• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ta przebudowa poprawi punktualność ZKM

Patryk Szczerba
23 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (113)
Zmiany na ul. Nowowiczlińskiej mają być w pełni widoczne jesienią tego roku. Zmiany na ul. Nowowiczlińskiej mają być w pełni widoczne jesienią tego roku.

Ta inwestycja powinna ucieszyć wszystkich uczestników ruchu. Trolejbusy i autobusy pojadą buspasem, ale pojawi się też m.in. prawoskręt z ul. Rdestowej w Nowowliczńską, na który od lat czekali kierowcy. Gdynia rozstrzygnęła przetarg na rozbudowę ul. NowowiczlińskiejMapka. Prace mają potrwać nieco ponad siedem miesięcy. Koszt to blisko 25 mln zł.



Czy poprawa punktualności komunikacji powinna być istotna podczas inwestycji w infrastrukturę drogową?

Przypomnijmy: rozbudowa obejmie dwa fragmenty ul. Nowowiczlińskiej. Ucieszą się z niej przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, bo powstanie buspas, który następnie połączy się z powstającymi w ciągu ul. Chwaszczyńskiej i Wielkopolskiej.

Z kolei piesi i rowerzyści na pełnym odcinku będą mieli do dyspozycji nowy chodnik i drogę dla rowerów.

Planowane zmiany będą wprowadzone w ramach utworzenia węzła integracyjnego transportu publicznego przy przystanku Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia-Karwiny, finansowanego w znacznej mierze ze środków UE.

Rozbudowa obejmie dwa fragmenty ulicy Nowowiczlińskiej:

  1. na odcinku RdestowaMapka - Obwodnica TrójmiastaMapka prace będą prowadzone na południowej części ulicy,
  2. na odcinku od Obwodnicy TrójmiastaMapka do ul. ChwaszczyńskiejMapka przebudowa będzie całościowa.


Rozkład ZKM Gdynia



Na pierwszym odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano:
  • chodniki,
  • drogę rowerową z oświetleniem,
  • korektę krawężników na skrzyżowaniu z ul. Rdestową i Lukrecjową.

Na drugim odcinku ul. Nowowiczlińskiej zaprojektowano m.in.:
  • poszerzenie jezdni po lewej stronie, które w przyszłości zostanie wykorzystane jako pas dla prawoskrętu w łącznicę węzła Gdynia Wielki Kack,
  • przystanek komunikacji miejskiej w postaci zatoki autobusowej jako poszerzenie istniejącej jezdni,
  • poszerzenie jezdni o buspas o szer. 3,5 m i długości 290 m, który powstanie po prawej stronie na odcinku przed wjazdem do Leroy Merlin do wyjazdu z istniejącej pętli trolejbusowej,
  • korektę skrzyżowania z wjazdem (wyjazdem) do Leroy Merlin i skrzyżowania z wjazdem i wyjazdem na teren istniejącej pętli trolejbusowej,
  • chodnik przejezdny na zjeździe do stacji paliw.

Na tym odcinku powstaną też chodniki dla pieszych oraz droga rowerowa o szerokości 2,5 m i długości 523 m.

W ramach inwestycji zostaną przebudowane także następujące skrzyżowania:
  • z ul. Rdestową - zakres przebudowy na dł. 23,75 m, przebudowa polega na korekcie obustronnych krawężników, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z ul. Lukrecjową - zakres przebudowy na dł. 16,05 m, przebudowa polega na wykonaniu skrzyżowania ulicy z drogą rowerową i chodnikiem jako skrzyżowanie wyniesione,
  • z wjazdem do Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 35,69 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z Leroy Merlin - zakres przebudowy na dł. 41,13 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i opaski, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wjazdem na pętlę trolejbusową - zakres przebudowy na dł. 24,89 m, przebudowie podlega nawierzchnia, krawężniki i obustronne chodniki, na skrzyżowaniu zaprojektowano sygnalizację świetlną,
  • z wyjazdem z pętli trolejbusowej - zakres przebudowy na dł. 24,96 m, przebudowie podlega fragment nawierzchni, krawężnik i chodnik po prawej stronie.


Zyskają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy często, mimo że korzystają z transportu publicznego i tak stoją w korkach. Zyskają przede wszystkim pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy często, mimo że korzystają z transportu publicznego i tak stoją w korkach.

Dobre informacje także dla kierowców. Zyskają prawoskręt



Wielu kierowców z Dąbrowy czekało na informacje, czy zmiany obejmą także skrzyżowanie ul. Rdestowej z ul. Nowowiczlińską, gdzie regularnie tworzą się zatory. To dlatego, że z ul. Rdestowej wielu skręca w obydwie strony ul. Nowowiczlińskiej, a pas jest jeden.

- Tymczasem jest dużo miejsca, żeby poszerzyć ulicę i dać możliwość skrętu w prawo, żeby nie korkować skrzyżowania. Projektanci powinni o tym pomyśleć - alarmują mieszkańcy.
Urzędnicy zapewniają, że pomyśleli.

- Będzie prawoskręt z ul. Rdestowej w ul. Nowowiczlińską - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik UM w Gdyni.
Urzędnicy obiecują też m.in. prawoskręt z Rdestowej w ul. Nowowiczlińską. Urzędnicy obiecują też m.in. prawoskręt z Rdestowej w ul. Nowowiczlińską.

Węzeł Karwiny: informacje, inwestycje, daty



Do wyłonienia wykonawcy potrzebne były dwa przetargi. W drugim postępowaniu pojawiły się dwie oferty:
  • Konsorcjum WPRD Gravel - 24 945 446 zł,
  • Strabag - 24 985 635 zł.


Zwyciężyła oferta konsorcjum WPRD GRAVEL-ELGRUNT. Firma deklaruje wykonanie prac w nieco ponad siedem miesięcy. Prace będą toczyć się równolegle z robotami prowadzonymi na ul. Chwaszczyńskiej.

Sklepy spożywcze na Karwinach i Dąbrowie



- Węzeł Integracyjny Karwiny to inwestycja obejmująca swoim zasięgiem kilka dzielnic, podzielona w realizacji na etapy, w efekcie stworzy spójną całość ułatwiającą poruszanie się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni. Pierwsza część zadania realizowana przez firmę MTM ma zakończyć się w drugiej połowie 2023 roku, teraz czas na rozpoczęcie drugiego etapu - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Kierowcy mają odczuć zmianę jeszcze tegorocznej jesieni.

- Cieszy także oddanie Trasy Kaszubskiej i pełna przepustowość jazdy na tym obszarze, teraz niezbędne jest dostosowanie do niej istniejącej infrastruktury. Pod koniec III kwartału obecnego roku zmiana jakościowa będzie bardzo odczuwalna - zapewnia Marek Łucyk.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (113)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane