuje ?

    • 8 8

    • Liczę na czerwiec 2020.

      • 3 0

    • miasto dodaje kasę dla kumpli

      roboty to tylko zasłona dymna
      umowa na bulońskiej najlepszy przykład

      • 2 3

  • raz się odetnie raz się połączy, a kasa miód malina (1)

    • 17 5

    • wszystkie heńki to mądre chłopaki

      • 0 0

  • ścieżka rowerowa - kogoś pogieło

    • 19 11

  • Gdzie moda panią... (8)

    tam rozum sługą...

    i**otyczne pomysły demagogów przeświadczonych o słuszności swoich idei już wielokrotnie dały sie ludzkości we znaki. I ta "słuszność" oparta jest jedynie na przeświadczeniu, że reszta musi (!!!) się dostosować.
    Ano nie musi a wymuszenia tworzą opresyjność rzeczywistości, która powoduje, że prędzej czy później demagog dostaje kopa tam, gdzie mu sie to należy... Tylko że zwykle zdąży naszkodzić...

    Proszę przyjąć do wiadomości, że czas w miejscu nie stoi i może wybudowano trochę dróg ale rola WZ dla Podwala nadal jest kluczowa. Po prostu, potrzeby wzrosły.

    • 32 10

    • Czyje potrzeby wzrosły ? Kierowców GDA, NE i GDN ? Przecież podwalem, oprócz ludzi z Dolnego, jeżdżą głównie auta ościennych gmi (4)

      Będą raptem 60 sekund w domu później. Chcą być szybciej? Może niech znajdą pracę u siebie albo dojadą komunikacją publiczną.

      • 3 9

      • a to nie ludzie? (2)

        Może rogatki ustaw i myto pobieraj?
        Ludzie jeżdżą, bo muszą a nie dla swojej przyjemności. Daj im inną możliwość sprawnej komunikacji a sami zrezygnują z obecnych przyzwyczajeń...

        • 2 2

        • podatkow nie płacą u nas (1)

          • 0 2

          • Pracują w gdańskich firmach, a te firmy płacą podatki w gdańsku.

            • 2 0

      • Najłatwiej dysponować cudzym czasem i pieniędzmi.

        • 0 0

    • "i**otyczne pomysły demagogów przeświadczonych o słuszności swoich idei" (2)

      Czyli rozumiesz potrzebę budowy przejścia naziemnego.

      • 0 8

      • nie, nie rozumiem

        bo to żadna idea i prowadzenie spraw od d*py stony.
        Komunikację nalezy budować w sposób uwazględniający wszystkie potrzeby, również kierowców. Jeśli zostanie stworzony sprawny system "bypass'ów" omijających dawny Gdańsk, kierowcy sami wybiorą lepsze rozwiązania.
        Ale te rozwiązania stwarzajcie. Na razie tego nie widać... I nie prędko się to zobaczy, bo kasy nie będzie na tunele i drogi - bo Południowa to za mało.
        Więc te "hasełka" należy ocenić właściwie, jako działalność pożytecznych i**otów, indoktrynowanych pozornie słusznymi ideami.

        • 5 0

      • chyba żeby było trudniej

        nie ma takiej potrzeby, bo i po co??????????????????????

        • 3 0

  • na Nowej Bulońskiej tramwaj śmiga już od lipca 2019 (2)

    zgodnie z Umową

    • 8 7

    • (1)

      Na Stogach od czerwca haha

      • 4 0

      • a kiedy koniec remontu Traktu św wojciecha?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane