• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Przebudowa Podwala z Łąkową: start zimą, gotowe na lato

Michał Brancewicz
18 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku. W grudniu podpisana zostanie umowa z wykonawcą, który przebuduje skrzyżowanie łączące ul. Łąkową z Podwalem Przedmiejskim w Gdańsku.

W grudniu miała zakończyć się przebudowa skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z Łąkową, ale prace do tej pory się nie rozpoczęły. Wszystko z powodu zmiany procedury, w oparciu o którą ma być realizowana inwestycja. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest dopiero w grudniu, a roboty potrwają do połowy roku.



Jak wolisz przechodzić przez jezdnię?

Jesienią zeszłego roku zakończyła się przebudowa pierwszego z pięciu skrzyżowań na Podwalu Przedmiejskim, na wysokości ul. Chmielnej. Celem tej inwestycji jest "przybliżenie" Starego Przedmieścia i Dolnego Miasta do Śródmieścia, poprzez zwężenie jezdni Podwala, stworzenie naziemnych przejść dla pieszych oraz umożliwienie samochodom przejazdu przez torowisko tramwajowe.

Przebudowa Podwala z Łąkową za 10,5 mln zł



Drugie w kolejce do przebudowy wytypowane zostało skrzyżowanie z ul. Łąkową.

W sierpniu do przetargu zgłosiły się dwie firmy:

  1. MTM z Gdyni - ok. 10,5 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji,
  2. Konsorcjum WPRD Gravel z Gdańska i WodKan-Grzenkowicz z Kartuz - ok. 11,2 mln zł oraz 24 miesiące gwarancji.

Obie oferty mieściły się w zakładanym budżecie miasta na ten cel - 11,6 mln zł. Przebudowa miała wkrótce rozpocząć się i potrwać do grudnia. Jednak prace do tej pory nie ruszyły.

Urzędnicy czekają na ZRID



- Inwestycja miała być realizowana w oparciu o zgłoszenie budowy, ale Urząd Wojewódzki nie wyraził na to zgody i musieliśmy wszcząć procedurę wydania Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej - tłumaczy Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - ZRID powinniśmy otrzymać w grudniu i wówczas podpiszemy umowę z firmą MTM.
Wniosek o wydanie zezwolenia został złożony 21 października. Wojewoda ma 90 dni na jego wydanie, pod warunkiem, że dokumentacja będzie kompletna. A to oznacza, że wydanie ZRID-u może nastąpić dopiero w styczniu.

To wszystko sprawia, że prace, które mają trwać 180 dni, przeciągną się do połowy 2020 roku.

W ramach inwestycji, poza otwarciem skrzyżowania wraz z naziemnym przejściem dla pieszych, naprawiona zostanie nawierzchnia jezdni, chodników oraz zatok autobusowych.

Przebudowie poddane zostanie także torowisko tramwajowe, kanalizacja deszczowa, instalacje sanitarne i wodociągowe. Powstaną też pasy rowerowe, stanowiące kontynuację rozwiązania ze skrzyżowania z ul. Chmielną.

Przebudowa Podwala: kolejne skrzyżowania w kolejce



W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Opinie (244) 7 zablokowanych

  • (4)

    Korzystałem ostatnio z tunelu przy którym jest przejście naziemne przy Chmielnej, ja byłem już po drugiej stronie, a ludzie dalej stali na światłach i czekali na zielone aż będą mogli przejść. Takie to ulatwienie te naziemne przejścia

    • 37 4

    • Dokładnie, też często tak robię

      • 9 2

    • (2)

      brawo ty. jestes widac jakis inny. no ale kto co lubi

      • 0 8

      • (1)

        Jak Ciebie potrąci kiedyś samochód na światłach to zmienisz zdanie

        • 4 1

        • nie zmienie. bede wtedy kaleką i bede musial przemieszczac sie jedynie naziemnymi przejsciami

          • 0 1

  • (1)

    Jak wygral MTM to to potrwa pare lat i sie rozleci po pol roku

    • 5 2

    • zobacz jak NDI nowa bulońską

      • 0 0

  • Super (2)

    I tak powinno być. Pieszy to nie szczur, żeby po kanałach chodzić.

    • 9 26

    • Powiedz to tym którzy udają się na pociąg

      • 2 1

    • Ale zaglądać sąsiadowi w talerz już może.

      • 0 0

  • Wreszcie. (2)

    Może tranzyt zwolni. Co teraz tam się dzieje przechodzi ludzkie pojęcie. A Policji nie ma.

    • 9 15

    • Dokładnie, spróbuj tam jechać przepisowo to cię obtrąbią. (1)

      Policja nigdy nie sprawdza.

      • 0 0

      • Fajnie, będą korki i więcej smogu :)

        • 3 1

  • rok 2033 kasujemy skrzyzowanie

    • 7 4

  • Kolejne swiatła i kolejne wydłużenie czasu przejazdu tramwajem i autobusem

    Z tego co wiem planowane jest kolejne przejście naziemne na wysokości ul. Żabi Kruk
    i oczywiście dojdą kolejne światła, a komunikacją miejską będziemy jechać jeszcze dłużej

    Takie rzeczy dla mieszkańców wymyślają aktywiści, którzy w zobaczyli w telewizji Kopenhagę i chcą jej pomysły przenieść do miasta w którym nie ma dróg alternatywnych.

    • 14 4

  • Glupota (4)

    Jestem mieszkańcem łąkowej już skrzyżowanie z chmielną spowodowało korki i zwiększenie emisji spalin nic to nie zmienia chyba że magistrat chce w końcu ujrzeć Gdańsk na liście tzw smogowych . Samochody przez miasto powinny poruszać się szybko e piesi o rowery przez bezpieczne przejścia podziemne lub kładki

    • 26 10

    • Co za d**ilny komentarz (3)

      po kładkach i tunelach to się możesz poruszać w radomiu, albo przy obwodnicy. To jest centrum miasta, nie autostrada. IMO to nie jesteś mieszkańcem Dolnego Miasta tylko samochodowym trollem, 24 lata i pierwsze w życiu dwudziestoletnie audi a3 z komisu.

      • 2 8

      • i co za kretyńska "riposta"...

        typu "kto nie z Mieciem, tego zmieciem"...
        Efekt jest przeciwskuteczny

        • 3 0

      • (1)

        to po co są tunele pod torami kolejowymi? Przecież miasto ma być dla ludzi?

        • 4 1

        • Serio?

          • 0 2

  • A jakieś progi zwalniające? A w ogóle to należy zamknąć Podwale Przedmiejskie dla ruchu samochodowego. Zrewitalizować i zrobić deptak z ogródkami z piwami rzemieślniczymi.

    • 11 2

  • (1)

    na wiosnę dowiemy się, że w związku z zimą nie dali rady wyrobić się w terminie i będą grzebać latami jak na Stogach

    • 9 2

    • i jeszcze słup i kostka nie w tych gabarytach jak na Nowej Bulońskiej

      • 0 0

  • Nareszcie wróci normalność (4)

    Brak skrzyżowań na Podwalu to była paranoja skutecznie odcinająca Stare Przedmieście i okolice Łąkowej od miasta. W miescie powinno być dużo przejść i spowolniony ruch.
    Czas zabrać się za nowe przejścia na Grunwaldzkiej, Chłopskiej, Armii Krajowej a po wybudowaniu OM nawet na Obwodnicy Zachodniej

    • 10 19

    • (2)

      spokojnie - minie parę miesięcy od zmian to będą marudzić że za dużo aut parkuje. Brak skrzyżowań miało swoją zaletę gdyż auta niepotrzebnie nie skręcały by znaleźć miejsca na parking

      • 7 1

      • Ja już się nie mogę doczekać

        jak będzie można ominąć korek na Podwalu jadąc Łąkową i Toruńską. Tam łatwiej się wbić w szczycie bo mniej aut jedzie z południa :)

        • 0 0

      • To się wprowadzi strefę płatnego parkowania

        I tak od dawna powinna tam byc, to centrum miasta a turyści i dojeżdżający do pracy robią co chcą z samochodami.

        • 0 0

    • to wyprowadź się na wioskę, tam nie ma autostrad ..

      .. dróg szybkiego ruchu, a pośmiagasz na bryczce za konikiem i po lesie :)

      • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane